- x
Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum...
46 Cevap27522 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


4089 Mesaj
6 Nisan 2011; 21:38:28 

Merhaba arkadaşlar. Aracımda son zamanlarda ufak bir problem yaşıyorum. Araç rölantide dururken devir saati çok minimal aşağı yukarı oynuyor ve araçta hafif bir tekleme oluyor. Teklemeyi benzinden yaptığını düşünerek depoyu boşaltıp başka yerden tekrar benzin aldım fakat herhangi bir değişme olmadı. Ayrıca da nadiren genelde 1 ve 2'nci viteste ayağımı gazdan çektiğimde çok hafif bir tekleme yapıyor. Büyük ihtimalle gaz kelebeğinden kaynaklandığını düşünüyorum. İkinci bir ihtimal olarak da kafamda rölanti valfi var. Gaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.

-Sizin fikirleriniz nelerdir? Ne yapmamı önerirsiniz? Gaz kelebeği ile ilgili düşüncem doğru mudur?

(Aracım 2004 206 Quiksilver 1,6 16V 110HP, 102bin km'de)

Ekleme : Bugün gaz kelebeğini temizlettim. Büyük ölçüde dalgalanma azaldı, ayağımı gazdan kestiğimde meydana gelen tekleme kesildi, fakat araç rölantide çalışırken tekleme devam ediyor. Ve devir saati çok çok azalmasına rağmen halen hafif oyanama yapıyor...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi powermoon -- 7 Nisan 2011; 17:45:01 >


_____________________________



 
1228 Mesaj
6 Nisan 2011; 22:28:15 

gaz kelebeği temizliği...bizim bora golf grubunda da oluyor kelebek temizlniyor adaptasyonu yapılıyor.


_____________________________

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Nisan 2011; 23:35:34 

Rölanti sensöründen olma ihtimali yüksek.


 
417 Mesaj
7 Nisan 2011; 0:59:48 


Benim focus ta davar aynı sorun.
Bobin, buji kablosu, bujiler değişti...
PCM yeni yazılım yüklendi, carbon clean, maf değişimi, rolanti valfi değişimi, karter havalandırma hortumu değişti, gaz kelebeği temizlendi...

Yok, yine aynı... Konunun takipçisiyim. Düzelme olursa haberdar ederseniz sevinirim, bende merak ediyorum.


_____________________________



229 Mesaj
7 Nisan 2011; 13:51:37 

99 toyota corolla 1.6 efi motor aracımda benzer sorun var. sadece rölantide 300-900 devir aralıgında geziyor, ve stop ediyor.motor sıcakken kelebeğin altındaki sensörün fişini çıkardığımda araba süper, rölanti 900 e çakılı kalıyor ve hiç oynama olmuyor, bu defada araba soğukken çalıştırınca rölantide durmuyor hemen stop ediyor taki motor ısınıncaya kadar... emin değilim ama benimkinin sorunu gaz sensörü, yada rölanti kontrol motoru...


_____________________________

Honda Stream 2.0 i-VTEC

Renault Twingo 1.2 alize


4089 Mesaj
7 Nisan 2011; 14:50:37 

Bugün gaz kelebeğini temizlettim. Büyük ölçüde dalgalanma azaldı, ayağımı gazdan kestiğimde meydana gelen tekleme kesildi, fakat araç rölantide çalışırken tekleme devam ediyor. Ve devir saati çok çok azalmasına rağmen halen hafif oyanama yapıyor...


_____________________________



10743 Mesaj
7 Nisan 2011; 16:15:01 

Araba tüplü mü.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


4089 Mesaj
7 Nisan 2011; 17:43:35 


quote:

Orijinalden alıntı: topaz42

Araba tüplü mü.

Hayır


_____________________________



10743 Mesaj
8 Nisan 2011; 16:40:54 


quote:

Orijinalden alıntı: powermoon



Hayır


Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
417 Mesaj
12 Nisan 2011; 23:59:33 


quote:

Orijinalden alıntı: topaz42




Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
Sizin yorumunuz nedir?


_____________________________



 
15 Mesaj
26 Mayıs 2011; 22:08:49 

bende de var aynı sorun. fakat tüp taktırmadan önce yoktu bu sorun. tüpte çalışırken oluyor malesef. motor sanki zorla nefes alan bir insan gibi : "ırrrrrr ırrrrr ırrrrrrr ırrrrr "diye çalışıyor. araç bora 1.6 16v primeline...


_____________________________



3946 Mesaj
4 Temmuz 2011; 22:38:36 

Eğer motor soğuk araç rölantiyi ayarlayamıyorsa rölanti motoru ile alakalıdır,ısındıktan sonra rölanti devrinde fino köpeğin kuyruğu gibi ileri geri devirde oynamalar meydana geliyorsa büyük ihtimal EGR valfindendir.Kirlenmişse temizletin eğer temizlendiği halde tam geçmez ise değişmesi gerekli.


_____________________________



 
789 Mesaj
11 Mart 2012; 23:24:36 

quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim8998

bende de var aynı sorun. fakat tüp taktırmadan önce yoktu bu sorun. tüpte çalışırken oluyor malesef. motor sanki zorla nefes alan bir insan gibi : "ırrrrrr ırrrrr ırrrrrrr ırrrrr "diye çalışıyor. araç bora 1.6 16v primeline...

Bu sorun bende de var aracım seat altea 1,6 102 beygir debimetre bogaz elebegi sorunlarından bahsediliyor ama bende anlmıs degilim tam olarak nedir bilen var mı acaba


_____________________________

pdr


1171 Mesaj
12 Mart 2012; 18:21:12 

quote:

Orijinalden alıntı: tenekekutu

Eğer motor soğuk araç rölantiyi ayarlayamıyorsa rölanti motoru ile alakalıdır,ısındıktan sonra rölanti devrinde fino köpeğin kuyruğu gibi ileri geri devirde oynamalar meydana geliyorsa büyük ihtimal EGR valfindendir.Kirlenmişse temizletin eğer temizlendiği halde tam geçmez ise değişmesi gerekli.

++2012


_____________________________



 
803 Mesaj
12 Mart 2012; 18:36:09 

Gaz kelebeğiyle boğaz kelebeği aynı şey mi bilmiyorum ama ben de benzer bi sorunu boğaz kelebeğini temizlettirerek gidermiştim.


_____________________________



2270 Mesaj
12 Mart 2012; 19:12:11 

Sorun çok büyük ihtimalle emme manifoldunun eskiyen contasındandır.Bu parçaya baktırın.Conta hava kaçırdığı zaman Ecu hava-benzin karışımını doğru ayarlayamaz.Bu da rölantide dururken devirin dalgalanmasına ve motorun sönecekmiş gibi tepkiler vermesine sebep olur.Kirli benzinin yol açtığı sorunlara çok yakın belirtileri vardır.


_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


129 Mesaj
16 Mart 2012; 0:14:30 

egr valfi,boğaz kelebeği,hava akışmetreye bakmak gerekir diye düşünüyorum.


 
684 Mesaj
5 Ocak 2013; 21:53:32 

Arkadaşlar benim aracımda rölantide iken titreme oluyordu. Özellikle ısındığında rölantide daha çok titriyordu. Mazot filitresi dolmuş değiştirince düzeldi. Bir tecrübe olarak paylaşmak istedim.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2008 Megane 1.5 DCI 85 HP
2006 Clio II 1.5 DCI 86 HP (Satıldı)
30" cinema display with Mac Pro 2xQuadcore 3.2 GHz
17" Macbook Pro


 
1 Mesaj
10 Ocak 2013; 16:56:02 

arkadaşlar benzeri bi sorun bende de var. hatta fazlası var. araç gider durumdayken debriyaja basınca veya vitesi boşa alınca araba istop ediyor sorun nedir nasıl çözülür ne yapmam gerek yardım ederseniz çok sevinirim..


_____________________________



 
153 Mesaj
24 Mart 2013; 9:21:03 

aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..


_____________________________

2006 Toyota Corolla Sedan 1.6


2544 Mesaj
24 Mart 2013; 13:06:51 

quote:

Orijinalden alıntı: 35cakrep35

aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.


_____________________________

HERKESİN İŞİNE YARADIĞIN KADAR İYİSİNDİR BU HAYATTA!
Golf.TSI.122hp.
LENOVO IDEAPAD YOGA 13 CORE İ5 1.8GHZ.


 
153 Mesaj
24 Mart 2013; 21:12:59 

bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...


_____________________________

2006 Toyota Corolla Sedan 1.6


199 Mesaj
24 Mart 2013; 22:13:38 

quote:

Orijinalden alıntı: 35cakrep35

bende sevisin çözebileceğini düşünmüyorum . izmirde usta arıyorum kelebek falan temizlendi 1 gün bıraktım arabayı eskisi daha iyiydi anlamadım arabayı kendim sıfır aldım benden başka kimseye kullandırmadım .60 000 km de tüp takıldı. 60 000 km ye kadar her 10 000 de servis bakımını tam yaptırdım hepte serviste . resmen para saçtım servise ne oldu son 6 7 aydır bu tekleme çıktı araba 80 000 km de . 80 000 bakımını ilk defa özel servise yaptırdım .sorun yok dedi arza lambasıda yanmıyo . devir bir çıkıyo bir iniyo bu sabah nerdeyse 2 000 devirde duracak araba ısınana kadar ısınıncada sorun bitmiyo yüksek devirde araba hem çok yakıyo hem tekliyo . sırf bunun yüzünden satacam arabayı ...

Hocam geçmiş olsun aynı arıza bendede var BEnzinde araç normal fakat lpg de titreme yapıyor.Araç oksijen sensörü arızalı diyor ama anlamadım gitti gaz kelebeğimi yoksa sensörmü


_____________________________



 
153 Mesaj
25 Mart 2013; 17:37:34 

quote:

Orijinalden alıntı: kRaL_1907


Hocam geçmiş olsun aynı arıza bendede var BEnzinde araç normal fakat lpg de titreme yapıyor.Araç oksijen sensörü arızalı diyor ama anlamadım gitti gaz kelebeğimi yoksa sensörmü

bende hem benzinde hem lpg de yapıyo . bugün gaziemir tokullular toyota servisi aradım boğaz ve kelebek temizliğini yapalım 80 tl dediler birde servis temizlesin bakalım nolacak inşallah parça arızaası çıkmazda düzelir haftaya götürecem işlerim dolayısıyla . sonucu paylaşırım .


_____________________________

2006 Toyota Corolla Sedan 1.6


 
3 Mesaj
26 Mart 2013; 11:43:13 

Aynı sorun bende de var diyen okdr çok kişi varki maalsef bende aynı sorunu " otomarik peugeot 206" da yaşıyorum. 6 aydır sorunu çözemedim acaba bujilerle bir alakası olabilirmi çünkü bakılmayan tek yer orası kaldı.


_____________________________



5862 Mesaj
26 Mart 2013; 14:16:57 

Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 26 Mart 2013; 14:19:17 >


_____________________________


Android Fiyat Araştırma Programı : Ucuz Fiyat Ara


199 Mesaj
26 Mart 2013; 21:08:36 

quote:

Orijinalden alıntı: zeytinkoy

Evet arkadaşlar, LPG'li araçlarda karşımıza çıkan, çözümü çok çok zor olan ve insana saç baş yolduran rölanti'de dalgalanma, titreme, sarsıntılı rölanti sorunu sanırım baya kişide baş göstermiş.

Benim LPG'li Focus1 aracımda bu sorun hat safhadaydı. Öyleki gazı bırakınca devir rölantiye gelmek yerine çok fazla düşüyor (300 devirlere) hatta bazen stop ediyordu. Sanayideki ustamı bıktırdım bu sorun yüzünden. Adam beni gördümü suratı düşüyordu "gene rölanti ile ilgili geldi bu adam" diye .

Motorlarda rölantide hava akışı sağlayan rölanti valfi vardır.

İŞLEM 1 : Rölanti valfini yerinden söküp, önce tamir anahtarı gibi bir şeyle vurup vurup (sert vurabilirsiniz, korkmaya gerek yok) içinde oluşmuş olan kurumu döktürüp, sonra valfin iç kısmına kurum çözücü sprey sıkıp, valfin içini iyice temizleyip, kurutup takın. Düzelme olmadıysa bknz : İŞLEM 2.

İŞLEM 2 : Bu valfin hava akışının ayarı vardır. Yalnız bu ayarın oynanması kesinlikle tavsiye edilmez, çünkü ayarı bozuldu mu tutturmak çok zordur. Ben bu sorundan bunaldığım için ustayla rölanti valfini oynamaya karar verdik (230TL'lik Valfi gözden çıkardım). Valfin ayarını oynayıp geri taktık, arabayı çalıştırdık, rölanti 4500-5000 devire çıktı, rölanti sapıttı. Sonra uzun uğraşlar ve ayarlamalar sonunda rölantiyi kararlı hale getirmeyi başardık. Yalnız kararlı hale getirene kadar tabiri caizse canımız çıktı. Şu an rölantide dalgalanma kalmadı, sadece birazcık sarsıntı var ama eskiye göre çok çok daha iyi.

İşlem 1'i deneyin. İşlem 2'yi de bu sorundan ne kadar kafayı yediğinize bağlı olarak size bırakıyorum...

Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.


_____________________________



5862 Mesaj
27 Mart 2013; 9:19:03 

quote:

Bunların sebebi Pis yakıt abi.Alıyoruz ne olduğunu bilmeden adamlar petrol diye kim bilir neler satıyor sonra tıkanıyor her şey.


Bu olayın pis yakıtla alakası yok yalnız.

Zaten yazımda mevzu bahis olan rölanti valfinden benzin veya LPG geçmiyor, sadece hava geçiyor.


_____________________________


Android Fiyat Araştırma Programı : Ucuz Fiyat Ara


 
409 Mesaj
13 Mayıs 2013; 18:09:56 

benim eski mareada da aynı sorun vardı parçalar değiştirdik olmadı sonra 2 kablo boştayken ayrılıyormuş çözdüm sonra sorun bitti.
geçenlerde bir focus 2 aldım devirde dalgalanma ve virajda ışıkta boşa atınca yada vites düşerken sönme oluyordu.
araç sibob kaçrıyor dendi üst kapak yapıldı 1500 masraftan sonra sönme ve devir düzeldi gibi sürekli çok az oynuyor.
çok az tütreme normalmi acaba


_____________________________



 
7 Mesaj
17 Mayıs 2013; 11:06:30 

quote:

Orijinalden alıntı: akustika




Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
Sizin yorumunuz nedir?

ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.


_____________________________



 
409 Mesaj
17 Mayıs 2013; 21:59:35 

araç neydi arkadaş sorunu çözmüşsün ama.
benim araç ford focus trend hafif ibrede dalgalanma var katalizör olmadıgından dedi ama bilmiyorum etkisi varmıdır


_____________________________



3776 Mesaj
17 Mayıs 2013; 23:42:41 

arkadaşlar bende de 2004 bora var
şu anda 129bin km.de. alalı 20 ay oldu, aldığımda 116bin km.de idi
araca 2009 yılında brc tüp takılmış

sanırsam bu sorun genelde sensörlü ve lpg.li araçlarda daha sık yaşanıyor
bende de bu sorun ara sıra başgöstermekte. yalnız benimki misalen ilk marşa basıp kalktığımda dalgalanma olmazsa, kontağı kapatana kadar dur kalklarda böyle bi sorun çıkmıyor. veya tam tersi ilk bismillah kalkışta dalgalanırsa stop edene kadar devamlı dalgalanıyor.

böyleyken 2 kez makinaya bağlattım;
ilkinde makina, boğaza fazla hava geldiğini yazdı. (filtre kutusu tam oturmuyordu düzeltildi ayrıca boğaz temizlendi yalnız düzelmedi)
ikincisinde zengin karışım yazdı (yaklaşık 2 hafta evvel)

ayrıca direksiyonu tam kırdığımda yine dalgalanma oluyor. bunu neden dedim çünkü, buna sebep olan (yalan olmasın şimdi aklıma gelmiyor, direksiyon basınç müşürü olabilir) direk burayla alakalı bi sebeptende olabilir dedi ustamız. "yani dalgalanmanın sebebi boğaz gibi gözüksede, harici başka bi sensörün arızasından kaynaklanabilir" neticede bu araçların heryeri sensör dolu.

adaptasyon mevzusunu bilmiyorum acaba bu nedir? nasıl yapılır?


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


1463 Mesaj
18 Mayıs 2013; 6:50:38 

enjektörleri de temizletmeyi deneyin


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
409 Mesaj
5 Temmuz 2013; 23:57:35 

quote:

Orijinalden alıntı: 35cakrep35

aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var


_____________________________



4568 Mesaj
6 Temmuz 2013; 0:13:53 

benim tecrübelerime göre

rolanti dalgalanması = boğaz kelebeği

tekleme = bobin, buji, buji kablosu


_____________________________

bu bir işaret...


4387 Mesaj
6 Temmuz 2013; 2:27:57 

quote:

Orijinalden alıntı: murakan0512


arkadaş çözdünmü sorunu bendede benzer durum var

http://forum.donanimhaber.com/m_74763463/tm.htm

Yukarıdaki linki inceleyiniz, ben bu şekilde çözmüştüm. Saygılar...


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


2388 Mesaj
6 Temmuz 2013; 15:43:48 

egzantrik ve krank devir sensörlerinde arıza olabilir bunları kontrol ettirdiniz mi arkadaşlar?


_____________________________

Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
8 Temmuz 2013; 0:18:28 

rolantisi bozuk


126 Mesaj
17 Temmuz 2013; 12:54:24 

Aynı şey bizim astra g 2007 de var.Aracı çalıştırınca 1200 devirde başlıyor sonra inip inip çıkıyor taki 800 rpm ye kadar.Ancak garip olan nokta sadece ilk çalıştırmada yapması.Bence sorunun kaynağı herşey olabilir.Sonuçta rolanti valfinin görevi sürücü müdahalesi olmadan deviri belli bir düzeyde tutmaktır.Yakıt filtresi/hava filtresi kirli olur benzin/hava zor geçer olur,contalarda yıpranma vardır motorda kaçak oluyordur olur, oksijen sensörü veya başka bir sensör arızalıdır olur, veya yakıtın geçtiği valfler kirlenmiştir olur velhasıl kelam bence bu sorunun sebepleri şudur git şunu yap düzelir değil birden çok sebebi var gibi...


_____________________________

--------------------------------------------PENCERESİ KADAR DÜŞER BİR EVE GÜNEŞİN IŞIGI----------------------------------------------------


424 Mesaj
24 Ağustos 2013; 1:57:28 

arkadaşlar selamlar,
Chevrolet Lacetti 2006
bundan yaklaşık 1 ay önce aynı problem bendede oldu ve hala devam ediyor.1 senelik bir lpg geçmişim var ve sürekli bakımları yapılıyor.Bu problemin LPG takıldıktan sonra olduğu artık herkes tarafından biliniyor.Hatta LPG taktırmadan önce bir tanıdığım böyle bir problem olacağını söylediğinde gülmüş geçmiştim.
Araç durduğunda özellikle motor ısındığında rölanti sürekli hareket halinde iniyor kalkıyor iniyor kalkıyor ve en sonunda stop ediyor.Tamirciye götürdüğümde boğaz kelebeği ile alakalı olduğunu ve temizlenmesi gerektiğini söyledi.Söktü 2 gün benzinde tinerde yatırdı.Tertemiz oldu.Taktık ve 2 gün sonra aynı problem tekrar etti.Tekrar edince bu eleman boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi.Şimdi,
Boğaz kelebeği pahalı bir parça benim aracım için olanı 450 lira. Renault yetkili servisinde usta olan iki kuzenimede sorduğumda boğaz kelebeğinin bu kadar çabuk değişmesini gerektirecek durum olmadığını mutlaka farklı bir problem olabileceğini söylüyorlar.Diyeceksiniz neden onlara baktırmıyorsun?Aramızda ki mesafe oldukça uzak.
Bugün ne olur ne olmaz dedim gaz değerlerini kontrol ettirmeye gittim.Değerler ölçülürken birşey dikkatimi çekti.Değerler biranda saniyelik kendini sıfırlıyor. örneğin;
4.0
4.0
4.0
4.0 diye giderken saniyelik bir şekilde 0.0 oluyor.Hem gaz testinde hem benzin tesinte bu durum var.LPG'ci arkadaşın yorumu daha öncede başına geldiği ve kelebeğin temizlendikten sonra rölantı değerlerinin yeniden yapılandırılması gerektiği yada beyine yeniden yazılım atılması gerekebileceği oldu.Mantıklıda geldi.Yarın yola çıkacağım için o an için öyle bir imkanım ne yazık ki yoktu.Artık döndüğümde baktıracağım.İnşallah yolda bırakmaz beni.Yada bırakabilir çıkma diyeniniz var mı?


_____________________________



 
13 Mesaj
7 Eylül 2013; 14:55:51 

Arkadaşlar ortak bir problem yaşıyorum. 2006 fiestam var. Motor ısındıktan sonra çok nadirde olsa ayağımı debriyaja atıp devirin rölanti seviyesine kadar düşüp sabitlenmesi gereken durumlarda, araç tekleyip stop ediyor. Aracımı kullanım sonrası stop edip, belli bir süre içinde tekrar çalıştırdığımda rölanti sallanıyor. Ve bir miktar gaz verip motoru ısıtmadan hareket edersem benzer şekilde stop ediyor. Fakat bunu kontağı kapatıp hemen çalıştırdığımda yada uzun bir sure sonunda çalıştırdığımda yapmıyor. Sanki motor (Yada problem hangi parçadaysa) ısısı bi noktaya geldiğinde bu problem oluşuyor gibi. Gaz kelebeği ve valf sensörü dedikleri 2 parçayı değiştirdi ustalarımız fakat sorun devam ediyor. Aracı servise götürsem sorunu bulabilirler mi. Ayrıca problem havaların ısınmasıyla ortaya çıkıyor. Geçen yaz oluşan problem, havaların soğumasıyla kaybolmuştu. Bu yaz yine ortaya çıktı. Çoğunuz gibi bende kafayı yemek üzereyim....


_____________________________



2975 Mesaj
8 Eylül 2013; 1:16:07 

buji


_____________________________

İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid


 
5 Mesaj
21 Eylül 2013; 5:32:27 

HERKEZE MERHABA

AYNI PROBLEM BENİM ARAÇTADA VARDI BİR DÜNYA PARA DÖKTÜM . BUJİ DEĞİŞTİ/KELEBEK TEMİZLENDİ/ROLENTİ MOTORU TEMİZLENDİ/HAVA AKIŞ SENSÖRÜ TEMİZLENDİ/KARTER HAVALANDIRMA HORTUMU DEĞİŞTİ/ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİ/BUJİ KABLOLARI DEĞİŞTİ/SENTE AYARI YAPILDI SONUÇ HÜSRAN

SON OLARAK KENDİM 3 NUMARA ALLEN ALARAK KELEBEĞİN ALTINDAKİ AYAR VİDASINI İLK BAŞTA KLİMALI SONRA KLİMASIZ ÇALIŞTIRARAK GEVŞETEREK SIKARAK ORTASINI BULDUM 1 YILDIR HİÇ BİR PROBLEMİM YOK :) YANLIZ ÇOK HASSAS AYARI VAR MOTORUN SESİNİ DİNLEYEREK YAPMAK GEREKİYOR



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sekmento -- 21 Eylül 2013; 5:33:49 >


_____________________________



 
3 Mesaj
14 Ekim 2013; 19:25:08 

Herkese merhaba. Ben de 3 hafta önce 23 yaşında bir Nissan (Altima) aldım. Yukarıda yazılan sorunların aynısı bu araçta da mevcut yalnız araç lpg'de çalışırken hiçbir sıkıntı çıkarmıyor ancak benzinde çalışırken baya gaz vermek gerekiyor. Gaz verseniz bile rölantisi düzelmiyor 500-1300 arası gidip geliyor kendi kafasına göre. Zaten benzinde çalışırken motorun sesi de değişiyor, motorda bir huzursuzluk oluyor, sanki çekişi düşüyor. Yüksek hızda giderken anlık gaz da kesebiliyor...

Araç eski olduğu için çok üzerinde durmadım sonuçta zaten lpg'de kullanıyorum ve onda da hiçbir sıkıntı yok. Sadece klima açınca devir düşüyor. Onun için de vakit bulduğumda ustaya göstereceğim.


_____________________________



 
153 Mesaj
17 Ekim 2013; 17:17:38 

sorun aynen devam ediyor...

Bu mesajda bahsedilenler: kemairon


_____________________________

2006 Toyota Corolla Sedan 1.6


12 Mesaj
23 Ekim 2013; 11:41:58 

quote:

Orijinalden alıntı: loft102


ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.

Merhaba,
Peugeot 206 aracımda da aynı sorun mevcut.
Basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu dedikleriniz acaba nerededir?


_____________________________



 
40 Mesaj
25 Ağustos 2014; 12:28:26 

rolanti 1200 inmiyor ne yapmak lazım
gaz kelebegi temizlendi
ford fiesta 2000 model 1,4 motor


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.563