Şimdi Ara

Saab 9-3 2.0 LPT LPG dönüşümü ve ecu modifiyesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
2.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kısa bir süre içerisinde 2005 model Saab 9-3 almayı düşünüyorum. Manuel almak istiyorum ve sadece 2.0 LPT'lerde manuel bulabildim. Aldığımda BSR stage 2 modifiye yapıp, LPG dönüşümü yapmak istiyorum; ama kafamda birçok soru var.

    BSR'nin sitesinde tek tuşla istediğim an orjinal yazılıma geri dönebileceğim yazıyor. Bu doğru ise LPG'li bir araçta durum ne olacak? Modifiyeli ECU ile çalışan LPG ECU orjinale döndüğü zaman gene çalışır mı? Yoksa yazılım ayarı mı yapmak gerekir?

    Açıkçası ben istediğimde 150HP istediğimde 205 hp olabilen bir sistem arıyorum. İhtiyacım olmadığı durumlarda boşa Gaz yakmak istemiyorum. Bu mümkün müdür? Ecu konusunda da LPG konusunda da bunu yapabilecek aletleri tavsiye edebilirseniz sevinirim!



    _____________________________
  • Merhabalar;
    Lpg İle İlgili Sorunuzu Ben Cevaplayayım,
    Eğer araca OBDII özelliği kit Bağlatırsanız, Devamlı Aracın Ecü'sü ile Haberleşme Halinde olması sebebi İle
    Olabilecek Değişikliğe Göre Anında Kalibrasyonu kendisi Düzeltir Yani Yeni kalibrasyon Yaptırmaya Gerek yok.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz
    Merhabalar;
    Lpg İle İlgili Sorunuzu Ben Cevaplayayım,
    Eğer araca OBDII özelliği kit Bağlatırsanız, Devamlı Aracın Ecü'sü ile Haberleşme Halinde olması sebebi İle
    Olabilecek Değişikliğe Göre Anında Kalibrasyonu kendisi Düzeltir Yani Yeni kalibrasyon Yaptırmaya Gerek yok.


    Yenı bır sıstem cıktı da bızım mı haberımız yok !!! Hangı Lpg ecusu aractakı yanmanın oranına gore otomatık yakıt degısıklıgı yapıyor.Yok boyle bırsey! Vasrsa nasıl oluyor anlatın ogrenelım. EOBD baglantılı kıtler Benzın ecusunun LFT ve SFT degerlerını ekrana yansıtır fakat bu degerlere gore otomatık yakıt ayarı yapmaz.
    Unutmadan bır de Arıza lambasını sondurme ozellıgı vardır bu kıtlerın ,tamamen kullanıcıyı kandırmaya yonelık bır ozellıkltır.Ornegın Motor fakır karısımdan dolayı P0171 fakır yakıt karısım arızası verır fakat bu kıt kullanıcının bu ıkazı gormeden lambayı sondurur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    Merhabalar;
    Lpg İle İlgili Sorunuzu Ben Cevaplayayım,
    Eğer araca OBDII özelliği kit Bağlatırsanız, Devamlı Aracın Ecü'sü ile Haberleşme Halinde olması sebebi İle
    Olabilecek Değişikliğe Göre Anında Kalibrasyonu kendisi Düzeltir Yani Yeni kalibrasyon Yaptırmaya Gerek yok.




    bunasıl bir kittir öyle
    _____________________________
    DEKİ; Rahman ve Rahim olan ALLAH'ın Adıyla.
  • sizin daha yeni geçeceğiniz yollara ben asfalt döktüm bişeyden anladığınız yok sizin ! obdII destekli kit aynen de böyle yapar takmadıysanız takın ondan sonra itiraz edin.
    _____________________________
  • Döktüğünüz asfalt baya kalın!!!
    Türkiye'de ve dünyada henüz böyle bir kit satşa sunulmadı.Yeni nesil sıvı enjeksiyon sistemleri aracın orjinal ekipmanlarını kullanarak bu dediğinizi yapmaya çalışıyor. Mevcut kitlerde böyle bir özellik yok.
    _____________________________
    ÖZENÇLER OTOGAZ || BRC Bölge Bayi - Çorum Yetkili Servisi[/url]
  • AEB control units with LPG/Natural Gas sequential injection and OBDII integration are one step ahead of the current control units installed on modern vehicles with indirect sequential injection.

    These evolved control units allow information to be received from the original petrol control unit via the OBDII diagnostics outlet, pursuant to the protocols of standards ISO9141 and ISO15765. Thanks to this connection, when running on gas, the AEB control unit is able to monitor vehicle carburetion parameters constantly (thanks to the petrol control unit correctors), thus keeping the parameters at optimum values.

    This integration means:

    * better engine performance;
    * guaranteed top performance even when the mechanical components of the gas fuel system age;
    * automatic adaptation to the different gas qualities available on the market;
    * more information available to the installer regarding vehicle function which makes tuning the system easier.

    http://www.aeb.it/products/injections/obdii

    http://www.aeb.it/products/injections/2001nc

    http://www.aeb.it/products/injections/2001nc/at_download/attachment

    Ayrıca bilgi için : 2006 yılında (5 Yıl önce) e-g@s İngiltere'de bu sistemi uyguladı. Arayan bunun dökümanınada ulaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 9 Eylül 2011; 11:12:49 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • cevaplar için teşekkür ederim. Yeni nesil LPG sistemleri ile de ilgilenmiyor değilim. LPI deniyor sanırım. Bir iddiaya göre klasik lpg sistemine göre daha ekonomikmiş. Msci'nin dediği sistemde de aracın beynini kullanan yeni nesil lpg sisteminde de ecu modifiyesine ayak uydurması çok mantıklı. Ancak aracın orjinal ecusunu kandırarak yapılan modifiyeler bu sistemlerle çalışmayacaktır. Ecu değerler hatalı okuyacağı için lpg sistemi de hatalı okuyacaktır. Gerçek bir ecu modifiyesi ve dediğiniz bu sistemler iş görmeli. Saab için vialle ve prins tavsiye ediyorlar. Acaba saab için bu yeni sistemlerde ne gibi modeller var?

    Bir diğer konu da bir arkadaş (sanayide dükkanı olan, bayağı deneyimli bir arkadaş) yurtdışından programlanabilir ecu getirtmişti. Bu ecu'nun lpg kontrol ünitesi de mevcuttu. Yani aynı ecu LPG sisteminin beyni olabiliyordu. Bu sistemin maliyeti de LPG beyni + Benim düşündüğüm BSR PPC chip tuning'den pahalı değildir. Yarın bir de onunla konuşacağım. Yorumlarınız için teşekkür ederim.
    _____________________________




  • Merhaba, AEB yazılımlarında MAP tablosuna benzeyen ikincil bir kalibrasyon tablosu vardır. OBD bağlantısı ile devre göre enjeksiyon süreleri araç ECU'sundan alınanan SFT değerine göre LPG ECU'su tarafından doldurulur. Yani LPG ECU'su Benzin ECU'su ile adaptasyona girer. AEB yazılımı kullanan çoğu kitte güncel firmware ve yazılım desteği ile bu sistem aktif edilebilir. Florya otogaz Metin bey'in bahsettiği safe fast obd sistemini görmedim ama aynı firmaya ait wentgaz bu sistemi destekliyor. Aynı şekilde zavoli, lovato, omvl, bigas 'ın destekleyen yazılımlarını gördüm, yanlış hatırlamıyorsam landi renzo 'da bu sistemi kullanıyor. Daha detaylı bilgiyi konusuna hakim lpg bayiilerini ziyaret ederek öğrenebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 8 Nisan 2011; 19:37:16 >
    _____________________________
  • Sonuç olarak bu yazılımlar kalibrasyon bittikten sonra LFT ve SFT ye göre sürekli düzeltme yapmaz ki yapsalar zaten AEB yazılıma sahip markalarda yakıt karışım arızaları yaşanmazdı.Konusunda hakim lpg firmaları bunu bilir.
    _____________________________
    ÖZENÇLER OTOGAZ || BRC Bölge Bayi - Çorum Yetkili Servisi[/url]
  • Siz kendi ürününüzü satma derdinde olduğunuzdan hiç bir sisteme objektif yaklaşmayan birisisiniz, bunu bu forumda herkes çok iyi biliyor. Ya objektif bilgi verin/yorum yazın yada sadece markanız hakkında yazın. Ayrıca yakıt karışım arızaları her kitte yaşanabilir, "arıza lambası yakmaz" dediğiniz kaliteli bir kit olan BRC bile hatalı karışımdan arıza lambası yakabiliyor.

    Gelelim OBD destekli AEB ECU'larına, yapamaz dediğinizi bal gibide yapıyor. Önemli olan stratejiyi yakalayabilmek ve bunu başarıyor. Zaten bu nedenle 2. bir karbürasyon tablosu işliyor. Aldığınız yakıtın kalitesi, kullanım tarzınız, değişen barometrik değerlere göre defalarca üzerinden geçiyor. Bu noktada AEB obd destekli ECU'ları başarılı, obd desteği olmayan ECU'ları tamamen ince ayar gerektiriyor ve böyle bir iddia zaten yok. Yani saptırmaya gerek yok, konu OBD destekli ECU. Tabii sizinle alakası olmadığı, ECU hakkında teknik bilgiye sahip olmadığınız yukarıdaki yazınızdanda anlaşılmakta. Yani AEB yazılımlarına hakim değilsiniz, hakim olsaydınız start/stop teknolojisini desteklediğinide bilirdiniz. Sübap korumaya yönelik üst devirlerde benzin enjeksiyonu yapabildiğinide bilirdiniz. Sizinle tartıştığımız konuda buydu zaten. Faruk bey kabul etti, siz etmediniz. Burada herşey tasarım ve programlama detayı.

    Özet olarak AEB 'in bu konudaki başarısı su götürmez bir gerçek, kim ne derse desin şu an dünya'da en çok tercih edilen ECU üreticisi, enjeksiyon sistemleri üzerine yıllara sair tecrübeleri ve ürünleri var. Bu sistemi iddia ettiğiniz gibi arıza lambası söndürebilmek için yaptıklarını düşünmek zaten başlı başına hata.


    (Bu başlığa yine mesnetsiz ve subjektif yazılar yazılabileceği için tekrar dönüp bakmayacağım. Önemli olan doğru bilgiyi kullanıcılara vermek. Forumların amacıda zaten budur. Ben doğru bilgiyi döküman ve linkleriyle vermeye çalıştım, okuyan zaten bu dediklerimi görebilir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 8 Nisan 2011; 20:50:10 >
    _____________________________




  • Foruma gerek yok bu sektor kımın ne oldugunu kımın neyın pesınde oldugunu gayet ıyı bılır.Fırmamı ve\veye sahsımı tartısmak sızın haddınıze degıl, 1998 yılından buyana bu sektorun duayenlerı fırmamı da benı de tanır.
    Kımsenın urunune laf saoyledıgım yok.Bıldıgımı paylasıyorum ve ozetle bu konu hakkında sunu soyluyorum ; Henuz pıyasada Lpg kalıbrasyonundan sonra LFT ve SFT ye gore ayar yapan bır yazılım yok ; ne BRC de ne de farklı bır urunde.Donup dolasıp konuyu bana getırmeyın,ısınıze bakın.
  • Sayın mscsi, teknik desteğiniz için şahsım ve tüketiciler Adına Çok teşekkür ederim hayırlı akşamlar.
    _____________________________
  • Yaptığım bir miktar araştırma sonrasında gördüğüm kadarıyla mscsi arkadaşımın dedikleri doğru. Bu konuyu bir miktar daha araştıracağım; ama kusura bakmazsanız belki de çok salakça bir soru soracağım. Bu OBD soketini LPG'ye tahsis edersek, LPG devredeyken OBD kullanan başka bir cihazı bağlamak mümkün müdür? OBD soket çoklayıcı mevcut mudur veya LPG beyninde ek bir obd aparatı bağlayabilelim diye bir soket mevcut mudur? Biraz salakça bir soru ama benim için nispeten önemli, tek tuşla ecu modifiyesi ve tek tuşla orjinal yazılıma geri dönmeyi de OBD üstünden yapıyor olacağım.
    _____________________________
  • merhaba;
    Obd soketinin arkasından bağlantı alınır yani extra çoklayıcıya gerek yok aynı anda sizde aracın obd soketini kullanırsınız.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz
    merhaba;
    Obd soketinin arkasından bağlantı alınır yani extra çoklayıcıya gerek yok aynı anda sizde aracın obd soketini kullanırsınız.


    Sizi alkışlıyorum sevgili Florya Otogaz.
    "Benden başka kimse bu işi bilmez, ben duayenim" tarzında takılmayan, kaliteli bir usta olduğunuz kadar kaliteli bir insansınız da.

    Sevgiler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Kısa bir süre içerisinde 2005 model Saab 9-3 almayı düşünüyorum. Manuel almak istiyorum ve sadece 2.0 LPT'lerde manuel bulabildim. Aldığımda BSR stage 2 modifiye yapıp, LPG dönüşümü yapmak istiyorum; ama kafamda birçok soru var.

    BSR'nin sitesinde tek tuşla istediğim an orjinal yazılıma geri dönebileceğim yazıyor. Bu doğru ise LPG'li bir araçta durum ne olacak? Modifiyeli ECU ile çalışan LPG ECU orjinale döndüğü zaman gene çalışır mı? Yoksa yazılım ayarı mı yapmak gerekir?

    Açıkçası ben istediğimde 150HP istediğimde 205 hp olabilen bir sistem arıyorum. İhtiyacım olmadığı durumlarda boşa Gaz yakmak istemiyorum. Bu mümkün müdür? Ecu konusunda da LPG konusunda da bunu yapabilecek aletleri tavsiye edebilirseniz sevinirim!


    Merhaba dostum. Sayende ben de aklımdaki sorulara bir nebze cevap bulabildim. Esas merak ettiğim düşündüklerini gerçekleştirdin mi? Eğer öyleyse lütfen bunları bizlerle de paylaş. Saab çok cezbedici bir araç. Benim de uzun süredir aklımı kurcalıyor: Saab'ın 33 bin TL civarı 2005-2006 modelleri var. Bu fiyata 2-3 yaşında standart araçlar da mevcut. Yeni bir araç mı, yoksa eski bir saab mı?

    Yakıt ve servis konusu aklıma takılanlardandı. Servis olayını forum paylaşımlarından çözdük gibi. Bostancıda bir Ramazan Usta varmış :) Yakıt olayında LPG dönüşümü çözüm gibi gözüküyor. Sen çözebildin mi? Deneyimlerini bekliyoruz.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.