Şimdi Ara

Uçaklara Paraşüt ( 4 yil sonra fikrimi kullanmislar )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
6.945
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Haber

    Uçak düşse 3/4 oranıyla suya düşecek tüm uçağı kaplıcak can yeleği koysunlar ;)

    İstanbul-Ankara seferinde Hint Okyanusunu aşmıyor ki? Bir kaç dakikalığına Marmara'nın üstünden geçiyor o kadar. Uçuşların çoğu zaten karalar üzerinde oluyor. Yani senin söylediğin çok kaba bir bakış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrPinkFloyd

    ucak duz duşmuyor ki savruluyor,ters donuyor her yolcuyu fırlatmaları gerek alüminyum tavanı nasıl atıcaksın ve buyuk hızla duserken parasutu acamassın ucaktan cıksa bıle yolcular kanatlara carpar imkansız diyebiliriz

    Dostum adamlar uçak yapmış kabaca bakarsan insanlar uçuyor bu seviyeye gelmişiz sen alüminyum tavana takılmışsın yok alüminyum tavanı nasıl atıcaz ulan uçuyoruz be
  • Başlık da bi acayip; bebelere balon! der gibi.
  • 150-200 bin tonu naısl taşıyacaksısn kardeş paraşütle?
  • AP - WASHINGTON - ABD'de bir firma, uçakları düşmekten kurtaracak paraşüt üretiyor.
    Paraşütleri imal eden Ballistic Recovery Systems'in başkanı Robert Nelson, bu yıl 500 küçük özel uçak için ürettikleri paraşütleri 16 bin dolara sattıklarını söyledi. Firmanın ürettiği en sağlam paraşüt şimdilik 2 ton taşıyabiliyor. Küçük uçakların ağırlığı ise 1 ton civarında ve saatte ortalama 280 kilometre hızla uçuyor. Ancak jet uçaklarının ağırlığı 40 tonu bulurken saatte 950 km. hız yapabiliyor. Bu durum büyük uçaklar için paraşüt kullanımını zorlaştırıyor ancak Nelson, NASA ile işbirliği yaparak küçük jetler için paraşüt geliştirmekte olduklarını açıkladı. Eğer girişim başarılı olursa, bir gün yolcu uçaklarının da güvenle seyahat edebileceği belirtiliyor.



    Amerika'da Cirrus Design adlı bir uçak tasarım firmasının geliştirdiği uçak paraşütleri, havayolları güvenliğinde çığır açtı Şimdilik yalnızca 4 kişilik küçük uçaklarda kullanılabilen paraşüt tehlikeli bir durumda aracın yavaş yavaş yere inmesini sağlıyor Uçak paraşütünü ilk kez 2002 yılında Lionel Morrison (53) adında bir pilot kullandıMorrison uçağında problem çıkınca, bunu ilk kez deneyen kişinin kendisi olduğunu bildiği halde paraşütü açan kolu çekti Paraşütün yardımıyla bir golf sahası yakınındaki ağaçlara yavaşça inen Morrison'un burnu bile kanamazken uçak da çok az zarar gördü
    Önce jetlerde
    Bu başarının ardından 18 bin uçağa yerleştirilen paraşüt 150 küçük uçağı, 3 kişinin de hayatını kurtardı Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) de bu başarının farkına varmış olacak ki paraşütün büyük yolcu uçaklarında kullanılmasını sağlayacak bir teknoloji için kolları sıvadı İlk aşamada paraşüt sistemini 12 kişilik jetlere uyarlamayı hedefleyen NASAya göre uçaklar daha hafif üretilebilirse sistem yolcu uçaklarında da kullanılabilecek
    Aslında uçak paraşütü insanların kullandıklarından farklı değil CAPS adı verilen sistemi çalıştırmak için önce paraşütün içinde durduğu bölümün kapağı açılıyor Sonra bir kol yardımıyla küçük bir roket ateşleniyor ve paraşüt birkaç saniye içinde açılıyor Uçak paraşüt yardımıyla yere indiğinde bunun yolcular üzerindeki etkisi ise 3 metrelik bir merdivenden atlamaktan daha kuvvetli olmuyor Uzmanlar, paraşütün büyük uçaklar için geliştirilmesi halinde uçak kazalarında ölü sayısının neredeyse tamamen ortadan kalkacağını belirtiyor

    Kaynak: Vatan Gazetesi (07062004)

    haber tarihi 2004 kaynak radikal , yukardada dediği gibi 40 tonu kaldıran paraşüt biraz ilginç olur, ki kaç sene geçmiş yapamamışlar demekki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Grozny -- 3 Nisan 2011; 15:10:16 >




  • Uçak düşse 3/4 oranıyla suya düşecek tüm uçağı kaplıcak can yeleği koysunlar ;)
  • beyin bedava
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurofıghter

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Haber

    Uçak düşse 3/4 oranıyla suya düşecek tüm uçağı kaplıcak can yeleği koysunlar ;)



    uçak suya düştüğünde beton etkisi oluyor can yeleği işine yaramaz bütük kemiklerin kırılmış olur


    Bunu Düşünmemiştim haklısın. O zaman ikisi birden kullanılırsa yani hem paraşüt hemde can yeleği çok iyi olur ;)
  • Jetler iniş yaptıklarında yavaşlamak için paraşüt açıyorlar. Yolcu uçaklarınada 3 4 tane inişi yumuşatacak paraşüt taksalar en az hasarla çıkabilir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasin Dayıoğlu

    Jetler iniş yaptıklarında yavaşlamak için paraşüt açıyorlar. Yolcu uçaklarınada 3 4 tane inişi yumuşatacak paraşüt taksalar en az hasarla çıkabilir bence.

    o dediğin ucaklar ufak.. zaten hızı düşürmek için kullnılıyor ondan bile..ama yolcu ucakları dev gibi... a380 in kalkıs ağırlığı tamken 550 ton... neresine ne kadar paraşüt yerleştircen... düşünce gidiyon işte... ama ufak ucaklarda bir model var paraşütü olan... brad ve ancelina çiftide almıstı ortakları arasında bill gates de vardı..herseyi hatırladım da bir simini hatırlamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurofıghter

    beyler uçak kazası belgeseli izliyordum aklıma bişi takıldı
    bu yolcu uçaklarına neden ''devasa'' paraşütler koymuyorlar onları taşıyabilcek
    arızalanan uçaklarda yere çakılmaya çözüm olmazmı ?



    einstein beyler dağılın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cidik

    150-200 bin tonu naısl taşıyacaksısn kardeş paraşütle?

  • uçaklar kazaları yüksek mesafelerde olmuyor ki yere yakınken oluyor mantıken yerden 10 metre yüksekten atlarken paraşüt açmaya çalışmak gibi bişey oluyor dediğin olay.
  • Beyler kimse nefes almasın kıpırdamasın galiba einstein'ı buldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eurofıghter

    demek istediğim aslında bu
    paint TERK :D


     Uçaklara Paraşüt ( 4 yil sonra fikrimi kullanmislar )

    mantık olarak savaş uçaklarındaki gibi

    Adam aynştan overclocked mod açmış.
  • fight club taki uçak sahnesini izle anlarsın
  • Savaş uçaklarındaki pilotun fırlatıldığı gibi diyosun. Aslında yapılabilir ama sorun şu ucağın üst kısmının açılabilir yapıda olması lazım tıpkı F-16larda o camın fırladığı gibi sonrası yolcuların oturduğı kısmın hafif modüler uçağın ana kısmına bağlı olması gerek muda maliyeti ciddi şekilde artırır insan hayatı ucuzdur. Einstein ile bağım yok baranla hiç yok biri laf sokarsa intikamını acı alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NinjaNejat -- 3 Nisan 2011; 21:09:57 >
  • boşuna masraf.
  • la zaten 10 yılda bir kaza oluyor. ne gerek var böyle şeylere. maliyetini hiç düşündünmü?
    bu 10 yılda bi olan kazalarda ya inişte ya da kalkıştaki mekanik arızalardan oluyor. o alet oradan çıkacakta paraşüt açılacakta yolcular kurtulacak, pehhh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Banzai! -- 3 Nisan 2011; 21:30:45 >
  • Paraşütlü küçük uçaklarda dahi en önemli sorunlardan biri paraşütü açmadan önce uçağı yavaşlatmak gerekliliği aksi taktirde paraşut açılır açılmaz parçalanıyor. Bu sebeple küçük, hafif ve yavaş uçan pırpır uçaklarda paraşüt önce küçük çaplı açılarak uçağı yavaşlatmaya çalışıyor ancak bu esnada yüzlerce metre irtifa kaybı olabildiğinden düşük irtifada işe yaramıyor. En modern paraşütler en fazla 1-2 ton taşıyabildiğinden ve jet uçaklar çok çok hızlı uçtuğundan (saatte yaklaşak 1000 km)paraşüt daha kabini yavaşlatamadan derhal parçalanacağından böyle bir sistem şimdilik imkansız olur herhalde...

    Zaten eğer yolcu uçağı yapısal bütünlüğü kaybolmaksızın sadece motor gücünü kaybetmişse bir planör gibi süzülerek kontrollü olarak irtifa kaybeder. Yere temas ettiği zorunlu iniş yaptığı yer biraz düzgünce bir araziyse ve yakıtını boşaltabilmişse yolcuların çoğu hayatta kalabilir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.