TURBO DİZELLER DİKKAT!!! TRIGER!!!
139 Cevap30453 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 17:38:13 

Fiat Albea 1.3 MULTİJET 2008 aracımız dün arızalandı.

Triger zinciri kopmuş.

Araç gayet normal çalışıyordu. Bir anda yolda kalmış. Vatan Caddesi'nden çektirdik.

Servis triger zinciri koptuğunu söyledi. Motorda bazı parçaları da etkilemiş. Rektefiye falan yapılacakmış. 1000 TL'den fazla masraf açtı.

Servis zincir kopmaz falan dedi ama.

Bu nedenle Turbo Dizel araçları 100.000'den sonra almayın derim ben. Bundan dolayı soğudum araçtan. Araç şirket aracı.

Fiat Albea yada benzeri araçlarda mı oluyor bilmiyorum ama Dizel alırken 100.000 sonrası bu tip problemler ve masraflar yaşayabilirsiniz. Araç 20.000km'den beri bizde. Bakımlarında falan sorun yoktu.


3790 Mesaj
15 Mart 2011; 17:39:46 

Kısmet , zincir kolay kolay kopmaz hor kullanma yıpranma vb etkenler mutlaka vardır. Siz yapmasanız bile şirket aracı diyorsunuz illa birisi canını almıştır.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 17:49:17 

75 beygir bir araç. Motorun çok zorlanması da kolay değil. Zaten 4000 deviri aracın kendisi de pek geçemiyor.
Anlamadım gitti.
Forumda da belirtildiği gibi Dizel araçları 70000'den sonra elden çıkarmak lazım. Bu km'den sonra masrafları artmaya başlıyor.
Benzinli araçlar 150000km bile olsa daha az sorunlu oluyor.

Bu tabi genelleme. Bazı araçlarda tam tersi de olabilir.


11050 Mesaj
15 Mart 2011; 17:57:53 

Bakımlarında falan sorun yoktur demişsin de;bakımlarında baktırmamışsın demek ki triger zincirine.Belli bir km'de gerdirilmesi gerekir.Onu da yaptırmadıysan kopması gayet normal.

Her 100.000'i geçen dizelin ya da benzinlinin triger kayışı/zinciri de kopacak diye birşey yok.

Triger zinciri kopan Mercedes-Benz E200K bile gördüm.O da mı dandik ya da sorunlu?


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


5398 Mesaj
15 Mart 2011; 18:03:39 

Yanlış bir düşünce. 100.000 km değil düzgün bakımları yapılmışsa temizse 200.000 km deki dizel araçta satın alınır. Benim arkadaşım 1 yaşındaki daha 30 bin deki 1.2 benzinli Albeanın Triger kayışını koparttı. Buna ne diyeceksiniz?

Ayrıca sizin etrafta 100.000 km altı gördüğünüz araçların çoğu yüzbin km geçmiş araçlar.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


3230 Mesaj
15 Mart 2011; 19:36:34 

zincirse kopması normal değil kayış ise normal . turbolu yeni araçların hepsinde bu sorunlar olabilir turbo aracı uzun vadede çok zorlar ömrünü kısaltır.geçmiş olsun.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 15 Mart 2011; 19:38:08 >


_____________________________



 
1813 Mesaj
15 Mart 2011; 19:46:40 

100.000 km şehir efsaneleri devam ediyor :)


Edit : İmla.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bangsuui -- 15 Mart 2011; 19:48:27 >


_____________________________

donanımhaber


1605 Mesaj
15 Mart 2011; 19:48:59 

şirket araçlarının nasıl kullanıldığını herkes biliyor ayrıca araç kaç km de bakımları düzenli yapıldımı ?


_____________________________



1794 Mesaj
15 Mart 2011; 19:55:31 

Bakımları adamakıllı yapılmazsa triger ne yapsın.100.000km üstü dizelleri almamakla ne alaka var onu kuramadım ben.Triger koptuğunda marşa basılmaya devam edilirse subapları eğer vs. vs. Çok masraf açar tabii...


_____________________________

Honda VFR 1200 Rider
A5 SB 2.0 TDI


7000 Mesaj
15 Mart 2011; 20:41:44 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Dizel araçları 70000'den sonra elden çıkarmak lazım. Bu km'den sonra masrafları artmaya başlıyor.




Hem diyorsun 100 binde araç almayın, hemde diyorsun araç 100 bine gelince elden çıkarın.Ee kim alcak bu arabaları


_____________________________



8177 Mesaj
15 Mart 2011; 20:45:23 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus





Hem diyorsun 100 binde araç almayın, hemde diyorsun araç 100 bine gelince elden çıkarın.Ee kim alcak bu arabaları


Üçüncü dünya ülkelerine satarız artık.


_____________________________

...


253 Mesaj
15 Mart 2011; 20:46:17 

geçen aynı arabanın taksisine bindim. kilometre 260.000 idi.

rektifiye var mı hocam dedim yok dedi..

keşke kaç kere triger koparttın diye soraymışım.. yanlış soru sormuşum..


_____________________________



 
1199 Mesaj
15 Mart 2011; 20:50:41 


quote:

Orijinalden alıntı: bangsuui

100.000 km şehir efsaneleri devam ediyor :)


Edit : İmla.


hakikaten nedir bu 100 bin muhabbeti herkeste böle düşünceler var....!
kullanım şekli önemli kesinlikle

düzgün kullanılmış yüksek kilometreli bir araç,,kötü kullanılmış düşük kilometreli araçtan iyidir


_____________________________



3314 Mesaj
15 Mart 2011; 21:12:58 

Beklenebilecek bir durum...


_____________________________

Mutluluğu Tüketimde Arayanlar, Birgün Mutluluğu da Tükettiklerinde Çaresiz Kalırlar...
Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma... Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma...Sessiz kalmak bir şey bilmediğin anlamına gelmez...Çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez... Herkesi kendine eşit gör, her kim olursa olsun... Bir insanı küçümsemek akılsızlık, çok büyük görmekte korkaklıktır... Cesaret akıldan gelirse cesarettir, bilgisizlikten gelirse cehalettir...


1011 Mesaj
15 Mart 2011; 21:23:56 

bende konuya girince teknik bir açıklama yaptınız sandım...

yoldan herhangi albea marka bir ticari taksi çevirin ve bakın kaç km de

100 bim km de dizel alınmazmış hangi tespit ile vardınız bu kanıya ?


_____________________________

satılık masaüstü pc


 
524 Mesaj
15 Mart 2011; 21:33:28 

düzenli bakımların yapıldığını, devamlı eurodizel alındığını nereden biliyorsunuz?

adam aracı nasılsa satacam diye aldıysa kaçak mazotu ya da ucuz mazotu?

kim düzenli olarak dizel aracını soğukken ısıtıyor, ya da turboyu soğutuyor? ben bunu yapanı daha tanımadım.

bizim 70- 80 binde bildiğimiz dizeller aslında çok daha fazlaymış. e daha kötü ya.

arkadaşlar 100 binden sonra dizel araç pimi çekilmiş el bombasıdır, kimde patlayacağı belli olmaz.

hatta 70-80 binse ondan da korkun çok iyi araştırın, büyük olasılıkla kilometresi oynanmıştır.



_____________________________



3005 Mesaj
15 Mart 2011; 21:34:24 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur

Fiat Albea 1.3 MULTİJET 2008 aracımız dün arızalandı.

Triger zinciri kopmuş.

Araç gayet normal çalışıyordu. Bir anda yolda kalmış. Vatan Caddesi'nden çektirdik.

Servis triger zinciri koptuğunu söyledi. Motorda bazı parçaları da etkilemiş. Rektefiye falan yapılacakmış. 1000 TL'den fazla masraf açtı.

Servis zincir kopmaz falan dedi ama.

Bu nedenle Turbo Dizel araçları 100.000'den sonra almayın derim ben. Bundan dolayı soğudum araçtan. Araç şirket aracı.

Fiat Albea yada benzeri araçlarda mı oluyor bilmiyorum ama Dizel alırken 100.000 sonrası bu tip problemler ve masraflar yaşayabilirsiniz. Araç 20.000km'den beri bizde. Bakımlarında falan sorun yoktu.


arıza pek açıklayıcı anlatılmamış...kopan zincirmi kayışmı...
çünkü bazı araçlarda hem zincir hemde kayış vardır...ifade doğruise zincir kopmuşsa hayret.kolay kolay zincir kopmaz.ve kayışın iki hatta üç ömür fazlası dayanır....
ismi geçen aracın yapısını bilmiyorum.şayet zincir-kayış ikilisi varsa kayış kopmuştur.ve kopmasıda normaldir.bas bas bağırıyorlar ...... km.de tr.kayışınızı değiştirin diye.amma duyan yok maalesef....


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
712 Mesaj
15 Mart 2011; 21:36:41 

fiat lardaki 1.3 multijet dizel motoru kaç taksicide 400.000 km lerde gördüm.birçoğuda hiç arza çıkartmadı demişti.


3176 Mesaj
15 Mart 2011; 22:46:36 

zincirdir bişey olmaz diyip daha bir ihmal ediliyor triger bakımı bu araçların.. oysa ki kayışın bir ömrü var,ona göre de değişimleri yapılıyor,ses olayı da var tabi..
yalnız o zinciri nasıl koparmışlar,hayret ; vurdurmuşlar mı, vitesi 5ten 2ye mi çekmişler hayret yani..


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


808 Mesaj
15 Mart 2011; 22:47:55 

biraz daha uraşsanız kaskodan pert kaydı alıcakmışsınız :D


_____________________________



10626 Mesaj
15 Mart 2011; 23:19:17 

200000 lere yaklaşmış diesel araç kullanıyorum. İmzamdaki araç. 100000 den sonra diesel araç alınmaz sözü artık şehir efsanesi oldu. Artık itibar etmiyorum. Zaten edilmiyor da. Triger kayışı meselesine gelince. Yetkili serviste yaptırdım ve 60000 km veya 4 yıl garanti verdiler. Triger kolay kolay kopmaz. Fakat koptu diye diesel arabayı da kötülemek abesle iştigal. Benzinli arabada kopsaydı bu sefer benzinli araba mı alınmaz diyecektiniz. Triger kopmuş. Bunun motorun diesel veya benzinli olmasıyla ilişkisini çözemedim.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


401 Mesaj
15 Mart 2011; 23:30:38 

zaten "100.000 i geçen araç alınmaz" batıl inancı değil mi km düşüren adamların önündeki kuyrukların sebebi.


_____________________________



2171 Mesaj
15 Mart 2011; 23:34:46 


quote:

Orijinalden alıntı: topaz42

200000 lere yaklaşmış diesel araç kullanıyorum. İmzamdaki araç. 100000 den sonra diesel araç alınmaz sözü artık şehir efsanesi oldu. Artık itibar etmiyorum. Zaten edilmiyor da. Triger kayışı meselesine gelince. Yetkili serviste yaptırdım ve 60000 km veya 4 yıl garanti verdiler. Triger kolay kolay kopmaz. Fakat koptu diye diesel arabayı da kötülemek abesle iştigal. Benzinli arabada kopsaydı bu sefer benzinli araba mı alınmaz diyecektiniz. Triger kopmuş. Bunun motorun diesel veya benzinli olmasıyla ilişkisini çözemedim.



Aynen öyle


_____________________________


DH Yüzücüler Derneği

Bu nickin arkasında bir fikir var ve fikirlere ban işlemez.
Ben gerçeğin peşindeyim, kimin söylediği önemli değil. Ben adaletin peşindeyim, kim için veya kime karşı olduğu önemli değil.



 
9997 Mesaj
15 Mart 2011; 23:36:06 

Triger kayışı mı,yoksa zinciri mi?


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
567 Mesaj
16 Mart 2011; 21:01:42 

Trigerlerin ömürleri ortalama 60-70 bin km dir bu kmleri yapıp bir de bakımını yapmazsanız hemen hemen her araçta başınıza gelebilecek bir durumdur bu.Geçmiş olsun dizelde 100 binkm den sonra sorun çıkaran marka ve model yok mu tabiki var bunlarıda en iyi sanayi ustaları bilir.


_____________________________



 
2243 Mesaj
16 Mart 2011; 21:42:49 

Triger zinciri doblo ticari araclarimiz var 120bin kmde bir degistiriliyor.

Suan 397 binde doblomuz var bir kere bile sorun cikarmadi.

Kotu yakit kullanmak la ne alakasi var zincir koparmanin onu kavrayamadim.

Forum cidden cok sapitti bu aralar..

120binde vectra dizel aracim var masallah tik yok daha [:"(]


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


11050 Mesaj
16 Mart 2011; 22:32:49 


quote:

Orijinalden alıntı: deserthawk

Triger kayışı mı,yoksa zinciri mi?

1.3 Multijet'ler zincirlidir.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1725 Mesaj
16 Mart 2011; 22:32:51 

Yakıt alırken Punto şirket aracına kırsal mazot koyuyorlardı.adamlar kırsal motorin ile anlaşmışlar ve ülkemizde kırsal motorinden en az etkilenen motor 1.3 Multijet miş????

Yani 100.000kmdeki şirket aracının başına bunların gelmesi çok normal.

Sadece kapımın önünde Punto Multijet araç var.Arkadaş ilaç dağıtıcısı 3 ay önce araç sıfır geldi.Şimdi motoru 50.000kmdeki bir dizel gibi gürültülü çalışıyor.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


772 Mesaj
16 Mart 2011; 22:56:38 

Benim aracta 94binde. 4bin gecti triger degsmesi lazm 100binde baski balatayla birlikte degistiricem umarim problem cikartmaz dayanir


3005 Mesaj
16 Mart 2011; 23:41:36 


quote:

Orijinalden alıntı: bucakli



1.3 Multijet'ler zincirlidir.

şayet eminseniz söylenen kilometrede zincirin kopması biraz manidar duruyor....başa gelecek belkide yüzbinlerde bir durum......
bazı ticari motorları hem zincir hemde kayışlı oluyor.örnek connect....
zinciride dışardan hor kullanmayla pek kopartamazsınız..tabii bazı özel durumlar hariç.


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


 
3664 Mesaj
17 Mart 2011; 1:06:20 

üstten egzantrik olan her motorda triger görevi yapan ya zincir ya kayış vardır.piyasadaki araçların %95inden fazlasının da bu tür motorlarolduğunu dikkate alırsak hiçbir arabanın 2.elini almamamız gerek.turbo dizelle uzaktan yakından alakası olmayan bir durum.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


1247 Mesaj
17 Mart 2011; 1:40:36 

benim bildiğim multijet motorlar 150.000 km de bir değişiyor zinciri.nasıl kopartmış ben de şaşırdım şu an.


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


362 Mesaj
17 Mart 2011; 9:10:12 

Böyle bir masrafla karşılaşmayanlar rahat konuşuyor ama oldu mu da oluyor işte...


_____________________________



1360 Mesaj
17 Mart 2011; 9:38:50 

dizellerdeki basınç benzinlinin bilmem kaç katı benzinlide 3-20bar iken dizel cmonrail lerde 1900bar basınç var haliyle bu basınç mekanik aksamı zorlar metal yorgunluğuna yol açar bence 100.000 olayını bunun için söylemişlerdir


_____________________________

http://www.bakimist.com- Bitkisel Ürün ve Kozmetik Online Satış


6556 Mesaj
17 Mart 2011; 10:25:33 


quote:

Orijinalden alıntı: bucakli



1.3 Multijet'ler zincirlidir.

zincırlı oluşu nasıl kopar anlıyamadım
demek bariz bır bakım eksıklıgı olması lazım


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


3607 Mesaj
17 Mart 2011; 10:39:02 

benzin yada dizel farketmez..Eğer aracın bakımları ve triger değişiminde sente ayarı iyi yapılmış, triger 4-5 yıllık periyodlarla değiştirilmiş ise zincir yada kayış kolay kolayına kopmaz..Ama trigeri değiştirirsiniz sente ayarı tam değildir diş atlar yada ustanız bu daha gider der ki bu bakılarak anlaşılmaz periyodunda değiştirmek gereklidir dikkat edilmezse işte iki günde patlar elinize..

Ayrıca konu fiatsa trigerin, kayışta olsa zincirde olsa 4 yıl yada 80.000 km'de değişmesi zaten gerekirdi siz servislerin yada üreticilerin verdiği rakamlara çokta takılmayın..Onların hepsi tahmini rakamlar..Yani araba 150.000 de triger kopartır diye birşey yok o rakamı yada süreyi doldurmadan çok önce değiştirmek gerekli

Mesela ben eski aracım olan mareanın trigerini 42.000 de değiştirdim sonra 76.000 de birdaha değiştirdim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 17 Mart 2011; 10:44:34 >


_____________________________

Karadenizli ve Öfkeli

Ford Focus TDCİ/11


 
1580 Mesaj
17 Mart 2011; 10:56:44 

160.000 km de değiştiriliyor multijet triger zinciri. Fiyatı da diğer araçlardaki gibi pahalı değil. 250 TL ye herşey içerisinde hallediliyor.

20.000 km'den beri sizdeymiş sanırım. Aldığınızda hakkaten 20.000 km yapmış mıydı? Bilmeden KM düşürülmüş araç da almış olabilirsiniz.


_____________________________

Worldpuan kampanyalarında puan + avantajix kadar indirim
Isparta'da kiralık apart - stüdyo daireler


7000 Mesaj
17 Mart 2011; 10:57:41 


quote:

Orijinalden alıntı: senersongur


Fiat Albea yada benzeri araçlarda mı oluyor bilmiyorum ama Dizel alırken 100.000 sonrası bu tip problemler ve masraflar yaşayabilirsiniz. Araç 20.000km'den beri bizde. Bakımlarında falan sorun yoktu.



Acaba ilk sahibi 100 bin km yapıp km ile mi oynadı.


_____________________________



 
3004 Mesaj
17 Mart 2011; 11:51:26 


quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan

üstten egzantrik olan her motorda triger görevi yapan ya zincir ya kayış vardır.


alttan ekzantrikli olanlarda triger yok mu?


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


10626 Mesaj
17 Mart 2011; 12:46:20 

Triger olayında km ye o kadar takılmayın. 6 ay içinde bile 60000 km veya 80000 km yapabiliyorsanız 6 ay sonra gidin, değiştirin. Veya benim gibi ayda 300 km den fazla yol yapmıyorsanız bile 4 sene sonra en fazla taş çatlasa 15000 - 20000 km yapmış olursunuz. O zaman da gidin değiştirin. Arabanın diesel veya benzinli olmasının da burada hiç bir önemi yok.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


3560 Mesaj
17 Mart 2011; 15:46:14 

kesin bir hor kullanma veya başka bir durum söz konusu.

hem zincir olacak hem daha 100bin km de kopacak.Normal değil.


_____________________________




█▌▌▌Rise of the Dark ۩ ▌▌█▌



1247 Mesaj
17 Mart 2011; 16:15:59 


quote:

Orijinalden alıntı: NitroWar

dizellerdeki basınç benzinlinin bilmem kaç katı benzinlide 3-20bar iken dizel cmonrail lerde 1900bar basınç var haliyle bu basınç mekanik aksamı zorlar metal yorgunluğuna yol açar bence 100.000 olayını bunun için söylemişlerdir

evet dizel havanın sıkıştırılması prensibine dayalı olarak çalıştığı için daha fazla basınç altında çalışıyor.ama ona göre de parça kullanılıyor dizellerde.bugün bir benzinli motoru 1500 tl ye çıkarırken dizeli rektefe etmeniz için 2500-3000 lira harcamanız gerekir.bu fiyat farkının nedeni malzeme kalitesidir.dizellerin pistonlarından segmanlarına motor can alıcı her türlü parçası daha farklı bir döküm tekniği ile üretilir.dizellerin 100 bin de bitmesi romanı ise işten anlamayan,yeni nesil dizeller konusunda en ufak bir teknik bilgisi bile olmayan tamirci bozuntularının uydurmasından başka bir şey değildir


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


2944 Mesaj
17 Mart 2011; 16:23:29 

Benim bir arkadaşımda Doblo 1.3 75hp var 2006 model.
Güç kaynağı tamiri yapar
Sürekli güç kaynağı akü vb. taşır
Yurdun dört bir yanına gitmişliği vardır o arabayla
Özellikle 2.000-3.000 devir aralığında kullanır.
Şu anda 272.000km yi devirdi.
Yağ bakımlarının haricinde motor bir bakım yapılmadı.
Sadece bir kere akü ve marş dinamosu değişti
Şu ana kadar motor kapağı açılmadı triger zinciri değişmedi.

2005 model 43.000 de caddy'im var
Geçen sene yazın 40bin lik bakımda her 4 yılda bir ya da 90bin km. de değişmesi gereken
triger setim araç 5 yılını doldurduğu için set olarak değişti..
600tl (işçilik dahil)

Bu arkadaşım benle kafa yapıyor haksız da değil yani.
Doblo 270bin de triger'i değişmemiş
Caddy 43bin de triger i değişmiş

yorum sizin..

Not : yeni Caddy'nin 1.6 tdi 102hp Common Rail motoru da triger kayışlı imiş (zincirli değil)




_____________________________


...::: İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur :::...


 
682 Mesaj
17 Mart 2011; 16:25:38 

triger zincirini koparmak marifet ister ! mesela renault tce motorlarında kullanıyor triger zincirini , biçtiği ömür 180 bin km. bu araç kesinlikle fazla hor kullanılmış yoksa kopmaz o zincir kolay kolay . 100 binden sonra dizel araç alınmaz mantığına da karşıyım düzgün kullanılıp bakımları zamanında yapılırsa problem yaratmaz.. denendi çalışıyor !


_____________________________

http://www.flickr.com/photos/98536553@N02/
http://500px.com/orjsin


 
572 Mesaj
17 Mart 2011; 16:30:37 

Bende astra hb dizel var. 197.000 de sirket araci 40000km ben yaptim. daha zinciri degismedi. kullanim ve bakim cok onemli. Onumuzde ki seneler 100bin in alrinda arac bulmak cok zorlasir iyi kotu herkes arac aliyor kullaniyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1360 Mesaj
17 Mart 2011; 16:50:45 


quote:

Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına



evet dizel havanın sıkıştırılması prensibine dayalı olarak çalıştığı için daha fazla basınç altında çalışıyor.ama ona göre de parça kullanılıyor dizellerde.bugün bir benzinli motoru 1500 tl ye çıkarırken dizeli rektefe etmeniz için 2500-3000 lira harcamanız gerekir.bu fiyat farkının nedeni malzeme kalitesidir.dizellerin pistonlarından segmanlarına motor can alıcı her türlü parçası daha farklı bir döküm tekniği ile üretilir.dizellerin 100 bin de bitmesi romanı ise işten anlamayan,yeni nesil dizeller konusunda en ufak bir teknik bilgisi bile olmayan tamirci bozuntularının uydurmasından başka bir şey değildir


bunu ist.unv. otomotiv teknolojisi hocalarından biri söyledi "dizel 100.000 de biter"diye,demekki oda bişey bilmiyormuş,artık hocalarada güven olmuyor yaw


_____________________________

http://www.bakimist.com- Bitkisel Ürün ve Kozmetik Online Satış


848 Mesaj
17 Mart 2011; 17:19:10 

Peugeot 1.6 hdi için servisin söylediğini söylüyorum.

"Abi bu arabada triger zinciri var,kayış değil.Ve 1.000.000 km sorun çıkarmaz."


_____________________________



11050 Mesaj
17 Mart 2011; 17:59:15 

quote:

Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz
Benim bir arkadaşımda Doblo 1.3 75hp var 2006 model.
Güç kaynağı tamiri yapar
Sürekli güç kaynağı akü vb. taşır
Yurdun dört bir yanına gitmişliği vardır o arabayla
Özellikle 2.000-3.000 devir aralığında kullanır.
Şu anda 272.000km yi devirdi.
Yağ bakımlarının haricinde motor bir bakım yapılmadı.
Sadece bir kere akü ve marş dinamosu değişti
Şu ana kadar motor kapağı açılmadı triger zinciri değişmedi.

2005 model 43.000 de caddy'im var
Geçen sene yazın 40bin lik bakımda her 4 yılda bir ya da 90bin km. de değişmesi gereken
triger setim araç 5 yılını doldurduğu için set olarak değişti..
600tl (işçilik dahil)

Bu arkadaşım benle kafa yapıyor haksız da değil yani.
Doblo 270bin de triger'i değişmemiş
Caddy 43bin de triger i değişmiş

yorum sizin..

Not : yeni Caddy'nin 1.6 tdi 102hp Common Rail motoru da triger kayışlı imiş (zincirli değil)




Hocam kayislarin denildigi gibi omurleri vardir.Ya km olarak ya da yil omru doldugunda degismesi gerekir.Bahsi gecen Doblo'nun henuz zincirinin degismemesi normal.Sadece bakimlarda gerdirilmistir.Onun da yapilmasi gerekir haliyle..
Arkadasinizin sizle kafa buldugunu sanmiyorum cunku kendimiz de Fiat ozel servisligi yapiyoruz ve dediginiz gibi o km'ye gelip te henuz triger degisimi yapilmayan Multijet'leri cok gordum.He 270 bin gormedim ama 180-190 bin km'lerde degisimini yaptigimiz araclar oldu.
He zincir degil de kayis olsa dediginiz gibi 4-5 yilda ya da 100.000 km'de bir degisimi gerekir.

İlk mesajda belirtilen olaya verdigim ilk cevabim ise bakimlar yapilmis ama demek ki trigeri zincir diye es gecilmis.Ya da ortada km'si dusurulen bir arac var ve degisim zamani gelmesine ragmen km'ye aldanilip degisim yapilmadiysa boyle bir sonuc yani kirilma olayi normal..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 17 Mart 2011; 18:05:53 >


3005 Mesaj
17 Mart 2011; 18:19:18 


quote:

Orijinalden alıntı: bucakli

Bakımlarında falan sorun yoktur demişsin de;bakımlarında baktırmamışsın demek ki triger zincirine.Belli bir km'de gerdirilmesi gerekir.Onu da yaptırmadıysan kopması gayet normal.

Her 100.000'i geçen dizelin ya da benzinlinin triger kayışı/zinciri de kopacak diye birşey yok.

Triger zinciri kopan Mercedes-Benz E200K bile gördüm.O da mı dandik ya da sorunlu?


hocam bu zincir gerdirme olayı nasıl birşey.ne tür işlem yapılıyor.her bakıma girdiğimizde zincirin neyine nasıl baktıralım.veya neresini gerdirelim...


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


1232 Mesaj
17 Mart 2011; 18:21:52 

Bizde de 2005 çıkışlı 2006 model 1.3 mtj doblo var( 70 bg) 116.000 km geçmiş vaziyette ve tek bir kere yolda bırakmadı. Düzenli servis bakımları haricinden akü ve mazot pompası değişti. Zannedersem bu aracı benim kadar kimse zorlamamıştır. Ne zaman uzun yola gitsem, hele istanbuldan ankaraya giderken, o yokuş aşşağı yollar da 195-6 filan görüyordu. O hızın sonu yok :) şehiriçinde arabanın devirden düşmemesi için de vites geçişlerinde turboyo gözetiyorum ki, o da 4 - 4.2 bin devir de vitesi yükselttiğim anda 2.4-2.6 bin devir de filan tutunuyor.


_____________________________

Ya yeni bir yol bulacağız,ya yeni bir yol yapacağız.
Hannibal Barca


11050 Mesaj
17 Mart 2011; 18:26:39 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen


hocam bu zincir gerdirme olayı nasıl birşey.ne tür işlem yapılıyor.her bakıma girdiğimizde zincirin neyine nasıl baktıralım.veya neresini gerdirelim...


Hocam zincirde bosluk varsa gerdirilmesi gerekir.Buna zaten agir bakimda dikkat ederler.Nirmal kayislarda da sente ayari yapilarak yine gerginlik saglanir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1247 Mesaj
17 Mart 2011; 18:32:53 

quote:

Orijinalden alıntı: NitroWar




bunu ist.unv. otomotiv teknolojisi hocalarından biri söyledi "dizel 100.000 de biter"diye,demekki oda bişey bilmiyormuş,artık hocalarada güven olmuyor yaw

evet doğru aslında otomobil üreticileri de bir şey bilmiyor.dizel aracı tam 100 bin yapacak şekilde ayarlıyorlar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 17 Mart 2011; 18:41:58 >


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


1277 Mesaj
17 Mart 2011; 19:57:45 

herkes 100 bini geçmiş dizel alınmaz diyor.Neden alınmaz ?
100 binde dizel bitecek madem ne diye üretiyorlar ?
Saçmalamayı bırakalım.Sadece dizel aracı benzinli gibi kullanırsanız , triger için belirtilen km aralıklarında değiştirmezseniz ve bakımları aksarsa DİZEL değil benzinli araçta alınmaz bu şartlarda.
Araçlara ne güzel suç buluyosunuz


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


295 Mesaj
17 Mart 2011; 20:07:38 

100 bin km efsanesi ..:)
efsane falan değildir hepten gerçektir. 100bin km dünyayı iki buçuk kere dolaşmışız anlamına geliyor (ekvatordan)..haliyle Allah yapısı olmayan araçlarımız biraz bakımı hak ederler böylelikle, bakım dendiyse yağ-su, antifiriz falan değil ,,motor aksamı, elektrik tesisatı hareketli aksamlar vs gibi.. ama triger değişimine "ağır bakım" diyen bizlere gelde anlat bunların önemini,,biz bişey bozulmadan değiştirmeyiz genellikle.. arabanın bitmesi sözü daha çok işin EKONOMİK tarafını vurgular..yoksa bakım yapılmak kaydıyla milyonu devirirsin..

özetle şudur; 16 -17bine alınmış, kmsi kallavi bir OTOMOBİL ; motor aksamı,direksiyon sistemi,şanzıman,elektronik vs herhangi bir yerden bir problem çıkarır, o da YETER-ARTAR .. ..bütçe belli zaten :)( adamın yeterli parası olsa neden ikinci ele yönelsin.) İşte bu yüzden ,km yükseldikçe risk artar,OTOMOBİL ekonomik olma özelliğini kaybeder..


_____________________________



3005 Mesaj
17 Mart 2011; 20:34:05 


quote:

Orijinalden alıntı: lackers

herkes 100 bini geçmiş dizel alınmaz diyor.Neden alınmaz ?
100 binde dizel bitecek madem ne diye üretiyorlar ?
Saçmalamayı bırakalım.Sadece dizel aracı benzinli gibi kullanırsanız , triger için belirtilen km aralıklarında değiştirmezseniz ve bakımları aksarsa DİZEL değil benzinli araçta alınmaz bu şartlarda.
Araçlara ne güzel suç buluyosunuz


diesel motorlar 100.000 de yeni yeni açılmaya başlıyor...
takmayın kafanıza herkes kıyısından köşesinde birşeyler iliştirmiş.amma çoğu şehir efsanesinden öte geçemez....
konu başlığı olan yazıdaki durum gerçekse olması çok ender olaylardan biridir..
beyler üretici firma derki:*******km.de trigger KAYIŞINI değiştirin....
******km.de zinciri değiştirin.
karma takım olanlarda(connect)******km.de kayışı değiştirin.*****km.de zinciri değiştirin..
trigger setlerinin değişimi haricinde hiçbir BAKIMLARI yoktur.
ancak kayışsa servis SADECE gözle ve elle muayene eder....zincir kapalı yerde olduğu için FİZİKSEL bakımı olmaz ancak km.si gelmişse VEYA HERHANGİ SEBEPTEN MOTOR AÇILMIŞSA BAKILIR KM.YAKINSA SET DEĞİŞİR.....
diesel motorlar benzinlilerden DAHA dayanıklıdır:2.000.000 km(iki milyon)garanti veren otobüs motorları vardır.
hezerfen'in bildiğini zannettikleri bunlar...


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


1247 Mesaj
17 Mart 2011; 21:06:37