Şimdi Ara

Telekom'dan '444'lü numaralar' Açıklaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türk Telekom, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun (BTK) 5 Şubatta aldığı kararla birlikte '444' ile başlayan özel servis numaralarının ücretli hale gelmesi ile ilgili haberler üzerine bir açıklama yaptı.

    İlgili haber: 444'lü numaralara dikkat

    Türk Telekom, kendi şebekesinden 444'lü numaralara doğru yapılan arama tarifelerinde herhangi bir değişiklik olmadığını, bu aramaların hala şehir içi tarifeden fiyatlandırıldığını bildirdi.

    Açıklamada, BTK'nın sektördeki karışıklığı gidermek ve tüketici algısında yaşanan karmaşayı ortadan kaldırmak için mevzuata uygun hareket etmeleri gerektiği (444’lü numaraların 7 haneli olarak aranması) konusunda işletmecileri uyardığı ve bunun yeni bir karar olmadığına işaret edildi ve şu ifadeler kullanıldı:

    "444’lü numaralara, GSM şebekesi üzerinden erişildiğinde uygulanan tarifeler ve bu numaraların mobil işletmecilerin ilgili paketlerinin içinde yer alıp almaması, GSM işletmecilerinin tamamen kendi tercihleridir. Bahsi geçen BTK bildirimi öncesi ve sonrasında da mobil operatörlerin bu hizmet için Türk Telekom’a ödediği ücret değişmemiştir."

    Kaynak: Hürriyet







  • Haberden de anlaşılacağı üzere 444'lü numaraların başına alan kodu eklenerek aranmasının engellenmesi ve ücretsiz dadikalarımızın dışında değerlendirilerek ücrete tabii tutulması tamamen operatörlerin kendi tercihi..
  • 7 haneli arandığında ücretli, alan kodu konduğunda da ücretsiz dakikalardan düşerken bu btk tarafından biliniyordu. madem tüketici lehine bir durum varken neden 444 numaraların ücretsiz dakkalardan düşecek şekilde revize edilmesi gibi bir beklentiye gidilerek operatörün inisiyatifine bırakılıyor!! anlayabilmiş değilim. operatörlerin kalkıp bunu değiştirmeyeceklerini bile bile bu kararı almalarını kınıyorum.
  • turkcell e neden 444 lü dakikaları satın aldığım heryöne 3000 dakikadan düşmüyorsun diye sordum. yazılı cevap istedim önce vermek istemediler ısrar edince bu faxı gönderdiler:


    Değerli Müşterimiz:

    Bilgi Teknojileri ve İletişim Kurumu’nun 24.01.2011 tarihli yazısı uyarınca, şebekemizde kayıtlı olan ve 444 ile başlayan 7 haneli aramaların Türk Telekom şebekesine yönlendirilmesi gerekmektedir. 24.01.2011 tarihli yazı gereğince yapılacak bu yönlendirmeden kaynaklı olarak Şirketinizin Türk Telekom şebekesinde sonlanan çağrılar için kapasite artırımı gerekliliği doğabileceğini bilgilerinize sunarız.

    Saygılarımızla,

    Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
  • bu fax tan birşey anlamadım açıklarmısınız dedim..

    abuk subuk konuşmalardan sonra evet bizim inisiyatifimizde şirketimizin kararı bu yönde dediler. bende hattımı avea ya taşıdım şimdilik sorunum çözüldü.. ancak yaklaşık 1 aydır şikayet ediyorum hep topu BTK ya attılar. Yalancının mumu misali işte turkcell böyle morartılır...Müşteriyi keriz zannediyorlar.

    Turkcell öyle bir şirket ki her yaptığı uygulamada müşteriyi nasıl söğüşlerim politikasıyla hareket etmektedir. bence bu şirketlere hizmetleri dışında tek kuruş kazandırmamak lazım..
  • kesinlikle kınıyorum bununla ilgili btk ya şikayet dilekçesi göndermekten şüsenmeyin ben yaptım sizde yapın belki dikkate alınır alınmaz diye boşvermişliği vurmamak lazım .
  • Türk Telekomun açıklaması çok iyi olmuş

    Çakallık operatörlerde
  • vodafone'da son durum nedir?
  • aynı çakallığı türktelekom da yapıyor, bedava dakikalardan düşmüyor. bunların alayının niyeti soymak..
  • Yeter artık!! Vatandaşı sömürmekten vazgeçin. Paramızla satın aldığımız dakika paketlerine 444lü numaraların tekrar dahil olmasını istiyoruz...
  • Kars,Muş vb. illerin alan kodlarıyla şimdilik arayabiliyorum bakalım
  • turkcellcom.tr den şunu yazdım:
    kamu 1200 dk paketindeyim, sorum 444 lü numaraları aradığımda paket dakikalarımdan mı yoksa ayrı bir ücretlendirme mi uygulanıyor? btk nın 5 şubatta aldığı karar zırvasını cevap olarak gönderecekseniz hemen numara taşıma işlemlerine başlayacağım, btk gsm operatörlerinde ücretlendirmeyi kendi insiyatiflerine bırakmış, yurt içi her yöne dendiği zaman nasıl olurda 7 haneli 444 lü numaralara ayrı bir ücret koyabiliyorsunuz? ivedi olarak tarafıma cevap verilmesini rica ediyorum.

    cevap gelince paylaşırım.
  • Güzel yazmışın wallace_son, gelecek cevabı paylaşmanı bekliyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wallace_son

    turkcellcom.tr den şunu yazdım:
    kamu 1200 dk paketindeyim, sorum 444 lü numaraları aradığımda paket dakikalarımdan mı yoksa ayrı bir ücretlendirme mi uygulanıyor? btk nın 5 şubatta aldığı karar zırvasını cevap olarak gönderecekseniz hemen numara taşıma işlemlerine başlayacağım, btk gsm operatörlerinde ücretlendirmeyi kendi insiyatiflerine bırakmış, yurt içi her yöne dendiği zaman nasıl olurda 7 haneli 444 lü numaralara ayrı bir ücret koyabiliyorsunuz? ivedi olarak tarafıma cevap verilmesini rica ediyorum.

    cevap gelince paylaşırım.


    Kamu EKO kullanıyorum ve aynı zamanda 120 dakika da her yöne taahhütlü kampanyalardan dakikalarım var ama 444 lü aramalar maalesef paketten düşmüyor ve ayrıca ücretlendiriliyor.

    Amma ve lakin ücretlendirilme şeklini anlayamadım. YAni arama bası mı 40 kurus yoksa dakikası mı 40 kurus anlamadım. 2 defa finansbank ve 1 defa Turkcell müşteri hizmetlerini aradım (müşteri temsilcisine de bağlandım) finansbank ile 3 dk civarı konustum. 1.60 TL eklenmesini bekliyordum faturama ama 85 kuruş yansıdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeTha


    Kamu EKO kullanıyorum ve aynı zamanda 120 dakika da her yöne taahhütlü kampanyalardan dakikalarım var ama 444 lü aramalar maalesef paketten düşmüyor ve ayrıca ücretlendiriliyor.

    Amma ve lakin ücretlendirilme şeklini anlayamadım. YAni arama bası mı 40 kurus yoksa dakikası mı 40 kurus anlamadım. 2 defa finansbank ve 1 defa Turkcell müşteri hizmetlerini aradım (müşteri temsilcisine de bağlandım) finansbank ile 3 dk civarı konustum. 1.60 TL eklenmesini bekliyordum faturama ama 85 kuruş yansıdı.


    BTK basın açıklaması:


    http://www.tk.gov.tr/Basin_Duyurular/Bulten/2011/09032011_444numara.pdf


    Turkcell internet sitesinde yazmış 444 lu aramalar dakika başı 40 KRŞ olarak ücretlendirilcek diye

    http://www.turkcell.com.tr/bireysel/tarifeler/kisanumaralarinucretlendirilmesi

    Tavsiyem Avea veya Vodafona hattınızı taşıyın, onlar 444 lu numaralara yapılan aramayı paketteki toplu dakikalardan kullandırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dangeraus -- 23 Mart 2011; 22:11:34 >




  • en mantıklısıda vadofone veya avea ya geçmek galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    en mantıklısıda vadofone veya avea ya geçmek galiba


    Başka seçenek yok Birde ttmobil var ama onada ttnet abonesi olmak lazım.
  • turkcell tarafından bana gönderilen yanıt şu:
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun kararı gereği 5 Şubat 2011 sonrası 444’lü numaralar 7 haneli olarak aranmaktadır. Bu kararla, çağrı merkezi aramalarının paketten karşılanma avantajı olan 10 haneli aramalar, BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) tarafından kısıtlanmış oldu. Karar sonrasında çağrı merkezi aramalarınız ses paketlerinizden düşmemekte, dakika başına 40 kr. olarak ücretlenmektedir.



    7 haneli aramaların paketten karşılanması konusundaki önerinizi ilgili kanallara ilettiğimizi belirtmek isteriz.



    Saygılarımla,


    Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.
    Ümran KAHRAMAN


    Bende buna karşılık şöyle bir yazı yazdım;

    Sayın KAHRAMAN,



    BTK tarafından açıklanan yazı:http://www.tk.gov.tr/Basin_Duyurular/Bulten/2011/09032011_444numara.pdf burada.

    Bu yazıda dikkatinizi çekmekte olduğum nokta açıklamadaki;

    "Bu çerçevede, bilgi ve danışma hizmetlerine (444’lü

    numaralara) doğru yapılan aramalar için uygulanacak ücretlerin tespiti ve bazı

    abonelik paketleri kapsamında sunulan toplu kullanım dakikaları kapsamında

    değerlendirilip değerlendirilmeyeceği hususu işletmecilerin takdirine bağlıdır." ibaresidir.



    Avea ve Vodafone takdir hakkını müşteriden yana kullanarak paket dakikalarından düşmektedir.

    Avea: "444 ile başlayan numaraların ücretlendirilmesi sabit hatlar yönüne arama olarak değerlendirilir ve

    heryöne dakikalarınızdan düşecektir. Özel servis numaralarının ücretlendirmeleri birbirinden farklı olup

    www.avea.com.tr'de yer aldığı gibidir. Ayrıca; tarife kapsamındaki kullanım, yurtdışına,

    Avea Müşteri Hizmetlerine, bilgi ve danışma numaralarına, faks, data, WAP aramalarını,

    görüntülü aramaları kapsamamaktadır."



    Müşteri odaklı hizmet verdiğinizi varsayarsak ben şahsen Turkcell'in bu durumda diğer GSM operatörlerinden

    farklı olarak bu konuda daha duyarlı olmasını beklerdim fakat yanılmışım. Turkcell her zaman benim kanımca

    diğer operatörlerden her zaman bir adım önde olmuştur fakat görülüyor ki bu şu anda tam tersine dönmektedir.

    Bu konuda yine bir adım önde olmak için bütün özel servis numaralarını paket kapsamına almanızı dilerim.

    Paket tarifelerinde Heryöne den benim anladığım bütün sesli aramaların paket kapsamındaki dakikalardan düşüleceğidir,

    yanlışsam lütfen düzeltin ve Heryöne diye bizleri kandırmayın.



    Şunuda belirteyim bir çok paylaşım platformlarında bu konuda Turkcell'le ilgili olumsuz açıklamalar yapılmaktadır.

    Bende şahsen çevremdeki yakınlarıma yapılan bu uygulamadaki haksızlığı anlatıp bana düşeni yapmak ve

    en kısa zamanda numaramı başka bir GSM operatörüne taşımak olacaktır.


    Dediğiniz gibi ilgi kanallara iletmenizi ve en kısa zamanda cevap vermenizi rica ederim.





    Saygılarımla,

    Bakalım ne cevap gelecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wallace_son -- 24 Mart 2011; 11:52:52 >




  • turkcell bizden iyi biliyor rakip operatörlerin ne yaptığını, ve verdiği cevabın safsatadan başka bişey olmadığını. Neden böyle yapıyorlar dersek kemik bir tabakaları var onlar 3 e 5 bakmaz sadık müşteridir diye düşünüp 3 ün 5 in hesabını yapanlar başka operatöre geçerse iyi olur, santralimi meşgul etmezler diye düşünüyor heralde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.