- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
NEDEN VOLKSWAGEN
461 Cevap20864 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7 8      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


832 Mesaj
13 Mart 2011; 0:26:30 

herkes olacak o herkez değil
herkez reno kullanır, herkes vw kullanır


558 Mesaj
13 Mart 2011; 0:57:48 

quote:

Orijinalden alıntı: banchi_doğan

cihanair , sen git fluence al kardesim.. neden acaba tum vw kullananlar araclarını seviyorlar? kendilerini guvende hissediyorlar? neden almanya da bile en cok tercih edilen otomobil , tum avrupada peynir ekmek gibi satıyor. gelir düzeyi alçak uluslarda reno satıyor? toyotanın nesini övüyorsunuz ki? en baz donanım berbat kaliteli corolla 47 den baslıyor.. bu mu övdügünüz araba?


"Neden Almanya da bile"... demişsiniz ya, araç alman malı olduğundan olmasın
Bildiğim kadarı ile Fransada da peugeot en çok satanlar sıralamasında birinci durumda.Ama biz, bu aracın adını bile anmayız çoğu zaman.Yani bu bir gösterge değildir tek başına.
Hatırlarsanız eğer, bir zamanlar da kuş serisi araçlar en çok satardı ülkemizde.Bunu gören bir alman şöyle mi diyecekti:" Abi baksana, neden Türkiyede bu şahinler en çok satılanlar arasında en ön sırada..Düşünmek lazım di mi"
Evet, düşünmek lazım..da neyi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alahan1963 -- 13 Mart 2011; 0:59:28 >


_____________________________

Bildiğini anlatmayan alçaktır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 1:12:08 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34



Mercedes alacak kadar paramız olsaydı zaten burada bunun tartışmasını yapmazdık. VW üst değil orta segmentte bir markadır. Mercedes ile kıyaslanması çok yanlış. Ayrıca birçok marka model araç kullanmış bizzat test etmiş birisi olarak söylüyorum VW'deki rahatlık ORTA SINIF içinde hiçbir araçta yok. Ayırca güvenlik ve sağlamlık her şeyden önce gelir. Farklı markaların Allah korusun bir kazada nasıl dağıldıklarına şahit olduk. Bundan hariç uzun sürüşlerde kesinlikle sizi fazla yormuyor. Ben bunu uzun süre Bora kullanmış ve hala daha kullanmakta olan biri olarak söylüyorum ve yazımda da Jetta'nın Bora kadar iyi olmadığını söylemiştim. Sadece 2011 kasaları nasıldır denemediğim için yorum yapamıyorum.

Sis farı yok şuyu yok buyu yok meselesine gelince bu çoğu büyük firmada olduğu gibi bir PAZARLAMA STRATEJİSİdir. O donanımlara sahip olmak için bir miktar parayı daha gözden çıkarmanız gerek. Ve bu miktar herhangi bir yerde taktırabileceğinizden 3-4 misli daha pahalı. Uğraşmak istemeyenler, doğrudan full orijinal anahtar teslimi isteyenler için kafa karıştırıcı tasarımdan ibaret..

BMW 1 seriisinden örnek verelim. Donanım olarak ne var? Hiçbir şey.. Ama ya fiyatları..

Büyük araç üreticilerinin hepsi aynı taktiği izliyor. Hem VW, Mercedes, BMW vs sahibi olacaksın hem de full donanım olacak.. Ne ala Ha var yok değil taban fiyatıyla şöyle bir 10 - 15 bin lira kadar oynuyor en az.

Dacia'da da var. Fiat'ta da var hatta Doğan SLX'de de var.. Bu markalar size full donanım sunduğu için bu araçlar en iyisidir




siz audiden örnek verdiniz onun için ben merdeces dedim siz benim için lider audi dedniz bende mercedes dedim orta sınıfta yani c segmentinde arabalar içinde benim gözümdede iki araba var ne toyata corola ne reno fluance sadece vw jetta ve skoda octavia bu konuda haklınız ama her segmentte iyi araba diyemeyiz bence şimdi bazende lafımızı esirgemeyelim c sınıflideri şuanda markalrın araçlarına bakalınca vw dir

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Mart 2011; 1:14:14 


quote:

Orijinalden alıntı: alahan1963



"Neden Almanya da bile"... demişsiniz ya, araç alman malı olduğundan olmasın
Bildiğim kadarı ile Fransada da peugeot en çok satanlar sıralamasında birinci durumda.Ama biz, bu aracın adını bile anmayız çoğu zaman.Yani bu bir gösterge değildir tek başına.
Hatırlarsanız eğer, bir zamanlar da kuş serisi araçlar en çok satardı ülkemizde.Bunu gören bir alman şöyle mi diyecekti:" Abi baksana, neden Türkiyede bu şahinler en çok satılanlar arasında en ön sırada..Düşünmek lazım di mi"
Evet, düşünmek lazım..da neyi?

508 geliyor tek hamleleri bu olucak diğer arabalrının hepsini çöpe at ne 206 ne 5008 nede 407 beş para etmez bence peugeut renodan kat ve kat daha dandik hatta citroen bile peugeottan iyi


 
302 Mesaj
13 Mart 2011; 3:09:12 

ne boş bi konu yaa her markanın fanatikleri markasını savunacak konu hiç bir yere varmayacak


_____________________________

2010 Toyota Auris 1.6 Comfort Extra
2009 Toyota Avensis 2.0 Premium


 
149 Mesaj
13 Mart 2011; 11:27:31 

Vw kullanmak gerçekten ayrıcalıksa yarın gidip bir tane çakma spor otomobil olan sciroccodan sıraya gireyim. Vw ye ulaşamayanlar vw yi karalıyormuş. Üstüme alınmak istemem ama bmw 1 sahibiyim, o içinde hiçbirşey yok donanımı sıfır diyen arkadaş hangi donanımdan bahsediyorsun acaba onu da merak ettim, comfortline versiyonları ile donanım açısından hiçbir fark yok. Hatta comfortline da xenon far yok.

Güvenlik konusuna gelince youtube da bulduğunuz abuk sabuk 15 yıl önceki videoları buraya koymayın. Halk arasındaki muhabbete döndü artık bu güvenlik konusu. Hani derler ya ' abi volvonun saçı kalın'. Euroncap denilen bir kurum yapmış medeni ırklar. Burda enine boyuna araçların güvenlik durumu en ince detaylarına kadar test ediliyor. Neyse burda kesiyorum. Çünkü millet atıp tutmayı boş konuşmayı seviyo. Bilgi yok FB GS kavgası gibi boş muhabet.


_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


639 Mesaj
13 Mart 2011; 12:37:14 


quote:

Orijinalden alıntı: cantaylan

Vw kullanmak gerçekten ayrıcalıksa yarın gidip bir tane çakma spor otomobil olan sciroccodan sıraya gireyim. Vw ye ulaşamayanlar vw yi karalıyormuş. Üstüme alınmak istemem ama bmw 1 sahibiyim, o içinde hiçbirşey yok donanımı sıfır diyen arkadaş hangi donanımdan bahsediyorsun acaba onu da merak ettim, comfortline versiyonları ile donanım açısından hiçbir fark yok. Hatta comfortline da xenon far yok.

Güvenlik konusuna gelince youtube da bulduğunuz abuk sabuk 15 yıl önceki videoları buraya koymayın. Halk arasındaki muhabbete döndü artık bu güvenlik konusu. Hani derler ya ' abi volvonun saçı kalın'. Euroncap denilen bir kurum yapmış medeni ırklar. Burda enine boyuna araçların güvenlik durumu en ince detaylarına kadar test ediliyor. Neyse burda kesiyorum. Çünkü millet atıp tutmayı boş konuşmayı seviyo. Bilgi yok FB GS kavgası gibi boş muhabet.


Kesinlikle bilgi yok

Comfort versiyonunda Xenon far olmaması çok normal çünkü standart yani taban versiyonu İstenilen donanımlara daha fazla sahip olan Premium seçeneğidir. Birkaç donanım fazlalılğı için de yaklaşık 6 bin lira kadar ödemeniz gerekiyor. Ki BMW 1 seriisinden bahsediyoruz. 60 bin lira verene kadar Golf tercih etmek sanırım yanlış olmayacaktır

Hala daha üzerine basarak söylüyorum bu bir pazarlama stratejisidir. BMW 1 seriisi tabiki BMW'nin donanım yönünden en fakir modelidir. BMW 3 seriisi ile kıyaslandığında hem kalite hem donanım farkını hem de 24 - 30 bin lira civarı fiyat farkını da göreceksiniz. Kaldı ki 3 seriisindeki donanım ve diğer versiyonları kendi arasında bile 60 bin liraya kadar fark ediyor

BMW 1 seriisinin permium seçeneği anahtar teslim fiyatı 60 bin lira. Golf 1.4 TSI 160PS DSG Şanz. Highline da 60 bin lira.

BMW üst segment vW orta segment diyoruz ama bazen VW'ye de haksızlık etmiş oluyoruz. Her şey donanım değil. Sürüş konforu ve size verdiği rahatlık ve güvenlik hissini her arabada bulamazsınız. Bunları bizzat denemiş biri olarak söylüyorum. BMW1 araçta kullandım ve Golf kadar konforlu olduğunu söylemem mümkün değil. Ha VW olmasa tercih edeceğim araçta Volvo'dur.

Neyse ben de kısa keseyim bari de daha kendi aracından haberi olmayanlar konuşmaya devam etsin.



_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


4220 Mesaj
13 Mart 2011; 18:09:59 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34



BMW 1 seriisinin permium seçeneği anahtar teslim fiyatı 60 bin lira. Golf 1.4 TSI 160PS DSG Şanz. Highline da 60 bin lira.






+1
Bu konuda kesinlikle haklısınız... iki araçta 60.000 lira nın hemen altında neredeyse aynı fiyat...
Aslında 122 lik TSI daha mantıklı bir secenek olur ki o BMW den belirgin oranda ucuz olur..



_____________________________

HiFi Addict


1828 Mesaj
13 Mart 2011; 19:41:26 


Arkadaşlar bir VW kullanıcısı olarak: BMW, VW den her şartta ve her zaman çok çok daha iyidir. Hatta BMW nin C segmenti bir aracına, VW in D segmenti aracını değişmem. Sıfır VW e bineceğime 1-2 yaşnda BMW ye binmeyi de tercih ederim. Tamam VW iyi bir araç ama o kadar da abartmayalım. Marka fanatikliğine gerek yok. VW uzakdoğu ve fransız menşeili her araçtan bir gömlek üstündür. Fakat almandan iyisini yine alman yapar. VW araçlar Audi, Mercedes ve BMW lerin yanına bile yaklaşamaz.

İyi forumlar...


_____________________________

Das Auto.
2011 Jetta 1.6 MPI
Refleks Gümüş


639 Mesaj
13 Mart 2011; 20:04:07 

quote:

Orijinalden alıntı: mehmetba


Arkadaşlar bir VW kullanıcısı olarak: BMW, VW den her şartta ve her zaman çok çok daha iyidir. Hatta BMW nin C segmenti bir aracına, VW in D segmenti aracını değişmem. Sıfır VW e bineceğime 1-2 yaşnda BMW ye binmeyi de tercih ederim. Tamam VW iyi bir araç ama o kadar da abartmayalım. Marka fanatikliğine gerek yok. VW uzakdoğu ve fransız menşeili her araçtan bir gömlek üstündür. Fakat almandan iyisini yine alman yapar. VW araçlar Audi, Mercedes ve BMW lerin yanına bile yaklaşamaz.

İyi forumlar...



Mercedes bence tamamen farklı bir sınıf. Kıyaslamalara hiç karışıtırlmaması gerekir bence. Üst segmentte benim tercihim her zaman Audi olur. BMW 1 seriisinden araç kullandım tadına baktım. Zevkler ve renkler tartışılmaz ancak ben bir Golf kadar iyi olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. VW C ve E segmentinin tam ortasında yer alan bir markadır ve ürettikleri araçların kalitesi de bunu göstermektedir. D ve E segmentinde üretim yapan üst sınıf markaların her seferinde bu kıyaslamaya karışıtırılması gülünç. Dikkat ederseniz diğer C segmenti araçlarla özellikle sizin de bahsettiğiniz gibi Franız, Kore, İtalya vb. menşeili araçlarla pek kıyaslanmaz hep üst sınıflarla yarıştırılır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 13 Mart 2011; 20:08:32 >


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


1828 Mesaj
13 Mart 2011; 21:09:07 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34



Mercedes bence tamamen farklı bir sınıf. Kıyaslamalara hiç karışıtırlmaması gerekir bence. Üst segmentte benim tercihim her zaman Audi olur. BMW 1 seriisinden araç kullandım tadına baktım. Zevkler ve renkler tartışılmaz ancak ben bir Golf kadar iyi olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. VW C ve E segmentinin tam ortasında yer alan bir markadır ve ürettikleri araçların kalitesi de bunu göstermektedir. D ve E segmentinde üretim yapan üst sınıf markaların her seferinde bu kıyaslamaya karışıtırılması gülünç. Dikkat ederseniz diğer C segmenti araçlarla özellikle sizin de bahsettiğiniz gibi Franız, Kore, İtalya vb. menşeili araçlarla pek kıyaslanmaz hep üst sınıflarla yarıştırılır.




Dostum sana bu konu hakkında iyi bir araştırma yapmanı öneriyorum. Her markanın her segmentte aracı vardır. Yukarıda yazdığın "VW C ve E segmentinin tam ortasında yer alan bir markadır" cümlesi bu konuda yeterli bilgiye sahip olmadığını gösteriyor. Örneğin VW Golf ve BMW 1 aynı segmentteki (C) araçlardır.

Aynı şekilde "Üst segmentte benim tercihim her zaman Audi olur." diye bir cümle kullanmışsın. Audi üst segment filan değildir. Audinin de tıpkı Mercedes gibi her segmentte aracı vardır. Örneğin Audi A4 ile VW Passat aynı segmentteki araçlardır.

Ben yukarıda şunu demek istedim. Aynı segmentte olsa bile adı geçen 3 markanın araçları bizim VW lerden çok daha kaliteli. Mercedes de D ve E segmentlerinde araç ürettiğine göre bu kıyaslamaya dahil edilmesinden daha doğal birşey olamaz.

İyi forumlar...


_____________________________

Das Auto.
2011 Jetta 1.6 MPI
Refleks Gümüş


2496 Mesaj
13 Mart 2011; 21:33:43 

şu aralar deli gibi ne alsam diye dönüp duruyorum....
aklımdan ne arabalar geldi geçti. 0kmler, ikinci eller vs vs vs. Toyotalar, Hyundailer, Fordlar....
1 hafta önce Auriste kesin kararlıydım. konforu oturaklılığı aksesuarı filan iyiydi. Sadece yakıt tüketimi, ikinci eli beklentilerimin altındaydı.
Tamam dedim yav, borç harç neyse gidip Auris alıcam dedim kendi kendime...
Sonra içime bir kurt düştü. Bu toyotanın parçası vs dışarıda satılmıyor diye duymuştum...
Karşılaştırma olsun diye önce 2 tane farklı Toyota servisini aradım vs dizel Aurisin debriyaj seti değişimini sordum. 1300-1400TL arası olur dediler. ben de içimden oha dedim.
Hyundai yetkili servisini aradım, 500 gibi bir rakama çıkabileceğini söyledi işçilik dahil.
Aynı şeyi bir de VW polo dizel için Ankarada yetkili servise sordum o da 750 civarı bir rakam verdi. Bir parçacıyı ve bir tamirciyi aradığımda ise bunu toplamda 500-600 civarı bir şeye bitirebileceğimi öğrendim.

Hyundai zaten şu an düşünmüyorum. sadece fikir olsun diye sordum.

Polo ile Auris farklı segment arabalar parça fiyatları muhakkak farketmelidir ama bu kadar değil.

Önemli bir nokta daha var. Bir arıza durumunda Toyotada servise mecbursunuz gibi bir şey. Ankara Şaşmazda her sokakta VW parçacısı ve ustası vardır. Parçalarının yan sanayisi vardır. Dolayısı ile servisten daha ucuza alıp yaptırma şansına sahipsiniz. Ama toyotaya gidersiniz 900 lira bir debriyaj setine 500 lira da işçiliğe verir paşa paşa gelirsiniz. Ha tabi işin bir de şu boyutu var, toyota 2 senede bozulur, VW senede bir. Buna da eyvallah. Ama ben servise sövmektense arabaya sövmeyi tercih ediyorum. Bu bakımdan tercihini toyotadan yana kullanana da saygım sonsuz.

İşte VW grubunun böyle bir güzel yanı var.

Haa ben mi ben şu an 89 dize jettama biniyorum. Bana kalsa dünyanın en güzel arabası. Satarsam sanırım yine bir VW grubu alırım, Skoda, Seat veya yine bir VW.


_____________________________

http://www.trafikhareketi.org


 
149 Mesaj
13 Mart 2011; 23:22:45 


quote:

Orijinalden alıntı: mehmetba





Dostum sana bu konu hakkında iyi bir araştırma yapmanı öneriyorum. Her markanın her segmentte aracı vardır. Yukarıda yazdığın "VW C ve E segmentinin tam ortasında yer alan bir markadır" cümlesi bu konuda yeterli bilgiye sahip olmadığını gösteriyor. Örneğin VW Golf ve BMW 1 aynı segmentteki (C) araçlardır.

Aynı şekilde "Üst segmentte benim tercihim her zaman Audi olur." diye bir cümle kullanmışsın. Audi üst segment filan değildir. Audinin de tıpkı Mercedes gibi her segmentte aracı vardır. Örneğin Audi A4 ile VW Passat aynı segmentteki araçlardır.

Ben yukarıda şunu demek istedim. Aynı segmentte olsa bile adı geçen 3 markanın araçları bizim VW lerden çok daha kaliteli. Mercedes de D ve E segmentlerinde araç ürettiğine göre bu kıyaslamaya dahil edilmesinden daha doğal birşey olamaz.

İyi forumlar...



bilgi yok derken bunu kastediyodum. Segment, sınıf , premium markalar, diğer markalar hepsi birbirine karıştırılıp çorba oluyo. Sonra adam akıllı burda fikir paylaşımı yapamıyoruz.İşte fanatiklik böyle birşey. Adam gidip vw alınca neden eleştiri yapsın? Objektif olamıyo. Tabi kolay değil okadar milyar para vermiş en iyi araba ona göre vw. Üst sınıfta audiyi tercih edermiş. Et kardeşim sana etme diyen yok ama ne alaka onu anlamıyorum. Burdaki konu farklı sen nediyosun. Ayrıca şunu yine söylüyorum. Mercedes Benz farklı bir kategoride incelenemez. O senin beğenin ile alakalı birşey. Mercedes Benz Audi ve Bmw her konuda diğer markalardan üstündür. Bunları ayıramazsın önce bunu öğren. Senin hangisini sevdiğin kimsenin umurunda değil. Bu 3 markanın kendine göre öne çıkan daha üstün yanları olur. Misal Audi nin işçiliği malzemesi çok iyi olur, Mercedes in Konforu çok iyi olur, Bmw nin sürüş dinamizmi çok iyi olur.

Başlıkda 'neden vw' yazıyo. Adam golf bmw 1 serisinden daha iyi diyo.
Heralde benim imzamdaki aracı görünce böyle bir polemik yapma ihtiyacı duydun.


_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


639 Mesaj
13 Mart 2011; 23:52:47 

Mercedes C segmentinde araç üretiyor mu? Sadece A ve B Seriisi adı altında ürettiği HB araçları var. Benim anlatmak istediğim tamamen bundan ibaret. Audi ve BMW'de aynı şekilde. Ancak bunların en dip modelleri ile kıyaslama yapıyorum dikkat ederseniz. BMW1 ile nasıl Golf'ü kıyaslayabiliyorsam Audi A3 ile de kıyaslayabilirim. Bundan doğal bir şey olamaz. Mercedes'i şu yönden farklı kefeye koydum aynı sınıfta ürettiği araç yok denilebilir. Golf ile hangi aracı kıyaslayabilirim? Passat ile C Seriisini kıyaslayabilirim belki ancak bu da çok gülünç olur. Üst sınıf araçlardan kastım bu. Her marka her segmentte araç üretmiyor. Hitap ettikleri kitle çok değişkenlik gösterebiliyor.

Bir de değerlendirmemizi yaparken fiyat/performans oranı en büyük kriter.

Audi, BMW ve Mercedes'in hitap ettikleri kitle ile VW, Toyota ve Renault gibi markaların hitap ettikleri kitle tamamen farklı. Her markanın pazar hedefleri çok farklı. Pazar stratejileri, konumlanmaları ve fiyat politikaları tamamen farklı. Buna da örnek verecek olursak BMW Renault gibi tutarsa fiyatlarını ne düşünürsün BMW hakkında? Veya Mercedes böyle bir şey yaparsa? Siz mesela bir Fluence'e Mercedes'in sahip olduğu donanımları ekleyip fiyatını yükseltirseniz kim alır? Hiç kimse. Benim üst ve alt sınıf ayrımım bu şekildedir. Daha önce de dediğim gibi Volkswagen C - E segmenti aralığında araç üretmektedir.

Son olarak BMW1 seriisi ile Golf kıyaslamam hala geçerlidir. Ve Golf'ün her yönüyle daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Umarım ne demek istediğimi daha net anlatabilmişimdir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 14 Mart 2011; 10:21:19 >


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


 
149 Mesaj
14 Mart 2011; 1:48:02 

Evet şimdi anladım. Mercedes i Bmw ve Audi den ayırma sebebin ,a3 ve bmw 1 serisi sınıfında araç üretmediği için farklı kefeye koyuyosun. İlginç bir ayrım.

Gelelim konu başlığına: 'NEDEN VW'


_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


 
304 Mesaj
14 Mart 2011; 4:04:58 

quote:

Orijinalden alıntı: cantaylan
Audi nin işçiliği malzemesi çok iyi olur, Mercedes in Konforu çok iyi olur, Bmw nin sürüş dinamizmi çok iyi olur.

Kesinlikle haklısınız. Bu 3 marka ancak birbirleriyle kıyaslanabilir. Orta sınıfta ki bir markayı (vw, toyota, honda, opel vs) alıp bu 3 markadan biriyle kıyaslamaya kalkarsanız komik olur.


_____________________________



415 Mesaj
14 Mart 2011; 14:32:02 

işte vw'cilerin son zamanlarda hissettiği duyguları adam BMW sahibi olmuş (1 serisi) ama bakıyor vw'ciler arabasını kıyaslıyor.. vw'ciler de şu aralar aynı sıkıntıyı renault'cularla yaşıyor ..
kafanda BMW nere VW nere gibi geliyor ama sen gidip C segment bir BMW alırsan olacağı budur, buna da razı olmak lazım..
bizim de altımızda vw var ama C segmet renault'a donanımları dolduruyorlar, onlar da vw den daha iyi bir arabamız oldu zannediyorlar..
onun gibi
sana tavsiyem BMW 3 serisine ya da Audi A4 serisine bir an önce yönlenmen..

yoksa vw'cilerin maskarası olursun..

quote:

Orijinalden alıntı: cantaylan




bilgi yok derken bunu kastediyodum. Segment, sınıf , premium markalar, diğer markalar hepsi birbirine karıştırılıp çorba oluyo. Sonra adam akıllı burda fikir paylaşımı yapamıyoruz.İşte fanatiklik böyle birşey. Adam gidip vw alınca neden eleştiri yapsın? Objektif olamıyo. Tabi kolay değil okadar milyar para vermiş en iyi araba ona göre vw. Üst sınıfta audiyi tercih edermiş. Et kardeşim sana etme diyen yok ama ne alaka onu anlamıyorum. Burdaki konu farklı sen nediyosun. Ayrıca şunu yine söylüyorum. Mercedes Benz farklı bir kategoride incelenemez. O senin beğenin ile alakalı birşey. Mercedes Benz Audi ve Bmw her konuda diğer markalardan üstündür. Bunları ayıramazsın önce bunu öğren. Senin hangisini sevdiğin kimsenin umurunda değil. Bu 3 markanın kendine göre öne çıkan daha üstün yanları olur. Misal Audi nin işçiliği malzemesi çok iyi olur, Mercedes in Konforu çok iyi olur, Bmw nin sürüş dinamizmi çok iyi olur.

Başlıkda 'neden vw' yazıyo. Adam golf bmw 1 serisinden daha iyi diyo.
Heralde benim imzamdaki aracı görünce böyle bir polemik yapma ihtiyacı duydun.




_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)


639 Mesaj
14 Mart 2011; 15:05:13 


quote:

Orijinalden alıntı: mendux

işte vw'cilerin son zamanlarda hissettiği duyguları adam BMW sahibi olmuş (1 serisi) ama bakıyor vw'ciler arabasını kıyaslıyor.. vw'ciler de şu aralar aynı sıkıntıyı renault'cularla yaşıyor ..
kafanda BMW nere VW nere gibi geliyor ama sen gidip C segment bir BMW alırsan olacağı budur, buna da razı olmak lazım..
bizim de altımızda vw var ama C segmet renault'a donanımları dolduruyorlar, onlar da vw den daha iyi bir arabamız oldu zannediyorlar..
onun gibi
sana tavsiyem BMW 3 serisine ya da Audi A4 serisine bir an önce yönlenmen..

yoksa vw'cilerin maskarası olursun..



İşte olay tam anlamıyla bundan ibaret Kıyaslanmamak için bu markaların en az D segmenti araçlarını alacaksın ki laf söylemeye kimsenin hakkı olmasın kıyaslama cürretinde de bulunmasın

En bariz kıyaslamalardan birisi BMW1 ile Audi 3'ün Golf ile kıyaslanmasıdır ki Golf bu ikisinden de daha iyi bir araçtır. Hatta A3 sahibi arkadaşlarım vardı Golf'lerini satarak aldılar. Hiçbiri memnun kalmadı hepsi satıp tekrar Golf aldılar. Şaka değil yani gerçek. Ne de olsa BMW aldık Audi aldık diyorlar da hiçte öyle olmuyor.

Neden VW sorusunun cevaplarından birisi de budur.

Aynı zamanda Fransız, İtalyan ve Uzakdoğu menşeili bir araçtansa Alman üretimi araç olması da tercih sebebidir.
Alman üretimi olan markalar içinde pazar payı en büyük olan VW'dir. Aynı zamanda Alman otomotivinin amiral gemisidir.
Renault veya Toyota gibi araçların fiyatları VW ile aynı paraleldedir. Bu araçlardansa her zaman olduğu gibi "Das Auto" diyoruz
VW ürettikleri araçlarla Audi ve BMW gibi markların çok gerisinde olduğu söylenemez.
Fiyat/Performans lideridir tartışmasız. Örnek olarak Passat, Avensis, A6 aynı segment araçlardır. Passat ve Avensis benzer fiyatlarda olmasına rağmen A6 daha uçuk fiyatlara satılmaktadır. Bu demek değildir VW sadece orta gelirli kitleye hitap ediyor. En azından Renault gibi değil.
Renault yıllarca sattıkları araçlarla hep düşük gelirli insanlara hitap eder olmuştur. Ve bu yönde pazar imajı oluşturmuştur. Şimdi açık bir şekilde çıkardıkları otomobillerle bu imajdan kurtulmaya çalışmakta ancak yıllar geçse bile asla Audi'nin veya BMW'nin hatta ve hatta VW gibi araç üretse bile fiyat politikasını bu yönde uygulayamayacaktır. Aynı paraya insanlar asla VW yerine Reanult tercih etmez.
Mesela Chevrolet büyük bir hata yaparak alt ve orta gelirli kitle için otomobil üretmeye kalkıştı ve büyük hüsrana uğradı. Her şeyden önce marka değerini düşürdü. İmajını zedeledi. Biz önceleri Chevrolet'i ulaşılamaz gibi görüyorduk en azından bir çoğumuz için. VW doğu politikayla en çok araç üreten ve satan marka olmayı başardı. VW Audi gibi araç üretim aynı paraya satmak istese SATAR ancak Renault veya Toyota SATAMAZ.
Güvenlik, konfor, sürüş keyfi, multimedia vb.. Kıyaslayanlar bilirler 3-5 kuruş fazla vererek VW tercih edenler pişman olmadı bugüne kadar. Üst kesime bile rahatlıkla hitap ediyor. İnsanları Audi veya BMW yerine bile tercih ettirebiliyor kimi zaman. Bu özellik sadece VW'ye özeldir.

Dediğim gibi bir Renault, Toyota, Honda, Fiat gibi markalar vardır. Bir de Audi, BMW ve Mercedes.. VW işte bu grubun tam ortasındadır. Paranızın karşılığıdır.

Ben sadece yüzeysel olarak inceleyebilirm. Motor bilgisi ayrıntıları vb. bilmediğim için yorum yapamam. Benim için en iyi araba cebimdeki paraya alabileceğim maksimum konforu veren araçtır.


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


4220 Mesaj
14 Mart 2011; 15:06:00 


quote:

Orijinalden alıntı: mendux

işte vw'cilerin son zamanlarda hissettiği duyguları adam BMW sahibi olmuş (1 serisi) ama bakıyor vw'ciler arabasını kıyaslıyor.. vw'ciler de şu aralar aynı sıkıntıyı renault'cularla yaşıyor ..
kafanda BMW nere VW nere gibi geliyor ama sen gidip C segment bir BMW alırsan olacağı budur, buna da razı olmak lazım..
bizim de altımızda vw var ama C segmet renault'a donanımları dolduruyorlar, onlar da vw den daha iyi bir arabamız oldu zannediyorlar..
onun gibi
sana tavsiyem BMW 3 serisine ya da Audi A4 serisine bir an önce yönlenmen..

yoksa vw'cilerin maskarası olursun..





Aslında o da dogru .. yani olay sadece arabanın içine donanım pompalamakla olmuyor.. arabayı araba yapan şeyler biraz daha farklı ..
Bunu VW satışçılarıda söylüyor.. bizim araçlarımızın donanım seviyeleri çok kabarık olmuyor diye... tabi ne de olsa onlar satışçı vs.. ama kagıt üstünde de böyle


_____________________________

HiFi Addict

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 19:38:27 


quote:

Orijinalden alıntı: kerrrems

ne boş bi konu yaa her markanın fanatikleri markasını savunacak konu hiç bir yere varmayacak

madem boş konu sende cevap yazma seni zorlayanmı var


 
304 Mesaj
14 Mart 2011; 19:47:45 

quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34
...Hatta A3 sahibi arkadaşlarım vardı Golf'lerini satarak aldılar. Hiçbiri memnun kalmadı hepsi satıp tekrar Golf aldılar...
...Örnek olarak Passat, Avensis, A6 aynı segment araçlardır. Passat ve Avensis benzer fiyatlarda olmasına rağmen A6 daha uçuk fiyatlara satılmaktadır...
...Ben sadece yüzeysel olarak inceleyebilirm. Motor bilgisi ayrıntıları vb. bilmediğim için yorum yapamam...

1. Eğer A3 Golf'ten daha iyi bir araç değilse Vw neden hala bu aracı üretip Golf'ten daha pahalıya satıyor? Neden bu modeli tamamen iptal edip sadece Golf satmıyor? Neden Vw kendisi Mercedes ve BMW ile rekabet edecek konuma gelemiyor da Audi'yi öne sürüyor?
2. Passat D sınıfı bir araç olup A4 ile aynı segmenttedir (Hatta platform kardeşidir). A6'nın bulunduğu segmentte Vw'nin bir aracı bulunmuyor. O Segmentte Audi A6 BMW 5 ve Mercedes E rekabet eder. Vw ve diğer orta sınıf otomobillere göre bir yer değildir o segment.
3. Gerçekten kendinizde belirttiğiniz gibi oldukça yüzeysel incelemişsiniz. Henüz hangi aracın hangi segmentte olduğu konusunda bile eksikleriniz var. Golf'ün 1 serisinden "her yönden" iyi bir araç olduğunu söylemenizden belliydi aslında eksikleriniz. Pardon aynı grubun ürettiği A3'ten de iyiydi, unutmuşum.




_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Mart 2011; 20:09:31 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34




İşte olay tam anlamıyla bundan ibaret Kıyaslanmamak için bu markaların en az D segmenti araçlarını alacaksın ki laf söylemeye kimsenin hakkı olmasın kıyaslama cürretinde de bulunmasın

En bariz kıyaslamalardan birisi BMW1 ile Audi 3'ün Golf ile kıyaslanmasıdır ki Golf bu ikisinden de daha iyi bir araçtır. Hatta A3 sahibi arkadaşlarım vardı Golf'lerini satarak aldılar. Hiçbiri memnun kalmadı hepsi satıp tekrar Golf aldılar. Şaka değil yani gerçek. Ne de olsa BMW aldık Audi aldık diyorlar da hiçte öyle olmuyor.

Neden VW sorusunun cevaplarından birisi de budur.

Aynı zamanda Fransız, İtalyan ve Uzakdoğu menşeili bir araçtansa Alman üretimi araç olması da tercih sebebidir.
Alman üretimi olan markalar içinde pazar payı en büyük olan VW'dir. Aynı zamanda Alman otomotivinin amiral gemisidir.
Renault veya Toyota gibi araçların fiyatları VW ile aynı paraleldedir. Bu araçlardansa her zaman olduğu gibi "Das Auto" diyoruz
VW ürettikleri araçlarla Audi ve BMW gibi markların çok gerisinde olduğu söylenemez.
Fiyat/Performans lideridir tartışmasız. Örnek olarak Passat, Avensis, A6 aynı segment araçlardır. Passat ve Avensis benzer fiyatlarda olmasına rağmen A6 daha uçuk fiyatlara satılmaktadır. Bu demek değildir VW sadece orta gelirli kitleye hitap ediyor. En azından Renault gibi değil.
Renault yıllarca sattıkları araçlarla hep düşük gelirli insanlara hitap eder olmuştur. Ve bu yönde pazar imajı oluşturmuştur. Şimdi açık bir şekilde çıkardıkları otomobillerle bu imajdan kurtulmaya çalışmakta ancak yıllar geçse bile asla Audi'nin veya BMW'nin hatta ve hatta VW gibi araç üretse bile fiyat politikasını bu yönde uygulayamayacaktır. Aynı paraya insanlar asla VW yerine Reanult tercih etmez.
Mesela Chevrolet büyük bir hata yaparak alt ve orta gelirli kitle için otomobil üretmeye kalkıştı ve büyük hüsrana uğradı. Her şeyden önce marka değerini düşürdü. İmajını zedeledi. Biz önceleri Chevrolet'i ulaşılamaz gibi görüyorduk en azından bir çoğumuz için. VW doğu politikayla en çok araç üreten ve satan marka olmayı başardı. VW Audi gibi araç üretim aynı paraya satmak istese SATAR ancak Renault veya Toyota SATAMAZ.
Güvenlik, konfor, sürüş keyfi, multimedia vb.. Kıyaslayanlar bilirler 3-5 kuruş fazla vererek VW tercih edenler pişman olmadı bugüne kadar. Üst kesime bile rahatlıkla hitap ediyor. İnsanları Audi veya BMW yerine bile tercih ettirebiliyor kimi zaman. Bu özellik sadece VW'ye özeldir.

Dediğim gibi bir Renault, Toyota, Honda, Fiat gibi markalar vardır. Bir de Audi, BMW ve Mercedes.. VW işte bu grubun tam ortasındadır. Paranızın karşılığıdır.

Ben sadece yüzeysel olarak inceleyebilirm. Motor bilgisi ayrıntıları vb. bilmediğim için yorum yapamam. Benim için en iyi araba cebimdeki paraya alabileceğim maksimum konforu veren araçtır.

güzel kardeşim bence sen önce araç sınıflarını öğren passat ve avansis aynı segment yani d sınıfı araçdır ama audi a6 E SINIFI ARAÇTIR VW AUDİ KIYASLAMAKTA ÇOK SAÇMA BENCE AUDİ HANGİ ARABASI VW KIYASLANABİLİR SADECE BİR ÖRNEK VERİN BANA A1 BİLE HEM POLO HEMDE GOLFDEN DAHA ÜÜTNDÜR MOTORLARI AYNI OLABİLİR GOLF VE A1 AMA ŞAŞESİ O QUATRO BAMBAŞKADIR MÜMKÜN DEĞİLDİR BAŞKA arabada olsun bırakın bu işleri audi başkadır a1 tuttda a8 kadar bir çok arabasını deneme fırsatım oldu a1 bile ayrı bir tadı var vw kimki audiye rakip olsun onlar sadece motor kardeşliği yapar


7289 Mesaj
14 Mart 2011; 20:32:08 

ilginic ve seviyesiz yorumlar gelmil afedersiniz lütfen herkese degil sözüm. mesajın belli bir kısmını görenler, gayet keyifli bir vidyoyu tuhaf bir şekilde yerip mahalle agzı diyenler.. size iyi konular, anti vw ciler geldi, bereket giti.


_____________________________

mantık..


639 Mesaj
14 Mart 2011; 20:35:11 

A6 sadece bir klavye hatasıydı bunu belirtmem gerekiyor. Zaten chanair nickli arkadaşımızdı sanırım bu kıyaslamayı yaparken A4 olduğunu söylemişti.

Mesela A3 ve Golf arasındaki farkı bu araçların her ikisini de uzun süre kullanmış arkadaşlarımın yorumlarıyla söylüyorum. Bakın direk kullanıcıların ağzıyla söylüyorum. Golf'ün A3'ten daha konforlu ve daha esnek olduğunu söylüyorlar. Yüzeysel veya kağıt üstünde A3 üstün görülebilir veya BMW1 üstün görülebilir ancak kullanmadan yorum yapılamaz.

Ben hiçbir yorumumda genel manada VW'yi BMW ve Audi'den üstün tutmadım. Hatta bunlarla kıyaslanmasının da gülünç olduğunu söyledim. Ancak VW izlediği politikayla ürettikleri araç ve pazar ortalamasıyla taktiri hakettiğini ve birçok markaya göre birinci öncelikli marka olabileceğini söyledim. Kısaca Neden VW sorusuna cevap vermiş oldum.

@Memory Remains

1. maddede sanırım biraz karışıklık var.

A3 neden Golf'ten daha pahalı sorusuna ise şu cevabı verebilirim. Golf'ün A3'ten daha iyi olduğunu savunuyorum. Ancak Audi markasının değeri ve A3'ün fiyatının daha yüksek olması daha iyi araç olduğu anlamına gelmez.
Bunların çoğu PAZAR STRATEJİSİDİR. Sizlerin de her seferinde atladığı konu budur. Alt sınıf olduğunu düşündüğü VW ile aynı segmentteki aracını daha ucuza SATAMAZ. Bu marka imajını zedeleyecektir.
Ayrıca her firma farklı otomobil modelleriyle farklı kitlelere hitap ederek onların dikkatini çekerek satışlarını arttırmaya ve pazardan pay kapmaya çalışır. Eğer öyle bir şey olsa herkes en iyi aracını üretsin sadece tek bir model ile devam etsin? Mantıksız.
Ayrıca hiçbir aracın kalitesini fiyatı da belirlemez.
Volkswagen ve Audi farklı gelir düzeyi olan insanlara hitap eder. Ve fiyat politikaları da buna göredir. Mesela zengin bir işadamı Mercedes gibi markayı tercih eder. Neden? Çünkü o işadamının da bir imajı ve marka değeri vardır. Mercedes'e herkes ulaşamaz ulaşılamayan araçta sizi değerli kılar. Koskoca iş adamına bakın Renault'a biniyor dedirtmezler. Neden? Renault'un hitap ettiği kitle belli her şeyden önce B segmentinde araç üreterek marka değerini sınırlandırmıştır. Şimdi bu sınırları yok etmeye çalışsa da başaramayacağı da aşikar. Mesela Chevrolet.. B segmentinde bile araç üreterek o büyük prestij değerini bence yok etti. Eskiden Chevrolet deyince aklıma müthiş arabalar gelirdi şimdi eser yok. Ancak aynı işadamı Volkswagen'e binerse bak VW'ye biniyor diye küçümsenmez. VW ürettiği araçlarla ve izlediği politikayla özellikle imajını zedelemeden büyük bir başarıyla sürdürdüğü "marka değeri" konusunda her kesimin tercihi olmayı başarmıştır. VW'nin farkı da budur. Prestij sahibi bir markadır.

Bariz üstünlüğü olan araçları sınıflarsak Audi ve BMW gibi markaların D segmentinden itibaren biraz daha üstün olduğunu görebiliriz. Kullandıkları malzeme kalitesi, malzemelerin pahalılığı, işçiliği vb. ile maliyet yükseliyor.

İşte Volkswagen'in üstünlüğü de buradadır. Kuruluşundan beri marka değerini korumuş ve kalitesinden ödün vermemiştir. Volkswagen yarın Mercedes gibi araç üretip benzer fiyatlarla satışa kalkışsa başarılı olma şansı vardır. Ancak diğer orta sınıf markalar, Renault, Toyota vb. gibi markaların böyle bir şansı yoktur. Ve Volkswagen'in bugün Alman otomotivinin amiral gemisi olması da her şeyi açıklıyor zaten.

Ben de bu şekilde incelerim. Audi Mercedes filan pahalı araç yapıyor çok kaliteliler motorları şöyle böyle diye genelleme yaparak ele almam. Bence Volkswagen Fiyat/Performans lideridir. Yaklaşık aynı fiyatlara Renault'dan Toyota'dan daha fazla kalite ve konfor; daha ucuza en az Audi ve BMW kadar iyisini sunar. Bu konuda hemfikirmiyiz acaba



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 14 Mart 2011; 21:41:14 >


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


415 Mesaj
14 Mart 2011; 21:07:15 

anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan "vw phaeton" modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye;

http://www.volkswagen.c.../phaeton.html?action=no

tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
gerçekler acıdır (bilen bilmeyen herkes konuşuyor)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendux -- 14 Mart 2011; 21:19:01 >


_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)


639 Mesaj
14 Mart 2011; 21:15:46 


quote:

Orijinalden alıntı: mendux

anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan vw phaeton modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye

tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
gerçekler acıdır



Arkadaşım bence biraz eksik bahsettin VW Phateon High-End Luxurious sınıfı yani F Segmenti Lüks sınıf içerisindedir. A6 falan değil Mercedes S Seriisi, BMW7 ve Audi A8 ile yarışan bir araçtır. Eksik kapak atmışsın tamamlayayım istedim.


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


 
149 Mesaj
14 Mart 2011; 22:28:16 

VW fanatiklerine; Üniversite son sınıf öğrencisiyim. Çocukluğumdan beri araba merakım var, geçtiğimiz yıl Almanya da INGOLSTADT da Audi nin MARKETİNG i içinde pazarlama üzerine staj yaptım 60 gün. Bir Audi nin bir vw den, Bir Bmw nin bir vw den, Bir Mercedes in bir vw den neden daha pahalı olduğunu, Neden farklı bir kategoride incelendiğini, Neden bmw nin en küçük c segmenti araç olan 1 serisi nin ve Audinin aynı şekilde A3 ün size vw golf den tüm dünyada daha pahalıya satıldığını, oradaki pazarlama çalışanlarından duyduklarımı, öğrendiklerimi hatırladığım kadarı ile size buraya yazayım.

VW= volks wagen, almancada HALKIN ARACI anlamına gelir. Audi markası vw nin, aynı grup firma olmalarına rağmen hem A3 modelinde hem de diğer segmentlerde bariz derecede kalite farkı söz konusudur. Kaliteden kast nedir? Bir audi a3 ün otomatik vites topuzundaki deri kaplama ile bir golfün otomatik vites topuzundaki deri aynı kalitede değildir. Size şaka gibi gelicek veya ne önemi var diyceksiniz ama bunu ben orada bizzat hem türk hem de alman pazarlama uzmanlarından öğrendim. Bu en basit örnekti. Başka bir örnek; bir golfte kullanılan xenon ampül ile bir bmw 1 serisinde kullanılan angel eye bi xenon far olarakda adlandırılan aydınlatma öğesi aynı kalitede ve aynı hünerlere sahip değildir. Bu da size saçma gelebilir. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Neden bmw 1 serisinde bile standart olarak RUN FLAT lastik kullanılıyor da vw de bu yok? Bu bir donanım ancak premium marka olmak işte böyle birşey. bu araçlar işte buyüzden daha pahalı fiyata satılıp hedef kitle farklı oluyor. Bu dünyanın neresine giderseniz böyledir. Audi nin a1 inden tutun bmw nin en dandik dedğiniz 1 serisine kadar. A3 teki kumaş koltuk döşemeleri, bmw deki kumaş koltuk döşemeleri golfün taban modeli olan trendline hatta comfortline dan iyice incelerseniz kalite farkını sizinde görebileceğiniizi düşünüyorum ve bunu da orada öğrendim. Yani demek istediğim Audi ninde BMW nin de Mercedes inde C serisi 1 serisi a3 bunların hepsi pazarı genişletmek amacı ile değil, o sınıfta da farklı kaliteyi göstermek ve o sınıfında premium müşterilerini bulmaktır. Buyüzden 116 beygir olan bmw 1 serisi, 102 beygir olan Audi a3 1.6, 1.4 tsi DSG highline golf ile aynı fiyatta.
Ben bu örnekleri aero twin sileceklerden tutun daha birçok yerde size örneklerini söyleyebilirim. Bmw 1 serisi bu sınıfta arkadan itişli yani aktarma organı tek olan, direksiyon hassasiyeti, aliminyum aks, yüzde 50 ye 50 ağırlık dağılımı gibi sadece süper spor otomobillerde bulunan bu özellikleri c segmentinde sunan tek araçtır. Bunların hepsi maliyettir, tecrübedir ve fark yaratan özelliklerdir. Buyüzden daha pahalı fiyattan etiketlendirilir ve dünya da premium marka özelliği taşır. Aynı şey kusursuz işçilik ve malzeme kalitesi olan audi a3 için de geçerli. Aynısı eşi benzeri olmayan konforlu mercedes c içinde geçerli.

Objektifliğime yani tarafsızlığıma gelince; bmw 1 serisi satın aldım, aracımı övmek için değil size aradaki bazı farkları anlatmak için bunu yazdım. Ben bunları staj yaparken öğrendim. Atıp tuttuğumu düşünen varsa ona artık bi lafım yok size kalmış. Ayrıca anti vw ci değilim ailemde bir passat ve bir polo kullanan bireyler var. O araçları ben de kullanıyorum. Ama durumum müsade ederse, aracımı ileride değiştireceğim zaman yine daha güçsüz motoru olan belki daha konforsuz olan belki daha donanımsız olan bir AUDİ BMW veya Mercedes i tercih edeceğim..



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


639 Mesaj
14 Mart 2011; 23:56:43 

Arkadaşım ben de üniversite 3. sınıf işletme öğrencisiyim. Branşlarımız aynı

Ben VW'nin BMW, Audi veya Mercedes'ten iyi olduğunu savunmadım ki. Hatta kıyaslanmasının gülünç olacağını da söyledim. Hatta ve hatta bu markalarla olan farkın D segmentinden itibaren daha belirgin oranda hissedildiğini, kullanılan malzemenin, işçliğin vb. standartların daha yüksek olduğunu ve maliyetlerin arttığını bunun da fiyatlarına yansıdığını da söyledim. Buna bağlı olarakta hitap ettikleri kitlenin de farklı olduğunu söyledim. Hepsini kısaca ben de söyledim zaten

Söylediklerine kesinlikle inanıyorum.

Benim üzerine basa basa söylediğim Toyota Renault gibi markalardan kesinlikle çok daha iyi olduğunu ve Audi ve BMW gibi markalardan da geri kalmayacağını söyledim. Bu tezimde de haklı olduğumu düşünüyorum.
Bahsettiğin en ufak bir fark mesela vites topuzundaki deri kaplama gibi.. evet hepsi maliyettir ama unuttuğun bir şey var..

Burası TÜRKİYE.. Ekonomik durumları daha farklı, ilgileri, merakları, beklentileri diğer milletlerden tamamen farklı bir ulus..

Adam tutupta incelemeyecek vites topuzunda kullanılan deriyi..

Ben kullanan ve tecrübe eden arkadaşlardan yola çıkarak yorum yapıyorum. A3 ile Golf'te aldıkları hazıı, konforu ve esnekliği alamamışlar. Senin de bahsettiğin gibi neredeyse 1.4 TSI 160PS Highline olan aracıyla aynı fiyat.
Golf tercih etmek Audi'ye de ulaşamamak değildir. Golf'e 60 bin lira verdiğinizde "Abi ne yaptın o paraya Audi alabilirdin!" diyen tonla insanın yaşadığı bir ülkedesin.

Full donanımlı ve daha güçlü motoru hatta ve hatta kullanıcılarına göre daha konforlu buldukları Golf'ü tercih etmek ahmaklık mıdır?

Hoş Megane gibi bir arabanın satış rekorlarını paramparça ettiği bir ülkede yaşıyoruz..


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


415 Mesaj
15 Mart 2011; 0:19:47 

ya arkadaş adam roman yazmış bu markaların vw'den daha üstün olduğunu ispatlamak için..kim vw daha iyi bir marka dediyse..

tercih diye bir kavram var ..sen vites topuzunun derisinin çok kaliteli olmasını istersin ,diğeri canavar gibi turbo supercharger motordan keyif alır..şimdi çık işin içinden bakalım

biz üstün olan durumları ve karşılaştırılabilir durumları söyledik..

lütfen artık asıl konumuza dönelim, diğer arkadaşlar da gitsin "NEDEN BMW" ya da "NEDEN AUDİ" konuları açsınlar


_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 0:21:45 


quote:

Orijinalden alıntı: mendux

anlaşılan polemikçi (bkz.cihanair) ve anti vw arkadaşlar fena alınmış ama sonuçta bir halk arabası markası olan vw lüks araba üreten markalarla kıyaslanabilecek kalitede olması güzel bir olay..

birincisi bu lüks markaların her ürettiği model de herşeyden üstündür kafasından bir sıyrılmak gerekir. Ör: A3, BMW1, Mercedes C180K modelleri firmaların pazar alanlarını artırmak için üerttikleri modellerdir ve halk arabası kategorisindedir..

benim gözümde bir Golf highline ,A3ten, BMW1 den ve bir Passat CC, C180K dan daha kalitelidir..ya da karşılaştırılır..çünkü bunların üretim felsefesi farklıdır..
diğer modeller(A4,5,6,7 ..BMW 3,5,7 Mercedes S,E)vs tabiki karşılaştırılamaz çünkü bunlar lüks kesime hitap eder..kaldı ki bu segmentte yer alan "vw phaeton" modeline bir göz atın sonra konuşun vw in bu tür bir arabası yok diye;

http://www.volkswagen.c.../phaeton.html?action=no

tamam vw, bmw audi ya da mercedes ten daha üstün bir marka değil ama her açıdan bu böyle değil (kazın ayağı öyle değil)
gerçekler acıdır (bilen bilmeyen herkes konuşuyor)


ben polemikçi değilim sadece gördüğüme bindiğime inanıyorum ona göre yazıyırum vw siz büyütüyorsunuz ben değil ben renocudan laguna passattan kat ve kat daha kaliteli yazısını gördüm okudum ona bile şaşırmadım ama vw hayranlığı artık çığır aştı audi a3 sözde golften aşağı arabaöıymışş bunuda gördüm ya daha ölmem herhalde ben bu vw bağımlılığı öyle bir hal aldıki yakında siz PASSAT A8 DEN TİGUAN Q5DEN POLO A1 DEN DAHA İYİ DERSİNİZ BEN ŞAŞIRMAM BU NASIL BİR MARKA DÜŞGÜNLÜĞÜ ALLAHIM SEN YARDIM ET BU VW FANATİKLERİNE YAKIN ZAMANDA SİZ DAHA VW NEYLERİ KIYASLARSINIZ YA bugün golf dedeğiniz arabayı BU ÜLKEDE NASIL BİR HAYRANLIK VARSA KLİMASIZ ALAN VAR YA GÖZÜMLE ŞAHİT OLDUM ADAM VW OLSUNDA KLİMA OLMASA NE OLUR DİYOR HINGLİNE GOLFTE 55.000 tl ESP STANDART DEĞİL SADECE DSG STANDDART BEN DAHA NE DİYİM YA


415 Mesaj
15 Mart 2011; 0:29:07 

cihanair sen de git "NEDEN KLİMA" , "NEDEN DSG" ya da " NEDEN herhangi bir donanım" konusu aç..


_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)


832 Mesaj
15 Mart 2011; 0:33:56 

meganeım olacağına klimasız golfüm olsun razıyım. gerçekten.

not: opel sahibiyim


639 Mesaj
15 Mart 2011; 0:36:36 

quote:

Orijinalden alıntı: mendux

cihanair sen de git "NEDEN KLİMA" , "NEDEN DSG" ya da " NEDEN herhangi bir donanım" konusu aç..



@chanair

VW'den yana tercihin olmasın benden sana tavsiye A3 falan al seni VW kullanıcıları olarak aramızda görmek istemiyoruz

Kağıt üzerinde A3 daha iyi BMW1 daha iyi. Her şey kağıt üzerinde. Buyur kullanıcı yorumlarını oku internetten. Golf ile kıyaslamalarını incele. Ben kendi çevremden uzun süre kullanıp test eden kişilerin ağzından yorum yapıyorum nafile. Yaşadığımız ülkenin şartları daha farklı özellikler istiyor. Ayrıca insanların beklentisi de çok farklı.

60 bin lira Highline Golf almak ahmaklıktır sen ve bmw1 sahibi arkadaşa göre. Adı Audi olsun yeter size..

Volkswagen diğer orta sınıf markalar içinde neredeyse aynı rakamlara daha iyi araçlar üretebiliyor. Boşuna fiyat/performans lideri demiyoruz.

mendux arkadaşın örnek verdiği gibi pateon modeli var A8 ile yarışan.. Buyur kıyasla.. Kıyaslamaları da bol bol yapılmış otur incele..

Aynı segmentteki araçlar kıyaslanabiliyor madem Golf ile A3'ü neden kıyaslamayacak mışım? Zaten diğer Toyota Renault vb. gibi markalardan üstün olduğunu biliyorum. Hangi sınıftaki araçlarla kıyaslayalım peki? VW aslında sınıfında tektir. Daha düşük fiyatlara araç almanız VW nin kötü olduğu anlamına da gelmez. Audi ve BMW'den üstün olduğu anlamına da gelmez. Hep söylüyorum bu markalarla kıyaslanması çok gülünç. Bu ne kadar gülünçse Renault gibi diğer markalarla da kıyaslanması gülünç. Ben en azından biribirine çok yakın araçlarla kıyaslıyorum. Örnek Toyota tercih etmektense VW tercih etmek en azından Audi kadar kaliteli bir araca sahip olmanız demektir.

Yazımı arkadaşın imzasıyla güncelleme gereği duydum:
"BU VOLKSwAGEN ÇILGINLIĞINA ARTIK BİRİ DUR DESİN CİHANAİR"

Herkes alabildiği kullandığı aracı tutar. Kim bindiği arabasını kullandığı markayı kötüler ki var mı böyle bir canlı

Bir önceki sayfayı tekrar okudum da Toyota'nın bile daha iyi olduğu söylenmiş ya pes dedim. Şu 3-4 milyon Corolla'yı geri çağıran Toyota.. :)
Şu kaportaları ile ön takımları 2. yılını doldurmadan dağılmaya başlayan Renault.. (:

Fanatiklik budur arkadaşım. Araç kalitesine bakılmaksızın savuruyor millet.. Nasıl Mercedes bir markaysa VW'de bir markadır ancak prestij markası.. Toyota ve Renault gibi değil.. VW bulunduğu konumda yani sınıfında tektir. İstediğin kadar araştır, kullan, test et. Hatta daha ciddi ve bilgi sahibi olduklarını düşündüğün forumlarda konular aç.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 15 Mart 2011; 1:06:51 >


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


 
149 Mesaj
15 Mart 2011; 1:16:52 


quote:

Orijinalden alıntı: mendux

ya arkadaş adam roman yazmış bu markaların vw'den daha üstün olduğunu ispatlamak için..kim vw daha iyi bir marka dediyse..

tercih diye bir kavram var ..sen vites topuzunun derisinin çok kaliteli olmasını istersin ,diğeri canavar gibi turbo supercharger motordan keyif alır..şimdi çık işin içinden bakalım

biz üstün olan durumları ve karşılaştırılabilir durumları söyledik..

lütfen artık asıl konumuza dönelim, diğer arkadaşlar da gitsin "NEDEN BMW" ya da "NEDEN AUDİ" konuları açsınlar



Önce şu uslubunu bi değiştir. Sonra ben roman yazmıyorum bilgiye dayalı yorum yapıyorum.

Ayrıca konuyu dağıtan ben değilim, durup dururken bmw 1 serisi ve audi ile ilgili yorumlar benden gelmedi.



_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


415 Mesaj
15 Mart 2011; 1:25:01 

yeri gelmişken belirteyim, ben vw fanatiği falan değilim. Geçmiş yorumlarıma bakarsanız yeni jetta'yı en çok eleştirenlerden biriyim.. doğruya doğru.. fakat kalitenin ne olduğunu da biliyorum.. Audi A3'ü (1.6), BMW 1.16 sı olan arkadaşlarım var ve bizzat sürüp test ettim..Mercedes C180K yı da gidip bayide inceledim.. bunların sınıflarındaki vw marka araçlardan öyle bahsedildiği gibi aşırı bir farkları yok.. örneğin C180K'nın içindeki işçilikle E serisi arasında dağlar var.. o yüzden o fiyata Passat CC al daha iyi..
ayrıca şunu da belirtmeliyim ki benim bir sonraki aracım muhtemelen BMW 3 serisi, A4 ya da passat olacak.. ille de VW değil..


_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)


415 Mesaj
15 Mart 2011; 1:31:20 

arkadaşım asıl sen üslubunu değiştir bakalım "vw fanatiklerine ve şakşakçılarına" ne demek ya sen kime konuşuyorsun?..

bmw 1 konusunu da kim açtıysa ona hitap et..

ve hangi marka hakkında yazacaksan ilgili foruma gir ..

quote:

Orijinalden alıntı: cantaylan




Önce şu uslubunu bi değiştir. Sonra ben roman yazmıyorum bilgiye dayalı yorum yapıyorum.

Ayrıca konuyu dağıtan ben değilim, durup dururken bmw 1 serisi ve audi ile ilgili yorumlar benden gelmedi.





_____________________________

VW JETTA 2010 1.4 TSI (122HP) Exclusive (Platinum Gri)


3779 Mesaj
15 Mart 2011; 9:30:59 

her mesaj yazan, bismillah der gibi 'vw halkın arabası demektir' demese olmaz zaten, anladık halkın arabası, iğrenç bir araba markası.....
her zaman yazıyorum, şu anda piyasada seat exeo diye bir araç var, eski a4ün aynısı, fiyatıda piyasaya göre çok iyi, neden çatır çatır satılmıyor, neden herkes birbirine tavsiye etmiyor, anti vwcilerin ağzından hiç arabaya o kadar para verilir mi, git exeo al diyen gördünüz mü? marka fanatikliği ile suçlayanlar audi,mercedes,bmw nin dandik modellerine bile toz kondurmazlar, 55000tllik vwde esp yoksa , 30000€ dan başlayan bmw 1 serisinde de jant kapaklı araçlar sokakta geziyor....sonuç olarak VW belli bir kaliteyi en uygun fiyata alabileceğiniz araçlar üretmiştir, hala da üretiyor......


_____________________________

Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 9:41:42 

valla siz yakında beni doğuş otonun önünde bir çuvala koyum vw parçalarıyla taşlarsınız ondan korkuyorum ya üç gruba ayrılırınız biriniz hava fitltresi birisi yakıt yağ filtresi atrsınız

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 9:44:24 

beyler birbirimizi kırmayalım laflarımıza cümlelerimize dikkat edelim lütfen


639 Mesaj
15 Mart 2011; 12:48:39 


quote:

Orijinalden alıntı: evolvo

her mesaj yazan, bismillah der gibi 'vw halkın arabası demektir' demese olmaz zaten, anladık halkın arabası, iğrenç bir araba markası.....
her zaman yazıyorum, şu anda piyasada seat exeo diye bir araç var, eski a4ün aynısı, fiyatıda piyasaya göre çok iyi, neden çatır çatır satılmıyor, neden herkes birbirine tavsiye etmiyor, anti vwcilerin ağzından hiç arabaya o kadar para verilir mi, git exeo al diyen gördünüz mü? marka fanatikliği ile suçlayanlar audi,mercedes,bmw nin dandik modellerine bile toz kondurmazlar, 55000tllik vwde esp yoksa , 30000€ dan başlayan bmw 1 serisinde de jant kapaklı araçlar sokakta geziyor....sonuç olarak VW belli bir kaliteyi en uygun fiyata alabileceğiniz araçlar üretmiştir, hala da üretiyor......



Hep söylüyorum ve her rastladığım konuda da söylemeye devam edeceğim. Volkswagen fiyat/performans lideridir. Almanya'da halk arabası olarak lanse ediliyormuş. Türkiye'de de bazı çok bilmiş arkadaşlarım da böyle olduğunu söylüyor. Diğer konularda VW'nin çok pahalı olduğunu abartılacak kalitesinin olmadığını hatta prestij denilen bir değere sahip olmadıkları da yazılmış çizilmiş. Bunları söyleyince de biz fanatik oluyoruz

Fiyat olarak eleştirenler önce Corrolla, Fluence, Civic, Focus gibi araçların fiyatlarını ve sağladıkları premium paketler ile Highline Jetta arasındaki fiyat farkını bir araştırsın.

Volkswagen halk arabasıyDI. Phateon, Passat CC, Touareg gibi araçları üreten ve hedefledikleri kitleye bunları satmayı başaran bir marka halk arabası mıdır?

Daha önceki cevabımda da söyledim. 60 bin lirayı Highline hem de DSG şanzımanlı bir arabaya vermenin ahmaklık olduğu aynı paraya "Abi Audi neden almadın?" diyen tonla insanın yaşadığı ülkedeyiz. Doğaldır böyle cevaplar almamız. Yine söylüyorum VW'ciler fazla cevap verme konusunda kasmasınlar kendilerini Megane gibi bir arabanın tüm rekorları altüst ettiği bir yerde böyle yorumlar almanız çok normal.


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


5396 Mesaj
15 Mart 2011; 13:13:29 

vw deyince kalite ve prestij. Artık günümüzde bunların geçerliliği tartışılıyor. Günümüzde yolda gördüğü vw araca bakıp "Şu prestijli markaya bak." denmiyor. "Bu vw'nin hangi modeli acaba? Jetta mı, pasat mı? Aslında önden bakınca Cadd'ye de benziyor." deniyor.

Hele yeni jettayı gördükten sonra "Bu vw kalitesi ve prestiji olamaz" diyor insan.

Orta sınıfta vw'den başka kaliteli ve prestijli marka yokmuş. Bunu da öğrenmiş olduk.





_____________________________





639 Mesaj
15 Mart 2011; 14:28:58 

quote:

Orijinalden alıntı: sezginaydogan

vw deyince kalite ve prestij. Artık günümüzde bunların geçerliliği tartışılıyor. Günümüzde yolda gördüğü vw araca bakıp "Şu prestijli markaya bak." denmiyor. "Bu vw'nin hangi modeli acaba? Jetta mı, pasat mı? Aslında önden bakınca Cadd'ye de benziyor." deniyor.

Hele yeni jettayı gördükten sonra "Bu vw kalitesi ve prestiji olamaz" diyor insan.

Orta sınıfta vw'den başka kaliteli ve prestijli marka yokmuş. Bunu da öğrenmiş olduk.



Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Bir önceki sayfada bir Bora kullanıcısı olarak Jetta'nın daha fazla konfor sunmadığını söylemiştim. Sadece ben değil tüm Bora kullanıcıları da benimle aynı fikirde. Sadece 2011 kasalarını bilemiyorum. VW kalitesinde sadece bazı araçlarda bir düşüş söz konusu. Ancak bu VW'nin prestijini sarsacak kadar büyük olduğu söylenemez. Orta sınıf içinde milyonlarca aracı geri çağıran Toyota'mıdır prestijli olan yoksa tüm dünyada ucuz olduğu için tercih edilen Renault veya Fiat'mıdır? Siz Jetta'yı Caddy'ye benzetiyorsunuz. Hatta ben çoğu Renault marka aracı lastikli tenekelere benzetiyorum. Ayrıca BMW veya Audi'nin hiç sıradan otomobili yokmuş gibi konuşuyuorsunuz. Ayrıca Phateon ve Passat CC'yi incelemenizi öneririm. Şimdi bunlar üst segmentte olduğu için ayrı değerlendirilebilir. Ancak her aracı kendi segmentinde incelemek gerek. Jetta C segmenti bir araçtır. Rakipleri Corolla ve Fluence gibi modellerdir. Kıyaslamanızı buna göre yapmalısınız. Ayrıca VW'nin üst segmentte nasıl rekabet ettiğini ve bu araçların kalitesini hatta Audi marka araçlarda bile VW üretimi parçalar kullanıldığını inceleyin gözlemlerinizi bizle de paylaşın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 15 Mart 2011; 15:30:16 >


_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC


 
149 Mesaj
15 Mart 2011; 18:11:57 

VW parçası kumandası vs. skoda ve seat te kullanılır. Bir audi parçası vs.. vw de kullanılmaz, ayrıca bir vw parçası da audide kullanılmaz.

Sevgili meslektaşım; Tekerlekli tenekeye benzettiğin otomobil markası olan Renault, avrupada ve dünyadaki en önemli güvenlik kuruluşlarından biri olan EuroNcap te şu anda tüm segmentlerde 5 yıldız alan tek markadır. Tipini, içindeki malzemeyi, aydınlatmasını beğenmeyebilirsin. İmajı türkiye de alt kesim arabası olabilir. Bu koskoca dünyanın en büyük otomobil devlerinden biri olan Renault un teneke gibi arabalar ürettiği anlamına gelmez. Hatırladığım kadarıyla, d segmentinde en yüksek puanı alan araçlardan biri Lagunay dı. Bana göre vw nin farkı yarattığı kısım, Çift kavramalı Dsg şanzıman, ve aşırı beslemeli turbo motorlar. Bunların da kronik arızalarının olduğunu herkez biliyor. Ve ayrıca bunların yüksek bakım maliyetleri gibi dezavantajları da var. Turbo arızası, Dsg şanzıman ile ilgili kronikleşen sesler vs.. Dsg şanzıman normal otomatik vitesten daha hızlı vites değiştrdiği doğru ancak bunun bir TAM otomatik şanzımandan maliyeti daha düşüktür ve arıza yapma olasılığı çok daha fazladır.

Senin bora ile jetta meselesine gelince. Aynen benim söylemek istediğimi, hatta bir kaç sayfa önce bakarsan mesajlarıma eskiden vw nin daha kaliteli araçlar ürettiğini misal golf 4 misal bora misal 2 önceki kasa passat anlayabilirsin. Bir dönem Opel in vectra ve astra ile böyle tavan yaptığını türkiyede buyüzden daha pahalıya satıldığını söylemiştim.


_____________________________

Bmw 116 siyah joy edition


5396 Mesaj
15 Mart 2011; 18:20:43 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34



Söylediklerinize kısmen katılıyorum. Bir önceki sayfada bir Bora kullanıcısı olarak Jetta'nın daha fazla konfor sunmadığını söylemiştim. Sadece ben değil tüm Bora kullanıcıları da benimle aynı fikirde. Sadece 2011 kasalarını bilemiyorum. VW kalitesinde sadece bazı araçlarda bir düşüş söz konusu. Ancak bu VW'nin prestijini sarsacak kadar büyük olduğu söylenemez. Orta sınıf içinde milyonlarca aracı geri çağıran Toyota'mıdır prestijli olan yoksa tüm dünyada ucuz olduğu için tercih edilen Renault veya Fiat'mıdır? Siz Jetta'yı Caddy'ye benzetiyorsunuz. Hatta ben çoğu Renault marka aracı lastikli tenekelere benzetiyorum. Ayrıca BMW veya Audi'nin hiç sıradan otomobili yokmuş gibi konuşuyuorsunuz. Ayrıca Phateon ve Passat CC'yi incelemenizi öneririm. Şimdi bunlar üst segmentte olduğu için ayrı değerlendirilebilir. Ancak her aracı kendi segmentinde incelemek gerek. Jetta C segmenti bir araçtır. Rakipleri Corolla ve Fluence gibi modellerdir. Kıyaslamanızı buna göre yapmalısınız. Ayrıca VW'nin üst segmentte nasıl rekabet ettiğini ve bu araçların kalitesini hatta Audi marka araçlarda bile VW üretimi parçalar kullanıldığını inceleyin gözlemlerinizi bizle de paylaşın.





Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum ama vw için bu "prestij ve kalite" konusu bana göre çok abartılıyor. Öyle bir izlenim var ki sanki toyota, ford, reno, honda vb. markalar kalitesiz ve prestijsiz olarak lanse ediliyor.
Eğer kalite ve sorunsuzluk denirse toyata akla gelir. Sorunsuzluğu dünyaca kabul edilmiştir.
Aracın fiyatının yüksek olması onun kaliteli ve prestijli olduğu anlamına gelmez.
Önceki mesajlarımda belirttiğim gibi 1.2 benzinli motorlu jettanın 43.000 TL (Metalik boyalı) olan fiyatına göre çok övülen kalite ortada fakat 46.000 TL olan dizel golf kalite yönünden parasını hakeden bir araç.

Ayrıca kaliteli ve prestijli sözleri sadece vw için değil, günümüzde birçok marka için geçerli.







_____________________________





639 Mesaj
15 Mart 2011; 18:44:10 

Audi, Skoda ve Seat Volkswagen grubu markalarıdır. Skoda ve Seat'ta olduğu gibi Audi'de de VW üretimi parçalar kullanılmaktadır.

Tekerlekli tenekeye benzetmem Laguna, Fluence ve yeni çıkan Latitude model araçları dışında hepsini kullandım. Kullanmakta olan arkadaşlarım, akrabalarım da var. Kimisi şehirde kimisi kırsal kesimde kullanıyor.
Her ortamda her koşulda kesinlikle dayanıklı bir araç değil. Size üstün güvenlik sunabilir ancak çıkardığı arzlarla servisten eve gelmez. Parçası ucuzdur, işçiliği ucuzdur tüm dünyada da ucuz olduğu için tercih edilmektedir.
Kırsal kesimde, dağda bayırda, devamlı hareket halinde kullanmak durumda olanların ilk tercihi Renault oluyor. Neden? Seninde bahsettiğin gibi çünkü ucuz. Bakım masrafları Volkswagen kadar yüksek değil. Masrafsız sorun çıkarsa bile külfetsiz halledebiliyorsunuz.

Güzel memleketimin favori markasıdır bu yüzden Renault amiral gemisi de Megane II'dir.

Volkswagen deyince herkesin aklına DSG şanzıman gelir olmuş. DSG şanzıman yanılmıyorsam Türkiye'de 2-3 seneden beri var. Volkswagen'in de yeni sayılabilecek teknolojisi. Bu şanzıman yokken hiç mi tercih edilmiyordu? İnsanlar sıraya girip aylarca arabasının gelmesini bekliyordu. Renault gibi öyle gidip alıp gelmiyordunuz Ayrıca örnek olarak Toyota yaptığı üretim ve satışlarla dünyada birinci sırada. Milyonlarca aracı geri çağırmasıyla da bence tüm prestijini yitirmiştir. Ki bu sadece Corolla ile sınırlı olan problem de değildi. Ayrıca Renault ve Toyota'nın en çok tercih edilmesinin nedenlerinden birisi de düşük yakıt tüketimidir. Ben kendimi bildim bileli VW'nin yakıt konusunda cimri bir araç ürettiğini görmedim açıkçası. Ekonomik durumu çokta iyi olmayan bir ülke için Volkswagen lükstür. Dünyada ise halk arabası anlamına da gelmez. Örnek verdiğim modellerinden ve satışlarından da bunu ispatlayabiliriz. Turbo arzaları ile meşhur olan da Opel'dir. Uzun vadede uygun fiyata daha kaliteli sorunsuz araç isteyenlerin tercihi olmuştur VW. Bakımlarını ihmal etmediğiniz sürece en az 300 bin km rahat yapabilecek araçları var. Renault için bu geçerli değil ne kadar özensenizde arabanıza ucuz işçiliğin hüsranını her şekilde çekiyorsunuz.

VW eski kalitesini biraz aratıyor doğrusu ancak sadece bir iki modelinde. Zaten bu konuda ilk sırada gelen araç Jetta'dır. Golf yine geçmişe nazaran biraz daha iyi. Belki biraz da Passat hayal kırıklığı yarattı. Bunun dışındaki tüm modolleri oldukça kaliteli ve göz alıcı. Kullanıcıları oldukça memnun diyebiliriz.

Son olarak Volkswagen bir tutkudur. Renault gibi fanatiklik değildir. Ben de bir fanatik değilim. Kısmet olursa bir sonraki araç tercihim A4'ten yana olacaktır.



_____________________________

Volkswagen Passat Comfortline 2013 1,6 TDI BMT 105PS
Volkswagen Bora Pacific 2004 1,6 16V 105PS >> Volkswagen Jetta MK7 Comfortline 2014 1,4 TSI DSG 122PS
349. Dönem (Aralık 2012 - Kasım 2013)
P.Asteğmen Adayı (Mknz. G.Z.P.T) Tuzla / İSTANBUL
P. Asteğmen / Türk Kuvvetleri Alayı KKTC

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Mart 2011; 19:20:46 


quote:

Orijinalden alıntı: tekkral34

Audi, Skoda ve Seat Volkswagen grubu markalarıdır. Skoda ve Seat'ta olduğu gibi Audi'de de VW üretimi parçalar kullanılmaktadır.

Tekerlekli tenekeye benzetmem Laguna, Fluence ve yeni çıkan Latitude model araçları dışında hepsini kullandım. Kullanmakta olan arkadaşlarım, akrabalarım da var. Kimisi şehirde kimisi kırsal kesimde kullanıyor.
Her ortamda her koşulda kesinlikle dayanıklı bir araç değil. Size üstün güvenlik sunabilir ancak çıkardığı arzlarla servisten eve gelmez. Parçası ucuzdur, işçiliği ucuzdur tüm dünyada da ucuz olduğu için tercih edilmektedir.
Kırsal kesimde, dağda bayırda, devamlı hareket halinde kullanmak durumda olanların ilk tercihi Renault oluyor. Neden? Seninde bahsettiğin gibi çünkü ucuz. Bakım masrafları Volkswagen kadar yüksek değil. Masrafsız sorun çıkarsa bile külfetsiz halledebiliyorsunuz.

Güzel memleketimin favori markasıdır bu yüzden Renault amiral gemisi de Megane II'dir.

Volkswagen deyince herkesin aklına DSG şanzıman gelir olmuş. DSG şanzıman yanılmıyorsam Türkiye'de 2-3 seneden beri var. Volkswagen'in de yeni sayılabilecek teknolojisi. Bu şanzıman yokken hiç mi tercih edilmiyordu? İnsanlar sıraya girip aylarca arabasının gelmesini bekliyordu. Renault gibi öyle gidip alıp gelmiyordunuz Ayrıca örnek olarak Toyota yaptığı üretim ve satışlarla dünyada birinci sırada. Milyonlarca aracı geri çağırmasıyla da bence tüm prestijini yitirmiştir. Ki bu sadece Corolla ile sınırlı olan problem de değildi. Ayrıca Renault ve Toyota'nın en çok tercih edilmesinin nedenlerinden birisi de düşük yakıt tüketimidir. Ben kendimi bildim bileli VW'nin yakıt konusunda cimri bir araç ürettiğini görmedim açıkçası. Ekonomik durumu çokta iyi olmayan bir ülke için Volkswagen lükstür. Dünyada ise halk arabası anlamına da gelmez. Örnek verdiğim modellerinden ve satışlarından da bunu ispatlayabiliriz. Turbo arzaları ile meşhur olan da Opel'dir. Uzun vadede uygun fiyata daha kaliteli sorunsuz araç isteyenlerin tercihi olmuştur VW. Bakımlarını ihmal etmediğiniz sürece en az 300 bin km rahat yapabilecek araçları var. Renault için bu geçerli değil ne kadar özensenizde arabanıza ucuz işçiliğin hüsranını her şekilde çekiyorsunuz.

VW eski kalitesini biraz aratıyor doğrusu ancak sadece bir iki modelinde. Zaten bu konuda ilk sırada gelen araç Jetta'dır. Golf yine geçmişe nazaran biraz daha iyi. Belki biraz da Passat hayal kırıklığı yarattı. Bunun dışındaki tüm modolleri oldukça kaliteli ve göz alıcı. Kullanıcıları oldukça memnun diyebiliriz.

Son olarak Volkswagen bir tutkudur. Renault gibi fanatiklik değildir. Ben de bir fanatik değilim. Kısmet olursa bir sonraki araç tercihim A4'ten yana olacaktır.



ya benim yanlışım var ya senin vw skoda seat aynıdır hatta bu sene sonunda aralaına porshede katılcak vw porshenin çoğunluk hisseni satın aldı diye biliyırym ama vw audi başka firmalar sadece aralarında ortak motor üretme var mesala audi 2.00 dize motorlarını vw veriyor 3.00 dizelide diye biliyorum ama aynı değil


5396 Mesaj
15 Mart 2011; 19:22:06 

Renault için "tekerlekli teneke" sözünü kullanmak ve vw fanatiği değilim demek. Doğrusu pek inandırıcı gelmiyor.


_____________________________





3779 Mesaj
15 Mart 2011; 20:35:25 

AUDİ latince 'dinledim işittim' demektir arkadaşlar , o yüzden arabaları beş para etmez, sesli çalışır adından da bellidir,
LAMBORGHİNİ bildiğiniz gibi öküz isimlerini kullanır, nasıl bir öküzseniz gidip ona göre arabanızı seçersiniz, e öküzün kullandığı araba da beş para etmez tabi..
MERCEDES de karı ismidir, karı gibi araba kullanlar alsın diye tasarlanmıştır, o yüzden hımbıl ve kötü araçlardır.....

RENAULT adı soyadından alınma, amblemi ise kübist baklava şeklidir. Renault baklava şeklinin bulunuşu 30’lu yıllara dayanır. Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgeler, yani şu anda adam gibi araba yapamıyoruz ama allahtan ümit kesilmez, ileride kesin yapcaz demektir...

VOLKSWAGEN adı üstünde halk arabasıdır(eminim bunu bilmiyordunuz ) özellikle türk halkı kullansın diye 4 teker bir şasi üzerinde giden bir külüstür ordusudur, çünkü adı öyle , halk arabası...

Hepinizin de bildiği gibi firmalar isimlerine göre araç yaparlar, o yüzden fazla tartışmanın anlamı yok, herkes gitsin kendine uygun marka neyi temsil ediyorsa onu alsın,
neden vw alıyorlar?derseniz halk arabası olduğu için alıyorlar demekki, fazla bir şey beklememek lazım halktan....
benim marka isminden niyet okuyabilen, otomobil uzmanı arkadaşlara tavsiyem lamborghini'dir......


_____________________________

Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır


5396 Mesaj
15 Mart 2011; 20:58:32 

evolvo,

Gerçekten mesajınızı çok beğendim. Teşekkür ederim.


_____________________________





 
63 Mesaj
15 Mart 2011; 21:10:38 

Şunu anlayamadım kusura bakmayın, babamlar 1999 model 1.8 RXE arabayı bu kadar zamandır kullanıyorlar ve periyodik bakım dışında servise gittikleri yok, ha bir de yan cama taş sıçradı en son o zaman gittiler. Bu insanlarınki nasıl Renault ben anlamadım gitti, biz on yılı aşkın zamandır bir tane arıza görmedik, öteki servisten eve gidemezsin diyor:) Komik olmuyor mu??


_____________________________



 
149 Mesaj