Şimdi Ara

Oda termostatı, Yalıtım, Tanımlar ve diğer Tasarruf önerileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.976
Cevap
143
Favori
504.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TASARRUFLU ISINMANIN YOLLARI VE REV17 BASİT KULLANIM KILAVUZU EKLENMİŞTİR


    SİEMENS REV24 RF KABLOSUZ KULLANMA KILAVUZULİNK
    SİEMENS REV24 KABLOLU KULLANMA KILAVUZU (REV17 ile aynıdır)LİNK

    Kombide tasarruf amacıyla uygulanabilecek önlemler, tanımlar ve uygun önerilerin bu başlık altında toplanması düşünülmektedir. Böylece ilgilenen her arkadaşımızın başvuracağı bir kaynak olacaktır. Oda termostatı, termostatik vana, ısı levhaları, yalıtım konusunda danışmak isteyen, fikirleri olanlar da buraya yazabilir. Zaman içinde buraya sizlerin de katkısıyla birçok bilgi aktarılmaya çalışılacaktır. Tabi bu bir süre alacaktır. Başlangıç olması nedeniyle modülasyon, oda termostatı konusunu buraya aktardım. Diğer arkadaşlarımızın da katkılarını bekliyorum.
    Bu modülasyon olayı; yabancı kökenli, anlaşılması ilk etapta güç bir kelime olduğu için çok abartılıyor. Önce modülasyonun tanımı ile başlayalım: modülasyon, kombinin alev boyunu, dolayısıyla kombinin yanması için gerekli hava ve gaz karışımını ayarlayarak o andaki ısı ihtiyacı kadar ısı üretmesi, böylece yakıttan ve kombi ömründen tasarruf sağlaması olarak tanımlanır.
    Bu yabancı terim yüzünden, oda termostatıyla kullanılmayan hiçbir kombi modülasyon yapmaz diye düşünülüyor. Peki o zaman bu kombiler neden "modülasyonlu" özelliği ile satılıyor? Yada satışa sunulurken "sadece oda termostatı ile modülasyon yapar" deniyor mu? Hatta normal oda termostatları da bu nedenle modülasyon yaptırmaz sanılıyor. Sizin gibi "modülasyonsuz oda termostatının tasarrufa faydası yok" diye düşünenler çoğunlukta. Bunun doğru olmadığını 3 aşamada anlatmaya çalışayım.
    1-Oda termostatı olmayan kombide modülasyon: Oda termostatı olmayan kombiyi düşünün. Kombi ısısını 50 dereceye ayarladınız. 36 derecede önce alev boyutu yüksek şekilde kombi çalıştı. 50 dereceye yaklaşırken örneğin 45-46 derecede kombi MODÜLASYON YAPARAK alev boyutunu kısar. Yavaşça 50 dereceye ulaştırır. 50 derecede kombi kendini kapatır ve devir daimle kombi suyu sıcaklığı 36 dereceye ininceye kadar çalışmaz. Sonra tekrar aynı işlem başlar. Buna, kombinin ayarladığımız azami ısısına duyarlı MODÜLASYON diyebiliriz.
    2- Modülasyonsuz oda termostatında modülasyon: Kombi ısısını 50 dereceye, oda termostatını 22 dereceye ayarladınız. 36 derecede önce alev boyutu yüksek şekilde kombi çalıştı. 50 dereceye yaklaşırken örneğin 45-46 derecede kombi MODÜLASYON YAPARAK alev boyutunu kısar. Yavaşça 50 dereceye ulaştırır. 50 derecede kombi kendini kapatır ve devir daimle kombi suyu sıcaklığı 36 dereceye ininceye kadar çalışmaz. Sonra tekrar aynı işlem başlar. Böylece yoğuşmalı kombilerde 50 derece geçilmediği için tasarruf sağlanmaya devam edilir. Oda ısısı 22,5 dereceye geldiğinde kombiyi tamamen kapatır ve 21,5 dereceye ininceye kadar çalıştırmaz.
    3- Modülasyonlu oda termostatı ile çalıştırılan kombide modülasyon: Kombi ısısını 65 dereceye, oda termostatını da 22 dereceye ayarladınız. Dış ısı ise bugünler gibi çok düşük değil. Oda termostatı, bu ısılarda kombi ısısını genelde 50 derecenin üzerine çıkarmaz. Yoğuşmalı ise azami tasarruf sağlatır. Yukarda anlattığımızdan extra farkı budur.
    1. durum (oda termostatı olmayan kombi) ile 3. DURUM(MODÜLASYONLU ODA TERMOSTATI OLAN KOMBİ) ve 2. DURUM (MODÜLASYONSUZ ODA TERMOSTATI olan kombi) arasındaki fark şudur: Gündüz en yüksek ısının +8 derece, gece en düşük ısının -3 derece olduğu bir kenti ele alalım:
    1. durumda kombi kendi suyunun sıcaklığına göre sürekli çalışacaktır. Böylece gündüz saatlerinde iç ısı 28-29 dereceye çıksa da kombi kapanmayacak, çalışmaya devam edecektir. Gece ev ısısının +18 dereceye düşmesine engel olamayacaktır. Böylece gündüz gereksiz yakıt kullanımının önüne geçilemeyecektir. Gündüz yakıt kaybının bir bölümünü gece ısısının arttırmasında kullanamayacaktır.
    3. durum (Modülasyonlu) ve 2. durum (Modülasyonsuz) oda termostatı kullanımı arasındaki tek fark; kombi ısısını 65-70 dereceye ayarlasanız da oda ısısı çok düşmedikçe (yada varsa dış ısı sensörüne göre dış ısı çok düşmedikçe) bu ısılara çıkarmamasıdır.
    Modülasyonsuz oda termostatı kullanımında 50 dereceye ayarlayıp, oda ısısı 10 saat civarında istenilen 22 dereceye gelmediği çok soğuk günlerde 55-60'a (bir zahmet manuel) çıkararak aynı oranda tasarrufu sağlamanız mümkündür.
    Sonuç olarak; oda termostatı olmadan bir kombi düşünülemez. Kombi fiyatını değerlendirirken, mutlaka oda termostatı fiyatını ekleyip ona göre sıralama yapın. Aksi halde ucuz sandığınız kombi pahalı görünenden daha fazlaya gelebilir. Örneğin kalitesi ve fiyatı uygun ECA premix'deki çok yüksek oda termostatı fiyatı (500 TL yi bulanı var)nedeniyle diğer pahalı markalar arasındaki fark kapanmaktadır. Önceleri gereksiz gibi gelen termostat, yakıt tasarrufu ve sağlığa yararı nedeniyle mutlaka ön plana çıkacaktır.
    Örneğin bahar geçiş dönemlerinde gündüzleri gerekmeyen kombi, geç saatlerdeki ısı düşmesi ile kendiliğinden çalışmalıdır. Bunun insan sağlığı için gerekliliği tartışılmazdır. Özellikle çocuklu evlerde, gerektiğinde yanmayan veya fazla yanan kombi hastalıklara yol açar. Madem gelişmiş kombiler alıyor ve kullanıyoruz, önemli olan amaç iç ısının stabil tutulması olmalıdır.
    Bana göre, termostatik vana (kombi.com da tanesi 25 TL) çok katlı yada çok büyük ev olmadıkça çok zorunlu değildir. Sadece oturulan oda ve güneş alan misafir odalarına (en fazla 2 adet) konulmasında yarar olabilir. Yaşam odası ve güneş alan kullanılmayan odalar istenildiğinden fazla sıcak olacağından, yaşam odasındaki oda termostatı diğer odalara göre fazla sıcak görünecek ve kombi kendini çabuk kapatacaktır. Az kullanılan güneş alan odalarda ise gereksiz ısı kaybına yol açılacaktır. Termostatik vana bu sakıncaları önler. Ben, az kullandığım ve güneş alan misafir odasının vanasını tam kapatıp 1 tur açarak bunu halletmeye çalışıyorum. Ancak bu uygulamayı(normal vanadan kısma) oda termostatı olan yaşam odasında yapmamalısınız.
    Termostatik vana, sadece oda termostatı olan yaşam odasına kullanışlı olabilir. Oda termostatı yaşam odasında değilse, örneğin koridorda,çocuk odasında yada yatak odasında ise bence gerekli değildir.
    TASARRUFLU ISINMANIN YOLLARI


    Birçok arkadaşa çeşitli amaçlarla verdiğim cevapların bir arada olması için bir toparlama yaptım. Eklemelerle iyi bir kılavuz olduğunu düşünüyorum. Aklıma geldikçe yeni maddeler eklerim. Sizler de katkıda bulunun.
    Yalıtımın önemini hepimiz biliyoruz. Çatı ve zeminden yaklaşık % 15'er, duvardan % 13, pencereden ise hepsinden fazla % 37 lik ısı kaybı tahmin edilmektedir. O zaman dış duvarlar dışında yapabileceklerimiz de var.

    http://www.poldeko.com.tr/dokuman/yalitim-ansiklopedisi/isi-yalitimi-univ-raporu.pdf
    http://www.grupcam.com.tr/index.php?p=1252&l=1

    Hepinize kolay gelsin.

    1- Önce yalıtımın iyi olması gerekir. Dış yalıtım belli koşullara (çoğunluk onayına) bağlı olduğundan içten yapılacaklara önem vermeliyiz.

    a) Pencere doğramalarının duvar ile birleştiği ve cam ile doğramanın birleştiği kısma dıştan ve içten ince şeffaf silikon çekilmesi,

    b) Pencerelere ve kapılara (balkon ve dış kapı) kaliteli kauçuk bant çekilmesi,

    http://www.renksan.com.tr/tr/tr6303.htm

    c) petek arkalarına İzopan ısı yansıtıcı,
    http://www.koctas.com.tr/product/Izopan-Radyator-Arkaligi/1819-3605/

    d) son kat ise çatıya (varsa bile) 2. kat cam yünü yada biraz paranız varsa cam yününün altına beton kısmına taş yünü serilmesi,
    http://www.koctas.com.tr/izolasyon-malzemeleri/izocam-cati-siltesi-tip-400-folyolu/6177-10970/
    http://www.koctas.com.tr/izolasyon-malzemeleri/izocam-tas-yunu-ara-bolme-levhasi/2848-5641/

    e) Zemin yada 1. kat ise ciddi yalıtım güç olacağından tabana pvc yada halı kaplatılması,
    http://www.koctas.com.tr/pvc-yer-dosemeleri-reyonu-urunleri_99/#all

    f) iç duvarların önemli bölümünü etkiliyorsa, balkonların cam balkonla kapanması,
    http://www.kayasehirdusakabin.com/cam-balkon.html

    Son madde hariç hepsi düşük maliyetli ve uzun ömürlü önlemlerdir.

    2- Kombiye uygun, mutlaka saat-gün-haftalık programlı, olabildiğince hassas (en azından -+ 0,5 derece) oda termostatı kullanmalıyız. Çok katlı evlerde kablosuz olabilir.

    3- Kullanılmayan yada oransal sıcak olan bölümlerdeki peteklere termo vana takmalıyız. Odalar arası ısı yalıtımı olmadığından, sarfiyatı az azaltmak uğruna konforu yok etmemek için hiç bir peteği tamamen kapatmamalıyız. Sessiz ve sorunsuz Siemens olabilir.

    4- Evi havalandırırken pencereleri ardına kadar tam açıp 10-15 dakika içinde tamamen kapatmalıyız. Pencereleri az açıp uzun süre havalandırmak kış için uygun değildir.

    5- Kombiyi açık balkona monte ettirmeyiniz. sarfiyatı önemli ölçüde (% 10-15 gibi) arttıran faktördür. Mecburi ise balkon kapama + dolap yaptırınız. Dışarda kalan kombi borularını yalıtım malzemesi ile sardırınız.

    6- Kombi tesisatını en azından 5 yılda 1 kez su ve vakumla temizletiniz. Kimyasal kullandırmayınız.

    7- Kombiyi yılda 1 bakımını yaptırınız. Becerikli iseniz siz yapınız. Elektrik süpürgesi ile yanma odasını temizleyip kalıntıları yok edebiliyorsanız ve problemi yok ise olabilir. Kışa girerken ilk çalıştırmada 60 derecede 10-15 dakika yakın, tüm petekler açıkken kontrol edin. Hepsine sıcaklık gidiyorsa tesisatta sorun yok demektir. Bazılarında ılıklık varsa o zaman kirlilik yada ters bağlantıdan şüphelenilebilir.

    8- Ayrıca dönüş suyu filtresini (ve soğuk su giriş filtresini) yılda 1 kez temizletiniz yada öğrenip temizleyiniz. Bina yeni ise ilk yıl 2-3 kez olabilir. Kombi çalışıyor ve sıcak su üretiyor ama peteklere gitmiyorsa ilk basit iş dönüş suyu filtresini temizlemektir. Buna rağmen çözülmezse üç yollu vana sıkışması olabilir. Bunu tamirciye bırakın.

    9- Yeni kombi alırken mutlaka (premix yada condense) yoğuşmalı, şikayet sitelerinde ve özellikle çevrenizde fazla şikayet almayan, yakın çevrenizde alanların memnun oldukları servisi olan, arızaya anında müdahale eden, garantisi pamuk ipliğine bağlı olmayan, sadece kağıt üzerinde değil uygulamada da az yakan, sessiz, SEDBUK verimliliği iyi (A yada B) düzeyde olan kombileri seçin. Kombileri seçerken oda termostatı dahil fiyatlarını kıyaslayın. Ucuz görünenler pahalıya mal olabilir. Yoğuşmalı kombi + oda termostatı ile tasarruf % 25 i geçecektir.

    10- Yeni tesisat yaptırıyorsanız tesisat boruları mutlaka oksijen bariyerli olsun. Bunun amacı; tesisata oksijen geçirimini azaltmak, kireç-pas oluşmasını önleyerek kombi ve tesisatın uzun ömürlü olmasını ve daha az sarfiyatla ısınmayı sağlamaktır. Dizayn, Fırat, Kalde, Sanica olabilir.

    11- Radyatör seçiminde titiz olun. Özellikle garantisi belli şartlara bağlı olanları almayın. Şikayet sitelerinde buna benzer sıkıntı yaşayanlar var, inceleyin. Demirdöküm Plus, Demirdöküm 33mm hatveli, Alurad vs olabilir. Bunlarda 10 yıl garantili geniş hatveli ve ucuz olanları tercih edin. Geniş hatveli radyatörlerdeki verim çok daha yüksek olacaktır. Garantisi problem olan ürünlerden uzak durun.

    SİEMENS REV 17 ODA TERMOSTATI AYARLAMA KILAVUZU (basit anlatımla)


    1- Altta RUN konumunda olan düğmeyi en sola doğru (her bölümde tık sesi gelir) yavaşça çekin. En sola dayansın.
    2- Bu bölümde saati +- tuşlarına basarak ayarlayın. Sonra 1 tık sağa çekin.
    3- Bu bölümde tarihi ayarlayın. 1 tık sağa çekin.
    4- Bu bölümde sağ üstte 12345 yada 67 günler yanar, söner. Önce 12345 seçip 1 tık sağa çekin.
    5- Bu bölümde, günü kaça ayırmak istediğiniz belirir.-+ ya basarak "nnn" 3 devreyi seçin. 3 evre siyahla belirgin şekilde yanıp sönecektir. 1 tık sağa çekin.
    6- Bu bölümde gün içinde ilk zaman diliminin ne zaman başlayacağını -+ ile ayarlayın. Kaçta yanıp sönerse sönsün istediğiniz saate getirebilirsiniz. Örneğin sabah 06.00 yapın. 1 tık sağa çekin. Bu bölümde kaç derecede yanmasını istediğinizi girin. Örneğin 23,2 dereceyi girdiğinizde 23 de çalışmaya başlar. 1 tık sağa çekin. Bu bölümde ilk zaman diliminin ne zaman biteceğini ayarlayın. Örneğin 09.00 gibi. 1 tık sağa çekin.
    7- Yukardaki maddede benzer şekilde 2. zaman diliminin saat başlama, derece ve bitiş ayarlarını yapın. 1 tık sağa çekin.
    8- 6 ve 7 de anlatıldığı gibi 3. zaman diliminin saat-derece ayarlarını yapın. 1 tık sağa çekin.
    9- Bu bölümde tasarruf modunun ısısını belirleyin örneğin 22,4 gibi.
    10- Bundan sonra uzun tatile gitme modunu geçip RUN a getirin.
    11- ÖNEMLİ: 67 günler hafta sonu ve farklı olduğu için aynı ayarları yapmalısınız. Ancak zaman dilimlerini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

    ÇOK ÖNEMLİ NOT: Oda termostatının arkasında uzman ayarları için düğmeler vardır. Arkadaki küçük kapağı tırnağınızla kaldırın. 1234567 tırnakları vardır ve hepsi aşağıdadır. Bunlardan 4 ve 5 i yukarı kaldırıp yuva içindeki siyah reset düğmesine 3 saniye basın. Bu şekilde oda termostatının evi kullanma alışkanlığını öğrenme fonksiyonu devreye girmektedir. Bu size ne sağlar; örneğin gündüz evi havalandırdığınızda (pencereleri az açıp 1-2 saat açık bırakma yerine ardına kadar açıp 10-15 dakikada havalandırmalısınız) o dönemde geçici ısı değişikliğini öğrenir, hemen kombiyi yakmaz

    Isı hasssiyetini 0,1 dereceye indirmek yada 0,2 veya 0,5 dereceye çıkarmak için (fab. ayarı 0,2 dir), oda termostatını düz yumuşak zemine koyup -+ tuşlarına aynı anda 3-5 saniye basın, ekran yanıp sönmeye başladığında 2 ve 5 numaralı tuşlara aynı anda 3-5 saniye basın ve 5 numaralı tuşu bırakın. 3 saniye sonra 2 numaralı tuşu da bırakın. Ekrana dil gelir. Türkçe ise 5 numaralı tuşla onaylayın bir sonraki hassasiyet bölümüne geçin. 0,2 yanıp söner. - ye basıp 0,1 e indirin ve 5 numaralı tuşla onaylayın. Tamamen uzman kurulumdan çıkmak için 2 tuşuna basın. Normale döner. Diğer bölümlerle oynamayın. Isı algılamasını falan değiştirirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 21 Ocak 2013; 3:56:38 >







  • ben de seneye inş tüm petekleri değiştiricem. bu sene geçti artık. anlamadığım şey neden bu kadar yanlış hesaplama yapılıyor. forumda onlarca arkadaş kendi hesaplama ve imkanlarıyla daha çok ısınıyorlar ve daha az fatura ödüyorlar. Buradan şu sonuç çıkıyor; müteahhitler maliyetleri düşürmek adına hep küçük petek takıyorlar. halbuki 5mt toplam petek boyu ile 10 mt petek boyu arasında max. 500-750 tl arası fark var. adam gibi iş yapıp hayır duası alacaklarına berbat iş yapıp beddua alıyorlar...
    sevgili yayamas
    55 de çalıştırırsın yanma verimli olur ama fazla gaz tüketirsin ev sıcak olur. Çünkü termostat ile kombi dizginlenmemiş olur.
    40 da yakarsın gazı verimsiz yakarsın tüketim az olur ama ısınamazsın.

    Kendin deneyerek bulacaksın.
    Termostatsız kombiyle devamlı haşır neşir olman lazım. Kanki olursan kontrol altında tutarsın. Ya da işi termostata bırakırsın o senin yerine günde 1440 kez kombinle kanki olur.
    Anladın sen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marksman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    Kombi alırken uygun fiyat değerlendirmesi konusunda dikkat edilecek nokta:
    Gelişmiş yeni sistem bir kombi almaya karar verdiniz. Problem çıkarması, satış sonrası desteği, servis vb konularda değerlendirdiniz. 2-3 modelde karar kıldınız. Sıra fiyatının uygun olup olmadığı konusuna geldi. Yeni kombi alanlar, yeni nesil kombilerin olmazsa olmaz parçası oda termostatını başta almasalar da ilk fırsatta değerlendireceklerdir. Ancak bazılarımız "denizi geçtik, dere önemli değil" diyebilirler. Bunda yanılıyor olabilirsiniz.
    Örneğin premix yoğuşmalılar içinde, tanınmış bir marka-modeli en uygun 1.600 TL ye buldunuz. Bir başka tanınmış marka-model ise 1.750 TL. Aradaki 150 fark (ben dahil) birçok kişi için eşit şartlardaki tercihte önemli olabilir. Gönlü diğer pahalı marka modelden yana olsa da, tercihini uygun fiyatlı olandan yana kullanabilir. Oysa ki oda termostatları fiyatlarıyla birlikte değerlendirildiğinde sonuç tam tersi olabilir. Buna özellikle dikkat etmenizi öneririm.
    x marka model fiyatı 1.600 + kablolu dijital oda termostatı fiyatı 300 TL = 1.900 TL
    y marka model fiyatı 1.750 + kablolu dijital oda termostatı fiyatı 130 TL = 1.880 TL


    "Eşit teknolojiye sahip kombiler içinde uygun olanı aldım" derken aslında daha pahalıya aldığınızı öğrenebilirsiniz.

    Hatta bazı yeni nesil kombileri değerlendirirken modülasyonlu oda termostatı ile kullanıma uygun olup olmadığını mutlaka baştan öğrenin. Sonradan hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Örneğin yeni nesil Demirdöküm Nitromix premix yoğuşmalı modellerinde "oda termostatı ile kullanıma uygun olduğuna" dair net açıklama göremedim. Oysa ki aynı zamanda çıkarılan yeni nesil DD Nepto (konvansiyonel hermetik)modelinde, Firmaca "oda termostatı ile kullanıma uygun" olduğuna dair net açıklama yapılmış. Bu konuyu doğrudan Demirdöküm Firmasına e mail yada telefon yoluyla sorarak teyit etmeden karar vermeyiniz.



    Merhabalar, evime yeni sıva üstü kalorifer tesisatı yapıldı. Normal (alüminyum folyolu) borularla ve normal eca vana+dd plus petekle kurulum yapıldı. Toplamda 8.2 mt petek ve havlupan var. Kombi olarakta dd nitromix kombi monte edildi (Baca yoğuşmaya uygun açıda ayarlandı). Kombinin ilk çalıştırması için demirdöküm servisini arayıp randevu aldım. Bu sırada bir demirdöküm servisinden oda termostatı ve dışardan bir yerden 15 mt 2x0.75 kablo alarak gerekli yere uzattım. Kombinin ilk çalıştırmasına geldiklerinde oda termostatını da bağladılar (herhangi bir ücret almadan) ve yaklaşık 2.5 gündür hiç bir sorun olmadan kullanmaktayım. DD servisi kombiyi 70 dereceye ayarladı ki bana fazla geldi ve 55 dereceye indirdim. Fark olarak petekler biraz daha yavaş ısınıyor ve oda da daha yavaş ısınıyor fakat anladığım kadarıyla yoğuşmadan faydalanabiliyorum. Bu kadar uzun yazdığım için üzgünüm fakat demirdöküm nitromix kombi oda termostatlarıyla uyumlu ve hatta kullanım klavuzunda da belirtiliyor. Bilgiler içinde ayrıca teşekkürler!

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Tanıtım bilgilerinde olmamakla beraber kullanım kılavuzunda olduğunu araştırınca buldum. Keşke oda termostatının marka ve modelini, fiyatını da verseydiniz de kullanan arkadaşlar bilgilenseydi iyi olurdu.
    Biraz araştırınca kablosuz oda termostatının 65 TL gibi son derece uygun fiyata satıldığını da buldum. DD RF 6000 Kablosuz Oda Termostatının modelinize uyumlu olup olmadığını sorarak alın. Bence hizmet bu! Kablosuz Oda Termostatını 300-400 TL ye değil, 65 TL gibi fiyata satmak tüketiciye saygıyı gösterir. Bu konuda Demirdöküm'ü kutlamak gerekir diye düşünüyorum.
    DD RF6000 Oda termostatı satış linki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marksman

    @sserin

    Termostat kablolu DD termostat ve servisten 50 tlye aldım. On/off standart oda termostatı şeklinde geçiyor. Bu arada verdiğiniz sitede RF 6000 modelinin Neva modeli için olduğunu belirtiyor.

    Nitromix'in oda termostatı ile kullanıma uygun olup olmadığını sorun dememde haklılık payı var olabilir. Hiçbir termostatında "modülasyon yaptırır" açıklaması yok. Sadece benim kullandığım gibi açma-kapamalı ve kombi azami ısısına bağlı modülasyon yaptırıyor. Özellikle kombinize uyumlu olup olmadığını sorun demiştim. Neva hariç tüm DD modelleri ile uyumlu kablolu oda termostatı IM-01 modeli 94 TL peşin. Haftalık programı, donma emniyeti ve yaz-kış ayarı var. Oldukça yeterli bir model.
    DD kablolu oda term.linki
    Yine bu Sitede telefonla kontrol cihazı da son derece ilginç ürün. Sık seyahate gidenler için ideal. Başka şehirden (örneğin)1 gün önce telefonla o numarayı arayarak, şu saatte çalış diye talimat veriyorsunuz. Eve geldiğinizde sıcak bir yer sizi bekliyor. Fiyatı makul, 100 TL.
    DD telefonla kumanda cihazı linki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 21 Şubat 2011; 15:41:08 >




  • DD Nitromix modelini incelediğimizde, açıklamalarda "fan modülasyonu" olduğu ancak oda termostatı ile bağlantılı çalışan "alev modülasyonu" olmadığı gibi bir sonuç çıkıyor.
    DD Nitromix özellikleri
    Şimdi bazı arkadaşlar (haklı olarak) "modülasyonu tam anlamamışken, şimdi fan modülasyonu ve alev modülasyonu gibi 2 çeşit mi çıktı ortaya" diyecekler. Bunu netten edindiğim bir açıklama ile anlatmaya çalışayım.

    ""Kombide bir hacim doğalgazın on hacim hava ile tam olarak yandığını biliyoruz. Ortamın ısı gereksiniminin azalması sonucu oransal oda termostatı ile kombiye alev modülasyonu yaptırılacaktır(yani gaz debisi ısı ihtiyacını karşılayacak şekilde azaltılacaktır). Gaz miktarı azalınca hava miktarının da azaltılması gerekir aksi taktirde tepkimeye girmeyen fazla hava oluşan ısı enerjisinin bir kısmının bacadan atılmasına neden olacaktır. Gaz miktarı azalınca hava miktarının da azalabilmesi için baca fanının birden fazla devirli olması gerekmektedir. Üretici firmalar tarafından fan modülasyonu yoğuşmalı kombilerde uygulanırken yoğuşmasız kombilerde önemsenmemektedir. Kombilerde bu uygulama yanma verimini doğrudan etkileyen önemli bir özelliktir. Kombi seçiminde dikkate alınmalıdır.
    Yanma verimini artırmak için yapılabilecek başka bir uygulama da kombiye alev modülasyonu (ısı ihtiyacı azalınca gaz debisinin azalmasını) sağlayan oransal (modülasyonlu) oda termostatı kullanılmasıdır. Bazı kombilere modülasyonlu oda termostatı bağlanamamaktadır. Kombi seçiminde buna da dikkat edilmelidir.
    ALev modülasyonlu (oransal) oda termostatı ısı ihtiyacınız azalınca kombiyi durdurmayıp düşük kapasitede çalıştırır. Kombinin sık sık durup çalışmasını önlemiş olur. Böylece yanma odası sürekli sıcak kaldığı için verimli yanma olur. Modülasyonsuz on-off termostat kombiyi ayarlanan sıcaklığa kadar tam kapasitede çalıştırır ve bu ayar sıcaklığına gelince kombiyi durdurur. Kombi sık sık durup çalışır. Her durup çalışmada yanma odası soğuduğu için yanma kalitesi (verimi) düşer.""


    Bu açıklamaların ışığı altında, DD Nitromix'te fan modülasyonu olduğunu ancak termostata bağlı alev modülasyonunun olmadığını net olarak söyleyebiliriz.
    Premix yoğuşmalı Nitromixteki bu eksiklik (bana göre), oda termostatı ile alev modülasyonu yaptırandiğer (premix hatta condense) yoğuşmalı kombilerden ayırıyor. Eski bacalı yada hermetik konvansiyonel kombinize benim gibi normal dijital oda termostatı alırsınız. Zaten fan yada termostata bağlı alev modülasyonu yoktur. Hatta eskisine göre yeterli tasarruf da sağlar. Ancak yeni alacağınız condense veya premix yoğuşmalı kombide alev modülasyonu yapmasını beklemek hakkınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 21 Şubat 2011; 16:09:54 >




  • Yalıtım, bizim gibi yakıtta dışa bağımlı ekonomilerde Devlet politikası olmalıdır. Bunun esas nedeni; kişisel ısı kayıplarının, global kayıplardan çok çok az olduğudur. Dış cephe dahil ciddi yalıtıma ödediğiniz para size ortalama 3-5 yılda geri dönebilir. Oysa ki Devletin kazancı inanılmazdır. Yakıta ödenen dövizler yüzünden çeşitli dönemlerde Ülke olarak büyük sıkıntılar yaşadık. Şimdilerde ise çıkarılan yasalarla eski binalarda yalıtım yapılması zorlanmakta ve ucuz, uzun vadeli kredilerle de desteklenmektedir.
    Burada önemli olan konu, biz ne yapmalıyız? Yalıtımlı binalarda oturuyorsak sorun yok. Ancak dış cephe yalıtımsız binalarda, yada zemin veya son katta oturuyorsak, Kat Malikleri Kurulunun insafına kaldık demektir. Yalıtımın ucuz bir tadilat olmaması nedeniyle biz de çekimser yaklaşırız. Çok katlı konutlarda sadece dış cephe yalıtımının 2.000-3.000 TL arasında olduğunu varsayarsak konu netleşmiş olur. Bunun dışında, çatı yalıtımı ve pencere doğramalarının değişmesi ayrı bir sorundur.
    İç cephe yalıtımını yaptırayım deseniz, yine ucuz bir tablo çıkmaz ortaya. Üstelik evin net kullanım alanı küçüleceği gibi 2-3 mm lik malzemelerle yada boyalarla "yalıtımı sağlar" kandırmacası ile karşı karşıya kalabiliriz. 2-3 cm kalınlığından fazla olan yalıtıma uygun malzemelerle yaptırmaya karar vermek için, yalıtım.com sitesine bakmanızı öneririm. Burada en azından TSE numaralarını alarak malzeme araştırırsınız. Aksi takdirde ödediğinize göre umulan yararı sağlamayan yada tüm modern dünyanın terk ettiği asbestli kanserojen yalıtım malzemelerine sahip olabilirsiniz.
    Bunlar pahalı ve karışık işler gibi geldiyse "alacağımız hiçbir önlem yok mu?" diyebilirsiniz. Bana göre tasarruf için alınması gereken basit, oransal ucuz ve yarar sağlayacak önlemleri şöyle sıralayabilirim. Bunların çoğunu uyguladığım ve uygulattığım için rahatlıkla yazabiliyorum. Bu öneriler başka bir yerden alıntı değildir.
    1- Pencere doğramalarınız aluminyum doğrama, PVC tabir edilen cinsten ve yeterli (çekmemiş) ise sorun yok. Benim gibi ahşap pencere doğramalarınız varsa, 2-3 yılda bir önce çürümeye karşı önlem alıp, mat vernikli boya ile boyamada sayısız yarar var. Daha sonra dıştan ve içten, doğramanın betonla kesiştiği noktaları şeffaf silikonlamak, ısı ve yağmur suyu yalıtımı konusunda etkili olmaktadır. Komşularımın çoğuna şiddetli yağmur yağdığında su girdiği halde, bizde böyle bir sorun olmamaktadır. Hatta bir adım ileri giderek cam ile doğramanın kesiştiği noktalara da şeffaf silikon(ucunu hiç kesip büyütmeden) çektim. Tabi bunları yapmayı sıcak havalara saklayın.
    Artık Avrupada çift cam pencereden 3 cam pencere üretimine geçilmiş olduğunu ve Devlet destekli İngiliz Gaz Şirketinin bunu önerdiğini belirtelim. Üç cam pencere üreticisinin linki ve resmi aşağıda broşürün 22.sayfasında.
    Üçlü Cam
    Üç cam için erken olduğunu söyleyip, bizlerin az bir masrafla en azından pencere yalıtımını yapmamız gerektiğini belirtelim.
    2- Benim gibi son katta oturuyorsanız, çatı arasındaki yalıtımı ortak yapmayı beklemeyin. En basit ve ucuz önlem, hemen üst bölümü tespit edip yeterli izocam çatı şiltesi alıp sermektir. Fiyatları (Koçtaş'ta) 12m2 si 25 TL civarında. Toptan fiyatları 4-5 TL KDV hariç. Ucuz bulduğunuz yerden alın.
    Koçtaş İzocam çatı şiltesi
    Çatı şiltesi toptan fiyatları
    Çatı şiltesine alternatif olarak taş yününü deneyebilirsiniz. 60x120 cm 5 TL Koçtaş'ta. Ucuz nerde varsa alın.
    Taş yünü Koçtaş fiyatı
    3- Zemin yada dışarıya kısmen zemini olan 1.katta oturuyorsanız, ısı ve su yalıtımını birlikte düşünmelisiniz. 1. katta oturanların, dışarıya denk gelen zemin altına dışardan izolasyon ödemesi, oransal olarak az bir rakama gelecektir. Katkısı ise fazla olur.
    4- Kat kaloriferli evde oturuyorsanız, öncelikle oda termostatı edinmekle işe başlayın. Kombinize uygunluğu onaylanan modelleri kullanın. Yada benim gibi 10 yıllık bacalı kombi yada konvansiyonel hermetik kombi kullanıyorsanız, Siemens oda termostatlarına bakınız. Garantisi bitmiş, modülasyonlu sistemi olmayan kombiye sahip olanlar aşağıdaki linktekini en azından edinmeliler. Her kombiye uyar. İstediğiniz ısıya geldiğinde kombiyi tamamen kapatması, gerekmedikçe yakmaması tasarrufu kanıtlamaktadır.
    Bu tür linkleri görsel amaçlı veriyorum. Tabi çevrenizde ucuz bulduğunuz yerden alın.
    Siemens dijital oda termostatı
    80+50 TL montaja mal olur. Şimdi taksanız, 2-3 ayda kendini amorti eder. Baharda (Mart-Mayıs) tasarruf oranı daha yüksektir. Bu durum zaman bakımından Şubat-Nisan aylarında sıcak yerler için de geçerlidir. Özellikle çocuklu aileleler için idealdir.
    5- Petek arkasından ısı kaybını önlemek, araştırmalardaki tüm olumlu sonuçlara rağmen bence psikolojik rahatlık sağlıyor. Oda termostatından önce yaptım, çok tatmin edici olmadı. Belirgin(ayda % 3 e yakın tasarruf dahi olmadı) bir yakıt tasarrufu gözlemlemedim. Yine de eski soba sistemi arkasındaki ısı yansıtan levha mantığına uygun edinebilirsiniz. Sobalarda yüksek ısı nedeniyle yansıma fazla olur. Petek arkası levhalardan böyle performans beklemeyin. Yaklaşık 100 TL na mal olur.
    6- Termostatik vana, çok katlı yada çok büyük evlerde az kullanılan her bölümde zorunludur. 180 m2 yi aşmayan evlerde ise az kullanılan ve güneş alan misafir odalarında ve oda termostatı olan yaşam odalarında yarar sağlar. Ortalama evlerde 2 adetten fazlası bence gereksizdir. Ben az kullandığım misafir odasının peteğini tam kapatıp 1 tur açarak bu sorunu giderdim. Böylece sıcak su ağırlıklı olarak kullanılan bölümlere gider, kısmen tasarruf sağlayabilir. Bu arada önemli bir not, hiçbir peteği tam olarak kapatmayınız. Odalar arasında yalıtım yetersizdir ve ayrıca kapı kenarlarından ısı kaçağını önleyemezsiniz. Yalıtıma uygun olmadığı gibi, örneğin 9 m'lik petek sistemini 6 m ye indirirsiniz. Bunun tasarruf bakımından mantığı olamaz. Tercih sizin. Kombi.com da ECA marka olanı 25 TL.
    Bu tür önlemlere zamanım oldukça değineceğim. Umarım yararlanırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 22 Şubat 2011; 3:03:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9 köyden kovuldum



    ariston uno 24mffi hermetik kombi. maximum anma yükünde verim %93,8 yazıyor.. konuyu tam anlamadım uzak kaldım biraz.. kısa yoldan bu verim doğrumudur sayın sserin kardeşim..





    Kısaca şöyle özetleyebilirim; örneğin ECA Confeo Premix'in fabrika verilerine göre verimini % 107,5 olarak açıklarlar. Oysa ki bu pratikte mümkün değildir. SEDBUK değerlendirmesi yukarda belirttiğim gibi evlerde gerçek yıllık kullanımda test edilmiştir. ECA Confeo Premix'in SEDBUK verimliliği ise % 90 dır.
    ECA CONFEO PREMİX SEDBUK DEĞ. LİNKİ

    Benzer şekilde diğerleri de farklılık gösteriyor. Örneğin Viessman Vitopend 100 modelinin verimliliğini kimse %75 kabul etmiyor. Bu Forumda beni suçlayanlar bile oldu. Ama gerçek bu. Benim tespitim değil, SEDBUK değerlendirmesi sonucu.
    Viessmann Vitopend 100 SEDBUK Değ.

    Bildiğimiz klasik sistem (konvansiyonel) hermetik kombilerin en verimlisi % 82 oranını geçmez. Ancak nerden baksanız % 80 verimlilikteki kombi, % 75 verime göre yıllık % 10 az yakar. Örneğin 1.500 TL yerine 1.350 TL doğalgaz harcarsınız. Bu önemli değil derseniz istediğinizi alın tabi.

    SEDBUK, kombi üreticileri ile İngiliz Hükümeti tarafından ortak geliştirilen, sadece laboratuvar koşullarında yapılan her "kombiye 20 nokta testi" ile değil, evlerdeki yıllık kullanım alışkanlığından sonra ortaya çıkan değerlendirmeyi kapsar. Dolayısıyla verimlilikte ciddi bir değerlendirme olarak kabul edilmektedir. Yalnız bu değerlendirme sadece verimlilikle ilgili olup, kombi yıllarca dayanması, servisinin yeterli ve yedek parçalarının kolay bulunur olması ve kolay bozulmaması gibi değerlendirmeleri kapsamamaktadır.
    Orta gelir düzeyine sahip veya meraklı arkadaşların üzerinde durduğu 1. unsur (az doğalgaz harcaması) verimliliktir. Bununla birlikte kombinin yıllarca fazla sorunsuz dayanması, servisinin yeterli olması vb koşullara da bakılacaktır tabi.
    Umarım aydınlatıcı olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 26 Şubat 2011; 23:38:23 >




  • sserin kardeşim cevbınız için teşekkür ederim konuya sizin kadar hakim olamıyorum. bakın benim kombiyi aldığım zamanda satışta olan sedbuk linkindeki genius modeli Microgenus II 24 MFFI http://www.homeheatingguide.co.uk/efficiency-tables.php?model=010010 E sınıfı gözüküyor şayet doğruysahttp://www.kardeslerteknikservis.com/resimler/micro_genus_plus.pdf bu linkte kullanım kılavuzu var Maksimum anma yükünde verim % 93 gözüküyorken bendeki kombinin linki: http://www.kardeslerteknikservis.com/resimler/uno_bakim_ve_kullanim.pdf sedbukta gözükmüyor ama verim konusu Maksimum anma yükünde verim % 93.8 daha yüksek gözüküyor. sonrasında sizin vermiş olduğunuz class 24 ff modeline bakıyorum burdakş veriler karışık. foto ekliyorum maximum anma yükü şıkkı yok kafam çalışmıyorhttp://www.ariston-tr.com/Resimler/SiteIcerik/clas24cf-ff-28ffd_20090623_183449.pdf sadece yanma verimliliğini baz aldım. %95 gözüküyor. sanırım bendeki kombide d sınıfı gibi bir şey.. aslında hiç kurcalamamam gerekirdi..
    viessman vitopend 100 e gelince bu kombi aslında çok baba bir kombiymiş.. eski kasasının resmini ekledim içi tam doluyken boşaltılmış malesef.. eski kasanın çok verimli olduğunu söylüyorlar bu işi yapanlar. keşke sedbuk tada eurovent gibi tüm modelleri ismini yazıp, arama yapabilecek bir rahatllık olsaydı. malesef yok sadece orda yazanları dökebiliyoruz.



    quote:

    Orijinalden alıntı: sserin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 9 köyden kovuldum



    ariston uno 24mffi hermetik kombi. maximum anma yükünde verim %93,8 yazıyor.. konuyu tam anlamadım uzak kaldım biraz.. kısa yoldan bu verim doğrumudur sayın sserin kardeşim..





    Kısaca şöyle özetleyebilirim; örneğin ECA Confeo Premix'in fabrika verilerine göre verimini % 107,5 olarak açıklarlar. Oysa ki bu pratikte mümkün değildir. SEDBUK değerlendirmesi yukarda belirttiğim gibi evlerde gerçek yıllık kullanımda test edilmiştir. ECA Confeo Premix'in SEDBUK verimliliği ise % 90 dır.
    ECA CONFEO PREMİX SEDBUK DEĞ. LİNKİ

    Benzer şekilde diğerleri de farklılık gösteriyor. Örneğin Viessman Vitopend 100 modelinin verimliliğini kimse %75 kabul etmiyor. Bu Forumda beni suçlayanlar bile oldu. Ama gerçek bu. Benim tespitim değil, SEDBUK değerlendirmesi sonucu.
    Viessmann Vitopend 100 SEDBUK Değ.

    Bildiğimiz klasik sistem (konvansiyonel) hermetik kombilerin en verimlisi % 82 oranını geçmez. Ancak nerden baksanız % 80 verimlilikteki kombi, % 75 verime göre yıllık % 10 az yakar. Örneğin 1.500 TL yerine 1.350 TL doğalgaz harcarsınız. Bu önemli değil derseniz istediğinizi alın tabi.

    SEDBUK, kombi üreticileri ile İngiliz Hükümeti tarafından ortak geliştirilen, sadece laboratuvar koşullarında yapılan her "kombiye 20 nokta testi" ile değil, evlerdeki yıllık kullanım alışkanlığından sonra ortaya çıkan değerlendirmeyi kapsar. Dolayısıyla verimlilikte ciddi bir değerlendirme olarak kabul edilmektedir. Yalnız bu değerlendirme sadece verimlilikle ilgili olup, kombi yıllarca dayanması, servisinin yeterli ve yedek parçalarının kolay bulunur olması ve kolay bozulmaması gibi değerlendirmeleri kapsamamaktadır.
    Orta gelir düzeyine sahip veya meraklı arkadaşların üzerinde durduğu 1. unsur (az doğalgaz harcaması) verimliliktir. Bununla birlikte kombinin yıllarca fazla sorunsuz dayanması, servisinin yeterli olması vb koşullara da bakılacaktır tabi.
    Umarım aydınlatıcı olmuştur.









  • ISI YALITIMI

    Isı yalıtımı kışı ısınmak yazın da serinlemek için harcadığımız enerjiyi azaltmak ve daha rahat ortamlarda yaşamak amacıyla binaların diş cephe duvarları, cam ve doğramaları, çatıları, döşemeleri ve tesisatlarında, ısı geçişini azaltan önlemler almaktır. Bu enerji için yaptığımız harcamalarda ortalama % 50 tasarruf etmemizi sağlar .

    Isı yalıtımı binaların çatı ve duvarlarına , toprak temaslı mahallere , katları ayıran döşemelere , tesisat boruları ve havalandırma kanallarına , garaj, depo gibi ısıtılmayan bölümlere bakan duvarlara yapılır. Ayrıca özel kaplamalı yalıtım cami üniteleri ve yalıtımlı doğramalar kullanılarak kişin pencerelerden oluşan isi kayıpları azaltılır, yazın binaya güneş ısısı girişi sınırlanır.

    Uygun yalıtım ile
    *çatı izolasyonundan % 20 ,
    *dış duvar izolasyonundan % 15 ,
    *pencere ve kapı izolasyonundan % 15 ve
    *sızdırmazlık önlemleri ile de %10 oranlarında
    enerji tasarrufu sağlanabilir.

    Sistemlerinize ısı ayarlı termostat monte ettirdiğinizde veya ısı ayarlı termostatı bulunan cihazlar kullandığınızda gaz tüketiminiz optimize olacaktır. Böylece istenlen oda ısısına gelindiğinde kombi çalışmayacak ve yakıttan tasarruf sağlanacaktır. Kişinin kullanımına göre değişmekle birlikte, günün her saatinde belli ısılarda kombi çalıştırmak durumunda olanlarda % 10 ve daha fazla tasarruf sağlanabilmektedir.

    Bu açıklamalar ciddi yapılan araştırmalardan sonra hazırlanan abartısız yaklaşık oranları vermektedir. Bazı ürünlerin tanıtımlarında % 50 yada 60 lık oranları görürseniz abarttıklarını anlayabilirsiniz. Örneğin;
    Herkes mantıklı düşünerek her yalıtım için abartılan tasarruf oranlarını toplarsa(% 100 ü geçiyor), bunları kısmen yapanların kombi yakmadan kışı geçirmeleri lazım(!)
    Bir örnek "köpük dansitesi yoğun ... levhalarıyla % 60-70 gerçek ısı yalıtımı sağlar" (pöh pöh pöh salla gitsin)
    Mantolama levhası

    Bu fazla geldiyse daha uygunu var: ".........Isı Yalıtım Levhaları ile Yüzde 50 Tasarruf Edin" ehh yaptıran bir zahmet farkı anlatırsa yararlı olur.
    Dış cephe ısı yalıtım levhası

    Bir örnek daha, bu daha güzel(!) boyayla % 25-30 yalıtım(!). "Isı yalıtımlı boyalarla, binaların yaklaşık % 25-30 oranında ısı yalıtımını yapmak mümkündür. Isı yalıtımı için kullanılan boyalar NASA'nın geliştirdiği likit seramik küreciklerden oluşur"" (yalandan kim ölmüş!)
    Boyayla %25-30 yalıtım

    Yalıtım ciddi iştir. Dış yalıtım+pencere doğramalarının değiştirilmesi, iç cephe yalıtımıyla diğer tedbirler(levha vs) uygulanırsa fark edilecek düzeyde tasarruf olur. Yapılan yalıtım masrafı en az iyi ihtimalle 8-10 yılda çıkabilir. Bu yapılmaması gerektiği anlamına gelmez. Yeni yapılarda Devlet buna sahip çıkıyor. Global fayda çok daha fazla. Yakıt için dışarı döviz gidiyor. Yapılmalı da... Ancak abartılı rakamlara kanıp da, mesela "iç duvardan yalıtım" gibi, yüksek masrafla komik sayılacak tasarruf yapacak uygulamalardan kaçının.

    Gelelim yaklaşık fayda ve maliyetlerine;

    1- Hepimizin dilinde dolaşan dış mantolama ile kazancımız; % 15, 1.000 TL lik yıllık yakıtta 150 TL. Maliyeti ise daire başına yaklaşık 2.500-5.000 TL.
    2- Pencere doğramalarının ve balkon kapılarının yenilenmesi ile kazancımız; % 15, 1.000 TL lik yıllık yakıtta 150 TL. Maliyeti ise daire başına yaklaşık 5.000-8.000 TL.
    Not: Rakamlar yaklaşık verilmiştir. Daha üzerinde olabilir. Örneğin Taşkafa 6.500 TL ödemiş dış mantolamaya.
    Çatı yalıtımı veya taban yalıtımını ayrık tutyorum. Çünkü bunlar her dairenin sorunu olmayabilir. Son katta oturanlar için önerim; eğer ara çatı varsa 12 m2 si 25 TL olan İzocam çatı şiltesi alınarak yalıtımın arttırılmasıdır. Ortalama bir daire için 300-400 TL masraf ile sadece bu uygulama bile % 10 a yakın katkı sağlar.
    Oda termostatı ile yapacağınız masraf Siemens RDH10 80+50 TL montaj=130 TL ile uymlu termostatlarla olsa dahi 130-250 TL bandındadır. Tasarruf ise yılda en az 100-150 TL dir. Çok daha fazla olanlar da vardır.
    Bu Forumda bile kışın uygulayan arkadaşlarımızdan günlük tüketimi 10 m3 ten 7,5 m3 e düşürenler oldu. Yararı kesinlikle olacaktır.
    Bosch Firmasının bu konudaki görüşlerini aktararak bitirmek istiyorum:
    Oda termostatı nedir?
    Oda sıcaklığını kombiye açma-kapama komutları vererek ayarlayan cihazlara oda termostatı denir. Bu tip sistemlerde kombi, ısı ihtiyacının büyüklüğünü tesisat suyunun sıcaklığına göre tespit eder ve buna göre modülasyon yapar. Oda sıcaklığını gereksiz yere 1 derece artırmak, yıllık yakıt tüketimini ortalama olarak % 10 artırır. Bu yüzden kombinizi odanın ısısına göre çalıştıran oda termostatı önemli bir çözümdür.




  • İyi günler.Eğer mümkünse bir konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım almak istiyorum.Viessmann 100W vitodens yoğuşmalı kombim var.Buna Honeywell modulasyonlu oda termostadı almak istiyorum(T87M1029 Honeywell modulasyonlu oda termostadı.oval).Acaba uyumlumu bu konuda bana yardımcı olursanız memnun olurum.http://www.kombi.com/urun.php?prod=E.C.A-Modulasyonlu-Oda-Termostati-%28Oval%29-T87M1029-0--361
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkiyem71

    İyi günler.Eğer mümkünse bir konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım almak istiyorum.Viessmann 100W vitodens yoğuşmalı kombim var.Buna Honeywell modulasyonlu oda termostadı almak istiyorum(T87M1029 Honeywell modulasyonlu oda termostadı.oval).Acaba uyumlumu bu konuda bana yardımcı olursanız memnun olurum.http://www.kombi.com/urun.php?prod=E.C.A-Modulasyonlu-Oda-Termostati-%28Oval%29-T87M1029-0--361


    Sorunuzu özel mesajlada cevaplamıştım. Garantisi devam eden cihazlarda %90 garanti dışı bırakacaktır. Onun dışında Bu ve diğer markalar genelde bütün kombilere uyumlu cihazlar üretiyorlar sorun olacağını düşünmüyorum zaten forumda verilen linklernden kontrol etme şansınız var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkiyem71

    İyi günler.Eğer mümkünse bir konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım almak istiyorum.Viessmann 100W vitodens yoğuşmalı kombim var.Buna Honeywell modulasyonlu oda termostadı almak istiyorum(T87M1029 Honeywell modulasyonlu oda termostadı.oval).Acaba uyumlumu bu konuda bana yardımcı olursanız memnun olurum.http://www.kombi.com/urun.php?prod=E.C.A-Modulasyonlu-Oda-Termostati-%28Oval%29-T87M1029-0--361


    Çok iyi bir kombi almışsınız. Ancak linkteki ECA uyumlu bu termostatı kombinizde kullanamazsınız.
    "Modülasyon özelliğini" kullanmama gerek yok derseniz, arkommarket.com da 80 TL lik Siemens RDH10 dijital termostat kullanabilirsiniz.
    Siemens RDH10, Viessmann ve diğer markalara rahatlıkla takılır. ANcak kombi garantisini etkilememesi bakımından Firmaya sormalısınız. Ayarladığınız ısının yarım derece altında kombi çalışır, yarım derece yukarısında kombiyi kapatır. Böylece tasarruf sağlar. Bu durumda kombiyi max 55 derece ısısına ayarlamalısınız.
    Aşağıdaki linkte olan, tek çekim 290 TL orjinal Viessmann Vitotrol 100 UTDB oda termostatı ile ise; örneğin kombi max ısısını 70 dereceye ayarlasanız da havanın ılık olduğu durumlarda 35-40 derecede kombiyi yakar. Soğuk olduğunda da max derecelere kadar çıkararak evi ısıtır. 40-50 arasındaki ısılarda yoğuşmadan fazla yarar sağlanır. Oda termostatını 22 derece ayarladığınızda (modülasyonsuz termostatların aksine) 0,1 derece aralıkla ev ısısını kontrol eder. Kombi ısısını azaltır ve oda ısısını dengeler.

    VİESSMANN VİTOTROL 10 UTDB FİYAT LİNKİ

    Modülasyonlu oda termostatının + yaptığı;
    1- Modülasyonlu oda termostatında, kombi max ısısını 70 dereceye getirseniz de, hava ılıdığında kendiliğinden 40-45 lerde yakabilir(kombi ısı modülasyonu), hava soğuduğunda kombi ısısını arttırarak istenilen oda sıcaklığına getirmeye çalışır.
    Modülasyonsuz oda termostatı ise oda ısısını, ayarladığınız kombi azami ısısına çıkarıp, indirerek yapmaktadır. Bu nedenden 55 dereceyi önermekteyim. İstenilen oda ısısına gelindiğinde de kombiyi kapatır.
    2- modülasyonlu oda termostatı, istenilen oda ısısını 0,1 derece aralıkla kontrol ederken(oda ısısı modülasyonu),
    modülasyonsuz olanı ayarladığınız oda ısısının yarım derece altına indiğinde kombiyi yakar. Yarım derece yukarısında kapatır.

    Bu kadar uzun anlatmamın sebebi tercihinizi kolaylaştırmak içindir. Yalnız Viessman Vitodens alan birinin oda termostatının orjinal modülasyonlusunu kullanması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 3 Mart 2011; 14:18:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    %82 verim doğalgazın % 18 i bacadan yanmadan atılıyor demekmidir???
    Ne yapıyosunuz siz. Bu ne hayal gücü. Bilmediğiniz şeyler hakkında basit fen bilgisi kurallarıyla yorum yapmak zorundamısınız.
    Burada bizi yanlış bilgilendirin diye sizi zorlayanlarmı var.
    Kombilerde gazın tamamı yakılır, sadece üretilen ısının hepsini eşanjör dediğimiz geniş yüzeyli içinde su dolaşan parça alamaz, ısının bir kısmı geçer gider...



    Sn Aktuz, gelmemek üzere gidiyorum demiştiniz ama elinizde sopalı pankartlarla döndünüz demek! Yazdığınızdan kimse birşey anlamamıştır ama bir zahmet anlaşılır düzeye indirip eksiklerimizi tamamlasaydınız. Önceki hırsınızın kurbanı oldunuz demek.
    Yoğuşmalıda, "güçlü eşanjör sistemi ile atıkgaz sıcaklığı düşürülerek yanma sonucu oluşan su buharının sisteme geri kazandırıldığını ve bunun sayesinde de yüksek verim elde edildiğini" biz de biliyoruz. Biz bu konuyu oransal basite indirgemek amacıyla bu şekilde anlattık. Teknik detayları arkadaşlar isterlerse sizden-benden değil, netten bulur zaten. Burada kombici yetiştirmiyoruz.
    Kaldı ki bizim vurguladığımız konu; yoğuşmalıların belli koşullar sağlandığında, klasik hermetiklerden daha verimli olduğunu ortaya koymaktı. Teknik detayda eğitim vermek değil. Burda kısmen bilgi edinmek isteyen insanlar, sadece uygulanmış ve kanıtlanmış sonuçlar üzerinde değerlendirme yapıyor; az-çok yakar, problemlidir-değildir, servisi iyidir-değildir, ucuzdur-pahalıdır, en basit tasarrufu nasıl sağlarım vb. Teknik detaylar üzerinde değil. O başka bir Forumun (kombi uzmanlarının) konusu olabilir. Ben zaten burda bilimsel çalışmalara yer vermeyeceğimi ilk mesajda belirttim. Uygulamaya hizmet etmeyen bu konular, Forumu daha sıkıcı ve izlenemez hale getiriyor.

    Bakınız, Bosch.com.tr de yoğuşmalı kombiyi nasıl basitçe tanımlamış: bu anlatımdan, verimliliğin dolaylı olarak atık gazdan sağlandığını basitçe anlatmak çok yanlış olmasa gerek. Siz yine bu yazdıklarıma derin elektronik bilginizle bir sürü laf söyleyeceksiniz ama neyse.

    ""Yoğuşmalı kombi nedir, neden diğerlerinden daha az gaz tüketir?
    Yoğuşmalı cihazlar, atık gazın içinde bulunan su buharını yoğuşturarak bu sırada elde edilen ısıyı tesisata aktarmak üzere tasarlanmış cihazlardır. Atık gazın içindeki yoğuşma ısısını da kullandıkları için yoğuşmalı olmayan cihazlara göre daha verimli çalıştıkları için daha az gaz tüketirler.""


    BOSCH SIKÇA SORULAN SORULAR İLGİLİ LİNKİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 3 Mart 2011; 16:13:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocak60

    183 m.kare brüt 156 m.kare net 4+1 arakat dairem için doğalgaz tesisatındaki önerileriniz ve yoğuşmalı kombi önerilerilerinizi(tercihen buderus,viessman,ferroli,vaillant verimlilik ve fiat kriterini gözeterek) yazarmısınız.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Vaillant 346/5 e alternatif hangisini önerebilirsiniz.Birde sıcak su elde etmek için kombinin brulorlu olmasımı gerekli.,kombiden gider nasıl verilir açıklarsanız sevinirim.

    Dairem bims tuğla üzerine yalıtımlı olacak
    Salon27,59
    yatak od. 14,14 M2
    Yatak od. 12,82 M2
    Yatak odası 17.61 M2
    oturma odası 14,48 M2
    mutfak 15.19 M2
    banyo 6 M2



    Sadece ısıtma amaçlı olmayan,aynı zamanda sıcak su sağlayan kombi almanız yeterli. 750 TL lik kombiler bile hem ısıstıyor hem de sıcak su veriyor. Bunu kafanıza takmayın.
    Buderus GB012 22.000 kcal/h ısıtma gücündeki kombisi dahi sizin evinizi bu şartlarda ısıtır ve sıcak su sağlar. Bunu Buderus müşteri hizmetlerinden yada yetkili servisinden öğrenebilirsiniz. Fiyatı 1.750 TL civarı.
    Yalnız bu kombi daha önce önerdiğim çok daha güçlü 26.000 kcal/h lık Vaillant gibi yeni nesil premix yoğuşmalı değil, klasik (condense) yoğuşmalıdır. Aynı zamanda önerdiğim Vaillant'a göre Buderusun bu modelinde fazla teknolojik özellikler yoktur. İkisini de yakından inceleyin, özelliklerini karşılaştırın. Farklı kombilerdir. AMa sonuçta ikisi de kalitelidir, verimli yoğuşmalıdır, ısıtır ve sıcak su sağlar.
    Yoğuşmalı kombiden gider vermek rastgele olmaz. Gidere doğrudan bağlanmaz. Bazı magnezyum-aliminyum-silisyum içeren bacalar bunu nötralize ederler böylece kondens suyu hiçbir işleme tutulmadan gidere verilebilir. Bacanın bu özellikte olup olmadığını, doğrudan gidere verilip verilmeyeceğini, yoğuşan suyun ne yapılması gerektiğini yetkili servisten tlf la öğrenin. Gider projesini onlara bırakın.
    Sadece bir fikir vermesi bakımından şunları diyebilirim. Ancak bunu servisten onaylamadan sakın uygulamayın. Danıştıktan sonra uygulatabilirsiniz.
    ■Drenaj pis su giderine direkt olarak bağlanmamalıdır. Sebebi kanalizasyondan gelebilecek metan gazı CH4 patlamaya neden olabilecektir.
    ■Bunun için 40 cm yükseklikte sifon yapılmalıdır.
    ■Sifon üst ucu -bacaya bağlatısı-serbest olmalı conta kulanılmamalı veya mümkünse drenaj suyu bir huni ve hortum vasıtasıyla gidere verilmelidir.
    Sifonun nasıl yapılacağını şekil olarak görmek isterseniz, aşağıdaki linkte olan kullanma talimatının 16. sayfasına (Adobe PDF dosyasının 18. sayfası) bakınız.

    YOĞUŞMA GİDERİ PROJESİ BKZ SF 16




  • Arkadaşlar bugun Bosch marka kombim var BoschTRZ125 oda termostatı takıldı ama ben evde değildim zaten servisde hiçbir bilgi verememiş kullanımı hakkında.Kullanım klavuzu var ama yeterli değil inceledim pek bişey anlamadım anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Kombide ısı ayarı kaçta olacak, enerji tasarruf modu var demiş bu modda sadece aşagıda gösterilen saatler arası mı çalışıyor acaba

    Enerji tasarrufu modu

    Pt (1) – Cu (5) 22:00 – 6:00 s 8:00 – 17:00 s
    Ct (6) – Pa (7) s 22:00 – 7:00 s


    Kullanım Klavuzu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Destan70 -- 10 Mart 2011; 15:25:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Destan70

    Arkadaşlar bugun Bosch marka kombim var BoschTRZ125 oda termostatı takıldı ama ben evde değildim zaten servisde hiçbir bilgi verememiş kullanımı hakkında.Kullanım klavuzu var ama yeterli değil inceledim pek bişey anlamadım anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Kombide ısı ayarı kaçta olacak, enerji tasarruf modu var demiş bu modda sadece aşagıda gösterilen saatler arası mı çalışıyor acaba

    Enerji tasarrufu modu

    Pt (1) – Cu (5) 22:00 – 6:00 s 8:00 – 17:00 s
    Ct (6) – Pa (7) s 22:00 – 7:00 s


    Kullanım Klavuzu


    Hangi modele taktınız? Hayırlı olsun. Sanırım servis ayarlamıştır ama ayarlamamışsa, öncelikle tarih ve saati anlatıldığı şekilde ayarlayın. Burda anlatmak uzun sürer.
    Kombi max ısı ayarını 55 derece yapın. TRZ 125 oda termostatını sürekli kullanım moduna(ortadaki güneşli çalışma modu) alın ve şimdilik 22 dereceye ayarlayın. Sonra gerekirse arttırır azaltırsınız. Ayarladığınız oda derecesinin yarım derece altında 21,5 da kombiyi çalıştırır, 22,5 da kapatır.

    Program fonksiyonu, çalışanlar yada evde gündüz olmayan aileler içindir. Hafta içi sabah 06.00-08.00, 17.00-22.00 arası, hafta sonu sabah 07.00-22.00 saatleri arasında çalıştırır. Bence bu modu fazla kullanmayın. Bunun yerine gece yatarken oda termostatı derecesini örneğin 20-21 e düşürün. Akşam eve geldiğinizde 22 ye yükseltin.
    Evden 1 hafta gideceğinizde ise örneğin 15-16 dereceye indirip gidebilrsiniz. Yada donma fonksiyonuna getirin, 8 derecenin altına düştüğünde çalışır.
    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sserin -- 10 Mart 2011; 16:51:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgutmirza

    Merhaba. Alarko trendy modeli 20 bin kal. hermetik kombiye uyumlu, bu kombide bütün fonksiyolarını kullanabileceğim kablolu / kablosuz oda termostatına ihtiyacım var, yardımlarınız için teşekkür ederim


    Kombiniz için en uygun oda termostatları Sİemens RDH10(80 TL) dijital yada Siemens RDE10.1 dijital (115 TL) olabilir. Pahalı olanın farkı haftalık programa sahip olmasıdır. Bulabilirseniz RDH10 da işinizi görür. Özelliklerine ve fiyatlarına bakın. Uygun bulduğunuz yerden alın.
    http://www.arkommarket.com/catinfo.asp?mrk=9&cid=88&typ=&brw=&src=&stock=&kactane=30




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin


    quote:

    Orijinalden alıntı: turgutmirza

    Merhaba. Alarko trendy modeli 20 bin kal. hermetik kombiye uyumlu, bu kombide bütün fonksiyolarını kullanabileceğim kablolu / kablosuz oda termostatına ihtiyacım var, yardımlarınız için teşekkür ederim


    Kombiniz için en uygun oda termostatları Sİemens RDH10(80 TL) dijital yada Siemens RDE10.1 dijital (115 TL) olabilir. Pahalı olanın farkı haftalık programa sahip olmasıdır. Bulabilirseniz RDH10 da işinizi görür. Özelliklerine ve fiyatlarına bakın. Uygun bulduğunuz yerden alın.
    http://www.arkommarket.com/catinfo.asp?mrk=9&cid=88&typ=&brw=&src=&stock=&kactane=30



    General HT 300 modeli hakkında bilginiz varmı ? Kendi sitesinde kombime uyumlu olduğunu söylüyorlar, cihaz forumunuzda daha önce değerlendirildimi tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. teşekkürler




  • General modellerinin iyi olduğunu söylerler. Kullanmadım. Ancak aynı fiyatlarda Siemens varken, ben onu tercih ederim.
    General HT300 ün karşılığı Siemens RDE10.1 dir. Ben bu modeli kullanıyorum. Bu model 115 TL. Kullanım kılavuzu aşağıdaki linkte.
    http://www.termostatburada.com/pdf/rde.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyifadami

    demirdöküm nitron kombi almayı düşünüyorum. kombi ile beraber demirdöküm sd 2005 on/off oda termostatı taktırma niyetindeyim. birkaç kişide daha bu şekilde oda termostatı gördüm, hepsinde de mutfakta bulunan kombinin hemen yakınlarında takılıydı. bu şekilde kullanmak verimli olur mu?

    ayrıca kombi.com sitesini gezerken ani voltaj değişimlerine karşı kombi regülatörü diye bir ürün gördüm. bunu kullanan kimse var mı? çok fazla voltaj sorunu yaşayan bir yerde oturmamakla birlikte kart yanması riskine dair okuduğum yazılar beni bu ürünü alma konusunda kararsız bıraktı. ayrıca resimden regülatörün boyutlarını da anlayamadım. kombi yakınında duvarda duracak koca bir kütle ise görüntüyü de bozabilir sanıyorum.

    teşekkürler...


    On-off termostat alsanız da dijital olsun. Daha hassas olduklarından amaca hizmet eder. 100 TL ye aşağıdaki linktekini alabilirsiniz.
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Demirdokum-IM-01-Haftalik-Program-Saatli-Oda-Termostati-0--10076
    Ancak yine de mutfağa koymayın. Mutfak evin her zaman sıcak bölgesidir. Yanıltıcı olabilir. Bu nedenle tek delikle yan odaya yada ilk koridora çıkarın. Petek üstü, tv yanı olmasın, güneşe doğrudan bakmasın yeter.
    Voltaj değişikliklerinden kaynaklanan kart yanmalarını birçok firma kullanıcı hatası olarak kabul ediyor. Şikayet sitelerinde bunun örneklerini görebilirsiniz. Zaten bu arıza 1 kere olur ve pahalıya mal olur. Bu riski göz almamak için 60 TL ye regülatör alınabilir. Mali durum elvermiyorsa, (aynı işi tam görmese de) en azından yıldırım vb şok akımlardan korumak için Tunçmatik şok önleyicili priz aynı Sitede 10 TL. Çevrenizde de vardır.
    Bir çoğumuzun başına gelmemiştir ama mala gelirse can yakar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserin


    quote:

    Orijinalden alıntı: keyifadami

    demirdöküm nitron kombi almayı düşünüyorum. kombi ile beraber demirdöküm sd 2005 on/off oda termostatı taktırma niyetindeyim. birkaç kişide daha bu şekilde oda termostatı gördüm, hepsinde de mutfakta bulunan kombinin hemen yakınlarında takılıydı. bu şekilde kullanmak verimli olur mu?

    ayrıca kombi.com sitesini gezerken ani voltaj değişimlerine karşı kombi regülatörü diye bir ürün gördüm. bunu kullanan kimse var mı? çok fazla voltaj sorunu yaşayan bir yerde oturmamakla birlikte kart yanması riskine dair okuduğum yazılar beni bu ürünü alma konusunda kararsız bıraktı. ayrıca resimden regülatörün boyutlarını da anlayamadım. kombi yakınında duvarda duracak koca bir kütle ise görüntüyü de bozabilir sanıyorum.

    teşekkürler...


    On-off termostat alsanız da dijital olsun. Daha hassas olduklarından amaca hizmet eder. 100 TL ye aşağıdaki linktekini alabilirsiniz.
    http://www.kombi.com/urun.php?prod=Demirdokum-IM-01-Haftalik-Program-Saatli-Oda-Termostati-0--10076
    Ancak yine de mutfağa koymayın. Mutfak evin her zaman sıcak bölgesidir. Yanıltıcı olabilir. Bu nedenle tek delikle yan odaya yada ilk koridora çıkarın. Petek üstü, tv yanı olmasın, güneşe doğrudan bakmasın yeter.
    Voltaj değişikliklerinden kaynaklanan kart yanmalarını birçok firma kullanıcı hatası olarak kabul ediyor. Şikayet sitelerinde bunun örneklerini görebilirsiniz. Zaten bu arıza 1 kere olur ve pahalıya mal olur. Bu riski göz almamak için 60 TL ye regülatör alınabilir. Mali durum elvermiyorsa, (aynı işi tam görmese de) en azından yıldırım vb şok akımlardan korumak için Tunçmatik şok önleyicili priz aynı Sitede 10 TL. Çevrenizde de vardır.
    Bir çoğumuzun başına gelmemiştir ama mala gelirse can yakar.


    linkini gönderdiğiniz üründeki ek özellikler demirdöküm nitron modelinde zaten var olduğu için almama gerek yok diye düşünmüştüm. dijital olarak zamana göre program ayarlama özelliği nitronda bulunuyor. yine de bunu almama gerek var mı?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.