Şimdi Ara

sıfır laptopta ölü piksel ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
6.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, ablam lenovo marka bir laptop aldı dün, satıcı yarın gelir dedi ve bilgisayar bu gün elimize geçti. açtık baktık ki bir tane ölü piksel var, piksel boyutu hakkında fikrim olmadığı için 1 tane diyorum, belkide 1 den fazla ama tek bir nokta şeklinde görünüyor, yani birbirine yakın 8-9 piksel de olabilir bu. adamı aradık, yarın getirin dedi, bu durumda prosedür nedir, bilginiz ve bana öneriniz var mı? teşekkür ederim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıfır Laptopta Ölü Pikselleri Anlama ve Onarma

    Bir laptop satın aldıktan sonra, ekranında ölü pikseller fark edebilirsin. Ölü pikseller, sürekli siyah, beyaz veya renkli bir nokta olarak görünen arızalı piksellerdir. Bu pikseller, ekranın görüntü kalitesini düşürebilir ve izleme deneyimini bozabilir.

    Bilgisayarda Ölü Piksellerin Nedenleri

    Ölü pikseller, çeşitli nedenlerle oluşabilir:

    • Üretim hataları
    • Fiziksel hasar
    • Ekranın aşırı ısınması

    Laptop Ölü Piksellerinin Onarımı

    Çoğu durumda, ölü pikseller kalıcı hasarlardır ve onarılamazlar. Ancak, bazı geçici çözümler mevcuttur:

    • Piksel Parlatma: Ölü pikselin bulunduğu alanı nazikçe masaj yaparak veya basınç uygulayarak pikselin yeniden aktifleşmesi sağlanabilir.
    • Piksel Değiştirme Yazılımı: Bazı yazılımlar, ölü pikselleri çevreleyen piksellerin renklerini değiştirerek bunları daha az görünür hale getirebilir.

    Sıfır Laptopta Ölü Piksellerin Önlenmesi

    Sıfır bir laptopta ölü pikselleri önlemek için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Laptopunu güvenli bir yere sakla ve düşme veya çarpma gibi hasarlara karşı koru.
    • Ekranı aşırı sıcaktan veya soğuğa maruz bırakma.
    • Ekranı düzenli olarak temizle ve çizilmelere karşı dikkatli ol.

    Ölü Piksel Politikası

    Birçok laptop üreticisi, ölü piksel politikalarına sahiptir. Bu politikalar, kabul edilebilir ölü piksel sayısını ve bunları kapsayan garantileri belirtir. Laptopunu satın almadan önce üreticinin ölü piksel politikasını kontrol etmelisin.

    Sıfır bir laptopta ölü piksellerle karşılaşırsan, üreticinle iletişime geçmeli ve garanti kapsamında olup olmadığını öğrenmelisin. Çoğu üretici, belirli bir ölü piksel sayısının altındaki ölü pikselleri kapsamaz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3 gün önce satış elemanıyla bu muhabeti yapmıştık adamın söylediği kanuni olarak 3 tane aynı bölgede veya 5 tane farklı bölgelerde olmalıymış pixeller. bu kriterlere uymuyo ise garantiye girmiyormuş. nekadar doğru bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: niCkSiz_adAmxD

    3 gün önce satış elemanıyla bu muhabeti yapmıştık adamın söylediği kanuni olarak 3 tane aynı bölgede veya 5 tane farklı bölgelerde olmalıymış pixeller. bu kriterlere uymuyo ise garantiye girmiyormuş. nekadar doğru bilmiyorum


    benim bildiğim aynı sey hem televizyonalr içinde geçerli..
  • Daha yeni alınmış bir laptop ta ölü pixel sorunu çıktıysa bu normal değil.Bir tane olsa bile bence itiraz etme hakkınız var ve hemen almaları lazım.
  • apcom_tr@ Kabul edeceklerinden eminmisiniz? Maalesef kimi zaman bu durum tüketicilerin aleyhine dönüşebiliyor. Hazır bir Notebook, Netbook, LCD Monitör almadan önce ürünün test edilmeden alınmasını tavsiye etmem, kargo vb. şehir dışında yaşamıyorsanız eğer, bizzat alınan yerde test edilmesini talep ederim. Bu tür durumlarla birçok kez karşılaşıldığını gördüm. Bahsettiğim sadece Aktif Matris/TFT yapısındaki monitörlerde veya cihazlarda geçerlidir. CRT monitörlerde zaten bu tür bir sorun oluşmaz. Zirâ günümüzde neredeyse kullanımdan kalktı.

    ISO standartlarına göre belirli sayıda tam ve alt piksel hataları normal kabul edilmektedir. Bu oran Aktif Matris/TFT monitörlerin çözünürüklerine oranla doğal olarak değişmektedir. Yani üç piksel veya beş piksel kabul görür gibi bir kavramdan söz edemeyiz.

    Örn; 1280x1024 çözünürlüğe sahip bir TFT LCD monitörde ( Notebook monitörleri de aynı yapıya sahiptir. )

    1280x1024x3= 3.932.160 adet transistör bulunur. Üç ile çarpmamızın sebebi, her pikseli transistörlerin kontrol etmesidir. R.G.B= Red, Green, Blue şeklinde her piksel üç transistör tarafından çalıştırılır. Buna yakın zamanda ( Yellow ) sarı da dahil edilecektir. Hatta bazı LCD TV/Monitör üreticileri ( Sharp ) yeni dönemde kullanım hayatına geçirmiştir, bu teknolojiyi.

    Piksel hataları iki çeşitten oluşmaktadır; ölü piksel ve parlak piksel.
    Şimdi öncelikle tespit etmemiz gereken asıl mühim nokta, cihazınızdaki problem ölü piksel mi? Yoksa parlak piksel mi? Ne önemi var, her ikiside piksel hatası değil mi? Benzeri bir soru sorarsanız; farkı var. Parlak piksel hataları kullanıcı tarafından çözümlenebilme ihtimali mevcuttur.

    Yukarıda bahsettiğim gibi, transistörde oluşmuş bir problem nedeni ile transistör devamlı kapalı kalırsa karanlık nokta oluşur. Ölü piksel adı altındaki durum bundan ibarettir.

    Transistör devamlı açık durumda kalırsa, alt piksel sürekli yanar ve renkli nokta oluşur. Bu duruma ise parlak piksel hatası denmektedir.

    Passmark ve Displaymate vb. yazılımlar ile LCD test edilip, piksel hatalarının sayısı ve çeşidi öğrenilebilir. Bu durumda siz de göz kararı sonucu görebilirsiniz. Ekranın bir fotoğrafını çekip buraya ekleyebilirsiniz. ( Daha iyi yorum yapabilirim. ) Test işlemini bu yazılımlar aracılığı ile yapın, yalnız teste başlamadan önce Notebook'un LCD monitörünü en az 20 dk gibi bir süre çalıştırın. ( Isınması gerekir. )

    Parlak piksel hataları şu şekilde onarılabilmektedir, monitör kapalı iken parlak pikselin bulunduğu bölgeye hafif nemli pamuklu bir bez ile baskı yapın. ( Silgi de iş görecektir. ) Hafif oval daireler çizerek bu işlem gerçekleştirilir. Bu esnada bilgisayarınızı veya monitörünüzü açın ve baskı uygulamaktan vazgeçin. Bu esnada piksel hatası onarılabilir. Ancak çözüm garanti olmamakla birlikte daha sonra yeniden oluşabilir. Denemekte fayda vardır. Garantiye götürmeden önce deneyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 15 Şubat 2011; 21:00:48 >




  • 6-7 tane ölü pixel varsaiade edebilirsin ama 1-2taneyse işin zor almazlar 5piksel gerekiyor en az
  • bu iş tamamen satış pazarlama stratejisiyle alakalı vatan bilgisayar ürünlerinde 1tane ölü pixel çıksa bile geri alıyor fakat diğer mağazaların alayında 3veya 5 olarak belirlenmiş bu.

    edit: vurgu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A.C. -- 15 Şubat 2011; 23:20:11 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aldığınız üründe sıfır ölü veya bozuk piksel garantisi yok ise 4 taneden sonra değiştiriyorlar yani enaz 5 tane olması gerekiyormuş. (Son aldığım monitörde 1 tane çıktı ithalatçıyı aradığımda söylediler araştırdım doğruymuş.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmldrs

    Aldığınız üründe sıfır ölü veya bozuk piksel garantisi yok ise 4 taneden sonra değiştiriyorlar yani enaz 5 tane olması gerekiyormuş. (Son aldığım monitörde 1 tane çıktı ithalatçıyı aradığımda söylediler araştırdım doğruymuş.)

    evet bazı firmaların prosedürü malesef bu şekilde..
  • satıcıya bilgisayarı iade ettim, o da firmaya gönderdi, 3 gündür cevap yok, lanet olsun yapacakları işe, paramızla rezil oluyoruz !! 2 tane ölü piksel var ekranda. 1 tanesi önce parlıyordu ama sonradan parlaklığı gitti.
  • 15 gün içerisinde (7 gün olan durumlar da var sanıyorum) koşulsuz ve açıklama yapmaksızın iade edebilme hakkı yok mu tüketicinin. Pişmanlık deniyor sanırım.
    Gerçi olayın detayları da olacak. Üründen yararlanma bedeli, mevcut durumunda değişmeler varsa tazmini gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: a.a.sezen
    15 gün içerisinde (7 gün olan durumlar da var sanıyorum) koşulsuz ve açıklama yapmaksızın iade edebilme hakkı yok mu tüketicinin. Pişmanlık deniyor sanırım.
    Gerçi olayın detayları da olacak. Üründen yararlanma bedeli, mevcut durumunda değişmeler varsa tazmini gibi...


    7 gün olması lazım ben yukarıda belirttiğim monitörü internet üzerinden satın aldım. daha önce aynı firmada başka bir iade konusunda epey zorluk çektiğimden (zorluk derken muatap bulamamak yoksa parayı geç de olsa hesabıma aktardılar) hiç aldığım yeri aramadan direk ithalatçı ile görüştüm. sonrada 1 ölü piksel zararsız deyip üstüne düşmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justinbjk
    satıcıya bilgisayarı iade ettim, o da firmaya gönderdi, 3 gündür cevap yok, lanet olsun yapacakları işe, paramızla rezil oluyoruz !! 2 tane ölü piksel var ekranda. 1 tanesi önce parlıyordu ama sonradan parlaklığı gitti.


    İade ettiğinize dair herhangi bir belge düzenletip aldınız mı? Daha önce benim de başıma geldi iade ettiğim ürünün aynısını isteyince yoktu sipariş edilip gelene kadar bir hafta beklemiştim ama sonunda almıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmldrs -- 18 Şubat 2011; 18:34:57 >
  • Vatan Bilgisiyardan Samsung marka 24''lcd aldım geçen sene.O sıralarda grafik kartımın stabileteside bozulmuşdu.yalnız eski model monütörde sadece oyunlarda büyük renklenmeler yapiyordu.masaüstünde sorun yokdu.Lcd im kargodan geldi,takdım

    o da ne ?

    Ekranda mavi kirmizi renkler (masaüstünde)

    Morelim çok bozulmuşdu.Hemen müsteri hizmetlerine getirdim lcdimi.Ölü piksel var dedim.Yenisiyle değiştiler.

    Eve gittik tekrardan ve gene nokta nokta renkler vardı.Tekrar müsteri hizmetlerine gittik.Bundada ölü piksel çıkdı dedik.Test ettiler.Sonra bizi çağırdılar nerde ölü piksel oldugunu sordular.Abimde yanımdaydı ölü piksellerden eser yokdu.Sonra anladım.Sorun meğersem benim grafik kartdaymiş.Stabiletesi bozulmuş meğersem ama eski monütörde öyle bi sorun yokdu.Yeni grafik kartıyla işlem çözüldü.


    Hep merak ederim acaba değiştikleri monütörde sağlammıydı diye.Vatandan lcd açısından şaşmamak gerek 10 numara bu konuda bence.




  • ürünü iade ettiğimize dair bir belge almadık, satıcı ile aramızda sorun yok, adam işini dürüstçe yapıyor ama satıcı ile anlaşmalı olduğu firma arasında sorun varsa orda vardır, bizim endişemiz firmanın laptobda ekran değişikliği falan yapması, biz napacaz tamir görmüş laptobu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justinbjk
    ürünü iade ettiğimize dair bir belge almadık, satıcı ile aramızda sorun yok, adam işini dürüstçe yapıyor ama satıcı ile anlaşmalı olduğu firma arasında sorun varsa orda vardır, bizim endişemiz firmanın laptobda ekran değişikliği falan yapması, biz napacaz tamir görmüş laptobu...


    Keşke alsaydınız satıcıdan sorun çıkmaz belki ama yine de sağlama almak gerekir di herhangi bir hukuki durumda elinizde belge olurdu. Ayrıca yukarıda belirtildiği gibi 7 gün içinde sorgusuz sualsiz ürünü iade etme veya başka modeli ile değiştirme hakkınız var (Tüketici Hakları) bir araştırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmldrs

    Aldığınız üründe sıfır ölü veya bozuk piksel garantisi yok ise 4 taneden sonra değiştiriyorlar yani enaz 5 tane olması gerekiyormuş. (Son aldığım monitörde 1 tane çıktı ithalatçıyı aradığımda söylediler araştırdım doğruymuş.)

    Bendu bu şekilde biliyorum. Bende yeni almış olduğum 46" Samsung LCD TV de 2 adek ölü piksel var. Araştırmalarım sonucunda aynı bölgede 1cm2 içerisinde 3, farklı bölgelerde olmak kaydıyla 5 ve üzeri ölü piksel olduğu taktirde değişim yapılıyor. Bunun tek istisnası ise satış esnasında net olarak "0 ÖLÜ PİKSEL GARANTİSİ" verilmiş olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mistik_33
    Bendu bu şekilde biliyorum. Bende yeni almış olduğum 46" Samsung LCD TV de 2 adek ölü piksel var. Araştırmalarım sonucunda aynı bölgede 1cm2 içerisinde 3, farklı bölgelerde olmak kaydıyla 5 ve üzeri ölü piksel olduğu taktirde değişim yapılıyor. Bunun tek istisnası ise satış esnasında net olarak "0 ÖLÜ PİKSEL GARANTİSİ" verilmiş olması.

    Demek ki internet üzerinden veya kontrol etmeden bu tür aletleri almamak gerekli.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.