Seat Ibiza 1.2 TSI DSG
179 Cevap47903 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
294 Mesaj
18 Aralık 2011; 11:38:08 

Ben eşime 2011 Ocak sonunda İbiza SC 1.2 TSI DSG aldım. Araç bence kendi sınıfında başarılı. Yalnız yakıt tüketimi yazdığından çok fazla. Eğer bu aracı yakıt sarfiyatı için alıyorsanız iki defa düşünün derim. Bizim araç şu anda 7.000 km'de. Yalnızca hafta içi pazartesi-cuma kullanılıyor. İstanbulda oturuyoruz, Ataşehir-Marmara Üniversitesi Göztepe kampusu arası gidip geliyor ve yakıt sarfiyatı 9 - 9,5 lt arası. 7lt'yi hiç göremedik. Manuele alıp kullanırsanız sarfiyat gözle görülür derecede azalıyor.

Eşim gayet sakin kullanıyor, zaten gidip gelinen güzergah arasında hızlı ve agresif kullanma imkanı yok. Eğer vitesi S moduna alırsanız o zaman akıt sarfiyatı 11,5 lt'ye çıkıyor.


_____________________________

2012 Mondeo Titanium 1.6 Tdci
2011 Seat Ibıza SC 1.2TSI DSG


 
307 Mesaj
18 Aralık 2011; 12:37:34 

quote:

Orijinalden alıntı: spark73

Ben eşime 2011 Ocak sonunda İbiza SC 1.2 TSI DSG aldım. Araç bence kendi sınıfında başarılı. Yalnız yakıt tüketimi yazdığından çok fazla. Eğer bu aracı yakıt sarfiyatı için alıyorsanız iki defa düşünün derim. Bizim araç şu anda 7.000 km'de. Yalnızca hafta içi pazartesi-cuma kullanılıyor. İstanbulda oturuyoruz, Ataşehir-Marmara Üniversitesi Göztepe kampusu arası gidip geliyor ve yakıt sarfiyatı 9 - 9,5 lt arası. 7lt'yi hiç göremedik. Manuele alıp kullanırsanız sarfiyat gözle görülür derecede azalıyor.

Eşim gayet sakin kullanıyor, zaten gidip gelinen güzergah arasında hızlı ve agresif kullanma imkanı yok. Eğer vitesi S moduna alırsanız o zaman akıt sarfiyatı 11,5 lt'ye çıkıyor.


1.2 tsi dsg skoda yetı ıle 5-6-7 lıtre yakıyorum dıyenlere ıyı bır cevap olmus sızın arac....


kucucuk ıbıza 9 lt yakarken koca yetı nasıl 7 lt yakar işte......


bu konu hakkında cok yorum var... gel burdan yak .degerler ortada


_____________________________

2. ELİ VAR DİYE GİDİP CLİO SEMBOLEMİ BİNELİM...


 
294 Mesaj
18 Aralık 2011; 12:40:33 

Bence kimse kral çıplak demek istemiyor. 1.2 olmasına rağmen yakıtta benim 1.6 benzinli focusdan az yakmıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2012 Mondeo Titanium 1.6 Tdci
2011 Seat Ibıza SC 1.2TSI DSG


 
76 Mesaj
18 Aralık 2011; 13:28:01 

peki arkadaşlar.herkes aracının turbosunun 1550-3500 devir arasında devreye girdiğini biliyor dimi.atmosferik bir araçla kıyaslandığında,atmosferik bir aracın 4000-5000 devir arasında ürettiği torktan daha fazlasını 1550 devirden itibaren araç size sunuyor.

1.aracı ne kadar sakin kullanıyorum derseniz deyin bu devir aralığına girdiğiniz an yakıt tüketminiz artar.zaten dikkat ettiyseniz dsg 1550 devire gelmeden bir üst vitese geçiyor.
2.hiç dikkat ettinizmi bilmiyorum ama aracı ilk çalıştırdığınızda (özellikle yazın benim aracın motoru ısıtmak için 30 sn kadar devirini yüksek tuttuğunu görüyorum) devir saati uzun süre aracı ısıtmak için yüksek devirde kalıyor.daha sonra yavaş yavaş normal devirine dönüyor.araç normal devrine döndüğünde yakıt ortalamasını yol bilgisayarından sıfırlayın,bir de öyle ölçüm yapın.
3. 6 ve 7.viteslerde ucundan bile olsa gaza dokunarak kick down yapmamaya çalışın (yani bir viteste olsa düşürmemeye çalışın).şöyle düşünün manuel bir dizel araç kullansaydınız 5.viteste hızlanmak için (tehlikeli durumları ve ani hızlanma isteğinizin olmadığını varsayıyorum) sadece gaz pedalına yavaş yavaş basarak aracınızın hızını arttırabilirsiniz.(uzun yolda 7.vitesde bu test yapılmıştır.)
4.dikkat ettiyseniz araçta 1.viteste özellikle aracın tepkisi gaza basıldığında biraz geç çalışıyor (spor modda aksine anında tepki veriyor)bu herhangi bir problemden kaynaklı değil,bence avantajımıza.gaza ilk tepkide araç tork eğrisine girmiyor.

Yazdıklarım karışık gelmiş olabilir,anlatımım için kusura bakmayın ancak ben aracımı çözdüğümü düşünüyorum.

yol bilgisayarı değil aldığım yakıttan hesabımı yapıyorum ve 6.5 lt ortalamam var.

saygılarımla.


_____________________________



 
81 Mesaj
18 Aralık 2011; 23:17:00 

quote:

Orijinalden alıntı: spark73

Ben eşime 2011 Ocak sonunda İbiza SC 1.2 TSI DSG aldım. Araç bence kendi sınıfında başarılı. Yalnız yakıt tüketimi yazdığından çok fazla. Eğer bu aracı yakıt sarfiyatı için alıyorsanız iki defa düşünün derim. Bizim araç şu anda 7.000 km'de. Yalnızca hafta içi pazartesi-cuma kullanılıyor. İstanbulda oturuyoruz, Ataşehir-Marmara Üniversitesi Göztepe kampusu arası gidip geliyor ve yakıt sarfiyatı 9 - 9,5 lt arası. 7lt'yi hiç göremedik. Manuele alıp kullanırsanız sarfiyat gözle görülür derecede azalıyor.

Eşim gayet sakin kullanıyor, zaten gidip gelinen güzergah arasında hızlı ve agresif kullanma imkanı yok. Eğer vitesi S moduna alırsanız o zaman akıt sarfiyatı 11,5 lt'ye çıkıyor.


Sayın spark73;

Başka bir başlık altında yazdığımı tekrarlamak sanırım faydalı olacak;

Fabrika verileri şehiriçi için motor soğukken belirli bir mesafe boyunca düşük hızda kullanılarak, şehirdışı için ise motor ısındıktan sonra nispeten daha uzun mesafe ve yüksek hızda kullanılarak tespit edilmiştir. Bunların hepsinin pist benzeri yerlerde ölçüldüğü ve her ne kadar şehiriçi ibaresi kullanıyorsa da gerçek şehiriçine girilerek ölçüm yapılmadığı unutulmamalıdır. Tüm bunlarla birlikte şehirdışı verileri biraz daha gerçekçi olabilmektedir. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki özellikle büyük şehirlerde fabrika verilerine (+2) litre eklenmesi son derece kabul edilebilirdir.

Tahmin ediyorum ki dizel bir araç kullanmış olsaydınız tüketiminiz 8 litre civarında olabilirdi aynı şartlarda ve aynı arabayla. Fakat söylediğim gibi bu sadece sahminden ibaret, belirttiğiniz tüketime eşlik eden ortalama hızınızı ve gidilen mesafeyi de birlikte belirtirseniz daha objektif bir cevap verebilirim. Yolculuğun önemli bir bölümünün motor soğukken gerçekleştiği, mesafenin kısa olduğu ve ortalama hızınızın 25 km/h'dan düşük olduğu seyahatlerde yakıt ekonomisi beklemeniz yanlış olur.

Ek olarak manuel kullanımda gözle görülür bir azalmadan bahsetmişsiniz, buradaki değerleriniz nasıl acaba?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xanadu03 -- 18 Aralık 2011; 23:24:32 >


_____________________________



 
430 Mesaj
19 Aralık 2011; 0:22:04 

quote:

Orijinalden alıntı: trakyatrakya


1.2 tsi dsg skoda yetı ıle 5-6-7 lıtre yakıyorum dıyenlere ıyı bır cevap olmus sızın arac....


kucucuk ıbıza 9 lt yakarken koca yetı nasıl 7 lt yakar işte......


bu konu hakkında cok yorum var... gel burdan yak .degerler ortada

Walla bravo.Çok iyi yakalamışsınız.Ya Sizin yolunuz sabahları hiç ataşehir-göztepe arasına düşmemiş ya da VW grubu yakıt ölçüm değerini sabah ve akşam saatlerinde saatte 1 km hızla ilerleyen bu güzegahta gerçekleştirmemiş. Küçücük ibiza 9 yakmış vay vay vay !!!


_____________________________

2011 Ford Focus TDCI Collection 90
2011 Seat Ibiza 1.2 TSI DSG + ESP Paketi


 
294 Mesaj
19 Aralık 2011; 0:31:27 

Natehuffman,

Ben size karsı birsey söylemedim. Kullandığımız güzergahıda yazarak okuyanları yanıltmaya çalısmadan kullanım degerlerini belirttim. Hiç kİmseye karşıda bir savunmam yada karsı söylemim yok.

Manuel çok uzun kullanmıyorum ama birkac km kullanmada yol bilgisayarının gösterdiği gidilebilecek mesafe degeri hemen yükseliyor.

Araba esimin oldugundan ben ancak arada yol bilgisayarını kontrol ediyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2012 Mondeo Titanium 1.6 Tdci
2011 Seat Ibıza SC 1.2TSI DSG


 
430 Mesaj
19 Aralık 2011; 8:59:10 

quote:

Orijinalden alıntı: spark73

Natehuffman,

Ben size karsı birsey söylemedim. Kullandığımız güzergahıda yazarak okuyanları yanıltmaya çalısmadan kullanım degerlerini belirttim. Hiç kİmseye karşıda bir savunmam yada karsı söylemim yok.

Manuel çok uzun kullanmıyorum ama birkac km kullanmada yol bilgisayarının gösterdiği gidilebilecek mesafe degeri hemen yükseliyor.

Araba esimin oldugundan ben ancak arada yol bilgisayarını kontrol ediyorum.

Sayın spark73
Dikkatli okursanız benimde size ve sizin yazdıklarınıza karşı en ufak bir serzenişim bulunmadığını anlarsınız.
Size bir itirazım olsa direkt olarak sizin yazdıklarınıza alıntı yapardım.Saygılar.


_____________________________

2011 Ford Focus TDCI Collection 90
2011 Seat Ibiza 1.2 TSI DSG + ESP Paketi


 
26 Mesaj
19 Aralık 2011; 9:51:48 

Arkadaşlar bu arabada 2 yönden ele almak lazım aracı kısa mesafe kullanıyorsanız 8-9 lt altına düşemezsiniz birde arac ısınmadan hareket ettiginizde sansınız yok az yakmak için iki aracta compressoru kullanmak zorundasınız az yakıt istiyorsanız cünkü arac hızını aldıktan sonra gaz pedalından ayagınızı cektiğiniz an compressor devreye giriyor kolay kolay hız kesmiyor ve bu durumda yakıt tüketimi (0) dır.Birde ekliyecegim ben ankaradayım 2011 temmuz ayında aldım seat 1.2 tsi dsg 10000 km de suan hafta içi işimden dolayı günde 60-70 km yapıyorum ve malum ankara trafigi biraz daha rahat olduğu için 7 ortalama ile gidiyorum unutmayın kısa mesafe 8-9 ama arac ısınırsa 7 ki ben cogunluk 6-6.2 ile eve dönüşümü gerceklestiriyorum.


_____________________________



 
81 Mesaj
19 Aralık 2011; 14:09:53 

quote:

Orijinalden alıntı: spark73


Manuel çok uzun kullanmıyorum ama birkac km kullanmada yol bilgisayarının gösterdiği gidilebilecek mesafe degeri hemen yükseliyor. Araba esimin oldugundan ben ancak arada yol bilgisayarını kontrol ediyorum.

Sayın Spark73;

Bir önceki mesajımda yazdığım gibi yol bilgisayarınızı kontrol ederken aynı zamanda ortalama hıza da bakabilirseniz (zannedersem bilgisayarda 2 farklı değer var) daha iyi bir değerlendirme yapabiliriz.

Fakat kafanızdaki soru işaretlerinin silinmesi açısından size aşağıdaki şekilde bir test önerebilirim:

1. Aracı çalıştırdıktan sonra sıcaklık ibresinin bir miktar yükselmesi için rölandite 5 dakika bekleyiniz.
2. Bu süre dolunca bilgisayarınızdaki değerleri sıfırlayınız (kontağı kapatmadan).
3. Aynı yolu tümüyle manuel gidiniz ve yolculuğunuzun sonunda hem ortalama hız hem de ortalama yakıt değerlerini kaydediniz.
4. Değerlerinizi tekrardan sıfırlayarak geri dönüşünüzü bu sefer tamamen otomatik modda gerçekleştiriniz ve değerlerinizi bir kez daha not ediniz (bu son adım isteğe bağlıdır fakat tamamlayıcı nitelikte olmasından dolayı fayda sağlayacaktır) .
5. Tüm değerlerinizi bizimle paylaşınız.

Biraz sizi uğraştırabilir fakat yukarıda da belirttiğim gibi kafanızdaki soru işaretleri büyük ölçüde aydınlığa kavuşacaktır.

Saygılarımla...


_____________________________



 
532 Mesaj
25 Aralık 2011; 12:25:58 

arkadaşlar araçta malum hill holder yok bu geriye kaçırma yokuşlarda ne düzeyde oluyo acaba? frenden ayağımızı çekip hemen gaza bastığımızda, manuel vitesli bi arabada debriyajdan ayağımızı çekerek gaza basıp kalktığımızda kaçırdığı kadar falan mı? yokuşun dikliğine bağlıdır biraz da ama eğer 5 cm. falansa pek handikap olmasa gerek.. bir de aracın bu kadar performanslı olmasının sebebi tsi motormu? çünkü bildiğim kadarıyla 1.2 motorda araçlar zorlanıyo baya kaldırmıyo motor hacmi yığılma yapıyo kasıyo aracı..


_____________________________



 
405 Mesaj
25 Aralık 2011; 12:44:49 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak

arkadaşlar araçta malum hill holder yok bu geriye kaçırma yokuşlarda ne düzeyde oluyo acaba? frenden ayağımızı çekip hemen gaza bastığımızda, manuel vitesli bi arabada debriyajdan ayağımızı çekerek gaza basıp kalktığımızda kaçırdığı kadar falan mı? yokuşun dikliğine bağlıdır biraz da ama eğer 5 cm. falansa pek handikap olmasa gerek.. bir de aracın bu kadar performanslı olmasının sebebi tsi motormu? çünkü bildiğim kadarıyla 1.2 motorda araçlar zorlanıyo baya kaldırmıyo motor hacmi yığılma yapıyo kasıyo aracı..

bu konunun tüm mesajlarını okursanız tüm sorularınıza yanıt bulrsunuz?
ve de bence kimseyi dinlemeyin gidin aracı test edin, motor ve şanzımana, yol tutuşuna hayran kalacaksınız. aracın tek kusuru bence iç hacminin küçük olması.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chtzdmr -- 25 Aralık 2011; 12:47:15 >


_____________________________

iki araç karşı karşıya geldiğinde birinin frene basması gerekiyorsa ilk önce frene basan arac kullanıcısına iyi sürücü denir.
Lütfen merceksiz farlarına zenon ampulu veya yüksek kelvinli ampul takıp karşısındakini ve önündekini rahatsız eden AMPULlerden olmayalım.


 
532 Mesaj
25 Aralık 2011; 17:56:45 

quote:

Orijinalden alıntı: chtzdmr


bu konunun tüm mesajlarını okursanız tüm sorularınıza yanıt bulrsunuz?
ve de bence kimseyi dinlemeyin gidin aracı test edin, motor ve şanzımana, yol tutuşuna hayran kalacaksınız. aracın tek kusuru bence iç hacminin küçük olması.

en kısa zamanda yapıcam bi test sürüşü tşkler


_____________________________



 
405 Mesaj
25 Aralık 2011; 21:03:42 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


en kısa zamanda yapıcam bi test sürüşü tşkler

yalnız 1.2 tsi dsg için konuştum. 1.6 tdi motoru da çok iyi ancak dizel grubunda polo satsın diye türkiyeye otomatik dizel ibiza getirmiyorlar. aynı şekilde de 1.2 tsi polo gelmiyor Türkiyeye, ibiza satılsın diye.


_____________________________

iki araç karşı karşıya geldiğinde birinin frene basması gerekiyorsa ilk önce frene basan arac kullanıcısına iyi sürücü denir.
Lütfen merceksiz farlarına zenon ampulu veya yüksek kelvinli ampul takıp karşısındakini ve önündekini rahatsız eden AMPULlerden olmayalım.


 
532 Mesaj
25 Aralık 2011; 21:19:28 

quote:

Orijinalden alıntı: chtzdmr


yalnız 1.2 tsi dsg için konuştum. 1.6 tdi motoru da çok iyi ancak dizel grubunda polo satsın diye türkiyeye otomatik dizel ibiza getirmiyorlar. aynı şekilde de 1.2 tsi polo gelmiyor Türkiyeye, ibiza satılsın diye.

benim de ilgilendiğim 1.2 tsi dsg zaten ötesi bütçemi baya bi aşıyo.. kafamı kurcalayan tek şey hill holder, o kadar kusur kadı kızında da olsun demek zorundayız sanırım


_____________________________



 
405 Mesaj
25 Aralık 2011; 21:26:11 

eşiniz sıklıkla kullanmayacaksa sorun olmaz ama bütçeniz yetiyorsa esp paketi ilave ettirin. esp hild hold eklesinler. tabi vaktiniz de varsa


_____________________________

iki araç karşı karşıya geldiğinde birinin frene basması gerekiyorsa ilk önce frene basan arac kullanıcısına iyi sürücü denir.
Lütfen merceksiz farlarına zenon ampulu veya yüksek kelvinli ampul takıp karşısındakini ve önündekini rahatsız eden AMPULlerden olmayalım.


 
26 Mesaj
26 Aralık 2011; 10:52:01 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


benim de ilgilendiğim 1.2 tsi dsg zaten ötesi bütçemi baya bi aşıyo.. kafamı kurcalayan tek şey hill holder, o kadar kusur kadı kızında da olsun demek zorundayız sanırım

arkadaşım sen sıkıntı yapma ben 6 aydır kullanıyor geri kacırmalar felan sıkıntı olmuyor zamanla alısıyorsun öyle bariz kacırma yok birde tabiki esp ve yokuş kalkış destegi olan araç bulursan değme keyfine....


_____________________________



 
532 Mesaj
26 Aralık 2011; 12:02:42 

quote:

Orijinalden alıntı: kocamaz_06


arkadaşım sen sıkıntı yapma ben 6 aydır kullanıyor geri kacırmalar felan sıkıntı olmuyor zamanla alısıyorsun öyle bariz kacırma yok birde tabiki esp ve yokuş kalkış destegi olan araç bulursan değme keyfine....


evt kafamı kurcalayan oydu.. tamam o zaman sorun olmuyosa sevindim tşkler


_____________________________



 
157 Mesaj
26 Aralık 2011; 13:45:52 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


evt kafamı kurcalayan oydu.. tamam o zaman sorun olmuyosa sevindim tşkler

Merhaba

Cumartesi günü ben de klübe katıldım.
1.2 TSI DSG Copa Plus Gümüş Gri

Araca hayran kaldım diyebilirim. Özellikle inanılmaz tok bir araba. Çukurlarda filan sıfır tangırtı, tok bir ses. Motor ve DSG den bahsetmiyorum bile.

Neyse hill holder olayına gelelim. Bu konuda bir takım tespitlerim var, paylaşmak isterim.

Evet, araçta bu özelliğin olmaması büyük dezavantaj, özellikle aşağıda anlatacaklarım nedeniyle bayan sürücülerin pek ilgisini çekeceğini sanmıyorum bu aracın.

Bilirsiniz, manuel araçlarda gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz araç hareket etmeye başlar. Sanırım motorun devrinden kaynaklanan bişey, teknik olarak tam bilmiyorum
İşte bizim araçta da bu var aslında. Tek farkı, frene basıldığında balatalar zorlanmasın diye tamamen devre dışı kalıyor.

Çok dik olmayan haffi bir rampada, ya da düz bir yolda deneyebilirsiniz. Dururken frenden ayağınızı yavaşça çekin, araç bir anda hareket etmeye başlayacaktır gaza basmadan.
Aynı eski sistem tam otomatik araçlar gibi. Ama onlarda frene basarken de araç gitmek istediği için fren balataları normalden daha önce eskiyordu. Bu nedenle frene basınca bizim araçta bu olay sıfır.

Bu yukarıdaki yöntemi dik rampalarda uygulama şansımız ne yazık ki yok. Çünkü, rampanın dik olmasından kaynaklanan yer çekimi kuvveti, aracı ileri götüren kuvvetten daha fazla ve araç hareket etmeye başlayamadığı için sonsuza kadar geriye kaydıracaktır.
Bunu önlemenin iki basit yolu var.
1- El frenini çekip kalkmak. Bu yöntem etkili, ancak el freni balatalarına yük binebilir. Çünkü el frenini çekip ayağınızı frenden çekin, araç el frenini indirene kadar resmen gaza basıyormuş gibi ileri gitmek istiyor.
2- Yokuşta dururken sol ayağımızın köşesi ile frene basmak. Tam kalkacakken çok hafif gaza basılır (çok hafif) sonra araç ileri gitmek istemeye başladığında sol ayak frenden çekilir. Bu bana daha kolay geliyor.

Tercih size kalmış tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur

İyi sürüşler


_____________________________



 
532 Mesaj
26 Aralık 2011; 16:28:38 

quote:

Orijinalden alıntı: mesgs


Merhaba

Cumartesi günü ben de klübe katıldım.
1.2 TSI DSG Copa Plus Gümüş Gri

Araca hayran kaldım diyebilirim. Özellikle inanılmaz tok bir araba. Çukurlarda filan sıfır tangırtı, tok bir ses. Motor ve DSG den bahsetmiyorum bile.

Neyse hill holder olayına gelelim. Bu konuda bir takım tespitlerim var, paylaşmak isterim.

Evet, araçta bu özelliğin olmaması büyük dezavantaj, özellikle aşağıda anlatacaklarım nedeniyle bayan sürücülerin pek ilgisini çekeceğini sanmıyorum bu aracın.

Bilirsiniz, manuel araçlarda gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz araç hareket etmeye başlar. Sanırım motorun devrinden kaynaklanan bişey, teknik olarak tam bilmiyorum
İşte bizim araçta da bu var aslında. Tek farkı, frene basıldığında balatalar zorlanmasın diye tamamen devre dışı kalıyor.

Çok dik olmayan haffi bir rampada, ya da düz bir yolda deneyebilirsiniz. Dururken frenden ayağınızı yavaşça çekin, araç bir anda hareket etmeye başlayacaktır gaza basmadan.
Aynı eski sistem tam otomatik araçlar gibi. Ama onlarda frene basarken de araç gitmek istediği için fren balataları normalden daha önce eskiyordu. Bu nedenle frene basınca bizim araçta bu olay sıfır.

Bu yukarıdaki yöntemi dik rampalarda uygulama şansımız ne yazık ki yok. Çünkü, rampanın dik olmasından kaynaklanan yer çekimi kuvveti, aracı ileri götüren kuvvetten daha fazla ve araç hareket etmeye başlayamadığı için sonsuza kadar geriye kaydıracaktır.
Bunu önlemenin iki basit yolu var.
1- El frenini çekip kalkmak. Bu yöntem etkili, ancak el freni balatalarına yük binebilir. Çünkü el frenini çekip ayağınızı frenden çekin, araç el frenini indirene kadar resmen gaza basıyormuş gibi ileri gitmek istiyor.
2- Yokuşta dururken sol ayağımızın köşesi ile frene basmak. Tam kalkacakken çok hafif gaza basılır (çok hafif) sonra araç ileri gitmek istemeye başladığında sol ayak frenden çekilir. Bu bana daha kolay geliyor.

Tercih size kalmış tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur

İyi sürüşler

mesgs öncelikle hayırlı olsun aracın güle güle kullan bilgiler için çok teşekkür ederim.. sorunu yaşarsak hafif rampalarda dğl de dikçe yokuşlarda yaşıcaz anladığım kadarıyla.. iki çözüm önermişsin bunun için de.. bu çözümler sanırım milim bile geri kaçırmayı önlüyor.. peki bunların yanı sıra üçüncü bi alternatif olarak frenden ayağını çekip hemen gaza basmayı denedinmi? aradan geçen o yarım saniyelik sürede büyük bi kaçırma veya patinaj oluyo mu yoksa araç kendini hemen toparlayıp öne mi hareket ediyo? ve dik yokuşlardan bu şekilde kalkmanın araca bi zararı varmıdır?


_____________________________



 
157 Mesaj
27 Aralık 2011; 8:31:08 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


mesgs öncelikle hayırlı olsun aracın güle güle kullan bilgiler için çok teşekkür ederim.. sorunu yaşarsak hafif rampalarda dğl de dikçe yokuşlarda yaşıcaz anladığım kadarıyla.. iki çözüm önermişsin bunun için de.. bu çözümler sanırım milim bile geri kaçırmayı önlüyor.. peki bunların yanı sıra üçüncü bi alternatif olarak frenden ayağını çekip hemen gaza basmayı denedinmi? aradan geçen o yarım saniyelik sürede büyük bi kaçırma veya patinaj oluyo mu yoksa araç kendini hemen toparlayıp öne mi hareket ediyo? ve dik yokuşlardan bu şekilde kalkmanın araca bi zararı varmıdır?

çok teşekkürler

Evet denedim. çok dik yokuşta araba ok gibi geriye kaçıyor. ne kadar hızlıca davranırsanız davranın. arkadaki yakın bir araca çarpma olasılığı çok yüksek
bence arkanız boşken deneyin dik bir yokuşta. belki benim ayaklar yavaştır :)


_____________________________



 
26 Mesaj
27 Aralık 2011; 15:12:25 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


mesgs öncelikle hayırlı olsun aracın güle güle kullan bilgiler için çok teşekkür ederim.. sorunu yaşarsak hafif rampalarda dğl de dikçe yokuşlarda yaşıcaz anladığım kadarıyla.. iki çözüm önermişsin bunun için de.. bu çözümler sanırım milim bile geri kaçırmayı önlüyor.. peki bunların yanı sıra üçüncü bi alternatif olarak frenden ayağını çekip hemen gaza basmayı denedinmi? aradan geçen o yarım saniyelik sürede büyük bi kaçırma veya patinaj oluyo mu yoksa araç kendini hemen toparlayıp öne mi hareket ediyo? ve dik yokuşlardan bu şekilde kalkmanın araca bi zararı varmıdır?

ben cok denedim suana kadarda arkadasın söylediği yöntemleri takdir ediyorum çözüm bulmus.Ama ben bir ibiza 1.2 tsi dsg kullanıcısı olara suana kadar bu iki yöntemin ikisinide kullanmadım ayagımı frenden cekip gaza bastım her seferinde olmasada birkac sefer patinaj cekti sadece :D


_____________________________



 
532 Mesaj
27 Aralık 2011; 15:17:59 

bi test sürüşü farz oldu anlaşılan


_____________________________



 
26 Mesaj
27 Aralık 2011; 15:22:20 

sekizkozalak
Test sürüşüne cıkınca arabayı cok begenip götürme


_____________________________



5067 Mesaj
27 Aralık 2011; 16:33:11 

arkadaşlar ben Seat Ibıza cope Plus 1.2 Tsi DSG için fiyat aldım.

Bayan telefonda 38.200 dedi, ben 38.000 verip park sensörü ekleteceğim, siyah renkli.

Siz ne düşünüyorsunuz bu fiyatla ilgili? Daha uygun alam fırsatı var mıdır?


Liste fiyatı 38.900+MTV 39150 gibi bir fiyat dediler...

Acil cvp bekliyorum arkadaşlar, aracı bu hafta içinde almayı düşünüyorum geç kaldım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 27 Aralık 2011; 16:35:36 >


_____________________________

May The Force Be With You


 
26 Mesaj
27 Aralık 2011; 17:48:30 

hasan ii fiyat ama biliyorsun oto dünyası birkac bayiyi daha ara farklı fiyatlar vereceklermi birde (+) ne koydurabilirsen senin için avantaj atıyorum park sensörü, kolcak,paspas vs ama birkac bayi ara kampanya zamanı sonucta


_____________________________



3579 Mesaj
27 Aralık 2011; 17:56:56 

quote:

Orijinalden alıntı: hasanmerto

arkadaşlar ben Seat Ibıza cope Plus 1.2 Tsi DSG için fiyat aldım.

Bayan telefonda 38.200 dedi, ben 38.000 verip park sensörü ekleteceğim, siyah renkli.

Siz ne düşünüyorsunuz bu fiyatla ilgili? Daha uygun alam fırsatı var mıdır?


Liste fiyatı 38.900+MTV 39150 gibi bir fiyat dediler...

Acil cvp bekliyorum arkadaşlar, aracı bu hafta içinde almayı düşünüyorum geç kaldım

iyi fiyat bence. +700 lira metalik renk farkını koymamışlar. düşünmeyin alın derim ben.


_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


5067 Mesaj
27 Aralık 2011; 19:37:28 

quote:

Orijinalden alıntı: kimiferhat


iyi fiyat bence. +700 lira metalik renk farkını koymamışlar. düşünmeyin alın derim ben.

Son konuşmamızda 38 e bırakmışlar... Bakalım yarın netleşecek, ama İbiza almaya karar verdik gibi hayırlısı...


_____________________________

May The Force Be With You


 
532 Mesaj
27 Aralık 2011; 19:58:09 

quote:

Orijinalden alıntı: kocamaz_06

sekizkozalak
Test sürüşüne cıkınca arabayı cok begenip götürme



_____________________________



 
532 Mesaj
27 Aralık 2011; 19:59:12 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak




bugün teğmen olmuşum yaw, hayırlı olsun bana


_____________________________



 
26 Mesaj
28 Aralık 2011; 11:46:46 

hem tegmen oldun hemde aracı alınca değme keyfine


_____________________________



5067 Mesaj
28 Aralık 2011; 15:16:16 

Ben anlaştım arkadaşlar 38bine, 1 yıllık bakım hediyeli; isteyene Avek Oto'da bir tane Gümüş Copa Plus 1.2 DSG 38100 ve park sensörü hediyeli...



_____________________________

May The Force Be With You


 
532 Mesaj
28 Aralık 2011; 22:19:26 

quote:

Orijinalden alıntı: hasanmerto

Ben anlaştım arkadaşlar 38bine, 1 yıllık bakım hediyeli; isteyene Avek Oto'da bir tane Gümüş Copa Plus 1.2 DSG 38100 ve park sensörü hediyeli...



hayırlı olsun arkadaşım.. ben ancak ilkbahar aylarında satın alabilicem sanırım ama bu fiyatlara bulamam sanırım o dönemde


_____________________________



5067 Mesaj
29 Aralık 2011; 16:38:14 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


hayırlı olsun arkadaşım.. ben ancak ilkbahar aylarında satın alabilicem sanırım ama bu fiyatlara bulamam sanırım o dönemde

sağol teşekkür ederim , darısı başına inşallah...

Bugün aracı test de ettim, dsg şanzıman gerçekten çok iyi, aracın süspansiyonu da gerçekten başarılı Megane 3 aracımdan daha iyi diyebirilim.


_____________________________

May The Force Be With You


 
26 Mesaj
29 Aralık 2011; 16:43:17 

Bugün aracı test de ettim, dsg şanzıman gerçekten çok iyi, aracın süspansiyonu da gerçekten başarılı Megane 3 aracımdan daha iyi diyebirilim.



_____________________________



 
13 Mesaj
29 Temmuz 2012; 1:11:05 

1.2 tsi dsg aracıma pazartesi günü kavuşacağım inşallah :) forumda bu araçla yazılan her mesajı en ince ayrıntısına kadar okudum ve almaya karar verdim.üzerse yakıt tüketimi üzer diye düşünüyorum ama efendi bir sürüşle onuda en aza indirebiliriz heralde :)

sormak istediğim soru şu ;
bayiden ne gibi özellikler ekletebilirim.pazarlık konusunda çok iyi değilimdir ama kolçak,park sensörü dışında ne gibi donanımlar ekletmek mümkün yardımcı olursanız sevinirim...


_____________________________



TODAY TOMORROW TOYOTA


 
26 Mesaj
30 Temmuz 2012; 9:23:11 

Arkadaşım şimdiden hayırlı uğurlu olsun güle güle bin aracına kolçak ve park sensörü dısında seat bayileri pek birşey eklemiyor ben cok zorladım jantları 16' yapmak için ama yapmadılar pek bişey eklemiyorlar ama sana öneri kaskonu kendir yaptır
ben aynı zamanda sigortacılık yaptıgım için aynı kaskoyu sana 300 TL felan fazla söylüyecekler dısarda kendin yaptır yani


_____________________________



 
13 Mesaj
30 Temmuz 2012; 13:37:31 

bilgilendirme için teşekkürler.bu aracın kasko ne kadara patlar bize peki ?


_____________________________



TODAY TOMORROW TOYOTA


 
349 Mesaj
30 Temmuz 2012; 13:47:17 

quote:

Orijinalden alıntı: sekizkozalak


benim de ilgilendiğim 1.2 tsi dsg zaten ötesi bütçemi baya bi aşıyo.. kafamı kurcalayan tek şey hill holder, o kadar kusur kadı kızında da olsun demek zorundayız sanırım

ben de aracımı yeni aldım , 15 gün olmadı daha. referans modele ancak yetti param. hillholder benimkinde de yok ama hiç de problem olmadı. sadece bir kez şile nin dik yokuşlarında kaydırdım arabayı . normal yokuşlarda gayet iyi .hele de ayağın alışırsa birsüre sonra hiç problem olacağını salmıyorum. ilk kez otomatik kullanan ve otomatiğe sonderece kaygı ve ön yargıyla yaklaşan biri olarak , aracımdan son derece memnunum.(daha önce ki aracım c segmnti peugeottu. bu yüzden arka koltuğun darlığı konusu doğrudur ,bilginize)


_____________________________



 
26 Mesaj
30 Temmuz 2012; 13:48:00 

Arkadaşım arac kasko bedelleri aracın modeli fiyatı kullanan kişinin yaptıgı kaza ve kullanıcının yaşı ile dogru orantılı olarak değişiyor ben 2011 yılında aldıgımda ilk yıl 1000 TL kasko bedeli ikinci yıl içinde yeni yaptırdım tabiki kazasızlık indirimi ile birlikte 880 felan geldi bu arada benım yasım 29 Ankarada isen kasko için yardımcı olurum.


_____________________________



 
349 Mesaj
30 Temmuz 2012; 13:53:05 

quote:

Orijinalden alıntı: mesgs


Merhaba

Cumartesi günü ben de klübe katıldım.
1.2 TSI DSG Copa Plus Gümüş Gri

Araca hayran kaldım diyebilirim. Özellikle inanılmaz tok bir araba. Çukurlarda filan sıfır tangırtı, tok bir ses. Motor ve DSG den bahsetmiyorum bile.

Neyse hill holder olayına gelelim. Bu konuda bir takım tespitlerim var, paylaşmak isterim.

Evet, araçta bu özelliğin olmaması büyük dezavantaj, özellikle aşağıda anlatacaklarım nedeniyle bayan sürücülerin pek ilgisini çekeceğini sanmıyorum bu aracın.

Bilirsiniz, manuel araçlarda gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerseniz araç hareket etmeye başlar. Sanırım motorun devrinden kaynaklanan bişey, teknik olarak tam bilmiyorum
İşte bizim araçta da bu var aslında. Tek farkı, frene basıldığında balatalar zorlanmasın diye tamamen devre dışı kalıyor.

Çok dik olmayan haffi bir rampada, ya da düz bir yolda deneyebilirsiniz. Dururken frenden ayağınızı yavaşça çekin, araç bir anda hareket etmeye başlayacaktır gaza basmadan.
Aynı eski sistem tam otomatik araçlar gibi. Ama onlarda frene basarken de araç gitmek istediği için fren balataları normalden daha önce eskiyordu. Bu nedenle frene basınca bizim araçta bu olay sıfır.

Bu yukarıdaki yöntemi dik rampalarda uygulama şansımız ne yazık ki yok. Çünkü, rampanın dik olmasından kaynaklanan yer çekimi kuvveti, aracı ileri götüren kuvvetten daha fazla ve araç hareket etmeye başlayamadığı için sonsuza kadar geriye kaydıracaktır.
Bunu önlemenin iki basit yolu var.
1- El frenini çekip kalkmak. Bu yöntem etkili, ancak el freni balatalarına yük binebilir. Çünkü el frenini çekip ayağınızı frenden çekin, araç el frenini indirene kadar resmen gaza basıyormuş gibi ileri gitmek istiyor.
2- Yokuşta dururken sol ayağımızın köşesi ile frene basmak. Tam kalkacakken çok hafif gaza basılır (çok hafif) sonra araç ileri gitmek istemeye başladığında sol ayak frenden çekilir. Bu bana daha kolay geliyor.

Tercih size kalmış tabii ki.

Umarım açıklayıcı olmuştur

İyi sürüşler

ama sol ayağınızla aracıkaydırmayacak adar frene basarsanız motoru debriyaja basmış gibi ayırıyorsunuz tekerlekten. hareket edebilmeniz için freni bırakmanız lazım . bu arada yine kayma riski ile karşılaşırsınız. bence kaydıran arkadaşlar , alışana kadar birsüre el freni desteği kullansınlar.
mantık olarak daha uygun gibi geliyor bana


_____________________________



 
26 Mesaj
30 Temmuz 2012; 13:56:52 

Arkadaşlar cok cabuk alışırsınız hemen hemn 13 aydır kullanıyorum 1 veya 2 kez patinajla kalkış gerçekleştirmişimdir sorun yapmayın tabi cok acemi değilseniz


_____________________________



 
349 Mesaj
30 Temmuz 2012; 14:00:35 

benimki referans en baz modeli yani. hasarsızlık indirimini saymazssan 1.500 tl kaskosu var. hasarsızlığı düşünce 650 kalmıştı. ama park sensörü de ekleyince 652 oldu:). yani hasarsızlık indirimi ile beraber sadece park sensörünün bile 2 tl pirim maliyeti var. style paket vs.yi siz tahmin edin artık...


_____________________________



 
349 Mesaj
30 Temmuz 2012; 14:08:44 

AA. Bu arada ben er'dim yaw. Terfi etmişim :)) Bu arada bu terfi işi nasıl oluyo anlamış diilim. Anlayan varsa bana da anlatsın lütfen


_____________________________



123 Mesaj
31 Temmuz 2012; 1:14:11 

2011 İbiza 1.2 Tsi-DSG Style kullanıcısıyım. 1 yıl oldu.
2011'de 1238 TL Kasko bedeli, 2012 yılında ise hasarsızlık indirimi ile 758 TL Kasko bedeli ödedim.

Saygılar, Uğur.


_____________________________

2011 SEAT İBİZA 1.2 TSI 105 STYLE DSG
DELL İNSPİRON 15R i5 480M-2.67 GHz- 4Gb RAM
Samsung Galaxy S3 - Samsung Galaxy Note 3 - Samsung UE-40F6340 Smart 3D Led TV
Asus Transformer Pad TF 700T


173 Mesaj
31 Temmuz 2012; 9:54:05 

Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .


_____________________________

intel 80286 16 mhz, 1 mb ram, 20 mb seagate hdd, isa I/O, hercules ekran.


3579 Mesaj
31 Temmuz 2012; 15:26:23 

quote:

Orijinalden alıntı: trocero

Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .

hayırlı olsun aracınız, xds, esc ile birlikte çalışan bir sistem tehlike anlarında virajda daha rahat kontrole olanak sağlar. ne olursa olsun esc ışığı yandığı için biz hepsine esp deyip rahatlayalım


_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


6297 Mesaj
31 Temmuz 2012; 19:15:18 


quote:

Orijinalden alıntı: trocero

Dün İstanbul Kayadibi'nden 1.2 TSI DGS + ESP paketli ibizamı aldım, çıkar çıkmaz 40 lt benzin aldım ve Ankara ya geldim, 105 km hızı aşmadan hız sabitleyiciyi bol bol kullanarak yaptığım yol sonunda 20 lt harcadı şu an deponun yarısı dolu görünüyor henüz 0 km olan bir araç için çok az yaktığını düşünüyorum. İlk izlenimlerim araç işçiliği b sınıfı bir araca göre çok iyi, kliması gayet iyi soğutuyor, müzik sistemini başarılı buldum, yol tutuşu çok iyi esp 1 kez devreye girdi ondada açıkçası devreye girmesi için biraz zorladım, hill holder özelliğini kayadibi depodan aracı çıkarırken test ettik gerçekten 1 cm kaydırmıyor, xds denilen zımbırtı nedir onu henüz öğrenemedim . DSG arıza vermezse bu fiyata alınacak en iyi araçlardan biri diyebilirim .

hayırlı olsun.

7.vites 105 km devir muhtemelen 1500 civarlarında olmuştur. Az yakması normal. bu değeri referans alıp ş.içi tüketimine üzülmeyin derim, çünkü oda normal :)



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


3308 Mesaj
1 Ağustos 2012; 0:54:14 

Ben İstanbuldan almayı düşünüyorum bu aracı, en iyi fiyatı hangi bayi veriyor? Genelde 500 lira filan indiriyorlar. Satmakta sıkıntıları yok sanırım.


_____________________________

Gigabyte p55US3L rev2,I5 750,2X2 Kingston DDR3 1333 CL7,Akasa x4,Gigabyte GTX 480,Creative xfi music edition,Xilence 1000w,CoolerMaster haf 932,Philips 8694,PS3


 
13 Mesaj
1 Ağustos 2012; 2:21:17 

malesef anlaşamadık bir türlü bayi ile.bugun yarın derken olmadı kısmet değilmiş demekki napalım.
bende onlara inat gittim bir toyota bayisine 1.33 auris aldım.cevaplar için teşekkür eder ağız tadıyla sürmenizi dilerim...


_____________________________



TODAY TOMORROW TOYOTA


173 Mesaj
1 Ağustos 2012; 10:07:51 

Beyler bir sorum olacak direksiyonun sol tarafında far düğmesi var ama uzun, kısa far ayarı nasıl yapılıyor?


_____________________________

intel 80286 16 mhz, 1 mb ram, 20 mb seagate hdd, isa I/O, hercules ekran.


3579 Mesaj
1 Ağustos 2012; 14:55:21 

quote:

Orijinalden alıntı: trocero

Beyler bir sorum olacak direksiyonun sol tarafında far düğmesi var ama uzun, kısa far ayarı nasıl yapılıyor?

kısalar yanıyorken sellektör yaptığınız kolu arkaya iterseniz uzunlara geçer.


_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


173 Mesaj
1 Ağustos 2012; 15:01:36 

quote:

kısalar yanıyorken sellektör yaptığınız kolu arkaya iterseniz uzunlara geçer.


Eyvallah Dostum


_____________________________

intel 80286 16 mhz, 1 mb ram, 20 mb seagate hdd, isa I/O, hercules ekran.


123 Mesaj
2 Ağustos 2012; 5:05:27