Şimdi Ara

Nokia , KVK , Genpa Bedel iadesi veya Cihaz değişimi hakkında danışmak isteyenler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
7.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nokia KVK Genpa
    Merhabalar eğer ürününüzde bir sorun varsa ve nokia kvk genpa size yardımcı olmuyor yasal haklarınızı hiçe sayıyorsa...

    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesi ; "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren...bir yıl içerisinde, aynı arızanın ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaları beş defadan fazla oluşması gibi durumlarda...
    30 iş günü süresinin geçmesine rağmen sizin cihazını sıfırı ile değiştirmiyor veya bedelini size ödemiyorsa
    mutlaka ve mutlaka hakkınızı arayın hemen bir ihtarname çekin ve tüketici hakem heyetine başvurun.
    bu işlemleri nasıl yapacağınızı size detaylı olarak anlatabilirim.
    ben hikayemi size kısace bahsedeyim nokia 6710 navigatör cihaz aldım ve sürekli tuşları basmıyor arama yapamıyordum aynı arızadan 4 kez servise gitti ve sonunda bu cihazı ya değiştirin yada bedel iadesi yapın dedim nokia tuşların basmaması aksesuardır ve değişim ve bedel iadesi söz konusu değildir dedi :) gülermisin ağlarmısın tamamen aldatmaca gaz pedalı olmayan bir araba düşünün tuşu olmayan çalışmayan bir telefon komik bende hemen ihtarname çektim ve yazılı olarak beyan edin dedim sonra da gittim dilkecemi verdim (hiç bir ücret ödemeden) 5 gün geçti ve nokia dan telefon geldi
    bedel iadesimi istersiniz yoksa cihaz değişimi mi diye bende çatır çatır son kuruşuna kadar paramı geri aldım...
    hiç korkmayın faturanızın aslını ve servis fişleriniz varsa birkaç dikkat etmeniz gereken ufak şeyler var bana danışabilirsiniz herkeze seve seve yardımcı olacağım...
    saygılar...







  • Merhaba sinemasa,
    Paylaşımınızla paralel bir sorunu ben de Nokia ile yasıyorum.
    4. serviste anakartı değişen telefonumu bu sefer yine farklı bir arızadan dolayı 5. sefer garanti süresi dahilinde servise verdim. Kaldı ki, telefonumun faturası şirket adına kelimiş olduğundan dolayı, yasal olarak takip edebileceğim 2 adım olduğunu öğrendim.
    1. Nokia ya ihtarname çekmek
    2. İhtarname ile para iadesi talebimi Nokia eğer olumsuz karşılarsa bu sefer de Ticaret Mahkemesine dava acmak.

    Ekim 2010 dan beri bu tarihe kadar 7 ay gecti ve telefonu artık servisten teslim almıyorum. Sabır gösteriyorum ki amacım bu süreci sizde olduğu gibi para iadesi şeklinde sonlandırmak. Çünkü artık o telefonun yüzünü bile unuttum bırakın kullanmayı...


    Mesajınızda "ihtarname çektim, sonra da gittim dilekçemi verdim " demişsiniz.

    İhtarnameyi bir avukat yardımıyla mı hazırladınız ve de noter kanalıyla karşı tarafa ilettiniz ? ya da olayı anlatan kendi yazınızı elden verdiyseniz , bunu Nokia A.Ş genel merkezine mi yoksa teknis servise mi verdiniz?




  • Tamir süresi 20 iş gününe düştü diye biliyom ama
  • onarım süresi 20 iş gününe düştü c.tesi de dahil bu iş günlerine..

    1 yıl içinde toplam arızanın 4 ü geçmesi veya garanti süresi içinde 6 yı geçmesi durumunda değişim hakkından yararlanabiliyoruz.

    ayrıca 10 iş günü içinde arıza giderilmezse benzer özellikli cihazı geçici olarak tahsis etme durumundalar.. ve fatura garanti belgesi yerine geçmiyor..muhakkak kaşeletmek lazım..
  • Daha bugün nokia yetkili servise gittik arkadaşın telefonunu almaya, 25 gün felan olmuştu vereli ve cihazı adam verdiğinde hiçbirşeyin değişmediğini söylediler daha sonra şefleriyle konuştuk felan 10 gün içersinde yapılır felan dedi bekliyoruz bizde şuanda ve servis gerçekten işini yapmıyor.
  • Yeni yasadan bir kötü haber...

    İlgili madenin eski hali:
    Diğer Yükümlülükler
    Madde 14- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altından fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması,
    https://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1949


    Bu da yeni hali:
    MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”
    http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424.htm


    Aynı arızanın 2 den fazla tekrarlanması durumunda garanti devreye girmeyecek artık...
    -----------------------------------------------------------

    Bir de iyi haber arkadaşlar...:

    MADDE 1 – 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki (k) bendi eklenmiştir.

    “k) İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”

    http://www.resmigazete.gov.tr/main.aspx?home=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424.htm&main=http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424.htm


    Cumartesi iş günü mü değil mi muhabetti de böylece son bulmuştur...




  • Bide teknik servistekilerin yazılımsal hiçbirşeyden anlamayıp, afra tafra yapmaları gerçekten ilginç..
  • >>ayrıca 10 iş günü içinde arıza giderilmezse benzer özellikli cihazı geçici olarak tahsis etme durumundalar..

    Kanundaki bu metin, servise sorumluluk yüklüyor ancak, bunun "müşterinin talep etmesi halinde " gibi bir detay içermemesi bir çok tüketiciyi sanki servis kendiliğinden geçici bir cihaz tahsis edeceği algı ve yanılgısına itiyor.


    Tüketici geçici bir cihaz için servisten bizzat talepte bulunması gerekiyor.

    Çünkü hiçbir servis cihazınızın serviste kalan süresi 10 iş günü geçti , size geçici bir cihaz verelim demiyor. Demek zorunda da değiller çünkü bir çoğu servis formlarında özellikle "Müşteri talep etmesi durumunda.....verilir.." şeklinde ibare bulunduruyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunuss.10

    Tamir süresi 20 iş gününe düştü diye biliyom ama


    Doğru ancak, benim yaşadığım süreç, kanunun yeni halinin yürürlüğe girmesinden daha önce olduğu için eski hükümlere tabiyim.
  • Yeni kanun 24 Nisan tarihli resmi gazetede yayınlanmıştır.


    MADDE 11 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinden bir ay sonra yürürlüğe girer.


    Yani yeni uygulama 24 Mayıstan sonraki işlemlerde geçerli olacak...
  • Arkadaşlar sizlere birkaç sorum olacaktı.. Yaklaşık 1.5 sene önce almış olduğum N97 model bir cihaz var.. Henüz 1 Dk yüzümü güldürmemiş olan.. Telefon 7 kez servise gitti.. Değişim talebinde bulundum en son.. Şuan değişim onaylandı.. 11.04.2012 tarihinde değişimin onaylandığını bildirmek için aradılar nokianın müşteri hizmetleri no'sundan, ve değişecek cihaz modelinin bana tekrar dönülerek bildirileceğini söylediler tamam dedim.. Aynı modelin olmaması gerektiğini söyledim aynı model ile değişim yapılmayacak zaten dediler.. Hala bana dönmediklerinden bu gün ben aradım nokia'yı, bana N97 mini yada C6-01 ile değişim yapılacağını söylediler.. bende farklı bir cihaz isteyip isteyemeyeceğimi sordum bana kvk kartal'ı ararsanız ordan size daha net yardımcı olursun dediler.. aradım kvk kartal'a ulaşamadım.. N97 Mini'yi kesinlikle istemiyorum zaten.. C6-01 dedikleri cihaz şuan piyasada 620 630 tl.. Benim Cihazı aldığım fatura bedeli 1199 TL, şaka gibiler :) beni yarı yarıya (600 TL) zara sokmak gibi bi hakları yok.. Bu konu hakkında ne yapabilirim? ürünün fatura bedelini geri isteme gibi bi şansım var mı hala? (Cihazın faturası benim adıma değil, bu sorun yaratır mı?)




  • Keşke 7 kez servisle uğraşmayıp Heyete/Tük.Mahkemesine müracaat edip bedel iadesi isteseydin. Eminim ki şimdi 1200 Lirayı cebine koymuş olurdun ve istediğin güzel bir cihazı alırdın....
  • Telefonu beğenerek ve uzun uğraşlar sonucu aldığımdan belki yapılır umudu vardı içimde, ancak şuanda Nokiayı, N97'nin adını duyunca midem bulanıyor... Allah uzak tutsun artık Nokiadan.. Benim için önemli olan şuanda yapabileceklerim, neler yapabilirim yardımcı olursanız sevinirim...

    Bu gün Nokia'yı arayıp görüştüm, bana ısrarla değişecek modelle ilgili bilgi veremiyoruz demeleri sonucunda KVK Kozyatağıyla görüştüm, onlar telefonun N97 Mini ile değiştirildiğini ve kendilerine yollandığını en geç 1 2 gün içinde ellerinde olacağını ve yollayacaklarını belirtti.. bunun üzerine tekrar nokia'yı aradım bana hala bilgiye sahip değiliz diyorlardı :) N97veya N97 Mini yi kesinlikle kabul etmeyeceğimi belirttim ve telefondaki arkadaşa bu konu üzerinde kayıt açtırdım.. Dün aradığımda bana muadil cihaz olarak önerdikleri cihaz da N97 Mini veya C6-01 di.. C6-01 şuanda piyasa değeri 600 630 TL arasında değişen bir cihaz benim telefona verdiğim para 1199 tl.. Bunun neresi muadil pek anlayamadım açıkcası.. N97 Mini konusunda da o da bi N97 ve aynı şeyleri onda da yaşayacağım + ben Mini cihaz istiyor olsam N97'mi alırken önümde o da vardı miniyi alırdım normalini değil :S




  • Bende Bu gün telefonumu garantiye verdim ve meraktan bir araştırayım dedim. İlk öncelikle konu açan arkadaşıma sonsuz teşekkürüm var. Garanti servisleri insanları mal yerine koyuyor. Telefonum (htc desire x) bunda bir yıl önce hard-brick'ten garantiye verdim. Adamlar anakartı değiştirmiş ama işçilik beş para etmez. Çok çizik olmayan ekran jelatin ile telefonu verdim ekran çizikten geçilmiyordu. Bir iki hafta sonra ışık sensörü (ekranı konuşurken kapatır) o zor algılamaya başladı ve kapa açma tuşu zor basmaya başladı. En kötüsü ise ben telefonu 29 iş günü(cumartesileri saymadım ve garanti kadığında max 30 gün) sonra aldım. Her neyse ben telefonun köşelerinde tasarım amaçlı demir bir parçayı komple kırmıştım.(çalışmasına engel değil) Bu şekilde ve garanti sırasında bozdukları parçalarıda söyleyek kvk yolladım. Ama adamlar bozdukları parçaları bana beyan etti. Bir parça kırdım diye biz şuçlu olduk. Bu günde jak(kulaklık) girişi bozulduğu için garantiye verdim. Telefonu rootlamıştım ama unroota yapmıştım. Umarım bir şey demezler




  • arkadaşlar ben hakem heyeti üzerinden paramı son kuruşuna kadar aldım. şöyleki satan yer sorumlu ben migrostan almıştım ödemediler paramı şikayet ettim siz sadece 4 adet kvk nın verdiği arıza kaydı olan evraklarla başvurun. sonra migros veya nerden aldıysanız sizi arayıp hemen ödeme yapmak isteyeceklerdir.
  • SLM SİNEMASA BENİM TELEFONUM HTC XL 23/05/2012 DE ALDIM GARANTİSİNİN BİTMESİNE 1.5 AY KALDI 1 AYDIR GARANTİYE GÖNDERİYORUM 3 SEFER ANAKART DEGİŞTİ DİYİP GÖNDERİYORLAR AMA HATALAR AYNI DEVEM EDİYOR TLFNUM BUGUNDE GÖNDERDİM BU 4 OLDU TLF DEGİŞİMİNİ İSTEDİM BANA DETAYLI İNCELEME YAPACAKLARINI SÖYLEDİLER TÜKETİCE HAKLARINI ŞİMDİMİ GİTMEM GERİKİYOR TLF GELİNCEMİ BİRDE O ZMAN 1.599 ALMIŞTIM BANA TAM PARA İADESİMİ YAPARLAR YOKSA KULLANIMDAN DOLAYI KESİNTİ YAPARLARMI DEGİŞİM İSTERSEMDE BU TLF SIFIRI YOK NE GÖNDERİR LER YARDIMCI OLURSAN TŞKLER
  • telefonun tamir süresinde geçen süre garanti süresinin üstüne eklenir ancak,

    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; a) (Değişik:RG-24/4/2011-27914) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra ---- bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması----

    bu neye göre belirleniyor biz bunu neden gösterip değişim talep edebilirmiyiz ?
  • Merhaba arkadaşlar benim bir sorum var Yukarıdakikere paralel fakat onlar eski tarih olduğu için kanun değişmiş mi diye soruyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsane_dadas

    Merhaba arkadaşlar benim bir sorum var Yukarıdakikere paralel fakat onlar eski tarih olduğu için kanun değişmiş mi diye soruyorum

    Servis süresi 20 iş gününe düştü. Tek bildiğim bu değişiklik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gecen hafta ankara genpa servısıne 5s cıhazımı verdım kenarında ufak bı ezık var dıye garantıdısı saydılar ve arızalı olan telefon ıcın benden 1080 tl fıyat ıstedıler.Genpa ezık olan telefona bakmıyor mu bu mu cıkıyor yanı sonuctan garantı kapsamına gırmıyor mu telefonda kullanım sorunu hıc yok basına gelen var mı boyle bı durum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.