Şimdi Ara

hidrojen enerjisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar hidrojen enerjisi ve özellikle motorlarda kullanımı ile ilgili bilgi arıyorum.bilginize sunarım.teşekkürler.



  • Hidrojenin oksijenle birleşmesi egzotermik bir reaksiyon. Yani bu tepkime sırasında ısı meydana çıkıyor.
    Bu olaya hidrojenin yakılması da diyebiliriz. Kül/atık olarak su çıkıyor. Bildiğimiz H2O

    Bildiğim kadarıyla hidrojeni direk kullanabilecek bir motor yok. Elde edilen ısı enerjisini hareket enerjisine dönüştürmek gerekiyor.
    _____________________________
  • fuel cell (yakıt hücresi ) motorlardaki kullanım şeklidir.Bu konuda sana sonsuz yazı makale gönderebilirim.Detay yaz lütfen

    quote:

    Orjinalden alıntı: beyazjedi

    arkadaşlar hidrojen enerjisi ve özellikle motorlarda kullanımı ile ilgili bilgi arıyorum.bilginize sunarım.teşekkürler.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye'nindir .

  • vezir. bu konuda detaya ihtiyaç var,seçimi sana ait olmak kaydı ile bulduklarını aktarabilirsen,şimdiden teşekkür...

    Beyazjedi..Bu konu banada lazımdı.Sanada teşekkür...
    _____________________________
    Vicdanını dinle!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kovuk

    Hidrojenin oksijenle birleşmesi egzotermik bir reaksiyon. Yani bu tepkime sırasında ısı meydana çıkıyor.
    Bu olaya hidrojenin yakılması da diyebiliriz. Kül/atık olarak su çıkıyor. Bildiğimiz H2O

    Bildiğim kadarıyla hidrojeni direk kullanabilecek bir motor yok. Elde edilen ısı enerjisini hareket enerjisine dönüştürmek gerekiyor.


    Ekzotermik olacak
    _____________________________
  • Hidojen, uzay mekiği başta olmak üzere uzay programlarında kullanılan araçlarda, alternatifsiz tek yakıttır.

    Otomobillerde hidrojen enerjisi, "yakıt pili" denilen bir cihazla elektrik enerjisi elde edilmesi ve elektrik motorları ile aracın hareket ettirilmesi şeklinde kullanılır.

    Bu linkte birtakım bilgiler bulabilirsiniz.
    http://www.hidrojenforumu.com/yakitpilleri/yakitpilleri.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaotika -- 6 Ocak 2006 19:31:14 >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Hidojen, uzay mekiği başta olmak üzere uzay programlarında kullanılan araçlarda, alternatifsiz tek yakıttır.

    Otomobillerde hidrojen enerjisi, "yakıt pili" denilen bir cihazla elektrik enerjisi elde edilmesi ve elektrik motorları ile aracın hareket ettirilmesi şeklinde kullanılır.

    Bu linkte birtakım bilgiler bulabilirsiniz.
    http://www.hidrojenforumu.com/yakitpilleri/yakitpilleri.htm


    Neden tüm uzay araçlarında sadece hidrojen kullanımı mümkün ?
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Termosifon ve Güneş enerjisi
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bence, bu uzay programında olayın mali yönü çok önemli olduğu için demek ki maliyetine göre şu an en verimli yakıt hirdojenmiş diye düşünüyorum. Yoksa katı yakıtlar, hidrojenden çok daha fazla güç sağlıyor, ama kat kat pahalı.
    _____________________________
  • O zaman alternatifsiz ağır bir iddia olmadı mı ?


    Bence yaptığı ağırlık da önemli, gaz gibi hafif bir yakıtın tercihi de daha akla yatkın oluyor
    _____________________________
  • Bildiğim kadarıyla hidrojen enerjisinin bugün petrol yerine kullanılmasının önündeki en büyük engel bu enerjiyi kullanacak araçlarda çok büyük ve sağlam yakıt tankları olması gerekliliği. Yani hidrojenin birim haciminin barındırdığı enerji miktarı ile alakası var bu durumun. Aynı şey doğal gaz için de geçerli. Neden hala Lpg kullanıyoruz da doğal gaz gibi bir enerji kaynağını otomobillerde kullanamıyoruz. Çünkü aynı hacimdeki lpg ile doğal gaz'ın sağlayacakları enerjiler arasında dağlar kadar fark var. Lpg kullanmak için dev gibi bir depoya ihtiyaç yok, böylece ağırlık sorunu da olmuyor.
  • Reaksiyon sonunda açığa çıkan 3200 santigrad derecelik bir ısının makul düzeylere çekilmesi en büyük sorun,ısıya dayanımlı malzeme teknolojisi gerekiyor.Olay tamamen metalurjik.
    Kaotika ,verdiğin adres işe yaradı .teşekkür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akarahmet -- 6 Ocak 2006 21:51:22 >
    _____________________________
    Vicdanını dinle!
  • Ayrıca hidrojen için yakıt hücrelerinde reaksiyon kontrolü amacıyla bor'a ihtiyaç var.Dünyadaki bor madenlerinin % de 70'ide Türkiyede...
    Gelecekte çok büyüksün be Türkiye.
    _____________________________
    Vicdanını dinle!
  • konuyla ilgilendiğiniz için teşekkürler.benim ilgilendiğim hidrojen hücre yakıt sistemleri ve içten yanmalı motorlarda hidrojenin kullanımı.internette araştırdım ve ingilizce bazı kaynaklar edindim.sizinde elinizde kaynaklar varsa paylaşırsanız sevinirim.
  • bu konuda çok fazla bilgi var önce türkçe siteleri söyleyeyim

    bu unido merkezi istanbulda kurulmuş ve dünya hidrojen enerjisi konseyi başkanı sayın prof.nejat veziroğlu başkanlıgında araştırmalar yapan bir resmi birleşmiş milletler kuruluşudur
    http://www.unido-ichet.org/
    öncelikle bu siteyi hallaç pamuğu gibi atmalısın kialt sitelere ulaşabilesin
    http://www.fuelcelltoday.com/FuelCellToday/EducationCentre/EducationCentreExternal/EduCentreDisplay/0,1741,FCImages,00.html?id=1&start=12#

    ikincisi sayın nejat veziroğlu adını search et genel anlamda hidrojenin geleceği hakkında bilgi edinebilirsin

    yakıt hücresi en basit konu ,hatta ortaokul seviyesinde herkez böyle bir şeyi anlayabilir ama geliştirilmesi için yakıt hücresinin belkemiği olan hücre duvarında gelişmeler gerekti o yüzden 2000 li yıllara geldik.

    burada membran çok önemlidir çünki sistemin verimini bu belirler .
    PEM yani proton exchange membran
    http://www.humboldt.edu/~serc/animation.html
    bu site kabaca olayı özetler
    deha fazla detay istiyorsan yaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: beyazjedi

    konuyla ilgilendiğiniz için teşekkürler.benim ilgilendiğim hidrojen hücre yakıt sistemleri ve içten yanmalı motorlarda hidrojenin kullanımı.internette araştırdım ve ingilizce bazı kaynaklar edindim.sizinde elinizde kaynaklar varsa paylaşırsanız sevinirim.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • bu siteden de gerekli yayınlara ulaşabilirsin eğer ingilizce anlamakta sıkıntın varsa bildir başka siteler de göndereyeyim.

    http://www.rebresearch.com/H2links.html
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • evet kaotika uzay programlarında hidrojenin kullanılması için major 3 nedeni yazıyorum sana ;

    1-hidrojen püskürtülebilen ve kısa zamanda çok büyük itme gücü saylayacak saf olan tek kaynaktır.
    2-eger büyük ağırlıklar söz konusu ise (uzay gemisi gibi) bunu saglayacak katı yakıtın kendisi agırlığı çok büyük sorun oluşturacaktır.Hidrojen tek atomlu ve en hafif elementir,aynı zamanda yanma anında maximum enerji verir.(en verimli yakıttır)
    3-uzay istasyonlarında ekstradan su taşıma miktarını azaltır.Çünki kullanma suyu ve içilebilen suyun bir kısmı yakıt hücrelerinin hidrojeni kullanma sonucunda oluşturduğu atık olan sudur.yani önce uzay gemisi bir sürü sistemin çalışması için hidrojen yakıtını kullanır,elekrik üretir, atık olan su ise uzay gemisi ihtiyaçları için kullanılır ve tekrar arıtılıp su olarak tüketilirler ve de hatta hatta tuvaletlerdeki pis su bile ziyan olmaz gerekirse güneş hücrelerinden tekrar hidrojenm elde edilir (elektroliz) ve kullanım için hazır tutulur.
    Kim ne yapsın katı yakıtı hidrojen dururken ,sıkılınca içebiliyorsun baksana !!!

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Bence, bu uzay programında olayın mali yönü çok önemli olduğu için demek ki maliyetine göre şu an en verimli yakıt hirdojenmiş diye düşünüyorum. Yoksa katı yakıtlar, hidrojenden çok daha fazla güç sağlıyor, ama kat kat pahalı.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • bor sadece katalizördur .Yani yakıt hücresinde sadece oksijen ve hidrojene ihtiyaç vardır.Bor hidrojeni depolamak ve zararsız halde saklamak için gereklidir.Enerji üretiminde kendisi tükenmez yani katalizördür.


    quote:

    Orjinalden alıntı: akarahmet

    Ayrıca hidrojen için yakıt hücrelerinde reaksiyon kontrolü amacıyla bor'a ihtiyaç var.Dünyadaki bor madenlerinin % de 70'ide Türkiyede...
    Gelecekte çok büyüksün be Türkiye.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • geçen senelerde hidrojenle çalışan bir jeep yapmışlardı ne oldu yaa
    _____________________________
    HAYATTA HİÇBİR ŞEY BORU DEYİLDİR...
  • acaba ekteki araç olmasın



    http://www.fuelcelltoday.com/FuelCellToday/EducationCentre/EducationCentreExternal/EduCentreDisplay/0,1741,FCImages,00.html?id=1&start=72#




    quote:

    Orjinalden alıntı: ediges

    geçen senelerde hidrojenle çalışan bir jeep yapmışlardı ne oldu yaa





    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • vezir, verdiğin site bilgileri ve ilgin için teşekkürler.Bunlara benzer siteleri araştırdım verdiklerine de bakacağım.Aslında ilgimi çeken konu, hidrojen yakıt pili olarak her türlü sektörde kullanılmaya aday olsa da(bina,fabrika elektrik üretimi ve küçük elektronik ürünlerde yakıt pili kullanımı) hidrojenin içten yanmalı motorlarda yanması ile hidrojenin yakıt olarak otomobillerde kullanılması.Ben dünyada hidrojen motoru teknolojisinde hidrojen kullanan içten yanmalı motorların hücre teknolojisine geçmeden önce ara geçiş aşaması olacağını düşünüyorum.Bu konuda yaptığım araştırmalarda CE(combustion engine) motorlarda hidrojenin yakılmasının bazı teknik aksaklıklara neden olduğunu gördüm(kullanılan motorların benzin ve dizele göre geliştirilmiş motorlar olmasından ve hidrojenin yanma karakteristiklerinden dolayı).Ancak bazı kaynaklarda eğer bu sorunların çözülebilmesi halinde özellikle otomobillerde, bu hidrojen kullanan CE motorların bir geçiş aşaması olarak değilde, gelecekde de otomobilerde hidrojen pilinin yerine kullanılabileceğini söylüyor.Aslında bunun en büyük sebebi hidrojen pilinin geliştirilmesindeki zorluklar(artı seri üreitme geçtiği takdirde yakıt hücrelerinin ekonomik durumu) ve CE motorların, artık belli bir gelişmişlik düzeyine ulaşması(CE motorlar yaklaşık 100 senedir gelişmeye devam ediyor,artı olarak hidrojenli CE motorun verdiği güç benzin ve dizelinkinden daha fazla olmakla birlikte ısıl verimi daha yüksek).Buradan yola çıkarak hidrojenin arabalarda kullanımında CE motorun daha gerçekçi gözükmesi beni onu araştırmaya itti.fikirlerinizi bekliyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.