Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (175. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4.198
Cevap
54
Favori
514.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdaloral

    Konu hakkında uzmanlaşmış arkadaşlara: Kullanmakta olduğum 13 plakalı Hidrojen hücremi söküp dağıttım. Hidrojen ile oksijeni ayıracak şekilde tekrar düzenledim. Birkaç gün içinde toparlayıp test edeceğim. Tavsiyeleri olan var ise bekliyorum.

    Ayrıca şönt dirençli dijital ampermetreye ihtiyacım var. Gönderebilecek olan var ise lütfen cevap ve fiyat versin. 30 A yeterli olur.

    neden ayrı ayrı üretmek istiyorsunuz öncelikle bunu soralım çünkü araçta üret kullan yapacaksanız gereksiz haaa projeniz varsa aynı yoldayız demektir benim projem yükledigim resimde incele istersen bu arada 13 plaka ile bu işlem olmaz 2 plaka ile olur eski düzende 13 plaka yerine ben +nn-nn+ 7 plaka ile plaka başı 4 volt gayet güzel çalışıyor aslında 1.5 volt bile yeterli ama üretim azalıyor o zaman en iyi verimi 7 plaka ile orta eksiye kenarlar artıya baglı vaziyette aldım aracımdada kullanıyorum gayette güzel çalışıyor du...... taki pazar gününe kadar söoktüm 3 milimetre pas yapmış artı ya baglı parçalar ve artı ya bakan nötr yüzeyler de dahil paslı aklıma sirke geliyor ama bilmiyorum nasıl bu pas işini çözücez
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • Sayın azdaha_53 hidrojen ile oksijeni içten yanmalı motora birlikte gönderdiğimiz de: yakıtın oksijen seviyesinin yüksek olmasına bağlı olarak (hem kendisindeki yaklaşık %33, hemde atmosferdeki yaklaşık %21 oksijen) öncelikle erken tutuşma, geri yanma gibi riskler oluşuyor. Hidrojenin etkisi ile yakıtın zenginleşmesi sonucu gereğinden fazla hızlı yanma gerçekleşiyor, pistonun hareketi bu hızı karşılayamayarak vuruntu yapıyor. Bu durumun zaman içerisinde motora neler yapacağını tahmin etmek pek zor değil. (Bunu oksijen kaynağı yaparken şalamaya oksijeni verdiğimizde yanmanın hızlanması gibi bir örnekle açıklayayım) Yine oksijen sensörlü motorlarda ayrıca sensöre müdahale etmek gerekiyor aksi halde tasarruf yapayım derken fazladan yakıt tüketiyorsunuz. Sensöre müdahale edeyim derken işin içine elektronik giriyor o zaman da işler karışmaya başlıyor. İsterseniz ikisini ayırıp sadece hidrojeni yakmayı deneyin daha az şiddetli yandığını adeta lpg gibi parladığını görürsünüz. Ben tam da bunu yapmak istiyorum.




  • Ayrıca enerji kazanımı konusunda söylediklerinize tamamen katılıyorum. Uğraşmaya değer olduğuna ve işe yarayacağın inanıyorum.
  • Amerikan donanması en sonunda yapmış bakın bakalım, sizin x plakalı cihazlarınıza benziyormu...

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Bu zamazingo ile, uçak gemilerinde, jet yakıtı üretecekler, deniz suyundan.

    Detayları yazmıyorum, nasılsa lütfedip okumazsınız...

    Bu cihazla üretilen yakıt ile, uçuşu bir model uçak ile yapmışlar.

    http://www.nrl.navy.mil/media/news-releases/2014/scale-model-wwii-craft-takes-flight-with-fuel-from-the-sea-concept




  • Sayın maxialem, 13 plaka ile olmaz demişsiniz. Malesef size katılmıyorum. Değil 13, 113 plaka ile bile olur. Ben tasarımını yaptım. İki gazı ayırmak için hücre içerisinde plakalar arasında 2 mm kalınlığında çift conta, araya da asetat kullandım. Asetatın alt kısmını da açık olacak şekilde yerleştirdim. Yani alttan suyun gireceği yerde hücre boyunca yatay olarak 1 cm yüksekliğinde açıklık var, sıvı asetatın her iki tarafına da doluyor. Asetatın bir tarafında oksijen diğer tarafında hidrojen birikiyor. Çıkış noktalarını da ona göre ayarlayınca bir su girişi, iki gaz çıkışı. Sıvı tankı iki adet. Bu iki sıvı tankı alttan birbirine bağlı. İki gaz çıkışının biri bir tanka diğeri diğer tanka dönüş yapar. Hidrojen tankının çıkışı motora gönderilir. Oksijen tankının çıkışı havaya salınır. Tankların alttan birbirine bağlı olmasının sebebi ise gaz çıkışlarından dönüş yapan sıvıyı sisteme dahil etmek ve sıvı seviyesini dengelemektir. Hidrojen cihazımı bu şekilde tasarladım ve parçaları hazırladım. Nasip olursa yarın birleştirip, yetiştirebilirsem test edeceğim. Sonuçları paylaşırım. Kısacası senin yukarıda vermiş olduğun çizimin bizim standart cihazımıza uygulanması diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Amerikan donanması en sonunda yapmış bakın bakalım, sizin x plakalı cihazlarınıza benziyormu...

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi


    Bu zamazingo ile, uçak gemilerinde, jet yakıtı üretecekler, deniz suyundan.

    Detayları yazmıyorum, nasılsa lütfedip okumazsınız...

    Bu cihazla üretilen yakıt ile, uçuşu bir model uçak ile yapmışlar.

    http://www.nrl.navy.mil/media/news-releases/2014/scale-model-wwii-craft-takes-flight-with-fuel-from-the-sea-concept

    Sayın delifişek, eleştirel bakışınıza saygı duyuyorum, hatta bu tavrınız ile değerli fikir ve paylaşımlarınızdan istifade ediyor kendime ayna tutuyorum; teşekkür ederim. Ben pekde amerikan hayranı değilim ama o şaaşalı milyon dolarlık hassas cihazları ve çeşitli zımbırtıları kaldırdığımızda kullandıkları sistemin bizimkinden pekte bir farkı yok. Ayrıca onca güç, araç, cihaz, bilgi, teknoloji, vs. vs. yapabildikleri bir model uçak uçurmak mı olmuş. Yuh diyorum başka da bir şey demiyorum.




  • Adamı katil edersiniz,

    Başka bir şey değil. Anladık ingilizcen yok. Google translator den bir geçir bakalım, ne var mış cihaz içinde, neden deniz suyu kullanıyormuş.

    Konuya bu yaklaşım tarzi ile, anca havanda su döversiniz...
  • erdaloral E kullanıcısına yanıt
    merak ettim dogrusu nasıl bir sistem yaptınız çünkü yazılandan bişey anlamadım umarım seri bir devre yapmadınız aksi halde saf hidrojen üretemezsiniz nedeni ise elektrik akımı bizim araya koydugumuz hiç kablo baglı olmayan plakadan dahi geçiyor bu plakanın bile bir yüzeyi hidrojen diger yüzeyi oksijen üretiyor basit bir çizim yapıp atarsanız makbule geçer belki dogru tasarımı siz bulmuşsunuzdur
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    başka kaynaktan ilgimi çekti hidrojeni nasıl oda sıcaklıgında sıvılaştırmışlar :)


    Makale
    İyon değişimi ile tabakalı Feii-FeIII-hidroksit (yeşil pas) doğrusal C9-C16 karboksilatlann birleştirilmesi,

    Karina B. Ayala-Luis , Christian Bender Koch , Hans Christian B. Hansen
    Temel Bilimler Bölümü ve Çevre, Yaşam Bilimleri Fakültesi, Kopenhag, Thorvaldsensvej 40, DK-1871 Frederiksberg C, Danimarka Üniversitesi
    Uygulamalı Kil Bilimleri 01/2010; DOI: 10.1016/j.clay.2010.01.003
    ÖZET yeşil pas sülfat (GRSO4) denilen Feii-FeIII hidroksit sülfat, doğrudan iyon değişimi ile GR-karboksilatlar oluşturmak için lineer alifatik monokarbonasidi arakatgılıdır olmuştur. Interkalasyon teknik, daha önce NaOH (pH 7.3) ile nötralize edildi, saf karboksilik asitler sulu etanolik çözeltiler (% 30 v / v) ile, yeni sentezlenmiş GR sülfat (GRSO4) karıştırılması oluşuyordu. C karboksilat anyonlar, 16 (heksadekanoik asit) 5 (pentanoik asit) arasında değişen toplam karbon sayısı, bu çalışmada kullanılmıştır. Bunların başlangıç ​​konsantrasyonları: a) C14 5 ve 10-kat molar fazlalığı ve C16 karboksilik asitler, sırası ile, ve GRSO4 başlangıç ​​molar konsantrasyonuna göre karboksilik asitleri C12 C5 b) 20-kat molar fazla. X-ışını difraksiyon GR-karboksilatlar varlığını ve interkalasyonu ölçüde bir göstergesi olarak kullanılmıştır GR bazal yansımasının yoğunluğunun nispi değişimi belirlenmiştir. GR-karboksilatlar ancak C ≥ 9 için oluşturulmuştur. Hızlı ve hemen hemen tam bir alt katkı reaksiyonun bir gün sonra tam ya da neredeyse tam interkalasyonu ile en hidrofobik karboksilatlar (C14 ve C16) gözlendi. Kısa zincir (C12 C9) olan karboksilik asitler için anyon değişim eksik olduğu ve hatta GRSO4 reaksiyon 6 gün sonra tespit edildi. FTIR spektrumu, GR ara kat alan ve sülfat kaybı içine karboksilat anyonlarının araya ekleme doğruladı. Mössbauer analizler C12 karboksilat interkalasyon GR metal hidroksit katmanlarda Fe koordinasyonunu değiştirmediğini gösterdi. GR-karboksilatlar arasında ara tabaka alanı genişleme metilen grubu başına 0,25 nm bir artış ile C sayıda doğrusal olarak ilişkili idi. XRD analizi dayalı olarak, birleştirilmiş tabakalar karboksilat anyonları zıt alkil zincirleri arasında ya da karşı tabakaların herhangi girik ile brusit benzeri tabakaların doğru hareket ettirildiğinde bir çift tabaka olarak üst üste binen bir dereceye kadar dik iki katmanlı olarak düzenlenebilir. Kombine onları polar olmayan organik bileşikler için reaktif yüze çekiciler olarak umut verici malzemeler yapmasına organik ara katmanları 1) hidrofobiklik ve kendi yapısı içinde yüksek reaktif Fe 2) bulunması,: GR-karboksilatlar, iki önemli kimyasal / yapısal özelliklere de sahiptir.




  • Arkadaşlar bir sualim olacak,
    Hatta iki tane.


    öncelikle karpit lambası gibil bir kab yapıp ( tasarımı fazla basıncı dışarı atcak vb.vb.) çıkan gazı azar azar motora yollasak ( dur hemen , tamam ortalığı havaya ucurur dediğinizi duyar gibiyim.) nasıl olur, su bedava karpit çok ucuz, tamam biz doğayı koruyalım, sudan elde edelim dedik, ama dehef tasarruf ise bu belki daha zehirli gaz açığa çıkartır ama tasarruf eder değilmi??
    Yokmu bu hususta fikir vericek???
    Deli fişek amca sen bizlere karadenizin dip suyu olan sülfürlü suyu çıkartırsak verimimiz yüzde kaç artar??*
    Onun hesabını o yüce zekanla yaparmısın?
    Gidip arkadaşlarla çıkartıp buradan herkese yollasak üstedlar da belki farklı bir yol bulup insanlığa hizmet etmiş olur??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Adamı katil edersiniz,

    Başka bir şey değil. Anladık ingilizcen yok. Google translator den bir geçir bakalım, ne var mış cihaz içinde, neden deniz suyu kullanıyormuş.

    Konuya bu yaklaşım tarzi ile, anca havanda su döversiniz...

    Yahu delifişek amca sen kafalı adamsın, seni severiz,

    Lakin hiç bir bilimsel tez, enerji korunumu VS.VS.VS hiç bir açıklaması yada bilimsel dayanağı olmayan habere inanıyonda
    Bu forumdaki üretilen hidrojenin tasarruf yaptırdığına inanmıyon, ki buradakiler seni davet de etti. ( ben dahil.)
    Gel bak bakalım oluyormu da dedik,
    Ama elin amerikalısı yapış bir kasa , koymuş içine bizimkine benzer elektroliz hücresi, Yok karbonu deniz suyundan alıyormuş, yok sıvı jet yakıtı yapıyormuş,
    Adamlar altına yorum yapmış, hiç okudunmu o yorumları???

    Bak adamlardan dalga geçeni mi ararsın, tüketilenin üretilenden daha iyi olması için güneşten elektrik kullan diyeni mi ararsın,




  • delifişek, sen tartışma ve bilgi paylaşımı adabını bilmediğini defalarca göstermiştin zaten, unutmuşum. Tırnak çıkarıp ukalalık yapacağını tahmin etmeliydim. Forumdaki bilgi paylaşan diğer arkadaşlardan sana cevap yazdığım için özür diliyor, sana bir daha cevap yazmayacağım taahhüdü ile havanda su dövme işime geri dönüyorum.
  • Word-2010'da çizdiğim basit çizimdir. Daha fazla detaylandırmak için zamanım yok. Umarım fikir vermiştir. Yakında fotografta eklerim.
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi




  • Aman aman.

    Hemen mağdur edebiyatı. Yanında da dolma biber test sendromu.

    Kendinizi kandırdığınız yetmediği gibi milleti de kandırıyor, aksini idda edeni karalayıp aklınız sıra üste çıkıyorsunuz.

    Gerçi Aziz Nesinin çok haklı olduğu bu memlekette işinizi yürütmekten kolay ne var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdaloral

    Word-2010'da çizdiğim basit çizimdir. Daha fazla detaylandırmak için zamanım yok. Umarım fikir vermiştir. Yakında fotografta eklerim.
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    Tebrik ederim üstadım, harika bir fikir. . (mebrandaki üst deliklet gaz kanalı yanlış değilsem.??)

    Tebrik ederim lakin elde edilen gazın ayrışmasında arabaya herhangi bir fayda sağlayacağını hiç düşünmüyorum, çünkü oranımız çoook düşük, Sayın jumel üstad hesabını yapmıştı burada sanırsam...

    Araçtaki oksijen sensörlerinin etkilenmesini ortadan kaldırmayacak diyebilirim, çünkü yanma işleminde hidrojen olduğu müddetçe her daim çıkan eksoz manifoldundaki atık gazın karbonmonoksit oranı azalacağından ötürü o sensörler yinede müdahale isteyecek.


    oksijen sensörlerine demirden manşon yapıldımı yada yurt dışından bile getirtenler var, taktıkmı onlardan elektronik bir müdahale gerekmeksizin işlem halledilmiş olur diyebiliriz.

    hatta sadece bu manşonla bile tasarruf yapılabiliyor sanırsam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azdaha_53 -- 14 Nisan 2014; 11:40:27 >




  • Gaz kanallarına çok kafa yordum. Doğru olduğunu düşünüyorum. Jumel'in yazısını okumuştum. Deneyerek teyit edeceğiz. Bazen teorideki bilgiler pratikte çok farklı sonuçlar verebiliyor. Oksijeni zaten kullanmayacağımıza göre önceki şeklinden fazla bir farkı olmayacaktır. Çıkan hidrojeni emme subaplarının ağzına kadar götürmeyi ve içine de atomize su buharı eklemeyi düşünüyorum. Yavaş yavaş ilerleyeceğim.
  • Evet erdaloral, bu atomize suyu hiç bir enerji harcamadan elde ettikten sonra eksozt manifoldunun etraında gezdirerek sıcaklığa maruz bırkmayı da tavsiye ederim.
    Motora giden filitreden geçtikten sonra havanın vakum yolu ile nebulizatör plastik zımbırtısını kullanmanı tavsiye ederim.
    Başarılar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azdaha_53

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdaloral

    Word-2010'da çizdiğim basit çizimdir. Daha fazla detaylandırmak için zamanım yok. Umarım fikir vermiştir. Yakında fotografta eklerim.
     hidrojen yakıt tasarruf sistemi hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    Tebrik ederim üstadım, harika bir fikir. . (mebrandaki üst deliklet gaz kanalı yanlış değilsem.??)

    Tebrik ederim lakin elde edilen gazın ayrışmasında arabaya herhangi bir fayda sağlayacağını hiç düşünmüyorum, çünkü oranımız çoook düşük, Sayın jumel üstad hesabını yapmıştı burada sanırsam...

    Araçtaki oksijen sensörlerinin etkilenmesini ortadan kaldırmayacak diyebilirim, çünkü yanma işleminde hidrojen olduğu müddetçe her daim çıkan eksoz manifoldundaki atık gazın karbonmonoksit oranı azalacağından ötürü o sensörler yinede müdahale isteyecek.


    oksijen sensörlerine demirden manşon yapıldımı yada yurt dışından bile getirtenler var, taktıkmı onlardan elektronik bir müdahale gerekmeksizin işlem halledilmiş olur diyebiliriz.

    hatta sadece bu manşonla bile tasarruf yapılabiliyor sanırsam.

    @erdaloral sizin sisteminiz saf halde hidrojen üretemez nedenini daha önce yazdım
    deseydinizki her 2 plakada 1 başka havuz kullanıcam o zaman tamam derdim
    3 plaka düşünün en baştaki plaka artı olsun en sondakide eksi ortadaki nört yani baglantı sadece su olsun

    evet ortadaki pılakadada hidrojen ve oksijen üretilir bu plakanın eksiye bakan kısmında oksijen artı ya bakan kısmında oksijen üretir inanmıyorsanız plakalarınızı sökün bakın plakanın oksijen üreten kısmı paslı hidrojen üreten kısmı daha temiz halde görülecektir buda size plakanın bir yüzeyi hidrojen diger yüzeyi oksijen ürettiginin kanıtıdır ki yanındaki oksijen üreten elektrik baglı plaka ile tam ters voltaj vardır bu nedenle karışır hidrojen ve oksijen

    diyebilirsinizki olurmu ekside hidrojen üretilir evet dogrudur ama seri devrede bu iş daha farklı bir hal alır sorarım size seri devre nedir ben bunu deneyimledimde ve meslegim elektrik başkalarının deneyimlerinden ders almamak bana göre boşa harcanmış vakittir ......

     hidrojen yakıt tasarruf sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxialem -- 14 Nisan 2014; 17:50:36 >




  • Doğrudur sayın maxialem; elektrolizde plakaların bir yüzü eksi iken diğer yüzü artı şeklinde davranır. İşte ben bütün plakaların bir yüzlerini bir çıkışa, diğer yüzlerini diğer çıkışa kanalize ettim. Saf olmayacağı kesin ancak en az %80'in üzerine çıkacağını düşünüyorum. Bu da benim için yeterlidir. Hazırladığım cihaz 13 plaka, 12 hücre -nnnnn+nnnnn- şeklinde dizilime sahip. Ortadaki plakanın her iki yüzeyi de oksijen üretiyor olduğundan onun iki yüzeyini de oksijen çıkışına yönlendiriyorum. Dıştaki her iki plakanın birer yüzeyi dıştaki pleksiye conta ile sıfır. Orada elektroliz sıvısı yok. Ayrıca plakaların elektroliz yapan yüzeylerine şekildeki gibi krom ızgara puntaladım. Yüzeyi arttırmak için.
  • ardaloral iyi bir tasarım, sadece plaka ve mazeme kalitesi bu ürünün verimliliğini arttırır diyebilirim, ( fotoğraf koymadınız??)

    Sadece sizin saflığı bozan üstteki hidrojen vede oksijen kanallarına dolacak olan sıvının metaller üzerinden geçerken oluşan elektrolizdir. onun dışında herşey çalışır gibi duruyor,

    Maxialem in dediğini doğru anladıysam bir plaka yüzeylerindeki oluşan gazların hidrojense hidrojen çıkış kanalına , oksijense oksijen çıkış kanalına yönlendirmeyle çözümleneceğini kesin.

    bir de oksijen ve hidrojen çıkışlarında ayrı ayrı su kablarının olması , ve bu suların da bir pompada birleşip tek olarak hücrenin altından verilmesi gibi güzel bir düşünce sardı beni,

    Lakin uğraşmak gerekli.

    Bir tek kaçak akımlar bizi engeller,

    Bende kaçak akımları azaltacağını düşündüğüm farklı bir hücre tasarladım, lakin sizlerle paylaşmak için çizim yapmam lazım,,,




  • 
Sayfa: önceki 173174175176177
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.