Şimdi Ara

EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
15
Favori
294.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Linea da bile vites kolu körükle kaplı. Bizimkiler sopa mübarek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Linea da bile vites kolu körükle kaplı. Bizimkiler sopa mübarek.

    Katılıyorum.

    Ama bir de sunu düşünüyorum. Mst almadan önce citroen c4 bakmıştım. Vites kolu Cok hoşuma gitmişti. Vitesi manuel kullanmak istediğinde direksiyondan kumanda edebiliyorsun. Ama bizimkinde vitesi ileri geri hareket ettiriyorsun. Yani uzun olmasaydı vites nerede diye aramak gerekirdi her degisiklikte. Ama bu kadar da uzun olmaz ki canım. Daha önce de dendiği gibi; malzemeden hiç çalmamışlar.
  • Bir arkadasın dediği gibi c4 lerde vites kolu yok. Vites parmağı var. :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Bir arkadasın dediği gibi c4 lerde vites kolu yok. Vites parmağı var. :-)

    Kulaklarım çınladı. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: picakmesut

    fluence edc privilage ile ilgili ilk 2000km tespitlerimi daha önce paylaşmıştım.şu an 5000km oldu.Daha önce de otomatik ve düz kullanan biri olarak tespitlerimi paylaşmak istedim.
    1.Yakıt tüketimi 3kişi ile ac açık genelde 110 hız sabitleyici kullanılarak : yol bilgisayarı 5.4, depo doldurulduğunda 5.6lt/100km. - 4kişi klima genelde kapalı hız genelde 100-110 civarı 4.7lt/100km. Toplamda 2100km uzunyolda 105 lt tüketti. Yani ortalama 5lt/100km .Bu süratlerle yakıt tüketimi açısından diğer 1.6 veya 2.0 dizellerle fark yok.
    2.Kabin oldukça sessiz, 150 ye kadar çekiş problemi yok, bu araç sakin 100-120 km arası seyahat için gayet uygun.Hız yaparım veya arada sırada atraksiyon yaparım vs düşünüyorsanız uygun değil.
    3.uzun yolda cam açıldığında ya da sunroof herhangi bir şekilde açıldığında azıcık ta rüzgar varsa fazlasıyla gürültü ve rüzgarın ıslık sesi geliyor.dolayısıyla sunroof sadece aksesuar görevi görüyor, camı sunroofu açsanız gürültüden durulmuyor, kapatsanız sıcaktan.klimaya bir şekilde mahkumsunuz.
    4. ses sistemi zayıf. vol 22-23 te ancak duyulabiliyor. ve yanlış hatırlamıyorsam 30 da bitiyor.kulağı dolduran bir ses çıkmıyor.
    5.Bagaj geniş ancak kollar çok kalın altına bişey koymamak lazım.arkadaki 2 tane tel de cabası.
    6.Far yükseklik ayarını otomatik kendisi yapıyor, kısa far ancak 20-25m önünüzü aydınlatıyor dolayısıyla gece önünüzü göremediğiniz için 90-100ü geçmek pek akıllıca değil.Belki farın ayarını serviste yapabilirler bir ara soracağım.Bu şekliyle gece otobanda bile 100km üzeri sürat pek akıl karı değil.
    7.içi ferah, direksiyon hissiz ama yumuşak yormuyor insanı.ve tabiki vitesle boğuşmamak en güzel tarafı.vites geçişleri 1den 2 ye geçişler haricinde neredeyse hiç hissedilmiyor.
    8. yalnız şunu söyleyebilirim ki bu araç yokuşu bol şehirler için pek uygun değil.düşük hızlarda şehiriçi sürekli 1-2-3 ağır trafikte sıkıntılı.
    9.Hız sabitleyicinin tepkileri çok başarılı.
    10.motoru stop ettiniz ve diyelimki cam yarım açık kalmış, kaldırmak için tekrar motor çalıştırmanız şart.
    11. vitese geçmeme arada bir de olsa nadiren yapmaya devam ediyor.seyir halinde değil, arabayı çalıştırıp d veya r ye alıyorsunuz geçmiyor vitese araç hareket etmiyor.tekrar stop edip çalıştırınca düzeliyor. sanırım elektronik bir sorun, mekanik olsa yolda da yapar.Bazen stop edip P ye alıp arabadan iniyorsunuz, vites kutusundan ses geliyor garç gurç kendi kendine bişeyler yapıyor. vitesleri sıraya mı diziyor ne yapıyorsa artık.
    12. genel olarak sakin bir kullanım için, aileler için uygun bir araç.

    Cam acıkkenki ses olayi gercekten kotu. Cam ruzgarlıgı bu sorunu cozer mi? Tecrubesi olan paylassın lutfen.

    Far yuksekligini duz bir zeminde duvara karsı durup allen anahtarla ayarlayabilirsiniz. Ama far ayar cihazıyla yapılması daha saglıklı

    Camlar acık kalınca anahtarı yuvasına sokunca cam kumandaları calısıyor. Motoru calıstırmaya gerek yok.

    Vitese gecmeme olayını ben yasamadım. Servise baktırmakta fayda var bence




  • Fluence'in camlarını acınca cıkan muthis ses herkesin malumu. Klima olmadan bu araclar kullanılamıyor. On arka takım olarak cam ruzgarlıgı varmıs diye duydum.

    Alan kullanan var mı?
    Varsa memnun mu?
    Nerden temin edilir?
    Ayrıca sunroof icin de var mıdır?
  • Hele şükür benim şikayet etmediğim bir şey çıktı. Ben genelde şöfor camı ve sağ arka camı yarım açıyorum. veya yolcu camı ve sol arka cam . Çapraz yani. Rahatsızlık vermiyor.
  • Tek camı açıp 80-90km lere çıktığınızda tüm yeni nesil araçlarda ses gelir arkadaşlar. İçerde bir basınç oluşuyor. Rüzgarlık taksanızda fark edeceğini düşünmüyorum.
  • Şu rüzgarlık olayını ben de düşünüyorum. Geçen bindiğim takside vardı şoföre sordum sesten ziyade yağmurda çok işe yaradığını söyledi.
  • benim çekincem de o. kullananlar hep sigara içenler. ses olmadan sigara dumanını tahliye etmek için alıyorlar. yada yağmurda su girmesin diye. ama ben 20-25 derece dış hava sıcaklığında camdan faydalanmak için istiyorum. ama açınca da sesten durulmuyor. rüzgarlık kullanan kimse yok mu tecrübelerini paylaşsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Hele şükür benim şikayet etmediğim bir şey çıktı. Ben genelde şöfor camı ve sağ arka camı yarım açıyorum. veya yolcu camı ve sol arka cam . Çapraz yani. Rahatsızlık vermiyor.


    tgezer, şikayetlerimi 4. sayfanın ortalarında yazdım zaten. bunlar da bu markaya 2011 yılında yakışmayan şeyler.

    ben de arabada başkası yoksa yolcu tarafındaki ön arka 2 camı da 3-4cm açıyorum. içeride hava sirkülasyonu oluyor. daha verimli olduğunu farkettim. ses de nispeten daha az.
  • Benim vitesin yanında sinek viziltisi kalıyor o şikayetler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e.mutlu

    benim çekincem de o. kullananlar hep sigara içenler. ses olmadan sigara dumanını tahliye etmek için alıyorlar. yada yağmurda su girmesin diye. ama ben 20-25 derece dış hava sıcaklığında camdan faydalanmak için istiyorum. ama açınca da sesten durulmuyor. rüzgarlık kullanan kimse yok mu tecrübelerini paylaşsın.

    e.mutlu kardeşim ben fluence aracıma cam rüzgarlığı taktıdım. Maalesef rüzgar sesini kesmiyor. Ama camı açınca yüzünüze direkt vuran rüzgarı kesiyor. Bu rüzgarlığı Ümraniye'de 35 TL.ye taktırdım. Rüzgarlığı cam sıkışmaya karşı geri gelmeli olduğundan cam süngeri üzerine yapıştırıyorlar. Bu da diğer bir dezavantajı.
  • Bilgi icin tesekkurler. Bi faydası yok yani. Yada deneyip alıcaz


  • Yorumlardan .

    Yorum-Selim ERKEK
    - Büyük kullanım rahatlığı sunan EDC şanzıman sadece düşük hızlarda 1 ile 2. Vitesin geçişi konusunda sıkıntılı görünüyor. Sıkışık trafikte yavaş süratlerde yığılma yapabilen sistem, çok da büyük problemler yaşatmıyor.

    Yorum – Tulu DARICAN
    - Düşük hızlarda birinci vitesten ikinci vitese geçişte bocalama yaşadığı bir gerçek. Ancak bu sorun geçildikten sonra konfor anlamındaki katkısı tartışılmaz.

    Uzun dönem test duraklarımız – Hasan AYTEKİN
    - Yokuşta geri kaymayan Megane EDC’miz ile Bodrum’da dur kalk trafikte vites geçişlerinde bocalama yaşadım.

    Yorum Ben : ;-)
    Düşük hızlarda ve sıkışık trafikte sapıtacaksa otomatiğin ne anlamı var arkadaş .




  • aynen katılıyorum, yoğun trafiği olmayan şehirlerdeki edc sahipleri belki farkında değil. ancak mutlaka fark edeceklerdir.
    önemli noktayı işaret eden
    soru; edc yaklaşık 2 yıldır piyasada ve neden bu sorun giderilmiyor?
    cevap; reno bunu sorun olarak görmüyor...



  • zaten bu video yayınlandığından beri 15 ay geçmiş, 3-4 ay öncede satışa çıkmıştır. 24 ay olmasada 18 ay olmuştur. 10 ay tr de satılmaya başlandığı tarih olmasın?

    kaldıki 10 bile geri dönüşlerin değerlendirilmesi için yeterli hatta fazla bir süre...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 24 Eylül 2011; 11:33:42 >
  • Reno nin geri dönüşleri değerlendirmedigini bizzat yaşayarak öğrendik. Nasıl olsa sorgusuz sualsiz alanlar var bizim gibi. En son ornegi haluk23 dostumuz :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    aynen katılıyorum, yoğun trafiği olmayan şehirlerdeki edc sahipleri belki farkında değil. ancak mutlaka fark edeceklerdir.
    önemli noktayı işaret eden
    soru; edc yaklaşık 2 yıldır piyasada ve neden bu sorun giderilmiyor?
    cevap; reno bunu sorun olarak görmüyor...

    Farkındayız tabi ki ama sizin kadar sık yaşamıyoruz sadece. Bu arada edc 2 sene değil 10 aydır piyasada..

    o zaman düzeltiyoruz, edc 18 aydır piyasada...

    misal ilk dsg 2003 golf R da kullanıldı. tr de satılmıyordu. ama bu dsg nin 8 yıldır piyasada olduğunu değiştirmez
  • Ne kadar çok elektronik = o kadar çok problem...

    Reno'dan çok daha iyi ve sorunsuz kabul edilen bir araç olan 2011 Mercedes bile fazla elektronikten sürekli sorun çıkartır durumda.

    Komşumuzun aracı bu sabah otoparktan çekici ile aldırıldı. Daha önce benimde birçok kez başıma gelmiştir. Temel ihtiyacaın dışında birçok elektronik donanıma sahip E segmenti araçlarla yollarda epeyce kalmışlığım vardır.

    En basitini söyliyeyim, kullananlar belki dikkat ederler. Hırsızlığa mani olsun diye icat edilmesine rağmen güncel hırsızların 10 sn.de aracı çalıştırabildikleri günümüz gerçeği olan immobiliser elektronik motor kilidi, en ucuzundan en pahalısına neredeyse tüm araçlara konuluyor. Bu sistemin devre dışı kalması, kontak anahtarındaki bir chip'in, kontaktaki devreyi görmesi sayesinde olabiliyor.

    Diyelimki, Karadeniz turu yapıyorsunuz yaylaya çıktınız veya ıssız ve ormanlık bir alandasınız. Suya düşme veya yere düşme gibi gayet olağan bir sebeple anahtarın içindeki chip devre dışı kaldı. Aracı kesinlikle çalıştıramaz ve orada kalıverirsiniz. Renault bir araçta başıma gelmişti, MAis merkezi arayıp anti demoraj kodunu edindim ve km.düğmesinden kodlayarak aracı çalıştırabildim.

    EDC gibi kapsamlı elektronik bir sistem konuşulurken, böyle sıradan ve basit bir sorun ile karşılaşıldığında dahi çoğumuzun ne yapacağı konusunda bir fikri olmayabilir.

    Belki anlattıklarımın bir faydası olur diye yazmak istedim.

    O yüzden yinelemek istiyorum...

    Ne kadar çok elektronik = o kadar çok problem...




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.