Şimdi Ara

ülkelerin f 16 savaş uçağı sayıları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
81.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zweihanderr

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: zweihanderr

    Dostum sen çok biliyorsun anlaşıldı bilgine saygı duyarım ama şunuda söleyim MIG 29 ilk etapta avcı uçağı idi uçuş menzilleri kısa olduğu için fakat son dönemdeki versiyonlarında uçuş menzilleri arttırıldı ve önleme görevlerinde de kullanılıyorlar benim demek istediğim bu idi ayreten motor sayısına göre kıyaslama yapıyorum diye birşeyde demedim ha birde şu var MIG 29 un karşıtı F 16 dır demek durumu tam açıklamaz SU-27 de üretilirken F-14 Tomcat, F-15 Eagle, F-16 Fighting Falcon, ve F/A-18 Hornet olmak üzere birebir rakip olarak üretilmiştir melsela. MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın NATO ve batıdaki karşılıkları F-15,F-16,F-18 dir.

    Hocam sen bildiğin yanlış gelmişsin. Hatta bayağı yanlış gelmişsin. Konuya uygun terimleri yanyana koyup rasgele sıralamışsın gibi olmuş. Usturuplu sallamanın da bir adabı var değil mi ? Bir kere turbofan nedir ? Mig-29 ilk turbofan motorlu savaş uçağı ise F-14,F-18,F-15,F-16 pervaneli uçak oluyor o zaman değil mi ? Bilgin olsun diye söylüyorum ilk turbofan motor 1943 yılında geliştirilen Daimler-Benz DB 670 motorudur. İlk turbofan savaş uçakları ise F-111 ve A-7'dir. Diğer yanda F-16'ya av bombardıman uçağı diyerek bombayı koymuşsun zaten.



    http://tr.wikipedia.org/wiki/MiG-29 arkadaşım ben sana burayyı okumanı tavsiye ediyorum ... Ham zeminli pistlerden kalkış yaparken yerden fırlayan yabancı cisimlerin motora zarar vermemesi için ön hava emişlerini kapatıp gövde üstünde, kokpitin iki yanındaki klapeleri açarak emiş yapar.MiG-29 aynı zamanda ilk turbofan motorlu hava muharebe uçağıdır. Tek kişilik ve çift motorlu bu uçağın NATO ve batıdaki karşılıkları F-15,F-16,F-18 dir... Bak aynen böyle yazıyor biz sallamayız emin ol savunma sanayinde yer alan bir tek sen değilsin ;) ama karşındakini küçümseme lütfen herzaman senden iyi bilen çıkabilir yanlış bilmekte ayıp değildir.Sohbet için teşekür ederim eyvallah :)

    Hocam ben seninle ugrasamayacagim. Vikipediyi ustelik turkce olani bana kaynak diye gosteren biri ile ne derece ileri teknik muhabbeti edilebilir ki. Inan bana bunu baska forumda yapsan dalga konusu olursun. Oradaki bilgileri edit fonksiyonu ile 5 yasindaki biri bile yazmis olabilir. Ilk turbofan motorlu savas ucagini gectim, F-111i A-7 yi bilmiyor olabilirsin saygi duyarim ama Mig-29 dan daha once gelistirilen F-16 yi da mi bilmiyorsun hani ge f110 turbofan motor kullanan.




  • sayıların çoğu yanlış.Bazı ülkelerin sipariş ettiği uçak sayısı verilmiş bazılarının ise şu an ki uçak sayısı mesela;

    - ABD 2500'e yakın F16 teslim almıştır.Şu an ise ~1200 civarında F-16 sı bulunmaktadır
    - israil toplamda 362 adet uçak sipariş etmiştir ve ~320 adeti şu an envanterdedir.
    - Türkiye 240 adet uçak teslim almıştır şu an ~208 adet aktif uçak vardır ek olarak 30 adet daha sipariş edilmiştir (2011-2012) yılları arasında
    - Mısır 220 adet teslim almıştır şu an ~195 adet aktif görevdedir.


    gibi türevlenebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 9 Ocak 2011; 14:17:07 >
  • ek olarak bir yanlış daha var türkiye bugüne kadar 270 adet F-16 siparişi vermiştir.Bunların 240ı üretilmiştir.30 a yakın kaza/kırım yaşandı ve CCIP modernizasyonundakileride sayıdan çıkartırsak bugün elimizde 205 ile 210 sayıları arasında F-16 bulunmaktadır.;


    232 adeti TAI tesislerinde üretildi
    8 adeti direk satın alındı (ilk uçaklarımız)
    30 adet 2011-2012 yılları arasında üretilecek.


    eğer kaynak olarak wikiyi kullanıyorsanız lütfen 2 kere düşünün

  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    ek olarak bir yanlış daha var türkiye bugüne kadar 270 adet F-16 siparişi vermiştir.Bunların 240ı üretilmiştir.30 a yakın kaza/kırım yaşandı ve CCIP modernizasyonundakileride sayıdan çıkartırsak bugün elimizde 205 ile 210 sayıları arasında F-16 bulunmaktadır.;


    232 adeti TAI tesislerinde üretildi
    8 adeti direk satın alındı (ilk uçaklarımız)
    30 adet 2011-2012 yılları arasında üretilecek.


    eğer kaynak olarak wikiyi kullanıyorsanız lütfen 2 kere düşünün



    yok wikipedia değil internette bi sitede görmüşdüm
  • F- 16 nin dusuk maliyetli yuksek performansli avci ucagi olmasi nedeniyle tercih edilmesi en buyuk etkendir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karahan1

    :D turkıye aktıf 300 f-16 mı dıon en az 900 tane var su anda atmayın vıkıpedıde yazıyor 1200 f-16 2120 helıkopter 5000 tank 2012 de 3000 e dusuruldu eskılerı değişti 15252 zırhlı personal araç ama kara hava savnma fuzelerı zayıf en az 4000km menzıllı ypmamız lazm

    Güldüm
     ülkelerin f 16 savaş uçağı sayıları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Heroofutopia -- 11 Ağustos 2012; 18:39:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karahan1

    :D turkıye aktıf 300 f-16 mı dıon en az 900 tane var su anda atmayın vıkıpedıde yazıyor 1200 f-16 2120 helıkopter 5000 tank 2012 de 3000 e dusuruldu eskılerı değişti 15252 zırhlı personal araç ama kara hava savnma fuzelerı zayıf en az 4000km menzıllı ypmamız lazm

    Hepsini geçtim ama şu 4000 km menzilli hava savunma füzelerinde koptum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: minimalist

    F16 tedavülden kalktı. İsrail tek seferde bütün uçakları kaldırsa filistini yok eder. Masraf tan kaçıyorlar.

    F16 tedavülden mi kalktı komik olmayın allah aşkına abd'nin bile stratejik yerler olan incirlik ve aviano/ italya hava üssünde 60 tane f-16'sı duruyor şu anda bile f16'nın yapabildiklerini yapamayn uçaklar var ayrıca block 52 HAF CFT'lere bakın ya da block 60'lara bunlar yeni teslim edilmeye başlayan uçaklar neredeyse.

    Hatta şunu da ekliyeyim israilin kaldırsa dedeiğiniz uçakların hepsi F16 block 60. F16'lar çok iyi uçaklardir ve şu anda onun yerine gelebilecek neredeyse hiç uçak yok.

    Yunanistan egede mirage ile f16'lara karşı mücadwle edemiyeceğini anlayınca gitti F16 aldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: minimalist

    Sağol bilgiler için, evet obama f22 nin üretimini durdurmuş, uçak havada 1 saat kaldığı zaman 30 saat bakım gerekiyormuş. Maaliyetinin 300 küsür milyon dolar olduğu söyleniyor başka bir yerde daha düşük. F35 ler helikopter gibi kalkma özelliği var. Gerçekten biz çok geri kaldık bizden mi yoksa yapılan anlaşmalardan mı oldu ama isveç in bile kendi savaş uçağı var hemde diğer uçakların içinde hatırı sayılır bir yerde.

    Anlamadığım gece uçuş kabiliyeti olmayan f16 mı var?

    Tabikide hocam sonuçta jetler temelde vfr uçar yani tamiykide bir planları belirli steerpointleri vardır ama bir rotayı takip edecek otomatik pilotu yoktur el göz koordinasyonu büyük önem taşır gece visual referans noktası az olduğundan belirli sistemler gerekir mesela birçok mühimmat tgp denilen kameralar yardımıyla atılır bunlar termal verilerden yararlanır ama pilotun uçuşu için gece uçuş kaabiliyet sistemleri gerekir mesela hava-kara için bu filolara lantirn filo denir yani tüm uçaklarımızın gece uçuş kaabiliyeti yoktur. Bunun dısında gece uçuş filolarında her pilotun gece görüş dürbününe benzeyen sistemleri gerekir ki orduda bazı filolarda bunun yok olduğunu duymuştum ne kadar doğrudur bilinmez.

    Bunun dışında sead adı verilen uçağın en önemli düşmanı olan sam sistemlerini yok etme kabiliyetine sahip agm-88 harm mühimmatı kullanan yanlızca bir filomuz var bu da arttırılmalı. Şurda 3 seneye kadar awaca görevi yapan uçağımız yoktu ki awaca tarzi uçakların görevi çok büyüktür.

    Ve bu eksikliklerin temel nedeni teknolojiyi kendimizin üretmemesi. Havacılık çok teknik ve her gün gelişen bir dal az önce belirttiğim harm mühimmatı 80 milden nokta atısı sam radarı vurma kabiliyetine sahip bunun yanında hava-hava mühimmatları inanılmaz gelişmiş durumda bizim bunları sürekli satın almaya çalışmak yerine biyerde başlayıp üretmemiz gerek.

    Gidip hemen jet uçağı üretmeyelim de f16 sistemi ile kullanılacak mühimmat üretmekle başlayalım yavaş yavaş gelişelim uçaklarımızda eksik olan sistemleri parça parça yapıp entegre edelim sonra moto, gövde, yazılım derken bir bakarsınız kendi uçağım uretme potansiyeline kavuşmuşuz bu işler öyle yap deyince olmaz. Yavaş yavaş kademe kademe yapılmalı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Illuminn

    f16 eskidi artık, basit operasyonlar dışında yetersiz kalacaktır. adam gibi bir uçağın üretimini yapmadığımız sürece havada geri kaldık demektir, pilotlarımızın kalitesi her ne kadar dünyaca kanıtlanmış olsa da.

    Hocam önceki mesajları hiç okumayıp direk konunun dibine mesajı sallıyorsunuz. F16 block 52 HAF CFT şu anda dünyanın en iyi uçakları arasındadır. İsrail komplenfiloyu bunlar ile yeniledi. Yunanistan ise mirage'ları kullanarak F16 ile başa çıkamayacağını anlayınca büyük bir F16 alımı yaptı. Şu anda F16'dan daha iyi bir tek F22 vardır onu da ABD kimseye satmıyor.

    F16 şu anki en iyi muharebe uçaklarında başi çeker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Illuminn

    quote:

    Orijinalden alıntı: The_North_Face


    quote:

    Orijinalden alıntı: Illuminn

    f16 eskidi artık, basit operasyonlar dışında yetersiz kalacaktır. adam gibi bir uçağın üretimini yapmadığımız sürece havada geri kaldık demektir, pilotlarımızın kalitesi her ne kadar dünyaca kanıtlanmış olsa da.

    Hocam önceki mesajları hiç okumayıp direk konunun dibine mesajı sallıyorsunuz. F16 block 52 HAF CFT şu anda dünyanın en iyi uçakları arasındadır. İsrail komplenfiloyu bunlar ile yeniledi. Yunanistan ise mirage'ları kullanarak F16 ile başa çıkamayacağını anlayınca büyük bir F16 alımı yaptı. Şu anda F16'dan daha iyi bir tek F22 vardır onu da ABD kimseye satmıyor.

    F16 şu anki en iyi muharebe uçaklarında başi çeker.

    Hayır okumadan dibine mesaj yazmıyorum, eskidiği bir gerçek.

    f16 şu anda modernizasyonlar sayesinde bu kadar iyi, ama modernizasyonlar da bir yere kadar; yakında ne yaparsak yapalım yeni çıkacak olan modeller karşısında fazlasıyla sönük kalacağı ve bizim yine tonla para sayıp uçak satın almamız gerekeceği gerçeğini inkar edemeyiz. Eğer kenarından kıyısından uçak olayına sağlam bir el atmazsak en geç birkaç nesil (teknoloji neslinden bahsediyorum) sonra geri kalmış olacağız. Kaldı ki ilerde ne olur, kiminle savaşırız o da belli değil. Gözümüz kapalı uçak satın aldığımız kişiler her zaman bize bir şeyler satmak zorunda değil, kapana kısılabiliriz. Birkaç nesil zaman zarfı bir ülke için çok kısa bir zamandır.

    Şu anda iyi olabilir ama eski olduğunu da yabana atamayız. Böyle giderse pek yakında geri kalmış olacağız

    cümlelerim biraz devrik olabilir kusura bakmayın, 3 saat uykuyla ayaktayım


    Hocam jet uçağı yapmak kolay değil lockheed gibi şirketlerin 80 yıllık gelenekleri var bu konuda daha öncede bu konu hakkında bir arkadaş ile konuşmuştuk. Öncelikle AA ve AG mühimmatlarımızı üretmek başlamak için gayet iyi bir nokta. Tabii ki biyerlerde başlamak lazım ama uçak yapmak da her ülkenin harcı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ` quaD.

    Mig29 su35 varken f16 nedir ya

    Mig 29. Hocam pek ilginiz yok heralde bu konulara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ` quaD.


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: ` quaD.

    Mig29 su35 varken f16 nedir ya

    Mig 29. Hocam pek ilginiz yok heralde bu konulara.

    Bence bi siz arastirin .

    Ben 12 yıldır savunma sanayi içindeyim fakat konuyu daha basite indirgeyerek anlatayım. Birincisi Su-27 ve türevleri (Su-30,Su-34,Su-35,Su-37) F-16'nin dengi uçaklar değillerdir. Neredeyse 2 kat ağır, daha büyük, daha maliyetli, çok daha nazlı ve hava üstünlük uçaklarıdır. Bir nevi F-15 ve F-22 muadili uçaklardır. Bugun Su-35 dediğiniz uçaktan Dünya'da sadece 22 adet bulunuyor. F-16 ise çok maksatlı, harp spesifikasyonları optimum düzeyde kombine edilmiş, maliyeti, bakımı ucuz fakat performansı muadillerinden daha yüksekte olan bir uçaktır. F-16'ya rakip olarak Sovyetler Mig-29'u geliştirmiştir. Günümüzdeki F-16 veya Mig-29'ların 30 yıl önceki modelleri ile bir olmadığını motor,aviyonik,aerodinamik gibi birçok değişkenin içinde bulunduğu onlarca modernizasyon paketleri bulunduğunu bilmek gerekiyor. Konuya dönecek olursak, F-16 daha ilk üretildiğinde fly-by wire sistemine sahipti yani uçuş mekanizmasının çoğu elektronik aksamla çalışıyordu diğer yanda Mig-29 analog kokpit gibi 2. dünya savaşını anımsatan bir görüntüye sahipti. Yani işin özü Mig-29 daha doğar doğmaz F-16'dan teknolojik olarak 10 yıl geride olan bir savaş uçağı oldu. Diğer yanda F-16 üreticilerinin ve ABD'nin savunma sanayi ARGE'si göz ününe alındığında F-16'nın 30 yılda nasıl bir uçak haline geldiğini az çok tahmin edebilirsiniz. Bugün F-16 ile Mig-29 arasında yarım nesil teknoloji farkı vardır. Radar,elektronik harp sistemleri,hedefleme podları,mühimmat genişliği,menzil gibi birçok alanda F-16 bırakın daha iyi olmayı ezmiştir adeta. Bugün F-16'daki APG-68(v9) radarı Mig-29SMT'de bulunan N010 radarından neredeyse 2 kat fazla menzile, daha fazla tarama açısına ve hemen hemen 1/5'i kadar kesit izine sahiptir. Mig-29 daha radarda F-16 yı bile göremezken F-16'dan fırlatılan AIM 120-C'yi görecektir. Bunlara ek yeni nesil hedefleme ve jammer podları. Rusya daha bunların ne işe yaradığını bile bilmeyen bir ülke konumunda. Gövde üstü yakıt tankları sayesinde 5000km'ye kadar uzanan menzile sahip olan bir uçak haline geldi F-16 Block 50+. Daha işin bir sürü teknik detayı var ama teknolojisi günümüzde Eurofighter,Rafale gibi uçaklara neredeyse denk kabul gören bir savaş uçağını, Rusya'nın depolarında çürüyen hilkat garibesi Mig-29 ile karşılaştırmak çok abes geliyor.




  • Mesala bizim son aldığımız F-16 blok50+(M) ler gerçekten ciddi uçaklar.4.5 nesil uçaklar.muadilleri EF2000 rafale dir.
    Zamanında EF-2000 üreticileri kapımızı çaldılar ortak üretim vs ama hvk.kuvvetleri uçagı oldukça yeterli bulamadı yani blok50+ ayarı olduğu için bu uçağa ihtiyaç duyulmadı.
    ++
    F-16 blok60 wiper ler var sadece BAE kullanıyor.aynı zamanda hindistan ihalesinde idi.
    Biz anadolu kartalı tatbikatında F-15 avladik.
    Ama F-16 safkan bir hava- hava uçagı değildir.
    Daha çok multirole ucaktir.
  • F-16 yı da iPhone a benzetmişler ya neyse. Uçak dediğin nane sürekli bakımı yapılan, gerektiğinde update/upgrade edilen bir araçtır. Teknolojisi 1970 lerde geliştirilmeye başlanmıştır ancak halen de devam etmektedir. İlk nesil F-16 lar ile şu ankileri karşılaştırırsanız şu ankiler uçan daire gibi kalır yanlarında. Dış görüntü olarak aman aman değişikliğe uğramamıştı ancak aviyonik/silah/bilgisayarlar alıp başını gitmiştir.
    İsrail mevzusuna gelince el kadar toprakları var ve o toprakların çevresinde en ufak bir zaaf gördüğünde kendisine dalacak şekilde de hayırlı komşuları var, elleri mahkum.
  • F 16 iyi uçak ama yerlilik oranı, yazılım durumu her şeyi ortaya çıkarıyor.
    yerli uçak üretilirse daha iyi olur ama montaj etmek yerli üretmek değil
    Bu arada en çok uçak çeşidine Rusya ile Abd sahip herhalde.
  • mustimiss kullanıcısına yanıt
    Toplam 270 Adet F-16C/D satın alındı. Şuanda 240-245 civarı aktif F-16C/D var.
  • Bazı ülkelerin f 16 uçak sayıları :

     ülkelerin f 16 savaş uçağı sayıları



    * Bahreyn Bayrağı Bahreyn: Bahreyn Kraliyet Hava Kuvvetleri (33)
    * Belçika Bayrağı Belçika: Belçika Hava kuvvetleri (90) ilk siparişi 116 (96 tek ve 20 çift kişilik), 1988'de 44 ek sipariş (40 tek - ve 4 çift kişilik) 90'a indirildi (72 aktif hizmette,18 yedekte)
    * Şili: Şili Hava Kuvvetleri (28)
    * Danimarka Bayrağı Danimarka: Danimarka Kraliyet Hava Kuvvetleri (60)
    * Mısır Bayrağı Mısır: Mısır Hava Kuvvetleri (195)
    * Yunanistan Bayrağı Yunanistan: Yunan Hava Kuvvetleri (148)
    * Ürdün Bayrağı Ürdün: Ürdün Kraliyet Hava Kuvvetleri (58)
    * Endonezya Bayrağı Endonezya: Endonezya Hava Kuvvetleri (12; F-16A/B'den F-16C/D versiyonuna yülkseltme planlanıyor, ayrıca ellerinde bulunan F-5E/F'leri F-16C/D ile değiştirme opsiyonu üzerindede duruluyor)
    * İsrail Bayrağı İsrail: İsrail Hava Kuvvetleri (362)
    * İtalya Bayrağı İtalya: İtalya Hava Kuvvetleri (34; USAF'dan Kiralandı)
    * Fas Bayrağı Fas: Fas Kraliyet Hava Kuvvetleri (24 F-16 C/D sipariş edildi)
    * Hollanda Bayrağı Hollanda: Hollanda Kraliyet Hava Kuvvetleri (100)
    * Norveç Bayrağı Norveç: Norveç Kraliyet Hava Kuvvetleri (76)
    * Umman Bayrağı Umman: Umman Kraliyet Hava Kuvvetleri (12)
    * Pakistan Bayrağı Pakistan: Pakistan Hava Kuvvetleri (114)
    * Polonya Bayrağı Polonya: Polonya Hava Kuvvetleri (48)
    * Portekiz Bayrağı Portekiz: Portekiz Hava Kuvvetleri (45)
    * Singapur Bayrağı Singapur: Singapur Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri (76)
    * Flag of the Republic of China.svg Çin Cumhuriyeti: Çin Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri (150)
    * Güney Kore Bayrağı Güney Kore: Güney Kore Cumhuriyeti Hava Kuvvetleri (170; F-16C/D 40, KF-16C/D 140 ; KF-16C/D Lisanslı olarak Korean Aerospace Industries tarafından üretildi.)Toplam 170 adet vardır.
    * Thayland Bayrağı Tayland: Tayland Kraliyet Hava Kuvvetleri (61)
    * Türkiye Bayrağı Türkiye: Türk Hava Kuvvetleri (210, +30 adet Blok 50+) 210 adet F-16 lisanslı olarak Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından üretildi. 30 adet Blok 50+ direkt olarak ABD'den sağlanacaktır.İlk emekli uçak 2009'da müzeye kaldırıldı.
    * Birleşik Arap Emirlikleri Bayrağı Birleşik Arap Emirlikleri: Birleşik Arap Emirlikleri Hava Kuvvetleri (79)
    * Amerika Birleşik Devletleri Bayrağı Amerika Birleşik Devletleri
    o ABD Hava Kuvvetleri (1,245): → F-16A Block 15 (1), F-16C/D Block 25 (197), F-16C/D Block 30 (350), F-16C/D Block 32 (51), F-16C/D Block 40 (222), F-16C/D Block 42 (174), F-16C/D Block 50 (198), F-16C/D Block 52 (52).
    + Ulusal Hava Muhafızları - 490
    + Yedekte - 54
    o ABD Donanması (40)
    * Venezuela Bayrağı Venezuela: Venezuela Hava Kuvvetleri (21)

    İsrailin uçak sayısı dikkatimi çekdi diğer ülkelerin nüfusuna oranla daha çok uçağı var adamların



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_emir07 -- 8 Ocak 2011; 21:38:00 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    ek olarak bir yanlış daha var türkiye bugüne kadar 270 adet F-16 siparişi vermiştir.Bunların 240ı üretilmiştir.30 a yakın kaza/kırım yaşandı ve CCIP modernizasyonundakileride sayıdan çıkartırsak bugün elimizde 205 ile 210 sayıları arasında F-16 bulunmaktadır.;


    232 adeti TAI tesislerinde üretildi
    8 adeti direk satın alındı (ilk uçaklarımız)
    30 adet 2011-2012 yılları arasında üretilecek.


    eğer kaynak olarak wikiyi kullanıyorsanız lütfen 2 kere düşünün



    yok wikipedia değil internette bi sitede görmüşdüm



    www.f-16.net i tavsiye ederim veritabanı oldukça güzel bu uçak hakkında herşey orda mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    ek olarak bir yanlış daha var türkiye bugüne kadar 270 adet F-16 siparişi vermiştir.Bunların 240ı üretilmiştir.30 a yakın kaza/kırım yaşandı ve CCIP modernizasyonundakileride sayıdan çıkartırsak bugün elimizde 205 ile 210 sayıları arasında F-16 bulunmaktadır.;


    232 adeti TAI tesislerinde üretildi
    8 adeti direk satın alındı (ilk uçaklarımız)
    30 adet 2011-2012 yılları arasında üretilecek.


    eğer kaynak olarak wikiyi kullanıyorsanız lütfen 2 kere düşünün



    yok wikipedia değil internette bi sitede görmüşdüm



    www.f-16.net i tavsiye ederim veritabanı oldukça güzel bu uçak hakkında herşey orda mevcut




    uuu güzelmiş burası hemde her ülkeyi ayrıntılı bir şekilde yazıyor uçak sayılarını




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.