Açıklama: Gamer Informer dergisinin oyun geliştiricisi olmak isteyenlerin favorisi DigiPen ile yaptığı söyleşi
Oyun geliştiricisi olmak çoğu oyuncunun hayalidir. Hemen hemen her oyuncunun hayranı olduğu oyunun dünyası için yeni fikirleri vardır. Kim hayranı olduğu oyunun devamının nasıl olacağına dair fikir yürütmemiştir ki? Yeni bir dünya yaratmak? Oyun geliştirme işi de tıpkı bazı sanat eserleri gibi (belki aynı amaç doğrultusunda olmayabilir) yeni dünyalar yaratmak, gerçek yaşamda yapamadıklarımızı yapmak, en azından hayal etmek için bir fırsat sunuyor. Eminim çoğunuz yaşamın bazen çok sıkıcı olduğunu düşünür. Okula gitmek, işe gitmek veya evde bazen tanıdıklarınız ile zaman geçirmek. Gerçek yaşamda ne yaparsanız yapın Monkey Island, Mass Effect, Alan Wake, Legend of Zelda veya God of War'da yaptıklarınızın yanına yaklaşamazsınız.Elder Scrolls oyunlarındaki bir kahraman olma düşüncesi veya The Witcher olma hayali -bu oyunların dünyaları her ne kadar korkutucu olsa da -güzeldir. Neden oyun oynuyoruz? Çünkü bazen başka bir dünyada, başka bir kişi olmak istiyoruz. Nietzsche'nin dediği gibi "İnsanlığın içinde müthiş bir güç , kendini deşarj etmek , yaratmak istemektedir." Peki bu o kadar kolay mı?
Oyun oynamayı sevmek, oyunlar yoluyla bambaşka bir dünyaya yolculuk yapmak güzeldir. Peki oyun oynamayı çok seven herkes oyun geliştiricisi olabilir mi? Oyun geliştiricisi olmak oyun oynamak gibi eğlenceli midir? Ülkemiz oyun geliştirme konusunda dünya standartlarının çok altında. Bunda devlet desteğinin olmamasının payı da çok büyük. Yine de oyun geliştirme işinde çalışmak isteyen çok sayıda gencin olduğunu biliyoruz. Aşağıdaki makaleyi okuyunca "oyun geliştirme işi"nde çalışmak isteyen herkesin bir fikir edinmesi adına çevirmeye karar verdim. Bu işe gönül verdiyseniz sizi bekleyen zorlukları iyi bilmeniz gerektiğini düşünüyorum. Genç yaşınızda verdiğiniz bir karar nedeniyle ileride pişman olabilirsiniz. Özellikle yurt dışında bu işin eğitimini almak isteyenler bu konuda daha dikkatli olmalı. Game Informer dergisinin Washington'ta 1000 civarında öğrencisi bulunan DigiPen Institute of Technology'den (aynı zamanda İspanya ve Singapur'da da okulları bulunuyor) Raymond Yan ile yaptığı röportajın bu işe gönül verenler için yararlı olacağını düşünüyorum.
Game Informer:Sizinle konuşmak istememin nedenlerinden birisi de kablolu TV'lerdeki bütün o reklamların video oyun okullarını kurnazca sunmalarıdır: "Video oyunlarını seviyor musunuz? O halde oyun geliştirmeyi öğrenebilirsiniz. Bu inanılmaz"
Raymond Yan: (Gülerek) O okulun adını söylemen bile gerekmez. Bunu tahmin edebiliyorum Game Informer:Böyle bir çok okul var gibi görünüyor. Görünen o ki bu okullar yaşamda güçlü yönelimleri olmayan çocuklara yönelik pazarlanıyor. Oyun endüstrisi hakkında bildiklerimden sonra, ne tür bir eğitimle bu insanları paraları için aldıklarına hayretle bakıyorum. Bu okullar hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Raymond Yan: Ben özel olarak herhangi bir okulu ele almak istemiyorum, ama bizim yaklaşımımız -aday öğrenciler hakkında konuştuğumuzda- son derece dürüstçe olmuştur. Onlara bu endüstrinin para kazanmak için olduğunu söylerim. Nintendo'da tasarım ve sanat takımının liderliğini yaptım. Eğlenceyi hesaba katarak çalıştığım hiç bir oyun olmadı (deneyim). Biz ne yapılacağını konuşurduk, üzerinde çalışmamız gereken şeyi nadiren seçerdik. Bunun nedeni bizim firmalarımızın olmasıydı ve yayıncılar bu oyunları yapmak için çok fazla ödüyordu. Ayrıca, iyi veya kötü, günümüz oyuncuları oldukça yüksek beklentilere sahip. Ben arcade salonlarında büyüdüm. Eğer (o zamanlar) oyun oynamak isteseydim, çok fazla seçeneğim yoktu. Arcade'de ve bir avuç dolusu oyunu bulunan ev konsollarında durum böyleydi. Bugün ise sayısız konsol var. Aynı zamanda telefonlarında, flash oyunlu web sitelerinde, ev konsollarında veya bilgisayarda oyun oynayabilirler.
Playstatation 2 şu an 10 yaşında. Mükemmel bir platform ve en yüksek kalitedeki oyunları bugün 5-10 dolara alabilirsiniz. Öğrencilerimizle konuştuğumuzda, bu endüstrinin insanların yüksek derecede kavrama bilgisine sahip olmasına gereksinim duyduğunun farkına varmalarını sağlamaya çalışıyoruz. Yenilikçi bir deneyimle başlamaları için uğraşıyoruz. Hangi alanda çalıştıkları benim için önemsiz, yenilikçi olmak kolay değil. Bir oyun geliştirmeye kalktığınızda 1 ila 3 yılınızı alıyor. Yenilikçi olmak için 2 ya da 3 yıl öncesinden bir tahmin yapmak zorundasınız.
Bu reklamların bazılarında sevmediğim şey bunu (yenilik) yapmanın kolay olarak sunulmasıdır. İyi bir oyuncusunuz, o halde iyi bir oyun yapımcısısınız. Olay bundan ibaret değil. Gerçekten de öğrencilerimizle bunun bir iş olduğu bilgisini paylaşmaya çalışıyoruz. Oyun oynamanın eğlenceli olduğunu düşünüyorsunuz, ama oturup oyun yapmaya başladığınızda, bunun üzerinde 3 yıl çalıştığınızda, artık eğlenceli olmuyor. Bu sadece bir iş. Bu nedenle bu reklamlar zararlı, çünkü insanların ilgi alanlarından çıkar sağlıyorlar. Bu okullar genellikle öğrenci adayının aklına "eğer oyun oynama konusunda iyiyseniz, bu konuda da iyi olursunuz" şeklinde giriyorlar. İşin aslı böyle olmayabiliyor. Onlara bu durumun çok ciddi olduğunu söylemeniz gerekir. Eğer bunlar 3 aylık veya 1 yıllık programlarda yapabilecek kadar kolay olsaydı, neden biz veya diğer iyi okullar sizi 2 veya 4 yıllık eğitimlere zorlasın ki?
oyun yapmanin ne kadar zor oldugunu duymustum bence bu kariyer cok stresli.
Çok iyi düşünmüşsünüz bunu yayınlamakla. Çeviri için çok teşekkürler.
İyi güzel de neden Türkiye'de böyle bir okul yok? Varsa bile nerede? Ayrıca kim bilir kaç bin liraya eğitim veriyorlar? İşte bu yüzden Türkiye'de gelişmiyor bu sektör...
Yanılmıyorsam İzmir Ekonomi Üniversitesinde böyle bir bölüm açmışlardı diye duymuştum.
Şahane bir yer.Bu arada BSC ye geliştirdiğim oyun hakkında mail atmıştım ancak cevap gelmemişti :(
Eminim insanların büyük çoğunluğu bu oyunların geliştirme aşamasına katılsa oyun oynamaktan falan soğur çünkü en ufak bir detayın yaratılması bile günlerce sürebiliyor müthiş bir emek var dayanılacak gibi değil.
BSC Misafiri
04.01.2011 20:05:40
'''' Eminim insanların büyük çoğunluğu bu oyunların geliştirme aşamasına katılsa oyun oynamaktan falan soğur çünkü en ufak bir detayın yaratılması bile günlerce sürebiliyor müthiş bir emek var dayanılacak gibi değil. '''''
ifade edilemeyecek kadar buyuk bir çaba var.... oyundan soğutur yapımcı olmak ...aynen katılıyorum +1
oyun oynamakdan kafayı yicem hiç öyle bi hayalim olmadı :D
ben oyun manyağıyım en büyük hayalim oyun yapmak . hiçte soğumam oyun yapmaktan tekrar tekrar kendi yaptığım oyunu bile oynarım çok büyük paralarda var bu sektörde en büyük hayalim
bsc misafiri; 1. oyun yapmak sandıgın kadar kolay degil. ( oyun oynamayı sevmekle ilgisi yok yani ) 2. sandıgın kadar cok para yok bu işte. cunku parayı orada calısanlar degil yapımcı firmanın sahipleri goturuyor.
bsc misafiri; sandığın kadar kolay bir iş degil, ayrıca sandıgın kadar cok para kazanmıyorlar.
parayı goturenler yapımcı firmaların sahipleri. oyunu yapan geliştirici çalışanlar degil.
Bu söz herşeyi anlatıyor galiba; "Bu araçları nasıl kullanacağınız değil, neler yapacağınız önemlidir." Oyun yapmak da bir sanattır.
bende oyun yapmış birisi olarak bu işin çok çok zor olduğunu söyleyeyim.Hele 3D başlı başına bir sıkıntı.Kodlamalar,boyutlandırmalar,çizimler,animasyonlar,motion capture'ler..Gayet zor bir iş ve matematiksel bilgi de istiyor.Düşünebiliyor musunuz oyunlarda sinüsten cosinüsten faydalanılıyor :D ilerde çok kaliteli profesyonel bir oyun yapmayı düşünüyorum ,ama 2D. 2D'nin sınırlarını zorlayan harikülade bir oyun yapıp ( ekip ile ) bir dağıtımcı ile dağıttırmak istiyorum ( çok uzak bir hayal değil benim için .. )
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme