Şimdi Ara

2007 5.20D v.s 2004 5.25D

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
5.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Bir süredir 2007 5.20D bakıyorum ama 100,000 km altında olanların fiyatları oldukça yüksek. Aslında Touring (SW) arıyorum ama 2007 model bulamadım. Buna karşın 2004 90,000 km (orijinal km diyor satan) 5.25D Touring buldum fiyat 34,000 €. Araç hemen hemen Full (ESP, Sunroof, Xenon, Elektrikli koltuk vb)

    Aracı yarın görmeye gideceğim. Araç temiz ise siz hangisini tercih edersiniz, 2007 5.20D mi 2004 5.25D mi, neden? Bir de 34,000€ fiyat nasıl?

    Teşekkürler,



  • şimdi öncelikle sizi biraz bilgilendirelim ezbere BMW almayın...

    eğer gerçek bir BMW sahibi olmak istiyorsanız öncelikle şunu bilmek gerekiyor! BMW'lerin hiçbiri "full", "full + full", "en yüksek paket" gibi şeylerle satılmamaktadır.. ben bu tip tabirlere "galerici ifadeleri" diyorum.. sahibinden.com'da ya da başka sitelerde gördüğünüz bu tip ilanlar araç hakkında bilgi sahibi olmayan ve sadece saydıklarınıza bile full diyebilen insanların açtığı ilanlar..

    bir BMW sahibi olmak demek, aracı baştan aşağı kişisel zevk ve isteklerle donatmak demektir..www.bmw.com.tr 'de BMW'ni Tasarla başlığından atıyorum 5 serisini seçip aracı doldurmanızı isterim... hem opsiyonlarla tanışmış olursunuz hemde bilgi sahibi olursunuz.. bu uyarıdan sonra gelelim sorunuza...

    alacağınız BMW ne olursa olsun aracın "ilk" sahibi kendi zevkine ve isteklerine göre doldurmuştur.. dolayısıyla size gereksiz gelecek olan bir opsiyon aracın ilk sahibi tarafından kullanılan bir opsiyon olabilir.. aracı sıfır alırken bile seçimlerin çok iyi düşünülüp eklenmesi ya da çıkartılması gerekmektedir.. çünkü çoğu opsiyonu sonradan ilave ettirme ya da söktürme gibi bir imkanınız yoktur.. kısacası bahsettiğiniz ESP, Xenon, elektrikli koltuk, sunroof zaten 5 serilerinde neredeyse standart halde geliyor.. ama insanların gözlerini süslü laflarla boyamak ne yazık ki çok kolay...

    BMW'nin bu zamana kadar, özellikle 2000'li yıllardan sonra sattığı araçlarda opsiyon konularında çok büyük ilerleme kaydedildi... sürücüye, sürüşe katkısı olan ve sürüş zevkini maksimuma çıkartan opsiyonlar geldi.. bu opsiyonlar hakkında bilgi almak istiyorsanız açtığım konuyu inceleyin lütfen;

    BMW - AÇIKLAMARIYLA GÜNCEL TÜM OPSİYONLAR by TechZone:http://forum.donanimhaber.com/m_44085931/tm.htm

    bu opsiyonların büyük bir çoğunluğu baktığınız E60 kasa 5 serilerinde de mevcut.. dolayısıyla arabaya "full + full abi bu" diyen birisine opsiyonlarının ne olduğunu sorun, aracın ilk sahibi olduğunu iddia eden birisiyse, bunları bilmiyorsa ve aynı şeyleri sayıyorsa araç gerçekten ya çok boştur (baz model ya da baz modele yakın) ya da satıcının kendi tabiriyle full(!) değildir..

    gelelim motorlara... baktığınız 5.20d 2.0lt ve büyük ihtimalle 163bg olan motordur..

    5.25d ise 2.5lt motor hacmine sahip ve 177bg'e sahip.. eğer 5.25d 'yi alırsanız vergi diliminde de bir büyüme söz konusu olacak..

    bunun dışında BMW'nin en büyük güvenlik sistemi olan DSC / DTC hakkında bilgi sahibi olun;

    BMW - DSC (DYNAMIC STABILITY CONTROL) SİSTEMİ by TechZone :http://forum.donanimhaber.com/m_44137227/tm.htm

    tekrar görüşmek üzere... birde konunun devamını 5 serisi ana başlık altından devam edersek sevinirim.. sizin gibi 5 serisi almayı düşünen kişiler tek bir başlık altında konulara daha iyi vakıf olurlar..

    teşekkürler..
  • Hızlı cevabınız için teşekkür ederim. Sizin gibi bir uzmandan böylesine detaylı bilgi vermeniz çok sevindirici.

    Ben araç Full derken tüm opsiyonları listelemeye gerek duymamıştım, kusura bakmayın. Diğer yandan gerek BMW sayfasından 5 serisi için araç oluşturma, gerek teknik özellikleri konusunda sayfadaki hemen hemen tüm yazıları okudum, netteki çeşitli videoları izledim. Zaten yapı olarak bir şey satın almadan önce aylarca okur araştırırım. Hatta bu yüzden çok defa kararsızlığa düşüp almaktan vazgeçtiğim bile olmuştur.

    5.20 ve 5.25'in teknik özelliklerini de (yeni motorlar için) inceledim. Ancak 2004-2007 yılları arasındaki araçların teknik özellikleri konusunda detaylı bilgim olmadığı için,BMW forumdaki sizin gibi üstadlardan aradaki bariz farklar yani SATIN ALMA KRITERI/KARARI etkileyecek neler olduğunu öğrenmeye çalışmak ve bir de "siz olsanız hangisini seçerdiniz, neden" diye sormak.

    Açılmış bir konuyu başka bir başlığa nasıl kaydırılacağını bilmediğim için cevabı buraya yazdım. Mümkünse siz veya DH Yöneticileri mesajları ilgili başlığa
    aktarırsa sevinirim.

    Teşekkürler,
  • mesajları kaydıracaklarını sanmıyorum.. ben son sorunuzu da burada cevaplayayım.. bundan sonraki sorular için 5 serisi ana başlık altında devam edersiniz..

    almayı düşündüğünüz 5 serisinin kasa kodu E60'dır... E60 kasanın ilk üretildiği günden beri ve baktığınız SW yani Touring 5 serisinin kasa kodu E61'dir..
    F10 kasaya (yeni kasa) gelene kdr olan motorlar şu şekildedir..

    E60 - 61 kasa BMW 5 serisi motorları:

    2003- 520d - 2.0 L (1995 cc) diesel I4, 120 kW (163 hp)
    2003- 520i - 2.2 L (2171 cc) I6, 125 kW (170 hp)
    2004- 523i - 2.5 L (2497 cc) I6, 130 kW (177 hp)
    2004- 525i - 2.5 L (2497 cc) I6, 160 kW (215 hp DIN)
    2004- 525d - 2.5 L (2497 cc) diesel I6, 130 kW (177 hp DIN)
    2004- 530i - 3.0 L (2979 cc) I6, 190 kW (258 hp DIN)
    2004- 530d - 3.0 L (2993 cc) diesel I6, 160 kW (218 hp DIN)
    2004- 535d - 3.0 L (2993 cc) diesel I6, 200 kW (272 hp DIN) and 413 ft·lbf (560 N·m) (compression ratio: 16.5:1)
    2004- 545i - 4.4 L (4398 cc) N62B44 V8, 245 kW (333 hp DIN)
    2006- 550i - 4.8 L (4799 cc) N62B48 V8, 270 kW (360 hp )
    2006- M5 - 5.0 L (4999 cc) V10, 373 kW (507 hp)

    BMW'de özellikle 3 serisi ve üstü segmentlerde (5, 7, X serisi) motor gücü arttıkça yakıt azalmaktadır.. şöyle ki; elbette 5.20d'nin harcadığı yakıt, 5.25d'nin altında.. ancak motor gücü arttıkça kasanın ağırlığını kaldırma gücüde o kdr fazla oluyor.. örnekle açıklayayım..

    yaklaşık 2 - 3km'lik bir rampa düşünün dümdüz, 90km ile tırmanıyorsunuz.. bir şeritte 5.20d var diğer şeritte 5.30d var.. ve sizden 90km'den 150km'ye çıkmanız istendi.. aynı anda gaza aynı oranda basmaya ve 150km'ye kdr o oranda basılı tutmanız şartıyla.. 5.30d daha rahat bir şekilde 150km'ye önceden varır elbette..

    ancak aynı koşulda 5.30d ile yanyana gidecek şekilde 150km'ye çıkmanız istenirse siz 5.20d'nin gazına daha fazla basmak zorunda kalırsınız.. bu da 5.20d'in yakıt sarfiyatını arttıracaktır.. fakat anlık oranlara baktığınızda 5.30d'nin o kdr çok harcamadığını görürsünüz.. "sonuç olarak elbette 5.30d daha fazla yakan bir araç tartışmasız".. ancak bu olayın birde şu yönden ele alalım tam olarak otursun aklınıza..

    bu sefer düz yol ama aynı koşullar, araçlardan biri 5.20i biri 5.40i olsun..

    tamamiyle atıyorum 5.20i fabrika verilerine göre mesela 9lt/100km yaksın... 5.40i hacim ve beygir gücü olarak 2 katına eşittir.. fakat bu noktada 5.40i'nin harcadığı benzinin 18lt/100km olması beklenemez... bir bakarsınız fabrika verilerine atıyorum 5.40i için 12lt/100km diyor.. elbette fazla yakma söz konusu ancak 5.20i ile 5.40i performansı yakalamak istiyorsanız(ki teorik olarak ve uygulamada da mümkün değildir) aracın sınırlarını zorlamak zorunda kalırsınız bu da 5.20i'nizin yakıt değerlerinin 5.40i'nin yakıt değerlerinin üstüne çıkmasına sebep olur..

    sonuç olarak ne kadar yüksek hacimli motor alırsanız gaza o kadar az basarak istediğiniz performansı yakalar ve daha az yakıt harcamıza sebep olur... ben yüksek hacimli motor tavsiye ederim fakat ülkemizdeki vergi sistemi ve akaryakıt fiyatları da bu kararlarınızın değişmesinede sebep olacaktır..

    ben 5.25d öneriyorum..

    saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone



    5.25d ise 2.5lt motor hacmine sahip ve 177bg'e sahip.. eğer 5.25d 'yi alırsanız vergi diliminde de bir büyüme söz konusu olacak..



    Model farkı olduğundan 2004 model 525d nin yıllık mtv si 2007 model 520d den daha düşüktür.


    Araçları soracak olursanız ben 2007 model olanı tercih ederim,4 yaşında bir araba 7 yaşındakinden iyidir.
    Bir de sw araç satmak zor olsa gerek,bir meraklısını bulmak lazım.
  • Evet, 2011 MTV tarifiesine göre yaklaşık 150 TL fark var. Yani önemsiz. Aracı ciddi sorun açmazsa en az 10 yıl kullanmayı düşünüyorum. BWM Touringlerin çizgisindeki zariflik çoğu araçta yok. 10 yıl sonra benim gibi birini bulabilirim diye düşünüyorum.

    Tek çekincem 2007'ye göre 3 yıl daha eski olması. Aracı önümüzdeki hafta görüp incelemeyi düşünüyorum.

    Yorumlarınız için de teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.