Şimdi Ara

Mulholland Dr. (2001)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu filmin ne ifade ettiğine dair açık fikri olan varmı. ben bi sürü yorum okudum radikalde falan ama su iki ihtiyar neydi operada noluyor cözemedim. gerçi david lynch kendisi de filmleri ifade edemem felan diyo. ipucu falan verdi ama ben hala muammadayım
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • mulholland drive hakkında ben ilk film çıktığında beyağı bir araştırma yapmış ve sadece filmle ilgili açıklamaları barındıran bir site bulmuştum şimdi site aklıma gelmiyor ama beyazperde de filmle ilgili bir sürü yazı var galiba bu sitenin linkine buradan ulaşabilirsin(Not:Ben filmle ilgili açıklamaları okurken tüylerim diken diken olmuştu aynı zamanda lynch amcanın yayınladığı "mulholland drive nasıl çözülür!" rehberine bir göz at)
  • rehbere göz attım ama hala tam hakim olamadım.
  • mulholland drive ve öteki filmleri gibi,senaryoyu yazarken,
    eğer david lynch in beyninin içinde değilseniz,
    filmlerinden,birşey anlamanız imkansızdır
    bu sabah yine david lynch in "kayıp otoyol" filmini izledim,
    yine aynı tarz,nerde hayal,nerde gerçek başlıyor belli değil,
    birazda durgun,
    bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.
  • bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.
    hocam bunları hiç duymadım. bilinen filmleri var mı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dasdasq

    bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.
    hocam bunları hiç duymadım. bilinen filmleri var mı.


    var:
    david fincher :
    Panik Odası (2002)
    Panic Room
    Yönetmen

    Dövüş Kulübü (1999)
    Fight Club
    Yönetmen

    Oyun (1997)
    Game
    Yönetmen

    Yedi (1995)
    Seven
    Yönetmen

    Yaratık 3 (1992)
    Alien³
    Yönetmen

    james mangold:...........................................................................................................
    Kimlik (2003)
    Identity
    Yönetmen

    Büyülü Çift (2001)
    Kate & Leopold
    Yönetmen, Senarist

    Girl Interrupted (2000)
    Yönetmen, Senarist

    Güçlüler Bölgesi (1997)
    Cop Land
    Yönetmen, Senarist

    Yeni Dünya (1995)
    Le Nouveau Monde
    Senarist

    Şişman (1995)
    Heavy
    Yönetmen, Senarist

    bu iki yönetmende hafıza+zaman ile ilgili konular çekmişlerdir,kurgu mükemmeldir,
    bu david lynch gibi zırvalamamışlardır...

    ayrıca bu alanda "akıl defteri",de (chirstoper nolan) neredeyse bir baş yapıttır,
    mutlaka izlenmeli....(bence tabii)
  • filmlerin bazılarını izledim yönetmene dikkat etmemişim. david lynch hakkında senin kadar kötü düşünmüyorum bu arada. fazla soyut ve karışık. ama kalburüstü filmler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nietzche

    mulholland drive ve öteki filmleri gibi,senaryoyu yazarken,
    eğer david lynch in beyninin içinde değilseniz,
    filmlerinden,birşey anlamanız imkansızdır
    bu sabah yine david lynch in "kayıp otoyol" filmini izledim,
    yine aynı tarz,nerde hayal,nerde gerçek başlıyor belli değil,
    birazda durgun,
    bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.


    lynch izlemenin güzelliği burada zaten film biter aklınızda bir sürü soru işareti vardır saatlerce günlerce düşünürsünüz araştırırsınız
    filmi tekrar tekrar izlersiniz ve her seferinde yeni şeylerin farkına varırsınız
    filmden herkes farklı şey anlar yani benim algıladığım şeylerle sizin algıladığınız şeyler bambaşka olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: notrino

    quote:

    Orjinalden alıntı: nietzche

    mulholland drive ve öteki filmleri gibi,senaryoyu yazarken,
    eğer david lynch in beyninin içinde değilseniz,
    filmlerinden,birşey anlamanız imkansızdır
    bu sabah yine david lynch in "kayıp otoyol" filmini izledim,
    yine aynı tarz,nerde hayal,nerde gerçek başlıyor belli değil,
    birazda durgun,
    bence,bir james mangold,bir david fincher çok daha üstün,
    hiç değilse kurgu,akla yatkın.


    lynch izlemenin güzelliği burada zaten film biter aklınızda bir sürü soru işareti vardır saatlerce günlerce düşünürsünüz araştırırsınız
    filmi tekrar tekrar izlersiniz ve her seferinde yeni şeylerin farkına varırsınız
    filmden herkes farklı şey anlar yani benim algıladığım şeylerle sizin algıladığınız şeyler bambaşka olur

    kısa filmlerini izledin mi. izlediysen algıladığın seyleri paylasabilir misin. ciddi soruyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dasdasq

    filmlerin bazılarını izledim yönetmene dikkat etmemişim. david lynch hakkında senin kadar kötü düşünmüyorum bu arada. fazla soyut ve karışık. ama kalburüstü filmler



    hayır,kesinlikle kötü düşünmüyorum,ancak:(david lynch,in) asıl yapmak istediği konu içindeki "gizemi"
    bir ana tema olarak eserin içersine uyarlarken işi karıştırıyor.
    birçok filminde böyle yaptı,kendi iç dünyasına yolculuk ederken seyirciyi unutması en önemli "çıkmazı".
    nerde gerçek,nerede kendi bilinçaltına yolculuk yapmaya karar verdiğinde,bunu konunun "özünü" bozmadan,
    seyirciye "bulmaca" çözdürmeden yapmalı...
    bazan,bunun dışına çıkabilmeyi başardığında,oldukça ilginç çalışmalar gerçekleştirebiliyor...
    ama bence yinede,; "akıl defteri", (chirstoper nolan) gibi bir "DAHİYANE" çalışması yok..

    bir james mangold,bir david fincher gibi entellektüel değil,zamanından çok kopuk.
    dönemini karşılayan herhangi bir eseri yok....

    illede bir eserini yazmam gerekirse,"mulholland drive " ötekilerle kıyaslandığında biraz daha "deri toplu"
    biraz daha "öz" zedelenmeden senaryo işlenmeye çalışılmış,
    ancak yinede bir çok aşamasında tartışılması gereken kareler var...
    sanatçı eserini benimsetmeli,
    "ben yaptım oldu,işinize gelirse..!" tavrı ile hareket ederse sonu böyle olur
  • david lynch çok kişisel bir yönetmen niezche arkadaşımızın dediği gibi seyirciyi düşünmüyor ama ben bunu bir olumsuzluk olarak değil tersine pozitif yan olarak görüyorum seyirciye kendi istediğini veriyor ben böle film çekerim istemiyorsan izleme diyor filmlerinde kendi iç dünyasını ve kişiliğini yansıtıyor ve bence lynch infilmlerini sanat eseri yapan da bu filmlerinde kendini yansıtması. Sanatını insanların isteğine göre değil kendi isteğine göre şekillendirmesi

    aslında mulholland drive lynch hayranları tarafından en az beğenilen filmi en çok beğenileni ise lost highway benim favorim ise ilk uzun filmi eraserhead bu filmi size şiddetle tavsiye ediyorum

    kısa filmlerini izledim ama sizlerle paylaşabilmem için bir kez daha izlemem lazım çünkü unuttum
  • ben lynch'i mükemmel bir yönetmen gibi düşünmüyorum.. sonuçta filmlerinde cidden zırvalıyor.. belirli bir anlatım yok.. bir konu üstünde duramıyor hatta üstünde duracak bir konu bile bulamıyor.. ve sonuçta ortaya sanki çook gizemli gibi bir şey çıkıyor halbuki gerçekte hiçbir anlamı yok.. ben lynch'in eraserhead'inden tutunda mulholland drive'ına kadar hiçbir filminin akla yatkın olduğunu düşünmüyorum.. filmi anlamaya çalışmaya gerek bile yok çünkü tam anlamıyla anlaşılacak bir şey yok filmde.. buu filmler sadece lynch yapımı olduğu için de izleniyor biraz.. mulholland drive'ı ben çekmiş olsaydım filme gelen tepkiler çok daha olumsuz yönde olurdu..
  • bomert ve notrinonun degerlendirmelerini yerinde bulmadım açıkçası. notrinonun sanat eseri kriteri lynch in kendini yansıtması isteyen izler ya da izlemez. öyleyse lynch neden film yapıyor yapıp bizim begenimize sunuyor. bu anlayış çokj absürt geldi notrino.
    bomert filmlerin hiç bi anlamı yok zırva diyor ki bu da cok gelişigüzel degerlendirme. sonuçta filmde belirgin olmasa da bi ton ince noktalar var fakat sorun filmlerin bu noktalarla DOLU olması bence.
    nietzche nin söylediklerine katılıyorum iki nokta dışında filmlerde bulmaca olmalı kafayı yormalı akıl defteri de böyle. üstelik david lynch in mulholand ve kayıp otobanı her halükarda akıl defterinden bir gömlek ü
    stün bence.( tabi bunda mermer laura nın da rolü var) kurgu cok daha orijinal. filmin atmosferi de insanı içine çekiyor. son derece ilginç. bi sonraki kareyi tahmin edemiyorsun. neyse selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasdasq -- 6 Kasım 2005, 17:11:17 >
  • david lynch i seversiniz yada sevmezsiniz izlersiniz yada izlemezsiniz bu sizin seçiminizdir ama inandığım tek şey ise lynch in zırvalamadığı yada saçmalamadığıdır

    adam öle film yapıyor tarzı bu onu sevenler bu tarz yüzünden seviyorlar

    dikkatimi çeken bir noktada lynch filmlerini sevmeyenlerin bile pek çok filmini izlemiş olması
  • Davin Lynch'in Lost highway'ini izledim bi süre önce. Nereye çekerseniz oraya gidecek bi senaryo. Aradan uzun süre geçti ama şu sıralar gece yarısı çayımı alıp bi daha bi izlemeyi düşünüyorum. En azından çoğu bayıcı komedi ve dram filmlerinden iyidir. Kafa çalıştırıyo. :)
  • Bu arada.. iç dünya ve ruh halinden bahsetmişsin de.. David Lynch'in böle bi ruh haline sahip olduğunu sanmıyorum. Kendi iç dünyası olamaz. Kurgu işte bu tamamen.

    quote:

    Orjinalden alıntı: notrino

    david lynch çok kişisel bir yönetmen niezche arkadaşımızın dediği gibi seyirciyi düşünmüyor ama ben bunu bir olumsuzluk olarak değil tersine pozitif yan olarak görüyorum seyirciye kendi istediğini veriyor ben böle film çekerim istemiyorsan izleme diyor filmlerinde kendi iç dünyasını ve kişiliğini yansıtıyor ve bence lynch infilmlerini sanat eseri yapan da bu filmlerinde kendini yansıtması. Sanatını insanların isteğine göre değil kendi isteğine göre şekillendirmesi

    aslında mulholland drive lynch hayranları tarafından en az beğenilen filmi en çok beğenileni ise lost highway benim favorim ise ilk uzun filmi eraserhead bu filmi size şiddetle tavsiye ediyorum

    kısa filmlerini izledim ama sizlerle paylaşabilmem için bir kez daha izlemem lazım çünkü unuttum
  • www.beyazperde.com

    bu sitede birçok yorum mevcut, bende çokça yorum yazmıştım bakman ,ı tavsiyer ederim
  • tamam, beyazperde.com'daki yorumları ben de beğeniyorum. Şöle sölim: İzleyicinin, yönetmenin hakikaten öle bi ruh haline sahip olduğu için böle orjinal senaryolar yazabildiğini düşünmesini ister yayıncılar ve bu işten yüksek meblağlar kazananlar. Fakat durum hiç de öle değildir. Senden benden ruhsal anlamda bi üstünlüğü olmayan, nası senin benim belli eğilimlerimiz, yetenekli olduğumuz bazı uğraşılar varsa, aynı şekilde kendi yeteneklerine sahip (senaryo, yönetmenlik) bir David Lynch vardır karşımızda. İşte bunlar çok ince nuanslar.. öle kaptırmayın kendinizi.
  • forum baslıgın ne hocam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasdasq -- 7 Kasım 2005, 16:55:28 >
  • chaana biz yapımcıların nasıl arkadaslar oldugunu biliyoz. ama ortada kafa yorduran kalite kokan filmler var ki bunlar yapımcıyla alakalı degil. lynch in cok popüler plmadıgı ortada en son mulholland la tanındı. sanırım ben de o zaman tanıdım. ama biz kendi süzxgecimizle degerlendiriyoz merak etme
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.