Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (121. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.683
Cevap
8
Favori
434.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin
    ben arabaya mobil super f 5-30 koyuyorum zannedersem servis de aynısını koyuyor (yanılıyor olabilirim). ben de 15000 km biliyorum usta illa 10000 de değişecek diyor. bu 15000 km de değişim bu yağ için de geçerli mi?

    Yanılmıyorsun.. O usta ne dediğini bilmiyor karenin..
    Ford mobil öneriyor ve bakım periyodu 15 bin km..
  • çok sağol hocam.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin
    ben arabaya mobil super f 5-30 koyuyorum zannedersem servis de aynısını koyuyor (yanılıyor olabilirim). ben de 15000 km biliyorum usta illa 10000 de değişecek diyor. bu 15000 km de değişim bu yağ için de geçerli mi?

    Yanılmıyorsun.. O usta ne dediğini bilmiyor karenin..
    Ford mobil öneriyor ve bakım periyodu 15 bin km..
  • Way be, arkadaşlar, birikmiş yazı enerjinizi 3 Ekim'e mi sakladınız? Neyse tekrar hareketli görmek güzel.

    Okyay, civic kaç model. Otomatik olarak Honda gayet güzel bir tercih, hatta adamlar 1 numara demek lazım.

    Şimdi üşeniyorum, kitapçıklar bagajda. Ama yanlış hatırlamıyorsam "BAKIM PERİYOTLARImız 1 yıl veya 15.000 km ; YAĞ DEĞİŞİM PERİYOTLARImız 6 ay veya 15.000 km " olması lazım.

    Bildiğiniz gibi yağ olarak 5-30 sentetik kullanıyoruz. Bu madde oldukça iyi performans veren akışkanlığını kaybetmeyen bir teknoloji ürünü. Yalnız kimyasal olarak bir bozulma süreci var. Motor çalışma sıcaklığına bir defa ulaşan sentetik yağ, aynı konserve bozulması gibi, yaklaşık 6 aylık bir süreç ardından fiziksel özelliğini kaybetmeye başlar. Tamamen kafanızdaki kar-zarar dengesiyle alakalı. Yine yağ yağdır ama özelliklerini yitirmiş, performansı düşmüştür. Lastik kullanımı gibi. İsteyen 5 yıl aynı lastiği kullanır ama 3 yılda bir değiştirmek daha sağlıklıdır.




  • Burç9889@
    Yağ konusundaki görüşüne katılmıyorum.. Ford servislerinin 6 ay veya 15 bin dediği yağ değişimi periyodu aynı yağ ile x marka araçlarda bir yıl..
    Ayrıca aynı yağ ile Focus1'de 6 ay olan yağ değişimi periyodu Focus2'de bir yıla çıkarıldı..
    Yani bu olay sadece ticari bir tuzak..
    Yağın suçu yok burda..

    Kişisel tercihim ve tavsiyem.. Garantiniz bitti ise bir yıldan veya 15 bin km'den önce yağ değişmenize gerek yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 4 Ekim 2007; 0:37:31 >
  • gebs, ne diyeyim ki? 1.8 TDCi çok bişey söylenecek tarafı olmayan bir cihaz.

    Bi defa "overboost" tanımını bu motor yaptı. Torq 250 Nm olsun ama bu adamın ihtiyacı olursa pedala asıldığı zaman 280 Nm verelim.

    Başka firmalar daha hayal bile edemezken Ford elindeki Endura-D motora değişken çıkışlı Garrett turbo uygulayarak senin motoru yaptı. Ayrıca Nazi VW'in halen kamyon motoru gibi "pompa-meme" dizel yaptığı uzayda senin araçta Delphi yüksek basınçlı "common-rail" var.

    Az önce "kamyon motoru gibi" dediğim için bir ağır vasıta şöförü olarak utandım. Çünkü artık kamyon motorları da common-rail.

    Senin arabayla dikkat etmen gereken viraj içinde gaza fazla yüklenmemek. Çünkü hem motordan dolayı arabanın kafası ağır hem de ani torq üretiminden dolayı ön tekerlekleri birden yerden kesip kafadan kayma eğilimi mevcut. Focus'un zaten arkayı bırakmama inadı var.




  • özyürek, haklısındır, yorum yapacak kadar araştırmış değilim. Focus 2 kitapçığında mı 1 yıl vermişler yağ için? Bir de aşağı inip bakmamak için soruyorum: f-1 kitapçık verisinin 6 ay olduğu doğru mu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889
    f-1 kitapçık verisinin 6 ay olduğu doğru mu?

    Yağ değişim periyodunun 6 ay olduğu ve servislerde bu şekilde uygulandığı doğru, ama bunu servis takip formunda mı kullanım kılavuzundamı yazıyor hatırlamıyorum.. Valla ben o kitabı okuyalı 7 yıl oldu.. :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889
    Focus 2 kitapçığında mı 1 yıl vermişler yağ için?

    Servisin uygulaması bu.. Bunuda bir yerde yazıyordur arkadaşım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 4 Ekim 2007; 1:11:51 >




  • Az önce Mobil'in ABD sitesini kurcalıyorken şöyle bir soru-cevap buldum, paylaşayım dedim.

    If Mobil 1 Extended Performance is recommended for 15,000-mile intervals, what’s the maximum limit to which it can be pushed? In other words, if a driver goes an extra 1,000 miles or so, is he going to damage his engine?

    Mobil 1 Extended Performance is recommended for up to 15,000-mile or one-year oil change intervals. However, if your vehicle manufacturer recommends an oil change interval beyond 15,000 miles and Mobil 1 meets the performance level specified, you can be assured that Mobil 1 will go the distance.

    Bu arada adı geçen yağ Amerika'daki 5W-30 versiyonu.

    Önce kendimi servis elemanının laflarını sorgulamadığım için kötü hissetsem de sonrasında mutlu oldum yaw. Adamlar 15.000 "mil" demişler ki bu 24.000 km eder. Yine 1 yıl limitine takılıyorum herhalde ama 6 ay zulmünün bittiğinin resmidir.

    Sağol özyürek.




  • Şu sürüş lezzeti var mı başka yerde?


    http://www.youtube.com/watch?v=wy9EbBIH3iI
  • Size bir de akıllara zarar focus. Gerçi adam kapalı garajda birden fazla focus bulundurarak (Mk1 HB) hayalimin yarısını gerçekleştirmiş ama siz focus'un geldiği hali bir görün.

    http://www.youtube.com/watch?v=Yzpc_Km41PE
  • Burç iki videoda harika. İlk video Focusun referens videosu olmalı bence. Zaten video sonunda rakiplerini geçtiği ortada
  • focus'un XZ3 diye bir modeli varmı varsa teknik özellikleri nedir özellikle motor hacmi ve beygir gücü
  • @burç 2008 model
  • XZ3 focus sport trend le aynıdır.. amerika versiyonu olduğu içiçn ismi farklıdır...2.0 zetec e motor 130 bg 174 NM tork tur.. 0-100 9.0 dır..max hızı 4000 201...normalde ise 225-235 arası gidebilmektedir (kadran aşağısına iniyor) bildiklerim bu kadar
  • cevap için saol connectgücü; birde avrupa focus ile amerikan focus arasında bildiğin farklılıklar varmı birbirind olmayan değişik opsiyon veya özellikler gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    @burç 2008 model


    Kazasız belasız kullan İnşaallah. Gerçekten çok iyi araba. Ben, benden daha hızlı vites değiştirmesine hasta olmuştum. Çok seri ve oldukça kararlı (ve doğru kararlı) vites seçimi etkileyici. Biraz daha iyisi ancak DSG. Vites kutunun kıymetini arada sırada hatırlamak istersen bir Renault Laguna 1.6 16V Proactive otomatik veya FIAT Panda otomatik bulup kullanmaya çalış, sonra eve dönüp civic'in kapısını öp..

    Yalnız keşke HB kokpitini bozmadan sedana koyabilselerdi. HB göstergeleri gerçekten güzel..

    Tekrar hayırlı olsun.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: connectgücü

    XZ3 focus sport trend le aynıdır.. amerika versiyonu olduğu içiçn ismi farklıdır...2.0 zetec e motor 130 bg 174 NM tork tur.. 0-100 9.0 dır..max hızı 4000 201...normalde ise 225-235 arası gidebilmektedir (kadran aşağısına iniyor) bildiklerim bu kadar

    +
    Kadran bayaa aşağılara iniyor. .:)
  • ZX3 hakkındaki teknik bilgilere katılıyorum.

    Sport Trend'den en büyük farkı görünümü. Amerika'da tampon kalınlığı limiti yüksek olduğundan çok öküz bir tampon takıyorlar focus'lara. Ayrıca Amerikan piyasasının genel eğilimi "öküz olsun, büyük motorlu olsun" şeklinde olduğundan Amerikan focus'ların malzeme ve işçilik kalitesi rezilden biraz daha fena. Zaten motoru da America standartlarında küçücük olduğu için çok tutulduğu söylenemez.

    Geri vites lambası stop lambasına entegre ve arkada sinyal lambası yok. Ön sinyallerse Ford logolu ön panjurun içinde...

    Abuk..








  • İkinci link SVT'ymiş.. Yani bizdeki ST170
  • 
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.