Şimdi Ara

Ecotec & Twinport Motorlar hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
7.967
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu 2 motorda astra h lerde mevcut anlamadıgım nokta su bir 2004 model astrada da hem ecotec hem twinport motor olabiliyor, 2008 model astrada da. Bu motorları neye göre üretip araçlara koyuyorlar konforuna göre desem enjoyda twinport olup elegence da ecotec olabiliyor ve twinportun yeni nesil yani daha iyi kaliteli bir motor oldugunu okudum. Beni aydınlatırsanız sevinirim. Ne farklar var bize nasıl yansır bu farklar? Mesela benzin yakması acısından, tüp taktırsak durum nasıl değişir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Revenge® -- 21 Aralık 2010; 11:07:09 >



  • Arkadaşlar yok mu o kadar astracının içinde cevap verecek?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revenge®

    Arkadaşlar yok mu o kadar astracının içinde cevap verecek?

    Tipi: Twinport
    Tipi: Cdti
    Her ikisi de Ecotec(ekonomik teknoloji)

    Şu adrese bir bak istersen: http://forum.donanimhaber.com/m_26998549/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 22 Aralık 2010; 1:34:04 >
  • Ecotec sadece bir isim, Opel farklı motor ailelerine ait olup farklı teknolojileri içerse bile motorların hepsine bu adı veriyor. Yani "Ecotec motor" dediğinizde ne gibi özelliklere sahip olduğu anlaşılabilecek ayırıcı bir özelliği yok. Twinport olan motor da Ecotec ismini taşır, olmayan da.

    Twinport güç kaybı olmadan yakıt tüketimini düşürmek üzere geliştirilmiş bir teknolojidir. Temel olarak, emme süpaplarında bulunan iki hava kanalının güç ihtiyacına göre açılıp kapanmasını sağlayan ve elektronik olarak kontrol edilen bir mekanizmadır.
  • Twinport dediğin motor 105 hp olandır ve değişken emme manifoltu vardır ayrrıca emme sübaplarına giren port ikiye ayrılmış olup düşük devirlerde ufarbir kelebek portlardan birini kapatarak girişin tek yoldan girmesini sağlayıp yakıtın daah iyi karışması amaçlanmış ve enjeksiyon görece fakir seviyeye çekilmiştir .

    4000devirden sonrada emme manifoldu 360mm kısalarak yüksek devirde daha hızlı hava alınmasını sağlamıştır ki bu da performansı uzun yolun kullanılması düşük devirde torku arttırmaktadır.

    Ecotec dediğin versiyonsa 115 hp olup yukarıda verilen sistemlerden arınmış olarak kademesiz değişken egzantrik ayarını içermektedir.
  • Arkadaşlar hepinize teşekkürler, ecoteci belirtmeyi unutmuşum bu 2004-05 zamanındaki 100 yada 105hp olan ecoteci kastetmiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revenge®

    Arkadaşlar hepinize teşekkürler, ecoteci belirtmeyi unutmuşum bu 2004-05 zamanındaki 100 yada 105hp olan ecoteci kastetmiştim.



    100 hp olan Z16XE kodlu motordur, Twinport değildir.
    105 hp olan Z16XEP kodlu motordur, aynı motorun Twinport teknolojisi eklenmiş halidir.

    İkisi de Ecotec'dir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cvt şanzıman hakkında
    14 yıl önce açıldı
    twinport motor dayanıklımıdır?
    14 yıl önce açıldı
    DOHC veya SOHC motor hakkında
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Peki teşekkürler neyse artık 2. el alacagım için hangisi çıkarsa twinport biraz daha üstün gibi ama ecotece de cok sessiz diyorlar bir de modifiyeye yatkınmış gerçi bilmiyorum ne işe yarıyor ama hayırlısı teşekkürler arkadaşlar.
  • bu motorlarda 150 nm tork varmış .1.4 turbo 120 bg bravo da 300nm tork var bu kadar fark nasıl oluyor?
  • Birisi atmosferik beslemeli, diğeri ise aşırı beslemeli (turboşarjlı) motordur.
    Fark buradan kaynaklanır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.