Şimdi Ara

İlk Türk Savaş Uçağı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
5.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hava Kuvvetleri Komutanlığının 2020'li yıllardan sonraki jet eğitim uçağı ve muharip uçak ihtiyacının karşılanması amacıyla kavramsal tasarım yapılması için Tüsaş-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasının da kararlaştırıldığını ifade eden Bakan Gönül, "Yani bu, ilk Türk savaş uçağının yapılması için verilmiş bir karardır" dedi.

    Bakan Gönül, savaş uçağı yapımına yönelik soru üzerine de "İlk defa Türkiye'de bir muharebe uçağının projelendirilmesi talimatı verildi" dedi.

    Uçağın "yeni nesil" olacağını kaydeden Gönül, "F4 uçaklarının, zaman içerisinde tabii bir görev süreleri var, bir hayatları var, onun bitişini karşılayacak şekilde F16 ve F35'lerle beraber görev yapabilecek bir harp uçağı" diye konuştu.

    Gönül, F35 ile ilgili bir soruyu yanıtlarken de F35 projesinin dışardan alınan bir proje olmadığını, 9 ülke tarafından ortak üretildiğini kaydederek, "Bizim 6-7 milyar dolarlık bir üretim payımız var. F35 muhtemelen dışarıyla beraber ürettiğimiz son proje olacak" dedi.

    Savaş uçağının üretimi noktasında Güney Kore ile işbirliğinin yapılıp yapılmayacağına ilişkin soruya karşılık da Gönül, dünyada savaş uçağı projelerinin şu anda 5-6 ülke tarafından gerçekleştirilebildiğine işaret ederek, Güney Kore'nin de Türkiye gibi bir savaş uçağı yapma niyeti bulunduğunu söyledi.

    Kaynak:http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/12/15/ilk.turk.savas.ucagi.yolda/599604.0/index.html




    Nasıl bakıyorsunuz konuya?



  • Hükümetin, yerli savunya verdiği önemi ve desteği daha önce hiç bir hükümet vermemiştir!

    Daha önce planlanmıştı gibi bilgi deformasyonu yapmak,hangi amaca hizmetir ?

    Düşünmek başka şey,planlama ve icraate dökmek bambaşka bir şeydir.



    Savunma sanayi,2003'den günümüze kadar ki ar-ge harcamaları ve yeli sanayi paylerı:http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/savunmaSanayiimiz/Sayfalar/bugunkudurum.aspx

    Yerli savunma sanayi oranına Milli Tank (ALTAY),Helikopter (ATAK),Deniz araçları (Milgem) ve piyade tüfeği (mehmetçik ) Dahil değildir.


    Dünyada insansız hava aracı üreten üç ülke var diye biliyorum. ( ABD,israil ve Türkiye ) Türkiye'nin insansız hava aracı (İHA) projesi,israilin porjeyi geçtiktirme ve aselsanın ürettiği gözletme sisteminin heronları yerleştirmede sorun çıkarması üzerine başlanmış ve gerçekleştirilmiş bir projedir.


    Mehmeçik-1 bir silahı hakkında çok spekülasyon haberler dönüyor! Mehmetçik-1 silahı,x şirketten hakları alınarak geliştirilmiş ya da benzer bir silah olarak tasarlanmış olabilir. Önemli olan bu silahın,MKEK'nin tesislerinde yerli sanayinin katıları ile %100 üretmektir ve 2011 yılından itibaren seri olarak da üretilecektir.

    Aksini iddia eden kanıtlamak ile mükelleftir.

    Türkiyenin savaş uçağı üretme konusunda zaten 1930 dan gelen,insan gücü ve kabiliyeti. Türkiye,kendi savaş uçağını dört yıl içinde gökyüzüne çıkaracaktır ve hali hazırda zaten eğitim uçağı (Hürkuş) tasarlanmıştır.
    http://www.tai.com.tr/prog.aspx?contentDefID=6&page=___Programlar__NONE_____Entegre%20U%C3%A7ak%20Sistemleri__PROGRAM__1___Tasar%C4%B1m%20Programlar%C4%B1__NONE_____T.B.T.E.U.%20%28H%C3%9CRKU%C5%9E%29__PROGRAM__6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _kılıç_ -- 26 Aralık 2010; 23:58:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeIimavi

    Benim verdiğim gibi alıntılarla cevap verseydiniz daha iyi olurdu.

    Bahsettiğiniz konular hakkında genel olarak cevap vereceğim;

    Mehmetçik-1 konusunda verdiğiniz kaynağı okumadınız sanırım. İlgili kaynaktan bir cümle;
    "testlerden başarıyla geçmesi halinde 2011 yılının Haziran ayında seri üretime hazır hale getirilecek."

    Kesin ve net bir şekilde ifade ediyorum; Mehmetçik-1 seri üretime geçmeyecek!



    Mkek yetkilleri:

    Şu anda TSK tarafından kullanılan G3 piyade tüfeklerinin daha çok düzenli ordu savaşları için üretildiğini, ağır ve bakımı zor olan bu tüfeklerin yerine daha hafif ve bakımı kolay olan yeni nesil bir piyade tüfeğine ihtiyaç duyulduğunu belirten yetkililer, bu nedenle Milli Modern Piyade Tüfeğinin tasarlandığını söylediler.

    Modern piyade tüfeğinin G3'e göre daha hafif, namlu ömrünün daha uzun, boyunun daha kısa olduğuna işaret eden yetkililer, şu bilgileri verdi:

    ''Tasarımdan itibaren tamamen yerli, hiç bir ülkeden teknoloji transferi yapılmadan Kara Kuvvetleri Komutanlığının verdiği teknik şartnameye uygun olarak üretimi başlatılan piyade tüfeklerinin ilk prototiplerinden 3'ü üretildi. Bundan sonra parça parça kalifikasyonu yapılacak, çalışabilirliği test edilecek. Bütün parçaların kalifikasyonu yapıldıktan sonra seri üretime geçilecek. Tüfek, 2011 yılının Haziran ayında seri üretime hazır hale gelecek. Gaz piston sistemi ile çalışan bu tüfek, şu anda dünyada kullanılan üçüncü jenerasyon piyade tüfeklerinin en iyi özelliklerini üzerinde topluyor.''

    Yani mehmetçik-1 mkek testlerinde zaten test edilmiş ve tsk'nın onayına sunulmuştur. 2011'de kuvetle muhmetel serii üretilecektir. Aksini iddia eden hiçbir kaynak yok! ama bir forumda (trmilitary) silah üretilmeyecek gibi bir kanı vardır ama kaynak yoktur!!!

    quote:

    Uçak konusunda;
    6 Ekim 1928'de Kayseri'de Almanlarla ortak olarak Junkers A-20'nin üretimine başlandı. 3 Mayıs 1929'da Almanlar tüm hislelerini bize devrettiler... Daha sonra Abd, Alman ve İngiliz uçakları üretildi. Ancak bunların tasarımı bize ait değildir!

    Nuri Demirağ ve Selahaddin Alan'nın önemli katkıları olmıştur. Ancak yine bir "savaş uçağı" yapılmadı!

    Nuri Demirağ Alman ile ortak uçak üretmiştir. Ancak bu uçaklar şartnameye aykırı olduğu için kabul edilmemiştir. Irak, İran vs. gibi dış ülkelerden gelen uçak taleplerini de yine hükümet kabul etmemiştir. Sonuç olarak Nuri Demirağ'ın açtığı okul kapatılmış, havaalanı istimlak edilmiş ve elde kalan uçaklar hurda olmuştur...

    Uçak sanayiimiz Atatürk'ün vefatından sonra sürekli olarak engellenmiştir...



    Nuri demirağ,almaların ürettiği parçaları, montajlamanın yanında hiç bir zaman olmamıştır. Nuri demirağ,Türkiyenin lk uçak fabrikasını kuran kişidir.

    Nuri demirağ, uçak üretiminin atasıdır. katıkıdan öte türkiyenin uçak üretimin de atasıdır.

    Nuri demirağ hakkında pek bilgin yok burdan iyice araştır özellikle belgeler bölümünühttp://www.nuridemirag.com/belgeler.asp ve ''laf bunlar icraat yok''ile uçak üretmemizi engellenir ise bambaşka anlam taşıyan cümleleridir.




    quote:


    Benim Türkçeme laf ediyorsunuz. Okumama, yazmama laf ediyorsunuz, buyrun;

    Yazdığınız cümle aşağıda;

    "2015 uçak motor tasarım ve üretim yılıdır. onuda tekzip edelim."

    Bu cümlenin hemen altındaki bağlantıdan alıntı;
    "2015 yılından itibaren uçak motorları tasarlamayı ve üretmeyi hedefleyen TEI..."

    Türkçe'de bu iki cümle arasında dağlar kadar fark vardır.

    Abd dahil hiç bir ülke bir yıl içinde uçak motoru tasarımı + üretimi ya-pa-maz!


    Yahu verdiğiniz bağlantıda bile "2020'den sonra üretilecek" diyor. Siz önümüzdeki 4 yıl içinde uçağın havalanacağını söylüyorsunuz.


    Motor yerine,uçak yazmışım ve bunu ''tekzip'' etmişim. 2015 uçak değil, motor tasarımı ve üretimi gerçekleştirilecek. Fakat sen tekzip'in ne anlama geldiğini bilmediğin için yine 2015 demişsin. İşde o yüzden Türkçen de sorun var diyorum.

    Ayrıca projeleri genelkurmaya 2003' öncesi başlattı diyorsun. Tamamen yanlış!

    İnsansız Hava Araçları (2004),

    Altay Milli Tank (2008),

    Milli Helikopter ATAK (2008)

    Milli gemi projesi MİLGEM ( inşa fikri 1996,ssm'nin kararı 2000,projenin dizaynına başlama 2004,ilk gemilerin denize indirme 2008 dir.)


    Senin bilgilerin kulaktan dolma şeyler.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Diyorsun ki;

    "Mehmetçik-1 2011 yılında seri üretime geçecek."

    Diyorum ki;

    "Mehmetçik-1 seri üretime geçmeyecek."


    Diyorsun ki;

    "Nuri Demirağ Almanlarla ortak üretim yapmamıştır."

    Diyorum ki;

    Almanlar ile ortak NUD-38'i geliştirmiştir.
    http://www.nukte.org/usnasilaldatildik
    http://www.uted.org/dergi/2006/temmuz/nuridemirag1.htm


    Diyorsun ki;

    "Motor yerine,uçak yazmışım ve bunu ''tekzip'' etmişim. 2015 uçak değil, motor tasarımı ve üretimi gerçekleştirilecek. Fakat sen tekzip'in ne anlama geldiğini bilmediğin için yine 2015 demişsin. İşde o yüzden Türkçen de sorun var diyorum. "

    Diyorum ki;

    Abd dahil hiç bir ülke bir yıl içinde uçak motoru tasarımı + üretimi ya-pa-maz!


    Of be of! Bundan sonra sana laf anlatmaya çalışmayacağım!
  • Orijinalden alıntı: DeIimavi

    Diyorsun ki;

    "Mehmetçik-1 2011 yılında seri üretime geçecek."

    Diyorum ki;

    "Mehmetçik-1 seri üretime geçmeyecek."


    Benim söylemim,Mkek'in yapmış olduluğu açıklamlara dayanıyor ve o Mkek'in yapmış olduğu açıklamada mehmetçik-1 silahının,mevcut G-3'lerden iyi olduğu yönündedir.

    Senin söylemin ise ''kuruntu'' dan ibaret,mehmetçik-1 üretilmeyecekğine dair,hiçbir resmi açıklama yok. Hâl böyle iken,bir çok mühendisten ve bürokrattan kendini üstün görüyorsun.



    Diyorsun ki;

    "Nuri Demirağ Almanlarla ortak üretim yapmamıştır."

    Diyorum ki;

    Almanlar ile ortak NUD-38'i geliştirmiştir.
    http://www.nukte.org/usnasilaldatildik
    http://www.uted.org/dergi/2006/temmuz/nuridemirag1.htm



    ''Almanlar ile ortak NUD-38 geşliştirmiştir''

    Bu yukarıda ki cümle yanlış anlaşılmaya açık bir anlam taşımaktadır. Yani Demirağ,kendi değil almanların sayesinde üretebilmiş gibi bir anlam çıkıyor ki bu anlam yanlıştır.

    Nuri Demirağ, Türkiyenin ilk uçak fabrikasını %100 yerli olarak kurarak 65 adet planör ve 10 adet eğitim uçağını özgün olarak üretmiştir. NUD-38'in ise tasarımını selahattin alan tasarlamış ve almanyadan gelen uzmanların katısı olmuştur. Bu katkı almanların resmi bir devlet katkısı değildir. Eğer ki o alman mühendisler olmasa,geç olur ama yinede o uçaklar gökyüzünde olurdu.


    Diyorsun ki;

    "Motor yerine,uçak yazmışım ve bunu ''tekzip'' etmişim. 2015 uçak değil, motor tasarımı ve üretimi gerçekleştirilecek. Fakat sen tekzip'in ne anlama geldiğini bilmediğin için yine 2015 demişsin. İşde o yüzden Türkçen de sorun var diyorum. "

    Diyorum ki;

    Abd dahil hiç bir ülke bir yıl içinde uçak motoru tasarımı + üretimi ya-pa-maz!


    Of be of! Bundan sonra sana laf anlatmaya çalışmayacağım!



    Türkiye de zaten, F-35'in gövde ve motorunda bulunan 300 kritik parçayı kale grubu üretilmekdedir. (http://www.milliyet.com.tr/kale--turk-bayragini-f---le-goge-ucurdu/ekonomi/haberdetayarsiv/16.11.2008/1016641/default.htm )

    Tusaş yetkileleri, ''Dünyada üzerinde TUSAŞ'ın ürettiği parça olmayan Boing'in neredeyse olmadığını ifade eden yetkililer, Boing 737'nin çeşitli ülkelere ayda 35 adet uçak sattığına işaret ettiler.''

    (http://www.airkule.com/default.asp?page=haber&id=7843 )

    TUSAŞ, F-35'in EN KARMAŞIK parçasını üretti (http://www.nethaber.com/Ekonomi/156692/TUSAS-F-35in-EN-KARMASIK-parcasini )


    Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve savunma şirketlerinin vizyon sahibi olması ve üretim standartlarının çok yüksek olması nedeniyle Türk üreticilerin tercih edilir durumda olduğuna dikkat çeken Pepin, şunları kaydetti:

    ''9 yıl önce TAI ile çalışmaya başladık. O dönemde ayda 200 parça gönderiyorlardı. Bugün bu rakam 15-20 bine çıktı.


    http://www.stargazete.com/ekonomi/f-35-projesi-istihdam-saglayacak-haber-300148.htm




    Benim tek bir yazımda ''Türkiye 1 yıl içinde uçak motoru üretecektir'' diye bir tabirim olmamıştır.

    Türkiye 2015 yılın da %100 yerli tasarım uçak moturunu üretecek,demiştim. Nerden çıkardın ''1 yıl '' da üretilecektir dedi mi ?


    Ve son olarak,


    Yazılarında anlaşılıyor ki tartışma kültürün yok ve bildiklerin eksik ve ya çoğu yanlış şeyler. Bu konular araştırma gerektirir!

    Daha gençsin, ''Yani of be of sana laf anlatmaya çalışmayacağım...'' :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    LHD olursa Yunanistanlılar kafayı yerler herhalde, kalplerine iner. Dikine veya kısa kalkış yapabilen bir uçaktan önce bence bize hava-hava kapasitesi yüksek mümkünse stealth bir sistem lazım. Hayal gibi ama imkansız zaman alır bizim ordu için. Ama Harrier' ın gelişmiş modeli de yerli olduktan sonra müthiş olur. Artık kendi kapasitemizi kullanma zamanı.


    tahminleriniz doğru: http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=429.50

    süreç altay tankındaki gibi de işleyebilir.t/50 konseptinin teknolojisinin transferi olabilir.zira kriterler de çok benzer.çünkü t-50 yer taarruz uçağı şeklinde de modifiye edilebiliyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hellmarch!


    LHD olursa Yunanistanlılar kafayı yerler herhalde, kalplerine iner. Dikine veya kısa kalkış yapabilen bir uçaktan önce bence bize hava-hava kapasitesi yüksek mümkünse stealth bir sistem lazım. Hayal gibi ama imkansız zaman alır bizim ordu için. Ama Harrier' ın gelişmiş modeli de yerli olduktan sonra müthiş olur. Artık kendi kapasitemizi kullanma zamanı.


    tahminleriniz doğru: http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=429.50

    süreç altay tankındaki gibi de işleyebilir.t/50 konseptinin teknolojisinin transferi olabilir.zira kriterler de çok benzer.çünkü t-50 yer taarruz uçağı şeklinde de modifiye edilebiliyor.



    Komşuyu telaş daha olmadan almış besbelli. Google translate ile baktığım kadarıyla saygı duymayı da öğreniyorlar yavaş yavaş.

    Tabi Altay da ki gibi işlerse çok büyük ar-ge gerektirir gibi geliyor. Ama ben Nato üyeliğimizden ötürü t-50 ye ihtimal vermiyorum. Mühimmatta inanılmaz farklılıklar olur. Ha derler ki biz size teknolojiyi verelim siz istediğiniz füzeyi takarsınız ki Ruslar ona hiç sıcak bakmaz. Bence bizim f-35 in f 135 motorlarını Türkiye de ürettirmek için çaba harcamalı ve o motorları tersine mühendislikle kopyalamalı en azından tecrübe elde etmeli ve 10 yıl içerisinde kendi motorumuzu üretmeliyiz. Zaten diğer malzemeyi iyi kötü yapabiliriz bence.
  • t-50 yanlış anlaşılmış

    http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

    benim bahsettiğim t-50 budur.

    Edit:

    @Hellmarch

    Motoru kopyalamak?!? Şaka dimi şakaBu işte Çinliler bile zorlandılar ve motordan istenilen verimi elde edemediler.

    Aslında burada sorun aviyonikler.Bundan 2 hafta önce bir grup F-16'ya yerli yazılım yüklendi.Bu da ARGE 2004'te olduğu gibi aviyonik testleri için olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerylliumSulphur -- 4 Ocak 2011; 18:31:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRealHıstory

    t-50 yanlış anlaşılmış

    http://en.wikipedia.org/wiki/KAI_T-50_Golden_Eagle

    benim bahsettiğim t-50 budur.

    Edit:

    @Hellmarch

    Motoru kopyalamak?!? Şaka dimi şakaBu işte Çinliler bile zorlandılar ve motordan istenilen verimi elde edemediler.

    Aslında burada sorun aviyonikler.Bundan 2 hafta önce bir grup F-16'ya yerli yazılım yüklendi.Bu da ARGE 2004'te olduğu gibi aviyonik testleri için olabilir.

    Ha o t - 50.

    Motor kopyalamak zor iş tamam da ne yapabiliriz ki şu durumda? Afaki konuşuyorum sadece. Dediğim gibi aviyoniklerde fena değiliz, jdam falan da yapmaya başladık yanılmıyorsam, geriye bir tek motor kalıyor. Ya İsveç gibi Amerika' dan alırız ki yine haşhaş ekimi kıbrıs meselesinde ki gibi bir ambargo yersek yerli uçak yapmanın manası kalmaz. Ama tabi fazla hayalperest olmanın da manası yok. Adım adım ilerlemeli kazanımlar bir uçak yapmaya müsait olduğu anda bize uygun gelen bir model geliştirmeliyiz. Ama piyade tüfeği gibi hk416 ya mehmetçik 1 diyip işin içinden çıkacaklarsa hiç olmasın daha iyi.
  • Italy, Brazil Top Turkey's List Of Potential FX Partners


    Turkish officials are seeking foreign partners to help build the country's first fighter jet and will likely open talks with Italy's Alenia Aeronautica and Brazil's Embraer, said top procurement officials familiar with the FX program.

    "We expect TAI to open negotiations with both manufacturers later this year," one procurement official said. "And in 2012 we'll know with whom we'll take the road."

    The government has asked the national aerospace company, Turkish Aerospace Industries (TAI), to figure out how the partnership will work. TAI will also receive $20 million from the national procurement office, or the Undersecretariat for Defense Industries (SSM), to produce the "conceptual design" of a fighter aircraft to be built after 2020.

    In recent years, Turkey's drive to make more of its top-line arms has produced indigenous programs for its Land Force and Navy. The FX effort aims to build airpower increasingly independent of U.S. technology, analysts and officials here said.

    Last December, Defense Minister Vecdi Gonul said Turkey would develop and manufacture its next air-to-air fighter aircraft, either by itself or in cooperation with another country.

    Gonul said Turkey may cooperate with South Korea but implied it is not a strong possibility.

    Turkish defense officials said the "Korean option" failed because Seoul insisted on having an overwhelming majority in the effort.

    If implemented, the program is meant to give Turkey airpower parallel to its present and future U.S.-made fleet.

    The Turkish Air Force now operates F-16s and F-4s. Turkey also is a partner in the U.S.-led Joint Strike Fighter (JSF) consortium that is building the F-35 Lightning II stealth fighter jet.

    Ankara plans to buy about 100 F-35 aircraft worth nearly $15 billion. Many Turkish companies are members of the JSF consortium of nine Western nations, and are producing parts for the aircraft. Turkey also will receive 30 modern F-16 Block 50 fighters from Lockheed Martin, the F-35's top maker, as a stopgap until F-35 deliveries begin around 2015.

    Officials said that Turkey's new fighter "would be a next-generation type, would replace the older, U.S.-made F-4Es and would function well with the F-16s and the F-35."

    They confirmed the new aircraft mostly would be meant for air-to-air fighting. The F-4Es are air-to-air fighters, while the F-16s and F-35s are designed mainly for air-to-ground operations.

    Turkey's present fleet of up to 90 F-4 aircraft has been modernized jointly by Israel and Turkey, practically falling outside of U.S. operational control. But these Vietnam-era fighter jets will phase out after 2020.

    "What Turkey seeks is apparently to have an airpower partly independent of U.S. operational controls," said one analyst here who asked not to be named. "The new aircraft other than the F-16s and the F-35s will serve this strategic goal. The Turks are seeking a two-pronged approach: to maintain both U.S. and national assets; U.S., with the upgraded F-16s and the F-35s, and national with the FX program."

    The FX program means Turkey will abstain from buying a European fighter. In December, Gonul ruled out any potential acquisition of the Typhoon fighter jet built by the Eurofighter consortium.

    But Turkish procurement officials still voiced willingness for talks with Alenia Aeronautica, one of the Eurofighter partners, for separate talks for the coming Turkish fighter, along with Embraer.

    "We view both companies as suitable partners for our national [fighter] procurement program," the procurement official said.

    http://www.defensenews.com/story.php?i=5520431&c=FEA&s=CVS

    Özet:Embraer veya İtalyan Alenia ile ortaklık düşünülüyor.(teknolojik destek)Korenin hala bir çözüm olduğunun fakat pek de istekli olmadığımız yazıyor falan filan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BerylliumSulphur -- 25 Ocak 2011; 18:33:27 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.