- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Oto ses yalıtımı hakkında
35 Cevap14478 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


3330 Mesaj
15 Aralık 2010; 18:01:27 

Selamlar, 2009 civic dream aracım var, bilidiği üzere biraz fazlaca yol sesi alıyor. Sırf bu yüzden aracı değiştirmeyi bile düşündüm, birçok aracı test ettim ama çoğu bana civic den aldığım zevki vermedi. Yalıtım mı yaptırsam diye düşünüyorum. Ziebart'dan araç altına pütür atılıp yalıtım yaptıranlar sonucun çok iyi olmadığını söylüyor. Sizler alternatif olarak dışarıda yada kendimizce neler yaptırabiliriz? Malzeme konusunda ne kullanlılabilir?
Örnek olarak Würth'ün ses yalıtımı şilteleri var ama oldukça pahalılar... Birde galvaniz havalandırma tesisatlarına uygulanan bir malzeme var, sanırım adı firex di...
Bu konu hakkında yardım ve görüşlerinize, aracıma yeniden ısınmaya ihtiyacım var , hatta bu başlık altında fikirleri toplarsak bence çok iyi olur. Saygılar...


_____________________________

Flickr galerim


 
1625 Mesaj
15 Aralık 2010; 18:17:32 

biraz tuzludur ama dynamat iyidir


_____________________________



1049 Mesaj
15 Aralık 2010; 18:22:40 

Benimde bilgiye ihtiyacım var bu konuda , konu hakkında bilgisi olanlar paylaşırlarsa cok makbule gecer ,
Lastikleri değiştirmenin cok faydası olucaktır daha yumuşak hamurlu lastiklerde fark edilir derecede etki ediyor , dışardan bizim yapabileceğimiz en basit ve etkili yöntem bu gibi .


_____________________________

Bu aşk değil biz spor yapıyoruz..



4404 Mesaj
15 Aralık 2010; 18:38:12 

Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Aralık 2010; 19:03:17 

Yanmaz elyafları kapı içine davlumbaz içlerine düzgünce tıksak sorun çözülmez mi?


3330 Mesaj
15 Aralık 2010; 19:10:46 

Yani açıkçası ben, tüm koltukları ve taban halısını söküp, uygun mazleme ile yalıtım yaptırmayı dahi düşünüyorum. Ancak malzeme seçimi konusunda sıkıntı var, bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan yorum istiyorum.


_____________________________

Flickr galerim


2190 Mesaj
15 Aralık 2010; 19:37:34 

yok mu hiç yalıtım yaptırıp memnun kalan?


_____________________________


MultijetBravo105 HP
binaltıyüzsendromu


367 Mesaj
15 Aralık 2010; 19:41:07 

firex kullanabilirsin z.burnu tekzende bulabilirsin ses yalıtım malzemesi.


_____________________________



1047 Mesaj
15 Aralık 2010; 19:41:48 

walla bende yaptırcam arabanın altını kauçuk benzeri püskürtme ile kaplıorlar yoksa bu çamur çürütecek arabayı


_____________________________



3330 Mesaj
15 Aralık 2010; 20:17:15 


quote:

Orijinalden alıntı: ziraatbileşim

firex kullanabilirsin z.burnu tekzende bulabilirsin ses yalıtım malzemesi.


Firex i bende çok duydum hatta şantiye stajımda klima-havalandırma tesisatı izolasyonunda kullanıldığını görmüştüm yanılmıyorsam. ama bu firex kendinden yapışkanlı değil bildiğim kadarıyla. Bali tarzı birşeyle yapıştırıyolardı. Buna alternatif bir yapıştırma şekli nedir o konuyuda araştırmak lazım.
Bu link aslında iyi bir rehber niteliğinde http://www.ladatr.com/forum/viewtopic.php?t=837
Burada firex tarzı malzeyi nasıl uyguladığını anlatmış bir arkadaş http://www.skodam.com/viewtopic.php?f=4&t=7485&p=94359
Burada da özellikle rezonans yani titreşimi engellemek için yapılan bir izolasyon öreği var (özellikle ses tesisatı titreşimlerini engellemek için) http://www.modpark.com/forum/kendi-modifiyeni-kendin-yap/otomobil-ses-izolasyonu-modifiyesi-resimliotomobil-on-kapi-ses-izalasyonuoto-izalas-2551/

Haydi arkadaşlar, biraz araştıralım, soruşturalım burada beyin fırtınası yapalım, araçlarımızı mercedes S yada bmw 7 sınıfı kadar olmasada,biraz daha sessizleştirmenin yollarını hep beraber arayalım.


_____________________________

Flickr galerim

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Aralık 2010; 21:31:21 


quote:

Orijinalden alıntı: _Lupara_

Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.




Kapı fitillerinin içine serum lastiği veya akvaryumlar için olan ince plastik borulardan döşemekte sesi azaltıyor(muş). Yalıtım yapılacaksa, malzemeyi kendiniz alıp, aracı söküp yaparsanız fiyat herhalde onda biri falan düşer. Bende yapmak istiyorum, aracın her yerini sökebiliyorum, gösterge paneli orta konsolda dahil. Fakat komple torpido konusunda güvenemiyorum kendime. Orayı yapmadan da olmaz, en önemli kısım


3330 Mesaj
15 Aralık 2010; 21:39:14 

Kapı fitili içinden serum lastiği fitili yırttırmadan nasıl yürütlürki?


_____________________________

Flickr galerim

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Aralık 2010; 22:14:17 


quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Kapı fitili içinden serum lastiği fitili yırttırmadan nasıl yürütlürki?


Fitilin birleşim yeri varsa ordan yoksa delik açıp herhalde. Mesela benim bagaj fitilinde birleşme yeri var, içine giriyor, ordan yürütülür ama kapı fitilinde aynı şey yok.


3330 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:19:49 

Bu olayı denemek lazım.Şimdi aklıma geldide; Bende würth'ün silikon sprayi var. İç mekandaki tıkırtılar için almıştım, ama asıl kullanım yerleri plastik malzemeleri yağlama, kaydırma amaçlı (iç içe 2 boru geçirme gibi mesela) imiş. Bununla bir deneme yapmak lazım, lakin ses ne derecede azalır tabi tartışılır...
En azından kapılar daha tok kapanır


_____________________________

Flickr galerim


1405 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:22:58 

Focuslarda bu yol ve rüzgar sesini oldukça içine alıyor. Buradamı okudum yada başka forumdamı hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapıların altında fitillerin birleşim yerinden anten kablosu sokan bir kaç arkadaş vardı ve baya olumlus sonuç almışlardı. Kapılar daha tok bir sesle kapanıyor ve rüzgar sesini falan belli bir oranda azalttıklarını söylüyorlardı ama ben denemedim kabloyuda iki parça halinde bulaşık deterjanıyla falan kayganlaştırıp fitilin içine sokuyorlardı. Belki saçma gibi görünsede olumlu sonuç aldığını söyleyen bir kaç kişi görmüştüm


_____________________________

SATILIK 2012 Polo 1.2 TDI Seat Leon 5F Video Ipod Kablo Seat Leon 5F, Golf7 Pedal Seti


3781 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:47:58 


quote:

Orijinalden alıntı: _Lupara_

Benim internetten okuduklarım ve yalıtıma harcadığım paralar gösterdi ki, bu yalıtım işleri boş işler.klasik deyimle para tuzağı. Yalıtım için harcayacağınız parayı kaportanın içine 10 luk olarak yapıştırsanız daha fazla yalıtım sağlar. Arabanın fabrikasyon olarak yalıtımı iyi değilse ne yapsanız boş.

Oldukça yumuşak bir lastik alıp, 2 yılda bir değiştirmek harcayacağınız paradan daha mantıklı.


arkadaşım sana katılıyorum ancak yumuşak lastikten kasıt nedir acaba ne gibi bir marka önerirsiniz..ölçü 205 55 16


_____________________________

>>>www.mareaturkiye.com<<<


3484 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:48:20 

iyi bir sonuç almak istiyorsanız.

1) Koltukları ve taban döşemelerini söküp tavsiye edilen bir malzeme ile çift katlı uygulama yaptırmanız,
2) Tavan döşemesini sökmeniz ve aynı uygulamayı buraya da yaptırmanız,
3) Bagajı ba baştan aşağı aynı malzeme ile kaplatmanız,
4) Kapı döşemerini söküp içine yine aynı malzemeden uygulatmanız,
5) Çamurlukların içine de bu malzemeden kullanmanız ve hatta üzerini zift benzeri bir madde ile kaplamanız daha sonra davlumbazı takmanız,
6) Aracın altını zift veya benzeri bir madde ile kaplatmanız,
7) Yumuşak hamurlu bir lastik almanız,

gerekir ki bütün bu saydıklarım hem arabanın her yerinin sökülmesine hem de cebinizden oldukça fazla para çıkmasına neden olur. Hepsinden ziyade müdahale edemeyeceğiniz bir unsur -cam kalınlığı- yüzünden hiçbir zaman aracınız istediğiniz sessizliğe kavuçmayacaktır. Ama bana bu da yeter diyorsanız şu 7 maddeyi tek tek uygulamak zorundasınız.

Not: Bir Honda sahibinin motor sesi duymadan yaşayamayacağı göz önüne alınarak bu yönde bir izalasyon listeye eklenmemiştir.


_____________________________

Astra Classic 3 Comfort Paket (Siyah)


4404 Mesaj
15 Aralık 2010; 23:11:16 


quote:

Orijinalden alıntı: peugeot-406




arkadaşım sana katılıyorum ancak yumuşak lastikten kasıt nedir acaba ne gibi bir marka önerirsiniz..ölçü 205 55 16


Bu aralar nokian lastiklerine takmış durumdayım. İnternetten yaptığım araştırmalarda sessizliği konusunda çok olumlu şeyler okudum.

Michelin primacy ve yan ürünü kleber çok yumuşak ama 1 yıl geçince sanki birden sertleşiyorlar ve lastik gürültüsü oluşmaya başlıyor.

Bir de özellikle japon araçlarında kapılardan rüzgar sesi çok geliyor. Fitillerin ve cam çıtalarının iyi durumda olması önemli.

Tabi bunun sonu yok.Asıl sorun araçlarda/lastiklerde değil yollarda ama biz çözüm aramaya devam ediyoruz.Çok girmemek lazım.


_____________________________



1776 Mesaj
15 Aralık 2010; 23:58:53 

Yerinde olsam bukadar masraf etmezdim. Yalıtım tuzlu olcak gibi geldi bana .


_____________________________

Lg G2 Candır (:

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Aralık 2010; 0:44:28 


quote:

Orijinalden alıntı: firozat

Focuslarda bu yol ve rüzgar sesini oldukça içine alıyor. Buradamı okudum yada başka forumdamı hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapıların altında fitillerin birleşim yerinden anten kablosu sokan bir kaç arkadaş vardı ve baya olumlus sonuç almışlardı. Kapılar daha tok bir sesle kapanıyor ve rüzgar sesini falan belli bir oranda azalttıklarını söylüyorlardı ama ben denemedim kabloyuda iki parça halinde bulaşık deterjanıyla falan kayganlaştırıp fitilin içine sokuyorlardı. Belki saçma gibi görünsede olumlu sonuç aldığını söyleyen bir kaç kişi görmüştüm


Ama anten kablosu serum lastiği gibi yada akvaryum hortumu gibi esnek yumuşak değil. Zor kapanıpta zamanla kapı ayarını ve kilitlerini bozmasın? Serum lastiği ve akvaryum hortumunu sıkınca esniyor, anten kablosu bu şekilde esnemez. Anten kablosunun merkez kısmı ve onu çevreleyen tel kafes sökülüp sadece lastiği kalacak şekilde olabilir. Biraz uğraşınca hortum gibi çıkarılabilir üst kısım. Ama herhalde en ucuzu ve kolayı akvaryum (hava) hortumu.


3330 Mesaj
16 Aralık 2010; 0:55:47 

Aklıma birden, evlerdeki kapı-pencerelere uygulanan kauçuk bantlar geldi. Kalitelisinden alıp fitillere dıştan yapıştırıp takviye yapsak nasıl olur acaba? Deneyen varmıki bunu?


_____________________________

Flickr galerim


 
643 Mesaj
16 Aralık 2010; 1:08:39 

207 aracima yalitim yaptirmistim cok memnunum. Forumda konu da acmistim. Yol sesini inanilmaz kesti. Kapi ici yalitimin faydasini gormedim.
Sorun lastik ve tabandan kaynaklanirsa ise yarar. Ama focusta oldugu gibi camlardan da ruzgar giriyorsa zor
Bi sonraki arabam ne model olursa olsun yalitim yaptiracagim


_____________________________

hy


3330 Mesaj
16 Aralık 2010; 1:37:59 

Nereye, nerede, ne kadara yaptırdınız? Konuyu biraz açarsan seviniriz
Edit: http://forum.donanimhaber.com/m_40170550/tm.htm bumu?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çekomastik -- 16 Aralık 2010; 1:39:42 >


_____________________________

Flickr galerim


 
3382 Mesaj
16 Aralık 2010; 9:30:11 

biraz daha ayrıntılı bilgi verebilirmisiniz?
nerde ve ne kadara yaptırdınız?
yaptırdığınız yerin tlf numarası varmı?....vs?



quote:

Orijinalden alıntı: hyildiz2

207 aracima yalitim yaptirmistim cok memnunum. Forumda konu da acmistim. Yol sesini inanilmaz kesti. Kapi ici yalitimin faydasini gormedim.
Sorun lastik ve tabandan kaynaklanirsa ise yarar. Ama focusta oldugu gibi camlardan da ruzgar giriyorsa zor
Bi sonraki arabam ne model olursa olsun yalitim yaptiracagim



_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


1419 Mesaj
16 Aralık 2010; 9:56:42 


quote:

Orijinalden alıntı: Sye88

iyi bir sonuç almak istiyorsanız.

1) Koltukları ve taban döşemelerini söküp tavsiye edilen bir malzeme ile çift katlı uygulama yaptırmanız,
2) Tavan döşemesini sökmeniz ve aynı uygulamayı buraya da yaptırmanız,
3) Bagajı ba baştan aşağı aynı malzeme ile kaplatmanız,
4) Kapı döşemerini söküp içine yine aynı malzemeden uygulatmanız,
5) Çamurlukların içine de bu malzemeden kullanmanız ve hatta üzerini zift benzeri bir madde ile kaplamanız daha sonra davlumbazı takmanız,
6) Aracın altını zift veya benzeri bir madde ile kaplatmanız,
7) Yumuşak hamurlu bir lastik almanız,

gerekir ki bütün bu saydıklarım hem arabanın her yerinin sökülmesine hem de cebinizden oldukça fazla para çıkmasına neden olur. Hepsinden ziyade müdahale edemeyeceğiniz bir unsur -cam kalınlığı- yüzünden hiçbir zaman aracınız istediğiniz sessizliğe kavuçmayacaktır. Ama bana bu da yeter diyorsanız şu 7 maddeyi tek tek uygulamak zorundasınız.

Not: Bir Honda sahibinin motor sesi duymadan yaşayamayacağı göz önüne alınarak bu yönde bir izalasyon listeye eklenmemiştir.


Aynen bu maddeler Ve cam kalınlığı ve cam lastikleride önemli.

Kapı fitillerini ben kullandım faydası azda olsa oluyor.

En önemli konu kapının sıkı kapanması ama şuan mevcut sistemde sorun var Yani kapılar önde iki menteşe arkada kapı kilidi tarafından 3 Noktadan tutuluyor ve kapı ne kadar sıkı da olsa lastik heryerde eşit bastırılmıyor.

Bunun çözümü vakumlu kapı ama çok tuzlu onun yerine pimapenlerdeki kibi kapıya çok noktadan bağlantı, bu sistemde araç hareket ettikten sonra kilitleme yapacak aynı pimapenlerdeki gibi kapıyı arabaya çekecek ve sıkıcak çok noktadan olunca sıkı olacak Şu anki sistemde cam çerçeveleri lastikleri yeteri kadar bastıramıyo.

Yol sesi en çok kapı altından gelir onun için eski mercedeslerde kapının dış tarafında plastik kaplama vardır benzerini 98 de başlayan passatlarda görebilirsiniz.Kapıların altları mutlaka lastik conta olmalı..

Süspansiyonun sert olmasıda cabası tam sessizlik için tüm salıncak bağlantı noktalarınında dayanıklı lastik takozlarla desteklenmesi gerekli.

Sonuç aracı sonradan sessizleştirmek çok zor en makulu arkadaşların dediği gibi yumuşak lastik oda bir sene sonra michelin bile olsa sertleşiyor.Sessiz araç fabrika çıkışlı olmalı..


_____________________________



 
1118 Mesaj
16 Aralık 2010; 10:12:32 


quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Bu olayı denemek lazım.Şimdi aklıma geldide; Bende würth'ün silikon sprayi var. İç mekandaki tıkırtılar için almıştım, ama asıl kullanım yerleri plastik malzemeleri yağlama, kaydırma amaçlı (iç içe 2 boru geçirme gibi mesela) imiş. Bununla bir deneme yapmak lazım, lakin ses ne derecede azalır tabi tartışılır...
En azından kapılar daha tok kapanır


silikon spreyin sese en ufak faydası yok aksine soguk havalarda sertleşip çıtırtı yapıyor denedim biliyorum, kapı fitillerinede serum lastiği yüksek hızlarda fitillerden giren havanın ses yapmasını azaltıyor iyice sıkıstıgı için, ben kendi aracıma takmıstım fitilleri üst kısımdan cok küçük maket bıcagıyla kesip serum lastiginide pudralayıp ittirince gayet güzel geciyor 4 kapıyada uyguladım 2 saatte halledilebilecek bi işlem, sonrada kesilen küçük delik japonla yapıstırılıp iş bitiyor,


_____________________________


2011 Mitsubishi ASX

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
16 Aralık 2010; 11:35:43 


quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Nereye, nerede, ne kadara yaptırdınız? Konuyu biraz açarsan seviniriz
Edit: http://forum.donanimhaber.com/m_40170550/tm.htm bumu?


Bu konuda "rovercı" nın yaptığı yalıtım güzel olmuş. http://www.fordclubtr.c...-Uygulamas-t193046.html


 
643 Mesaj
17 Aralık 2010; 0:47:34 

Ankara ulusta 3m car care de yaptirdim. Sanirim 350 tl. Idi eskiden 90 km de gelen ses simdi 110 km de ancak geliyor. Ayrica jasislerdeb gecerken daha tok ses geliyor.
207 yaliti iyi degildi. Civic nasildir ne kadar etkiler bilmek zor tabii.


_____________________________

hy


 
262 Mesaj
24 Mart 2011; 15:06:23 

Arkadaşlar herkes serumlastiği demiş ama serum lastiği nerede bulunur? fiyatı ne kadardır? bu konuda bilgli verseniz?


_____________________________

www.herzamantoyota.com
www.hadioynayalim.com


3330 Mesaj
24 Mart 2011; 16:10:46 


quote:

Orijinalden alıntı: ayhankiraz

Arkadaşlar herkes serumlastiği demiş ama serum lastiği nerede bulunur? fiyatı ne kadardır? bu konuda bilgli verseniz?

Eczane ve medikalcilerden bulabilirsin.


_____________________________

Flickr galerim

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Mayıs 2011; 10:58:49 

200-300 TL civarına bu ses işini İstanbul'da halledeceğimiz bir yer var mı? Toplu gidip -15-20 araç mesela- bu işi ekonomik çözebiliriz.


 
39 Mesaj
1 Aralık 2011; 13:54:40 

arkadaşlar internetten forumlardan filan ses yalıtımı için herkes firex demiş. yazılanlara güvenip aldım. normal süngerden biraz daha yoğun. ayrıca yanmaz yazıyor. ama ses hak getire. çalışan motorun üzerine koydum motor sesi aynen süngeri aştı. bi tarafından 5cm uzaklıktan üfürünce karşıya hava geçiyor. yalan yanlış yazmışlar olan bizim 35 liraya oldu. densitisi 70kg/m3. bildiğiniz süngerden tek farkı yanmaz olması. teşekkürler


_____________________________



 
4182 Mesaj
1 Aralık 2011; 15:43:44 

yapılan en büyük hata sadece motor kaputunu kaplamaktır. Megane 2 lerin ses yalıtımı iyi sayılabilecek bir seviyede. Bunun nedeni de hem motor kaputunun altı hem de motor - kabin arası bölmenin ses izalosyon malzemesiyle kaplı olması.

Motor sesini azaltmak için kaputa da motor - kabin arası bölümede malzeme kaplanmalı.
Bir de kaplamada yapılan en büyük yanlış parça parça malzeme kullanılması. İyi dikkat edin yek pare malzeme kullanılan yalıtımlar çok daha kalitelidir. Motor kaputu iyi ölçülüp tek parça keçeyle boydan boya kaplanmalı, iç kabin tabanı halı serer misalı geçiş bölümleri delinerek yek pare malzeme kullanılmalı. Kapı içlerinde iki kere kullanım yapılabilir mesela 1.si dış sacın hemen arkasına 2.si kabin içine gelen kaplamanın hemen altına. Ancak yine yek pare olup cam açma - kapı kolu bölümleri delinerek uygunmalı. Kapı fitilleri hem yenilenmeli hem de serum gibi eklemeler yapılmalı. Cam açma - kapama tesisatındaki sıkıntılar düzeltilmeli ki tıkırtı da kalmasın...


_____________________________


Megane II HB Faz I
1.5 dCi Authentique

Continental Premium Contact 5 Lastik | Mutlu Akü | Bosch Filtreler | Castrol Edge Turbo Diesel Yağ | Shell V-Power Nitro+ Diesel Yakıt

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Aralık 2011; 15:53:32 

Araçların heryeri vidalı yapılmıyor. O nedenle heryeri açmak biraz risk.

Kapı için ve zemin güzelce kaplanınca sorunun çoğu çözülür.

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 20 sa. 39 dk. kadarı kaldı.
28 Nisan 2012; 1:59:11 

Araç yalıtımı için en iyi sonucu veren ve en dayanıklı malzeme Extreme liners adındaki malzemedir.Panelvan araçlarda kullanılıyor genelde ama binek araçlarda'da kullanılabiliyor.boya gibi püskürtülerek uygulanıyor.çok da dayanıklı bildiğim kadarıyla su geçirmiyor.linkini veriyorum uygulama videosunu izlerseniz beni daha iyi anlayacaksınız.http://www.xtremeliners.com.tr/goster.asp

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 20 sa. 39 dk. kadarı kaldı.
28 Nisan 2012; 2:07:00 

buyrun bunlarda resimler

0


0


0


Ekteki dosya (3)
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.375