Şimdi Ara

BUDERUS GB 012 KULLANANLAR (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.457
Cevap
31
Favori
286.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Değerli ultimatetnctr ve halomid arkadaşlar,
    OTM-P kumandalarda dönüş suyu sıcaklıkları ekranda okunabiliyor mu?
    Ayrıca 1.pompa kademesinde m3 gaz başına yoğuşma suyu miktarı daha fazla mı oluyor?
    Teşekkürler...

    Evet okunabiliyor. Ama ekranda devamlı görülmuyor. K4 tuşuna arka arkaya basmak gerekiyor.
    Ben pompa kademesi 1i hiç denemedim.fakat halomid denemiş galiba.
    Birde ben pompa kademesini 3 ten 2ye çektiktek sonra yoğuşma suyu hemen hemen hiç gelmemeye başladı.
    Ancak kademe 3 teyken yoğusmadan günlük 3, 4 litre su çıkıyordu. Ama yakıt fazlaydı, misal 10 m3 yakiyordu.
    Kademeyi 2ye çektikten sonra 7 m3 yakmaya başladı.

    Yani ben halimden memnunum. Zaten burdaki amaç az gazla iyi ısınmak degilmi.
    Yoğuşma benim için önemsiz.
    Yalnız ben toplamda 4.2 metre petek yakiyorum.

    Şu sıralar aksaray geceleri -4 derece ve ayaz. Gündüzleri 4 yada 5 derece ayaz geçiyor. Ortalama 10 m3 yakiyorum. Güneşli günlerde 8 m3 yakiyorum.

    Kalorifer devresi sıcaklık ayarını değiştirmeden sadece pompa kademesini 3'ten 2'ye alınca gaz sarfiyatı ile birlikte yoğuşma verimliliğinin de düşmesinin açıklığa kavuşturulması gerektiği kanısındayım.
    1. Gaz sarfiyatının azalması, sirkülasyon hızının düşmesi sonucu sıcak suyun (sizde 4,2m zaten kısa) peteklerle temas süresinin uzayarak daha fazla ısı vermesi ile açıklanabilir. Bunun doğal sonucu olarak aynı kazan ayarında ama 2.kademede çalışan kombinin dönüş suyunun, 3.kademede çalışmaya kıyasla daha düşük sıcaklıklarda olması beklenir.
    2. Yoğuşma suyunun azalması veya hiç olmaması ise, eğer kombiyi 40C civarı kullanıyorsanız, dönüş suyu sıcaklığının çok düşük olması (30C civarı veya altı) ile bağlantılı olsa gerek. Yok 50C veya üzerinde kullanıyorsanız yine yoğuşma azalacak veya hiç olmayacaktır.
    Bu iki durumu kumandanızdan gözlemleyerek paylaşırsanız sanırım bu konu açıklığa kavuşur.
    Peteklerin bir kısmını hangi gerekçeyle olursa olsun kapatmayı ben şahsen önermiyorum. Komşunuzun evini hiç ısıtmaması veya 1-2 odasını ısıtmamasından ne farkı olur ki? Kendi ısıtmadığınız odalar, ısıttığınız alanlardan ısı çekip yine aynı termostat set değeri için aynı sarfiyatı yaptırırlar. Kapı kapayarak tedbir aldım diyorsanız, ev içinde farklı ısı alanları oluşturarak ısı dengesini bozmuş olursunuz. Tabi ki konfor tercihi size kalmış...

    Hocam ben size olayı şöyle anlatayım.
    Ben aksarayda yaşiyorum. Burası geceleri -5 ile -10 arasında ve ayaz geçiyor. Benim evimin ısı yalıtımı dört dörtlük değil. Sadece iki tuğla arasına mantolama yapılmış. Mecburen petek ısısını 60 veya 70 dereceye ayarliyorum.
    60 veya 70 dereceye ayarlı olan kombim, günlük ortalama 8 ile 9 m3 arasında gaz yakarken.
    55 dereceye ayarladıgımda günlük tüketim, 10 m3 ün üzerine çıkıyor.
    55 dereceye ayarladıgimda 60, 70 dereceye göre daha fazla yoğuşma suyu aliyorum.
    Fakat yukarıda günlük gaz tüketimi ortada. Yani benim evim için 4.2 m petekte fazla yoğuşma tasarruf sağlamiyor. Bunu yaptığım bir sürü deneyle farkına vardım.

    Gelelim diğer odalara. Arka tarafta iki tane yatak odasını yakmiyorum. Buralar kuzey cephe olduğu için çok zor ısınıyor.
    Sadece arka odanın birisini açtığımda günlük tüketimim 8 yasa 9 m3ten, 13, 14 m3 lere çıkıyor. Biz odalara sadece gece yatmak için gireriz. Fakat arka odayı kapattiktan sonra güney cephedeki odalarda yatmaya başladık. Bizim evde çocuk yok.
    Simdi siz söyleyin, günlük 4 yada 5 m3 fazla yakarak, sadece arkadaki bir odayı yakmak istermisiniz. Ve kuzey cepheden bir odayı yaptığımızda güney cephedeki odalar 22 derecede sabit dururken. Kuzey cephedeki oda 19 veya 20 derece arasında oluyor.
    Umarım aydınlatabilmisimdir.

    Değerli ultimatetnctr,
    Yanlış anlamadıysam oda termostatı kullanmıyorsunuz ve kombiyi kesintisiz 60-70 derecede yaktığınızda 8-9m3, 55'te ise 10m3 üstünde gaz sarfiyatı oluyor. Bu karşılaştırmaları yaptığınızda dış sıcaklığın 24 saatlik seyri de önemli. Yani 70 lik denemede dış sıcaklık örneğin sabah -1, öğle +5, akşam -2, gece en düşük -6 iken; 55 derecede yaktığınızda dış sıcaklık değerleri daha düşük olmasın? Normal olarak aynı dış sıcaklık seyrinde, 70 derece kazan sıcaklığında çalışan kombinin 55'te çalışmaya göre daha fazla gaz yakması gerekmez mi?
    Oda termostatı olmadan kombiyi 70 derece gibi yüksek bir ayarda kullanmak, eğer kombiyi gündüz saatlerinde kapatmıyorsanız, tasarruflu olmayacaktır.
    Yoğuşmalı veya değil tüm kombiler için ısınmanın sağlandığı en düşük ayarın seçilmesi en doğru yaklaşımdır diye düşünüyorum.
    Oda termostatı kullanımında ise kombi ayarını 55C civarı (en fazla 60C) yapmak uygun olur. Oda termostatıı kombi gidiş suyu sıcaklığını, istenen oda sıcaklığına göre 60 ile 40 derece arasında ayarlayacaktır zaten.
    Oda kapatma konusunda tercih sizindir, çocuk da yok madem...
    İyi forumlar!

    Hocam OTM-P oda termostadı kullanıyorum :))) Yazmayı unutmuşum. Gerçi daha önceki mesajlarımda yazmıştım. Yukarıdaki bütün yazdıklarımı şimdi tekrar okuyup, değerlendidrimisiniz?

    Birde dönüş suyu sıcaklığından bahsetmeyi unutmuşum. OTM-P modülasyonlu bir oda termostadı olduğu için. Brülor devre hangi derecede kapanacak, bilemiyoruz. Bazen kazan ısısı 55 dereceye kadar çıkıyor bazende 60 dereceye kadar çıkıyor.
    Dönüş suyu sıcaklığına gelecek olursak. Mesela Kazan ısısı 60 dereceye geldikten sonra brülor kapandığında, İlk 3 yada 4 dakika boyunca 55 in altına düşmüyor. Yaklaşık bir 10 dakika sonra 40 derecenin altına düşüyor.
    Galiba artık bu dönüş suyu sıcaklığında Aksarayın ne kadar soğuk bir yer olduğunu anlayabilirsiniz. Daha hiç bu günlerde dönüş suyu ısısının 40 derecenin altına düştüğünü hatırlamıyorum. Ev anca ısınıyor.
    Bazıları sadece45 derece kazan sıcaklığıyla ısırken ben 60 derece kazn sıcaklığı ile anca ısınabiliyorum.
    Aşağıdaki resimde evimin planı:
    http://imageshack.us/photo/my-images/207/47931845.jpg/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultimatetnctr -- 8 Ocak 2012; 21:19:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    SN:ekdemir bey GB022 Buderus kombilerde modülasyonsuz ve tek kademe sirkülasyon pompası mevcuttur.

    Eğer sorununuz ses gelme problemi ise bunun bir kaç sebebi olabilir.
    1)Fan sesli çalışıyor olabilir.Fan zaman için de balans yapıp yatakları bozabilir.(fan değişimi ile düzelebilir)
    2)Sirkülasyon pompası ses yapıyor olabilir.Fan da olduğu gibi bu da balans yapıp vibrasyona sebep olabilir (pompa değişimi ile düzelebilir)
    3)Kombinin özellikle minimumda çalışırken gelen inilti sesi.Bu ses kombi kaynaklı değildir bunun sebebi %80-%90 kombinin alt bağlantı tesisatlarında;özellikle plastik tesisatta çok fazla direnç yaratacak dirsek ve ek varsa buradan geçen su hızdan dolayı bu sesi vermektedir.(tesisat bağlantıları düzelmesi gerekir)
    4)Islık sesi gibi bir ses geliyorsa.Bu ses de genelde eşanjör iç yüzeyi kirlendiyse bu sesi verir.(eşanjör temizliği gerekir)


    tnk.onb cevabınız için öncelikle teşekkürlerimi iletiyorum. Bahsettiğiniz şıklardan eşanjörün kirlenmiş olması kombi henüz 1 yıllık olduğundan uzak ihtimal gibi duruyor. Ses daha çok 37-41 kazan sıcaklığında daha belirgin, kesik kesik vınlama ve ıslık karışımı birşey. Servis, bu tür şikayetlere geldiğinde arıza yok derse ücret alıyormu acaba? İlk 3 maddeden biri olabilir. Ama ses tesisattan değilde kombinin içinden gelmekte, mesela, kombi rolantideyken yani dinlenmeye geçtiğinde bu sesde gitmekte, ne zamanki tekrar ateşleme yapıp devreye girdiğinde, ses başlamaktadır.

    Birde buderus neden pompayı hem modülasyonsuz hemde tek kademe yapmış bu modeli? Bu kademe kaça ayarlıdır acaba?




  • arkadaşlar ben adıyamanda yaşıyorum evim 1.kat altı boş.evin ilk kışı:))).200 metre kare salon kullanıma kapalı yanan petek sayısı 7.petekler uzun.ev kuzey güney batı cepheli oturduğumuz oda kuzeyde oda termostatı oturma odasında kombim g012 ilk haftalarda kombi ile ve oda termostatı ile oynayıp durduk.ama bir kaç gündür karışmıyorum kombi 50 de oda termostatı gündüz 20 de gece 19 da fakat habire yakıyo günde yaklaşık 19 metre küp.adıyaman şartlarında bu çok fazla geldi.12 gündür kullanıyoruz.ilk başlarda böylemi olur yoksa hep böylemi gider.bu arada yalıtım yok.12.günde ve tam bu saatte 199 metre küp yaktık.önerileriniz varmı
  • bu arada benim oda termostatı fonksiyonel değil yuvarlak üzerinde rakamları olan ona göre ayarlanan bişey....
  • Olumsuzluklar hep üst üste gelmiş. Hem m2 olarak büyük bir ev, hem altı yanmıyor hem de yalıtım yok ve modülasyonlu OTM-P kullanmıyorsunuz. Tabiki bu şartlarda tüketimin fazla olması kaçınılmaz.
  • Kombiyi tam anlamıyla kullanmaya başladığım ekim kasım aylarından itibaren,
    elektrik harcamalarında düzenli bir artış var, 37 lira olan normal fatura önce 48
    sonra 55 ve en son aralık ayınca 65 geldi.annemlerde de aynı kombi var sadece termostatları manuel (bizim evdeki OTM-P ),
    artı onlarda derin dondurucu var,onların faturası 55 lira.
    aynı sorundan müzdarip olanlar varmı? yoksa sadece bende mi böyle bir durum var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    SN:ekdemir bey GB022 Buderus kombilerde modülasyonsuz ve tek kademe sirkülasyon pompası mevcuttur.

    Eğer sorununuz ses gelme problemi ise bunun bir kaç sebebi olabilir.
    1)Fan sesli çalışıyor olabilir.Fan zaman için de balans yapıp yatakları bozabilir.(fan değişimi ile düzelebilir)
    2)Sirkülasyon pompası ses yapıyor olabilir.Fan da olduğu gibi bu da balans yapıp vibrasyona sebep olabilir (pompa değişimi ile düzelebilir)
    3)Kombinin özellikle minimumda çalışırken gelen inilti sesi.Bu ses kombi kaynaklı değildir bunun sebebi %80-%90 kombinin alt bağlantı tesisatlarında;özellikle plastik tesisatta çok fazla direnç yaratacak dirsek ve ek varsa buradan geçen su hızdan dolayı bu sesi vermektedir.(tesisat bağlantıları düzelmesi gerekir)
    4)Islık sesi gibi bir ses geliyorsa.Bu ses de genelde eşanjör iç yüzeyi kirlendiyse bu sesi verir.(eşanjör temizliği gerekir)


    tnk.onb cevabınız için öncelikle teşekkürlerimi iletiyorum. Bahsettiğiniz şıklardan eşanjörün kirlenmiş olması kombi henüz 1 yıllık olduğundan uzak ihtimal gibi duruyor. Ses daha çok 37-41 kazan sıcaklığında daha belirgin, kesik kesik vınlama ve ıslık karışımı birşey. Servis, bu tür şikayetlere geldiğinde arıza yok derse ücret alıyormu acaba? İlk 3 maddeden biri olabilir. Ama ses tesisattan değilde kombinin içinden gelmekte, mesela, kombi rolantideyken yani dinlenmeye geçtiğinde bu sesde gitmekte, ne zamanki tekrar ateşleme yapıp devreye girdiğinde, ses başlamaktadır.

    Birde buderus neden pompayı hem modülasyonsuz hemde tek kademe yapmış bu modeli? Bu kademe kaça ayarlıdır acaba?

    Öncelikle hangi şehirdesiniz.
    Servisinize bir danışınız normal şartlarda kombide bir arıza yoksa servis ücreti alınır.Ama sizin dediğiniz gibi kombi içinden gelen seslerde servisin bakmasında yarar görüyorum.Kombiniz garantili olduğu için sorun çıkaracaklarını sanmıyorum.
    Not:Şebeke suyu kireçli ise eşanjörün kirlenmesi 1 sene bile sürmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnk.onb -- 10 Ocak 2012; 10:30:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XYZ

    Kombiyi tam anlamıyla kullanmaya başladığım ekim kasım aylarından itibaren,
    elektrik harcamalarında düzenli bir artış var, 37 lira olan normal fatura önce 48
    sonra 55 ve en son aralık ayınca 65 geldi.annemlerde de aynı kombi var sadece termostatları manuel (bizim evdeki OTM-P ),
    artı onlarda derin dondurucu var,onların faturası 55 lira.
    aynı sorundan müzdarip olanlar varmı? yoksa sadece bende mi böyle bir durum var?

    On off termostatlarda ayarlı sıcaklığa gelince sirkülasyon pompası durur.OTM-P kumandalarda kombiyi sürekli alev kontrolü yaptığı için sirkülasyon pompası daha fazla çalışır.
  • Sivas'tayım. Kombi takıldığı günden beri bu ses olduğu için, kireçten olacağını sanmam ama, fan, pompa yada tesisat olabilir. Gerçi 1 ay öncesine kadar toplam petek boyu 6,6 metre iken, şimdi 9,6 metreye çıkartarak bağlantılarıda çapraz yaptırdım. Sesde değişiklik olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    SN:ekdemir bey GB022 Buderus kombilerde modülasyonsuz ve tek kademe sirkülasyon pompası mevcuttur.

    Eğer sorununuz ses gelme problemi ise bunun bir kaç sebebi olabilir.
    1)Fan sesli çalışıyor olabilir.Fan zaman için de balans yapıp yatakları bozabilir.(fan değişimi ile düzelebilir)
    2)Sirkülasyon pompası ses yapıyor olabilir.Fan da olduğu gibi bu da balans yapıp vibrasyona sebep olabilir (pompa değişimi ile düzelebilir)
    3)Kombinin özellikle minimumda çalışırken gelen inilti sesi.Bu ses kombi kaynaklı değildir bunun sebebi %80-%90 kombinin alt bağlantı tesisatlarında;özellikle plastik tesisatta çok fazla direnç yaratacak dirsek ve ek varsa buradan geçen su hızdan dolayı bu sesi vermektedir.(tesisat bağlantıları düzelmesi gerekir)
    4)Islık sesi gibi bir ses geliyorsa.Bu ses de genelde eşanjör iç yüzeyi kirlendiyse bu sesi verir.(eşanjör temizliği gerekir)


    tnk.onb cevabınız için öncelikle teşekkürlerimi iletiyorum. Bahsettiğiniz şıklardan eşanjörün kirlenmiş olması kombi henüz 1 yıllık olduğundan uzak ihtimal gibi duruyor. Ses daha çok 37-41 kazan sıcaklığında daha belirgin, kesik kesik vınlama ve ıslık karışımı birşey. Servis, bu tür şikayetlere geldiğinde arıza yok derse ücret alıyormu acaba? İlk 3 maddeden biri olabilir. Ama ses tesisattan değilde kombinin içinden gelmekte, mesela, kombi rolantideyken yani dinlenmeye geçtiğinde bu sesde gitmekte, ne zamanki tekrar ateşleme yapıp devreye girdiğinde, ses başlamaktadır.

    Birde buderus neden pompayı hem modülasyonsuz hemde tek kademe yapmış bu modeli? Bu kademe kaça ayarlıdır acaba?

    Öncelikle hangi şehirdesiniz.
    Servisinize bir danışınız normal şartlarda kombide bir arıza yoksa servis ücreti alınır.Ama sizin dediğiniz gibi kombi içinden gelen seslerde servisin bakmasında yarar görüyorum.Kombiniz garantili olduğu için sorun çıkaracaklarını sanmıyorum.
    Not:Şebeke suyu kireçli ise eşanjörün kirlenmesi 1 sene bile sürmez

    Sivas'tayım. Kombi takıldığı günden beri bu ses olduğu için, kireçten olacağını sanmam ama, fan, pompa yada tesisat olabilir. Gerçi 1 ay öncesine kadar toplam petek boyu 6,6 metre iken, şimdi 9,6 metreye çıkartarak bağlantılarıda çapraz yaptırdım. Sesde değişiklik olmadı.




  • Arkadaşlar Türkiye ısı ortalamasının en düşük olduğu zamanları yaşıyoruz.
    Yani bu sıcaklık ortalaması zamanı bizim buderus gb 012 ler için yoğuşma şartlarının oluşması için bütün şartların ortaya çıktığı bir zaman.
    Buna rağmen bu düşük ısılarda halen kombiniz 50 derece ve altı kazan sıcaklığında gerçekten yoğuşma yapmıyorsa ya kombinizin (özellikle eşanjör temizliği ve bakımı) bakıma ihtiyacı var yada bir sıkıntı vardır.Cihazınız yeni ise yani bir kaç aylık bir kombi ise ve yoğuşma olmuyorsa servisi çağırın.
    Herkese iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: tnk.onb

    SN:ekdemir bey GB022 Buderus kombilerde modülasyonsuz ve tek kademe sirkülasyon pompası mevcuttur.

    Eğer sorununuz ses gelme problemi ise bunun bir kaç sebebi olabilir.
    1)Fan sesli çalışıyor olabilir.Fan zaman için de balans yapıp yatakları bozabilir.(fan değişimi ile düzelebilir)
    2)Sirkülasyon pompası ses yapıyor olabilir.Fan da olduğu gibi bu da balans yapıp vibrasyona sebep olabilir (pompa değişimi ile düzelebilir)
    3)Kombinin özellikle minimumda çalışırken gelen inilti sesi.Bu ses kombi kaynaklı değildir bunun sebebi %80-%90 kombinin alt bağlantı tesisatlarında;özellikle plastik tesisatta çok fazla direnç yaratacak dirsek ve ek varsa buradan geçen su hızdan dolayı bu sesi vermektedir.(tesisat bağlantıları düzelmesi gerekir)
    4)Islık sesi gibi bir ses geliyorsa.Bu ses de genelde eşanjör iç yüzeyi kirlendiyse bu sesi verir.(eşanjör temizliği gerekir)


    tnk.onb cevabınız için öncelikle teşekkürlerimi iletiyorum. Bahsettiğiniz şıklardan eşanjörün kirlenmiş olması kombi henüz 1 yıllık olduğundan uzak ihtimal gibi duruyor. Ses daha çok 37-41 kazan sıcaklığında daha belirgin, kesik kesik vınlama ve ıslık karışımı birşey. Servis, bu tür şikayetlere geldiğinde arıza yok derse ücret alıyormu acaba? İlk 3 maddeden biri olabilir. Ama ses tesisattan değilde kombinin içinden gelmekte, mesela, kombi rolantideyken yani dinlenmeye geçtiğinde bu sesde gitmekte, ne zamanki tekrar ateşleme yapıp devreye girdiğinde, ses başlamaktadır.

    Birde buderus neden pompayı hem modülasyonsuz hemde tek kademe yapmış bu modeli? Bu kademe kaça ayarlıdır acaba?

    Öncelikle hangi şehirdesiniz.
    Servisinize bir danışınız normal şartlarda kombide bir arıza yoksa servis ücreti alınır.Ama sizin dediğiniz gibi kombi içinden gelen seslerde servisin bakmasında yarar görüyorum.Kombiniz garantili olduğu için sorun çıkaracaklarını sanmıyorum.
    Not:Şebeke suyu kireçli ise eşanjörün kirlenmesi 1 sene bile sürmez

    Sivas'tayım. Kombi takıldığı günden beri bu ses olduğu için, kireçten olacağını sanmam ama, fan, pompa yada tesisat olabilir. Gerçi 1 ay öncesine kadar toplam petek boyu 6,6 metre iken, şimdi 9,6 metreye çıkartarak bağlantılarıda çapraz yaptırdım. Sesde değişiklik olmadı.

    Alıntıları Göster

    Sivas'tayım. Kombi takıldığı günden beri bu ses olduğu için, kireçten olacağını sanmam ama, fan, pompa yada tesisat olabilir. Gerçi 1 ay öncesine kadar toplam petek boyu 6,6 metre iken, şimdi 9,6 metreye çıkartarak bağlantılarıda çapraz yaptırdım. Sesde değişiklik olmadı.

    O zaman bir servisin gelip incelemesin de yarar var.Yalnız petek ilavesi yapıldığını söylemeyin bunun üzerine yoğunlaşıp kombiyi yeterince dikkatini veremez ve sorununuz kombi kaynaklı ise çözümsüz kalır.Burada anlattığınız gibi şöyle durumlarda ses yapıyor derseniz kombiye odaklanıp çözebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnk.onb -- 10 Ocak 2012; 14:52:15 >




  • Orijinalden alıntı: tnk.onb


    Sivas'tayım. Kombi takıldığı günden beri bu ses olduğu için, kireçten olacağını sanmam ama, fan, pompa yada tesisat olabilir. Gerçi 1 ay öncesine kadar toplam petek boyu 6,6 metre iken, şimdi 9,6 metreye çıkartarak bağlantılarıda çapraz yaptırdım. Sesde değişiklik olmadı.

    O zaman bir servisin gelip incelemesin de yarar var.Yalnız petek ilavesi yapıldığını söylemeyin bunun üzerine yoğunlaşıp kombiyi yeterince dikkatini veremez ve sorununuz kombi kaynaklı ise çözümsüz kalır.Burada anlattığınız gibi şöyle durumlarda ses yapıyor derseniz kombiye odaklanıp çözebilirler.

    yardımlarınız için çok sağolun tnk.onb.
  • Herkese merhaba buderus kombim ile 1 yılımı doldurmuş bulunuyorum eski kombime göre baya bir yakıt tasarrufu sağlıyor ama yinede size sormak istedim.Benim ev 3 katlı gerçi en üstteki 2 katta oturuyorum (120 metrekare) son kat bodrum orası kapı ile kapalı.1 aydır gece gündüz 45 ile 49 derece arasında yakıyorum,dün 360 lira geldi sizce fiyat nasıl.Isınma konusunu gelince gece günüdüzüşümedim tabi alt kat ile üst kat arasıında fark oluyor ama üşümediğime göre herhalde 23-24 derecidr oda sıcaklığı sizce 360 lira fiyat çok mu az mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 10 Ocak 2012; 20:40:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Değerli ultimatetnctr ve halomid arkadaşlar,
    OTM-P kumandalarda dönüş suyu sıcaklıkları ekranda okunabiliyor mu?
    Ayrıca 1.pompa kademesinde m3 gaz başına yoğuşma suyu miktarı daha fazla mı oluyor?
    Teşekkürler...

    Evet okunabiliyor. Ama ekranda devamlı görülmuyor. K4 tuşuna arka arkaya basmak gerekiyor.
    Ben pompa kademesi 1i hiç denemedim.fakat halomid denemiş galiba.
    Birde ben pompa kademesini 3 ten 2ye çektiktek sonra yoğuşma suyu hemen hemen hiç gelmemeye başladı.
    Ancak kademe 3 teyken yoğusmadan günlük 3, 4 litre su çıkıyordu. Ama yakıt fazlaydı, misal 10 m3 yakiyordu.
    Kademeyi 2ye çektikten sonra 7 m3 yakmaya başladı.

    Yani ben halimden memnunum. Zaten burdaki amaç az gazla iyi ısınmak degilmi.
    Yoğuşma benim için önemsiz.
    Yalnız ben toplamda 4.2 metre petek yakiyorum.

    Şu sıralar aksaray geceleri -4 derece ve ayaz. Gündüzleri 4 yada 5 derece ayaz geçiyor. Ortalama 10 m3 yakiyorum. Güneşli günlerde 8 m3 yakiyorum.

    Kalorifer devresi sıcaklık ayarını değiştirmeden sadece pompa kademesini 3'ten 2'ye alınca gaz sarfiyatı ile birlikte yoğuşma verimliliğinin de düşmesinin açıklığa kavuşturulması gerektiği kanısındayım.
    1. Gaz sarfiyatının azalması, sirkülasyon hızının düşmesi sonucu sıcak suyun (sizde 4,2m zaten kısa) peteklerle temas süresinin uzayarak daha fazla ısı vermesi ile açıklanabilir. Bunun doğal sonucu olarak aynı kazan ayarında ama 2.kademede çalışan kombinin dönüş suyunun, 3.kademede çalışmaya kıyasla daha düşük sıcaklıklarda olması beklenir.
    2. Yoğuşma suyunun azalması veya hiç olmaması ise, eğer kombiyi 40C civarı kullanıyorsanız, dönüş suyu sıcaklığının çok düşük olması (30C civarı veya altı) ile bağlantılı olsa gerek. Yok 50C veya üzerinde kullanıyorsanız yine yoğuşma azalacak veya hiç olmayacaktır.
    Bu iki durumu kumandanızdan gözlemleyerek paylaşırsanız sanırım bu konu açıklığa kavuşur.
    Peteklerin bir kısmını hangi gerekçeyle olursa olsun kapatmayı ben şahsen önermiyorum. Komşunuzun evini hiç ısıtmaması veya 1-2 odasını ısıtmamasından ne farkı olur ki? Kendi ısıtmadığınız odalar, ısıttığınız alanlardan ısı çekip yine aynı termostat set değeri için aynı sarfiyatı yaptırırlar. Kapı kapayarak tedbir aldım diyorsanız, ev içinde farklı ısı alanları oluşturarak ısı dengesini bozmuş olursunuz. Tabi ki konfor tercihi size kalmış...

    Hocam ben size olayı şöyle anlatayım.
    Ben aksarayda yaşiyorum. Burası geceleri -5 ile -10 arasında ve ayaz geçiyor. Benim evimin ısı yalıtımı dört dörtlük değil. Sadece iki tuğla arasına mantolama yapılmış. Mecburen petek ısısını 60 veya 70 dereceye ayarliyorum.
    60 veya 70 dereceye ayarlı olan kombim, günlük ortalama 8 ile 9 m3 arasında gaz yakarken.
    55 dereceye ayarladıgımda günlük tüketim, 10 m3 ün üzerine çıkıyor.
    55 dereceye ayarladıgimda 60, 70 dereceye göre daha fazla yoğuşma suyu aliyorum.
    Fakat yukarıda günlük gaz tüketimi ortada. Yani benim evim için 4.2 m petekte fazla yoğuşma tasarruf sağlamiyor. Bunu yaptığım bir sürü deneyle farkına vardım.

    Gelelim diğer odalara. Arka tarafta iki tane yatak odasını yakmiyorum. Buralar kuzey cephe olduğu için çok zor ısınıyor.
    Sadece arka odanın birisini açtığımda günlük tüketimim 8 yasa 9 m3ten, 13, 14 m3 lere çıkıyor. Biz odalara sadece gece yatmak için gireriz. Fakat arka odayı kapattiktan sonra güney cephedeki odalarda yatmaya başladık. Bizim evde çocuk yok.
    Simdi siz söyleyin, günlük 4 yada 5 m3 fazla yakarak, sadece arkadaki bir odayı yakmak istermisiniz. Ve kuzey cepheden bir odayı yaptığımızda güney cephedeki odalar 22 derecede sabit dururken. Kuzey cephedeki oda 19 veya 20 derece arasında oluyor.
    Umarım aydınlatabilmisimdir.

    Değerli ultimatetnctr,
    Yanlış anlamadıysam oda termostatı kullanmıyorsunuz ve kombiyi kesintisiz 60-70 derecede yaktığınızda 8-9m3, 55'te ise 10m3 üstünde gaz sarfiyatı oluyor. Bu karşılaştırmaları yaptığınızda dış sıcaklığın 24 saatlik seyri de önemli. Yani 70 lik denemede dış sıcaklık örneğin sabah -1, öğle +5, akşam -2, gece en düşük -6 iken; 55 derecede yaktığınızda dış sıcaklık değerleri daha düşük olmasın? Normal olarak aynı dış sıcaklık seyrinde, 70 derece kazan sıcaklığında çalışan kombinin 55'te çalışmaya göre daha fazla gaz yakması gerekmez mi?
    Oda termostatı olmadan kombiyi 70 derece gibi yüksek bir ayarda kullanmak, eğer kombiyi gündüz saatlerinde kapatmıyorsanız, tasarruflu olmayacaktır.
    Yoğuşmalı veya değil tüm kombiler için ısınmanın sağlandığı en düşük ayarın seçilmesi en doğru yaklaşımdır diye düşünüyorum.
    Oda termostatı kullanımında ise kombi ayarını 55C civarı (en fazla 60C) yapmak uygun olur. Oda termostatıı kombi gidiş suyu sıcaklığını, istenen oda sıcaklığına göre 60 ile 40 derece arasında ayarlayacaktır zaten.
    Oda kapatma konusunda tercih sizindir, çocuk da yok madem...
    İyi forumlar!

    Hocam OTM-P oda termostadı kullanıyorum :))) Yazmayı unutmuşum. Gerçi daha önceki mesajlarımda yazmıştım. Yukarıdaki bütün yazdıklarımı şimdi tekrar okuyup, değerlendidrimisiniz?

    Birde dönüş suyu sıcaklığından bahsetmeyi unutmuşum. OTM-P modülasyonlu bir oda termostadı olduğu için. Brülor devre hangi derecede kapanacak, bilemiyoruz. Bazen kazan ısısı 55 dereceye kadar çıkıyor bazende 60 dereceye kadar çıkıyor.
    Dönüş suyu sıcaklığına gelecek olursak. Mesela Kazan ısısı 60 dereceye geldikten sonra brülor kapandığında, İlk 3 yada 4 dakika boyunca 55 in altına düşmüyor. Yaklaşık bir 10 dakika sonra 40 derecenin altına düşüyor.
    Galiba artık bu dönüş suyu sıcaklığında Aksarayın ne kadar soğuk bir yer olduğunu anlayabilirsiniz. Daha hiç bu günlerde dönüş suyu ısısının 40 derecenin altına düştüğünü hatırlamıyorum. Ev anca ısınıyor.
    Bazıları sadece45 derece kazan sıcaklığıyla ısırken ben 60 derece kazn sıcaklığı ile anca ısınabiliyorum.
    Aşağıdaki resimde evimin planı:
    http://imageshack.us/photo/my-images/207/47931845.jpg/

    OTM-P kullandığınız dikkatimden kaçmış. Petekleri açık alanlarınızın toplamı 42m2 ve toplam 360x60cm petekle buraları ısıtıyorsunuz. (banyo-WC hariç)
    Diğer yandan toplam 360x60cm peteği kapalı tutarak toplamı 37,5m2 ve çoğunlukla kuzeye bakan odaları ise ısıtmıyorsunuz.
    Her ne kadar açık peteklerin ısıttığı alan 42m2 desem de aslında diğer kapalı odalar bir miktar ısıyı anahtar deliği, kapı altı ve duvarlar yoluyla alır ve aslında, dolaylı da olsa tüm evi sadece açık peteklerle ısıttığınızı söylemek de çok yanlış olmaz.
    Benim merak ettiğim oda termostatını kullanmadığınız odaya koyduğunuzu belirtmişsiniz planda. Gerçekten öyle mi, öyleyse kaça ayarlıyorsunuz ve bu dereceye ulaşıyormu?
    Mevcut tüketim rakamlarını arttırmadan kapalı alanları ısıtmanız pek mümkün değil. Belki tüm petekleri açmanız durumunda ve sıcaklık tercihini 22C yerine mesela 20 derece yaparsanız, kazan sıcaklığı düşer ve böylece dönüş sıcaklığını da düşürerek gaz sarfiyatını arttırmadan veye biraz arttırarak genel ısınma sağlayabilirsiniz. Tabi ki tercih sizin...
    Dönüş suyu sıcaklığı olarak brülörün kapanmasını takiben ekranda izlenen ilk hızlı düşüşteki son rakamı (sizde 55C) ve üstündeki değerleri almak doğru olur kanımca. Çünkü DG brülör devredeyken yanmakta, dolayısıyla gaz yanarken oluşan sıcak su buharı bacayla dışarı atılmadan hemen o anda dönen suya ısısını verebilecek durumdadır. Kombinin yanma döneminde pompa da devrede olduğu için dönen suyun sıcaklığı kazan sıcaklığına yakındır, peteklerde ısı transferi hızlı sirkülasyondan dolayı (pompa 1.kademede olsa bile) fazla olmaz. Ama kombi beklemeye geçtiğinde pompa bir müddet daha çalışıp devreden çıkar ve sıcak su kendiliğinden ve daha yavaş sirküle olarak peteklerde ısısını yeterince verebilir. Yani yoğuşmalı kombide yoğuşma olsun olmasın, baca gazı ısısını alacak olan dönüş suyu, brülör devredeyken eşanjöre giren sudur ve bu suyun sıcaklığı ne kadar düşükse o ölçüde su buharının gizil ısısını alacaktır. Bu anlamda giden su sıcaklığının kabaca 1-5 derece altı dönüş sıcaklığı olarak alınabilir diye düşünüyorum.
    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultimatetnctr

    quote:

    Orijinalden alıntı: memint

    Değerli ultimatetnctr ve halomid arkadaşlar,
    OTM-P kumandalarda dönüş suyu sıcaklıkları ekranda okunabiliyor mu?
    Ayrıca 1.pompa kademesinde m3 gaz başına yoğuşma suyu miktarı daha fazla mı oluyor?
    Teşekkürler...

    Evet okunabiliyor. Ama ekranda devamlı görülmuyor. K4 tuşuna arka arkaya basmak gerekiyor.
    Ben pompa kademesi 1i hiç denemedim.fakat halomid denemiş galiba.
    Birde ben pompa kademesini 3 ten 2ye çektiktek sonra yoğuşma suyu hemen hemen hiç gelmemeye başladı.
    Ancak kademe 3 teyken yoğusmadan günlük 3, 4 litre su çıkıyordu. Ama yakıt fazlaydı, misal 10 m3 yakiyordu.
    Kademeyi 2ye çektikten sonra 7 m3 yakmaya başladı.

    Yani ben halimden memnunum. Zaten burdaki amaç az gazla iyi ısınmak degilmi.
    Yoğuşma benim için önemsiz.
    Yalnız ben toplamda 4.2 metre petek yakiyorum.

    Şu sıralar aksaray geceleri -4 derece ve ayaz. Gündüzleri 4 yada 5 derece ayaz geçiyor. Ortalama 10 m3 yakiyorum. Güneşli günlerde 8 m3 yakiyorum.

    Kalorifer devresi sıcaklık ayarını değiştirmeden sadece pompa kademesini 3'ten 2'ye alınca gaz sarfiyatı ile birlikte yoğuşma verimliliğinin de düşmesinin açıklığa kavuşturulması gerektiği kanısındayım.
    1. Gaz sarfiyatının azalması, sirkülasyon hızının düşmesi sonucu sıcak suyun (sizde 4,2m zaten kısa) peteklerle temas süresinin uzayarak daha fazla ısı vermesi ile açıklanabilir. Bunun doğal sonucu olarak aynı kazan ayarında ama 2.kademede çalışan kombinin dönüş suyunun, 3.kademede çalışmaya kıyasla daha düşük sıcaklıklarda olması beklenir.
    2. Yoğuşma suyunun azalması veya hiç olmaması ise, eğer kombiyi 40C civarı kullanıyorsanız, dönüş suyu sıcaklığının çok düşük olması (30C civarı veya altı) ile bağlantılı olsa gerek. Yok 50C veya üzerinde kullanıyorsanız yine yoğuşma azalacak veya hiç olmayacaktır.
    Bu iki durumu kumandanızdan gözlemleyerek paylaşırsanız sanırım bu konu açıklığa kavuşur.
    Peteklerin bir kısmını hangi gerekçeyle olursa olsun kapatmayı ben şahsen önermiyorum. Komşunuzun evini hiç ısıtmaması veya 1-2 odasını ısıtmamasından ne farkı olur ki? Kendi ısıtmadığınız odalar, ısıttığınız alanlardan ısı çekip yine aynı termostat set değeri için aynı sarfiyatı yaptırırlar. Kapı kapayarak tedbir aldım diyorsanız, ev içinde farklı ısı alanları oluşturarak ısı dengesini bozmuş olursunuz. Tabi ki konfor tercihi size kalmış...

    Hocam ben size olayı şöyle anlatayım.
    Ben aksarayda yaşiyorum. Burası geceleri -5 ile -10 arasında ve ayaz geçiyor. Benim evimin ısı yalıtımı dört dörtlük değil. Sadece iki tuğla arasına mantolama yapılmış. Mecburen petek ısısını 60 veya 70 dereceye ayarliyorum.
    60 veya 70 dereceye ayarlı olan kombim, günlük ortalama 8 ile 9 m3 arasında gaz yakarken.
    55 dereceye ayarladıgımda günlük tüketim, 10 m3 ün üzerine çıkıyor.
    55 dereceye ayarladıgimda 60, 70 dereceye göre daha fazla yoğuşma suyu aliyorum.
    Fakat yukarıda günlük gaz tüketimi ortada. Yani benim evim için 4.2 m petekte fazla yoğuşma tasarruf sağlamiyor. Bunu yaptığım bir sürü deneyle farkına vardım.

    Gelelim diğer odalara. Arka tarafta iki tane yatak odasını yakmiyorum. Buralar kuzey cephe olduğu için çok zor ısınıyor.
    Sadece arka odanın birisini açtığımda günlük tüketimim 8 yasa 9 m3ten, 13, 14 m3 lere çıkıyor. Biz odalara sadece gece yatmak için gireriz. Fakat arka odayı kapattiktan sonra güney cephedeki odalarda yatmaya başladık. Bizim evde çocuk yok.
    Simdi siz söyleyin, günlük 4 yada 5 m3 fazla yakarak, sadece arkadaki bir odayı yakmak istermisiniz. Ve kuzey cepheden bir odayı yaptığımızda güney cephedeki odalar 22 derecede sabit dururken. Kuzey cephedeki oda 19 veya 20 derece arasında oluyor.
    Umarım aydınlatabilmisimdir.

    Değerli ultimatetnctr,
    Yanlış anlamadıysam oda termostatı kullanmıyorsunuz ve kombiyi kesintisiz 60-70 derecede yaktığınızda 8-9m3, 55'te ise 10m3 üstünde gaz sarfiyatı oluyor. Bu karşılaştırmaları yaptığınızda dış sıcaklığın 24 saatlik seyri de önemli. Yani 70 lik denemede dış sıcaklık örneğin sabah -1, öğle +5, akşam -2, gece en düşük -6 iken; 55 derecede yaktığınızda dış sıcaklık değerleri daha düşük olmasın? Normal olarak aynı dış sıcaklık seyrinde, 70 derece kazan sıcaklığında çalışan kombinin 55'te çalışmaya göre daha fazla gaz yakması gerekmez mi?
    Oda termostatı olmadan kombiyi 70 derece gibi yüksek bir ayarda kullanmak, eğer kombiyi gündüz saatlerinde kapatmıyorsanız, tasarruflu olmayacaktır.
    Yoğuşmalı veya değil tüm kombiler için ısınmanın sağlandığı en düşük ayarın seçilmesi en doğru yaklaşımdır diye düşünüyorum.
    Oda termostatı kullanımında ise kombi ayarını 55C civarı (en fazla 60C) yapmak uygun olur. Oda termostatıı kombi gidiş suyu sıcaklığını, istenen oda sıcaklığına göre 60 ile 40 derece arasında ayarlayacaktır zaten.
    Oda kapatma konusunda tercih sizindir, çocuk da yok madem...
    İyi forumlar!

    Hocam OTM-P oda termostadı kullanıyorum :))) Yazmayı unutmuşum. Gerçi daha önceki mesajlarımda yazmıştım. Yukarıdaki bütün yazdıklarımı şimdi tekrar okuyup, değerlendidrimisiniz?

    Birde dönüş suyu sıcaklığından bahsetmeyi unutmuşum. OTM-P modülasyonlu bir oda termostadı olduğu için. Brülor devre hangi derecede kapanacak, bilemiyoruz. Bazen kazan ısısı 55 dereceye kadar çıkıyor bazende 60 dereceye kadar çıkıyor.
    Dönüş suyu sıcaklığına gelecek olursak. Mesela Kazan ısısı 60 dereceye geldikten sonra brülor kapandığında, İlk 3 yada 4 dakika boyunca 55 in altına düşmüyor. Yaklaşık bir 10 dakika sonra 40 derecenin altına düşüyor.
    Galiba artık bu dönüş suyu sıcaklığında Aksarayın ne kadar soğuk bir yer olduğunu anlayabilirsiniz. Daha hiç bu günlerde dönüş suyu ısısının 40 derecenin altına düştüğünü hatırlamıyorum. Ev anca ısınıyor.
    Bazıları sadece45 derece kazan sıcaklığıyla ısırken ben 60 derece kazn sıcaklığı ile anca ısınabiliyorum.
    Aşağıdaki resimde evimin planı:
    http://imageshack.us/photo/my-images/207/47931845.jpg/

    OTM-P kullandığınız dikkatimden kaçmış. Petekleri açık alanlarınızın toplamı 42m2 ve toplam 360x60cm petekle buraları ısıtıyorsunuz. (banyo-WC hariç)
    Diğer yandan toplam 360x60cm peteği kapalı tutarak toplamı 37,5m2 ve çoğunlukla kuzeye bakan odaları ise ısıtmıyorsunuz.
    Her ne kadar açık peteklerin ısıttığı alan 42m2 desem de aslında diğer kapalı odalar bir miktar ısıyı anahtar deliği, kapı altı ve duvarlar yoluyla alır ve aslında, dolaylı da olsa tüm evi sadece açık peteklerle ısıttığınızı söylemek de çok yanlış olmaz.
    Benim merak ettiğim oda termostatını kullanmadığınız odaya koyduğunuzu belirtmişsiniz planda. Gerçekten öyle mi, öyleyse kaça ayarlıyorsunuz ve bu dereceye ulaşıyormu?
    Mevcut tüketim rakamlarını arttırmadan kapalı alanları ısıtmanız pek mümkün değil. Belki tüm petekleri açmanız durumunda ve sıcaklık tercihini 22C yerine mesela 20 derece yaparsanız, kazan sıcaklığı düşer ve böylece dönüş sıcaklığını da düşürerek gaz sarfiyatını arttırmadan veye biraz arttırarak genel ısınma sağlayabilirsiniz. Tabi ki tercih sizin...
    Dönüş suyu sıcaklığı olarak brülörün kapanmasını takiben ekranda izlenen ilk hızlı düşüşteki son rakamı (sizde 55C) ve üstündeki değerleri almak doğru olur kanımca. Çünkü DG brülör devredeyken yanmakta, dolayısıyla gaz yanarken oluşan sıcak su buharı bacayla dışarı atılmadan hemen o anda dönen suya ısısını verebilecek durumdadır. Kombinin yanma döneminde pompa da devrede olduğu için dönen suyun sıcaklığı kazan sıcaklığına yakındır, peteklerde ısı transferi hızlı sirkülasyondan dolayı (pompa 1.kademede olsa bile) fazla olmaz. Ama kombi beklemeye geçtiğinde pompa bir müddet daha çalışıp devreden çıkar ve sıcak su kendiliğinden ve daha yavaş sirküle olarak peteklerde ısısını yeterince verebilir. Yani yoğuşmalı kombide yoğuşma olsun olmasın, baca gazı ısısını alacak olan dönüş suyu, brülör devredeyken eşanjöre giren sudur ve bu suyun sıcaklığı ne kadar düşükse o ölçüde su buharının gizil ısısını alacaktır. Bu anlamda giden su sıcaklığının kabaca 1-5 derece altı dönüş sıcaklığı olarak alınabilir diye düşünüyorum.
    İyi forumlar...

    OTM-P kullandığım odada.
    Plandaki resimlere bakarsanız şu adna sadeec 1,2 ve6 numaralı yerleri yakıyorum.
    mutfak açık değil çünkü, orası yeterince ısınıyor. Özellikle yerden geçen mobil borular ve kombini mutfakta olması mutfağı yeterince sıcak tutuyor.
    Yani 1,2, ve 6 yı yakıyorum.
    3,4,5 ve 7 yi yakımıyorum.

    Aslında oda termostadsını 3 numaralı odaya alıp. Oda ısısını 20 c ye ayarlayıp denemek lazım. Sizin söylediklerinizden bunu anladım. Haklısınız. Yalnız kablolu olduğu için bunu yapmak şimdilik zor gibi. Ama seneye deneyeceğim.
    İyi forumlar.
    Birde peteklerin sıcak su girişi ve çıkışı sizce doğrumu yapılmış?
    Resimlerini çektim.
    Mesela şu resim sıcak su girişi ve su peteğe girmek için iki kere dönmek zorunda. yani iki tane dirsek ten geçmek zorunda. Bunun böyle olması peteklerin perfornmanslarını ne kadar etkiler.

    Şuda su çıkışı: Su girişide su çıkışı gibi yapılsa daha iyi olmazmıydı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultimatetnctr -- 11 Ocak 2012; 12:43:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurgazi

    yardımcı olabilecek kimse var mı?

    uğurgazi arkadaşımız 4 gün önce yardım istemiş ama, çok geç te olsa benim acizane görüşüm.
    eğer komiyi kullanırlen 2P servis arıza simgesi çıkıyorsa hemen acil olarak servisi çağırmalısın,tam hatırlamıyorum ama kombinin termostatik birimlerinde veya ısı algılayıcı ısı sensörleri (yani oluşan ısıyı algılayıp ona göre kombinin çalışma sistemini ayarlaması )birimlerinde arıza avr.
    Kullanım kılavuzunun sonlarına doğru servis ayar kodları kısmında 2P nin açıklamasıyla birlikte servisi arayarak yardım isteyebilirsin.Bu şekilde kombi ısıtmaz ve verim alamazsın,iki de bir arıza durumuna geçer.

    hocam cevabınızı yeni gördüm. ilginiz için teşekkür ederim. servisi 1-2 defa bununla alakalı çağırmama rağmen net cevap veremediler. 2p ifadesinin normal olduğunu, kombinin kendisini soğutması gerektiğini yoksa patlayacağını(!) söylediler. tamam kombi soğusun sorun değil ama bütün kaloriferler soğuyor ondan sonra tekrar ısınmaya başlıyor. verdiğiniz bilgileri tekrar konuşayım kendileriyle.
    zaman ve bilginizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurgazi

    quote:

    Orijinalden alıntı: halomid

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurgazi

    yardımcı olabilecek kimse var mı?

    uğurgazi arkadaşımız 4 gün önce yardım istemiş ama, çok geç te olsa benim acizane görüşüm.
    eğer komiyi kullanırlen 2P servis arıza simgesi çıkıyorsa hemen acil olarak servisi çağırmalısın,tam hatırlamıyorum ama kombinin termostatik birimlerinde veya ısı algılayıcı ısı sensörleri (yani oluşan ısıyı algılayıp ona göre kombinin çalışma sistemini ayarlaması )birimlerinde arıza avr.
    Kullanım kılavuzunun sonlarına doğru servis ayar kodları kısmında 2P nin açıklamasıyla birlikte servisi arayarak yardım isteyebilirsin.Bu şekilde kombi ısıtmaz ve verim alamazsın,iki de bir arıza durumuna geçer.

    hocam cevabınızı yeni gördüm. ilginiz için teşekkür ederim. servisi 1-2 defa bununla alakalı çağırmama rağmen net cevap veremediler. 2p ifadesinin normal olduğunu, kombinin kendisini soğutması gerektiğini yoksa patlayacağını(!) söylediler. tamam kombi soğusun sorun değil ama bütün kaloriferler soğuyor ondan sonra tekrar ısınmaya başlıyor. verdiğiniz bilgileri tekrar konuşayım kendileriyle.
    zaman ve bilginizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.


    uğurgazi servis ayar koduna senin için bir daha baktım ısı sensörü değil, devirdaim pompası ya da kombi yakıt düzeneği (ateşleme,bekleme ve eşanjöre ısı aktarımı vs. süreçler) ile ilgili bir sorun. Servisin kesinlikle gelmesi lazım ki zaten arıza olduğu için kombi görevini yapmaktayken herhangi bir tehlikeli bir durum yaşanmasın diye hemen 2P arıza moduna geçiyor.
    Ancak servise 2P arızasının gün içinde bir çok kez yaşandığını da ifade edersen ve biraz aciliyeti de eklersen ,bence burda servisin gelmesi için ikna kabiliyetini kullanmalısın .yoksa servis, kombi havaya uçsa da kafadan atmasyon usulü,bu durumun normal bir şey olduğunu söyleyip bir arıza olmadığına seni inandırma gayreti içerisindeler ki senin kombide bal gibi arıza var .
    Sana arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halomid -- 12 Ocak 2012; 11:46:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    Herkese merhaba buderus kombim ile 1 yılımı doldurmuş bulunuyorum eski kombime göre baya bir yakıt tasarrufu sağlıyor ama yinede size sormak istedim.Benim ev 3 katlı gerçi en üstteki 2 katta oturuyorum (120 metrekare) son kat bodrum orası kapı ile kapalı.1 aydır gece gündüz 45 ile 49 derece arasında yakıyorum,dün 360 lira geldi sizce fiyat nasıl.Isınma konusunu gelince gece günüdüzüşümedim tabi alt kat ile üst kat arasıında fark oluyor ama üşümediğime göre herhalde 23-24 derecidr oda sıcaklığı sizce 360 lira fiyat çok mu az mı?

    .Yorum bekliyorum.
  • uğurgazi servis ayar koduna senin için bir daha baktım ısı sensörü değil, devirdaim pompası ya da kombi yakıt düzeneği (ateşleme,bekleme ve eşanjöre ısı aktarımı vs. süreçler) ile ilgili bir sorun. Servisin kesinlikle gelmesi lazım ki zaten arıza olduğu için kombi görevini yapmaktayken herhangi bir tehlikeli bir durum yaşanmasın diye hemen 2P arıza moduna geçiyor.
    Ancak servise 2P arızasının gün içinde bir çok kez yaşandığını da ifade edersen ve biraz aciliyeti de eklersen ,bence burda servisin gelmesi için ikna kabiliyetini kullanmalısın .yoksa servis, kombi havaya uçsa da kafadan atmasyon usulü,bu durumun normal bir şey olduğunu söyleyip bir arıza olmadığına seni inandırma gayreti içerisindeler ki senin kombide bal gibi arıza var .
    Sana arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.


    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halomid -- 12 Ocak 2012; 11:46:38 >

    akşam servis gelecek. Dediklerinizi kendisine aktaracam. Kombi mutfakta ve salon ile sırtsırta. bundan dolayı termostatı salona koymuşlardı. Salonu misafir dışında kullanmadığımızdan bizde gereği yok diye iptal ettirmiştik. Ancak bebeğimiz artık çok hareketli ve heryerde dolanıyor. hasta olmasın diye mecburen heryerin kombisini açmaya başladık. sizce termostatı tekrar aktif hale getirelim mi?
    2. si ise gündüz evde kimse kalmıyor. kombiyi kapatmalı mıyız yoksa az da olsa açık kalarak kombi çalışmalı mı?
    saygılarımla




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.