Şimdi Ara

Sengoku Basara: Samurai Heroes İnceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Açıklama: Devil May Cry 4'ün yapımcıları Japonya Orta Çağına el atarsa?

         Bazı oyunlar vardır ki ancak bir bölgedeki oyuncuların ilgisini çekerler. Gerek oynanış öğeleri gerekse de içerikleriyle o bölgedeki insanlar dışındakilere yabancıdır. Batılı oyuncular ve Japon oyuncular arasındaki zevk farklılığı diyebileceğimiz olaya sıkça rastlıyoruz. Örneğin Call of Duty veya Bad Company 2 gibi oyunlar Batı'da çok sevildiğinden inanılmaz satış rakamlarına ulaşıyor. Monster Hunter veya Dynasty Warriors gibi oyunlar da Japon oyuncuların gözdeleri arasında bulunuyor. Tabi her iki bölgede de çok sevilen Resident Evil, Metal Gear Solid, Gran Turismo ve Final Fantasy gibi oyunlar da var. İlginçtir ki bu oyunların hepsi de Japon yapımı ve Japonlar genellikle Batılıların yaptıkları oyunları oynamıyorlar. Bu ülke adeta kendi oyun kültürünü geliştirmiş ve buradaki oyuncular diğer bölgelerde oyunları denemek gibi bir girişimde bulunmuyorlar. Sengoku Basara: Samurai Heroes da işte o sadece Japonlara hitap eden oyunlar arasına giriyor. Yine de Capcom bu oyunu Batılı oyunculara da sunmak istemiş. Peki sonuç mu? Pek de iyi değil.

    ''



         Dynasty Warriors veya Kingdom Underfire serilerini oynayan oyuncular Sengoku Basara'nın da adını duymuştur. Capcom tarafından geliştirilen oyun, strateji ve beat-em up öğelerinin birleşiminden (aslında strateji sözü lafta kalmış) meydana geliyor. Bir generali veya yüksek rütbeli kişiyi seçip rakip ordulardan üzerimize gelen onlarca hatta yüzlerce kişiyi tek başımıza (yanımızda adamlar süs olsun diye varlar) öldürmek ve savaşın seyrini değiştirmek zorundayız. Sengoku Basara: Samurai Heroes'da amacımız sadece bundan ibaret. Oyunun Devil May Cry 4'ün yapımcıları tarafından hazırlandığını duymak belki sizi heyecanlandıracaktır, ama oyuna başladıktan kısa bir süre sonra o heyecan yerini bambaşka duygulara bırakıyor. Samurai Heroes'un geliştirilmesinde Resident Evil serisinden Hiroyuki Kobayashi ve ICO ile Shadow of the Colossus'un müziklerini yapan Kow Otani rol almış. Bu isimleri duyunca benim de heyecanlandığımı söylemeliyim, çünkü bu türde de kaliteli oyunların yapılabileceği düşüncesindeydim. Daha önce oynadığım bu türdeki bir başka oyun olan Kingdom Underfire: Crusaders'i çok beğenmiştim, bu oyunu da beğenebilirdim.

    ''



         Sengoku Basara: Samurai Heroes, 16 yüzyılın sonunda Sekigahara savaşı döneminde geçiyor. Japonya'da beylikler arasındaki savaş bütün hızıyla devam etmektedir. Bu beylikler birbirlerine üstünlük kurup Japonya'nın tamamına sahip olmak istemektedirler. Biz de Samurai Heroes'da Japonya tarihindeki ünlü karakterlerden bir tanesini seçip oyunumuza başlıyoruz. Yalnız Samura Heroes'u sakın tarihsel bir oyun sanmayın. Daha oyunun başındaki menüde bile karakterlerimizin futuristik giyim tarzlarına ve saç modellerine sahip olduğunu görüyorsunuz. Bu karakterler sanki bir Final Fantasy oyunundan fırlamış gibi duruyor. Örneğin Japon tarihi üzerine birazcık bilginiz varsa Ieyasu Tokugawa'nın ne kadar önemli bir kişilik olduğunu duymuşsunuzdur. Onu sarı giyisileri ve jöleli saçlarıyla görmek benim için biraz şoktu diyebilirim. Zaten oyunun başında çalan J-pop şarkıyı (tam bir baş ağrısı) ve sinematiklerdeki gerçek üstü hareketler yapan karakterleri görünce Samurai Heroes'un da tarihsel bir oyun olma niyetinin olmadığını anlıyoruz. Günümüz Japon gençlerine göre hazırlanan oyunun dünyası ve sunumu eminim size de garip gelecektir.

    İncelemenin devamı için tıklayınız










  • "Bazı oyunlar vardır ki ancak bir bölgedeki oyuncuların ilgisini çekerler. Gerek oynanış öğeleri gerekse de içerikleriyle o bölgedeki insanlar dışındakilere yabancıdır."
    Bu cümleyi yazıp da ilginizi çekmeyen bir oyuna 4 gibi çok düşük bir puan verip oyunu yerden yere vurmanız çok çelişkili bir durum (IGN de sizin gibi yaptı ve çok tepki çekti). Musou ve Basara serileri tür olarak batılı oyunculara uzak bir tür olabilir. Ama sırf tür yabancı diye de bu oyunları yerden yere vurmak gerekmiyor. Evet askerlerin yapay zekası düşük, tüm musou tarzı oyunlarda bu kural gibidir. 1000lerce adamı dövdükten sonra boss'a varır ve sonunda zorlu bir savaşa tutuşuruz. Amaç kombo yapmak, birbirinden havalı ve güçlü karakterlerle ve abartılı hareketlerle öldürebildiğimiz kadar adam öldürmektir. Hikayesi, komutanlar arası diyaloglar, sonradan açılan özel hareketler ve silahlar da oyunun tadına tat katmaktadır.

    "Normal zorluk seviyesinde bir düşmanın yanında 5 saniye durmama rağmen bana vurmadığını




  • "Normal zorluk seviyesinde bir düşmanın yanında 5 saniye durmama rağmen bana vurmadığını görmek gerçekten sinir bozucu." Bunu dediğiniz an hayatınızda Musou tarzı bir oyunu oynamadığınızı ispatlıyorsunuz. Basara'yı yerden yere vuracağınıza size Devil May Cry, Call of Duty, GoW gibi siz "batılı" oyuncuların hoşlanacağı oyunları öneririm. Ben ve benim gibi musou tarzı severler Date Masamune ile sizin batılı oyunlarınızın verdiği keyfin iki katını alıyor.
    Son olarak oyunun bence iki büyük eksisi var. Birincisi Japonca desteğinin olmaması ve iğrenç İngilizce seslendirmeye maruz kalmamız. İkincisi ise Online modunun olmaması.
    Alternatif son: Eğer Japon tarihinin tadını fantastik öğelerle çıkarmak istiyorsanız, birbirinden harika hareketlerle binlerce kombo yapmak istiyorsanız, samuray temalı oyunlardan ve animelerden hazzediyorsanız ya da en basiti Dynasty Warriors serisini seviyorsanız bu oyun sizin için iyi bir seçim olacaktır.




  • Bencede çok iğrenç bi oyuna benzio. Bu arada kazegami sen japon falanmısın sanki batılıları kötülüyo gibi konuşmuşsun. Git o zmn famitsuyu falan takip et madem beğenmiosun batılıları.
  • @ bykrm Japon değilim, yaklaşık18 senelik bir oyuncuyum. Amacım diğer türlere, kültürlere olan ön yargıyı kırmak. Oyun yelpazem biraz geniş. Sengoku Basara'yı da senelerdir takip ediyorum ve son oyunu da oynuyorum. Ayrıca yorumuna bakarak yazdıklarımı anlayamadığın çok belli. Tırnak işaretlerini ne için kullandığımı kavrayamamışsın. Önemli değil.
  • Kazegami incelemede oyunu neden beğenmediğimi ve aynı türdeki diğer oyunların daha iyi olduğunu yazdım ve bu türdeki oyunları da oynuyorum. Örnek: Kingdom Underfire: Crusaders'i çok ama çoook beğenmiştim. Dynasty Warriors'u da çok beğenmesem de oynuyorum.

    Ayrıca oyunu sevmeyenlerin, farklı kültürlere neden önyargısı neden olsun ki? Ben üniversitede bitirme tezimi Japon tarihi üzerine yaptım ve 2 yıl Japonca kursu gördüm. Japon tarihini de sanatını da iyi derecede biliyorum. Japon kültürünü de çok seviyorum. Japon edebiyatını, animeleri, sinemasını elimden geldiğince takip ediyorum.

    Sengoku Basara'yı neden beğenmediğimi açıkladım. Şimdi Persona'yı veya Dragon Quest'i zevkle oynuyoruz, neden Sengoku Basara'ya düşman olalım? Bu türde oyun yapacaklarsa düzgün oyun yapsınlar veya hiç yapmasınlar.

    Ayrıca incelemede bu tür oyunlar oynadım dememe rağmen, oynamadın diyorsan nasıl tartışıp fikir alış verişi yapacağız ki?




  • Cevabın için teşekkürler. Sert üslubum için affedin. Özellikle IGN başta olmak üzere ülkemiz dahil pek çok popüler oyun sitesi/dergisinin bu tarz oyunlara gıcığı olduğunu görüyorum. Bu tarz incelemeler oyuncuları bu türlere daha çok uzaklaştırıyor. Tüm tepkim bunadır. Sitenizde de görüyoruz, ne zaman Japonya'da çok satanlar listesi yayınlansa, düzinelerce "Japonlar oyundan ne anlar" ile başlayıp küfürlerle biten yorumlar atılıyor.
    Bu oyun ile SB2:heroes kıyaslandığında büyük bir gerileme mevcut, doğru. Fakat yine de yukarıkdaki yorumumda da belirttiğim üzere bu kadar düşük bir puanı hak etmediğini düşünüyorum. Herhangi bir Basara/Musou hayranı tepkisi de bu yöndedir zaten. Özellikle son yıllarda japon sektörü sözde batılılaşma adına rezil oyunlara imza atıyor ve çok sevdiğimiz serileri yozlaştırıyor. Elimizde gerçekten orijinal kalan bir kaç seriyi de boşa harcayıp kurban etmeyelim derim ben.




  • Kazegami tüm sözlerine %100 katılıyorum. İlk oyunundan beri Basara ve Musou oyunlarının hayranıyım, ve 3. oyunu da severek oynuyorum. SB2:H'ye göre bir gerileme mevcut, bunu kabul ediyorum. Gerek Hanbei ve Matsunaga gibi karakterlerin kesilmesi(ah Matsunaga ah bi oynanabilir olamadın :D) ve bazı karakterlerin NPC olması, gerek bazı modların kaldırılması gerçekten kötü olmuş ama Capcom SB3:H çkınca onu da düzeltecektir eminimki.

    Diğer yorumuna da katılıyorum. Japonlar oyundan ne anlar diyenler acaba severek oynadıkları MGS, DMC, RE, SH gibi oyun serilerini Japon'ların yaptığını biliyor mu?

    Ve son olarak incelemede başlangıçtaki J-pop şarkısı kulaklarımı tırmaladı yazımşsınız, benim çok hoşuma gitmişti ya:D. Tüm SB serisinin açılış müziklerini Takanori Nishikawa yapıyor ve bence o adam bu işi bıraksa onun yerini dolduracak birini bulamazlar :D
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.