Şimdi Ara

>>>Mitsubishi ASX kullanıcıları<<<

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
476
Cevap
29
Favori
168.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @rahimavci Gözlerin o kadar iyiyse okuda öğren bunlar http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
    sitesinin kabin için ses ölçüm sonuçları.

    Brand Model Spec Year dB at 50km/h dB at 80km/h dB at 100km/h dB at 120km/h dB at 140km/h

    Hyundai IX35 1.6 GDI 2012 55,4 62,6 65,0 68,7 72,0
    Kia Sportage 1.6 GDI 2012 56,2 63,6 65,2 69,3 71,7
    Mitsubishi ASX 1.6 2010 53,9 62,0 66,9 67,4 68,2


    Hangisi sessizmiş hangisi sesli imiş burada kendin çıkarabilirsin sanırım. Bak bakalım hangisi hangi hızlarda daha sessiz.




  • merabalar bende 3 yıldır benzinli asx invite kullanıyorum aracımdan iki şikayetim vardı biri müzik sistemi multimedya taktırarak çözdüm digeri yüksek devirde motor sesi bunuda tecrübe ederek öğrendimki, motorun yapısından kaynaklanan bir durummuş aracta çift kademeli bir motor var 3500-4000 devir arası uzun yolda bir süre yol gidince sesin normal düzeye indiğini farkedeceksiniz motor sesi kısa süreli yüksek devir sürüşlerinde kendini gösteriyor. zaten 3000 devir altında 120 km hız ve altında rahatsız eden bir ses duyamazsınız. aracın en sevdiğim hali üst devirlerde motor açılınca resmen bir canavara dönüşmesi. uzun süredir asx kullanıyorum platformu takip ediyordum ancak yorum yazmak bugüneymiş. asx'in türkiyede tek eksiği reklammmmmm. hiçbir eksiği yok bence. saçma sapan binek araçların ikinci el piyasası 35-40 binlerde gördükçe gülesim geliyor. Ankarada bulunan asx kullanıcıları ile irtibat kurmak isterim...
  • Merhaba

    Çevremde ASX Auidi Q3 benzetiyorlardı. Geçenlerde iş yerinin burda Q3 buldum ve arabayı yanına koyup resimlerini çektim. Q3 yanında en az onun kadar kaliteli durdu bence...karar sizin bide siz bakın. :)







  • 2015 model benzinli İntese model ASX'ler de bayağı önemli özellikler kaybolmuş.
    start-stop yok
    deri koltuklar gitmiş
    ısıtmalı ön koltuklar gitmiş
    arka görüş kamerası gitmiş
    elektrikli koltuk gitmiş

    valla elimizdeki 2013 ASX İntese'in kıymetini bilelim.Bu özelliklere sahip benzinli yok artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartal -- 23 Mayıs 2015; 12:36:01 >
  • Türkiye'ye gelen ASX'ler içinde ilk 10 ASX'ten birisine sahibim. 2010 Kasım gibi almıştım sanırım:) Araçla ilgili bazı yanlış bilgilendirmeler görünce yazmam gerektiğini düşündüm. 8 yıllık mitsubishi kullanıcısıyım ve ASX dahil şuanda 3 tane mitsubishi aracım var (L200 4x2, Lancer 1.6 İnvite)

    Herşeyden önce ASX gaz uyumlu bir motora sahip değil!!!


    Aracı aldığımda Azizoğlu Vialle marka gaz sistemini aracıma 3.000 TL karşılığında ve garantili olarak taktı, aracım 50.000 km'ye gelince gaz sistemi ile ilgili sorunlar başladı ve aracın sübaplarının yandığını,sübapların bazılarının değişmesi gerektiğini ve üst kapağın taşlanması gerektiğini öğrendim.Hikayem çok uzun kafanızı şişirmeyim, TEMSA ve Azizoğlu elele envayi çeşit fırıldak çevirerek aracımı garanti kapsamında tamir etmedi,1500 TL karşılığında yetkili servsi Şeref Oto'da aracımı yaptırdım. Arkadaşlar bu araçta otomatik sübap var ve tolerans değerleri çok düşük gazın yanma ısısı benzine göre daha fazla olduğundan haliyle oluşan basınçta sübaplar daha yüksek toleransa ihtiyaç duyuyor ancak tolerans değerleri düşük olduğu için sübaplar önce sıkışıyor sonrasındada yanıyor.

    Şuanda aracımı yine gazda kullanıyorum, şaşırmayın çünkü ben 50.000 km için yaptığım hesaba göre ortalama 9.000 TL kar etmişim ve bu sürede en ufak bir performans sorunu yaşamadım, harcadığım paraları hesaplayınca 7.000 TL civarında bir kazancım var bende bunu yenilemek istedim ve şuanda gayet güzel bir şekilde aracıma biniyorum;) Aracın gaz sistemi ile sürüşünde en ufak bir sorun yok ancak başınıza benim yaşadığım olayın gelme ihtimali var şimdiden bunu hesaplayın derim:)

    Gelelim ASX ile ilgili bilinen diğer yanlışlara :

    Bu araçta 1.6 MIVEC motor var ve 0-2000 devir arası sübap sistemi ekonomi modunda, 2000-4500 devir arası normal modunda,4500-7000 devir arasında spor modunda. Bu araç için performansı tatminkar değil yok kardeşim çekmiyor diyenler varsa Ankara'da bir çevreyolu turu atalım bildiği duaların üstüne biraz daha ezber yapıp gelmesini tavsiye ederim;)

    Frenleri ve yol tutuşu ile ilgili açık ve net olarak şunu söyleyim : Kesinlikle orta sertlikte ve mükemmele yakın (standart bir binek araç olduğu gözönüne alınırsa) bir süspansiyona sahip, benim altımda hala en ufak bir savrulma yaşamamışsa (dostlarımın söylediği bir söz) bu arabaya şapka çıkarmak lazım. ESP ve süspansiyon uyumu mükemmel, derin virajlara bir salon arabası kadar keskin ve savrulmadan girebiliyorsunuz. Frenleri stabil ve inanılmaz etkili diyebilirim ancak yeni yasalar ile getirilen asbestsiz balatalardan dolayı disk yüzeyi çabuk bozuluyor her 2 serviste bir tornalatmak ve inceldiğinde yeniletmek gerekebilir.

    İç malzeme olayına gelince bu bir japon arabası ve genel olarak eski uyarlamalardan çok daha başarılı ama birçok ince ayrıntı elbette gözden kaçmış bende bu noktada Avrupa arabalarında gördüğüm kaliteyi beklerdim ama karakterimden olsa gerek umrumda bile değil:)

    Yakıt konusuna gelince rahatsız bir şoför olduğumdan bende her daim 9-11 litre arası tüketim değerleri var neyseki gazda kullandığımdan şehir içi 23 kr. civarında tüketiyor.

    Yazacak daha birçok şey var ama siz sorun ben hepsini cevaplarım, aha söz veriyorum:)




  • Diğer konu başlığında sahip olduğum bütün araçları ve değiştirdiklerimide yazdım ama adam hala bana sportage e bindin mi diyor yahu :) Hocam sportage kullan sen biz ASX kullanalım elbette birileri Sportage birileri ASX'e binecek ama gelipte burda saçma sapan yorumlar yapma gittikçe dibe batıyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    konu hortlatmak gibi olmasın ama dün forumun ve internette araştırdıklarımın gazıyla asx almaya gittim aldığım fiyat intense için 71.000,00 tl buraya kadar sıkıntı yok ama kısaca araba hakkında özet geçmek istiyruum :)

    dış görünüş sadece ön taraf itibari ile güzel araka ve yan taraflarda ön tarafın akıcılıgı yok kesinlikle
    darbe emici gövde süper olmuş yaya güvenligi için önemli
    aracın genel kalitesi zaten japon ve mitsubishi olması itibariyle güzel amma velakin ;

    test için koltuga geçtim koltuk ayara tam olmadı bir türlü oturuş pozisyonu yakalayamadım daha iyi ayarlanabilir olabilirdi
    iç mekan çok basit ama klima dügmeleride bir o kadar karışık derecelendirip otomatige alamadım amma yok öyle bir özeellik ama satıcı da bilmiyor
    güvenlik unsurları dedigim gibi şahane tamam fakat motoru niye ön kabutun içine degilde arabanın içine koydular anlayamadım biri japonlara motorun olması gerektigi yeri tarif etmeli :)
    abi bu nasıl bir sesdir en düşük devirde kabin içi ses başlıyor ve çok gürültülü az fila degil tahammül edilemez yani sadece yılda 10 bin km yapan az binen kişiler sonuta az bindikleri için tahammül edebilirler ama harici malesef çok kötüydü

    yolda kasislerden tangr tungur geçiyordu
    bir suv havası filanda yoktu
    arkada diz mesafesi düşük tü
    100 km yi geçtim ne var ne yok rüzgar sesi girdi içeri :)

    bilemiyorum benmi yanıldım ama kesinlikle tercih edilecek bir otomobil degil övenlerde almış olmanın haklı duygu ve gururuyla över yoksa ele alınacak bi tarafı yok kusura bakmayın lütfen

    kia sportage ve ix35 in tozuna yetişememiş asx

    her şeyiyle sessizlik konfor şanzuman 6 ileri olması hyundai ve sportage ı önde tutar hemde burun farkı filan degil gövde farkıyla

    Koltuk konusu

    1,90 boyunda 90 kg biriyim o koltuğu ben dahi rahatça ayarlayabildiysem ve ayarlayamadıysanız problem sizdedir. Ben hiçbir aracın sürücü hacmine ve kütlesine göre otomatikman ayarlayabildiğini görmedim. Sonuçta tuşlara basarak, çevirerek kendimiz ayarlayacağız !Bu kadar saçma bir eleştiri görmemiştim :) Hem kendin ayarlayamıyorsun hem de tantana yapıyorsun.


    Klima konusu

    Epi topu 3 tane buton var.
    1.si dereceyi 2.si açma-kapama ve fan hızını 3.sü de üflenecek bölgeyi belirliyor. Zor ve karmaşık dediğiniz klima bu mu ?
    Bunu 7 yaşındaki çocuk 5 dakika kurcalasa neyin ne olduğunu anlar..

    Motor gürültüsü

    Dostum motor gürültüsü konusunda sen de haklısın. Ben de her Aston Martin'im den inip ASX'e bindikten sonra başım ağrıyor. Tahammül edemedim ve ben de Aston Martin'imi demirciye sattım ve ASX'in gürültüsüne alıştım böylece..

    Diz mesafesi

    Diz mesafesi küçük dediğin aracın diz mesafesi ölçüleri

    ASX 1.535 mm
    Sportage 963 mm


    Kiya ve hundayi koreliler'ine boş boş para vereceğime DAŞŞ gibi arabaya daha az para verir binerim.
    Çok param olsaydı önce bi benzin istasyonu alıp sonra bu korelilerin arabasını alırım.

    EuroNcap değil USANcap'te En güvenli crossover seçilmiş bir araç Guinness rekorlar kitabında 5 farklı senaryoda en kısa fren mesafesi olan rekortmen bir araç..

    Diğer tarafta ise fabrika verilerini yanıltıcı olarak verdiği ortaya çıkan KİA ve Hyundai kardeşler :) :) Yalancı firmadan araç almak ?

    http://ekonomi.haber7.c...i-ve-kianin-basi-dertte
    http://www.oto-park.com/index.php?do=haber&id=767

    Adamlar 2 yıl garanti veriyor. bir büyüğün dediği gibi Sinbo'da bile garanti 3 yıl :D


    Hocam sen zaten ASX alma alırsan haber ver ben demirciye satayım satayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi morethanXTC -- 6 Temmuz 2014; 16:59:21 >




  • Hocam Kia ve Hyundai sana para felanmı veriyor burda yorum yapman için ;)
  • Hocam memnuniyetle yardımcı olurum. Basit bir örnek veriyim gerisini siz anlayın. Kayınçoda 2005 Toyota Corolla var 1.6 benzinli+LPG ve bugün arabayı satsa 35.000 TL ediyor. 2011 model invite ASX 43.000 Tl civarında alınabiliyor. Corolla'nın tek bir tane artısı dahi yok ASX'e göre ve ASX'in onlarca artısı var. Bizim memlekette arabanın logosu VW veya Toyota olunca her zaman gerçek değerinden %20-%30 fazlasına alır ve satarsın, Mitsubishi oluncada %20-%30 değerinin altında alır satarsın. Araçları kıyaslamak gerekirse yorum yapmıycam birgün ASX ile test sürüşü yapın bu insanlar neden bu kadar bu aracın arkasında duruyor kesin anlarsınız
  • Asx i mitsubishi bilen alır, diyerek başlayayım.
    2011 asx intense kullanıcısıyım.
    Eksileri
    bozuk yolda bütün yolu hissediyorsunuz
    yine bozuk zeminde aracın iç aksamından gelen sesler bazen rahatsız edici oluyor.
    aynı değerlerde Sedan Hatchback gibi atak güçlü bir performansı yok.
    Bagaj hacmi yeterli ancak göreceli olarak biraz daha büyük olabilirdi.
    ön cam direkleri nispeten kör nokta oluşturuyor. AlışInca sorun olmuyor. Geri manevra görüşü neredeyse 0
    malzeme kalitesi vasat hatta beklentilerin altında.
    yedek parça ve servis çok pahalı.
    Düşün düşün başka eksik bulamadım.

    Artıları
    gerçekten düşük yakıt tüketimi. LPG 87tl 38lt 550km 80km ortalama. 110 km cruise control cc verisi 6.5 lpg. ancak bu veriler araçta 6 kişi ve full bagaj yükü ile genel olarak tırmanış içeren yola ait verilerdir.
    çok uzun motor ve diğer aksam ömrü
    diğer araçlarda bu fiyatlara bulamayacağınız donanım.
    mivec motoru daha yeni yeni keşfediyorum motorun ne olduğunu bilirseniz daha performanslı ve daha ekonomik kullanabilirsiniz.
    düşük devirlerde ekonomik, yüksek devirlerde performanslı.
    sapıtmayan cc
    frenler özellikle bos
    tatminkar güç ve tork
    müthiş agresif tasarımı
    kullanım rahatlığı
    viraj dengesi yol tutuş.

    Her aracın eskisi artısı vardır önemli olan genel memnuniyettir.

    Paldır küldür ses geliyor olsa da Aracımdan şimdilik çok memnunum. Yakıt en önemli kriter. Aracın konforunu fena alıştım. Anahtarsız giriş çalıştırma müthiş. Start stop düzgün çalışıyor. Cam tavan açılsaydı harika olurdu. Kışın koltuk ısıtma. Geri kamera. ESP nin faydasını görüyorum. Kısaca kesinlikle tavsiye ederim.




  • merabalar bende 3 yıldır benzinli asx invite kullanıyorum aracımdan iki şikayetim vardı biri müzik sistemi multimedya taktırarak çözdüm digeri yüksek devirde motor sesi bunuda tecrübe ederek öğrendimki, motorun yapısından kaynaklanan bir durummuş aracta çift kademeli bir motor var 3500-4000 devir arası uzun yolda bir süre yol gidince sesin normal düzeye indiğini farkedeceksiniz motor sesi kısa süreli yüksek devir sürüşlerinde kendini gösteriyor. zaten 3000 devir altında 120 km hız ve altında rahatsız eden bir ses duyamazsınız. aracın en sevdiğim hali üst devirlerde motor açılınca resmen bir canavara dönüşmesi. uzun süredir asx kullanıyorum platformu takip ediyordum ancak yorum yazmak bugüneymiş. asx'in türkiyede tek eksiği reklammmmmm. hiçbir eksiği yok bence. saçma sapan binek araçların ikinci el piyasası 35-40 binlerde gördükçe gülesim geliyor. Ankarada bulunan asx kullanıcıları ile irtibat kurmak isterim...




  • 1- 4 lt yeterli olacak olsa Japon Mühendisler 4,2 litrelik hazne yapmazdı.
    2- Bakım periyodu 15bin aracın +5bin sizin ikramınız mı?

    Umarım eşe dosta satmazsınız aracınızı.
  • Bu başlık Mitsubishi ASX araçları kullanıcılarının araç hakkındaki görüşlerini ve tecrübelerini paylaşmaları için açılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etnaxy -- 27 Aralık 2011; 15:46:37 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforthepage

    Kısaca cevap vereyim süspansiyonlar orta sertlikte diyebiliriz yani virajlarda yana yatma gibi durumlar yok ama yoluda çok fazla hissettirmiyor, sınıfı göz önüne alındığında beklediğimden konforlu uzun yolda bir rahatsızlık hissetmedim. Koltukları da yan destekleri ve sertlikleriyle oldukça başarılı. Servise 15.000 km de bir giriyor henüz girmedim tabiki, bu arada arabada triger kayışı yok zincirli bu da bakım için oldukça önemli. Teslimat süresini bayiler bilir ben ilk alanlardanım ve pek beklemedim 47.500 tl idi tanıtım fiyatı. Yakıt konusuna gelirsek 1.6 benzinli rakipleri içerisinde ASX'ten daha az yakan bir araç olduğunu sanmıyorum. Uzun yolda bir depo ile 1000 km civarında bir menzili var tabi bu agresif bir kullanımla değil aynı zamanda çok yavaş kullanarakta değil yani konya ovasında 80 le giderek değil:) Kötü yanlarına gelecek olursak araç tek paket ve hiç bir opsiyonel seçenek yok. Cam düğmeleri sürücününki hariç ışıklandırmalı ve tek dokunuşlu değil. Anahtarı biraz basit. Yol bilgisayarı düğmesi gösterge panosunun yanında. Orijinal paspası aracın yanında vermiyorlar. sorunlarına gelecek olursak; şu ana kadar bir sorunla karşılaşmadım aracın mekanik aksamında vuruntu ses vb şeyler duymadım.


    Şehiriçi tüketim rakamları hakkında neler söyleyebilirsiniz? 1 depo ile şehiriçi menzili ne kadar? Yüksek hızda rüzgardan etkilenme ne durumda? Ses yalıtımı başarılı mı? Start-stop ve hill-holder işlevsel mi? Cevaplarsanız sevinirim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZIKKIM

    biraz saçma bir soru olacak ama 2011 modelleri tahmini olarak ne zaman 37-38 bin tl bandına geriler? malesef bütçemiz okadar ve gerçekten içime sinen bir araç qashqai'ye göre daha basık açıkcası evoque görüntüsü var bu araçta,heleki bahsettiğiniz yakıt oranları çok iyi bende peugeot 306 platinum var kilometrede 48 kuruş yakıyor tüp taktırarak anca 22 kuruşa düşürdük geçen hafta. şuan sahibinden.com dan baktığım kadarıyla 42-43 bin tl den başlıyor fiyatlar..:(

    Normal bir otomobilin her yıl %10 değer kaybı yaşadığından ve ikinci el piyasasının oturmamış olduğundan yola çıkarsak, sanırım 2014 sonbaharında belirttiğiniz tl bandına düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aseiks -- 17 Mayıs 2012; 11:50:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    sn. zivrisinek,

    başka mitsu araçlarınız olduğuna göre ve uzun süredir mitsu kullanıcısı olduğunuza göre en doğru/sağlıklı bilgileri sizden alabiliriz sanırım:

    1) Mitsu'nun servis ve yedek parça durumu hakkında neler söylersiniz? Yani, mitsu araçlar öyle sık arıza çıkarıyor mu ve servisin yaklaşımı, kalitesi ve yedek parça bulunabilirliği ve fiyatları nasıldır?

    2) asx'in yakıt konusunda cimri olduğu söyleniyor? (Her ne kadar siz 9-11 lt yakıyor dediyseniz de anladığım kadarıyla genellikle hızlı/sert kullanıyorsunuz.) Sakin kullanımda benzindeyken şehir-içi tüketimi pratikte fabrika verilerinden çok sapıyor mu?

    3) ASX'in rüzgar-motor-lastik sesi konusunda neler söylersiniz? Ayrıca plastik aksam vs.'den normal sürüşte ses(ler) geliyor mu?



    Cevabınız için şimdiden teşekkürler..

    Sorularınıza sırasyla yanıt vereyim

    1- Mitsubishinin orjinal parçaları sağlamdır ve bindiğiniz araç Japonya menşeili ise gönül rahatlığıyla binebilirsiniz, kolay kolay parçası bozulmaz sarf malzemeleri dahi(balata v.s) gayet uzun ömürlüdür. Mitsubishi yedek parça konusunda biraz pahalıdır ama hangi markaya göre derseniz fiat,renault v.s diyebilirim; wolswagen grubundan daha pahalı değil mesela. Mitsubishi servisleri Ankara için konuşulacaksa servisten servise aşırı farkediyor, bazıları tam anlamıyla bilgisiz hıyarlarla dolu, bazısı profesyonel ve yaklaşımları muhteşem( mitsubishi aracınız olursa mesaj atın size servisler hakkında detaylı bilgi verebilirim)
    2- Asx gerçekten yakıt cimrisi. Ben aşırı dengesiz ve sert kullanan birisiyim ancak yumuşak sürdüğüm zamanlarda şehir içinde 7.2 lt civarında, şehirlerarası 6.3 lt civarında sürdüğüm oldu. Yakıt konusunda tereddütünüz olmasın cüssesine göre gerçekten yakıtı kokluyor. Mitsubishi'nin fabrika verileri genelde aracın yaktığına eşdeğerdir hatta kullanıma bağlı olarak daha iyi değerler bile elde edebiliyorsunuz
    3-Ben Türkiye'ye gelen ilk ASX'lerden birisini satın aldım. Aldığımda araba kağnı gibiydi ve inanılmaz yol+motor sesi sorunu vardı.Araç 15.000 km.'ye geldiğinde motor sesi nerdeyse bitti ve performans inanılmaz arttı.Yol sesi için aracın altına ve içine izolasyon malzemesi attırdım şuanda yol sesi nerdeyse yok denecek kadar az. JApon arabaların birçoğunda olduğu gibi camdan içeriye baya ses geliyor ama hava aşırı rüzgarlı deilse rüzgar sesi sizi rahatsız etmeyecek derece az diyebilirim. Mitsubishi genel olarak araçlarında sert plastik kullanır ancak plastik aksamından ses geldiğine şahit olmadım, iç dizayn sizin için çok önemli bir unsursa diğer araçlarla kıyaslamadan almayı düşünmeyin derim.

    Başka sorularınız varsa memnuniyetle yanıtlarım




  • Samimi ve detaylı cevaplarıız için teşekkürler.

    Aslında asx, sportage ve ix35 arasında kalmış durumdayım. Bildiğiniz gibi, ix35 ve sportage kardeş araçlar aslında. Aynı grubun üretimi. Donanım yönünden çok zenginler..ix35'in dışı sevimsizken iç dizaynı daha bir albenili. sportage da ise tam tersi: çok beğendiğim bir dış görünüşü var. ama iç dizaynı pek çekici değil. Ancak her ikisinin de ortak özelliği asx'e göre çok yakmaları. (Sizin asx için verdiğiniz tüketim rakamlarının uzağındalar!) Ayrıca bu 2 aracın sağlamlık, malzeme ve işçilik kalitesi yönünde şüphelerim var. Bu konuda, Alman ve japon araçlarına hep pozitif yönde ön-yargım olmuştur. O yüzden de ilk arabam olan honda accord hariç yıllardır opel kullanıcısıyım. (Şu anda da bir corsa ve bir astra aracım var.) Ama hiç bir markanın da fanatiği olmadım. O yüzden de Kore araçları da dahil, ASX alternatifler arasında. ASX'in iç dizaynı bence sade, abartısız ve bu yüzden de hoş görünüyor. Dış çizgileri de bence gayet güzel.

    Bu kısa girişten sonra izninizle 1-2 sorum daha olacak:

    1) ASX'inizi alırken, muhtemelen siz de diğer 2 aracı alternatifler arasında düşünmüşsünüzdür. Eğer böyleyse, sizi diğerlerinden vaz geçiren ve asx'i seçmenizi sağlayan nedenler nelerdi?
    2) ASX'in motoru kağıt üzerinde diğer 2 alternatifine göre daha az güç üretiyor (yanılmıyorsam: diğerleri 138 bg iken ASX 117 bg). Hem ix35'in hem sportage'ın test sürüşünü yaptım ama ASX'in test sürüşünü henüz yapma fırsatım olmadı. Uzun süredir turbo-dizel araç kullandığımdan ve dizellerin torkuna alıştığımdan belki de bu 2 aracın motor performansı beni çok memnun etmedi açıkçası. Siz, gerçi yukarıda 15.000 km.den sonra "motor sesi nerdeyse bitti ve performans inanılmaz arttı" demişsiniz ama aracın ilk kalkışlarda ve ara hızlanmalarda performansı nasıldır, merak ediyorum doğrusu?
    3) Daha önce yaptırmadığım için bilmiyorum o yüzden soruyorum: Araca izolasyon yaparken kapı, koltuk, döşeme vs. sökülüyor mu? Sökülüyorsa, bu durum kapı koltuk vs'nin ayarlarının ve düzeninin bozulmasına yol açmıyor mu?
    4) Servislerinin kalitesi ve parça pahalılığı bir yana (ki söylediğinizden anladığım kadarıyla vw'den/opel'den daha pahalı değil), yedek parça bulmada sorun yaşanıyor mu? Bir parçanın gelmesi için birkaç hafta bekleniyorsa, bu can sıkıcı olacaktır.

    Şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pitoro -- 29 Mayıs 2012; 7:04:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitoro

    Samimi ve detaylı cevaplarıız için teşekkürler.

    Aslında asx, sportage ve ix35 arasında kalmış durumdayım. Bildiğiniz gibi, ix35 ve sportage kardeş araçlar aslında. Aynı grubun üretimi. Donanım yönünden çok zenginler..ix35'in dışı sevimsizken iç dizaynı daha bir albenili. sportage da ise tam tersi: çok beğendiğim bir dış görünüşü var. ama iç dizaynı pek çekici değil. Ancak her ikisinin de ortak özelliği asx'e göre çok yakmaları. (Sizin asx için verdiğiniz tüketim rakamlarının uzağındalar!) Ayrıca bu 2 aracın sağlamlık, malzeme ve işçilik kalitesi yönünde şüphelerim var. Bu konuda, Alman ve japon araçlarına hep pozitif yönde ön-yargım olmuştur. O yüzden de ilk arabam olan honda accord hariç yıllardır opel kullanıcısıyım. (Şu anda da bir corsa ve bir astra aracım var.) Ama hiç bir markanın da fanatiği olmadım. O yüzden de Kore araçları da dahil, ASX alternatifler arasında. ASX'in iç dizaynı bence sade, abartısız ve bu yüzden de hoş görünüyor. Dış çizgileri de bence gayet güzel.

    Bu kısa girişten sonra izninizle 1-2 sorum daha olacak:

    1) ASX'inizi alırken, muhtemelen siz de diğer 2 aracı alternatifler arasında düşünmüşsünüzdür. Eğer böyleyse, sizi diğerlerinden vaz geçiren ve asx'i seçmenizi sağlayan nedenler nelerdi?
    2) ASX'in motoru kağıt üzerinde diğer 2 alternatifine göre daha az güç üretiyor (yanılmıyorsam: diğerleri 138 bg iken ASX 117 bg). Hem ix35'in hem sportage'ın test sürüşünü yaptım ama ASX'in test sürüşünü henüz yapma fırsatım olmadı. Uzun süredir turbo-dizel araç kullandığımdan ve dizellerin torkuna alıştığımdan belki de bu 2 aracın motor performansı beni çok memnun etmedi açıkçası. Siz, gerçi yukarıda 15.000 km.den sonra "motor sesi nerdeyse bitti ve performans inanılmaz arttı" demişsiniz ama aracın ilk kalkışlarda ve ara hızlanmalarda performansı nasıldır, merak ediyorum doğrusu?
    3) Daha önce yaptırmadığım için bilmiyorum o yüzden soruyorum: Araca izolasyon yaparken kapı, koltuk, döşeme vs. sökülüyor mu? Sökülüyorsa, bu durum kapı koltuk vs'nin ayarlarının ve düzeninin bozulmasına yol açmıyor mu?
    4) Servislerinin kalitesi ve parça pahalılığı bir yana (ki söylediğinizden anladığım kadarıyla vw'den/opel'den daha pahalı değil), yedek parça bulmada sorun yaşanıyor mu? Bir parçanın gelmesi için birkaç hafta bekleniyorsa, bu can sıkıcı olacaktır.

    Şimdiden teşekkürler..



    Ben araç fanatiği değilimdir ama Mitsubishi'den genel olarak memnunum. ASX ilk çıktığında gittim gördüm beğendim aldım açıkcası, hiçbir rakibine felanda bakmadım:) ix35 ve sportage görsel olarak gerçekten etkileyiciler ancak ben genelde sürüş kriterleriyle ilgilenirim, bahsettiğiniz iki aracında sürüş kriteri hakkında pek bilgim yok desem yalan olmaz.

    Sorularınızı yine sırayla yanıtlayım.

    1-) ASX tip olarak hoşuma gitti ve yeni bir araç almayı düşünüyordum,Qasqhai dikkatimi çeken bir araçtı; mitsubishi böyle bir araç yaptıysa binmek lazım diyip aldım. Araçta beğendiğim şey nedir diye sorarsanız dış ve iç dizaynın sade ve hoş görseli beni etkiliyor her zaman
    2-) Genel olarak Japon araçların motorları performanslıdır. ASX 1.6 MIVEC motora sahip, sürüş dinamiklerinize birebir karşılık veren hoş bir motoru var, bundan önce benim bir yer uçağım (Carisma 2004 1.9 DID) vardı ve sizin bahsettiğiniz turbodizel&tork ilişkisini iliklerime kadar hissettim birçok zaman(Ankara-İstanbul arasını 2.5 saatte tünel yokken gitmiştim.Passat,BMW gibi birçok aracıda rezil ettiğim bir araçtı). ASX çok üst seviye performans sunan bir araç değil ancak ihtiyacınız olduğunda yeterli performansı sunabilen bir araç. Turbo dizellerin 2500 devir sonrası oluşturduğu tork bu araçta size sunulmayacaktır ama 3500 devir sonrası sport modunda tatminkar bir performans vereceğinden şüpheniz olmasın.
    3-) İzolasyon yaptırırken aracınızı güzelce iç-dış yıkatmanız gerekiyor. Sonrasında aracın alt döşemelerini ve koltuklarını söktürüp araç içi tabana izolasyon malzemesi püskürtülüyor. Aracın dışından en alt kısmı (davlumbazlarda dahil) bol bol izolasyon malzemesi kullanırsanız yol sesi %70 oranında azalabiliyor, daha 3 gün önce iç izolasyon yaptırdım ve ciddi anlamda faydası oldu.Bunun yanısıra bu araçlarda 120 km üstünde camdan gelen rüzgar sesi sorunu biraz rahatsızlık verici bir durum olabiliyor, bazıları cam fitillerini değiştirerek çözüm olabilir dedi ben denemedim.
    4-) Yedek parçası genel olarak bulunabiliyor ancak çok orjinal bişey isterseniz(kapı altı döşemesi gibi) 2 hafta kadar beklemeniz gerekebiliyor. TEMSA tedarik ürünler en geç 2-3 gün içinde servise ulamış oluyor.

    Şayet Ankara'da yaşıyorsanız aracımı görebilir hatta dilerseniz sürebilirsiniz. Ankara dışındaysanız size tavsiyem en azından bir test sürüşü yapmanız olacaktır




  • Araç olmadan önce dikkat edilmesi gereken önemli birkaç hususu size aktarıyım (genelde sorulmayan ama önemli hususlar)

    1- Aracı almadan önce sürme şansınız olursa öncelikle şoför koltuğunun konforunu test edin, sonra arka koltukta kısa süre seyahat edip konforunu test edin. Ses ve vibrasyonu inceleyin, sizi tatmin etmeyecek kadar kötü ise başka araçları araştırın
    2- Aracın özellikle güvenlik unsurlarını iyice araştırın, fren tertibatını test edin ve virajlara sert girerek hatta viraj içinde manevra yaparak aracın yola tutunma karakterini analiz edin.
    3- Aracın sürüş hissini algılamaya çalışın. Vites-debriyaj ve direksiyon uyumu çok önemlidir, bu üçlü kombinasyon uyumsuz ise o aracı satın alsanızda sürerken pek keyif almazsınız.
    4- Yolda giderken araç içinde hiç ses olmadan tek tek motor,yol sesi ve rüzgar sesini dinleyin. 90 km üstü süratlerde bu sesler sizi rahatsız edecek seviyede ise o araçla ilgili bir defa daha düşünün.
    5- Aracın aksesuar ve donanımını kontrol edin, plastik aksam çok zayıf veya yetersiz ise ilerleyen dönemde size sorun çıkarıp çıkarmayacağını düşünerek hareket edin.
    6- En önemlisi bir araçla ilgili internette araştırmalar yapın (mevzu bahis ASX ise bence bundan fazla araştırma yapmanız kafa karıştıracaktır ama diğer modeller için bu maddeyi es geçmeyin)

    Bu arada benim aracımla ilgili teklifim hala geçerli, benim Ostim'de şirketim var gün içinde gelip görebilir hatta kısa süreli aracı test edebilirsiniz, beni gelmeden önce telefonda arayıp haberdar ederseniz acaba meşgul ediyormuyum şüphenizde kalmamış olacaktır.

    Bu arada şayet bu aracı satın alırsanız navigasyon+film+radyo+blueetooth+geri dönüş kamerası paketi olan multimedia cihaz almayı düşündüğünüzde size o konudada yardımcı olmaya çalışırım




  • dün akşam itibariyle aracıma kavuşmuş bulunmaktayım.artık ilk izlenimlerimi paylaşabilirim sizlerle:)

    ankara azizoğlu servisinden dün akşam 7 gibi aracı teslim aldık ilk aşamada gözüm çok korktu baya iri bir araç olduğu için ve biranda b sınıfından crossover sınıfına geçince eşim iftara kadar bekleyelim yollar boşalınca çıkalım yola dedi fakat ben dinlemedim hemen yola koyuldum:)

    ilk aşamada motor baya sessiz geldi bana nasıl bu arabaya gürültülü diyorlar anlam veremiyorum. hatta ışıkta beklerken birkaç kere stop ettirdim arabayı(asg kapalı konumdaydı)

    en fazla 10 dakikalık sürüşün ardından çok çabuk alıştım arabaya tedirginliğim gitti özellikle yan aynalar bu tedirginliğin gitmesine etken oldu çünkü görüş açıları mükemmele yakın diyebilirim.daha sonra karşıyaka mezarlığının yanında otobana girdim mavi göl(samsun yolu çıkışı) kadar otobanda sürdüm araç tam uzun yol arabası.gelelim en önemli konu olan yakıta otobanda yaklaşık 40 km gittim ortalama yakıt 6.2 gösteriyordu gerçekten inanamadım çok düşük bir rakamı acemilik halimde bile tutturdum. aracın vites yönlendirmelerini dikkate aldığınız sürece fabrika verilerinden daha düşük oranları bile yakalayabiliyorsunuz.sabah ise işyerime gelirken(kızılay) yoğun trafikte 7.5 gibi bir rakamı yakaladım. özellikle arabanın henüz rodaj döneminde olduğunu düşünürsek mükemmele yakın rakamlar, rodaj dönemi sonrası(yaklasık 1500-3000km ilk kullanım) ortalama 1 litre daha düşüyormuş.konfor olarakta bana hiçbir sıkıntı vermedi koltuk çok güzel sizi kavrıyor.anlamsız tuş kalabalığı yok zaten benim yıllardır mantalitem şudur ;bir arabada ne kadar elektronik aksam varsa okadar çabuk bozulur belkı batıl inanıştır ama ben böyle düşünüyorum. arka koltuk mesafeleri çok iyi özellikle u dönüşü yapılacak durumlarda çok kısa bir yarıçapı var tek şerit yolda bu cüssedeki arabada ağzım açık kaldı dönüş çapında.özellikle klimasını çok beğendim zaten klima konusunda dünya devi adamlar.neyse ilk göze çarpan sıkıntılarıma gelince ;araç düşük devirlerde yokuşlarda zorlanıyor.zaten crossover araçların tamamında bu sıkıntı mevcut ağırlıktan kaynaklı ama hızını ve devrini aldıktan sonra(sabah maltepe köprüsünü üzerinden işyerime geldim) 5. vitesi bile istedi araç; ikinci sıkıntı ise özellikle tırtıklı yollarda içeri baya ses aldı fakat asfalt yolda 120ye gelene kadar ses sorunu yaşamadım.son tahlilde bu fiyata alınabilecek en güzel araç olduğunu düşünüyorum nerdeyse bu sınıfın tamamı ile test sürüşü yaptım nissanın dizelleri içeri ne kadar ses alıyorsa tırtıklı yolda okadar ses alıyor içine araç.zaten tercih sebebi sağlamlık ve yakıttı ikisini aynı anda sunan tek firma olduğu için tercihim asx oldu iyikide almışım zaten 10 yıla yakın Allah kaza bela vermezse kullanmayı düşünüyoruz.iyi günler herkese.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    Bu arada aracımdan memnuniyetim bi kat daha arttı, dün aracı aldıgımdan beri harcadıgım yakıt miktarını hesapladım, arabaya 600 km de iken lpg taktırmıstım ve ankarada yasıyorum(burda yaklasık %15 daha uygun oluyor lpg), araba şu anda tam 15700 kmde, gecen sene 5 kasımda teslim almıştım, o günden bu güne kadar toplam 2841 tl yakıt (lpg ve benzin olarak) almışım, buda 18 kuruş yapıyor km de, çok şahane bir rakam, bunun yaklasık 5000-5500 km si şehir dışı kalanın büyük kısmı ankara birlik mah. - opera arası ev iş güzergahı olarak gercekleşti. Şehir dışı yolculuklarda da çoğunlukla 120 ye sabitleyerek giderim, o yüzden onuda şehir içi gibi sayıyorum çünkü 120 ile giderken de 7,5 lt civarı yakıyor,

    valla çok iyi yakıyormuş hocam ben lpg olayına bir türlü ısınamadım, az geziyorda sayılmam aslında taktırsam mutlaka kar ederim ama korkuyorum bir aksilik çıkmasından. benim benzinlide tüketimim km de 31 kuruş aldığım hiç bir yakıtın fişini atmadım toplayıp yaptığım km ye böldüm 31 kuruş yakıyorum, şehir dışı 600 km yol yaptım sadece kalanı şehir içi ve hatrı sayılır yokuşları günde en az 2 kez inip çıkıyorum.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.