- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
40 Cevap10835 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


446 Mesaj
6 Aralık 2010; 22:06:36 



F-35 Joint Strike Fighter

F-35 Lightning II , savaştaki her amaç için farklı uçak geliştirmenin masraflı olmasından dolayı tek bir uçağın tüm görevleri yerine getirmesi amacıyla tasarlanan bir savaş uçağıdır. Aynı zamanda ABD'nin son insanlı savaş uçağı projesidir.
ABD, deniz ve hava kuvvetlerindeki F-16, A-10, F/A-18(yeni olan E/F "Super Hornet" varyantları hariç), AV-8B'leri İngiltere ise Harrier'ları bu uçak ile değiştirecektir. Uçağın üretim projesinde 9 ülke yer almıştır bu ülkeler içinde Türkiye de bulunmaktadır ve bu projeye toplam 11 milyar $ yatırmıştır(alınacak uçakların maliyetleri ile birlikte). Türkiye elindeki F-16'ları bu uçak ile takviye edip değiştirecektir.

Uçak F-22'de kullanılan teknolojilerden faydalanılarak üretilmiştir. Radardaki izi F-22 kadar küçük olamasa bile günümüz uçaklarından düşüktür. Bunu sağlamak için silah istasyonları gövdenin içine saklanmıştır. Dikine inip kalkabilmesi için bir modeli de vardır, bu sayede uçak gemilerine ve elverişsiz yerlere rahatlıkla inebilecektir. Uçak gemisine inip kalkarken mancınık ile fırlatılabilmesi ve kanca ile yakalanabilmesi için gövde altı saglamlaştırılmıştır. Tek kişilik ve tek motorludur.

F-35 2040'lı yıllarda dünyanın en önde gelen avcı uçağı olması için tasarlanmıştır. Ayrıca havadan-havaya yeteneği olarak F-22'den sonra gelen tek uçak olarak da planlanmıştır. F-35 tasarlanırken gereksinim duyulan özellikler ise şunlar olmuştur:
Geçmişteki avcılardan dört kat daha fazla etkili havadan havaya mücadele, sekiz kat daha etkili karaya saldırı, üç kat daha etkili stratejik keşif ve hava savunması.
Manalı olarak bu yetenekleri geçmişte kalan uçaklardan daha küçük ayak izi (radar izi) ve daha uzun menzille yerine getirmelidir.

Aslında uçak ABD Donanması'nın V/STOL ihtiyacı nedeni ile tasarlanmıştır.AV-8 Harrier II uçağının başarısızlığı, yerine başka bir uçak aranmasına neden olmuştur.Ayrıca NATO ülkelerindeki F-16'ların yerini doldurabilecek yeni bir ticari savaş uçağına ihtiyaç vardı.Böylece Birleşik Devletler hem para kazanacak hem de sattığı klasik kalkış yapabilen uçaklardan kendi için ürettiği V/STOL uçakların maliyetini çıkarabilecekti.Diğer ülkelere F-22 satışı olmadığından doğal olarak talep bu uçağa yönlenecektir.

Uçağın parçalarının %80'ini paylaşan üç farklı yapılanması üretilmektedir:
F-35A, Geleneksel kalkma ve inme (CTOL)
F-35B, Kısa kalkış dikey iniş (STOVL)
F-35C, Uçak gemileri için tasarlanmış (CV) versiyon.

Türkiye JSF(Joint Strike Fighter) Projesine 12 Temmuz 2002'de yedinci uluslararası partner olarak katılmıştır. Ayrıca Türkiye yapacağı F-35 üretimi ile ilgili olarak karşılıklı anlayış muhtırası imzalamıştır. Türkiye 116+18 adet F-35A "CTOL" siparişinde bulunmuş ve bu uçaklar için 11 milyar $ (Amerikan Doları) ödeyeceği bildirilmişitir. Türkiye'deki uluslararası üretime katkıyı Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından lisanslı olarak yapılması planlanmaktadır.Ayrıca üretilen bütün uçakların motor bölümü ve diğer kısımlardan bazılarının parçaları Türkiye'de üretilecektir.İlk motor teslimatı yakın zaman önce gerçekleşmiştir.Ayrıca uçağın elektronik kablo tesisatını üreten Hollanda'lı firma dördüncü fabrikasını Türkiye'de açmıştır.Türkiye için ilk teslimatın ise 2014 yılında alınması planlanmaktadır. Fakat Pentagon uçaklara ait yazılım ve şifreleri vermemektedir. Onun için siparişler Türkiye tarafından askıya alınmıştır..

F-35 Lightning 2 Resimleri
0
0
0
0

0
0
0
0
0
0
0
0


0
0
0
0

0
0
0
0
0
0



Kanopi

Test Videoları
http://www.jsf.mil/vide...5_assem_n_test_high.wmv
İLK YAVAŞ İNİŞ
http://www.jsf.mil/vide..._First_Slow_Landing.wmv
HOVER
http://www.jsf.mil/vide...F-2_first_VL_Medium.wmv
40KNOT YAKLAŞMA
http://www.jsf.mil/vide...20and%20Landing_web.wmv
TOP
http://www.jsf.mil/video/misc/gun_high.wmv
AF KALKIŞ
http://www.jsf.mil/vide...test/F_35_AA1_AB_TO.wmv
HEDEFLEME SİSTEMİ
http://www.jsf.mil/video/misc/eots_video_high.wmv
MOTOR TESTLERİ
http://www.jsf.mil/vide...631_max_zone_3_high.wmv
http://www.jsf.mil/vide...prop/f135_fett_high.wmv







< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MirageLord -- 28 Mart 2011; 17:24:06 >


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.


 
346 Mesaj
8 Aralık 2010; 19:17:56 

f 35 alınmayacak ortak olarak üretilecek kastettiğiniz buysa evet alınmalı güçlü olmalıyızki düşmanlarımızı caydıralım. Güçlü olmak içinde teknolojisi yüksek olmak gerekli.


_____________________________



5036 Mesaj
8 Aralık 2010; 21:59:26 

Zaten üretimde beraber olduğumuza göre doğal olarak alacağızdır. Artık savaşlar topla tankla değil uçaklarla kazanılıp kaybedildiği düşünülürse zaten dünyanın en iyi avcı uçaklarından birini almak mecburiyet.


_____________________________

Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu


 
1916 Mesaj
9 Aralık 2010; 10:03:15 

Alabildiğimiz kadar çok teknolojiyi alabilelim de sonra proje batsa da batmasa da sorun değil.

Türkiyenin artık kendi uçağını kendi teknolojisi ile üretiyor olması lazım. BU proje ile ciddi bir teknoloji transferi olacağını umut ediyorum. Buradan gelen bilgi ve teknolojiyi kendi uçağımız için kullanabiliriz.

Bir de olay sadece uçağın ne kadar son teknoloji ürünü olduğu ile ilgili değil, sayı da önemli. Kendi uçağımızı yaparsak daha ucuza mal edeceğimiz için çok sayıda yapılabilir.

Daha yüksek teknolojili 10 adet f-22 ye karşı daha eski jenerasyon olan 100 f-16 ile savaşabilir ve galip gelebilirsin...


_____________________________



1307 Mesaj
9 Aralık 2010; 11:25:10 

şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum


_____________________________



446 Mesaj
9 Aralık 2010; 14:12:41 

F-16'lara hurda diyorsan F-4 uçan cenaze :)) ben bu uçağın üretiminde ortaklığın kötü olacağını düşünüyorum çünkü ülkemizde son 8 yılda kendi sanayimiz,tarım ve hayvancılık,fabrikalarımız neredeyse bitti...ülkemizin tamamen yerli üretim ve dünyadaki bütün uçaklardan daha iyi olsa bile ne yazık ki onları kullanmayıp satın almayı tercih ediyoruz.paramız çok olsa gerek :))


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Aralık 2010; 3:36:15 


quote:

Orijinalden alıntı: uA_emir07

şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum

Habire f-16 nerede düşüyormuş? bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tam anlamıyla böyle birşey olsa gerek. Boşver sen bu konuları git 10 bin fbliye dal.


1307 Mesaj
10 Aralık 2010; 11:20:04 

quote:

Orijinalden alıntı: Hellmarch!



Habire f-16 nerede düşüyormuş? bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tam anlamıyla böyle birşey olsa gerek. Boşver sen bu konuları git 10 bin fbliye dal.

zamanında kaç tane f 16 düşdü bak iyi oku


KAZA TARİH MODEL YER FİLO UÇAK NO
07 Mayıs 1991 F-16C Blok 30 E Ankara/Akıncı 142.Filo 88-0022
Uçak, Akıncı Üssünden kalkışından hemen sonra motor arızası sebebiyle SEC (kendini koruma) moduna geçmiştir. Motor düşük powerda güç üretmeye başlayınca uçağın pilotu Kurmay Binbaşı Semih Birdoğan (Şu an Tuğgeneral - 6. Ana Jet Üs Komutanı) hemen acil iniş için üsse geri yönelmiş fakat irtifa ve hız dolayısıyla motorun ürettiği güç yetersiz kalmış ve piste 150 metre kala pilot uçağı terk etmek zorunda kalmıştır. Pilot kazadan dizinden hafif yaralanarak kurtulmuştur. Yapılan incelemeler sonucu uçağın motora giren yabancı bir cisim nedeniyle SEC moduna geçtiği anlaşılmıştır. Bu kazada kaybedilen 88-0022 nolu uçak Türkiye'de üretilen sıfır hatalı 3 F-16'dan biridir.

05 Temmuz 1991 F-16C Blok 30 B Afyon/Dinar 143. Filo 86-0067
Akıncı 4.Ana Jet Üssüne bağlı F-16C ile kol uçuşunda kol lideri olan pilot Muzafer Garip, planlanan uçuş rotasının dışına çıkarak Afyon/Dinar'a yönelmiş, doğduğu kasaba üzerinde kolundaki diğer uçakla beraber 100 feet mertebesinde geçişler yapmış, son geçişinde önüne çıkan dağ silsilesini geç fark etmiş, tepki vermesine rağmen yeterli irtifa alamayarak tepeye çarpmıştır. Pilot Yüzbaşı Muzaffer Garip doğduğu kasaba Tatarlı yakınlarında şehit olmuştur.

25 Haziran 1992 F-16C Blok 30 B Afyon 143. Filo 87-0012


01 Nisan 1993 F-16C Blok 40 D Kapıdağ Yarım. 162. Filo 90-0002
Uçak, Bandırma 6.Ana Jet Üssünden kalkışından ardından Balıkesir/Kapıdağ yarımadasının kuzeyinde Şahinburgaz köyü yakınlarında bir tepeye çarparak düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Hüseyin Yentürk şehit oldu.

27 Nisan 1993 F-16C Blok 40 A Ankara/Güdül 141. Filo 89-0029
Akıncı 4.Ana Jet Üs Komutanlığı'na bağlı iki F-16C Ankara/Güdül ilçesi yakınlarında gece havada çarpıştı. Uçaklardan biri düşerken diğer uçak hasarlı olarak Akıncı Üssüne geri dönmeyi başardı. Düşen uçaktaki pilot Yüzbaşı İdris Aksoy paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu.

03 Ocak 1994 F-16C Blok 40 H Balıkesir/Bigadiç 192. Filo 91-0009
Uçak Balıkesir/Bigadiç ilçesine bağlı Dedeburnu köyü yakınlarında teknik bir arıza nedeniyle düştü. Pilot Kurmay Yarbay Ünsal Aksoy şehit oldu.

22 Kasım 1994 F-16C Blok 40 D Manyas Gölü 192. Filo 90-0003
Uçak Balıkesir/Manyas Gölüne düştü. Uçaktan ayrılamayan Pilot Yüzbaşı Oktay Güngördü şehit oldu.

08 Şubat 1995 F-16C Blok 40 H Ege Denizi 192. Filo 91-0021
Ege Denizi üzerinde Yunan Mirage F-1 uçaklarıyla yapılan it dalaşına mütakip Rodos Adası yakınlarında uluslararası sularda yakıt pompası sorunu nedeniyle düştü. Pilotun, yedek yakıt tanklarına yöneltilmiş olan yakıt vanasını, tanklardaki yakıt bittikten sonra uçağın dahili depolarına yönlendirmeyi unutması sonucu uçak yakıtsız kaldı ve kontrol kaybedildi. Kazada Pilot Üsteğmen Mustafa Yıldırım paraşütle atlayarak sağ kurtuldu.

29 Eylül 1995 F-16C Blok 40 A Ankara/Kazan 141. Filo 89-0033
143.Filoya bağlı F-16C Ankara/Kazan ilçesine bağlı Fethiye köyü yakınlarında FOD (Foreign Object Demage) nedeniyle gerçekleşen motor arızasının ardından düştü. Kurmay Binbaşı İsmail Doğan paraşütle atlayarak kazadan sağ kurtuldu. Yapılan incelemeler sonucu uçaktaki motor arızasına makinalı top ateşi esnasında bir mermi parçasının hava alığından içeri girmesinin sebep olduğu belirlendi.

11 Ekim 1995 F-16C Blok 30 E Bolu/Yedigöller 143. Filo 88-0023
143.Filoya bağlı F-16C Bolu Yedigöller yakınlarında düştü. Pilot Üsteğmen Hakan Dinç paraşütle atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.

08 Ekim 1996 F-16D Blok 40 J Ege Denizi 192. Filo 91-0023
Rutin eğitim uçuşu sırasında Ege Denizi Limni Adasının güneyinde düşmüştür. Uluslararası hava sahasında eğitim uçuşundaki 4 adet F-4E Phantom'a refakat eden ve ikili kol halinde uçan F-16 uçaklarımıza Tanagra'da konuşlu bulunan 331. Filoya bağlı Yunan Mirage-2000EG'leri tarafından önleme yapılmış, yaşanan it dalaşı sırasında daha önceden ağabeyi Ege Denizi'nde yaşanan bir angajman sonucu denize çakılarak ölen Yunan pilot Yüzbaşı Thanos Grivas'ın pilotajındaki Mirage-2000 kasıtlı olarak Magic IR füzesi fırlatarak uçağı vurmuştur. Sakız Adasının 15 mil güneybatısında uluslararası sularda denize düşen uçaktaki pilotlardan Pilot Yüzbaşı Nail Erdoğan şehit olmuştur. Şehit pilotun naaşı uzun uğraşlara rağmen bulunamamıştır. Diğer pilot Hava Pilot Yarbay Osman Çiçekli paraşütle atlamayı başarmış ve olaydan 30 dk sonra Yunan Deniz Kuvvetlerince sağ olarak kurtarılmıştır. Şoka giren pilot hiçbir yetkiliyle konuşmamış, Yunanlılar kurtulan pilotun İsrailli bir öğretmen pilot olduğunu düşünmüşlerdir. Düşen uçağımız Limni Adası'nın güneyinde 450 kulaç derinliğe gömülmüş ve teknik imkanların yetersizliğinden çıkarılamamıştır. Türk F-16 uçağının düşürülüşünden iki gün sonra 10 Ekim 1996'da Türk uçaklarıyla angajmana giren Yunan Mirage-2000 (Mirage F-1 olma ihtimali de var) uçağı düştü. Bu olaylar kayıtlara motor arızası olarak geçti. Kanatlar isimli Türk havacılık dergisinde yayınlanan bir fotoğrafla Yunan pilot Thanos Grivas'ın Mirage-2000 uçağının burnuna Türk bayrağı resmi yaptırdığı ortaya çıktı. Mayıs 2003'te de Yunanistan'da çıkan Krama (Alaşım) adlı havacılık dergisinde yaşanan olaylar ilk defa dile getirildi fakat her iki ülke yetkilileri de bu yazıyı yalanladılar.

26 Ağustos 1999 F-16C Blok 40 Batman 182. Filo ?
Batman'da eğitim uçuşu yapan gerçek mühimmat yüklü F-16 uçağı teknik arıza nedeniyle Batman-Diyarbakır karayolu yakınlarında bir pamuk tarlasına düştü. Pilot Üsteğmen Özcan Kete uçağın yakınlardaki tütün fabrikasına ve belediye şantiyesine düşmesini önleyebildi ve paraşütle atlayarak sağ kurtuldu. Uçakta bulunan uçaksavar mermileri ile füzeler kaza anında infilak etti.

04 Nisan 2000 F-16C Blok 50 R Sivas/Yıldızeli 151. Filo 93-0657
5. Ana Jet Üssüne bağlı iki F-16C Blok 50 uçağı saat 19.30'da Merzifon meydanından kalkışa müteakip gece kol uçuşu esnasında saat 20.37'de Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında çarpıştı. Uçakların ikili kol eğitimi yaparken gece görüş koşullarının olumsuzluğu nedeniyle birbirine fazla yaklaştığı ve bu esnada kanatların çarpışması sonucu iki uçağın da yanmaya başladığı ve pilotların paraşütle atladığı açıklandı. 1 numaralı uçağın enkazına Belpınar Köyü Yavu Beldesinin 3-4 km doğusunda ulaşıldı. Uçağın köye düşmesini önleyen fakat yeterli irtifada olmadığı için paraşütü açılmayan Pilot Yüzbaşı Murat Özaydınlı şehit oldu.

04 Nisan 2000 F-16C Blok 50 R Sivas/Yıldızeli 151. Filo 93-0666
5. Ana Jet Üssüne bağlı iki F-16C Blok 50 gece kol uçuşu esnasında Sivas'ın Yıldızeli ilçesi Belpınar köyü yakınlarında çarpıştı. 2 numaralı uçağın enkazına Tokat'ın Sulusaray ilçesi yakınlarında ulaşıldı. Paraşütle atlayan Pilot Üsteğmen Güngör Özer yaralı olarak kurtuldu.

24 Mayıs 2000 F-16C Blok 40 Burdur/Bucak 162. Filo ?
Bandırma'da konuşlu bulunan 162. Filoya bağlı iki F-16 uçağı Manisa-Akhisar meydanından kalkışa mütakip İncirlik Üssüne intikal uçuşu sırasında Burdur'un Bucak ilçesinin 20 km kuzeydoğusunda bir komülonimbüs bulutunun içine girmiş, bulutun yoğun elektromanyetik alanı uçaklardan birinin elektronik sistemlerini etkilemiş, akabinde kontrol kaybedilmiş ve uçak saat 14.45'te yanarak Bucak ilçesinin Çobanpınarı mevkiine düşmüştür. Düşen uçağın pilotu Pilot Yüzbaşı Aşkın Sezer kazadan sağ kurtulmuştur. Diğer uçak bulutların arasından çıkmayı başararak Bandırma'ya dönmüştür.

27 Haziran 2001 F-16C Blok 30 E Ankara/Akıncı 143. Filo 88-0029
Uçak, eğitim uçuşunu tamamladıktan sonra Akıncı Üssüne iniş sırasında motor arızası nedeniyle pist yakınlarında düştü. 500 feet yüksekte paraşütü açmayı başaran Pilot Yüzbaşı N. Tunç Sözen kazadan sağ kurtuldu.

25 Eylül 2001 F-16C Blok 40 Ankara/Akıncı 14?. Filo ?
4. Ana Jet Üs Komutanlığına bağlı F-16C eğitim uçuşunu tamamlayarak Akıncı meydanında inişe geçmiş, ancak yere inen uçak frenleri tutmayarak pist sonundaki boş alana girmiştir. Duramayan uçaklar için pist bitiminde yapılmış olan bariyerlere ve file sistemine çarpan uçakta bir miktar hasar oluşmuş, uçak tamir edilerek aktif göreve yeniden dönmüştür.

05 Haziran 2002 F-16C Blok 40 P İzmir/Çiğli 181. Filo 93-0002
Eğitim için İzmir/Çiğli'de bulunan Diyarbakır 8. Ana Jet Üssünde görevli Pilot Üsteğmen Oğuz Yenen 181. Filoya bağlı 93-0002 kuyruk numaralı F-16 uçağı ile 05 Haziran 2002 sabahı Çiğli meydanından havalanmıştır. Kalkıştan kısa süre sonra motor SEC moduna girmiş, alıklar kapanmış ve pilot piste geri yönelerek acil iniş izni istemiştir. Pilot uçağı yüksek hızda üç kez piste indirmeyi denemiş ama uçak hız kesmemiş ve pas geçilmiştir. Uzaktan yaklaşmalarda uçak daha da hız kazanmış, manevralarla hızı düşürüp ani dönüş ile piste inmeye çalışılmıştır. Saat 10.15'de pilot dördüncü inişi denemiş, 230 knot hızla piste teker koymuş, hook denemiştir. Fakat yine hız kesmeyen uçak kontrolden çıkmış, pist bitimindeki ağ bariyeri delerek paraşütçü eğitimi için kullanılan boş alana girmiş ve takla atarak infilak etmiştir. Uçağın Kalkıç, Ulukent, Balatçık gibi yerleşim yerlerine düşmesini önleyen ve uçağı kurtarmak için büyük çaba sarf eden kahraman pilot Oğuz Yenen şehit olmuştur.

06 Kasım 2003 F-16C Blok 50 R Tokat/Zile 151. Filo 93-0662
Merzifon meydanından kalkan F-16C uçağı rutin görev uçuşu sırasında motor arızası nedeniyle Tokat'ın Zile ilçesi Ütük ve Özyurt köyleri arasında saat 15.35 sularında düştü. Harekat Komutanı Kurmay Hava Pilot Albay Atilla Gülan (Şu an Tuğgeneral rütbesinde) uçak düşmeden kısa süre önce paraşütle atlayarak kazadan yara almadan kurtuldu.

22 Aralık 2003 F-16C Blok 40 F Bandırma 161. Filo 90-0015
Bandırma 6. Ana Jet Üssü'nden eğitim uçuşu için kalkış yapan Pilot Üsteğmen Ferhat Yıldırım'ın pilotajındaki F-16C uçağı teknik bir arıza nedeniyle kalkış yaptığı sırada piste düştü. Uçağın pilotu Üsteğmen Ferhat Yıldırım kazadan hafif yaralı olarak kurtuldu.

16 Ocak 2004 F-16C Blok 50 R Kütahya/Tavşanlı 191. Filo 94-0081
Eğitim uçuşu sırasında uçak Kütahya'nın Domaniç ilçesinin 15 km güneyindeki Şenlikköy-Karlıtepe mevkiinde saat 11.00 sularında düştü. Kazada Pilot Üsteğmen Mehmet Karakuzulu şehit oldu. Kazanın sebebi taciz eğitimi sırasında pilotun maruz kaldığı yüksek g etkisi sonucu baygınlık geçirmesi ve kontrolü kaybetmesidir. Yoğun kar yağışının uçağın enkazını kapattığı kazada şehit pilotun naaşı uzun aramalar sonunda bulunabildi.

03 Mart 2005 F-16D Blok 30 B Karabük/Yenice 143. Filo 86-0191
Eğitim uçuşu için 4. Ana Jet Üssünden havalanan uçak Karabük'e 30 km mesafedeki Yenice ilçesi Burunsuz köyü Dağ Tarla mevkiinde saat 12.30'da düştü. Uçaktaki pilotlar Pilot Yüzbaşı Fatih Devravut ve Pilot Üsteğmen Fatih Keskin şehit oldu. Yapılan incelemeler sonucu pilotların görüş mesafesinin düşüklüğü nedeniyle vertigo oldukları ve uçağı kurtarmak için son ana kadar uçaktan ayrılmadıkları anlaşıldı. Çetin kış şartları sebebiyle şehit pilotların naaşlarına 20 saat sonra ulaşılabildi.

30 Ocak 2006 F-16C Blok 40 P Diyarbakır 181. Filo ?
Diyarbakır 8. Ana Jet Üssü'nden eğitim uçuşu için kalkış yapan Pilot Üsteğmen Özgür Ciritbeyi'nin pilotajındaki F-16C uçağının motorunda uçuş sırasında teknik bir arıza meydana geldi. Üsse geri yönelen pilot telsizle kuleye durumu bildirdi. Diyarbakır Hava Üssü'nün yaklaşık 3 mil güneyine kadar uçağı getirmeyi başaran pilot, motor tamamen durunca saat 14.45'te fırlatma koltuğuyla uçaktan ayrılmak zorunda kaldı. Uçak, kent merkezine 5 kilometre uzaklıktaki Çarıklı Beldesi’ne bağlı Gönendi Köyü yakınlarında boş bir alana düştü. Pilot kazadan yara almadan kurtuldu.


TOPLAM HİZMET DIŞI KALAN F-16 SAYISI : 24


Durmadan uçağı düşen başka bir ülke varmı peki?



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



1350 Mesaj
11 Aralık 2010; 1:06:41 


Arkadaşlar,

Fikir ayrılıkları her konuda olduğu gibi havacılıkta da olabilir ancak tartışmalarda saygılı olmak gerekir. Saygısız ve argo içerikli mesajlar silinecek, gerekirse ilgili kişiye ceza verilecektir.

Lütfen mesajlarınızda saygılı ve de anlayışlı olun.


_____________________________

Airbus 340-300, Airbus 330-300, Airbus 330-200, Airbus 330-200F, Airbus 321-200, Airbus 320-200, Airbus 319-132/100, Boeing 737-900ER, Boeing 737-800, Boeing 737-700, Boeing 737-400


5153 Mesaj
11 Aralık 2010; 19:15:24 

f-35 ortak üretim olduğu için alıyoruz zaten.


Esas soru EUROFİGHTER alalım mı? olmalı bence...


Eurofighter almalıyız çünkü.

Yunanistan Eurofighter larına kavuşuyor, ve ge de F16 larımıza karşı avantajlı konuma geçecek...


Bizde de olmalı.


_____________________________

May The Force Be With You


 
1916 Mesaj
12 Aralık 2010; 22:12:46 

Eurofighter ı bize satmazlar...


_____________________________



 
73 Mesaj
12 Aralık 2010; 23:45:22 


quote:

Orijinalden alıntı: uA_emir07


arkadaş kopyala yapıştır yapmış ama zahmet edip okumamış bile düşen uçakların yarısı ya motora birşey girmesi ya pilotaj hatası ama copy paste yapıp okumaya üşenirsen komik duruma düşersin bunu sakın unutma


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Aralık 2010; 6:47:32 


quote:

Orijinalden alıntı: airea

Eurofighter ı bize satmazlar...


Olur mu yahu? Adamlar yanıp tutuşuyorlar bize satmak için. Hatta Savunma ve Havacılık dergisi var elimde geçen ayın 1 sayfa reklam vermişler. Ama bence Eurofighter ölü bir proje. Şu an üreticisi olduğu halde Tranche 3a yani en gelişmiş modelini tahaddüt ettiğinden az alacak olan ülkeler var. Kaldı ki Eurofighter'a o kadar para vereceklerinde "Stealth" bir sistem istemeleri gerekir. F-15 Silent Eagle düşünülebiliriz. Ama bence artık hızla ve tez elden kendi silahlı UAV lerimizi yapıp çağı yakalamamız lazım. Pilotlu uçak devri belki bitmeyecek ama orta ve uzun vadede azalacağı kesin!


 
203 Mesaj
13 Aralık 2010; 13:56:37 

Türkiye “CTOL” versiyonundan 100 adet alım planlanmaktadır. Bana göre bu adet yeterli değildir.



Savunma Sanayii Müşteşarı Murad Bayar'ın bir röportajı vardı. 2007 yılına ait bir röportaj;

Teknoloji transferi açısından EF daha şanslı olamaz mı?

Şimdi EF deki bizim için handikap bana göre şu. EF projesine baştan girseydik çok doğru bir adım olurdu. 15 yıl önce girseydik bizim için çok iyi olurdu. Çünkü sanayimiz o gelişme fazının içine girmiş olacaktı ve dediğimiz o teknoloji transferi o zaman tam olarak gerçekleşmiş olacaktı. Avrupa’da 4 tane üretim hattı var ve üretiliyor. Şimdi Avrupa’da böyle bir modelleme yapıldığı için 4 ülkenin sanayisine katılarak ve 4 tane üretim hattıyla pahalıda bir uçak. Çünkü işin içinde birazda verimsizlik var. 6 tane uçak için 4 tane hat kurmana gerek yok 1 hat yeterli ama işin politik şartları gereği her ülkeye bir tane hat kuruluyor. Şimdi siz sonradan gelen bir oyuncu olduğunuz zaman 15 senedir o ülkelerin yaptığı yatırım ve kendi sanayilerine dönen yatırımında maliyetini ödüyorsunuz. Payınıza düşeni ödüyorsunuz ama onun faydasını almamış oluyorsunuz. Çünkü neticede gelişmiş bir proje. Yani biz bundan sonrasında da ortak olabiliriz. Bundan sonrada EF de geliştirilecek çok şey var. Şu anada uçak ağırlıklı olarak hava hava modelidir. Hava yer özellikleri geliştirilecek. Bize yapılan tekliflere göre orada da girebiliriz. Mevcut uçağın teknolojisini açalım diyorlar tamam o da iyi bir şey ama bu teknoloji öyle kitaptan öğrenilecek bir şey değil. Uygulamanın içinde öğrenirsin. Şimdi diyelim ki sana yazılımı açtı 5milyon satır yazılım buyur satır satır çöz. Onun yazılımı sırasında içinde bulunman gerekiyordu . 15 yıllıkta bir süreç söz konusu 15 yılık bir sürecin içinde olmadıktan sonra bir değeri var ama Türkiye öyle bir projeye baştan girmeliydi A400 M’de olduğu gibi. O zaman sanayi işin başından itibaren işin içinde, eşit haklara sahip yatırdığın para bir miktar fazla ödense bile hazır uçak almaktan iyidir ve o yatırdığın para olduğu gibi sanayine geri geliyor. O zaman mantıklı. EF zaten 15 senedir sanayide geliştirilmiş şimdi ben geldiğim zaman bütün o primi ödeyeceğim ama karşılığında sınırlı bir şey alacağım. Bunları söylerken de EF değerlendirmeye devam etmemiz gereken bir uçak.
Ama Türkiye’nin EF-JSF ortak kullanan İngiltere, İtalya gibi ülkelerden bir farkı var. O da şu. Onların elinde bizimki gibi modern bir F-16 filosu yok. İtalya’da İngiltere’de şu an modern uçak filosu yok. TORNADO’lar filan var ellerinden yılların uçakları. Dolayısı ile onlar aşağı yukarı sıfırdan başlayabiliyor. Onun için JSF hava yer uçağı EF çift motorlu hava hava uçağı alıyorlar. Ama benim F-16 filolarım var hava hava ağırlıklı. 240 adet aşağı yukarı hepside yeni sayılır. Ben bu şartlarda EF yi bir yere oturtamıyorum. JSF’yine hava yer diye düşündüğün zaman EF konsepti Türkiye için zor.


Röportajın tamamı için tıklayınız.


_____________________________








abc



 
116 Mesaj
24 Aralık 2010; 14:55:43 

Bence Alınmasın kendimiz kendi uçağımızı üretelim dışarıya muhtaç kalmayalım artık Türkiye gelişmiş bir ülke.


_____________________________



974 Mesaj
6 Ocak 2011; 16:03:32 

istikbal göklerdedir.. hava kuvvetmiz güçlü olmak zorunda


_____________________________

Samsung Galaxy SIII
Pentax K30 + 18-135mm WR


3950 Mesaj
8 Ocak 2011; 13:56:53 


quote:

Orijinalden alıntı: uA_emir07

şu habire düşen eski püskü f16 hurdalarından kurtulalımda başka bişey istemiyorum


f-16 hurdaları bügün ABD'nin bile bel kemiğini oluşturuyor.Alış o hurdalara 2030 yılına kadar uçacaklar


_____________________________



61 Mesaj
9 Ocak 2011; 12:37:40 

F-16'lar bu simalarda uzun süreler uçacak.Zaten öyle hafife alınıp, hurda denilecek uçaklar değil F-16'lar.

F-35'e gelince.Bu uçaklar gelip, Barış Kartalı projesi de bitince Orta Doğu'da İsrailden sonra göklerin hakimi biz olacağız...Zaten bu uçaklar gelince HAF'ın işi bir filo F-35'in planlı saldırısına bakacak.


_____________________________



387 Mesaj
9 Ocak 2011; 23:42:00 


F-35 alınmalı ve EF da rol sahibi ve belki bir parcası kesinlikle olmalı. Bir gun bir tarafa rest cekerken diger tarafa gidecek yuzumuz olmalı. F-35 ABD de bile kangren olusturuyor. F-35 den kac adet sipariş verildi?


_____________________________

:)


662 Mesaj
10 Ocak 2011; 15:30:48 

f-35 ler nereye konuşlancak bilgisi olan var mı?_en son konya dedilerdi.
bir de eskişehire f-16 birliği kayar mı dersiniz


_____________________________



2011 Mitsubishi Lancer 1.6invite Beyaz
Lenovo V570 Sony Xperia Z
ES-ES


3950 Mesaj
11 Ocak 2011; 14:25:17 

@nailefendi

Güncel olarak;siparişler

2443 ABD (F35A/B/C)
138 UK (F35B)
131 İtalya (F35A/B)
85 Hollanda (F35A)
65 Kanada (F35A)
72 Avustralya (F35A)
116 Turkiye (F35A)
48 Danimarka (F35A)
20+ İsrail (F35I)
x Norveç (F35A)
x Singapur (F35A)

ama bu sayıların büyük bi bölümünün azalacağın kesin .

@eraysgt

Her F-35 filosu 20 uçaktan oluşursa toplamda 5-6 filo yapar bu uçakların konya dışında emekli edilen F-4 filolarına kaydırılması da söz konusu.


_____________________________



446 Mesaj
14 Ocak 2011; 17:39:44 

uçak teslim sürelerine yetişemiyecek galiba bence biraz sarkma olucak..


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.


76 Mesaj
21 Ocak 2011; 4:57:38 


quote:

Orijinalden alıntı: gun

Zaten üretimde beraber olduğumuza göre doğal olarak alacağızdır. Artık savaşlar topla tankla değil uçaklarla kazanılıp kaybedildiği düşünülürse zaten dünyanın en iyi avcı uçaklarından birini almak mecburiyet.


peki bu uçakları üreten ülke ile savaşa girersek ne olacak?


1350 Mesaj
24 Ocak 2011; 16:42:31 


Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Türkiye’nin mühendislik geliştirme evresine ortak olduğu yeni nesil savaş uçağı F-35’lerden 116 tane almayı planladığını açıkladı.

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, F-35 uçağı projesi için henüz sipariş kararı verilmediğini ancak verilmesi halinde 116 F-35 almayı planladıklarını açıkladı. Gönül, projeye dahil olan 9 ülkenin almayı planladığı toplam uçak sayısının 3140 olacağını ifade ederek, “Türkiye F-35 savaş uçağı projesinde konsept gösterim evresi için 6 milyon dolar, sistem geliştirme için 175 milyon dolar, üretim destek ve sürekli iyileştirme evresi için 748 milyon dolar taahhütte bulunmuştur” dedi

TEKNOLOJİK YATIRIM YAPTIK
Henüz resmi bir sipariş kararı verilmediğini kaldeden Gönül şöyle davem etti? Bununla birlikte 16 opsiyon olmak üzere 116 CTOL uçak tedariki planlanmaktadır” dedi. MHP İzmir Milletvekili Erdal Sipahi’nin F-35’lere ilişkin soru önergesine yazılı yanıt veren Gönül, Türkiye’nin F-35 Savaş Uçağı projesinde konsept gösterim evresi için 6 milyon ABD Doları, sistem geliştirme evresi için 175 milyon dolar, üretim destek evresi için 748 dolar taahhütte bulunduğunu belirtti.

MÜHENDİSLİK'TE ANKARANIN DA İMZASI OLACAK
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu ABD ve İngiltere’nin önderliğindeki uluslar arası konsorsiyum tarafından yürütülen konsorsiyum içinde İtalya, Hollanda, Avustralya, Kanada, Danimarka ve Norveç de yer alıyor. Türkiye, 11 Temmuz 2002’de imzalanan uluslar arası mutabakat muhtırasıyla uçağın mühendislik geliştirme faaliyetlerini kapsayan üçüncü seviye ortak olarak girdi.


_____________________________

Airbus 340-300, Airbus 330-300, Airbus 330-200, Airbus 330-200F, Airbus 321-200, Airbus 320-200, Airbus 319-132/100, Boeing 737-900ER, Boeing 737-800, Boeing 737-700, Boeing 737-400


618 Mesaj
2 Şubat 2011; 12:00:23 


quote:

Orijinalden alıntı: airea

Alabildiğimiz kadar çok teknolojiyi alabilelim de sonra proje batsa da batmasa da sorun değil.

Türkiyenin artık kendi uçağını kendi teknolojisi ile üretiyor olması lazım. BU proje ile ciddi bir teknoloji transferi olacağını umut ediyorum. Buradan gelen bilgi ve teknolojiyi kendi uçağımız için kullanabiliriz.

Bir de olay sadece uçağın ne kadar son teknoloji ürünü olduğu ile ilgili değil, sayı da önemli. Kendi uçağımızı yaparsak daha ucuza mal edeceğimiz için çok sayıda yapılabilir.

Daha yüksek teknolojili 10 adet f-22 ye karşı daha eski jenerasyon olan 100 f-16 ile savaşabilir ve galip gelebilirsin...



Bildiğim kadarıyla F-22'ler Hava-Hava görevlerinde 6 adet Aim-120 Amraam ve 2 adet Aim-9 Sidewinder taşıyor.

Bu uçaklar radarlarını açmadan Awacs desteği ile hedefini vurabiliyor. Zaten B-2'den sonra görünmezliği en yüksek olan uçak olması lazım. Eski jenerasyon 100 F-16'ya çok fazla zarar verecekleri düşüncesindeyim.

Söylemek istediğim şu: Artık savaşlarda nicelik yerine nitelik çok daha önemli. Bu kavramı her kuvvet yapılanmasında görebilirsiniz.


_____________________________

Yapacak hiçbir şey kalmadığında, hiçbir şey yapmamak en iyisidir. Sonra hayal etmeye devam etmek gerekir. Sırf hayatın bir anlamı kalsın diye.


61 Mesaj
2 Şubat 2011; 16:34:08 

quote:

Artık savaşlarda nicelik yerine nitelik çok daha önemli. Bu kavramı her kuvvet yapılanmasında görebilirsiniz.


Çok doğru.


_____________________________



662 Mesaj
3 Şubat 2011; 23:42:48 

Hayır,alınmamalı


_____________________________



2011 Mitsubishi Lancer 1.6invite Beyaz
Lenovo V570 Sony Xperia Z
ES-ES


618 Mesaj
4 Şubat 2011; 0:52:42 


quote:

Orijinalden alıntı: eraysgt

Hayır,alınmamalı


Keşke düşüncenizin sebebini de yazsaydınız


_____________________________

Yapacak hiçbir şey kalmadığında, hiçbir şey yapmamak en iyisidir. Sonra hayal etmeye devam etmek gerekir. Sırf hayatın bir anlamı kalsın diye.


 
1684 Mesaj
6 Şubat 2011; 23:56:34 

quote:

F-16'lar bu simalarda uzun süreler uçacak.Zaten öyle hafife alınıp, hurda denilecek uçaklar değil F-16'lar.

F-35'e gelince.Bu uçaklar gelip, Barış Kartalı projesi de bitince Orta Doğu'da İsrailden sonra göklerin hakimi biz olacağız...Zaten bu uçaklar gelince HAF'ın işi bir filo F-35'in planlı saldırısına bakacak.


Ortadoğunun en güçlü hava gücü olağız buna israilde dahil.Tabi f-16 modernizasyonu,barış kartalı,tf-x projesi,f-35 ler envantere girdikten 2020 den sonra.


_____________________________

Biz cahil dediğimiz zaman,mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz.Kastettiğimiz ilim,hakikati bilmektir.Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi,hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.


3950 Mesaj
7 Şubat 2011; 2:58:20 


quote:

Orijinalden alıntı: groll



Ortadoğunun en güçlü hava gücü olağız buna israilde dahil.Tabi f-16 modernizasyonu,barış kartalı,tf-x projesi,f-35 ler envantere girdikten 2020 den sonra.


Kesinlikle katılmıyorum.Barış kartalı ve F-16 modernizasyon (CCIP) projesi zaten 2015 e kalmadan önümüzdeki bi kaç sene içinde tamamlanacak.Ama bunların hiç biri THK'ni bölgenin en güçlü hava kuvveti olma ünvanına ulaştırmaz.Zira israil ve Suudi arabistan 15 yıldan fazla süredir AWACS desteğine sahip.Sorun şu; aviyonik teknolojisinde israili 20 yıl geriden takip ediyoruz, şu an bile modernize edilecek olan F-16 CCIP lerimiz israilin F16I modifikasyonları yanında devede kulak kalıyor.Zaten sayıları 400ü bulan F16-F15 leri var.Artı israil satın alacağı F-35 ler yine modifikasyonlu olacak (F35I) üstüne bizden daha önce teslim alacaklar.


_____________________________



543 Mesaj
9 Şubat 2011; 10:35:32 

Arkadaşın dediği gibi projeyi beraber yapıyoruz peki onlardan biriyle savaşa girersek nasıl olucak ? HUD 'da düşman uçağı olarak görebilecek mi ki ? Çünkü tam bilemiyorum yanlış da olabilir.. ABD , Türkiye'nin F-16larını mı yeniliyordu bişey yapıyordu düşman uçaklarını radar da dost olarak görüyordu .. vs

Hatta kodları kıran mühendislerimiz de şehit olmuşlardı vs. sırf bu radar da olan bu düzenbazlık yüzünden.Acaba ortak olan bu projede her ülkeye farklı bir modifikasyon söz konusu mu ?

Hani halk arasında şöyle denilebilir.. ya ABD F-35 ile Türkiye F-35'i aynısı değildir herhalde ABD yine en iyisini alır pastadan Türkiye ise kırıntısını gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaphaeLmiX -- 9 Şubat 2011; 10:45:16 >


_____________________________

| MSI Z87 MPOWER MAX LGA 1150 Soketli | Intel® Core™ i5-4670K Processor (6M Cache, up to 3.80 GHz) | ASUS ENGTX560 Ti DirectCU II TOP 1GB 256bit DDR5 PCI-E Overclocked 900 Mhz | KINGSTON HyperX XMP (KHX1600C9D3K2/8GX) 8 GB Dual KIT (2x4GB) DDR3 1600MHz CL9 | Seagate ST31000524AS 1TB 32MB Sata3 Barracuda 7200.12 | Team Xtreem S3 120GB 550-500MB/sn SandForce Kontrolcülü 2.5" Sata3 SSD (Senkron Nand) | CORSAIR Hydro Series™ H80 High Performance Liquid CPU Cooler | High Power Direct12 80Plus Bronze Sertifikalı 1000W (Tek 12V Kanal, 75A Akım) | AKASA "Vegas" Blue LED strip light - 60cm [AK-LD02-05BL] |


446 Mesaj
9 Şubat 2011; 11:20:12 


quote:

Orijinalden alıntı: trapspeed




Kesinlikle katılmıyorum.Barış kartalı ve F-16 modernizasyon (CCIP) projesi zaten 2015 e kalmadan önümüzdeki bi kaç sene içinde tamamlanacak.Ama bunların hiç biri THK'ni bölgenin en güçlü hava kuvveti olma ünvanına ulaştırmaz.Zira israil ve Suudi arabistan 15 yıldan fazla süredir AWACS desteğine sahip.Sorun şu; aviyonik teknolojisinde israili 20 yıl geriden takip ediyoruz, şu an bile modernize edilecek olan F-16 CCIP lerimiz israilin F16I modifikasyonları yanında devede kulak kalıyor.Zaten sayıları 400ü bulan F16-F15 leri var.Artı israil satın alacağı F-35 ler yine modifikasyonlu olacak (F35I) üstüne bizden daha önce teslim alacaklar.

trapspeed çok güzel açıklamış ellerine sağlık.AWACS desteğimiz olmadan bölgenin en güçlü hava kuvvetleri ünvanı bize ters.Ağır bombardıman açısındandan C-130'ların silahlandırılmış versiyonu(spectre gunship) bize çok büyük destek sağlardı.fakat bu uçakları ABD hiçbir ülkeye vermiyor.vermemeside çok doğal zaten.yakın zamanda bizimde kargo uçaklarını silahlandırmamız yararımıza olur diye düşünüyorum.105'lik topların yoketme gücü tartışılmaz zaten.

RaphaeLmiX

o konuları forumlarda kimse bilemez emin ol.çünkü öyle birşeyin var olup olmadığı KESİN olarak belli değil.he ben olsam abd'nin yerinde.Dünya'nın en büyük askeri uçak filosuna sahip bir ülke,başka ülkelere uçak satarak onları neden kendilerine rakip olarak yapsın.bir bildikleri var ki uçak satışında rahat davranıyorlar.ben olsam hiç satmazdım veya satıp gerekli önlemlerimi alırdım.konuya bu yönden bak.o durumu kimse bilemez hvkk'dan başka.


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.


 
1684 Mesaj
9 Şubat 2011; 13:31:43 

quote:

Kesinlikle katılmıyorum.Barış kartalı ve F-16 modernizasyon (CCIP) projesi zaten 2015 e kalmadan önümüzdeki bi kaç sene içinde tamamlanacak.Ama bunların hiç biri THK'ni bölgenin en güçlü hava kuvveti olma ünvanına ulaştırmaz.Zira israil ve Suudi arabistan 15 yıldan fazla süredir AWACS desteğine sahip.Sorun şu; aviyonik teknolojisinde israili 20 yıl geriden takip ediyoruz, şu an bile modernize edilecek olan F-16 CCIP lerimiz israilin F16I modifikasyonları yanında devede kulak kalıyor.Zaten sayıları 400ü bulan F16-F15 leri var.Artı israil satın alacağı F-35 ler yine modifikasyonlu olacak (F35I) üstüne bizden daha önce teslim alacaklar.


Hemen hemen aynı şeyleri söylüyoruz.Ben 2020-2025 arası için konuşuyorum sen 2015 den bahsediyorsun.İsrailin elinde şu anda 330 f16 , 70 civarı f15 var.f-16 ların yaklaşık 100 tanesi blok52 konfigrasyonunda.f15 lerin ise bir kısmı irana karşı ''deep strike'' görevi icra edilcek gerektiğinde kendini koruyabilecek şekilde konfige edilmiştir.f16 lar ve f15 lerin bir kısmı ise modernizasyondan geçmeyip emekli edilecekler.f35 ler ise abd kotasından 1 filo kadar israile ayrılcak (malum iran faktörü) ancak israil modifikasyonu olcağını nerden çıkardın ? İsrailin kaynak kodları anlamında abd ye baskısı var ancak kısa zaman içinde kaynak kodlarını alıp israil malı mühümmat ve avionikle ''i'' versiyonuna cevirilmesi anlamında en ufak bir belirti yok.1.derece proje ortağı ingiltereye bile verilmeyen kodlar projeye ortak olmayan israile verilmesi şu anda oldukça zor en azından bir süre.


_____________________________

Biz cahil dediğimiz zaman,mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz.Kastettiğimiz ilim,hakikati bilmektir.Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi,hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.


3950 Mesaj
9 Şubat 2011; 14:05:50 


quote:

Orijinalden alıntı: RaphaeLmiX

Arkadaşın dediği gibi projeyi beraber yapıyoruz peki onlardan biriyle savaşa girersek nasıl olucak ? HUD 'da düşman uçağı olarak görebilecek mi ki ? Çünkü tam bilemiyorum yanlış da olabilir.. ABD , Türkiye'nin F-16larını mı yeniliyordu bişey yapıyordu düşman uçaklarını radar da dost olarak görüyordu .. vs

Hatta kodları kıran mühendislerimiz de şehit olmuşlardı vs. sırf bu radar da olan bu düzenbazlık yüzünden.Acaba ortak olan bu projede her ülkeye farklı bir modifikasyon söz konusu mu ?

Hani halk arasında şöyle denilebilir.. ya ABD F-35 ile Türkiye F-35'i aynısı değildir herhalde ABD yine en iyisini alır pastadan Türkiye ise kırıntısını gibi.


Kaynak kodu ve FOF sistemi düşman-dost ayırımı yapan mekanizmalar değil.Bu NATO ile alakalı bi durum.Yani ABD bize veya herhangi bir ülkeye kaynak kodlarını vermiyo demek bizim ABD veya başka ülkeleri tehdit edemeyeceğimiz anlamına gelmez.


_____________________________



3950 Mesaj
9 Şubat 2011; 14:45:17 


quote:

Orijinalden alıntı: groll



Hemen hemen aynı şeyleri söylüyoruz.Ben 2020-2025 arası için konuşuyorum sen 2015 den bahsediyorsun.İsrailin elinde şu anda 330 f16 , 70 civarı f15 var.f-16 ların yaklaşık 100 tanesi blok52 konfigrasyonunda.f15 lerin ise bir kısmı irana karşı ''deep strike'' görevi icra edilcek gerektiğinde kendini koruyabilecek şekilde konfige edilmiştir.f16 lar ve f15 lerin bir kısmı ise modernizasyondan geçmeyip emekli edilecekler.f35 ler ise abd kotasından 1 filo kadar israile ayrılcak (malum iran faktörü) ancak israil modifikasyonu olcağını nerden çıkardın ? İsrailin kaynak kodları anlamında abd ye baskısı var ancak kısa zaman içinde kaynak kodlarını alıp israil malı mühümmat ve avionikle ''i'' versiyonuna cevirilmesi anlamında en ufak bir belirti yok.1.derece proje ortağı ingiltereye bile verilmeyen kodlar projeye ortak olmayan israile verilmesi şu anda oldukça zor en azından bir süre.


Öncelikle evet söylediklerinizin çoğuna katılıyorum fakat burada atladığımız nokta,

1- Bizim 2020 lerden sonra block 30 larımız israilin NETZleri ile hemen hemen aynı anda emekli edilecekler.Çünkü, İsrail'in MLU'den Geçen A/B (NETZ) modelleri genel anlamda bizim Block 30-40 larımız seviyesinde. C/D (BARAK) modelleri ise standart F-16C/D konfigurasyonundan çok uzak şekilde upgrade edilmiş. Mesela; Elta's EL/L-8240 ECM, Elbit uçuş kontrol bilgisayarı, Elisra's SPS-3000 internal jammer , %20 artılımış itki gücü gibi zaten BARAK'ların boş ağırlığı neredeyse 10 tona yakın. Her neyse 2025 lerden sonra THK'da yaklaşık 200 adet F16 CCIP/50+ ve 116 F35 olduğunu var sayalım, Aynı zaman aralığında israil yaklaşık 250 BARAK/I , 60 F-15 ( A/B modelleri kapsamlı modernizasyondan geçirilecek) ve 20-75 F35 (Sipariş edilecek sayı kesin değil). Zaten kendi şahsi fikrim 2020 den sonra F22 satışının gündemde olacağı yönünde.

2- ABD israile kaynak kodlarını verip değişiklikleri IAI yapmayacak tabi ki.Yanılmıyosam iki taraf karşılıklı anlaşmaya varmıştı.ABD kendisi israilin kokpitte istediği yazılım ve modifikasyonları yapmaya razı olmuştu lakin 20 uçak için 2.8 milyar $ istemişti.2015'den sonra satış olasılığı yüksek olan 75+ F35 için ise 5 Milyar $ karşılığında jamming pod,pyhton 5, elbit gibi israil yapımı aviyoniklerin takımı konusunda ABD esnek davranıyor.

Makale

3- Zaten ABD'nin THK'nin bölgede İsrail'den daha etkili olmasına izin vereceğini sanmıyorum.Kağıt üstünde bakarsak ortadoğu'da en modern hava kuvveti şu an Suudi Arabistanın gibi görünüyor ama her şey kağıt üstünde olmuyor maalesef.


_____________________________



 
1684 Mesaj
9 Şubat 2011; 18:23:56 

quote:

trapspeed çok güzel açıklamış ellerine sağlık.AWACS desteğimiz olmadan bölgenin en güçlü hava kuvvetleri ünvanı bize ters.Ağır bombardıman açısındandan C-130'ların silahlandırılmış versiyonu(spectre gunship) bize çok büyük destek sağlardı.fakat bu uçakları ABD hiçbir ülkeye vermiyor.vermemeside çok doğal zaten.yakın zamanda bizimde kargo uçaklarını silahlandırmamız yararımıza olur diye düşünüyorum.105'lik topların yoketme gücü tartışılmaz zaten.


İstedik mi vermediler ? Önce c-130 ağır bombardıman uçağı falan değil bildiğin kargo uçağı.c-130 gunship bunun silahlandırılmış yakın yer desteği için kullanıldığı,hava hakimiyetinin sağlandığı asimetrik savaş unsurlarına karşı kullanılan versiyonudur.Alıp hangi konjektürde kullanacaksınız ? alıp kandil üzerinde pkk ya karşı kullanırız dersen fazlasıyla doçkalara ve iglaya karşı hedef olursun.T-129,tiha-a,tiha-b,super cobralar bu işi gunshipten daha risksiz ve ucuza yaparlar.O yüzden her görülen silaha ''satmıyorlar'' demeden önce neden almalıyız sorusunu sormak lazım.


quote:

Öncelikle evet söylediklerinizin çoğuna katılıyorum fakat burada atladığımız nokta,

1- Bizim 2020 lerden sonra block 30 larımız israilin NETZleri ile hemen hemen aynı anda emekli edilecekler.Çünkü, İsrail'in MLU'den Geçen A/B (NETZ) modelleri genel anlamda bizim Block 30-40 larımız seviyesinde. C/D (BARAK) modelleri ise standart F-16C/D konfigurasyonundan çok uzak şekilde upgrade edilmiş. Mesela; Elta's EL/L-8240 ECM, Elbit uçuş kontrol bilgisayarı, Elisra's SPS-3000 internal jammer , %20 artılımış itki gücü gibi zaten BARAK'ların boş ağırlığı neredeyse 10 tona yakın. Her neyse 2025 lerden sonra THK'da yaklaşık 200 adet F16 CCIP/50+ ve 116 F35 olduğunu var sayalım, Aynı zaman aralığında israil yaklaşık 250 BARAK/I , 60 F-15 ( A/B modelleri kapsamlı modernizasyondan geçirilecek) ve 20-75 F35 (Sipariş edilecek sayı kesin değil). Zaten kendi şahsi fikrim 2020 den sonra F22 satışının gündemde olacağı yönünde.

2- ABD israile kaynak kodlarını verip değişiklikleri IAI yapmayacak tabi ki.Yanılmıyosam iki taraf karşılıklı anlaşmaya varmıştı.ABD kendisi israilin kokpitte istediği yazılım ve modifikasyonları yapmaya razı olmuştu lakin 20 uçak için 2.8 milyar $ istemişti.2015'den sonra satış olasılığı yüksek olan 75+ F35 için ise 5 Milyar $ karşılığında jamming pod,pyhton 5, elbit gibi israil yapımı aviyoniklerin takımı konusunda ABD esnek davranıyor.

Makale

3- Zaten ABD'nin THK'nin bölgede İsrail'den daha etkili olmasına izin vereceğini sanmıyorum.Kağıt üstünde bakarsak ortadoğu'da en modern hava kuvveti şu an Suudi Arabistanın gibi görünüyor ama her şey kağıt üstünde olmuyor maalesef.


1-Daha şimdiden doğmamış çocuğa don biçmemek gerek aslında. bizim bile 116 tane f-35 alma konusunda kesin bir anlaşmamız yok.Ortada sadece 100+16 opsiyon uçağa ihtiyaç olabiliceği ihtimalinde dönüyor rakamlar.(f-4 ler ve f16 ların durumuna göre.)Kesin olan birşey israilin 20 tane f35 (abd kotasından) almak için antlaşmaya vardığı.Biz muhtemelen 116 tane f35 alıcaz ve f4 ve f16 block 30 larda f35 envantere girdikçe emekli edilcek..İsrailin ise 75 tane f35 alacağı kesin değil söylenti.Belki birkaç yıl sonra miktar yükselir ancak bu sefer abd kotasından uçak alamıycak ve muhtemelen uzun bir süre bekleyecek.

2-İsrailin neden bu kadar kaynak kodu ve yerli mühimmat-avioniklerde ısrar etmesini öncelikle sormalıyız ?Keza abd elektronik harp,avionik,mühimmatta kullanabilir.Bunun nedeni israilin coğrafi konumu,tehdit mekanizması ve tarihten gelen tecrübedir.Öncelikle israil cadı kazanının ortasında ve 4 yanı düşmanlarla çevrili bir ülkedir.Savaş doktrini hercephede savaşabilecek ve düşman ülkelerine karşı hava üstünlüğü sağlayacak şekilde şekillenmiştir.İsrailin tehdit mekanizmasının fazla oluşu birçok farklı silah sistemleri ile baş edebilecek ve onları alt edebiliecek sistemlere sahip olmasıyla alakalıdır.İsrailin elektronik harp ürünleri bu düşman sistemlerini karıştırcak,etki edecek frekansları bünyesinde barındırır.Bunun için abd den silah tedarik edip envantere girmesi üzerinde değişiklik yapamamak ortadoğu gibi istikrarsız şartların değiştiği bir bölgede beklenemeyecek kadar önemlidir.Aynı şekilde yerli mühimmat kullanımı israil gibi yılda 7,5 milyar dolarlık silah sanayinin gelişmesi ve dışa bağımlılık açısından hayatidir.1967 yılında Fransadan ambargo yediğinde abd desteği sayesinde tabiri caizse hayatta kalmıştır.Bir anlamda 2.kez yokoluşun kıyısından dönmüştür.İsrail ne turizmden ne tarımdan ne hayvancılıktan geçini, israil yüksek teknoloji üretir ve satar.Bu yüzdendir ki adamlar hayatta kalma güdüsüyle nitelikli eğitime,bilime,ticarete önem vermiştir.İsrailde bunun fazlasıyla farkında ve işi abd nin üretim-tedarik sürecine ve tehdit-ürün yelpazesine bırakmayacak kadar farkında.

3-Bu konuda hemfikiriz savaşlar kağıt üzerinde kazanılıp kağıt üzerinde kaybedilmez.Turaf ın kuvvet çarpanı ise abd ye göre değil tehdide göre oluşturulur(bu IAF içinde geçerli).Arabialar o uçaklarla israile falan ulaşamaz maksimun hürmüzden geçip iranı bombalarlar bunun içinde abd dayısına 60 milyar dolarcık verirler. Bunların dünya meseleleri falanda umurlarında değildir hatta diğer arapları bile umursamazlar.Şimdilik petrol parası yemekle avrupa arabalarıyla drift yapmakla meşguller.İlerde petrol bitince aç kalmamak için aldıkları abd uçaklarıyla turistlere körfez turları attırırlar artık.


_____________________________

Biz cahil dediğimiz zaman,mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz.Kastettiğimiz ilim,hakikati bilmektir.Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi,hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.


3950 Mesaj
9 Şubat 2011; 23:32:34 

@groll


güzel yazmışsın



_____________________________



446 Mesaj
17 Şubat 2011; 9:21:27 

dostum spectre'leri isteyen ülkeler elbet olmuştur ama abd satmıyor onları.öyle bir haber okumustum.


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.


446 Mesaj
3 Mart 2011; 14:53:43 

Yüksek çözünürlüklü F-35 fotoğrafları eklendi..


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.


1350 Mesaj
3 Mart 2011; 23:04:32 


Güzel olmuş, eline sağlık.


_____________________________

Airbus 340-300, Airbus 330-300, Airbus 330-200, Airbus 330-200F, Airbus 321-200, Airbus 320-200, Airbus 319-132/100, Boeing 737-900ER, Boeing 737-800, Boeing 737-700, Boeing 737-400


446 Mesaj
12 Mart 2011; 10:08:13 

Rica ederim..baştan beri bilindiği halde yine de projeye ortak olduk.bilinen şeyler kaynak kodlarının asla verilmeyecek olması.şimdi de kemküm ediyor hükümet.yine zarara uğrayacak gibiyiz .


_____________________________

devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayicisini kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Konu Dışı / Off Topic] » Havacılık » F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.484