Şimdi Ara

F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
11.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • F-35 Joint Strike Fighter

    F-35 Lightning II , savaştaki her amaç için farklı uçak geliştirmenin masraflı olmasından dolayı tek bir uçağın tüm görevleri yerine getirmesi amacıyla tasarlanan bir savaş uçağıdır. Aynı zamanda ABD'nin son insanlı savaş uçağı projesidir.
    ABD, deniz ve hava kuvvetlerindeki F-16, A-10, F/A-18(yeni olan E/F "Super Hornet" varyantları hariç), AV-8B'leri İngiltere ise Harrier'ları bu uçak ile değiştirecektir. Uçağın üretim projesinde 9 ülke yer almıştır bu ülkeler içinde Türkiye de bulunmaktadır ve bu projeye toplam 11 milyar $ yatırmıştır(alınacak uçakların maliyetleri ile birlikte). Türkiye elindeki F-16'ları bu uçak ile takviye edip değiştirecektir.

    Uçak F-22'de kullanılan teknolojilerden faydalanılarak üretilmiştir. Radardaki izi F-22 kadar küçük olamasa bile günümüz uçaklarından düşüktür. Bunu sağlamak için silah istasyonları gövdenin içine saklanmıştır. Dikine inip kalkabilmesi için bir modeli de vardır, bu sayede uçak gemilerine ve elverişsiz yerlere rahatlıkla inebilecektir. Uçak gemisine inip kalkarken mancınık ile fırlatılabilmesi ve kanca ile yakalanabilmesi için gövde altı saglamlaştırılmıştır. Tek kişilik ve tek motorludur.

    F-35 2040'lı yıllarda dünyanın en önde gelen avcı uçağı olması için tasarlanmıştır. Ayrıca havadan-havaya yeteneği olarak F-22'den sonra gelen tek uçak olarak da planlanmıştır. F-35 tasarlanırken gereksinim duyulan özellikler ise şunlar olmuştur:
    Geçmişteki avcılardan dört kat daha fazla etkili havadan havaya mücadele, sekiz kat daha etkili karaya saldırı, üç kat daha etkili stratejik keşif ve hava savunması.
    Manalı olarak bu yetenekleri geçmişte kalan uçaklardan daha küçük ayak izi (radar izi) ve daha uzun menzille yerine getirmelidir.

    Aslında uçak ABD Donanması'nın V/STOL ihtiyacı nedeni ile tasarlanmıştır.AV-8 Harrier II uçağının başarısızlığı, yerine başka bir uçak aranmasına neden olmuştur.Ayrıca NATO ülkelerindeki F-16'ların yerini doldurabilecek yeni bir ticari savaş uçağına ihtiyaç vardı.Böylece Birleşik Devletler hem para kazanacak hem de sattığı klasik kalkış yapabilen uçaklardan kendi için ürettiği V/STOL uçakların maliyetini çıkarabilecekti.Diğer ülkelere F-22 satışı olmadığından doğal olarak talep bu uçağa yönlenecektir.

    Uçağın parçalarının %80'ini paylaşan üç farklı yapılanması üretilmektedir:
    F-35A, Geleneksel kalkma ve inme (CTOL)
    F-35B, Kısa kalkış dikey iniş (STOVL)
    F-35C, Uçak gemileri için tasarlanmış (CV) versiyon.

    Türkiye JSF(Joint Strike Fighter) Projesine 12 Temmuz 2002'de yedinci uluslararası partner olarak katılmıştır. Ayrıca Türkiye yapacağı F-35 üretimi ile ilgili olarak karşılıklı anlayış muhtırası imzalamıştır. Türkiye 116+18 adet F-35A "CTOL" siparişinde bulunmuş ve bu uçaklar için 11 milyar $ (Amerikan Doları) ödeyeceği bildirilmişitir. Türkiye'deki uluslararası üretime katkıyı Tusaş Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından lisanslı olarak yapılması planlanmaktadır.Ayrıca üretilen bütün uçakların motor bölümü ve diğer kısımlardan bazılarının parçaları Türkiye'de üretilecektir.İlk motor teslimatı yakın zaman önce gerçekleşmiştir.Ayrıca uçağın elektronik kablo tesisatını üreten Hollanda'lı firma dördüncü fabrikasını Türkiye'de açmıştır.Türkiye için ilk teslimatın ise 2014 yılında alınması planlanmaktadır. Fakat Pentagon uçaklara ait yazılım ve şifreleri vermemektedir. Onun için siparişler Türkiye tarafından askıya alınmıştır..

    F-35 Lightning 2 Resimleri
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)

     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)
     F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar) F-35 Projesi(HD Fotoğraflar ve Videolar)


    Kanopi

    Test Videoları
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/f135_assem_n_test_high.wmv
    İLK YAVAŞ İNİŞ
    http://www.jsf.mil/video/f35test/BF-1_First_Slow_Landing.wmv
    HOVER
    http://www.jsf.mil/video/f35test/BF-2_first_VL_Medium.wmv
    40KNOT YAKLAŞMA
    http://www.jsf.mil/video/f35test/10P031%2040%20knt%20Appraoch%20and%20Landing_web.wmv
    TOP
    http://www.jsf.mil/video/misc/gun_high.wmv
    AF KALKIŞ
    http://www.jsf.mil/video/f35test/F_35_AA1_AB_TO.wmv
    HEDEFLEME SİSTEMİ
    http://www.jsf.mil/video/misc/eots_video_high.wmv
    MOTOR TESTLERİ
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/fx631_max_zone_3_high.wmv
    http://www.jsf.mil/video/f135prop/f135_fett_high.wmv



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MirageLord -- 28 Mart 2011; 17:24:06 >







  • Türkiye “CTOL” versiyonundan 100 adet alım planlanmaktadır. Bana göre bu adet yeterli değildir.



    Savunma Sanayii Müşteşarı Murad Bayar'ın bir röportajı vardı. 2007 yılına ait bir röportaj;

    Teknoloji transferi açısından EF daha şanslı olamaz mı?

    Şimdi EF deki bizim için handikap bana göre şu. EF projesine baştan girseydik çok doğru bir adım olurdu. 15 yıl önce girseydik bizim için çok iyi olurdu. Çünkü sanayimiz o gelişme fazının içine girmiş olacaktı ve dediğimiz o teknoloji transferi o zaman tam olarak gerçekleşmiş olacaktı. Avrupa’da 4 tane üretim hattı var ve üretiliyor. Şimdi Avrupa’da böyle bir modelleme yapıldığı için 4 ülkenin sanayisine katılarak ve 4 tane üretim hattıyla pahalıda bir uçak. Çünkü işin içinde birazda verimsizlik var. 6 tane uçak için 4 tane hat kurmana gerek yok 1 hat yeterli ama işin politik şartları gereği her ülkeye bir tane hat kuruluyor. Şimdi siz sonradan gelen bir oyuncu olduğunuz zaman 15 senedir o ülkelerin yaptığı yatırım ve kendi sanayilerine dönen yatırımında maliyetini ödüyorsunuz. Payınıza düşeni ödüyorsunuz ama onun faydasını almamış oluyorsunuz. Çünkü neticede gelişmiş bir proje. Yani biz bundan sonrasında da ortak olabiliriz. Bundan sonrada EF de geliştirilecek çok şey var. Şu anada uçak ağırlıklı olarak hava hava modelidir. Hava yer özellikleri geliştirilecek. Bize yapılan tekliflere göre orada da girebiliriz. Mevcut uçağın teknolojisini açalım diyorlar tamam o da iyi bir şey ama bu teknoloji öyle kitaptan öğrenilecek bir şey değil. Uygulamanın içinde öğrenirsin. Şimdi diyelim ki sana yazılımı açtı 5milyon satır yazılım buyur satır satır çöz. Onun yazılımı sırasında içinde bulunman gerekiyordu . 15 yıllıkta bir süreç söz konusu 15 yılık bir sürecin içinde olmadıktan sonra bir değeri var ama Türkiye öyle bir projeye baştan girmeliydi A400 M’de olduğu gibi. O zaman sanayi işin başından itibaren işin içinde, eşit haklara sahip yatırdığın para bir miktar fazla ödense bile hazır uçak almaktan iyidir ve o yatırdığın para olduğu gibi sanayine geri geliyor. O zaman mantıklı. EF zaten 15 senedir sanayide geliştirilmiş şimdi ben geldiğim zaman bütün o primi ödeyeceğim ama karşılığında sınırlı bir şey alacağım. Bunları söylerken de EF değerlendirmeye devam etmemiz gereken bir uçak.
    Ama Türkiye’nin EF-JSF ortak kullanan İngiltere, İtalya gibi ülkelerden bir farkı var. O da şu. Onların elinde bizimki gibi modern bir F-16 filosu yok. İtalya’da İngiltere’de şu an modern uçak filosu yok. TORNADO’lar filan var ellerinden yılların uçakları. Dolayısı ile onlar aşağı yukarı sıfırdan başlayabiliyor. Onun için JSF hava yer uçağı EF çift motorlu hava hava uçağı alıyorlar. Ama benim F-16 filolarım var hava hava ağırlıklı. 240 adet aşağı yukarı hepside yeni sayılır. Ben bu şartlarda EF yi bir yere oturtamıyorum. JSF’yine hava yer diye düşündüğün zaman EF konsepti Türkiye için zor.


    Röportajın tamamı için tıklayınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: groll

    quote:

    Kesinlikle katılmıyorum.Barış kartalı ve F-16 modernizasyon (CCIP) projesi zaten 2015 e kalmadan önümüzdeki bi kaç sene içinde tamamlanacak.Ama bunların hiç biri THK'ni bölgenin en güçlü hava kuvveti olma ünvanına ulaştırmaz.Zira israil ve Suudi arabistan 15 yıldan fazla süredir AWACS desteğine sahip.Sorun şu; aviyonik teknolojisinde israili 20 yıl geriden takip ediyoruz, şu an bile modernize edilecek olan F-16 CCIP lerimiz israilin F16I modifikasyonları yanında devede kulak kalıyor.Zaten sayıları 400ü bulan F16-F15 leri var.Artı israil satın alacağı F-35 ler yine modifikasyonlu olacak (F35I) üstüne bizden daha önce teslim alacaklar.


    Hemen hemen aynı şeyleri söylüyoruz.Ben 2020-2025 arası için konuşuyorum sen 2015 den bahsediyorsun.İsrailin elinde şu anda 330 f16 , 70 civarı f15 var.f-16 ların yaklaşık 100 tanesi blok52 konfigrasyonunda.f15 lerin ise bir kısmı irana karşı ''deep strike'' görevi icra edilcek gerektiğinde kendini koruyabilecek şekilde konfige edilmiştir.f16 lar ve f15 lerin bir kısmı ise modernizasyondan geçmeyip emekli edilecekler.f35 ler ise abd kotasından 1 filo kadar israile ayrılcak (malum iran faktörü) ancak israil modifikasyonu olcağını nerden çıkardın ? İsrailin kaynak kodları anlamında abd ye baskısı var ancak kısa zaman içinde kaynak kodlarını alıp israil malı mühümmat ve avionikle ''i'' versiyonuna cevirilmesi anlamında en ufak bir belirti yok.1.derece proje ortağı ingiltereye bile verilmeyen kodlar projeye ortak olmayan israile verilmesi şu anda oldukça zor en azından bir süre.


    Öncelikle evet söylediklerinizin çoğuna katılıyorum fakat burada atladığımız nokta,

    1- Bizim 2020 lerden sonra block 30 larımız israilin NETZleri ile hemen hemen aynı anda emekli edilecekler.Çünkü, İsrail'in MLU'den Geçen A/B (NETZ) modelleri genel anlamda bizim Block 30-40 larımız seviyesinde. C/D (BARAK) modelleri ise standart F-16C/D konfigurasyonundan çok uzak şekilde upgrade edilmiş. Mesela; Elta's EL/L-8240 ECM, Elbit uçuş kontrol bilgisayarı, Elisra's SPS-3000 internal jammer , %20 artılımış itki gücü gibi zaten BARAK'ların boş ağırlığı neredeyse 10 tona yakın. Her neyse 2025 lerden sonra THK'da yaklaşık 200 adet F16 CCIP/50+ ve 116 F35 olduğunu var sayalım, Aynı zaman aralığında israil yaklaşık 250 BARAK/I , 60 F-15 ( A/B modelleri kapsamlı modernizasyondan geçirilecek) ve 20-75 F35 (Sipariş edilecek sayı kesin değil). Zaten kendi şahsi fikrim 2020 den sonra F22 satışının gündemde olacağı yönünde.

    2- ABD israile kaynak kodlarını verip değişiklikleri IAI yapmayacak tabi ki.Yanılmıyosam iki taraf karşılıklı anlaşmaya varmıştı.ABD kendisi israilin kokpitte istediği yazılım ve modifikasyonları yapmaya razı olmuştu lakin 20 uçak için 2.8 milyar $ istemişti.2015'den sonra satış olasılığı yüksek olan 75+ F35 için ise 5 Milyar $ karşılığında jamming pod,pyhton 5, elbit gibi israil yapımı aviyoniklerin takımı konusunda ABD esnek davranıyor.

    Makale

    3- Zaten ABD'nin THK'nin bölgede İsrail'den daha etkili olmasına izin vereceğini sanmıyorum.Kağıt üstünde bakarsak ortadoğu'da en modern hava kuvveti şu an Suudi Arabistanın gibi görünüyor ama her şey kağıt üstünde olmuyor maalesef.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.