- x
Ygs ve Lys'ye Hazırlananlar için farklı çalışma Önerileri..
22 Cevap13075 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Aralık 2010; 17:53:22 

Arkadaşlar kafamda bazı çalışma önerileri var ve onları paylaşmak istiyorum.

Ben şuan çalışmalarımda dershane ile paralel gitmeye çalışıyorum ancak kafama takılan bazı şeyler var mesela şuan fizikte vektör kuvvet denge haraket atıslar itme momentum diye basladık ve elektriğe giriş yaptık ancak şimdi çalışacağımız atışları sizce lys'ye kadar unutmayacağız mı ?

Mesela ben 11.sınıfa dair geometri ve matematik hariç hiçbirşey hatırlamıyorum ki Anadolu lisesinde orta seviye bir öğrenciyim.Mesela kimyanın son konusu olan elektrokimya yı bile unuttum , sistemleri unuttum.yani demek istediğim şuan gördüğümüz lys konularınıda unutacağız bence.

benimde aklıma şu şekilde bir çalışma planı geldi Ygs'ye kadar çok ciddi bir şekilde ygs çalışıcam ama haftanın 2 gününü matematik ve geometriye bırakacağım yani şu 4 ay sadece ygs ve lys matematik geometri.

Bu çalışma ile ygs'den alacağım puan 450-460 civarı olur diyorum zaten şu sıralar 380 civarı alıyorum.Ygs yi güzel bir şekilde hallettikten sonra cebimizde matematik ve geometride olacak.O arada kalan 2 ayda okulda olmayacak o iki ayda lys fizik-kimya-biyoloji bitiririm diye düşünüyorum.

Geçen seneden tecrübeli arkadaşlarda fikirlerini beyan ederlerse çok memnun olurum.

Şimdiden herkese teşekkürler.


252 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:47:09 

sakin oyle bir ayrim yapma hocam kalan 3 ayda fen kismini tamamen halledemezsin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


518 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:01:29 

aynen dediğin gibi yapıyorum bende bi çok konuyu unuttuk ama 3 ayda onları hatırlaman ve pratik yapman çok zor olmaz eğer anadolu lisesinde orta seviyeysen ( bu arada bende senin gibiyim )
mat geo 2. bölüm çalışıyorum 2. bölüm konuları 1. bölüm mat1 ve geo 1 i kolaylaştırıyo mesela üslü sayı sorusunu yapamadığında bas logaritmayı çıksın :) yada türevden eğim bul hız konusunu falan her şeyi kolaylaştırıyo...
benim hedefim 460 şu an da 395 civarı alıyorum ama son üç ay kaldı ne yapıp yapıp 460 a çıkmamız lazım :)
bilmediğim birsürü fen konusu var dil bilgisi var inş onları halledip yaparım ve sende yaparsın :)
bu arada istediğin bölüm neydi?


_____________________________

electronic engineering is my life.


337 Mesaj
4 Aralık 2010; 19:13:27 

Tam tersini yapmanı tavsiye ederim.Ygs konularından sadece fen bak derim.Ygs kolay bir sınav ve sıralamayı etkileyen asıl faktör LYS.3 ayda unuttuğun Lys konularını yetiştiremezsin.Eğer unuturum diye düşünüyorsan da tekrar edersin,unutmazsın ve unuttuklarını da o 2 ayda çok daha geliştirirsin.


_____________________________

Satılık 2.el Line 6 Pocket Pod,ilgilenenler pm atsın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Aralık 2010; 20:04:35 

@furkanozd yorumun için teşekkürler.

@mfbmfb hocam bende bu tarz çalışmayı düşündüm programımıda yaptım önüme konularıda astım.Bu geceden itibaren başlayacağım.

Bugünde Türkçe ve Tarih kaynakları aldım , bundan itibaren onlarada çalışacağım , ve tekrardan dediğim gibi ygs'den çok iyi bir puan almayı düşünüyorum 460-470 civarı.

Hocam kafamda belirli bir bölüm yok , birçok mesleğe ilgim var gibime geliyor o yüzden tam oturtamadım kafamda ama.Odtü, itü , hacettepe tarzında güzel bir üniversitede okumayı planlıyorum.

@ Tjedrea hocam öyle diyorsunda etkisi %40 , ki benim netleri gayet iyi olan arkadaşlarımdan çoğu ygs'de zorlanıyor , mesela dediğim stratejide çalışırsam bana kazandırdığı güzel bir puan olacak inşallah ve yüksek moral olacak birde o açıdan düşünüyorum.


337 Mesaj
4 Aralık 2010; 22:17:24 

Hocam güzel de bizim okuldan mezunlardan biri geçen yıl YGS'de 22 bin küsür sıralamalardaydı.Kıza dersanede sen bırak seneye filan hazırlan dediler,ve bu kız LYS'den sonra 9 Eylül Tıp'a gitti. Ygs'ye çalışma demiyorum elbette çalışmalısın,ama LYS'yi 2 ayda bitiririm filan diye güvenme hiç.

NoThing2Lose.. bu mesajı paylaştı


_____________________________

Satılık 2.el Line 6 Pocket Pod,ilgilenenler pm atsın...


 
0 Mesaj
5 Aralık 2010; 16:56:45 

hocam aynen bende öyle yapdım işe yarıyacagına inanıyorum önün açık olsun saygılar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cccemcem -- 5 Aralık 2010; 16:57:54 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Aralık 2010; 19:54:55 

@cccemcem teşekkürler yorumun için , inşallah işe yarar dediğin gibi bugün başladım program yapıp.

Değişik bir çalışma şeklim var aslında yinede paylaşmak istiyorum bütün Ygs konularını yazdım bir kağıda , ve bütün derslerden önce özet şeklinde çalışıyorum mesela matematikte önce o konunun çarpıcı sorularını yazıyorum kağıda konu anlatımlıdan sonra konu anlatımlıda 5-10 örnek inceliyorum, ardından dediğim gibi çarpıcı örnekleri yazıyorum daha sonra karşıma çıkabilir diye , özeti bitirdikten sonra soru çözümüne geçtiyorum.

Bugün Temel kavramlar konusu ile başladım , 12 soruluk bir özet sayfa ve ardından 60 soru çözdüm.Fb maçından sonra hedefimde 1 matematik , 2 fizik , 1 kimya 1 biyoloji konusu bitirmek var.

Farklı çalışma teknikleri sürdüren arkadaşlarımızda paylaşırlarsa tekniklerini çok makbule geçer.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Aralık 2010; 18:03:50 

Günceldir.


316 Mesaj
6 Aralık 2010; 18:12:04 

Lys'ye çalışmaya ne zaman başlanmalı? Ygsden sonra yetiştirilemeyeceği söyleniyor. Hangi tarihte başlamak daha avantajlı? Teşekkürler.


_____________________________



641 Mesaj
6 Aralık 2010; 18:20:06 

Hedefin yüksek olduğu için
quote:

kafamda ama.Odtü, itü , hacettepe tarzında güzel bir üniversitede okumayı planlıyorum.


Lys daha önemli senin için. Ama YGS de iyi bir netle LYS için bir adım öne geçip hemde moral kazanırsın. LYS konularınıda boşlamamalısın zira YGS den sonra kalıcak 2.5 ayda tamamını yetiştiremezsin. Ha diyeceksinki şimdi onlara çalışsam unutmıyacakmıyım, evet unutacaksın tek yoluda arada bir o konulara göz atmak kendi çıkardığın özetlere göz gezdirmen.

Ki ygsde öyle aman aman çalışıcak bir konuda yok. Fizikde 2-3 şey dışında. Matematiğide çok kasmazlarsa iyi netler çıkarırsın. Türkçe paragraf sorularını filan herkez yapıyor fark yaratan dil bilgisi soruları. Sosyaldede tarihi okusan, coğrafyadan 2-3 kural bilsen felsefenin bazı sorularını hiçbişey bilmeden okuyarakda yaparsın. Ve ygsden cok iyi bir alabilirsin.


_____________________________

aziz-i kavim, aziz-i millet, aziz-i vakit idik, a'da zelil kıldı bizi...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Aralık 2010; 18:53:26 


quote:

Orijinalden alıntı: Xreleave

Hedefin yüksek olduğu için

Lys daha önemli senin için. Ama YGS de iyi bir netle LYS için bir adım öne geçip hemde moral kazanırsın. LYS konularınıda boşlamamalısın zira YGS den sonra kalıcak 2.5 ayda tamamını yetiştiremezsin. Ha diyeceksinki şimdi onlara çalışsam unutmıyacakmıyım, evet unutacaksın tek yoluda arada bir o konulara göz atmak kendi çıkardığın özetlere göz gezdirmen.

Ki ygsde öyle aman aman çalışıcak bir konuda yok. Fizikde 2-3 şey dışında. Matematiğide çok kasmazlarsa iyi netler çıkarırsın. Türkçe paragraf sorularını filan herkez yapıyor fark yaratan dil bilgisi soruları. Sosyaldede tarihi okusan, coğrafyadan 2-3 kural bilsen felsefenin bazı sorularını hiçbişey bilmeden okuyarakda yaparsın. Ve ygsden cok iyi bir alabilirsin.


Hocam yorumun için teşekkürler , dikkate alacağım. ama çoğu kimsenin Ygs'De kötü sonuçlar çıkarmasının nedeni basite indirgemesi.

Zaten bilgiden çok hıza bağla bir sınav buda bizleri zorluyor benim amacım o zamana kadar sayısalcı olsamda , Türkçe ve sosyalde bol pratik yaparak girmek , yani kısaca Ygs 'de 450 den fazla yapmak istiyorum.


136 Mesaj
6 Aralık 2010; 19:07:12 

gaza ihtiyacı olacak biri gibi konuşucam ama aslında gerçektende çok merak ediyorum.

Bu ygs sınavında 400 veya onun üstü puan almak çok mu zor. Yani bu anadolu liseleri-öğretmen liseleri-fen liselerinndeki öğrenciler 400 puan veya üstünü nasıl yapıyor. Hazır sizi bulmuşken sorayım dedim. Geometrim yok. Benim 4 ayda puanımı 340-350 civarından 400 civarına nasıl çıkarabilirim ygsden. günde en az kaç saat çalışmam gerekiki. Geceleri hiç uyuymuyormu bu 400 veya üstünü yapanlar. :D

Gerçektende beni rahatsız ediyor bu durum ben daha ygsden 400 e yaklaşamıyorum bile sizler LYS yi hallediyorsunuz bide. yani ben sadece ygs çalışarak vaktimi geçirirken diğerleri lys yide götüyor. kendimi gerizekalı hissediyorum

Dipnot:Meslek lisesiyim


Not: Yukarıdaki soruda zeka faktörü ve sürtünmeler ihmal edilecek :) :D )




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k4n44t -- 6 Aralık 2010; 19:08:12 >


_____________________________



 
1504 Mesaj
6 Aralık 2010; 19:37:30 

bence tam dediğin gibi yap çok iyi olur nasılsa unutacaksın boş yere çalışma

@k4n44t 400 üstünde almak çok zor değil abartılı çalışmaya gerek yok verimli çalışmaya gerek var bir günde ne kadar verim alabiliyosan o kadar çalış daha fazlasını yapacam diyede boş yere uğraşma.Eksik konularını kapat. Hiç öylede ben şu kitabı bitirecem bu kitabı biterecem deme sadece denemelere odaklan sürekli deneme çöz. yapamadıklarını hocalarına sor öğren .En önemlisi bu yapamadıklarını ve yanlış yaptıklarını öğrenene kadar hocalarına sor. Yapamadıklarını yaptığın zaman puanın artacak.


_____________________________

Tacize Artık Yeter!, Facebook sayfasını beğenmek için tıklayın bir omuzda siz verin; https://www.facebook.com/pages/Tacize-YETER/249330295265916

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Aralık 2010; 22:42:38 


quote:

Orijinalden alıntı: k4n44t

gaza ihtiyacı olacak biri gibi konuşucam ama aslında gerçektende çok merak ediyorum.

Bu ygs sınavında 400 veya onun üstü puan almak çok mu zor. Yani bu anadolu liseleri-öğretmen liseleri-fen liselerinndeki öğrenciler 400 puan veya üstünü nasıl yapıyor. Hazır sizi bulmuşken sorayım dedim. Geometrim yok. Benim 4 ayda puanımı 340-350 civarından 400 civarına nasıl çıkarabilirim ygsden. günde en az kaç saat çalışmam gerekiki. Geceleri hiç uyuymuyormu bu 400 veya üstünü yapanlar. :D

Gerçektende beni rahatsız ediyor bu durum ben daha ygsden 400 e yaklaşamıyorum bile sizler LYS yi hallediyorsunuz bide. yani ben sadece ygs çalışarak vaktimi geçirirken diğerleri lys yide götüyor. kendimi gerizekalı hissediyorum

Dipnot:Meslek lisesiyim


Not: Yukarıdaki soruda zeka faktörü ve sürtünmeler ihmal edilecek :) :D )







Hocam 400 almak bence zor değil sayısalcı için tm öğrencisini bilemem , ama sayısalcıların sosyal çözebilmesi bir avantaj gerçi ben sosyal çalışmaya başlicam ygs'de yüksek puan için , ama ortalama bir sayısalcı 370-38 rahat yapar.

Ben zeka işine pek inanmıyorum yok şu zeki az çalışsada olur , ben sana söyleyim neden anadoluların fenlerin daha iyi olduğunu , mesela benim oks'den gelen birikimlerim sayesinde mat1,türkçe,kimya,biyoloji baya iyi oradan bir avantaj sağlıyor yani lise.

Sana önerim, güzel bir program yapıp , çalışman bu arada Lys fizik kimya biyolojiye hiç girme bırak sende benim gibi yap.

Önce Ygs den 450 üstü yapalım sonra Lysleri düşünürüz.


136 Mesaj
6 Aralık 2010; 23:05:45 

dusau

KanzleR

arkadaşlar ikinizede teşekkür ederim.bundan sonra düzenli çalışmaya bakıcam tekrardan teşekkürler moraliniz için


_____________________________



 
1504 Mesaj
7 Aralık 2010; 2:56:59 


quote:

Orijinalden alıntı: KanzleR





Hocam 400 almak bence zor değil sayısalcı için tm öğrencisini bilemem , ama sayısalcıların sosyal çözebilmesi bir avantaj gerçi ben sosyal çalışmaya başlicam ygs'de yüksek puan için , ama ortalama bir sayısalcı 370-38 rahat yapar.

Ben zeka işine pek inanmıyorum yok şu zeki az çalışsada olur , ben sana söyleyim neden anadoluların fenlerin daha iyi olduğunu , mesela benim oks'den gelen birikimlerim sayesinde mat1,türkçe,kimya,biyoloji baya iyi oradan bir avantaj sağlıyor yani lise.

Sana önerim, güzel bir program yapıp , çalışman bu arada Lys fizik kimya biyolojiye hiç girme bırak sende benim gibi yap.

Önce Ygs den 450 üstü yapalım sonra Lysleri düşünürüz.



zeka işine inansan iyi olur :) Mesela inek kızlar vardır senden 5 kat daha fazla çalışır buna rağmen seni geçemez. Geçen sene ygsde bizim dersanenin 1. ve 2.si çok zeki adamlardı(çalışıyorlardı ama fazla abartılı değil).ha ama 400 üstünde almak çok mu zeka gerektirir derseniz hayır 400 den 430 a kadar çalışarak yapabilirsiniz ama 430 dan sonrası için biraz zeka gerekiyor.

Not:Ben bu sene ygsye öylesine girecem normalde Ege diş hekimliğinde okuyorum.


_____________________________

Tacize Artık Yeter!, Facebook sayfasını beğenmek için tıklayın bir omuzda siz verin; https://www.facebook.com/pages/Tacize-YETER/249330295265916

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Aralık 2010; 20:01:15 

Günceldir.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Aralık 2010; 22:18:46 


quote:

Orijinalden alıntı: dusau




zeka işine inansan iyi olur :) Mesela inek kızlar vardır senden 5 kat daha fazla çalışır buna rağmen seni geçemez. Geçen sene ygsde bizim dersanenin 1. ve 2.si çok zeki adamlardı(çalışıyorlardı ama fazla abartılı değil).ha ama 400 üstünde almak çok mu zeka gerektirir derseniz hayır 400 den 430 a kadar çalışarak yapabilirsiniz ama 430 dan sonrası için biraz zeka gerekiyor.

Not:Ben bu sene ygsye öylesine girecem normalde Ege diş hekimliğinde okuyorum.

Bazısı dersi ders diye çalışıyor o yüzden o çok zeki arkadaşları geçemiyor

eğer bölümünüzün derslerini seviyor ve ilgi merakınız da varsa çok rahat yapıyorsunuz.

Kendimden biliyorum, Zeki değilim ama sayısali çok severim, ilgim merakım vardır. Ders olarak degil de temel gerçeklik olarak yaklasirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


337 Mesaj
8 Aralık 2010; 18:56:40 

Zeka faktörü Ygs'de etkili olabilir ama Lys'de yetmeyeceği kesin.


_____________________________

Satılık 2.el Line 6 Pocket Pod,ilgilenenler pm atsın...


 
0 Mesaj
29 Ocak 2012; 17:30:53 

merhaba; ben 11.sınıfa gidiyorum tm okuyorum. dershaneye başladım ama şimdiye kadar matematik ve geometriyi hiçbir zaman umursamadıgım için 9 ve 10 dan pek bir bilgim yok. şimdi dersanede bireysel ders alarak 9 ve 10.sınıf matematik ve geometrisi çalışıyorum ayrıca hegün nette ekol hocadan matematik ve geometri konu anlatımı dinliyorum fakat dediğim gibi temelim hiç yok buna rağmen 1 buçuk senede matematik ve geometrimi düzeltip 400-420 civarı puan alabilirmiyim sizce?


_____________________________



 
0 Mesaj
29 Ocak 2012; 19:38:31 

merhaba; ben 11.sınıfa gidiyorum tm okuyorum. dershaneye başladım ama şimdiye kadar matematik ve geometriyi hiçbir zaman umursamadıgım için 9 ve 10 dan pek bir bilgim yok. şimdi dersanede bireysel ders alarak 9 ve 10.sınıf matematik ve geometrisi çalışıyorum ayrıca hegün nette ekol hocadan matematik ve geometri konu anlatımı dinliyorum fakat dediğim gibi temelim hiç yok buna rağmen 1 buçuk senede matematik ve geometrimi düzeltip 400-420 civarı puan alabilirmiyim sizce?


_____________________________



478 Mesaj
29 Ocak 2012; 19:44:52 

quote:

Orijinalden alıntı: -nghn

merhaba; ben 11.sınıfa gidiyorum tm okuyorum. dershaneye başladım ama şimdiye kadar matematik ve geometriyi hiçbir zaman umursamadıgım için 9 ve 10 dan pek bir bilgim yok. şimdi dersanede bireysel ders alarak 9 ve 10.sınıf matematik ve geometrisi çalışıyorum ayrıca hegün nette ekol hocadan matematik ve geometri konu anlatımı dinliyorum fakat dediğim gibi temelim hiç yok buna rağmen 1 buçuk senede matematik ve geometrimi düzeltip 400-420 civarı puan alabilirmiyim sizce?

...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tam_Türk -- 29 Ocak 2012; 20:10:11 >


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Eğitim ve Sınavlar] » Liseler » YGS/LYS » Ygs ve Lys'ye Hazırlananlar için farklı çalışma Önerileri..
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.656