Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Benim araç uzun yolda 4,6 lt. Ortalama da 5,8 lt. yakıyor. Bence bu işte sallamasyon olayı var. Malum yapılan zamlar orta da bir dizel araç ortalama 17-23 krş. arasında yakması gayet normal......
  • Bunu nasıl ispat edeceğimi bilemiyorum...

    Hoş,
    İspat etmek zorunda da değilim...
    Ama...

    İşkembe, sallamasyon gibi kelimeler hoş değil....

    İnsanlar o kadar gerçek üstü yaşıyor ki, ne gerçek, ne sallamasyon, ne de işkembe-i kübra dan atanları ayırt edebiliyor....

    Hal-i pür melalimiz bu maalesef...

    Tabii şunu da unutmamak lazım...
    Trafik kazalarında hala gurubumuzda şampiyon olan Ülkemizde, yollarda bu arabaları nasıl kullandığını, yakıt tasarrufu nasıl yapılır bilmemelerine şaşmadığım gibi neden trafik kazalarında şampıyon olduğumuzun açık göstergesidir bana göre...

    Herkese hayırlı işler diliyorum....




  • Kardeşim hepimiz az bucuk nasıl tasarruf edilir biliriz trafikte olsun, çevreyolunda olsun bu değerler imkansız gibi, yol yokuş olur değer artar, aracı sollaman gerekir değerler artar. Trafik kazasına gelince haklılık payın var ama ben buna şahit oldum bariyer tekerlek seviyesindeyse o bariyer hayat kurtarmaz.... Bu sadece küçük bir örnek insanlar kadar bu işle sorumlu insanlarında payı var....
  • Opel Astra HB 1.3 Cdti boş ağırlık............. ..........1300 kg.
    Fiat Fiorino Combi 75 bg multijet boş ağırlık ...... 1190 kg.

    Fiat Palio Promio multijet boş ağırlık ....... 1030 kg.

    Bu bile arada ki farkı ortaya koyuyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Merhaba arkadaşlar.

    MAKSİMUM 1300 cc DİZEL GRUBU olsun ister misiniz? Yani en az MTV ödeyen dizeller.

    - Çok az yakarız
    - Çok az kirletiriz
    - Ekstra vergi ödemek yerine o fark tutarla yılda en az 1500 km fazla yol gideriz
    - 3L yağ değiştiririz, yine çevreci ve tasarrufluyuz
    - Mevcut hız limitlerinde aynı yolları aynı sürede daha az para ödeyerek katederiz
    - Fayda/maliyet odaklıyız
    - Üstün ve güncel teknolojiyi aşırı hız değil, düşük yakıt tüketimi için kullanmayı tercih ederiz
    - Vergi ve yakıt fiyatları, artışları en az bizi etkiler
    - Çok gezeriz çok :), otomobil sahibi olmanın en iyi tarafı da özgürce gezebilmektir


    diyorsanız..

    Böyle bir gruba dahil olmak isteyebilirsiniz. Aynı düşünce yapısında olanlar için ortak platformda faydalı ve keyifli paylaşımlar olur, diğer otomobil sahiplerini de maksimum fayda minimum maliyet ekseninde buluşmaya özendirebiliriz düşüncesindeyim.

    Diğer araç sahipleri de her zaman konuğumuz olabilir, herkes görüş bildirebilir, soru sorabilir. Ama konumuzun <1300cm3 dizeller olduğunu unutmayalım.


    Bu grubun dizelciler grubundan bağımsız ve ayrı düşünülmesi gerekmiyor. Onun alt kümesi gibi düşünülebilir. Her ikisinde de yer alınabilir.

    1300 cc altı dizel, aklıma gelen TR'de satışta olan marka ve modelleri:

    FIAT Palio, Albea, 500, 500C, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Linea, Fiorino, Doblo (1.3 multiJet)
    OPEL Corsa, Meriva, Astra, Combo (1.3 CDTI)
    VW Polo 1.2 TDI
    SEAT Ibiza 1.2 TDI
    SKODA Fabia 1.2 TDI
    KIA Picanto 1.1 CRDI


    --------
    2006 FIAT Albea 1.3 multijet Active + ABS AC 2AB CD AJ
    2010 FIAT Fiorino Emotion 1.3 multijet Comfort-matic



    Ayrıca TR satılan ve satılmış olan 1300 cc altı dizel modeller daha var:
    Suzuki Swift 1.3 DDIS ve Splash 1.3 DDIS ,
    Fiat idea 1.3 Multijet ,
    Lancia Ypsilon 1.3 JTD
    ve en küçük hacimli dizel olan 0.8 CDI Smart Fortwo...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HimErk -- 20 Şubat 2011; 10:07:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: inegöllü

    evet okudum oama daha fazla bilgi edinmek istiyorum...


    Daha fazla bilgii dediğin teferruat.Motorda silindir başına 1 adet kızdırma bujisi olur,işlevi dizellerde sıkıştırma oranı oldukça yüksek olduğu için özellikle soğuk havalarda marş motoruna binen yükü azaltmak ve daha çabuk aracı çalıştırabilmek için( esas sebep bu) silindirin içindeki havayı ısıtır. Dizel motorda hava silindir içine alınır ki sabahları özellikle soğuk havalarda diyelim -10 derecedeki havayı alıyor araç piston vasıtasıyla örneğin 18 kat sıkıştırıyor ondan sonra üzerine yakıt( mazot) püskürtüyor eğer tutuşma sıcaklığı elde edilmişse kendiliğinden bu hava-yakıt karışımı tutuşuyor ve motor çalışmaya başlıyor.Ama ulaşmamış ise marş motoru çalışana kadar motoru döndürmeye devam ediyor.Elbette marş motoruda aküden güç aldığına göre bir süre sonra akü biter ve araçta çalışmaz.Benzinli araçta niye yok dersen, benzinin tutuşma sıcaklığı daha düşük mazotun daha yüksek.Ayrıca çalışması itibari ile benzinli araçlarda yakıt-hava karışımı birlikte sıkıştırılır yani dizeldeki gibi sadece hava sıkıştırılmaz ayrıca zaten bu araçlarda buji olduğu için ateşlemede sıkıştırma ile değil ateşleme ile yapılır.Yakıta çakacak bir çakmak olduğuna göre niye ısıtasın ki?

    Sabahları kontağı açtıktan sonra belli ışıkların sönmesini( bu ışıkların anlamı kullanım kitapçığında yazar) bekledikten sonra marşa bastıktan yani dikkat ettikten sonra kolay kolay bozulan bir parça değildir.Tabi zamanla bozulabilir ama hepside aynı anda bozulma ihtimali düşük,1 veya 2 tanesi bozulsa bile araç çalışır arıza ışığı yakar servise gittiğiniz zaman arıza teşhis cihazına bağladıkları zaman bozulan parça belli olur.Parça değiştirilir ve araç yola devam eder.Bu kadar




  • Arkadaşlar,
    Fiat yetkili servisinin 550 TL fiyat verdiği
    Yağın tüm filtrelerin ve 2 adet motor kayışının değiştiği 60,000 büyük bakımını
    daha iyi yağ tercih ederek 230 TL'ye yaptırdım.. herşey dahil.. balata vb yok, std değişmesi gerekenler bakım tablosundaki.
    İyi tanıdığım 10+ yıl yetkili servis tecrübesi olan bir usta ve yine iyi tanıdığım bir parçacı ile.

    Bir örnek:
    Son bakımda bana yarı-sentetik Selenia 5w40 yağ 24 TL/L ile fatura edilmiş
    Ben forumdaki üstadların tavsiyesi ile tam sentetik kullanmaya başladım ve Mobil Super 3000 5w-40 yağı 15 TL/L'ye aldım..
    120 TL gibi bir işçilik ödemişim öncekine..
    40 TL istedi usta 50 verdim bu sefer.. 10'u da gönülden koptu..
    Bilgisayarda kayıtları olsun idi derdim ama vazgeçtim artık,
    Bu nasıl farktır onu da aşağı yukarı anlamak mümkün:
    Yetkili servise gidince:
    onun olduğu ana yol kenarı trilyonluk arazinin ve gösterişli binanın maliyeti
    onlarca masa bilgisayar elemanın (güvenlik, resepsiyon, danışma, vezne..) maaşları / maliyetleri içinde ödediğimiz paraların..
    bir de tabi aza kanaat etme gibi bir mantığı olmayan özel sektör kar marjı..




  • Arkadaşlar, 1.2 tdi polo veya 1.3 astra cdti alma aşamasındayım. Bu modellerin eksi ve artıları neler kısaca... Bir de şehiriçi kullanımda Polodaki partikül filtresi tıkanması sözkonusuymuş bu sorun çözümlenemeyen bir sorun mu? Hafta sonları biraz dolaşsak sorun çözülmez mi?
  • mesajım bulunsun
  • İzmir-Aydın-Denizli güzergahındaki hafta sonu tatilinde aracı genellikle eğimsiz arazide 90-110 km/s hız aralığında kullandım.
    825 km yapıp depoyu tekrar doldurunca 38 L motorin aldım. Işık yanmak üzereydi ama yanmamıştı henüz. İlk 500 km sonunda da depo yarıya inmemişti ama ibre çizginin hemen üğstündeydi.
    Bu km'nin 250'si İzmirde içinde yapıldı.
    4.6 L/100km bir sarfiyat demek bu.
    3,47 TL/L yakıt fiyatı ile km'de 16 kuruş (eski hesapla 160,000) yakmışız.
    Albea multijet için bir istatistik daha olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 75hp

    Arkadaşlar, 1.2 tdi polo veya 1.3 astra cdti alma aşamasındayım. Bu modellerin eksi ve artıları neler kısaca... Bir de şehiriçi kullanımda Polodaki partikül filtresi tıkanması sözkonusuymuş bu sorun çözümlenemeyen bir sorun mu? Hafta sonları biraz dolaşsak sorun çözülmez mi?


    Sen istediğin zaman değil, o istediği zaman dolaşacaksın

    1.3 cdti motor en azından bildik tanıdık bir makine.



    Özbak dostum değerler süper.

    Ama eskisi kadar giremiyorsun galiba foruma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Özbak dostum değerler süper.

    Ama eskisi kadar giremiyorsun galiba foruma.


    ben öyle med-cezirli kafalardanım. :) "forum tatili"ne çıkmıştım deyelim :)
    bravo'dan şikayet yoktur umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak
    ...
    bravo'dan şikayet yoktur umarım.


    Yeni sahibine sormak lazım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Yeni sahibine sormak lazım :)


    o da iyiymiş :) şimdilerde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Yeni sahibine sormak lazım :)


    o da iyiymiş :) şimdilerde?


    Müstakil ev planlarım var ama belki bir süre tek araçla idare edeceğiz.

    Mevcut 2008 lpg'siz Jazz otomatiği satıp yerine az yakan, otomatik, hız sabitleme ve sunroof'lu bir araç almayı da düşünmüyor değilim.

    2010 Nisan sonunda Jazz'ı alırken hep "2. araç olacak, sadece ev iş arasında kullanılacak ve de yılda 7.000 km yol yapacak, bu yüzden de lpg takılmayacak" planı vardı.

    Jazz' la birlikte 2 ay 2.000 km 2004 Focus 1 hb, 3 ay 6.000 km 2010 Auris 1.4 D4D, ve 5 ay 7.000 km 1.6 mj Bravomuz da oldu bu 14 ay boyunca.


    Ama Jazzla 14.000 km yapmışız 14 ayda.

    Emsallerine göre az yakıyor olsa da benzin parasına yazık.

    Hız sabitleme olsa lpg taktırıp paşalar gibi bineceğim ama o da yok işte.


    Bravonun yarı otomatiğine eşim, ilk çalıştırmalardaki dizel gürültüsüne de ben ısınamadım bir türlü.

    Gerçi şimdi havalar ısındı daha az gürültülü olurdu ama.

    Maksiumum 40 TL civarına belki 2010 Civic elegance ya da 2006-7 Accord (iki araç ta lpg'li olacak) olabilir. (ama eşim lpg olayına hala biraz mesafeli)

    Ya da Bravoyu alırken alternatif olarak baktığım Kia Ceed hb vardı hillholder ve 4 ileri tam otomatik vitesli ve de dizeli çok sessiz olan.

    Sunroof ve hız sabitleme de olduğunda bir ihtimal o da olabilir ama tabii ikinci el 3-5 bin km de 40 TL yi geçmeyecek bir araç denkgetirmek lazım onun için de.

    Hayırlısı diyelim.

    Senin işler nasıl gidiyor?

    Egenin keyfini sen sürüyorsun anlaşılan diyeceğim ama İzmir Aydın otobanında da efendi kullanıp tüketimi minimumda tutmaya çalışmak sıkar be yaaa :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Müstakil ev planlarım var ama belki bir süre tek araçla idare edeceğiz.

    ....

    Senin işler nasıl gidiyor?

    Egenin keyfini sen sürüyorsun anlaşılan diyeceğim ama İzmir Aydın otobanında da efendi kullanıp tüketimi minimumda tutmaya çalışmak sıkar be yaaa :)


    Kia Ceed için ingilizler inanılmaz iyi yorumlar yapmışlar, bence Bravo'dan sonra tork konvertörlü otomatiği ile en iyi doğru alternatif olur, biraz daha fazla tüketse de..

    Aydın otobanında hız yapıp 15 dakika önce varmaktansa, ortalama 20 km yavaş seyredip baharın egeyi nasıl taçlandırdığını izlemek sağda solda inan daha keyifli :)

    Son bir ayda 4500 km yol yapmışım, hepsi de gezi, tatilde ve hafta sonları hiç durmadım 2 kez de Ankaraya aile yanına geldim döndüm. Ucuz yerli multijeti bunun için almıştım, arabaya, bakıma, vergiye vereceğim paradan artırdığımı yakıta harcamayı, bolca gezmeyi, görmeyi tercih ediyorum hala :) Bu mantık dahilinde açmıştım zaten bu konu başlığını da :)




  • Palio promio yu alalı neredeyse 1 yıl olacak.
    600 km ile 450 km arasında değişen bir çok yol yaptım.
    70-80 km arası, arada yani rampa aşşağı gbi durumlarla 100 km yi geçtiğimde oldu, sakin kullanımda ortalama 100 km de 4.1 litreye kadar düşebildim.
    Zaman zaman 4.0 lt ye düşsede yolun sonunda hep 4.1 oldu.
    Normal hızımdan en fazla 1 saat sonra gideceğim yerelere varmış oldum.
    Yani km de 158.46 krş. Lt/ mazot 3.85 ten hesap edildi.
    Klima şehir geçişlerinde tarafikte çalıştı. Aracımın km si 12 500 de....

    Şimdiye kadar benzincilere çalışmışım.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.