Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coilover

    @ozbak
    Teşekkür Ederim Açıklama İçin Fakat,
    Kafamdaki Soru İşaretleri Tam Olarak Gitti Diyemem
    Benim Bahsini Ettiğim Devirlere Göre Yorum Yapabilirmisiniz ?



    Fiorino'da maks. tork 1750 devirde diye biliyorum, dolayısıyla ortalama 2500 devir civarında vites büyütmeniz ve yeni viteste 1750 devir civarına denk getirmeniz normaldir.
    Yokuş çıkarken ve yüklü iken biraz daha yüksek devri beklemek iyi olur.
    Düz yolda ve yokuş inerken gaza basmayacağınız durumlarda 2000 devirde bile vites büyütebilirsiniz. (Comfortmatic şanzıman kendisi öyle yapıyor).
    Diğer yazdıklarınız da son derece mantıklı.




  • merhabalar.. Ben fio kullanıcısıyım. Özellikle fio kullanıcıları için kurulmuş bulunan fiorinofunclup adlı sitemizde tüm fio sahiplerini bekliyoruz. Amacımız fio kullanıcılarının tek çatı altında toplanmasının sağlanarak tecrübe bilgi aktarımlarının paylaşımıdır.. tüm fiocular yeni sitemize üye olalım......
  • merhabalar.. Ben fio kullanıcısıyım. Özellikle fio kullanıcıları için kurulmuş bulunan www. fiorinofunclup.com adlı sitemizde tüm fio sahiplerini bekliyoruz. Amacımız fio kullanıcılarının birçok web adresi yerine, tek bir çatı altında toplanmasının sağlanarak tecrübe, bilgi aktarımlarının paylaşımıdır.. tüm fiocular yeni sitemize üye olalım......
  • Ozbak devrem, bu grubun adını Sadece 1248 cc dizel grubu olarak değiştirelim. :)

    Zaten bir de maksimum 1000 cc klubü vardı. Kaldı ki bu grubun dizel diye bir kısıtlaması da yoktu galiba.

    Bu iki hacmin arasındakiler için de gerekiyorsa maksimum 1100 ve de maksimum 1200 cc olarak iki yeni grup daha açarız sonra.

    Zaten 1248 cc Fiat ve de Opelde kullanıldığından oldukça geniş bir katılım sağlanır.

    Üyelik için gönüllülük esas olduğuna (ruhsat fotokopisi falan da gerekmediğine) göre zaten pek bir sıkıntı yok!




    Haluk
  • O.B.K ustanın verilen linkteki yazıları okudum.

    Bayağı bilgilendim. Araba kullanmanın aynı zamanda bir beyin aktivitesi olduğunu bir kez daha öğrendim.
    Bindiğin arabanın kapasitesini öğrenmenin ve ona göre kullanmanın ne kadar önemli olduğunu gördüm.
    Zaten bunları düşünen ve uygulayan tüketici olmamız gerekmekte.
    Bunları yapan çoğunluk olduğunda trafik sorunu ve kazalarının büyük oranda geriliyeceğini düşünüyorum.

    Kendi açımdan tercihimin ve dizel 1.3 multijet motor kullanımı hakında düşüncemin ne kadar doğru olduğunu görmek beni sevindirdi.

    Teşekkürler...
    Deneyimlerimi yazmaya devam edeceğim....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Ozbak devrem, bu grubun adını Sadece 1248 cc dizel grubu olarak değiştirelim. :)
    Zaten bir de maksimum 1000 cc klubü vardı. Kaldı ki bu grubun dizel diye bir kısıtlaması da yoktu galiba.
    Bu iki hacmin arasındakiler için de gerekiyorsa maksimum 1100 ve de maksimum 1200 cc olarak iki yeni grup daha açarız sonra.
    Zaten 1248 cc Fiat ve de Opelde kullanıldığından oldukça geniş bir katılım sağlanır.
    Üyelik için gönüllülük esas olduğuna (ruhsat fotokopisi falan da gerekmediğine) göre zaten pek bir sıkıntı yok!
    Haluk


    En az MTV ödeyen dizelcileriz biz.. :)

    Dolayısıyla en az da yakan,
    Dolayısıyla akaryakıt üzerinden de en az ötv kdv ödeyen..
    1300 cm3 sınırını biz değil, maliye belirliyor malum.
    Gönül isterdi ki tam 1300 cm3 olsun motorlarımız, 3 - 5 hp daha güçlü olsun..
    Kesin dünyanın bir başka önemli pazarında 1250 cm3 sınırlandırmalı bir vergi sistemi var..
    :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isoskeisos
    merhabalar.. Ben fio kullanıcısıyım. Özellikle fio kullanıcıları için kurulmuş bulunan www. fiorinofunclup.com adlı sitemizde tüm fio sahiplerini bekliyoruz. Amacımız fio kullanıcılarının birçok web adresi yerine, tek bir çatı altında toplanmasının sağlanarak tecrübe, bilgi aktarımlarının paylaşımıdır.. tüm fiocular yeni sitemize üye olalım......


    İlgilendiren tüm gruplar takip edilmeli.
    Örneğin ben tek aracımla
    -Albea
    -Dizelciler
    -Maks 1300 dizelciler
    3 grubu da takip ediyorum. Böylece farklı markaları da karşılaştırma fırsatı oluyor. Hatta farklı markaların farklı modellerini ve motor tiplerini.
    Hatta araca sahip olmak da gerekmiyor, meraklısı olmak, alıcı olmayı düşünmek bile yeterli bir grubu takip etmek için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    @maximus.

    CORSA 1.3 DTE ECOFLEX

    95 HP
    1248 CM3

    3,1 şehir dışı
    3,6 birleşik
    4,5 şehir içi


    DPF filtresi hakkında detaylı bilgi edinin (var mı? varsa fiyatı, değişim süresi..)





    ne yazık ki bilgim yok.
  • iyi akşamlar dostlar.. bende bir astra 1.3 cdti kullanıcısyım..aracımı 2 ay kadar önce aldım..aracım ile ilgili bazı sıkıntılarımı sizler ile paylaşmak istiyorum

    1- araç ileri vites geçişlerinde 1 den ikiye 2 den 3 e daha sesli olmak üzere tıkırtılı bir ses geliyor..sanki çukurdan geçermişcesine beni rahatsız eden bir ses.. araç şu an 4.000km de aracımı ODAK dan aldım 1.700 uncu km de bu problemi için servise götürdüm bana normal oldugunu söylediler..ama beni çok rahatsız ediyor özellikle asvaltı iyi olan yollarda daha belirgin geliyor sesi..bu tür problemi olan arkadaşlar var ise mesaj atarlarsa sevinirim...

    yavuzozkan1907@hotmail.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rozek
    evet gösterge sadece devir saati, km saati ve yakıt olarak var
    resim koymaya çalıştım
    yani en azından 5-30 tam sentetik yağ almam gerektiğini öğrendim sayenizde
    saygılar


    Cevapta neden geciktim anlayamadım, basiret bağlanması herhalde kusura bakmayın :)
    Motor susyu sıcaklık göstergesi olmaması ilginç. Tehlikeli sınıra geldiğinde uyaran bir lamba var demek ki gösterge grubu içerisinde, artı bilgisayar ekranındn da uyarı veriyordur kesin. Umarım hiç görmek zorunda kalmazsınız bunları :) Eski arabalarımın ikisinde arızalanan devirdaim pompası nedeni ile motor su kaybetmişti ve conta yakmanın sınırından dönmüştüm 2 kez. Bereket biri tam yetkili servisin sokağında oldu ve farkedenler uyardı. Diğeri de yine şehiriçinde sanayiye yakın bir noktada oldu, suyu tamamlayıp sakince tamirciye gidebildim.
    Kış için en azından bir öneri: Klima sıcaklık ayarını maks. kırmızı konuma getirip 1. devirde üfletin, ve elinizle arada kontrol edin. Ilık hava geliyorsa motor suyu, motor ve yağ da ısınmaya başlamış demektir :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GHQST1

    iyi akşamlar dostlar.. bende bir astra 1.3 cdti kullanıcısyım..aracımı 2 ay kadar önce aldım..aracım ile ilgili bazı sıkıntılarımı sizler ile paylaşmak istiyorum

    1- araç ileri vites geçişlerinde 1 den ikiye 2 den 3 e daha sesli olmak üzere tıkırtılı bir ses geliyor..sanki çukurdan geçermişcesine beni rahatsız eden bir ses.. araç şu an 4.000km de aracımı ODAK dan aldım 1.700 uncu km de bu problemi için servise götürdüm bana normal oldugunu söylediler..ama beni çok rahatsız ediyor özellikle asvaltı iyi olan yollarda daha belirgin geliyor sesi..bu tür problemi olan arkadaşlar var ise mesaj atarlarsa sevinirim...

    yavuzozkan1907@hotmail.com


    Markaya özel forumlar içerisinde Opel Astra forumunda da bu konuyu gündeme getirin mutlaka. Daha hızlı dönüş alabilirsiniz.
    Bana ya vites kolu ile vites kutusu arasındaki bağlantılarda, ya da vites kutusu içerisinde (senkromeçler, dişliler) bir problemin ortaya çıkardığı bir sesmiş gibi geldi anlattığınızdan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Fiorino'da maks. tork 1750 devirde diye biliyorum, dolayısıyla ortalama 2500 devir civarında vites büyütmeniz ve yeni viteste 1750 devir civarına denk getirmeniz normaldir.
    Yokuş çıkarken ve yüklü iken biraz daha yüksek devri beklemek iyi olur.
    Düz yolda ve yokuş inerken gaza basmayacağınız durumlarda 2000 devirde bile vites büyütebilirsiniz. (Comfortmatic şanzıman kendisi öyle yapıyor).
    Diğer yazdıklarınız da son derece mantıklı.


    Teşekkür Ederim
  • Arkadaşlar,
    Zaman zaman kullanmak durumunda olduğum, tamamı otoyoldan oluşan bir güzergahım var.
    Toplam 135 km.
    Bu yoldaki 3 farklı seyahatimde 3 farklı deneme yaptım. Ortalama hızlar ve karşılık gelen yakıt tüketimleri:

    Ortalama hız ---> Ortalama Tüketim

    110 km/s ---> 5.7 L / 100 km

    89 km/s ---> 4.8 L / 100 km

    74 km/s ---> 3.8 L / 100 km


    Her üç deneme de ayrı ayrı 135 km sürdü.
    Denemeye otoyola çıkıp 5. vitese taktıktan sonra yol bilgisayarını sıfırlayarak başladım.
    Değerler yol bilgisayarının değerleri.
    Araç 2006 Fiat Albea 1.3 MultiJet
    Yakıt Opet Fullforce Eurodiesel
    Lastikler 185/65-14 Pirelli P400 Aquamile M+S
    3 testin de hava koşulları aynı. Kuru zemin, 15 C derece civarında hava sıcaklığı.

    Ortalama hızın
    110 olduğu testte ben her uygun koşulda 130 ile kullandım aracı. Trafik, yavaşlamalar nedeni ile ortalama düşük çıktı tabi.
    89 olanda standart sürüş hızım 100 idi.
    74 olanda 5. vites 2000 devire tekabül eden 85'i geçmedim, yokuş yukarı gaza ekstra basmadım, aracın hız kaybetmesine izin verip gerektiğinde vites küçülttüm.




  • ben grande punto 1,3 dizel kullanıyorum.
    5 viteste 2000 devirde, ve genelde 90 km hızda seyrediyorum.
    ama ilçe merkezleri ve virajlarda hızımı düşürüyorum.
    yolculuk bittiğinde yol ortalamam daaaima 60 ediyor.
    65 bile olmamıştır.
    siz nasıl 74 tuttturmuşsunuz hayret?
    gerçi benim diğer arkadaşlarımda size yakın değerler tutturuyorlar.
    ama benim ortalamam 60 ı geçmiyor.
    fakat bu 90 ı geçmeme tarzında olan sürşü çok beğeniyorum.
    güvenli, konforlu ve ekonomik oluyor.
    benim yakıtım ise 4-4.5 lt / 100 km oluyor genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo
    ben grande punto 1,3 dizel kullanıyorum.
    5 viteste 2000 devirde, ve genelde 90 km hızda seyrediyorum.
    ama ilçe merkezleri ve virajlarda hızımı düşürüyorum.
    yolculuk bittiğinde yol ortalamam daaaima 60 ediyor.
    65 bile olmamıştır.
    siz nasıl 74 tuttturmuşsunuz hayret?
    gerçi benim diğer arkadaşlarımda size yakın değerler tutturuyorlar.
    ama benim ortalamam 60 ı geçmiyor.
    fakat bu 90 ı geçmeme tarzında olan sürşü çok beğeniyorum.
    güvenli, konforlu ve ekonomik oluyor.
    benim yakıtım ise 4-4.5 lt / 100 km oluyor genelde.


    Otoyol. Erişim kontrollü karayolu. Yerleşim yok, ışık yok, yoğun trafik hemen hiç yok, yavaşlanacak viraj yok. 2 tünel 3 ciddi rampa var.
    Otoyola ilk çıktığımda 5. viteste gitmeye başlayınca sıfırlıyorum bilgisayarı. Otoyoldan çıkmaya yakın, kaydediyorum son verileri.




  • Bende Opel corsa 2004 1.3 motor cdti dizel araba km 120 binde baya basıyorum sürekli araba solluyor yol müsaitse 130 140 dan yavaş gitmiyorum hergün 2 sene önce hergün 80 km bu aralar hergün 40 km arabayı kullanıyorum yakıt tüketimim 100 km de 5 yada 5.5 litre civarı Borpower 250 motor yağı katkısı kullanmadan önce daha çok yakıyordu.

    Bu arada Bu sabah 23 Aralık 2010 perşembe sabahı motorin aldım gene çok zam gelmiş izmirde motorinin litre fiyatı 3.31 tl olmuş ve bu konuyla ilgili şu an hiç haber yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srabonn

    Bu arada Bu sabah 23 Aralık 2010 perşembe sabahı motorin aldım gene çok zam gelmiş izmirde motorinin litre fiyatı 3.31 tl olmuş ve bu konuyla ilgili şu an hiç haber yok.


    maalesef o kadar sindirildiki basin, artik zam haberlerini bile yapamiyorlar.
    dun gece geldi zam,7-8 kurus civarinda.
    her sabah sekizde ve aksam yedide dortlulerimizi yakarak protesto ediyoruz bu zamlari.
    herkesi bu protestoya davet ediyoruz.
  • Durmak yok, soyulmaya ve uyumaya devam.
  • Yine Zammı
    Ulan Allah Korkusu Yokmu Sizde Bee
  • quote:

    Otoyol. Erişim kontrollü karayolu. Yerleşim yok, ışık yok, yoğun trafik hemen hiç yok, yavaşlanacak viraj yok. 2 tünel 3 ciddi rampa var.
    Otoyola ilk çıktığımda 5. viteste gitmeye başlayınca sıfırlıyorum bilgisayarı. Otoyoldan çıkmaya yakın, kaydediyorum son verileri.


    Ozbak dostum derememo arkadaşımızla arada ciddi bir fark var.

    Sen 5. viteste gitmeye başlayınca sıfırlıyormuşsun bilgisayarı. Bu gerçekten çok fark ettirir.

    Bence bir de otoyol girişinde düşük hızdayken sıfırlayıp dene.

    Sağolasın.



    Haluk
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.