Şimdi Ara

MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
2
Favori
18.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    selam arkadaşlar 1.3 ler kulübünüz hayırlı olsun diyelimben de 1.5 ci olarak yanınızdayım.bir konuya açıklık getirmek istedim;şöyle ki araç boşta giderken de turboyu yağlar.eğer öyle olmasaydı bu mantığa göre araba olduğu yerde rölantide çalışırken de turbonun yağsız kalması lazımdı.ancak şöyle bir durum var;aracı yüksek devirlerde serederken birden boşa atmak zararlıdır.sonuçta 4000 devirle yağlanan turbo devri birden minimuma düşünce anlık olarak da olsa yetersiz yağlanacak bu da ömründen çalacaktır.bir de boşa attıktan sonra tekrar vitese vermek istediğinizde boşta iken nispeten soğumuş olan yağ araba vitese geçtiğinde birdenbire motorun her noktasına ulaşamayacak ve yetersiz yağlama yapabailecektir.bu sadece turboya değil motorun piston segman gibi parçalarında da uzun vadede aşınmaya sebebiyet verebilir.o yüzden dizelden ziyade hiçbir yeni nesil aracın boşa atılmaması tavsiye edilir.boşa attıysanız da aracı yüklendirmeden yavaş yavaş vitese geçirin.hepinize iyi muhabbetler...


    Siz gibi hoşsohbet ve bilgili ve paylaşımcı arkadaşlarımızı her zaman bekleriz. Dediğim gibi sadece "konu"muz <1300cc dizel. Mesaj atanın aracının ne olduğu, aracının olup olmadığı da önemli değil. Teşekkürler..




  • 6 ileri opel astra2010 1.3 cdti kullaniyorum. su ana kadar uzun yolda en az yakit seklim: 4. vites 80 cruise 3.6 lt olmustur. rekorum ise ceyhan mistik - tarsus arasi 107 km'de harcanan mazot 3.6 lt.(otoban)

    uyari icin tesekkurler. ben yokus asagi genelde 1 vites yukari atip ayagimi gazdan cekiyorum. duruma gore kucultup/buyultup yine ayagimi gazdan cekiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonsuzuncu -- 5 Aralık 2010; 13:03:14 >
  • 2010 Model 1.3 Multijet Fiorino Emotion'umla Bende Aranızdayım Arkadaşlar.
    Yeni Sayfanız Hayırlı Olsun. Hep Birlikte Bol Paylaşımlı ve Keyifli Vakit Geçiririz Umarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Eğer yola çıktığınızda rampa yukarı ya da düz yolda gazlı kullanırsanız 2-3 km içinde de ısınıverir motor ama turbonun ömründen de ömür gider o arada.


    Önümüz Kış.
    Özellikle Şu Aralar Aracımızın Motorunu Doğru Bir Şekilde Isıtmak,
    ve Motorumuzun Isınması Esnasında Turboya Zarar Vermemek İçin Ne Gibi Alternatifler Önerebilirsiniz ?
  • Kural bellidir, soğuk havalarda (Sıfırın altındaki sıcaklıklarda) gaz vermeden ve hareket etmeden aracın rolantide en az bir dakika çalışması gerekir. Motor, normal sıcaklığına ulaşıncaya kadar da yüksek vites ve devirlere çıkmamak gerekli. Ilıman havada bu süreler biraz daha azalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 5 Aralık 2010; 18:58:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonsuzuncu

    6 ileri opel astra2010 1.3 cdti kullaniyorum. su ana kadar uzun yolda en az yakit seklim: 4. vites 80 cruise 3.6 lt olmustur. rekorum ise ceyhan mistik - tarsus arasi 107 km'de harcanan mazot 3.6 lt.(otoban)

    uyari icin tesekkurler. ben yokus asagi genelde 1 vites yukari atip ayagimi gazdan cekiyorum. duruma gore kucultup/buyultup yine ayagimi gazdan cekiyorum...



    2006 astra cdti aracim ile dediginiz rekoru 800km boyunca yaptim Denizli-Aydin-Bodrum--Soke-Kusadasi-Denizli olmak uzere bir depo ile 1200km yol yaptim.

    2006 megane dci 150bin km arac ile ortalama 5.2lt yakiyorum
  • Arkadaşlar herkese selamlar. Düne kadar 99 1.4 Palio'm vardı. Alalı 1 yıl olmuştu. LPG'de ne yapsıysam 30 krş'un altına düşüremedim. 2-3 ay git gel sanayi, ayar ayar... Dene dene, bıktım usandım. Sonunda satmaya karar verdim ve önceki gün sattım. Tabi satmaya karar verdikten sonra ne alacağımı çok ama çok düşündüm. Az buçuk modelli olsun, yakıtı düşük olsun. Palio gibi bişi olsun. Sabah 5'lere kadar dnnm frm'un altını üstüne getirdim. Yok wv, yok corsa 1000 cc, yok skoda, toyota vs... Özellikle corsa 1000 cc üzerinde çok durdum. Sonunda clio dizel ile palio mj arasında gidip geldim. Sordum, soruşturdum, kullananlara sordum. 2-3 aydır beynim acaip yoruldu. VE EN SONUNDA PALİO 1.3 MULTİFET almaya karar verdim. 85 bin'de 2004 model tertemiz, bakımları dışında anahtar değmemiş, boyasız, değişensiz, kazasız bir MJ buldum. Dün pazarlığı yaptım ve nasipse salı yada çarşamba alım-satımı yapıcaz. Küçük bir deneme sürüşü yaptım. Kullanımı benzinliden baya bi farklı geldi. Üstelik kullanmayanların ses dediği şeyden eser yok. Normal motor sesi. Rahatsız eden değil, tat veren bi ses yani. Sanırım en doğru kararı verdim. Şehir içi 14 krş, uzun yol 12 krş yakan bir otomobil. Henüz almadım ama BEN ARACIMI BULDUM VE EVLADİYELİK BİNERİM diyorum. Yani bende artık aranızdayım. İlk sürüşümü, yakıtını, perfoemansını adım adım paylaşacağım. Fikirlerinizi de alacağım. Şimdiden teşekkür ederim. Kısaca çok donanım, kasa, hız vs. takıntısı olmayan ben aracımı buldum diyorum , dizel korkutuyordu o da gitti ve çok mutluyum. Kullanan arkadaşlar bir iki bişiler söyleyebilirse sevinirim. :)))




  • Aracı almadan önce mutlaka farklı yerlere incelettirin, servis bakımlı ise servisten bakım geçmişine baktırın, Tramer'de sorgulama yaptırın. Eğer bunlar tamamsa ve kliması da varsa uzun süre ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Aracı almadan önce mutlaka farklı yerlere incelettirin, servis bakımlı ise servisten bakım geçmişine baktırın, Tramer'de sorgulama yaptırın. Eğer bunlar tamamsa ve kliması da varsa uzun süre ihtiyaçlarınızı karşılayacaktır.


    Teşekkür ederim. Tavsiyelerinize uyucam... Araç klimasız ama ben klimaya çok ihtiyaç duyan biri deilim. Günlük ortalama 20-30 km. Bikaç ayda bir gittiğim en uzun yol 100 km. Onun dışında yaz aylarında her hafta sonu 20-30 km uzaklıktaki sahiller. Gipip gelirkende cam açıveririm.
  • 2010 peugeot bipper 1,4HDİ 70bg şehir içinde 5,5litreyi gördüm 5300km de sizce nsl yazın tatile gittiğimde yer yer klıma acık yeryer 120ve üstü ama genelede 90la gittim 650km yol yaptım 95tl mazot yaktım sızce nasıl yakıtı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erc91

    2010 peugeot bipper 1,4HDİ 70bg şehir içinde 5,5litreyi gördüm 5300km de sizce nsl yazın tatile gittiğimde yer yer klıma acık yeryer 120ve üstü ama genelede 90la gittim 650km yol yaptım 95tl mazot yaktım sızce nasıl yakıtı



    bence gayet güzel bir değer neticede dik yamaç felan çıktıysan araç bayağı fark ettiriyor araç motor gücünden direk yakıt gücüne geçiyor..... birde klimada açık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren

    İzmir Edirne yolunda imzadaki araç ile 5 kişi + bagaj full + yakıt deposu full 90km sabit hızda c.cotrol ile aşağıdaki değeri yakaladım.



    6. viteste dimi üstadım....


    90km sabit hızda 6. vites büyük geliyor. 5. viteste 90km c.control ile bu değeri yakaladım. Ayrıca aynı depodaki yakıt ile 1180km yol geçtim.

    120km 6. viteste c.control ile 4,5 ortalamayı yakaladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhaneren

    İzmir Edirne yolunda imzadaki araç ile 5 kişi + bagaj full + yakıt deposu full 90km sabit hızda c.cotrol ile aşağıdaki değeri yakaladım.



    6. viteste dimi üstadım....


    90km sabit hızda 6. vites büyük geliyor. 5. viteste 90km c.control ile bu değeri yakaladım. Ayrıca aynı depodaki yakıt ile 1180km yol geçtim.

    120km 6. viteste c.control ile 4,5 ortalamayı yakaladım.




    biz izmire gittik hocam ort. 5,3 lt yaktı. klima açık ort hız 130, 5 kişi + bagaj dolu.... c.control çok işe yarıyor uzun yolda.....




  • 2010 opel astra 1.3 cdti essentia 6 ileri manuel

    Ahh 5 bg daha olsa çok daha iyi olurdu

    ama kokluyor yakıtı bu da gerçek

    bu klube bir de start&stop özelliği eklense nasıl olurdu diye düşünüyorum???

    Acaba Start&stop da eklense 1 depoyla ne kadar daha fazla yapardık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy
    aracı boşta kullanmak turboya zarar verir araç boştayken turbo yağlama yapmaz

    yapar hocam.. motor ve turbo aynı yağ pompasından beslenirler.. bu pompa da egzantrik milinden hareket alır,motor çalıştığı sürece turbo yağlanır


    Aslında arkadaş eksik ama doğru söylemiş.Evet motor çalıştığı sürece araç yağlama yapar(rölanti yağlaması) fakat yokuş aşağı vites boşta şekilde inilirse mevcut yağlama basıncı yeterli gelmez.Bu yetersizlik motor hacmi arttık sıra daha da belirginleşir.Küçük hacimli motorlarda belki fazla hissedilmez ama örneğin kamyon ve çekicilerde ( ortalama 10 lt civarı motor hacmi var ve 30-50 lt motor yağı alır) uzun bir yokuşta aracı boşa alır ve inerseniz motoru yersiniz.Kullanım kitapçıklarında da bu durum koyu puntolu olarak yazar,boşta araç yeterli yağlama basıncı sağlayamaz diye.




  • uzunyol (e5). daha iyi olabilirdi neyse :D (2010 astra classic 3 1.3 cdti manuel)

     MAKSİMUM 1300cm3 DİZEL GRUBU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonsuzuncu -- 6 Aralık 2010; 0:04:11 >
  • Yahu bizde dizelciyiz dışlamayın bizi Benim arabamda çoğu küçük motorlu benzinliye taş çıkartır yakıt tüketiminde

    Ekleyin, Bmw 3.20D ROTFLMAO



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 6 Aralık 2010; 0:09:00 >
  • Multijet motor 95 bg olarak Punto da yok diye biliyorum ama yanılıyor muyum?

    Bu arada hayırlı olsun güzel bir klüp olmuş.
  • 1.3 cdti corsa sport 90hp ekle hocam benide. Keşke benimde yol bilgisayarım olsada öğrenebilsem anlık yakıtı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uzerme jr. -- 6 Aralık 2010; 0:22:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    selam arkadaşlar 1.3 ler kulübünüz hayırlı olsun diyelimben de 1.5 ci olarak yanınızdayım.bir konuya açıklık getirmek istedim;şöyle ki araç boşta giderken de turboyu yağlar.eğer öyle olmasaydı bu mantığa göre araba olduğu yerde rölantide çalışırken de turbonun yağsız kalması lazımdı.ancak şöyle bir durum var;aracı yüksek devirlerde serederken birden boşa atmak zararlıdır.sonuçta 4000 devirle yağlanan turbo devri birden minimuma düşünce anlık olarak da olsa yetersiz yağlanacak bu da ömründen çalacaktır.bir de boşa attıktan sonra tekrar vitese vermek istediğinizde boşta iken nispeten soğumuş olan yağ araba vitese geçtiğinde birdenbire motorun her noktasına ulaşamayacak ve yetersiz yağlama yapabailecektir.bu sadece turboya değil motorun piston segman gibi parçalarında da uzun vadede aşınmaya sebebiyet verebilir.o yüzden dizelden ziyade hiçbir yeni nesil aracın boşa atılmaması tavsiye edilir.boşa attıysanız da aracı yüklendirmeden yavaş yavaş vitese geçirin.hepinize iyi muhabbetler...


    Siz gibi hoşsohbet ve bilgili ve paylaşımcı arkadaşlarımızı her zaman bekleriz. Dediğim gibi sadece "konu"muz <1300cc dizel. Mesaj atanın aracının ne olduğu, aracının olup olmadığı da önemli değil. Teşekkürler..

    Rica ederim.Nazik mesajınıza teşekkür ederim.Teorik olarak edindiğim bilgileri siz dizelci arkadaşlarımla paylaşmaktan keyif duyacağım




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.