Şimdi Ara

2011 Mazda 6 Sport alındı (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
321
Cevap
2
Favori
31.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eatag

    müteferric - daha önce cevap veremediğim anahtarsız giriş sistemi sorusunun cevabı: anahtar dışarıda kaldığında araç çalışmıyor, elektrik sistemi devreye girmiyor.

    Selamlar

    Harika imiş.İnsan bunu gördükten sonra kontak anahtarlı bir araca kolay kolay alışamaz,kullanası gelmez
  • Evet 2000 motor ekstra kazık ama 1600 de de devlet tarafından kazıklanıyoruz zaten. Türkiye'de araba işi mantık işi olmaktan çıktı ama hayatta yaşanacak zevkler var ne yapalım :)

    Tüm hayırlı olsun dileklerinde bulunan arkadaşlara teşekkürler
  • @eatag hayırlı olsun.
    araç gerçekten harika 6.000 kmye ulaştık.ne bir sorununu gördük nede öyle aşırı yakıt tüketimini.tek sorunu vergisi ama ona da alıştım.araba almanın her türlü zarar olduğunu düşünürsek vergisi aklıma bile gelmiyor.sadece araba sürmenin keyfini yaşıyorum. :)
  • bi burban kesin maaşallah kazasız belasız kullanmalar.
  • Arkadaşlar uzunca bir süredir işlerimin yoğunluğu nedeniyle foruma giremiyordum.Kendi açtığım konuyu allahtan dostlar doldurmuşlar:)

    Aracı Allah herkese nasip etsin inanın bu denli keyifli bir araba kullanmamıştım.323 Familia deneyimim vardı (9 sene) ama 2 lt motor ve 6 bamşka gerçekten.Sollama da otomatik zorda bırakır diye düşünürdüm ama gaza biraz yüklendiğinizde sol şerit bitiveriyor.Dar yollarda kamyon ya da ağır araç geciktirmesi söz konusu bile değil.Adamı zorla 20 lik delikanlı gibi araç sürmeye teşvik ediyor:).Yakıt tüketimim ortalama 45 km hızda 9,7 lt ye düştü (Delikanlı gibi sürüşle) Yani bu ağırlıkta ve 2 lt kapasiteli motorla daha ne istenebilir ki.Seve seve vergisini vereceğim.(Bu denli yüksek olmasa daha iyiydi ama ne yapalım)

    Aracı gece kullanmak çokçok daha keyifli ışıkları ve hasta olduğum o küllüğü aydınlatan minicik mavi led :)

    18 jantın hiçbir dezavantajını görmedim.Ancak aracım daha 500 km iken su dolu çukura (15 cm derinlik ve keskin kenarlı) düşünce sol ön lastik yarıldı .Allahtan aracı alırken aynı jant ve lastikli stepne için ortalığı birbirine katmışım. Mazda yol servisi 40 dk sonra 65 km ye yedek lastik yetiştirdi,taktı geçmiş olsun deyip gitti.

    Eh müşteri memnun olmasın da kim olsun ?

    Yağmur sensörü çok hassas inanın silecek çalışınca serpinti olduğunu farkettim geçen de hani yalnız olsam ihtiyarlık diyeceğim de ,eşim de şaşırdı.

    İnşallah aracı yıkatınca fotograflayıp bolca yükleyeceğim.Haa bir de arabamı markete gitmek için kullanan komşum ( Mercedes bmw mini cooper porsche kullanan ) şimdilik kendisi ,bir iki ay sonra eşi kullansın diye mazda 3 aldı .

    Ve bu aralar Mazda gerçekten yollarda sıklıkla boy göstermeye başladı.Demek ki Mermerler tozu markanın üstünden kalkmaya başladı.

    Tüm dostlara iyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a1can

    Arkadaşlar uzunca bir süredir işlerimin yoğunluğu nedeniyle foruma giremiyordum.Kendi açtığım konuyu allahtan dostlar doldurmuşlar:)

    Aracı Allah herkese nasip etsin inanın bu denli keyifli bir araba kullanmamıştım.323 Familia deneyimim vardı (9 sene) ama 2 lt motor ve 6 bamşka gerçekten.Sollama da otomatik zorda bırakır diye düşünürdüm ama gaza biraz yüklendiğinizde sol şerit bitiveriyor.Dar yollarda kamyon ya da ağır araç geciktirmesi söz konusu bile değil.Adamı zorla 20 lik delikanlı gibi araç sürmeye teşvik ediyor:).Yakıt tüketimim ortalama 45 km hızda 9,7 lt ye düştü (Delikanlı gibi sürüşle) Yani bu ağırlıkta ve 2 lt kapasiteli motorla daha ne istenebilir ki.Seve seve vergisini vereceğim.(Bu denli yüksek olmasa daha iyiydi ama ne yapalım)

    Aracı gece kullanmak çokçok daha keyifli ışıkları ve hasta olduğum o küllüğü aydınlatan minicik mavi led :)

    18 jantın hiçbir dezavantajını görmedim.Ancak aracım daha 500 km iken su dolu çukura (15 cm derinlik ve keskin kenarlı) düşünce sol ön lastik yarıldı .Allahtan aracı alırken aynı jant ve lastikli stepne için ortalığı birbirine katmışım. Mazda yol servisi 40 dk sonra 65 km ye yedek lastik yetiştirdi,taktı geçmiş olsun deyip gitti.

    Eh müşteri memnun olmasın da kim olsun ?

    Yağmur sensörü çok hassas inanın silecek çalışınca serpinti olduğunu farkettim geçen de hani yalnız olsam ihtiyarlık diyeceğim de ,eşim de şaşırdı.

    İnşallah aracı yıkatınca fotograflayıp bolca yükleyeceğim.Haa bir de arabamı markete gitmek için kullanan komşum ( Mercedes bmw mini cooper porsche kullanan ) şimdilik kendisi ,bir iki ay sonra eşi kullansın diye mazda 3 aldı .

    Ve bu aralar Mazda gerçekten yollarda sıklıkla boy göstermeye başladı.Demek ki Mermerler tozu markanın üstünden kalkmaya başladı.

    Tüm dostlara iyi forumlar.


    araba hakkında bilgisi olan insanlardan,kullanan insanlardan böyle güzel yorumlar görmek beni her geçen gün aracıma daha da yakınlaştırıyor.mazda 6'yı kullanmadan yok sorunludur,yok parçası pahalıdır,asrın hatası gibi gerçekle alakası olmayan yorumlarda bulunan insanlar umarım bu yorumları okurlar.Gerçekten bir mazda kullanan insanları dinledikçe mazdaya yürütülen karalama kampanyasının ne denli büyük olduğu görülüyor.(iyimser olmak gerekirse:önyargı)




  • Hepiniz gule gule kullanin:)darisi basima.eatag arkadasimiz arka cam rezistansi gec aciyor demis dogrudur.benim mazda 3 de cok gec bugu aciyordu hatta bozuk diye servise goturecektim ama birkac hafta sonra canavar gibi acmaya basladi.sebebini bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric


    quote:

    Orijinalden alıntı: eatag

    müteferric - daha önce cevap veremediğim anahtarsız giriş sistemi sorusunun cevabı: anahtar dışarıda kaldığında araç çalışmıyor, elektrik sistemi devreye girmiyor.

    Selamlar

    Harika imiş.İnsan bunu gördükten sonra kontak anahtarlı bir araca kolay kolay alışamaz,kullanası gelmez



    Aynen ama alışmak lazım bilmiyorum özlermiyim anahtarı çevirmeyi özler miyiz diğer yönden çok kullanışlı yakıtıda düşürür dur kalkta ama bir yandanda daha hiç çevirmemişler için bir etkisi olmayacaktır benden ondan bile zevk alıyorum kullanmanın bir parçası benim için..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmavisin -- 28 Ocak 2011; 15:04:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOKBAR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric


    quote:

    Orijinalden alıntı: eatag

    müteferric - daha önce cevap veremediğim anahtarsız giriş sistemi sorusunun cevabı: anahtar dışarıda kaldığında araç çalışmıyor, elektrik sistemi devreye girmiyor.

    Selamlar

    Harika imiş.İnsan bunu gördükten sonra kontak anahtarlı bir araca kolay kolay alışamaz,kullanası gelmez



    Aynen ama alışmak lazım bilmiyorum özlermiyim anahtarı çevirmeyi özler miyiz diğer yönden çok kullanışlı yakıtıda düşürür dur kalkta..

    sorulan soruyu okumadımda hemen kısacık bi soru sorayım bu özellik bütün mazda6lardamı var yoksa opsiyonmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpello


    quote:

    Orijinalden alıntı: GOKBAR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric


    quote:

    Orijinalden alıntı: eatag

    müteferric - daha önce cevap veremediğim anahtarsız giriş sistemi sorusunun cevabı: anahtar dışarıda kaldığında araç çalışmıyor, elektrik sistemi devreye girmiyor.

    Selamlar

    Harika imiş.İnsan bunu gördükten sonra kontak anahtarlı bir araca kolay kolay alışamaz,kullanası gelmez



    Aynen ama alışmak lazım bilmiyorum özlermiyim anahtarı çevirmeyi özler miyiz diğer yönden çok kullanışlı yakıtıda düşürür dur kalkta..

    sorulan soruyu okumadımda hemen kısacık bi soru sorayım bu özellik bütün mazda6lardamı var yoksa opsiyonmu

    Şuan satılan bütün Mazda6'larda (ki tek paket,sport donanım olarak satılıyor zaten) standart.Mazda6'da neredeyse hiç opsiyon yok,sunroof,adaptif bi-xenon farlar,bose ses sistemi v.s hepsi ''standart'' olarak geliyor




  • Müteferric sanada alalım bir tane:)






















    şöyle beyaz insignia:D
  • Resmi göremiyorum fakat destek çıkarsan neden almayayim GökbarŞu an 1-0 olsun bizim olsun durumunda olduğum için hayır demem:) he,seçme şansım olursa 6seçerim o ayrı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eatag


    quote:

    Orijinalden alıntı: Müteferric

    Genel bir izlenim olsa güzel olurdu:)Eğer spesifik olarak meraklarımı sorarsan;
    -Motor performansı,ilk hızlanma ve ara hızlanmalar..
    -Şanzıman geçişleri,hızlı mı,ani hızlanmanın gerektiği zamanlarda çoklu vites değiştiriyor mu?
    -Yakıt tüketimi ortalama ve genellikle ne tarz kullanıyorsun/şehiriçi,şehirdışı v.s)
    -Yol tutuş ve direksiyon tepkilerini sormama gerek yok,zaten yabancı testlerde övülüyor bu konuda;)
    -Arka koltuklar yatırılınca bagajda düz bir zemin elde ediliyor mu yoksa,koltukların olduğu yerler yüksekte mi kalıyor?
    -Kasko ne kadara mal oldu?Yaptırmadınız da biliyorsanız tam ücreti,hasarsızlık indirimi alınmış hali değil:)
    -18 jantlar bozuk yollarda rahatsızlık veriyor mu?
    -Bir de anahtarsız giriş sistemi nasıl çalışıyor,mesela siz anahtarla beraber(kumanda desek de olur ama) aracın dışında olsanız dahi,sürücü koltuğuna oturan biri aracı çalıştırabilir mi?

    Şimdilik bunlarBiraz fazla oldu ama gerçekten makyajlı kasa ile bilgi bulmak zor..Mazda fan sitelerinde bile şimdiden teşekkür ederim


    Evet tekrar yazmaya çalışayım:

    1) Performans: 0-100 ü deneme şansım olmadı çünkü hem motor yeni hem de öyle bir yol bulamadım, ama zaten fabrika verileri belli, çok fazla bir beklentim de ihtiyacım da yok. Beni esas ilgilendiren ara hızlanma ki onu birkaç kere yaptım, şöyle ki 30'la falan giderken ani sollama yapman gerektiğinde araç acaip tepki veriyor, göz açıp kapayıncaya kadar sollamayı tamamlıyorum. Bunu yaparken gazı köklemek değil de biraz yüklenmek daha iyi sanki, nedenine gelince, köklediğinde vites 2-3 kademe aşağı düşüyor, bu da bir zaman kaybı oluşturuyor, onun yerine biraz gaz verirsen çok çabuk alt vitese düşüp fırlıyor araba. Zamanla hangisinin daha iyi olduğunu görecez.

    2) Yukarıda dediğim gibi köklemediğin sürece şanzıman geçişi gayet hızlı, bir de şanzıman benim sevdiğim tip, ben biraz klasik tip şanzımanı seviyorum mesela eski aracım Honda Jazz da CVT vardı ondan zevk almıyordum yani vites geçişlerini hissetmem lazım. Kastettiğim sarsıntı değil ama motor sesinden anlaşılıyor geçişler. Tabi motor sesini duymak için de Bose un sesini bayağı kısman lazım :) Triptroniğin de F1 tip yerine vites kolundan kumandali olması özel olarak tercih ettiğim bir özellik.

    3) Yakıt tüketimi: bunun için çok erken çünkü aracı doğru dürüst süremedim. Evle iş arası 2 km ve bol trafik lambalı bir yol, araç ısınana kadar yol bitiyor, dolayısıyla şu anda 16 lt yakıyorum. Ortalama hızım 18 km/h. Aynı güzergahta Honda Jazz 11 yakıyordu. Biraz değişik ve uzun bir güzergahta kullanabilirsem şehir içi fabrika değerine inerim sanırım.

    4) Yol tutuş direksiyon v.b. dediğin gibi tartışılacak bir konu değil, çok çok iyi.

    5) Arka koltukların yatırılma mevzusunu hiç denemedim, denersem haber veririm. Keza anahtarsız giriş meselesi benim de aklıma geldi ama henüz denemedim. Sanırım algı mesafesinin dışına çıkılırsa sorun olmaz (1.5 m falan). Bir de yedek anahtar içeride unutulursa alarm veriyor.

    6) Kasko 1640 TL, full. Hasarsızlık indirimsiz fiyat. Allah muhtaç etmesin.

    7) 18" janttan bir rahatsızlığım yok ama zaten araç yeni olduğu için çok dikkatli sürüyorum. Zamanla sabrım taşacaktır tabii :)

    Gelelim mesak edenler için eksilere:

    1) Arka rezistansın cami temizlemesi biraz uzun sürüyor sanki.

    2) Şöför kapısındaki cam ve ayna ayar düğmelerinden sadece ön cam düğmesinin ışığı var. Diğerleri karanlıkta gözükmüyor. Ben yerlerine alıştım gerçi ama ışıkları olsaydı daha iyi olurdu.

    Bir de araç bayağı büyük, hele Honda Jazz'dan sonra...Gerçi ön arka park sensörleriyle işimizi görüyoruz ama biraz zaman alıyor. Hani o devasa bagajdan bir 10 cm keselim deseler hayır demezdim :) Bu arada ön arka park sensörü demişken köşelere de kumanda ediyor, dar bir yerden iki araba arasından falan geçerken çok işe yarıyor.

    Genel olarak benim tam istediğim araç diyebilirim, ama evet Türkiye ve hele de İstanbul gibi bir şehir için biraz lüks bir tercih, bunu biliyordum zaten.



    Aracın eksi yönü olarak belirttiğiniz 2 numaralı paragrafla ilgili bir itirazım var. Şöyle ki bende 2010 model mazda 6 araç var. Bu araç ile ilgili açtığım konu ise şu:http://forum.donanimhaber.com/m_35809612/mpage_1/key_/tm.htm Cam ayar düğmesi dört adet dördü de ışıklı. Ancak cam kilidine bastığınızda sadece ön cam ayar düğmesinin ışığı yanıyor diğerleri yanmıyor. Cam kilidini devre dışında bırakınca tüm ayar düğmelerinin ışıklandırması çalışıyor. Bu durum bir eksi değil. Arka cam reziztansının buzu temizlemesi uzun sürmüyor. Ford focus hb aracımız ile aynı sürede temizliyor camı ama mazda 6 nın camı daha büyük tabii ki. Bunlar bence eksik yönler değil. Saygılar.




  • kubilay06, yanılmış olmayı çok isterdim ama malesef ilk denediğim şey cam kilit düğmesiyle oynama oldu, ışıklar yine yanmıyor. Cam kilit düğmesine basınca yolcu kapılarındaki düğmelerin ışıkları sönüyor, ama şöför kapısında değişen birşey yok. Servise de sordum, sağolsunlar çok ilgilendiler, Mazda'ya sordular, sonra beni aradılar, Mazda'dan gelen cevap "bu modeller böyle". Demek ki Sport versiyonda böyle birşey yapmışlar. Servis de pek anlam veremedi. Pek kafaya takılacak birşey değil zaten.

    Arka rezistansa gelince, bunla ilgili bir sıkıntım kalmadı gayet güzel çalışıyor. Belki yeni olduğu içindi, teknik bir açıklaması vardır mutlaka.

    Bununla birlikte ön cam buğu açma süper özellik. Ön camda bildiğim kadarıyla rezistans yok ama bir düğmeye bastığınızda klimayı gerekli ayarlara getirerek buğuyu anında çözüyor, en güzel tarafı da işiniz bitip düğmeye tekrar bastığınızda ayarların tekrar eski haline dönmesi.




  • İlginç benim aracımda dört camın da ışığı normal çalışıyor. Öncamda rezistans yok ama dediğiniz gibi buz çözücü düğmesine basmak yeterli oluyor buzu hemen eritiyor. Güle güle kullanın. Ben aracımı alalı 1 yılı geçti. Memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    İlginç benim aracımda dört camın da ışığı normal çalışıyor. Öncamda rezistans yok ama dediğiniz gibi buz çözücü düğmesine basmak yeterli oluyor buzu hemen eritiyor. Güle güle kullanın. Ben aracımı alalı 1 yılı geçti. Memnunum.


    Teşekkürler. Siz de güle güle kullanın
  • bu dünya güzeli kasanın yenisini çok merak etmekteyim
  • Aslında 2011 modeller yeni kasa değil makyajlanmış kasa. Motorda da iyileştirme güç artışı ve yakıt tüketiminde düşüş sağlanmış. Makyajlı hali ve makyajsız hali olsun bence çok güzel bir tasarımı var. Bunun yanı sıra sorunsuzluk satın alıyorsunuz bu araçla birlikte.
  • Tabii bir de inanılmaz keyifli bir sürüş satın alıyorsunuz. Yola hakim ve motor gücünü tam anlamıyla yola aktaran bir araç. Tork ve beygir ayarı çok iyi yapılmış. Tork kaybı yok. Elinizin altında gücün bulunduğunu biliyorsunuz. Yol tutuşu çok çok iyi bir araç. Aracı izinden çıkarmak imkansız gibi. İmkanı olanlar bu aracı mutlaka düşünsün ve bir test etsinler. Test edince dediklerimi daha iyi anlayacaklardır.
  • 2013 sonunda çıkacak yeni kasadan bahsetmiştim
    cvb nız için tşk
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.