- x
2011 Mazda 6 Sport alındı
319 Cevap22695 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3] 5 6      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Aralık 2010; 20:35:22 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM


quote:

Orijinalden alıntı: a1can




Sonuna smile eklemekle iyi etmişsin çünkü gerçekten komik :) bir 5000 de espri indirimi yaparım

acı ama gerçek seneye satmazsan 2 yıl sonra bu gerçekle karşılaşacaksın

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Aralık 2010; 20:39:15 


quote:

Orijinalden alıntı: M.C karakaçan



acı ama gerçek seneye satmazsan 2 yıl sonra bu gerçekle karşılaşacaksın


30 bin tl yi bir arada gördünmü sen?


 
3523 Mesaj
9 Aralık 2010; 20:41:17 


quote:

Orijinalden alıntı: M.C karakaçan



acı ama gerçek seneye satmazsan 2 yıl sonra bu gerçekle karşılaşacaksın

şakamısın sen arkadaşım
niye çeneni yoruyor ki adamın arabası? alınmış bitmiş hala saçma sapan insanın sinirini bozan yorum yapıyorsun.
Alamıyorsan hayırlı olsun kaza bela vermesin de geç
ne biçim insanlar var yahu


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


969 Mesaj
9 Aralık 2010; 20:45:20 

2008 Mazda6 lar şuan 50küsürden satılıyorlar ki,o zamanlar da dynamicler 57-58 civarında satılıyorlardı..Sen otuza aldığında da 2 sene sonra ben de senden 150 kontöre(30 liaraya takabül) alayım o zaman...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Aralık 2010; 21:04:13 


quote:

Orijinalden alıntı: safa_oyuncu

Öncelikle hayırlı olsun.Bence çok güzel bir araç farklı olmak isteyenlerin tercihi

0



amerıkan versıyonu avrupa versıyonundan dha hoş gözüksede resımlerde,ebay amerıkadakı resımlere bakınca hayalkırlıgı,
netcarshow.com dan mazda 6 ya vay dıyorsun ama....


 
32 Mesaj
9 Aralık 2010; 21:05:28 

iki resim bir de bonus :)

0


0


0


Ekteki dosya (3)


_____________________________



401 Mesaj
9 Aralık 2010; 21:08:36 

bir "hayırlı olsun" demek neden bazılarının bu kadar zoruna gider anlamak mümkün değil.

tekrar tekrar hayırlı olsun arkadaşım.kazasız belasız bin aracına


_____________________________



972 Mesaj
9 Aralık 2010; 21:17:52 

sizin adınıza çok sevindim.. o duyguyu bilmem ama amcamın 0 aracını almaya bırlıkte gıtmıstık..çok hoş bir duygu kazasız belasız iyi günlerde kullanın


_____________________________



972 Mesaj
9 Aralık 2010; 21:20:47 

sizin adınıza çok sevindim.. o duyguyu bilmem ama amcamın 0 aracını almaya bırlıkte gıtmıstık..çok hoş bir duygu kazasız belasız iyi günlerde kullanın


_____________________________



972 Mesaj
9 Aralık 2010; 21:22:56 

sizin adınıza çok sevindim.. o duyguyu bilmem ama amcamın 0 aracını almaya bırlıkte gıtmıstık..çok hoş bir duygu kazasız belasız iyi günlerde kullanın


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
9 Aralık 2010; 22:11:00 


quote:

Orijinalden alıntı: éLégancé

gokbar arkadaşım araban nedir? insigniayı kullanmadan nasıl övüyorsun.

kaldıki güzellik görecelidir.mazda6 bence oldukça üstün.arkadaşın kafasını karıştırmakla eline ne geçecek...hem boşuna heveslenme 6'nın tadını aldıktan sonra insigniaya bakmaz bile


edit: bilgi yanlışlığı.



Saf ,salak yorum yapıp durmayın nerde insigniayı övmüşüm hangi mesajımda bir tek sınıfının lideri bence lafım var evet kullandım insignia 1.6 turbo 10 numara araba ki kullanmasamda övemem diye birşey yok burda kaç kişi arabaları kullanıpta övüyorki bir * bilmeden yorum yapıyorsun sonra edit vs. değiştir başka adamdan duyuncada söyleydi böyleydi de boş işler..


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
9 Aralık 2010; 22:13:48 


quote:

Orijinalden alıntı: a1can

Arkadaşlar iyi niyetli mesajlara tekrar teşekkürler.Gerçekten sürüş keyfi neymiş hatırladım.Araçtan inesim gelmiyor.Koltuk ve direksiyon ayarıyla her insan kendini tv koltuğunda olduğu kadar rahat hissedebilir bu kabinde.Ses sistemi kusursuz,rvm nin kör nokta uyarısı çok yaralı,motor çok sessiz,bagajın vites parkta değilken açılmaması çok güvenli,aerodinami gerçekten muhteşem ,sunroof açıkken dört koltukta da saç teliniz bile kıpırdamıyor.

0-100 km hızlanması çoğu kimseyi tatmin etmeyebilir ama benim için yeterli.Çok çok keyifli bir araç.Gerçekten tüm arkadaşların en azından bir test sürüşü yapmasını öneririm.Ben mazda 3 le yapmıştım ama 6 yı bir kullanın mutlaka.Maalesef sadece 3 leri test aracı yapıyorlar..bastırın ve deneyin ama şöyle bir 10 km en azından..

Herkese sevgiler,saygılar



Hayırlı olsun abicim mesajlarım sana kasıtlı değil bunu bilmeni isterim..

Hayırlı olsun abicim tekrar yorumlarım sana kasıtlı değil onu bilmeni isterim..


_____________________________



10453 Mesaj
10 Aralık 2010; 11:44:34 

@a1can hocam: özellikle isteğim olan iç mekan resimlerini koyduğunuz için teşekkür ederim, lütfen çekemeyenlerin yorumlarına aldırmayız, forumumuzda her markanın bir tane çekemeyen temsilcisi bulunuyor Alışıyorsunuz bir süre sonra.

Koltuklarınız enfes duruyor, koruma yaptırmayı unutmayın, camlarınızda film olsa bile aracı gölge yerlere park etmeye özen gösterin, dışarıda çok fazla yıkamacıya vermeyin, mümkünse pazar sabahı çıkın bakımınızı kendiniz yapın


_____________________________



 
76 Mesaj
10 Aralık 2010; 12:13:01 

Hayırlı olsun arkadasım. Kazasız belasız kullanmanı dilerim

Hayalimdeki araclardan biri.

Peu 406 mı aldıgımda da bana herkes passat varken alınır mı dediler. Passat ne kadar iyi olsada için ısınmadı bu araca. Bana cok itici geliyor.

Sıfır d sınıfı araç alan kişi zaten vergisi , benzini , 2. elini dert edecek kişi değildir. Dert edecekse, mali gücü yoksa ise c sınıfı araclara bakması gerekir.


Bugün sıfır d sınıfı araç alabilecek olsam

Mazda 6
S 60
Subaru Legacy
Accord
Super B
C5
Avensis
Laguna
Passat
Tekrardan hayırlı olsun



_____________________________



 
1984 Mesaj
10 Aralık 2010; 12:45:47 


herkes sanki aynı arabaya binmek zorunda, o alınırmı bu alınırmı. Mazda 6 alınır canavar gibi araba. alan iyi etmiş güle güle binsin.




quote:

Orijinalden alıntı: tr1u5148

Hayırlı olsun arkadasım. Kazasız belasız kullanmanı dilerim

Hayalimdeki araclardan biri.

Peu 406 mı aldıgımda da bana herkes passat varken alınır mı dediler. Passat ne kadar iyi olsada için ısınmadı bu araca. Bana cok itici geliyor.

Sıfır d sınıfı araç alan kişi zaten vergisi , benzini , 2. elini dert edecek kişi değildir. Dert edecekse, mali gücü yoksa ise c sınıfı araclara bakması gerekir.


Bugün sıfır d sınıfı araç alabilecek olsam

Mazda 6
S 60
Subaru Legacy
Accord
Super B
C5
Avensis
Laguna
Passat
Tekrardan hayırlı olsun




Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Aralık 2010; 12:49:57 


quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR




0

0


0


Mazdanın en çirkin resmiyle insignianın en güzel resmini yan yana getir yaşasın opel Amerikan pazarına bile girememiş opelden bahsediyoruz gelmiş mazda ile kıyaslıyorsun


510 Mesaj
10 Aralık 2010; 14:45:52 


quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR





Saf ,salak yorum yapıp durmayın nerde insigniayı övmüşüm hangi mesajımda bir tek sınıfının lideri bence lafım var evet kullandım insignia 1.6 turbo 10 numara araba ki kullanmasamda övemem diye birşey yok burda kaç kişi arabaları kullanıpta övüyorki bir * bilmeden yorum yapıyorsun sonra edit vs. değiştir başka adamdan duyuncada söyleydi böyleydi de boş işler..

ben o mesajı insanları yanlış bilgilendirmeme adına editledim ... senin gibi araca binmeden yorum yapmıyorum... insignia kullanmadığınıda iddia ediyorum.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Aralık 2010; 14:57:37 


quote:

Orijinalden alıntı: speed need



Mazdanın en çirkin resmiyle insignianın en güzel resmini yan yana getir yaşasın opel Amerikan pazarına bile girememiş opelden bahsediyoruz gelmiş mazda ile kıyaslıyorsun



kım demiş yok dıye ,marka farklı olsa da VAR,BUICK REGAL

0


Ekteki dosya (1)


5856 Mesaj
10 Aralık 2010; 15:29:10 

Şöyle bişey alsan 20 milyara yakın para cebinde kalırdı.
http://www.sahibinden.c...xclusive-36115721/detay


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
10 Aralık 2010; 15:47:36 

quote:

Orijinalden alıntı: speed need





Dostum daha nasıl resmini bulcaktım acaba netcarshow u açtım ikisininde arkadan yandna gözüken fotoğraflarını attım zorla güzellik olmaz;) kendini kandırma nerde amerikan pazarına girememiş satış stratejisi gereği farklı isimde satılıyor bu seni geriyorsa bilmiyorum girmese bile çok umrumda yani bak bakıp brazilya vs. ülkelerde mazdanın m sini biliyorlarmı..



quote:

Orijinalden alıntı: éLégancé
ben o mesajı insanları yanlış bilgilendirmeme adına editledim ... senin gibi araca binmeden yorum yapmıyorum... insignia kullanmadığınıda iddia ediyorum.



Saf mısın nesin arkadaşım o zaman bilmediğin seyleri emin olmadan böyle yerlere yazma.Saf mıısn sen nerden bunu çıkarabiliyorsun salak mısın gerçekten o zaman bende senin mazda 6 sı olmayan bir deli olduğunu söylüyorum 6ya sahip olduğunu




Ssenin gibi kafada sorun olanlar yüzünden arkadaşın konusunuda kirletiyorum boştan yere.


0



0


Son fotoğraf taraflı fotoğraf eklediğimi söyleyen arkadaş için resimdeki 6 da türkiyedeki 6 dan ekstra özeliklerde var göz dolsun maksat herkes 6yı beğensin:)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKBAR -- 10 Aralık 2010; 19:44:34 >


_____________________________



5421 Mesaj
10 Aralık 2010; 15:50:42 


quote:

Orijinalden alıntı: kkvan

Şöyle bişey alsan 20 milyara yakın para cebinde kalırdı.
http://www.sahibinden.c...xclusive-36115721/detay

+1...
ancak sıfır aracın tadı başka oluyor...imkan varsa neden alınmasın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Aralık 2010; 16:47:14 

quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR




Saf mısın nesin arkadaşım o zaman bilmediğin seyleri emin olmadan böyle yerlere yazma.Saf mıısn sen nerden bunu çıkarabiliyorsun salak mısın gerçekten o zaman bende senin mazda 6 sı olmayan bir deli olduğunu söylüyorum 6ya sahip olduğunu




Ssenin gibi kafada sorun olanlar yüzünden arkadaşın konusunuda kirletiyorum boştan yere.


0



0


Son fotoğraf taraflı fotoğraf eklediğimi söyleyen arkadaş için resimdeki 6 da türkiyedeki 6 dan ekstra özeliklerde var göz dolsun maksat herkes 6yı beğensin:)

Yok yok baya emek sarfetmişsin o fotoğrafı bulmak için ben bile zor buldum koyduğun fotoğrafı 6. mı 7. mi sayfadaydı...



0






Birde böyle bak olaya....

0

0

0

0

0

0

0

0

0


0

0


insignianın öblek bakışlarından iyidir değil mi?

Demek ki zorla güzellik değilde zorla çirkinlik olabiliyormuş....

Tabi başka isimlerde girecek ancak buick vs gibi markalar altında girebilir opel desen abd de kimse ne dediğini anlamaz çünkü...satış stratejisi dediğin satamamak olmasın?Dandik markalar amerikada satmaz çünkü dostum.Pejo,reno,opel,fiat vs bunlar abd pazarına girmeyi çok denediler hepsi arkalarına bakarak geri döndü.Çünkü dünya alem biliyor bunların kaltesizliğini.Opel desen almanyanın tofaşı zaten bunu kabul etmeyecek bi şey yok..ha insignia güzel bir model motoruyla işçiliği ile vs ama onunda mazda 6 karşısında şansı yok....ha nerde şansı var ancak türkiye gibi araç seçmeyi bilmeyen ve vergi problemi olan ülkelerde şansı var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speed need -- 10 Aralık 2010; 17:49:01 >


2489 Mesaj
10 Aralık 2010; 16:49:35 

Olay nedir anlamadım ? Kimisi Opel beğenir, kimisi Mazda .Kimisi param var pahalı araç bakayım masrafını düşünmeyim der., Kimisi ucuz araç olsun masrafı ucuz olsun der. Benim altımdaki Opel'in periyodik bakım masrafı Mazda 6'dan pahalı, Aynası Mazda 6'dan pahalı hatta ayna kapağı bile pahalı. Halen burda vergisi osu busu diye tartışılıyor.

Kardeş iyi yapmışın tekrardan Sorunsuz taş gibi bir araba almışın.




quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR




Saf mısın nesin arkadaşım o zaman bilmediğin seyleri emin olmadan böyle yerlere yazma.Saf mıısn sen nerden bunu çıkarabiliyorsun salak mısın gerçekten o zaman bende senin mazda 6 sı olmayan bir deli olduğunu söylüyorum 6ya sahip olduğunu




Ssenin gibi kafada sorun olanlar yüzünden arkadaşın konusunuda kirletiyorum boştan yere.


0



0


Son fotoğraf taraflı fotoğraf eklediğimi söyleyen arkadaş için resimdeki 6 da türkiyedeki 6 dan ekstra özeliklerde var göz dolsun maksat herkes 6yı beğensin:)



_____________________________



916 Mesaj
10 Aralık 2010; 16:52:43 

Hayırlı olsun hocam güle güle kullanın, bende dün Mazda 3 aldım, önceki arabamda astraydı önümüzdeki günlerde göreceğiz bakalım aradaki farkı


_____________________________

http://www.ebruliyemekler.com


510 Mesaj
10 Aralık 2010; 18:24:36 

istediğin ne varsa sorabilirsin...hatta arabamın resimlerini bile gösterebilirim.arabayı kullansaydın turbonun atmosfer kadar zevk vermediğini bilirsin.anca 'saf gerizekalı' şeklinde konuşuyorsun sen arabalardan anlasaydın d sınıfının birincisi olarak insigniayı göstermezsin.seviyeyi düşürüp konuşacaksan burası sana göre değil.anca hakaret biliyorsun.neyse arkadaşın konusunu saçma sapan insignia resimleriyle doldurmanın hiçbir anlamı yok.ulaşamadığın ciğere mundar deme istersen.çok beğeniyorsan git opel bölümüne insignia resimleri diye konu aç.amacın provokatörlük ilk mesajından bu yana bu durum belli.

+senin amacın mazdayı kötülemek.mazdanın satış politikası da brezilyaya girmemek? ona rağmen çoğu nasıl oluyorda opeli geçebiliyor? bunu bir açıklarmısın.daha geçen fabrikasını kapatan bir firmayı mı mazdayla bir tutuyorsunuz.gm gibi büyük birşirketle bile batmanın kıyısından dönen ve tek başına direnen krizden zerre etkilenmeyen mazda mı daha yüce opelmi sizce ? .. http://tr.euronews.net/...iyor-isciler-direniste/ bu haber ilginc değilmi?
http://tr.euronews.net/...abrikalarini-kapatiyor/
http://tr.euronews.net/...-fabrikasi-kapatiliyor/

Mazdanın çekildiği bir ülke gösterin.hatta o kadar kendine güveniyorki kendi satış yapıyor distrübütörlük vermiyor.o kadar yani düşünün.

+brezilyada mazdanın m si yok sözüyle kim saf sorusunun cevabını kendi ağzınla kabullendin.opelde bangladeşte yok oha nasıl yok olm :B

görüntüye göre araba alan klişe Türk insanlarındansınız.öyle yüzlerce mağdur şuanda yok fiyatına satıyorlar.Aracı en az 5-6 ay kullansanız diyeceğim dinlemeye değer.ama koymuşunuz resimler bu daha güzel diyorsunuz.Allah aşkına güzellik göreceledir.hadi varmısın dikiz aynalarını karşılaştıralım demediğiniz kalmış.kaldıki insignia her ne kadar 180 hp olsada oto vites, ve turbodan dolayı mazdanın çeyreği kadar zevk vermez.Eğer verseydi bu fiyata bu motor hacmiyle Accordlar,Mazda 6lar satılmazdı ;)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi éLégancé -- 10 Aralık 2010; 19:07:27 >


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
10 Aralık 2010; 19:57:34 



quote:

Orijinalden alıntı: speed need




0



0


Son fotoğraf taraflı fotoğraf eklediğimi söyleyen arkadaş için resimdeki 6 da türkiyedeki 6 dan ekstra özeliklerde var göz dolsun maksat herkes 6yı beğensin:)

Yok yok baya emek sarfetmişsin o fotoğrafı bulmak için ben bile zor buldum koyduğun fotoğrafı 6. mı 7. mi sayfadaydı...


Birde böyle bak olaya....

insignianın öblek bakışlarından iyidir değil mi?

Demek ki zorla güzellik değilde zorla çirkinlik olabiliyormuş....

Tabi başka isimlerde girecek ancak buick vs gibi markalar altında girebilir opel desen abd de kimse ne dediğini anlamaz çünkü...satış stratejisi dediğin satamamak olmasın?Dandik markalar amerikada satmaz çünkü dostum.Pejo,reno,opel,fiat vs bunlar abd pazarına girmeyi çok denediler hepsi arkalarına bakarak geri döndü.Çünkü dünya alem biliyor bunların kaltesizliğini.Opel desen almanyanın tofaşı zaten bunu kabul etmeyecek bi şey yok..ha insignia güzel bir model motoruyla işçiliği ile vs ama onunda mazda 6 karşısında şansı yok....ha nerde şansı var ancak türkiye gibi araç seçmeyi bilmeyen ve vergi problemi olan ülkelerde şansı var.



Arka tarafını o açıdan gösteren bir fotoğraf aradım başka bulduysan koy sizin için mazda6nın güzel fotoğrafını bulmaya çalışamam zorla güzellik olmuyor tekara diyorum..Evet opel desen kimse anlamaz çünkü opel diye satılmıyor sende yazmışssın satış politikası bu konudan anlamıyorsan bilemiyeceğim.

(General Motors (GM) uygulamaya hazırlanıyor. Opel’in uzun yıllar süren geliştirme süreci sonrasında satışa sunduğu Insignia, GM’in Amerika ve Çin’deki kozu olmaya hazırlanıyor. Amerika ve Çin’de, Cadillac ve Buick markaları altında satılacak olan Insignia, GM’i kurtarıcısı olacak. Daha önce Saturn markası altında yine Opel modellerini Amerika’da pazarlayan GM, artık bu görevi Cadillac ve Buick’e devrediyor. Buick’de Regal’in yerini alması planlanan Insignia, bu sayede Buick markasına da yeni bir hareket kazandıracak. Cadillac çatısı altında da satılması muhtemel olan aracın Amerikalı’ların Avrupalı otomobillere duydukları ilgi düşünüldüğünde hedeflenen başarının yakalanması zor görünmüyor. )
Almanyanın tofaşı derken benzetmede şu alman arabalarının arasından audi mercedes bmw porsche vw bunların arasından en kötüsü opel olabilir buda tofaşa benzetilmiş türkiyenin en kötü arabası diye saçma bir benzetme almanyada sadece alman markalarımı var mazda tofaş orda;)Ki tofaş diyelim alman kalitesini gösterir buda Alman tofaşı japon mercedesiyle oynuyor naber sen uyu..Bir de öblek ne kuş türü mü?:)





_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
10 Aralık 2010; 20:14:51 


quote:

Orijinalden alıntı: éLégancé

istediğin ne varsa sorabilirsin...hatta arabamın resimlerini bile gösterebilirim.arabayı kullansaydın turbonun atmosfer kadar zevk vermediğini bilirsin.anca 'saf gerizekalı' şeklinde konuşuyorsun sen arabalardan anlasaydın d sınıfının birincisi olarak insigniayı göstermezsin.seviyeyi düşürüp konuşacaksan burası sana göre değil.anca hakaret biliyorsun.neyse arkadaşın konusunu saçma sapan insignia resimleriyle doldurmanın hiçbir anlamı yok.ulaşamadığın ciğere mundar deme istersen.çok beğeniyorsan git opel bölümüne insignia resimleri diye konu aç.amacın provokatörlük ilk mesajından bu yana bu durum belli.

+senin amacın mazdayı kötülemek.mazdanın satış politikası da brezilyaya girmemek? ona rağmen çoğu nasıl oluyorda opeli geçebiliyor? bunu bir açıklarmısın.daha geçen fabrikasını kapatan bir firmayı mı mazdayla bir tutuyorsunuz.gm gibi büyük birşirketle bile batmanın kıyısından dönen ve tek başına direnen krizden zerre etkilenmeyen mazda mı daha yüce opelmi sizce ? .. http://tr.euronews.net/...iyor-isciler-direniste/ bu haber ilginc değilmi?
http://tr.euronews.net/...abrikalarini-kapatiyor/
http://tr.euronews.net/...-fabrikasi-kapatiliyor/

Mazdanın çekildiği bir ülke gösterin.hatta o kadar kendine güveniyorki kendi satış yapıyor distrübütörlük vermiyor.o kadar yani düşünün.

+brezilyada mazdanın m si yok sözüyle kim saf sorusunun cevabını kendi ağzınla kabullendin.opelde bangladeşte yok oha nasıl yok olm :B

görüntüye göre araba alan klişe Türk insanlarındansınız.öyle yüzlerce mağdur şuanda yok fiyatına satıyorlar.Aracı en az 5-6 ay kullansanız diyeceğim dinlemeye değer.ama koymuşunuz resimler bu daha güzel diyorsunuz.Allah aşkına güzellik göreceledir.hadi varmısın dikiz aynalarını karşılaştıralım demediğiniz kalmış.kaldıki insignia her ne kadar 180 hp olsada oto vites, ve turbodan dolayı mazdanın çeyreği kadar zevk vermez.Eğer verseydi bu fiyata bu motor hacmiyle Accordlar,Mazda 6lar satılmazdı ;)




Atmosferik turbodan daha fazla mı zevk veriyormuş bu kişiden kişiye değişir ikisinin verdiği zevk ayrı ama tabi otobanda gerçerken 1.6 turboya geçilmenin hisside ayrı olur..D sınıfının hangi konuda altı hiç kimse birşey gösteremiyor..Anca ön farlarına laf atabildiler.Oda çoğundan güzel.Adamına göre muhamele diyelim sinir bozucu saçma seyler yazarsan.Cevabını isteyene attık sorun mu?Neyine ulaşamıyormuşum talep beklenti meselesi bu ben vermişken 5-10 daha koyup alırım bu arabaları ama boşuna kasmaya ne gerek var benim beklentim az yakacak araba dizellerde pahalı d sınıfında bundan pompacılarla kardeste olmak istemiyorum seçenek bu yönde oldu yoksa avensis 1.6 kapıdaydı.Aynı seylerı sunuyor mu astram sunuyor bir performansta - geliyor.d-c muhabbetıne baslamayalım.İlk mesajımda ne olmuş adam gibi tavsiye atmışım.Mazdayı yemişim.Sevindin mi bir bu yönden mi üstünlük bulabildin.Adı üstünde kriz normal birşey her markanın yükselişi çıkışı oluyor o krizden ne markalar etkilendi biliyormusun saçma birşey çok saçma konuşuyorsun fabrikasını kapatan firmayla mazdayı bir mi tutuyorusn bu ne demek ya.Gm nin çatısında olmaklada alakası yok bunun.Senin için aramakla uğraşamayacım hiç bir ülkeden çekilmedi opel sadece fabrika kapattı mazdanın kapatcak fabrikası mı var:DVar var bir daha bak.


_____________________________



1460 Mesaj
10 Aralık 2010; 20:39:32 

atmosferiğin verdiği zevk yerin dibine batsın. Rampaya gelirsin 6 ile girer 3 le çıkarsın. Sola geçersin geçene kadar altına s...sın. Pompaya gider arkana bakarak çıkarsın. Bunun neresi zevk kardeşim? 3.0 motorun yada küçük kasa 2.0 ların dışında bi halta yaramaz atmosferik yarasa idi bütün otomobil firmaları küçük motor büyük güç olayına gitmezdi. Ben yakın zamanda turbo benzinli motor araç satıp atmosferik benzinli motor araç almış sonra 3 hafta zor dayanıp tekrar turbo dizel araç almış bir kişi olarak burada yemin ediyorum bir daha kapımın önüne turbosuz araba asla koymayacağım (pilli , sulu arabalar hariç) . Gelecek 20 yılda yeni teknolojiler çıkmaz ben de ölmez isem bütün arabalarım öncelikle turbo dizel olacak benzin ucuzlarsa turbo benzinli de olabilir ama hayatta atmosferik motor almam. ama alana saygı duyarım..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Aralık 2010; 20:59:19 


quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR






Arka tarafını o açıdan gösteren bir fotoğraf aradım başka bulduysan koy sizin için mazda6nın güzel fotoğrafını bulmaya çalışamam zorla güzellik olmuyor tekara diyorum..Evet opel desen kimse anlamaz çünkü opel diye satılmıyor sende yazmışssın satış politikası bu konudan anlamıyorsan bilemiyeceğim.

(General Motors (GM) uygulamaya hazırlanıyor. Opel’in uzun yıllar süren geliştirme süreci sonrasında satışa sunduğu Insignia, GM’in Amerika ve Çin’deki kozu olmaya hazırlanıyor. Amerika ve Çin’de, Cadillac ve Buick markaları altında satılacak olan Insignia, GM’i kurtarıcısı olacak. Daha önce Saturn markası altında yine Opel modellerini Amerika’da pazarlayan GM, artık bu görevi Cadillac ve Buick’e devrediyor. Buick’de Regal’in yerini alması planlanan Insignia, bu sayede Buick markasına da yeni bir hareket kazandıracak. Cadillac çatısı altında da satılması muhtemel olan aracın Amerikalı’ların Avrupalı otomobillere duydukları ilgi düşünüldüğünde hedeflenen başarının yakalanması zor görünmüyor. )
Almanyanın tofaşı derken benzetmede şu alman arabalarının arasından audi mercedes bmw porsche vw bunların arasından en kötüsü opel olabilir buda tofaşa benzetilmiş türkiyenin en kötü arabası diye saçma bir benzetme almanyada sadece alman markalarımı var mazda tofaş orda;)Ki tofaş diyelim alman kalitesini gösterir buda Alman tofaşı japon mercedesiyle oynuyor naber sen uyu..Bir de öblek ne kuş türü mü?:)





Sanırsın Mazda 6 yı kimse arkadan çekmemiş de fotoğraf yok piyasada...neyse öyle kabul edelim.Satış politikası dediğin nedir sana anlatayım..mesela,Lacetti markası Türkiye'de neden Chevrolet markası altında satılıyor biliyormusun?Çünkü o arabalara Lacetti dersen kimse almazda ondan,Chevrolet diye yediriyorlar bizim millete.Bizim millette zannediyor ki bu dandik kore arabalarının atası İmpala..Opel abd de neden buick diye satılıyor çünkü opel dersen tr de lacetti demekle aynı anlama geleceği için..ingilterede niye vauxhal diye satılıyor,sebep aynı çünkü opel dersen kimse almayacağı için.

Opel krizde batmaktan son anda kurtulmuş bir marka.Hatta Almanlar şu zavallıya devlet desteği çıkalım moduna girmişlerdi.Gm ipini çekecekti opelin...

Mazda ne yaptı krizde Forddan hisselerini geri aldı bağımsızlığa kavuştu..güçlenerek çıktı.
Her neyse bu kriz olayları başka muhabbet.

Evet almanların tofaşıdır opel...avrupanın yağışlı ikliminde en çok paslanan araçları üretmiştir.Orada yaşayanlara sor bilirler...Almanlar için mazda da ithal araçtır tofaş değildir yani.

Öblek bir dinazor türüdür.


255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
10 Aralık 2010; 21:00:11 


quote:

Orijinalden alıntı: logicman

atmosferiğin verdiği zevk yerin dibine batsın. Rampaya gelirsin 6 ile girer 3 le çıkarsın. Sola geçersin geçene kadar altına s...sın. Pompaya gider arkana bakarak çıkarsın. Bunun neresi zevk kardeşim? 3.0 motorun yada küçük kasa 2.0 ların dışında bi halta yaramaz atmosferik yarasa idi bütün otomobil firmaları küçük motor büyük güç olayına gitmezdi. Ben yakın zamanda turbo benzinli motor araç satıp atmosferik benzinli motor araç almış sonra 3 hafta zor dayanıp tekrar turbo dizel araç almış bir kişi olarak burada yemin ediyorum bir daha kapımın önüne turbosuz araba asla koymayacağım (pilli , sulu arabalar hariç) . Gelecek 20 yılda yeni teknolojiler çıkmaz ben de ölmez isem bütün arabalarım öncelikle turbo dizel olacak benzin ucuzlarsa turbo benzinli de olabilir ama hayatta atmosferik motor almam. ama alana saygı duyarım..


Yani durum böyle.Turbo bence önde bu konuda.Bu arada Hondada atmosferikten vazmı geçiyor bilmiyorum ama 1.6 turbo hazırlığına girmiş sonunda kafaları aldı..


_____________________________



510 Mesaj
10 Aralık 2010; 21:03:32 

[/quote]
Gm nin çatısında olmaklada alakası yok bunun.Senin için aramakla uğraşamayacım hiç bir ülkeden çekilmedi opel sadece fabrika kapattı mazdanın kapatcak fabrikası mı var:DVar var bir daha bak.
[/quote]

uğraşma fabrika falan kapatmadı.aynı zamanda dünyanın en çok seri üretimini yapan fabrikalardan biri mazdadadır.hiroşima fabrikası.yıllık 400 bin araç üretir.18 adet fabrikası var.opelin krizden son anda kurtulduğunu anlamak için araştırmaya gerek yok.Yaz GM 50 Milyar dolar diye anlarsın ;) ... Nasıl GM çatısı olmakla alakası yok ? kafan mı güzel.o olmazsa saab kurtarır o olmazsa chevreolet ...Nese Opel klasik Alman otorisiyle alakasız bir otomobildir.Sırf patent alman diye kalite demek mantıksızlığın daniskasıdır.
Turbo bir çeşit hiledir bana göre.Atmosfer motorlara küçük silindir hacmiyle ulaşılmaya çalışılsada bu konuda başarılı olduğunu düşünmüyorum.Vtecler çıktığında efsane oldu neden?harika performans.atmosferle turboyu tartışmak mantıksızdır.vergiden yırtmak azcıkta olsun zevk almak istiyorsan turbo.yok ben harbi sportif araba istiyorum diyorsan şüphesiz atmosfer diyorum.

+Fabrika yok diyorsun 1milyon üstü satış rakamlarını sen mi üretiyorsun.görende satış rakamlarının %60ını opel yapıyor sanacak.GMnin bütün markalarıyla satış rakamları Toyotanın hala çok gerisinde.Mazdaysa en fazla satış yapan 7. firmadır ;) bilmiyorsun saçma sapan konuşma bari.Mazdanın fabrikası azmış.Görende 1 milyon fabrikası var zannedecek opelin.

+Mazda 6'yı satıyorum üstüne ev varmı insigniasını verecek olan aşık oldum galiba!


Yanlış görmediysem opelin 16 fabrikası var.2 tanesi kapatılmış sonradan açmadılarsa.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi éLégancé -- 10 Aralık 2010; 21:24:57 >


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
10 Aralık 2010; 23:14:32 

quote:

Orijinalden alıntı: éLégancé

uğraşma fabrika falan kapatmadı.aynı zamanda dünyanın en çok seri üretimini yapan fabrikalardan biri mazdadadır.hiroşima fabrikası.yıllık 400 bin araç üretir.18 adet fabrikası var.opelin krizden son anda kurtulduğunu anlamak için araştırmaya gerek yok.Yaz GM 50 Milyar dolar diye anlarsın ;) ... Nasıl GM çatısı olmakla alakası yok ? kafan mı güzel.o olmazsa saab kurtarır o olmazsa chevreolet ...Nese Opel klasik Alman otorisiyle alakasız bir otomobildir.Sırf patent alman diye kalite demek mantıksızlığın daniskasıdır.
Turbo bir çeşit hiledir bana göre.Atmosfer motorlara küçük silindir hacmiyle ulaşılmaya çalışılsada bu konuda başarılı olduğunu düşünmüyorum.Vtecler çıktığında efsane oldu neden?harika performans.atmosferle turboyu tartışmak mantıksızdır.vergiden yırtmak azcıkta olsun zevk almak istiyorsan turbo.yok ben harbi sportif araba istiyorum diyorsan şüphesiz atmosfer diyorum.

+Fabrika yok diyorsun 1milyon üstü satış rakamlarını sen mi üretiyorsun.görende satış rakamlarının %60ını opel yapıyor sanacak.GMnin bütün markalarıyla satış rakamları Toyotanın hala çok gerisinde.Mazdaysa en fazla satış yapan 7. firmadır ;) bilmiyorsun saçma sapan konuşma bari.Mazdanın fabrikası azmış.Görende 1 milyon fabrikası var zannedecek opelin.

+Mazda 6'yı satıyorum üstüne ev varmı insigniasını verecek olan aşık oldum galiba!





Zaten uğraşamam diye yazdım önceki mesajımda..Mazdanında geçmişinde kapnmalar oldu belki bilmessin yaşın yetmez o zamanlara..opelin krizden son anda kurtulduğunu anlamak için araştırmaya gerek yok diyorusn üstteki mesjalarda yazdım sonra saf diyince niye saf diyorsun falan oluyor.Biz opel krizden etkilenmedi diye bir şeymi dedik ne markalar iflas eşiğine geldi.Napayım kaç fabrikası olduğunu türkiyede kapatılacak bir fabrikası bile yoktu.
Türkcendende birsey anlayamıyorum o olmazsa saab kurtarır o olmazsa chevrolet ne demek saab nası opeli kurtarsın zaten kendisi batıyordu.
Saf Alman malıdır en hasıdır 1899 yılında kurulmuştur.Kalitedede kendini kanıtlamıştır.Turbo bir çeşit hiledir hahahha.(Vtecler çıktığında efsane oldu neden?harika performans )yazmışsın tamam iyi güzel motorda şehir efsanesi mi bu.Her yerde tartışılır tartışılmaz diye birşey yok.Hhahha vergiden yırtmak azıcıkta zevk almak he mantığa bak turbolar sanki 1.6larda var tek boş konuşmalar bunlara gerek yok.Spportiflikle ne laka kurdun bilemedim Ayrıca yukardaki atmosfer-turbo geçişi yazısını okudun mu yoksa görmezden mi geliyorsun işte kullanıcı yorumu budur.Bu arada hondada turbo motoru üzerinde çalışmalara başladı kafa bastı yani.Ne kadar ürettiği ben bilemem kapatılcak fabrikası mı var kaç fabrikası olduğunuda bilmiyorum..Toyota nerden çıktı şimdi illa bk atcanızya yok ya saçma konuşma az.

Dönem Opel’in dönemi


Yeni Opel modelleri ve ön modelleri son 12 ayda toplam 40 uluslararası ödül alarak ödül toplamayı artık bir alışkanlık haline getirmiş bulunuyor

En son ödül alan model ise Opel Ampera. 2011 yılı sonunda piyasaya sürülecek olan uzun menzilli elektrikli araç Ampera, Fransızların ünlü otomobil dergisi L’Automobile’in emisyonsuz araçların yenilikçi ve çevre dostu tahrik mekanizması konsepti noktasında yaptığı değerlendirmeler sonucunda “Yenilikçi Araç Ödülü” ile onurlandırılmış bulunuyor. Günlük kullanım için son derece uygun olan Ampera, lityum-iyon aküsü ile elektrik gücü kullanarak 60 km’ye kadar mesafe kat edebiliyor. Daha uzun mesafeli seyahatlerde küçük bir yanmalı motor tarafından elektrikle beslenen elektrik motoru sayesinde Ampera’nın menzili 500 kilometreye kadar çıkarılabiliyor.

Opel Genel Müdürü Özcan Keklik bu ödül hakkındaki düşünceleri: “Ampera’nın almış olduğu bu ödül, Opel markasının sahip olduğu ve yönlendirdiği yenilikçi gücün ne kadar büyük olduğunu gösteren en son örnektir. Böylece, elektrikli aracımız Ampera da ödül kazanan araçlarımız olan Astra ve Insignia arasına katılmış bulunmaktadır. Bu üç model, en yeni teknolojilerin geniş ölçeklerle ve makul fiyatlarla müşterilerin beğenisine sunulduğu yeni Opel dönemine geçişimizi somutlaştırmaktadır”

Insignia ile başlayan ve Astra ile devam eden Opel’in yeni tasarım yaklaşımı, almış olduğu ödüllere neredeyse her geçen gün bir yenisini daha eklemektedir: Insignia, DESIGNBEST 2009, kırmızı noktalı tasarım ödülü ve Auto Bild Tasarım Ödülü’ne layık görülmüştür. Bu başarı araç satışlarına da yansımış ve Insignia şu ana kadar elde ettiği 166,000’in üzerinde satış rakamı ile beklentilerin çok daha ötesine geçmiştir. Ayrıca Almanya’da piyasaya sürülmesinden kısa bir sure sonra, Astra siparişleri 50,000 rakamını bulmuştur.

Astra segmentinde satışa 1yada 2.sırada Almanyada..


Almanya Opel kullanıyor


Almanya Opel kullanıyor: Mayıs ayı otomobil satışında opel ikinci sırada .Mayıs 2009’da 39.256 araç kaydıyla (Mayıs 2008’de 24,987 ile karşılaştırıldığında) Opel, Alman Hükümeti tarafından yayınlanan istatistikî kayıtlara göre son dört aylık sıralamada, Almanya’da en çok satın alınan ikinci marka konumundadır.

Ocak ayından Mayıs 2009’a kadar trafiğe yeni kaydedilen Opel araçlarının sayısı 149,805’e yükseldi. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 123,023 dü, diğer bir deyişle bu yaklaşık %21’lik bir büyüme ve , 25,782 adet’lik bir artış demektir.

Bu istatistiklerle, Opel bir kez daha Alman pazarındaki lider rolünü pekiştimiş oldu. Bu yıl, 189,425 adet satış sözleşmesi imzalandı. Bu geçen yıl aynı dönemde imzalanan 131,849 adet’lik satış sözleşmesi ile karşılaştırıldığında %43,7’lik bir artış demektir.

Carl-Peter Forster, GM Başkanı: “Bu anlamlı rakamlar, güvenin açık bir sinyali ve müşterilerin Opel için artan güçlü tercihini gösteren bir göstergedir. Bunun için, teşekkürlerimizi belirtmek isteriz. Ekonomik yönden gerilimli olan bu günlerde dahi geleneksel olarak paranın karşılığını veren Opel modeli araçlarını satın alanlar için güçlü bir argümandır.”

Durdurulamayan bu güçlü talep, Opel’in yeni en önemli modeli Insignia için devam etmektedir. 2009 yılında Avrupa’daki en iyi araç için 120,000’den fazla sipariş alındı. Mayıs’ta Insignia, Avrupa’da en fazla satın alınan orta ölçekteki Sedan olarak kalmaktadır.


Marka - Model bazında Avrupa 'da Otomobil Satış Rakamları (Ocak-Ağustos 2010)

MARKA:
1-VolKSWAGEN____1,044,677______-3.9%
2-renault_________ 778,880_____+15.7%
3-ford____________ 772,681_____-8.7%
4-PEUGEOT_________ 688,352_____+5.7%
5-OPEL/VAUXHalL___ 657,304_____-7.8%
6-FIAT_____________ 587,723_____-14.2%
7-CITROEN_________ 577,909_____+1.6%
8-AUDI____________ 418,800 ______-0.4%
9-TOYOTA__________ 400,204 _____-14.4%
10-BMW____________ 393,360______+5.8%


MOdeL:
1-VOLKSWAGEN GOLF_______ 338,155_____ -10.0%
2-FORD FIESTA_____________ 284,351_____ -7.0%
3-VOLKSWAGEN POLO_______ 242,185_____ +31.3%
4-RENAULT CLIO____________ 233,125_____ +24.2%
5-OPEL CORSA_____________ 214,383_____ -7.5%
6-PEUGEOT 207_____________ 211,757_____ -13.8%
7-OPEL ASTRA______________ 199,665_____ +11.9%
8-FIAT PUNTO_______________182,450_____ -16.9%
9-FORD FOCUS______________ 179,866_____ -13.2%
10-RENAULT MEGANE_________ 179,780_____ +27.1%


http://forum.donanimhaber.com/m_44226835/tm.htm Daha birşeye gerke var mı mazda nerde sen hangi rakamdan bahsediyorsun,?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKBAR -- 10 Aralık 2010; 23:16:38 >


_____________________________



2489 Mesaj
11 Aralık 2010; 0:32:18 

Şu yukarıdaki listeye bakınca aklıma bir atasözü geldi " En Çok Sinek B..ka Konarmış"

Ben Opel sahibi olupta beddua eden, küfür eden çok gördüm ama Mazda sahibi olupta küfür eden okadar değildir sanırım.


Neyse Opel harika, opel süper, yürrrüüü Opel diyelim konu kapansın.,


Bu arada muzdarip Opelcilerdenim arabamı kavonoza koyup otoparkta turşu kurdum


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2010; 0:56:26 


quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR




Zaten uğraşamam diye yazdım önceki mesajımda..Mazdanında geçmişinde kapnmalar oldu belki bilmessin yaşın yetmez o zamanlara..opelin krizden son anda kurtulduğunu anlamak için araştırmaya gerek yok diyorusn üstteki mesjalarda yazdım sonra saf diyince niye saf diyorsun falan oluyor.Biz opel krizden etkilenmedi diye bir şeymi dedik ne markalar iflas eşiğine geldi.Napayım kaç fabrikası olduğunu türkiyede kapatılacak bir fabrikası bile yoktu.
Türkcendende birsey anlayamıyorum o olmazsa saab kurtarır o olmazsa chevrolet ne demek saab nası opeli kurtarsın zaten kendisi batıyordu.
Saf Alman malıdır en hasıdır 1899 yılında kurulmuştur.Kalitedede kendini kanıtlamıştır.Turbo bir çeşit hiledir hahahha.(Vtecler çıktığında efsane oldu neden?harika performans )yazmışsın tamam iyi güzel motorda şehir efsanesi mi bu.Her yerde tartışılır tartışılmaz diye birşey yok.Hhahha vergiden yırtmak azıcıkta zevk almak he mantığa bak turbolar sanki 1.6larda var tek boş konuşmalar bunlara gerek yok.Spportiflikle ne laka kurdun bilemedim Ayrıca yukardaki atmosfer-turbo geçişi yazısını okudun mu yoksa görmezden mi geliyorsun işte kullanıcı yorumu budur.Bu arada hondada turbo motoru üzerinde çalışmalara başladı kafa bastı yani.Ne kadar ürettiği ben bilemem kapatılcak fabrikası mı var kaç fabrikası olduğunuda bilmiyorum..Toyota nerden çıktı şimdi illa bk atcanızya yok ya saçma konuşma az.

Dönem Opel’in dönemi


Yeni Opel modelleri ve ön modelleri son 12 ayda toplam 40 uluslararası ödül alarak ödül toplamayı artık bir alışkanlık haline getirmiş bulunuyor

En son ödül alan model ise Opel Ampera. 2011 yılı sonunda piyasaya sürülecek olan uzun menzilli elektrikli araç Ampera, Fransızların ünlü otomobil dergisi L’Automobile’in emisyonsuz araçların yenilikçi ve çevre dostu tahrik mekanizması konsepti noktasında yaptığı değerlendirmeler sonucunda “Yenilikçi Araç Ödülü” ile onurlandırılmış bulunuyor. Günlük kullanım için son derece uygun olan Ampera, lityum-iyon aküsü ile elektrik gücü kullanarak 60 km’ye kadar mesafe kat edebiliyor. Daha uzun mesafeli seyahatlerde küçük bir yanmalı motor tarafından elektrikle beslenen elektrik motoru sayesinde Ampera’nın menzili 500 kilometreye kadar çıkarılabiliyor.

Opel Genel Müdürü Özcan Keklik bu ödül hakkındaki düşünceleri: “Ampera’nın almış olduğu bu ödül, Opel markasının sahip olduğu ve yönlendirdiği yenilikçi gücün ne kadar büyük olduğunu gösteren en son örnektir. Böylece, elektrikli aracımız Ampera da ödül kazanan araçlarımız olan Astra ve Insignia arasına katılmış bulunmaktadır. Bu üç model, en yeni teknolojilerin geniş ölçeklerle ve makul fiyatlarla müşterilerin beğenisine sunulduğu yeni Opel dönemine geçişimizi somutlaştırmaktadır”

Insignia ile başlayan ve Astra ile devam eden Opel’in yeni tasarım yaklaşımı, almış olduğu ödüllere neredeyse her geçen gün bir yenisini daha eklemektedir: Insignia, DESIGNBEST 2009, kırmızı noktalı tasarım ödülü ve Auto Bild Tasarım Ödülü’ne layık görülmüştür. Bu başarı araç satışlarına da yansımış ve Insignia şu ana kadar elde ettiği 166,000’in üzerinde satış rakamı ile beklentilerin çok daha ötesine geçmiştir. Ayrıca Almanya’da piyasaya sürülmesinden kısa bir sure sonra, Astra siparişleri 50,000 rakamını bulmuştur.

Astra segmentinde satışa 1yada 2.sırada Almanyada..


Almanya Opel kullanıyor


Almanya Opel kullanıyor: Mayıs ayı otomobil satışında opel ikinci sırada .Mayıs 2009’da 39.256 araç kaydıyla (Mayıs 2008’de 24,987 ile karşılaştırıldığında) Opel, Alman Hükümeti tarafından yayınlanan istatistikî kayıtlara göre son dört aylık sıralamada, Almanya’da en çok satın alınan ikinci marka konumundadır.

Ocak ayından Mayıs 2009’a kadar trafiğe yeni kaydedilen Opel araçlarının sayısı 149,805’e yükseldi. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 123,023 dü, diğer bir deyişle bu yaklaşık %21’lik bir büyüme ve , 25,782 adet’lik bir artış demektir.

Bu istatistiklerle, Opel bir kez daha Alman pazarındaki lider rolünü pekiştimiş oldu. Bu yıl, 189,425 adet satış sözleşmesi imzalandı. Bu geçen yıl aynı dönemde imzalanan 131,849 adet’lik satış sözleşmesi ile karşılaştırıldığında %43,7’lik bir artış demektir.

Carl-Peter Forster, GM Başkanı: “Bu anlamlı rakamlar, güvenin açık bir sinyali ve müşterilerin Opel için artan güçlü tercihini gösteren bir göstergedir. Bunun için, teşekkürlerimizi belirtmek isteriz. Ekonomik yönden gerilimli olan bu günlerde dahi geleneksel olarak paranın karşılığını veren Opel modeli araçlarını satın alanlar için güçlü bir argümandır.”

Durdurulamayan bu güçlü talep, Opel’in yeni en önemli modeli Insignia için devam etmektedir. 2009 yılında Avrupa’daki en iyi araç için 120,000’den fazla sipariş alındı. Mayıs’ta Insignia, Avrupa’da en fazla satın alınan orta ölçekteki Sedan olarak kalmaktadır.


Marka - Model bazında Avrupa 'da Otomobil Satış Rakamları (Ocak-Ağustos 2010)

MARKA:
1-VolKSWAGEN____1,044,677______-3.9%
2-renault_________ 778,880_____+15.7%
3-ford____________ 772,681_____-8.7%
4-PEUGEOT_________ 688,352_____+5.7%
5-OPEL/VAUXHalL___ 657,304_____-7.8%
6-FIAT_____________ 587,723_____-14.2%
7-CITROEN_________ 577,909_____+1.6%
8-AUDI____________ 418,800 ______-0.4%
9-TOYOTA__________ 400,204 _____-14.4%
10-BMW____________ 393,360______+5.8%


MOdeL:
1-VOLKSWAGEN GOLF_______ 338,155_____ -10.0%
2-FORD FIESTA_____________ 284,351_____ -7.0%
3-VOLKSWAGEN POLO_______ 242,185_____ +31.3%
4-RENAULT CLIO____________ 233,125_____ +24.2%
5-OPEL CORSA_____________ 214,383_____ -7.5%
6-PEUGEOT 207_____________ 211,757_____ -13.8%
7-OPEL ASTRA______________ 199,665_____ +11.9%
8-FIAT PUNTO_______________182,450_____ -16.9%
9-FORD FOCUS______________ 179,866_____ -13.2%
10-RENAULT MEGANE_________ 179,780_____ +27.1%


http://forum.donanimhaber.com/m_44226835/tm.htm Daha birşeye gerke var mı mazda nerde sen hangi rakamdan bahsediyorsun,?



İlk önce bu konuya gelip gereksiz yere fanatizm yaptığın için bana yaz yada yazma yazdığın tüm mesajlara cevap vereceğim bilgin olsun...

Mazda'nın geçmişinde kapanma olmadı,japonyadaki krizden etkilenip hisselerini forda satmak zorunda kaldı.

Mazda dünya çapında 1.3 milyon satışa adedine sahiptir Opel ise 1 milyon satış adedine sahiptir...Opelin giremediği Japon ve Amerikan pazarında Mazda'nın satış adetleri tüm avrupadaki opelin satışını geçer.Ki ben meseleye bu yönünden de bakmıyorum yani ne kadar satmış yönünden bakmıyorum.Az satsın bence daha iyi önemli olan çok değil öz satması zaten.

Spor araçlara bak....gerçek spor araçların hangisinde aşırı besleme var?

Ferrari hiç bir modelinde yok
Lamborhini hiç bir modelinde yok
M3 te yok
M5 te yok
Süpersporların neredeyse hiç birinde yok veyron hariç o da zaten öyle hormonlu ki düdüğü anca düz yolda ötüyor..

Turbo'nun keyfi başkadır ama güçlü bir atmosferiğin keyfini turbo motor kesinlikle veremez...atmosferik tabiri caizse yırtar ortalığı fakat turbo sessiz sedasız hızlanır gider.Atmosferik motorla her zaman daha yüksek devirlere çıkar ve motorun sesinden inanılmaz haz alabilirsin ama turbo atmosferiklere oranla yüksek devir çeviremez..


Honda'nın turbo ilgisinin tek sebebi değişen emisyon kurallarıdır..yoksa 1.6 motordan atmosferik 185hp çıkarabilmiş bir firmanın turbo ile işi olmaz.


Ödül işi boş iş...

Mazda 3 ün 55
Rx-8 in 35
Mazda 6 nın 104

ödülü var ki bunlar eski kasaları yenilerini takip edemedim bile...





 
160 Mesaj
11 Aralık 2010; 1:23:54 

küçük motor işi avrupa vs.. de var.dünyanın en büyük pazarında (USA)değil 1.4,1.6 motor bile yok.en az 2.0 lt üretiyorlar.sırası ile toyota,honda,mazda,chevrolet,lexus vs.. diye gidiyor.buraya hakim olan adam zaten ne avrupayı ne türkiyeyi takıyor.bir tek toyota akıllı bence 1.4 dizel falan yapıyor ve bu piyasayada hakim oluyor.honda ve mazda nın avrupa versiyonları türkiyede.o yüzden dizel di turbo idi dertleri yok.bu yazdıklarım dışında diğer markalar mümkün değil yakalayamazlar japonları.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2010; 1:36:15 


quote:

Orijinalden alıntı: raider311

küçük motor işi avrupa vs.. de var.dünyanın en büyük pazarında (USA)değil 1.4,1.6 motor bile yok.en az 2.0 lt üretiyorlar.sırası ile toyota,honda,mazda,chevrolet,lexus vs.. diye gidiyor.buraya hakim olan adam zaten ne avrupayı ne türkiyeyi takıyor.bir tek toyota akıllı bence 1.4 dizel falan yapıyor ve bu piyasayada hakim oluyor.honda ve mazda nın avrupa versiyonları türkiyede.o yüzden dizel di turbo idi dertleri yok.bu yazdıklarım dışında diğer markalar mümkün değil yakalayamazlar japonları.

Hocam zaten Abd deyince tek bir devlet yanılgısına kapılıyor insan ama adamların tüm avrupa kadar nüfusları ve hayvani bir satın alma güçleri var her evde en az 2-3 araba var benzin ucuz vergi az vs...yani dediğin gibi o pazarda işleri yolunda giden markalar şımarık avrupanın nazı ile uğraşmıyorlar.Avrupanın istekleri bitmiyor yok küçük motor olacak,yok emisyon az olacak,yok az yakacak çok kaçacak dizeli olacak vs diye gider..

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2010; 2:03:12 

alıntı yapmayın be artık,yoruldum okurken
buarada 4 sene opel kullandım,bir daha opel mı? tövbe
mazda 6 iyidir


 
2218 Mesaj
11 Aralık 2010; 4:38:14 

japon sempatisi olan tüketici opel bayisine girmez bile
yersiz tartışmalar


_____________________________



10453 Mesaj
11 Aralık 2010; 4:43:34 

Adam arabayı almış, rodajı bile yarılamıştır, zaten memnun olma-ması imkansız, eh daha neyi tartışıyoruz ya


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 14:24:35 

quote:

Orijinalden alıntı: speed need



İlk önce bu konuya gelip gereksiz yere fanatizm yaptığın için bana yaz yada yazma yazdığın tüm mesajlara cevap vereceğim bilgin olsun...

Mazda'nın geçmişinde kapanma olmadı,japonyadaki krizden etkilenip hisselerini forda satmak zorunda kaldı.

Mazda dünya çapında 1.3 milyon satışa adedine sahiptir Opel ise 1 milyon satış adedine sahiptir...Opelin giremediği Japon ve Amerikan pazarında Mazda'nın satış adetleri tüm avrupadaki opelin satışını geçer.Ki ben meseleye bu yönünden de bakmıyorum yani ne kadar satmış yönünden bakmıyorum.Az satsın bence daha iyi önemli olan çok değil öz satması zaten.

Spor araçlara bak....gerçek spor araçların hangisinde aşırı besleme var?

Ferrari hiç bir modelinde yok
Lamborhini hiç bir modelinde yok
M3 te yok
M5 te yok
Süpersporların neredeyse hiç birinde yok veyron hariç o da zaten öyle hormonlu ki düdüğü anca düz yolda ötüyor..

Turbo'nun keyfi başkadır ama güçlü bir atmosferiğin keyfini turbo motor kesinlikle veremez...atmosferik tabiri caizse yırtar ortalığı fakat turbo sessiz sedasız hızlanır gider.Atmosferik motorla her zaman daha yüksek devirlere çıkar ve motorun sesinden inanılmaz haz alabilirsin ama turbo atmosferiklere oranla yüksek devir çeviremez..


Honda'nın turbo ilgisinin tek sebebi değişen emisyon kurallarıdır..yoksa 1.6 motordan atmosferik 185hp çıkarabilmiş bir firmanın turbo ile işi olmaz.


Ödül işi boş iş...

Mazda 3 ün 55
Rx-8 in 35
Mazda 6 nın 104

ödülü var ki bunlar eski kasaları yenilerini takip edemedim bile...








Rakiplerinin bir bir turboya geçmesinden sonra Ferraride artık turboya geçiyor.


0



twin turbo V8 mi olur yoksa V12 turbomu olur bilemem ama V8 gibi gözüküyor şu an

turbo lag Ferrari için çok önemli Ferrari motor response ile ünlü olduğu için

lagı çözmeden bu işi başlatmayacağını söylüyor.

Ferrari turbo uygulamalı araçlar önceden yaptı fakat bu şekildeki çok sayıdaki üreticeği

süpersporlarında ilk defa kullanıcak.

Bu haberi biliyor musun şuan gerçekleşti mi tam bir bilgiye sahip değilim ama..İkisinden alınan zevk tamamen farklıdır bunu ikisini kullananlar anlayabilir yukardaki üyenin yazdığı yazıyıda okudun mu atmofere girişini ve hüsranı;)

Birde o dediğin satış rakamları nerde yazıyor göstersene bulamadımda.eylül türkiye satış rakamlarınıda atayım altta ingilteredeki rakamlarda var

http://forum.donanimhaber.com/m_44197356/tm.htm

http://www.youtube.com/watch?v=9clqZrEHORo

Ne güzel hemde çevredostu;)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKBAR -- 11 Aralık 2010; 14:34:33 >


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 14:30:03 


quote:

Orijinalden alıntı: edarguner

Şu yukarıdaki listeye bakınca aklıma bir atasözü geldi " En Çok Sinek B..ka Konarmış"

Ben Opel sahibi olupta beddua eden, küfür eden çok gördüm ama Mazda sahibi olupta küfür eden okadar değildir sanırım.


Neyse Opel harika, opel süper, yürrrüüü Opel diyelim konu kapansın.,


Bu arada muzdarip Opelcilerdenim arabamı kavonoza koyup otoparkta turşu kurdum



O olmadı bu olmadı bir satışına laf atılır sonra satış rakamları görülünce başka birşeye:)




_____________________________



16255 Mesaj
11 Aralık 2010; 14:38:37 

Şu opel gibi vasat markayıda savunurlar ya ne diyim artık...Kargaya yavrusu şahin görünürmüş ya o hesap işte...


_____________________________

DRIVECLUB™


255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 14:47:00 

Bir Opel Tarihi yazayım size..



Geçmişten günümüze OPEL Tarihi ve Logoları

--------------------------------------------------------------------------------Logosundaki şimsek hızı temsil ediyor.

Adam OPEL 1862'de zanaat işini endüstriyel bir hale dönüştürdü. dikiş makinesi ve bisiklet radikal yeni icatlardı ve OPEL böyle başladı.
Yüzyılın sonunda bir başka devrim yaratan makine ortaya çıktı - OTOMOBİL. Daha 20. yüzyıl başlamadan, 1899'da, opel'in bir otomobil fabrikası vardı.Fabrika almanya'nın anhalt eyaletindeydi ve Friedrich Lutzmann'a aitti. OPEL kardeşler (Adam'ın oğulları), Rüsselsheim'daki otomobil üretim tesisini kurarken iki yıl boyunca Lutzmann ile ortak çalıştılar. 1901'de OPEL, Lutzmann'dan ayrıldı ve 1902'de lisanslı olarak fransız darracq modellerini üretmeye ve OPEL-darracq markası altında pazarlamaya başladı. "Halkın motorlu araç sahibi olmasını" daha verimli olarak teşvik etmek amacıyla şirket, 1901'de ürünlerine motorsikletleri de ekledi. İlk OPEL kamyonlar ise 1899'da üretilmeye başlanmıştı bile. Büyük hamle 1909'da, "doktor'un otomobili" olarak bilinen opel 4/ 8 hp modeli ile geldi. güvenilirliği ve sağlamlığı herkesten önce, o zamanlar ziyaretleri için pek çok taşra yolculuğu yapan doktorlar tarafından beğenildi, çünkü sert zeminli yollar yüzyılın başında sık rastlanan bir özellik değildi.3.950 DEM'lık fiyatıyla efsanevi "doktor'un otomobili" o günün lüks modellerinin yarısı kadar tutuyordu.1924'de OPEL, bir milyon DEM’lık bir yatırımla almanya'da ilk seri üretim hattını kuran şirket oldu. Bu yepyeni üretim şekli OPEL müşterilerine pek çok avantaj sağladı. Yeni üretim hattında ilk üretilen model "laubfrosch" veya "ağaç kurbağası" (OPEL 4/ 12 hp) idi. Artan üretim hacmi ile yoğun talebin yarattığı, üretim giderlerindeki düşüş sayesinde zaten normal bir düzeyde olan fiyatlar altı yıl içinde 4.500 DEM’tan sadece 1.990 DEM’a indi. Ekonomik kriz nedeniyle 1920'lerin sonuna doğru OPEL kardeşler güçlü bir ortak aramaya başladılar. 1929 mart'ında Adam OPEL'in oğulları General Motors şirketinin (GM) temsilcileri ile bir anlaşmaya vardılar. Dünyanın bu en büyük otomobil üreticisi hisselerin çoğunluğunu devraldı, fakat OPEL'i her konuda bağımsız bıraktı. Sayıları gittikçe artan spor otomobil meraklılarına çekici bir model sunabilmek için şirket 1960'ların ortalarında bir coupe geliştirdi. GT sayesinde OPEL, özellikle dinamik otomobilerin üreticisi olarak ününü pekiştirdi.1972'de yine bir iş rekoru kırıldı: % 20.4'lük pazar payıyla şirket yine almanya'nın en büyük otomobil üreticisi olmuştu.90 lı yılların ikinci yarısına doğru kötü bir patronla çalıstıkları için kalitede biraz düsüs ve modellerde eksilme oldu ama simdilerde tekrar toparlanıyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKBAR -- 11 Aralık 2010; 14:49:44 >


_____________________________



510 Mesaj
11 Aralık 2010; 14:48:43 

quote:

Orijinalden alıntı: raider311

küçük motor işi avrupa vs.. de var.dünyanın en büyük pazarında (USA)değil 1.4,1.6 motor bile yok.en az 2.0 lt üretiyorlar.sırası ile toyota,honda,mazda,chevrolet,lexus vs.. diye gidiyor.buraya hakim olan adam zaten ne avrupayı ne türkiyeyi takıyor.bir tek toyota akıllı bence 1.4 dizel falan yapıyor ve bu piyasayada hakim oluyor.honda ve mazda nın avrupa versiyonları türkiyede.o yüzden dizel di turbo idi dertleri yok.bu yazdıklarım dışında diğer markalar mümkün değil yakalayamazlar japonları.

aynen kesinlikle.Türkiye pazarına uygun 1.4-1.5 d segmenti araçlar satan araçlar genellikle amerika pazarında yer edinemeyen araçlardır.

Amerikada yaşamış bir tanıdığımın sözüdür : Burada turbo araç insanların ilk aracıdır sonrada kesinlikle atmosfer araçlara dönülür.

Opeli dayımdan bilirim.adam pejo 207'ye razı.Nesi mi var 2003 Vectrası :)
quote:



Şu opel gibi vasat markayıda savunurlar ya ne diyim artık...Kargaya yavrusu şahin görünürmüş ya o hesap işte...

yok sen insigniayı görmedin galiba.yakalayana aşk olsun :D şaka bi yana mercedes gibi anlattığınız araba opel inanılmaz! ..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi éLégancé -- 11 Aralık 2010; 14:53:19 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2010; 14:51:50 


quote:

Orijinalden alıntı: SONY_55

Şu opel gibi vasat markayıda savunurlar ya ne diyim artık...Kargaya yavrusu şahin görünürmüş ya o hesap işte...



sırf alman dıye toz kondurulmak ıstenmıyor ama bence almanların yüz karası


255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 14:52:21 

Mazda ilk olarak 1920 de Bay Jujiro Matsuda ve bir kaç arştırmacı tarafından Hiroşimada Toyo Cork Kagyo Ltd. adı altında kuruldu.Bu şirket şişe mantarı üretiyordu daha sonra adı Abemaki Ağaç Şişe Mantarı Şirketi olarak değiştirildi.
1929 yılına gelindiğinde şirket makine parçaları üretmeye başladı,aynı yıl ilk aracı olan (aslında motosiklet)üç tekerlekli 30 modelini üretmeyi başardı.Araç o kadar başarılı olduki Çin;e MAZDA-GO-A adı altında ihraç edilmeye başlandı.
1934 te şirket adını mazda olarak değiştirdi.Aslında bay Matsuda mütevazi kişiliği ile tanınan biriydi ama gerek markanın imajı gerekse ailesinin isminin çok fazla ön plana çıkmasını istememesinden dolayı Zoroastrian dininin tanrısı olan Ahura mazda ile özdeşleşsin amacıyla isim mazda olarak kaldı.Aynı tarihte küçük 8 tekerlekli kamyonların üretimine başlandı ve marka ismide üstlerine kondu.
1935 te Mazda, sırf üretim kaabileyetinin artması amacıyla Kaya delgeçleri ve ölçü blokları üretmeye başladı.
1936da şu anki logoya benzer ama aynı olmayan 'uçan M'figürü kullanılmaya başlandı.Bu figür Mazdanın anavatanı olan hiroşimayı temsil ediyordu ve aynı zamanda mazdanın Ahura mazdanında özellikleri olan çeviklik,hız,ve yeni ufuklara süzülmeyi ifade ediyordu.
1940ta İlk küçük sedan geliştirilmeye başlandı ama II.dünya savaşının patlak vermasiyle çalışma rafa kalktı ve ordu için arazi araçları üretimi başladı.6 Ağustos 1945 teki atom bombası fabrikanın yarısını tahrip etti.
Savaş sonrası fabrika tekrar inşa edildi ve üretim başladı.
1960da Mazda ilk dört kapılı aracı olan R360 Coupe yi üretti.
1961 de NSU ile teknolojik ortaklık kurulup Wankel motorlara yönelik çalışmalar başladı.Bu yıl aynı zamanda mazdanın geleneksel benzinli motor,dizel motor ve wankel motor için beraber adım attığı bir yıl oldu.Bu yıl ilk pikap B1500 üretildi.
1962 de Carol 600 piyasya çıktı ve 1963 te üretim adeti 1 milyonu aştı.
1964 te İlk Familia 800 ve 100 yapıldı.
1965 te ingiliz firma Perkins Services,le dizel motorlar üzerine teknolojik ortaklık kuruldu.
1967 ve1968 Mazdanın patlama yaşadığı yıl oldu ve Avrupa pazarına Wankel motorlu Cosmos 110S ile girildi.
Kia ile işbirliği anlaşması yapıldı(tabi teknoloji sattılar, )
1970 te Japon intikamı başladı ve Amerikaya giriş yapıldı ve Capella RX2 tanıtıldı...............


Üretildiği ülke: Japonya
Kurulduğu Yıl: 1920
İsmi Nereden Geliyor: Mazda kelimesi Perslerin Zerdüştlük inanç sistemindeki bilgelik tanrısının adının bir kısmıdır.Bu ismin tamamı Ahura Mazda şeklindedir.Bir japon otomobili markası olarak kullanılmasının altında ise Mazdanın kurucusu Juijiro Matsuda'nın soy adının okunuşunun Mazda ya çok yakın olması yatar.
Kurucusu: Juijiro Matsuda
Amblemin Anlamı: Renault’a büyük benzerliği nedeniyle (ortadaki amblem), açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış özgürlüğü simgeleyen bir martı figürünü amblem olarak kullanıyor

şise mantarı iyiymiş..


_____________________________



510 Mesaj
11 Aralık 2010; 14:55:15 

quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR

Mazda ilk olarak 1920 de Bay Jujiro Matsuda ve bir kaç arştırmacı tarafından Hiroşimada Toyo Cork Kagyo Ltd. adı altında kuruldu.Bu şirket şişe mantarı üretiyordu daha sonra adı Abemaki Ağaç Şişe Mantarı Şirketi olarak değiştirildi.
1929 yılına gelindiğinde şirket makine parçaları üretmeye başladı,aynı yıl ilk aracı olan (aslında motosiklet)üç tekerlekli 30 modelini üretmeyi başardı.Araç o kadar başarılı olduki Çin;e MAZDA-GO-A adı altında ihraç edilmeye başlandı.
1934 te şirket adını mazda olarak değiştirdi.Aslında bay Matsuda mütevazi kişiliği ile tanınan biriydi ama gerek markanın imajı gerekse ailesinin isminin çok fazla ön plana çıkmasını istememesinden dolayı Zoroastrian dininin tanrısı olan Ahura mazda ile özdeşleşsin amacıyla isim mazda olarak kaldı.Aynı tarihte küçük 8 tekerlekli kamyonların üretimine başlandı ve marka ismide üstlerine kondu.
1935 te Mazda, sırf üretim kaabileyetinin artması amacıyla Kaya delgeçleri ve ölçü blokları üretmeye başladı.
1936da şu anki logoya benzer ama aynı olmayan 'uçan M'figürü kullanılmaya başlandı.Bu figür Mazdanın anavatanı olan hiroşimayı temsil ediyordu ve aynı zamanda mazdanın Ahura mazdanında özellikleri olan çeviklik,hız,ve yeni ufuklara süzülmeyi ifade ediyordu.
1940ta İlk küçük sedan geliştirilmeye başlandı ama II.dünya savaşının patlak vermasiyle çalışma rafa kalktı ve ordu için arazi araçları üretimi başladı.6 Ağustos 1945 teki atom bombası fabrikanın yarısını tahrip etti.
Savaş sonrası fabrika tekrar inşa edildi ve üretim başladı.
1960da Mazda ilk dört kapılı aracı olan R360 Coupe yi üretti.
1961 de NSU ile teknolojik ortaklık kurulup Wankel motorlara yönelik çalışmalar başladı.Bu yıl aynı zamanda mazdanın geleneksel benzinli motor,dizel motor ve wankel motor için beraber adım attığı bir yıl oldu.Bu yıl ilk pikap B1500 üretildi.
1962 de Carol 600 piyasya çıktı ve 1963 te üretim adeti 1 milyonu aştı.
1964 te İlk Familia 800 ve 100 yapıldı.
1965 te ingiliz firma Perkins Services,le dizel motorlar üzerine teknolojik ortaklık kuruldu.
1967 ve1968 Mazdanın patlama yaşadığı yıl oldu ve Avrupa pazarına Wankel motorlu Cosmos 110S ile girildi.
Kia ile işbirliği anlaşması yapıldı(tabi teknoloji sattılar, )
1970 te Japon intikamı başladı ve Amerikaya giriş yapıldı ve Capella RX2 tanıtıldı...............


Üretildiği ülke: Japonya
Kurulduğu Yıl: 1920
İsmi Nereden Geliyor: Mazda kelimesi Perslerin Zerdüştlük inanç sistemindeki bilgelik tanrısının adının bir kısmıdır.Bu ismin tamamı Ahura Mazda şeklindedir.Bir japon otomobili markası olarak kullanılmasının altında ise Mazdanın kurucusu Juijiro Matsuda'nın soy adının okunuşunun Mazda ya çok yakın olması yatar.
Kurucusu: Juijiro Matsuda
Amblemin Anlamı: Renault�a büyük benzerliği nedeniyle (ortadaki amblem), açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış özgürlüğü simgeleyen bir martı figürünü amblem olarak kullanıyor

şise mantarı iyiymiş..


cımbız fabrikanız felan var galiba...lafı istediğin yerden çekip çıkarıyorsun... :D komiksin ve sanırım yaşın 13-14 sularında...

Al adam gibi marka nasıl olurmuş öğren ve şu cımbızı elinden bırak lütfen...
quote:


Mazda 2002 yılında Zoom-Zoom teknolojisinin ilk tanıtıldığı zamandan bu yana 655 adedi son sekiz yılda olmak üzere toplamda 1.131 ödül almaya hak kazandı.

Mazda Ödülleri ve Rekorları

Mazda Ödülleri ve Rekorları

Mazda’nın aldığı ödüllerin üçte biri olan 249 adedi, dünya çapında Yılın Otomobili ödüllerinde birincilik veya ikincilik ödülüne layık görüldü.

Mazda'nın döner motoruna ödül yağıyor

Mazda ödüllerinin uzun hikâyesi döner motor RX-2'yi 1971'de lanse etmesiyle başladı ki hem Japonya'da hem de ABD'de 1972'de Yılın Otomobili ödülünü aldı. Bu döner motor, karbon tabanlı apex contası için Mainichi Sanayi Teknolojileri Geliştirme Ödülü dahil pek çok prestijli ödülü kazandı. Bu başarı 78 Grand Prix Yılın Otomobili ödülünü kazanan RX-7 ile devam etti ve 1979'da ABD'de Yılın En İyi Spor Otomobili ödülüne aday gösterildi ve 1980'de Japonya'da son 10 yılın otomobili ödülünü kazandı. RX-7 spor arabalarının üç başarılı nesli, durmak bilmeyen bir konsept gelişimi ile devam etti. 2003'de, Sportif Coupe RX-8'de RENESIS olarak adlandırılan yeni bir döner motor lanse etti. Mazda hatta daha ileriye oynayarak daha az yakıt tüketen ve Euro Stage IV olan bir döner motor üretti. Aynı yıl, RX-8 RENESIS Uluslararası Yılın Motoru yarışlarında 3 kategoride ödülleri topladı: En Yeni Motor, Yılın Motoru Üstün Ödülü ve 2.5 -3.0L kategorisinde En İyi Motor Ödülü. Sadece 1.3L (2 x 654 cm3) olan gerçek silindir hacmine rağmen İngiltere yasaları döner motoru gerçek silindir hacminden 2 kat büyük olarak veya 2.6L olarak sınıflamaktadır. RENESIS, gördüğü ilgi sonucunda 2004'de kendi kategorisinin sahibi oldu.

Mazda’nın başarılı kompaktları – 323 ve Mazda3

Mazda küçük otomobil üretmek söz konusu olunca bir liderdir. Örneğin şimdiki Mazda2 B-otomobili, 2008'de Yılın Dünya Otomobili ödülünü kazandı ama ödüllerin pek çoğu kompakt sınıfında geldi. 1980'de, Mazda'nın ilk modern kompaktı, önden çekişli 323, Yılın Avrupa Otomobili ödülünde birinci oldu ve Japonya'da, Avustralya'da ve Yeni Zelanda'da 1981'de Yılın Otomobili ödülünü almaya hak kazandı. 1983'de ABD'de Yılın İthal Otomobili ödülüyle birlikte 74 ödül kazandı. Ama bu sadece başlangıçtı. Halefleri, ilk Mazda3 jenerasyonu, daha iyisini yapacaktı ve yedi yılda (2003 – 2010) toplam 99 ödül kazandı. Bunların çoğu 2003'de lanse edildiği yılda alındı. Ödüller arasında Yılın Avrupa Otomobili yarışmasında ikincilik ödülü ve Danimarka ve Çek Cumhuriyetinde, Türkiye ve Japonya'da (RJC En İyi 6) Yılın Otomobili Ödülü vardı. 2004'de dokuz ülkede Yılın Otomobili Ödülünü kazandı ve ödül almaya devam etti. Bunlar arasında Hong Kong'da 2004'de En İyi Hatchback özel ödülü de vardı. 2009'un başından sonuna kadar, en sonuncusu Tayland'da ilk jenerasyon yılın makyajlı araç versiyonu ödülü. İkinci nesil Mazda3 pazarda ilk iki yılında oldukça başarılıydı ve 23 ödül kazandı.

Mazda çevre ödülleri

Mazda birçok çevre ödülü aldı. ABD'de şimdiki Mazda MX-5 roadster, Çevre Koruma Derneği (EPA) tarafından En Verimli İki Koltuklu Araç ödülü verildi ve Mazda Tribute Hybrid Yılın En Yeşil Otomobili yarışmasında ilk beş finalist arasında yer aldı ki her iki ödül de 2008'de geldi. Bir yıl sonra, ilk nesil Mazda6 (makyajlı versiyonu) Çevre Taşıma Derneği'nin En iyi Geniş Aile Otomobili olmaya aday gösterildi. İkinci nesil Mazda6, altta kalmayarak, 2008'de Hollanda'da Royal Dutch Touring Klüb'ün ECOTEST'inde En Yeşil Benzinli Otomobil seçildi. Ancak, 2009'da lanse edildiğinden beri toplam altı ödül kazanan yakıt tasarruflu start/stop sistemli en başarılı Mazda Çevre Teknolojisi, i-stop (şuan ki Mazda3), JSAE ödülü dahil ödüller kazandı. Mazda aynı zamanda 2010'da şuan ki Mazda benzinli araçlarında kullanılan devrimci tek nanoteknolojili katalist'in üretimine sebep olan araştırmalar için JSAE ödüllerini kazandı. Bu yenilikler yeni yeşil SKY-Teknoloji motorlarının ve şanzımanlarının gelecek yıldan itibaren Avrupa'da lansmanını yapacak olan Mazda'nın Gelişmiş Zoom-Zoom teknolojisinin bir parçasıdır.

Mazda rekorları

MX-5 roadster ve Mazda’nın döner motorlu otomobilleri şu anda firmanın en önemli ödüllerini elinde tutmaktadır. 20 yıl dönümünü bu yıl Avrupa'da kutlayan Mazda MX-5, tarihte en çok satılan üstü açık iki koltuklu spor otomobili olarak Guinness Rekorlar Kitabına girdi. Şu anki modelin popülaritesine bakarak, gelecek yıllarda da bu rekoru elinde tutmaya devam edecek gibi görünüyor. 1991'de, Mazda döner motorlu otomobil ile, Mazda 787B, Le Mans'ın 24 Saat'ini kazanan ilk araç olarak (ve sadece üretici olarak) rekorlar kitabına girdi. Ayrıca bugüne kadar bu büyük ödülü kazanan ilk ve tek Japon Otomobil üreticisi oldu. Mazda RX-7 tarihte 1.8 milyon adetten fazla satarak, en çok satılan döner motorlu spor otomobil başarısını elinde tutuyor. Öte yandan 2004'de, Mazda RX-8 Almanya, Papenburg'daki test alanında 40 uluslararası FIA hız ve dayanıklılık rekorunu kırdı. Pistte döner motor konseptinin sportiflik ve dayanıklılığını kanıtlayarak uzun bir Mazda kültürüne devam etti.


adam bana gelmiş FİAT veya MAGNA'nın almak üzere olduğu markayı bmw gibi anlatıyor...Kendi fabrikalarınız bol madem niye FİAT'a ticari araç ürettiriyorsunuz.Mercedes,Audi,Mazda,Bmw hiç başka firmaya araç ürettirmişmi? ... daha fazla palavra sıkma üyelerin yorumundanda gereken cevabı almanı beklerdim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi éLégancé -- 11 Aralık 2010; 14:58:03 >


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 15:00:43 

quote:

Orijinalden alıntı: éLégancé

aynen kesinlikle.Türkiye pazarına uygun 1.4-1.5 d segmenti araçlar satan araçlar genellikle amerika pazarında yer edinemeyen araçlardır.

Amerikada yaşamış bir tanıdığımın sözüdür : Burada turbo araç insanların ilk aracıdır sonrada kesinlikle atmosfer araçlara dönülür.

Opeli dayımdan bilirim.adam pejo 207'ye razı.Nesi mi var 2003 Vectrası :)
yok sen insigniayı görmedin galiba.yakalayana aşk olsun :D şaka bi yana mercedes gibi anlattığınız araba opel inanılmaz! ..



Kurduğun bağlantının türkçede kıt galiba birde 1.4-1.5 d segmenti araba mı var?(1.4 tamamda 1.5?)

Amerikada yaşamış tanıdıkmış sözün yalan olduğuna imzamı basarım delikanlıysan adamsan eğer bu sözün doğruluna yemin edersin ama yalan olduğu kesin adamsan diyorum bak bu yalansa eğer sen adam değilsen kendine göre güzel bir söz uydumuşsun bariz belli..Dayını bilemiycem



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKBAR -- 11 Aralık 2010; 15:11:24 >


_____________________________



255 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
GOKBAR
11 Aralık 2010; 15:07:49 

Becerikli demirci ‘Adam Opel’ Adam Opel, Ruesselsheim’li bir demircinin oğludur, gençlik yıllarında Paris’te dikiş makinesi üreten bir fabrikada kalfalık yapar. işi kısa sürede kapar, Almanya’ya dönüp aynı tezgâhı kurar. 1862 yılından itibaren evlerde, terzilerde Opel marka dikiş makineleri tıkırdamaya başlar.
1868’de bir han sahibinin kızıyla (Sophie Schneller) evlenir. Carl, Wilhelm, Heinrich, Fritz ve Ludwig adında 5 oğlu olur. Gün gelir veledler “velespit velespit” diye tuttururlar. iyi ama bisiklet fiyatları el yakar. Halbuki bir onun için “tekerlek, sele, zincir, gidon, pedal” imali zor iş değildir, oturur âlâsını yapar.
1895’de tifüse yakalanıp ölünce oğulları işi ele alır ve büyük bir cesaretle otomobil işine soyunurlar. Gider Friedrich Lutzmann’a ait otomobil fabrikasını satın alır ve Fransız Darracq lisansı ile (1902) üretime başlarlar. (Hatırlarsanız Mercedes de zamanında daktilo ve bisiklet imal etmiştir.)
Bu arada “Hamburg Fuarı”na yeni bir tasarımla çıkar ve sadece iki yıl içinde baba ocağında (Rüsselsheim’de) kendi tesislerini kurarlar.
1906 yılına kadar bin otomobili satarlar ki o zamanın şartlarında başdöndürücü gelişmelerdir bunlar.


Doktorun otomobili! Opel “Doktor’un Otomobili” adlı seriyle beklenmedik bir çıkış yapar (1909). O günlerde hekimler sık sık taşrayı dolanırlar. Yollar patikayı andırır, arabayı yayık gibi sallar. Yanisi şu ki tabipler beğeniyorsa o araba iş yapar. Hele diğerlerinin yarı fiyatına sunulunca... Hasılı “Opel” malını “elini öpene” satar.
1920’lerde seri üretime geçer, ufak tefek, açık tavanlı, iki koltuklu bir seriyle rekor kırarlar. Yaylanarak yürüdüğü için adı “Laubfrosch (Ağaç Kurbağası)”na çıkan bu yeşil vasıtalar kısa sürede 100 bini aşar.
1924’te tam bir milyon altın mark harcar ve seri imalata başlarlar. Maliyetlerdeki düşüş fiyatlara da akseder, 6 yıl evvel 4500 mark olan otoları 1990 marka sunarlar. Otomobil sadece zenginlere hitap eden narin, pahalı, lüks bir araç olmaktan çıkar.
1928’de % 37,5’luk piyasa payı ile Almanya’nın en büyük otomobil imalatçısı olurlar.
Bu arada motosikletleri de ilgi alanlarında tutarlar.
Torun Opel’ler istikrarlı büyümek, iktisadi anaforların tesirinde kalmamak için güçlü bir ortak arar ve General Motors Corporation’ın (GM’in) temsilcileri ile el sıkışırlar (Mart 1929) GM, hisselerin büyük bölümünü devralmasına rağmen, işlerine karışmaz, bağımsız çalışmalarına göz yumar. üstelik onlara üin, Japon ve Güney Amerika pazarlarını da açar. Artık enerjilerini finans, maliyet, satış, tahsilat gibi can sıkıcı işlere harcamaz, sadece araba üzerine kafa yorarlar. Paradan yana dertleri yoktur, sigorta işine de soyunur ve taksitli satış yaparlar. Nitekim 1930’larda Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi olurlar.
Daha o tarihlerde “RAK” (roketleme güç programını) uygular, Fritz von Opel, Berlin’deki Avus yarış pistinde, 238 km/saat’lik hıza ulaşmakta zorlanmaz.
“RAK 3” ise dünya hız rekorunu 254 km/saat’e yükseltir, ardından roket tahrikli tayyare ile başarılı uçuşlar yaparlar.


“HS” Harpten sonra 1935’de efsanevi Opel Olympia’nın üretimine başlarlar. Bu vasıta tamamen çelik, entegre gövde ve şasisi olan ve seri halinde üretilen ilk Alman aracıdır. Derken Kadett ve Kapitan ile büyük bir çıkış yakalarlar. 2,6 milyon adet bisiklet üretmiş olsalar da bu saatten sonra iki tekerle uğraşamazlar, faaliyetlerinin bu kısmını NSU’ya satarlar. Bir milyonuncu Opel yollara çıkmıştır ki Nazi rejimi “durun” der. Onları “Blitz” kamyonlar (ve muharebe uçakları için parçalar) yapmaya zorlar.
Rüsselsheim fabrikası savaş yıllarında defalarca bombalanır ve neredeyse yok olur. Harbin akabinden fabrikayı sadece iki yılda yeniler ve kaldıkları yerden işe başlarlar.
1950’de tekrar yılda 100 bin aracın üstüne çıkarlar.
1956’da 207 bin araç satmayı başarır ve % 17,6 oranında bir pazar payı koparırlar.
Talep artınca Bochum’da ikinci bir fabrika daha açar (962) ve 11 bin kişiye iş imkanı sağlarlar. Bu fabrikada üretilen Kadett, Astra çıkıncaya kadar 11 milyon satar.


üizgi dışı Opel “GT” “1965 IAA Motorlu Araçlar Fuarı”nı gezen ziyaretçiler gözlerine inanamazlar. Kapitan tarzında arabalar bekleyen Opelseverler iki kapılı bir coupe ile karşılaşırlar ki bu alamet (Experimental GT) Orta-Avrupa’nın bilinen yüksek hacimli motorunu taşımaktadır. “Yalnızca uçmak daha heyecanlı” sloganı ile şov yapar.
Opel 1970’lere, Ascona ile mühür vururken Manta sürat severleri peşine takar. Daima yüksek performans ve düşük sarfiyat arayışı içinde olur, aerodinamik yapılı Record’lar çok tutar.

Opel logosunda bir tekerlek ve bir şimşek görürsünüz ki. Hızdan asla cayamazlar.

Rüsselsheim ve Bochum’daki fabrikalar da siparişlere yetişemez olunca Kaiserslautern’de üçüncü bir tesisi devreye sokar, Dudenhofen’de modern bir deneme merkezi açarlar.
Opel petrol krizini önceden koklar. 1978’ten itibaren yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonlarının azaltılması hususunda çalışmalar yapar.

Maskeli marka “Vauxhall”
Bir zamanlar Alman ordusuna üretim yaptığı için “Opel” adı ingiltere’de hayırla anılmaz. Bu yüzden Britanya’da “Vauxhall” markası ile organize olur ve çok satarlar. Başlangıçta tipleri ve donanımları ayrı ise de 1980’den sonra saklanmak gereği duymaz, aynı çizgilere döner, aynı motorları kullanırlar.
Yetmez 1982’de ispanya’da (Saragossa’da) Corsa üretmeye başlarlar.
1989 yılında Rüsselsheim’daki merkez tesisinden 20 milyonuncu Opel çıkar ki bu ağır abi oturaklı bir Senator’dür.
Kadett’in yerini Opel Omega alır, Ascona’yı Vectra takip eder. Derken (1990) Calibra ile iki kapılı coupe geleneğini hatırlarlar.
Arazi araçlarında ise Japon akınlarına göğüs gerer, Frontera ile piyasa lideri olurlar. Doğu ve Batı Almanya birleşince şirket Eisenach’ta dördüncü üretim merkezini açar. 1997 yılında 1,56 milyon araç satar ve üst üste altı yıl Batı Avrupa’da piyasa lideri olurlar.
Opel o gün bu gündür yaptığı çevreci (katalitik konvertörlü), ekonomik, güvenli, yenilikçi arabalarla tanınır. Tutumlu, güçlü turboşarjlı, direkt enjeksiyonlu ve her silindirde 4 valfli dizel motorlar ile yeni üç silindirli ecotec kompakt motorları ile çığır açar.
Sonrasını biliyorsunuz işte... Tigra’lar, Astra’lar, Caravan’lar, Meriva’lar, Zafira’lar, Agila’lar, Antara’lar...
Bu arada Combo,Vivaro ve Movano ile ticari araç piyasasında da adından söz ettirmeye başlar...İnsigniayla gönülleri fethetti.


_____________________________



510 Mesaj
11 Aralık 2010; 15:11:36 

quote:

Orijinalden alıntı: GOKBAR





Kurduğun bağlantının türkçede kıt galiba birde 1.4-1.5 d segmenti araba mı var?

Amerikada yaşamış tanıdıkmış sözün yalan olduğuna imzamı basarım delikanlıysan adamsan eğer bu sözün doğruluna yemin edersin ama yalan olduğu kesin adamsan diyorum bak bu yalansa eğer sen adam değilsen kendine göre güzel bir söz uydumuşsun bariz belli..Dayını bilemiycem


Yemin ederim evet.Turbo araç burda pek tercih edilmiyor.Atmosfer araçlar çok rövanşta dedi.Senin gibi verginin hesabını yapmıyorlar.Amerikada üniversitede okumuş bir arkadaş.Kaldıki son senesini ingilterede geçirdi.Ordada atmosfer araçların çok sevildiğini dile getirdi.senin gibi hayatımda kullanmadığım aracı millete övmüyor.viki yazılarını kopyalaya kopyalaya yüzsüzce mesajlar atmıyorum.Sen showroomda binmişindir çok süper uçuyor gidiyor gibi hava yapıyorsun.yalan söylemediğine yemin et.ama etsen bile inandırıcı değil.

+dikiş makinası çok prömiyerli bir iştir zaten mazdanınkinden çok komik.paran yetmedi sanırım mazdaya laf atıp duruyorsun nese sen etrafa saldırmaya devam et benden bu kadar.sen kendini kandırmaya devam et.Opel Türkiyede en çok satan araçlarda 7.sırada ama o beğenmediğiniz kazıkcı dediğiniz vwye bile şikayetlerde farkı gömmüşünüz daha fazla konnuşmayacağım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi éLégancé -- 11 Aralık 2010; 15:12:19 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2010; 15:11:51