Şimdi Ara

Nissan Note Tekna 1.6 Otomatik LPG Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
14.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bayramdan önce aldığımız Nissan Note Tekna 1.6 Otomatik vites aracımıza "Hangi marka LPG daha uyumlu olur?" diye sormak için Ankara'da MECSAN Yetkili servisinne gittiğimizde ustanın ağzından çıkan ilk cümle "Kesinlikle taktırmayın!" oldu.

    Sonra bu durumu şöyle açıkladı: "Benzin 200C'de, LPG ise kuru yakıt olduğu için 400C'de yanar. Bu araçların sübapları plastik olduğu için bu ısıya dayanamadığından erime yapıyor. Bir müddet sorunsuz kullanırsınız. 10.000 ile 50.000 civarı. Ancak mutlaka sübapları değiştirmek zorunda kalırsınız. Bu işlem için motor kapağının açılması gerektiğinden size 2000TL'ye malolur. LPG taktıracaksanız bunu da hesap edin."

    Moral bozukluğuyla Şaşmaz'da bir Nissan Özel servisine uğradık. Aynı şeyleri duyduk ve "Note, Micra ve ....... modelleri LPG'ye uyumlu değil. Sübaplarında erime oluyor. Kıl kadar ince zaten. Çok LPG söktük bir bu araçlardan" diye de ekledi.

    Aracı alırken LPG'li olanların varlığından dolayı bu durumu hiç düşünmemiş ve LPG taktırma hesabıyla satın almıştım. Çok severek biniyoruz tam bir aile aracı ancak öğretmen maaşıyla DÜNYANIN EN PAHALI yakıtını kullanarak bu aracı kullanmam da imkansız.

    Bilgisi olanlar lütfen yazsınlar... Eğer bir gelişme olmazsa 1 hafta içinde aracın satılık ilanını vereceğim...
    Bu aracı LPG ile uzun süreli kullanan var mı? Varsa hangi marka? Nasıl kullanıyor? öğrenmek istiyorum...

    Teşekkürler...







  • quote:

    Orijinalden alıntı: pekerol

    Bu konuda bilgisi olan kimse yok mu? Ustalarım cevap lütfen...

    Teşekkürler...


    http://forum.donanimhaber.com/m_45616891/mpage_1/f_/key_//tm.htm#45738521
  • Agzi olan konusuyor. Mesele kuru yakit olmasi degil. Yandiginda daha fazla isi ciktigi da henuz kimse kaynak gosteremedigi icin bir soylentiden ibaret. Peki LPG hakikaten subaplara zarar veriyor mu? Veriyorsa neden?

    Bu noktada ben susuyorum ve sozu Prins'in ValveCare subap koruma sistemine birakiyorum:

    Why ValveCare?

    The valves and the valve seats of some engines are more sensitive to wear when driving on LPG or CNG. This issue does not occur with petrol, because an additive that is present in the fuel lubricates of the valves and the valve seats. This additive is not present in LPG or CNG. With te innovative ValveCare dosing system, it is possible to inject this additive under pressure into the engine together with the LPG or CNG, thus significantly reducing the wear of the valves and the valve seats.

    (Kaynak:http://www.prinsautogas.com/en/products/valvecare/valvecare.html)

    Yani arkadaslar LPG yuksek isida yanar falan demiyor. Benzin islak LPG kuru yakittir da demiyor. Benzinde subaplari koruyan yaglayici katkilar varken LPG'de yok diyor. Butun mesele bu.

    Turkiyede LPG kuru yakit diyenler de bunu kastediyorlar sanirim. Yani LPG gaz olarak enjekte edildigi icin bu tur katkilar koyulmasi anladigim kadariyla mumkun olmuyor. Bu durumda katli olmadigi icin ister sivi enjekte edilsin (buradan vialleye sevgiler) ister gaz olarak enjekte edilsin subaplarinizi asindirabilir.

    Benim sahsi gorusum ise, sirali sistem zaten belli bir sure benzinde calistigi icin subaplari surekli benzinde calismasi kadar olmasa da bir miktar korur. Surekli kisa mesafe gidiyorsaniz cok bir problem olmayacaktir fakat uzun yolda onlem olarak arada bir manuel olarak benzine almak mantikli olabilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.