Şimdi Ara

Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) (556. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
83
Favori
1.028.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 554555556557558
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımı alalı 1 sene oldu ve tam 16 bin km yol yaptım. İlk arabam çok memnunum..

    Araç alacaklara tavsiyem; genelde milletin hayalinde kurduğu bir araba olur ama bu hayal sadece görüntü kısmını oluşturur. Bir nevi körü körüne aşık olurlar. Ancak çok iyi düşünülmeli her açıdan ihtiyaçlara cevap vermeli alınacak araç özellikle ülkemiz şartlarında ev fiyatına araba alıyoruz.

    Ben bunları düşündüm ve seçeneklerimin hepsini gezdim dolaştım araçları tanıdım en yüksek puanı c-max almıştı. Bariz olarak diğer sınıfındakilere göre daha rahat. Bu rahatlığı veren özellikler görüş rahatlığı, geniş olması, yüksek olması, bagajının kullanımının kolay olması..

    İnanın demeyeceğim zaten gidip bakabilirsiniz ama kugadan bile içi geniş. evet gerçekten kuganın sürücü koltuğu c-max dan daha dar geldi yine arka sıra koltuk genşliği de daha dar. He hocam ama kuganın dışı süper e o zaman hep dışarıdan izle arabanı. Sonuçta aracın içine girince içi önemli oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsfirtina -- 7 Ocak 2016; 22:56:30 >
  • İç mekan genişliği özelliklede cam tavanla mükemmel.Ferah ve güven veren bir araç. Dizel olursa hem güçlü,hem tasarruflu. Ayrıca sağlam bir motor.

    Bence eksikleri ise. En kalitesiz gelen yeri koltuk görünümü. Özellikle siyah koltuklar kalitesiz lik hissi veriyor.
    Araç savurmasada koltuk yapısından dolayı virajlarda olması gereken güven hissi azalıyor. Yine çok virajlı yollarda arkadakiler çok sarsılıyor.
    Sert süspansiyon var ama yollardaki çukurlara sert girince amortisör sona dayanıp tak diye ses yapıyor
    Ses yalıtımı iyi ama bozuk yolda yinede çok lastik sesi alıyor.
    Ve herkeste olmasada bazılarında benzer sorunlar çıkıyor. Buda arabadan bir nevi soğutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır araç alan arkadaşlar fiyat paylaşabilirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 8 Ocak 2016; 23:35:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar yurt dışı almanyada yaşıyorum ve bu hafta bu aracı almaya karar verdim.Malüm aile arabası bakıyorum çocuklar olunca.Değerli düşüncelerinizi bekliyorum
    Araç Ford Grand C-Max Titanium 2.0 TDCİ 163hp 2011

     Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı) Yeni C-max/Grand C-max (1000+ kullanıcı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siperno -- 24 Ocak 2016; 21:34:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siperno kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun gule gule kullanın.

    Bende sürgülü kapı olmasından dolayı bu ve mazda 5 arasından mazdada karar kilmistim . Ama aklim hala bunda.
    Özellikle çocuklu aileler icin kullanışlı bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi focusone -- 24 Ocak 2016; 23:02:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focusone

    Hayırlı olsun gule gule kullanın.

    Bende sürgülü kapı olmasından dolayı bu ve mazda 5 arasından mazdada karar kilmistim . Ama aklim hala bunda.
    Özellikle çocuklu aileler icin kullanışlı bir araç.

    Tşk ederim çok sağolun.Sürgülü kapı olayı muhteşem grand c max te...Bire bir test ettim bindim indim gerçekten açılan kapıdan daha rahat biniş ve iniş sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model Grand Cmax'im var. Memnunum tavsiye ederim.

    Almadan önce sürgülü kapı konusunda çekincem vardı, ne o öyle transporter minibüs gibi filan diye bakıyordum. Ama gel gelelim kullanışı 10 üzerinden 10. Hele ki bebeğiniz veya çocuğunuz varsa, dikine parklarda çocuğu çıkartmak klasik tip kapılardan çıkarmanız imkansız gibi, ama bu arabayla çok çok rahat oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siperno kullanıcısına yanıt
    Bu arada aracı aldınız mi.? Yoksa sadece kararmi verdiniz.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kumanda pili zayıf pili değiştirin.
    Bu ikaz la ilgili tecrübelerim sonucu benim gibi google dahil cevap bulamayanlar için yazıyorum. Teknoloji marketlerden 5 liraya en kalite 2032 3 volt lityum pil al. Youtube da takmaya ilgili videolar var, bakarak kolayca pili tak. AMA beni de çok uğraştıran yukarıdaki ikaz hala ilk çalıştırmada çıkar. Direksiyon Sol menü tuşundan sistem ayarlarına gel. İçine girdiğinde ikaz ekranda görünür tam buradayken kumanda üstündeki kapı kilitleme tuşuna baş. İkaz silinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 yıl önce bu ikaz için servis yazılım güncellemesi yapıp içine orjinal pil taktık deyip 15 lira almıştı. 1-2 saate yakın da beklemek zorunda kalmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur59

    2 yıl önce bu ikaz için servis yazılım güncellemesi yapıp içine orjinal pil taktık deyip 15 lira almıştı. 1-2 saate yakın da beklemek zorunda kalmıştım.

    Teşekkürler...
  • C Segmenti MPV araçların 2015 yılında ki satış rakamları;


    1-Dacia Lodgy 5371 adet,
    2-Mercedes B Serisi 1544 adet,
    3-Ford C-Max 965 adet,
    4-BMW 2 Serisi 946 adet,
    5-Citroen C4 Picasso 884 adet,
    6-Toyota Verso 731 adet,
    7-Peugeot 5008 222 adet,
    8-Seat Altea XL 191 adet,
    9-Renault Scenic 101 adet,
    10-Opel Zafira Tourer 45 adet


    ---C- max 2011 deki yeni kasalardan itibaren, satış oranlarında bu sınıfta açık ara öndeydi. Şu an 3. sırada.
    ---Lodgy nin bu kadar çok satılması sanırım 60 000 lira civarındaki fiyatıyla alakalı.
    ---Lodgy den sonra ise Mercedes B serisi geliyorki, demekki bu segmentin tercih edilen arabası olmuş.
    ---C-max ise Mercedes ve BMV arasında 3. olarak tercih ediliyor. Eğer yeni C-max lardaki 1.5 dizel otomatik vites sevilirse, C-max 3. sıradaki yerini korur. Aksi halde daha alt sıralarada düşebilir.
    ---Premium markaları göz önüne almazsak yanılmıyorsam Picasso satış oranını arttırmış. C-max ise düşürmüş
    ---Birkaç sene öncesine göre Verso yerini koruyo gibi.
    ---5008 ve Scenic satış oranlarında ise çiddi düşüş olmuş.
  • 2011 model titanium x paket sahibiyim aracıma Güncel yazılımı izmir de nerede güncelletebilirim? bu konuda Herhangi bir fikri yada düşüncesi, tanıdığı olan varmı ?
  • C-max ın satışlarının düşmesi kadar normal bişey yok. Bunun tek sebebi fiyatının artmasıdır.

    Bakın buraya dikkat edin C-MAX tüm araba markalarının ve tüm modellerinin içerisinde fiyatı en çok artan hem de baya bi artan model..

    Şöyle ki daha 1 yıl önce fiyatı 63 binlerde olan C-MAX şu an 86 binlerde. Yani 23 bin tlye varan fiyat artışı var.. E bu artıştan dolayı millet ya çok daha uygun olan loggy veya madem bu kadar param var 20-30 bin daha verip mercedes alayım diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsfirtina -- 12 Şubat 2016; 19:38:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsfirtina

    C-max ın satışlarının düşmesi kadar norma bişey yok. Bunun tek sebebi fiyatının artmasıdır.

    Bakın buraya dikkat edin C-MAX tüm araba markalarının ve tüm modellerinin içerisinde fiyatı en çok artan hem de baya bi artan model..

    Şöyle ki daha 1 yıl önce fiyatı 63 binlerde olan C-MAX şu an 86 binlerde. Yani 23 bin tlye varan fiyat artışı var.. E bu artıştan dolayı millet ya çok daha uygun olan loggy veya madem bu kadar param var 20-30 bin daha verip mercedes alayım diyor.

    Ford'un sitesinden alınan güncel fiyatlar

    C-MAX TİTANİUM 1.6L TDCi 115PS 93.200 + X PAKET 7.875= TOPLAM 101 000 LİRA
    FOCUS TİTANİUM 5K 1.6 TDCi 115PS 90.735

    2012 model C-Max tdci +titanium+ x paket aracı 63 000 liraya almıştım. O sıralarda aynı donanımdaki C-max ve Focus fiyatları aynıydı diye hatırlıyorum.

    Şimdi güncel fiyatlara baktığımızda C-max, Focusa göre 2500 lira daha artmış gibi. Demekki Ford da sadece C-max ta aşırı bir artış olmamış. Tüm modellerde bu artışı görmek mümkün.

    Fakat fiyatlardaki bu artış ikinci ellere yansımıyor. Hatasız, kazasız ve km si de normal sayılabilecek aracımı Ford bayisine takas için götürsem 60 000 lira bile vermezler. Aynı aracın yenisini almaya gitsem 100 000 lira. Bu da aracın 4 senede % 40 değer kaybettiğini gösteriyor.

    Mesela Tiguanları biraz araştırdım. Benimkiyle aynı yaş ve durumda olanlarda % 25-30 arasında bir değer kaybı olduğunu öğrendim.

    İkinci eldeki bu değer kaybı bence araçlarımızın bir eksisi. Söylediklerim kişisel değerlendirmedir. Katılmayan da olabilir.
  • Tabi doğru fordda zaten genel olarak bir artış var. Ama siz de olayı görmüşsünüz en çok artış C-MAX ta.

    Evet 2. ele gelince durum tam tersi nedense. Galiba mpv tipi araçlara biraz önyargı var. Bir de genel olarak ülkemizde sedan veya hatcback modeller daha çok tutuluyor o yüzden. Ama avrupada böyle değil.

    Mpv tipi araç aslında adından da anlaşılabileceği gibi çok amaçlı araç anlamına geliyor ve gerçekten de her ihtiyaca cevap veriyor.

    Ben c-max ımı almadan önce bir sürü marka ve modele baktım. Fordta da tüm modellere baktım kuga nın arka koltuğuna oturdum c-max daha geniş geldi kugaya göre. E ben hem fazla para vercem hem de araç içi daha dar.

    İnanın markalar genelde göstermelik modeller üretiyor. İlk başta görüntü dikkat çekiyor ama insan kullandıkça kullanım ihtiyaçarını farkediyor. Oturma rahatlığı bagaj rahatlığı görüş açısı falan tüm bunlardan geçer not aldı benden ben de onu seçtim


    Şu da var sonuçta gömlek almıyoruz yani paraya ihtiyacım olmazsa arabayı uzun yıllar kullanmak için alınmalı ha satma niyeti olan 2. el almalı o zaman da c-max daha da avantajlı oluyor alan için.

    Düşünün temiz bir 2012 c-max bile 60 bin sıfırı 100 binken. Kesinlikle alınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsfirtina -- 12 Şubat 2016; 19:38:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    quote:

    Orijinalden alıntı: tsfirtina

    C-max ın satışlarının düşmesi kadar norma bişey yok. Bunun tek sebebi fiyatının artmasıdır.

    Bakın buraya dikkat edin C-MAX tüm araba markalarının ve tüm modellerinin içerisinde fiyatı en çok artan hem de baya bi artan model..

    Şöyle ki daha 1 yıl önce fiyatı 63 binlerde olan C-MAX şu an 86 binlerde. Yani 23 bin tlye varan fiyat artışı var.. E bu artıştan dolayı millet ya çok daha uygun olan loggy veya madem bu kadar param var 20-30 bin daha verip mercedes alayım diyor.

    Ford'un sitesinden alınan güncel fiyatlar

    C-MAX TİTANİUM 1.6L TDCi 115PS 93.200 + X PAKET 7.875= TOPLAM 101 000 LİRA
    FOCUS TİTANİUM 5K 1.6 TDCi 115PS 90.735

    2012 model C-Max tdci +titanium+ x paket aracı 63 000 liraya almıştım. O sıralarda aynı donanımdaki C-max ve Focus fiyatları aynıydı diye hatırlıyorum.

    Şimdi güncel fiyatlara baktığımızda C-max, Focusa göre 2500 lira daha artmış gibi. Demekki Ford da sadece C-max ta aşırı bir artış olmamış. Tüm modellerde bu artışı görmek mümkün.

    Fakat fiyatlardaki bu artış ikinci ellere yansımıyor. Hatasız, kazasız ve km si de normal sayılabilecek aracımı Ford bayisine takas için götürsem 60 000 lira bile vermezler. Aynı aracın yenisini almaya gitsem 100 000 lira. Bu da aracın 4 senede % 40 değer kaybettiğini gösteriyor.

    Mesela Tiguanları biraz araştırdım. Benimkiyle aynı yaş ve durumda olanlarda % 25-30 arasında bir değer kaybı olduğunu öğrendim.

    İkinci eldeki bu değer kaybı bence araçlarımızın bir eksisi. Söylediklerim kişisel değerlendirmedir. Katılmayan da olabilir.

    Merhaba,
    Olaya bir başka açıdan bakacak olursak,ben yaklaşık 1.5 yıl önce 2.el olarak aldığım aracımın en azından değer kaybetmediğini hatta temiz,emsalleri arasında "3-5 krş" dahi fiyatının yükseldiğini görüyorum.Bir aracın değer artışı kadar değerini de koruması önemli bir konu bu aynı zamanda dolayısıyla değer artışı anlamına da gelir.
    Araç değer kayıpları ile ilgili yorumları çok geniş olarak yakın geçmişte yapmıştık zaten.Söylediklerinize bu açıdan katılmam mümkün değil,özellikle de bir Tiguan ile C max kıyaslaması ve değer artış/azalış azalış örneklemelerine..
  • yeni bir araç alma düşüncesi doğrultusunda araştırmalarım devam ediyor,
    civic 2012 otomatik 125hp benzinli aracımı yıllık bakımavermişken, volvo ve ford a uğradım.
    volvoyu v40 konusunda anlattım, fiyat ve dizel sıkıntısı nedeniyle şimdilik vazgeçtim.

    Ford cmax ise 2004 yılından beri aklımda, özellikle son yıllardaki donanım ve motor konusundaki özellikleri beğeniyorum.
    bayide 2015 tdci 115hp düz vites full+full arac test sürüşü yaptık (eşimle)
    kısaca,
    motor ve gücü v40 d2 den iyi, (düz vites artısı)
    dizel motor sesi ve rügar sesi diğer tüm orta sınıflar gibi, 110 sonrası biraz rahatsız edici,
    iç malzeme ve kalite orta seviyede,
    diğer donanım ve özellikler güzel.

    sonuçta 2015 fiyatlar şöyle,
    beyaz, tekno-x paket-metalik-navi-sd-xenon....110.500tl (pazarlıklı 105.750)
    tundra tengi, x paket- xenon......98.500 tl

    yeni gelecek 1.5 dizel oto atik, çok farklı bir araç dediler,
    beklemeye karar verdim, görelim, fiyata bakalım, kararı veririz, acelemiz yok.
    şubat sonu gibi gelecekmiş.

    zaten honda crv ve haziranda gelecek hrv de aklımda,
    hrv yide bekleyeyim dedim.

    iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 9 Şubat 2016; 19:45:11 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freebirdx

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    quote:

    Orijinalden alıntı: tsfirtina

    C-max ın satışlarının düşmesi kadar norma bişey yok. Bunun tek sebebi fiyatının artmasıdır.

    Bakın buraya dikkat edin C-MAX tüm araba markalarının ve tüm modellerinin içerisinde fiyatı en çok artan hem de baya bi artan model..

    Şöyle ki daha 1 yıl önce fiyatı 63 binlerde olan C-MAX şu an 86 binlerde. Yani 23 bin tlye varan fiyat artışı var.. E bu artıştan dolayı millet ya çok daha uygun olan loggy veya madem bu kadar param var 20-30 bin daha verip mercedes alayım diyor.

    Ford'un sitesinden alınan güncel fiyatlar

    C-MAX TİTANİUM 1.6L TDCi 115PS 93.200 + X PAKET 7.875= TOPLAM 101 000 LİRA
    FOCUS TİTANİUM 5K 1.6 TDCi 115PS 90.735

    2012 model C-Max tdci +titanium+ x paket aracı 63 000 liraya almıştım. O sıralarda aynı donanımdaki C-max ve Focus fiyatları aynıydı diye hatırlıyorum.

    Şimdi güncel fiyatlara baktığımızda C-max, Focusa göre 2500 lira daha artmış gibi. Demekki Ford da sadece C-max ta aşırı bir artış olmamış. Tüm modellerde bu artışı görmek mümkün.

    Fakat fiyatlardaki bu artış ikinci ellere yansımıyor. Hatasız, kazasız ve km si de normal sayılabilecek aracımı Ford bayisine takas için götürsem 60 000 lira bile vermezler. Aynı aracın yenisini almaya gitsem 100 000 lira. Bu da aracın 4 senede % 40 değer kaybettiğini gösteriyor.

    Mesela Tiguanları biraz araştırdım. Benimkiyle aynı yaş ve durumda olanlarda % 25-30 arasında bir değer kaybı olduğunu öğrendim.

    İkinci eldeki bu değer kaybı bence araçlarımızın bir eksisi. Söylediklerim kişisel değerlendirmedir. Katılmayan da olabilir.

    Merhaba,
    Olaya bir başka açıdan bakacak olursak,ben yaklaşık 1.5 yıl önce 2.el olarak aldığım aracımın en azından değer kaybetmediğini hatta temiz,emsalleri arasında "3-5 krş" dahi fiyatının yükseldiğini görüyorum.Bir aracın değer artışı kadar değerini de koruması önemli bir konu bu aynı zamanda dolayısıyla değer artışı anlamına da gelir.
    Araç değer kayıpları ile ilgili yorumları çok geniş olarak yakın geçmişte yapmıştık zaten.Söylediklerinize bu açıdan katılmam mümkün değil,özellikle de bir Tiguan ile C max kıyaslaması ve değer artış/azalış azalış örneklemelerine..

    Arabam 2012 model sıfır aldım. 4. yılı doldurdu şu an 52 000 km de. Kazasız, bakımlı. Ayrıca da kutu gibi garajda duruyor.

    Şimdi ben elimdeki aracı takasa verip 2016 modelini almak istesem Ford bayisi 60 000 lira vermez hadi çok zorlasan biraz geçer. 2016 modelinin fiyatı da 100 000 lira olduğuna göre % 40 civarında bir değer kaybı var. Alacağım araç, aynı kasa ve aynı özelikte. Farkı ufak makyajlısı

    Benim arabam kazalı olsa, km si çok yüksek olsa bu kıyaslamayı yapmam. Yeni c-max ta tamamen farklı bir kasaya geçmiş olsa yada çok farklı donanımlar olsa da bu kayaslamayı yapmam.

    Orta gelir düzeyindeki birisi 40 000 lirayı kaç senede birikim olarak kenara koyabilir? İşte bu açıdan baktığımda bu aracın değer kaybının çok olduğunu düşünüyorum. Ve birisi fikrimi sorsa, sıfırını alma temiz ikinci elini al derim. Sizde ikinci el almakla zaten doğru karar vermişsiniz

    Ayrıca C-max la Tiguan ı kıyaslamamın nedeni sadece hoşuma giden ve erişebileceğimi düşündüğüm iki araç modeli olmalarıdır. Yoksa segment olarak bir kıyaslamam olmadı. C- max ın en sevdiğim yanlarında birisi yüksek sürüş pozisyonu olduğu için. Nasip olursa bundan sonraki aracımında yüksek olmasını istiyorum. Kendi kriterlerimce bir eleme yaptığımda Tiguan, özelliklede yeni gelecek olan 1.6 dizel otomatikleri ilgimi çekmeye başladı.

    Bu sebeple kendi aracımdaki rahatsız olduğum değer kaybını Tiguan için araştırdım ve daha az olduğuna inandım. Onun için örnek verdim.

    Bundan iki önceki mesajımda mpv tipi araçların 2015 senesi satış rakamlarını paylaştım. Ve konuyu 4 yıldır sıkı takip eden birisi olarak diyebilirimki Bu segmentte en çok satılan ve açık ara önde olan C-max ı Lodgy geçmiş. Mercedes B serisi geçmiş ve BMW 2 serisi de neredeyse geçmek üzere.

    Forda diyorumki sen sıfır fiyatlarını bu kadar arttırırsan, Fordun ikinci ellerini piyasanın da altına almaya çalışırsan, birde müşterinin sorunlarıyla yeterince ilgilenmezsen, ürettiğin araçtaki ufak kusurları ayıklamazsan "sinek küçüktür ama mide bulandırır". İşte sıralamada böyle inersin.
  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    Bence bu ülkede 0 km araç almak büyük bir hata,siz de bu hatanın sorgulamasını yapıyorsunuz, ben de daha önceki araçlarımı hep 0 km almıştım ,CMax 2.el aldığım ilk araç oldu, değer kaybı ve masrafları(MTV) çok fazla oluyor.0 km alınacaksa da bu tür hesaplamalar yapmak doğru olmaz çünkü sektör prensip olarak bu 0 km -2.el arasındaki farktan nemalanıyor,en basit örneği de her sene araç değiştiren "paralı" kategorisine soktuğumuz,bu tür ince hesapları yapmayan,sadece keyif-zevk odaklı yaklaşımları olan kesim de en önemli kaynağı oluşturuyor.Bahsedilen bu değer kaybının analizini yaparak sebeplerini araştıracak olursak olay bu tarz örneklemelerle farklı boyutlara taşınır ve oldukça dallanıp budaklanır.Çünkü biz gerçekten kendine has bir ülkeyiz ne yaptığımız,ne yapacağımız belli olmayan,araçlarımızı zevkimize göre değil 2.el satılabilirliğine göre alan,araç alırken önce kaç tl yakıyor,vergisi ne kadar gibi sorgulamaları yapmaya mecbur bırakılan ve bu kısıtlı alternatiflerde kendince en iyi seçimi yapmaya çalışan vatandaşlarız.Durum böyle olunca da piyasa bu seçimlere göre şekilleniyor ve araçlar hakkında ortak kanılar oluşuyor.
    Ben de sizin tam tersi profil yani yüksek oturma/sürüş pozisyonlu bir 4x4 den bu segmente geçtim,sattığım araç da Suzuki G.V 1.9DDİS idi, çok memnundum,şu an pek pişmanlık yaşamıyorum çünkü CMax in şu andaki ihtiyaçlarımı(en önemli kriterim konfor,güvenlik ve yakıt) daha çok karşıladığını düşünüyorum ama bazen de bir off road bölgesi görüp de giremeyince iç geçirmiyor değilim..Konu tamamen ihtiyaç ve zevk meselesi.
    Verilen örnekte Lodgy gibi bir aracın! C max i geçtiği görülebilir,sebebi bence tamamen CMax in pahalı olması yani zor ulaşabilirliğindendir,ben bu aracı bana bedava verseler dahi merak edip binmeden direk satarım sanırım..yoksa C Max in kan kaybının satış sonrası hizmetler,kronik problemler vs bir şey olduğunu düşünmüyorum.Mercedes B serisi ve BMW 2 serisi de tamamen yukarıda bahsettiğim parayı nereye harcayacağını bilmeyen grubun eşleri için ya da diğerlerinin elindeki tüm imkanları kullanıp sırf bu 2 markaya binebilmek için seçtikleri "baz" modellerdir.Ayrıca hem dar, küçük ve ön koltuğun orta mesafede ayarlandığında dahi arkaya kimsenin oturamayacağı bence 2 kişilik araçlardır.
    Ford veya herhangi iyi bir marka rekabetçi olabilmek adına fiyatları arttırmak gibi yanlış bir strateji izlemez.Kanımca bunun sebeplerine dair kapsamlı bir analizi bizlerin yapabilmesi için elde gerekli doneler yok,aslında en zor olanı insanların araç seçim eğilimlerinin değişim sebeplerini bilebilmek,anlayabilmek.Bu tür iniş çıkışlar gayet normal bence,piyasa bu hareketle işleyiş gösterir,inişler sürekli ve kaçınılmazsa bu bir şirketi kaygılandırmalıdır.Örneğin sizin gibi yüzlerce binlerce müşteri farklı bir arayışa girip modelden ayrılabileceği gibi ,yine aynı miktarda müşteri de tam tersi bir hareketle bu modele yönelebilir.Bu dalgalanmalar neticesinde piyasa dinamikleri hareketlenir,bir marka için asıl olan zaten derin analizlerle sebepleri araştırılarak en iyisine dair stratejilerle yeni vizyonlar,projeksiyonlar oluşturabilmektir.Bizim burada tartışmaya çalıştığımız konu zaten şirketlerin var olabilirliklerine dair en önemli unsurdur,çünkü karlılığı ve ciroyu etkiler.Ben tüm şirketlerde en önemli beyin takımlarının bu savaşta var olabilmek adına ellerinden geleni yaptıklarını düşünebilirim sanırım ama belirttiğiniz gibi de satış sonrası müşteri tepki ve şikayetlerini de mutlaka dikkate almaları gerektiğini düşünerek olayı bağlamak istiyorum..
  • 
Sayfa: önceki 554555556557558
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.