<p>Volkswagen Group'un önemli markalarından Audi'nin 'yeşil' otomobiller geliştirmek için çalıştığını daha önceki haberlerimizde sizlerle paylaşmıştık.e-tron adı verilen bu yeşil otomobillerden ilki Alman markasının yeni otomobili A1 platformu üzerinde yükseliyor: Audi A1 e-tron!</p>
<p>Maksimum olarak kısa aralıklarla da olsa 102 beygir güç ve 240 NM tork üretebilen elektrikli motor, sürekli olarak ise 61 beygir güç ve 150 NM tork değerlerine ulaşabiliyor. 12 kWh enerjili bataryalara sahip A1 e-tron, bataryaları sayesinde tamamen elektrik enerjisiyle 50 kilometre yol alabiliyor. Otomobilde menzil arttırıcı içten yanmalı motor olarak ise tek rotorlu wankel motor kullanılmış. 254 cc hacmindeki bu motor 20 beygir güç üreterek elektrik motoruna destek oluyor. A1 e-tron tamamen elektrikle alınan 50 kilometreden sonra wankel motorun devreye girmesi nedeniyle sıfır emisyon ve tüketim değerlerine sahip olmasa da gayet etkileyici değerlere sahip. 100 kilometrede sadece 1.9 litre yakıt tüketen otomobilin emisyon değeri ise kilometrede 45 gram.</p>
<p>Piyasaya çıkacağı tarih ve üretim versiyonuyla ilgili net bilgiler olmasa da A1 e-tron'un iddialı bir fiyat etiketiyle satışa sunulması ve Audi'yi elektrikli otomobil üreten firmalar arasında önemli bir konuma getirmesi planlanıyor. Alttaki video da otomobilin ne kadar çekici olduğunu kanıtlar nitelikte. </p>
çok düşük güçte de olsa benzinle çalışan bir motorun olması bana ayrıca güven veriyor. Elektrik sistemi arızalansa bile en azından tamir için arabayı servise kadar kullanabilme güvencesi olabilir.
Otomobil firmaları deli gibi elektriğe yüklendi.
bencede şu küçük motor insanın içine su serpio. Helede istanbul gibi bi yerde düşünsenize pilin bittiğini :D
çok ilginç bir gelişme bence audinin wankel kullanması belkş bu konuda mazda dan yardım almalılar güzel ve mantıklı bir tercih devasa pistonlular yerine wankelin tercih edilmesi bunu takip eden üreticiler olacaktır
Acaba Doğuş, A1 e-tron'un içindeki voltaj regülatörünü ya da dinamoyu falan opsiyon olarak sunar mı?
quote:
Orijinalden alıntı: funkmaster
Acaba Doğuş, A1 e-tron'un içindeki voltaj regülatörünü ya da dinamoyu falan opsiyon olarak sunar mı?
Doğuş bu arabayı elektronik aksam olmadan ithal edecek.
Arabayı acentadan teslim alınca tüm tesisatı hemen yandaki serviste zamlı tarife ile taktıracaksın.
elektrik motorları üretim maliyeti düşük, bakım gerektirmeyen ve fosil yakıtlı motorlara göre çok çok verimli motorlardır. ama şu an tek sorun batarya teknolojisinin yetersiz olmasıdır. bir düşünün yağ değişim derdi yok. hava ve yağ filtresi yok. triger kayışı değişimi yok. su yok. donma yok. istediğin sıcaklıkta sorunsuz çalışma. baskı balata yok. debriyaj yok. şanzıman yok. sadece motor , motor sürücü ünitesi ve batarya. şu an sıkıntı yaratan sadece batarya.
yazmayı unuttum
gürültü yok. titreşim yok. dur-kalk sıkışık trafikte boşa giden enerji yok. ve en önemlisi egzoz emisyonu yok(0).
quote:
Orijinalden alıntı: prescott2400
elektrik motorları üretim maliyeti düşük, bakım gerektirmeyen ve fosil yakıtlı motorlara göre çok çok verimli motorlardır. ama şu an tek sorun batarya teknolojisinin yetersiz olmasıdır. bir düşünün yağ değişim derdi yok. hava ve yağ filtresi yok. triger kayışı değişimi yok. su yok. donma yok. istediğin sıcaklıkta sorunsuz çalışma. baskı balata yok. debriyaj yok. şanzıman yok. sadece motor , motor sürücü ünitesi ve batarya. şu an sıkıntı yaratan sadece batarya.
bu yönlerden bakılınca çok ii gibi.. tabi bunlara şarj istasyonları lazm :S üretmekle bitmio...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme