Şimdi Ara

2.EL ARABA NASIL ALINIR ? (Benim derlediklerim içeride) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
90
Favori
83.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sonucta ikinci el araba alınıyor ,
    ufak tefek ayrıntılara takılmamak lazım . :)
  • Konuyu hortlatasım geldi.

    Bu günlerde,ikinci el satışı hızlandı.Ortalık gene pert araba kaynıyordur.Dikkatli olalım.Ben bile en az 10 araba aldım sattım.Paranoya yapmaya başladım.

    Sorgulamanın en garantili yolu,motor şasi ve plaka numarası kesinlikle 3 ü eksiksiz olarak 2-3 sigortacıdan sorgulatmak.Gerisi mümkünse servis veya ustaya göstermek olarak düşünüyorum.
  • Birkaç ay önce araştırmaya yapmaya başladığımda büyük ihtimalle bu forumda okuduğum bir şeyi sormak istiyorum. Maalesef detayları hatırlamıyorum.

    2. el araç aldığımız gün kasko yaptırabilir miyiz, nasıl? O zaman okuduğum yazılarda, ilk gün de aracın çalınacabileceği, kaza yapabileceği ve ilk günden yapılması gerektiği yazıyordu sanki.
  • Arkadaşlar 2.el bir aracın şirket arabası olup olmadığını nereden öğrenebiliriz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melihhh86

    Arkadaşlar 2.el bir aracın şirket arabası olup olmadığını nereden öğrenebiliriz..


    Sigortacı tanıdığınız varsa sistemde baktığında gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    Birkaç ay önce araştırmaya yapmaya başladığımda büyük ihtimalle bu forumda okuduğum bir şeyi sormak istiyorum. Maalesef detayları hatırlamıyorum.

    2. el araç aldığımız gün kasko yaptırabilir miyiz, nasıl? O zaman okuduğum yazılarda, ilk gün de aracın çalınacabileceği, kaza yapabileceği ve ilk günden yapılması gerektiği yazıyordu sanki.


    Aracı aldığınız gün kasko yaptırabilirsiniz, sigortacıya gittiğinizde yaparlar, farklı bir durum yok, yanınızda noter belgesi ve kimlik olması yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui


    quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    Birkaç ay önce araştırmaya yapmaya başladığımda büyük ihtimalle bu forumda okuduğum bir şeyi sormak istiyorum. Maalesef detayları hatırlamıyorum.

    2. el araç aldığımız gün kasko yaptırabilir miyiz, nasıl? O zaman okuduğum yazılarda, ilk gün de aracın çalınacabileceği, kaza yapabileceği ve ilk günden yapılması gerektiği yazıyordu sanki.


    Aracı aldığınız gün kasko yaptırabilirsiniz, sigortacıya gittiğinizde yaparlar, farklı bir durum yok, yanınızda noter belgesi ve kimlik olması yeterlidir.

    teşekkürler!




  • almadan önce gerçek ederi parasını veriyorum mu acaba demekte fayda var
  • diyelim ki hafta sonu aracı gördük beğendik, yetkili serviste teste soktuk, parasını ödedik. bu satıcı için yeterli olur mu, kapora istemesini normal mi karşılamalıyız. kaporayı nasıl vermeliyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    diyelim ki hafta sonu aracı gördük beğendik, yetkili serviste teste soktuk, parasını ödedik. bu satıcı için yeterli olur mu, kapora istemesini normal mi karşılamalıyız. kaporayı nasıl vermeliyiz?

    ben çok incelediğim için yaklaşık 9 ay ikinci el araç baktım. eğer bi kaç boya, ufak çizik-göçük, basit şehir içi kazaları falan sizin için sorun değilse computeste sokun, tramer kayıtlarına bakın yeterlidir. en önemli şey satıcıya güvenmeniz. o güveni aldıysanız sorun etmeyin derim. sonuçta ikinci el arac alıyorsunuz. benim aldığım araçta bir parça(çamurluk) değişen vardı. ama tramerden kaza tutanağını buldum, kırmızı ışıkta sürtme olmuş çamurluk ezilmişti.satıcı kazanın resimlerini de gösterdi. diğer konularda da sorun olmayınca içim rahat aldım. bi araç için benim gibi çok zaman kaybetmeyin diye tecrübemi anlattım. umarım içinize sinen bi araç bulursunuz. kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    diyelim ki hafta sonu aracı gördük beğendik, yetkili serviste teste soktuk, parasını ödedik. bu satıcı için yeterli olur mu, kapora istemesini normal mi karşılamalıyız. kaporayı nasıl vermeliyiz?

    ben çok incelediğim için yaklaşık 9 ay ikinci el araç baktım. eğer bi kaç boya, ufak çizik-göçük, basit şehir içi kazaları falan sizin için sorun değilse computeste sokun, tramer kayıtlarına bakın yeterlidir. en önemli şey satıcıya güvenmeniz. o güveni aldıysanız sorun etmeyin derim. sonuçta ikinci el arac alıyorsunuz. benim aldığım araçta bir parça(çamurluk) değişen vardı. ama tramerden kaza tutanağını buldum, kırmızı ışıkta sürtme olmuş çamurluk ezilmişti.satıcı kazanın resimlerini de gösterdi. diğer konularda da sorun olmayınca içim rahat aldım. bi araç için benim gibi çok zaman kaybetmeyin diye tecrübemi anlattım. umarım içinize sinen bi araç bulursunuz. kolay gelsin.

    Dediğiniz gibi ufak tefek sürtmedir, boyadır benim için önemli değil. Sıfır araç almıyorum ve ben de acemi olduğum için büyük ihtimalle yenileri eklenecek o sürtmelere:)

    Ancak kapora isterse satıcı ne kadar bir miktar vermek lazım, ya da nasıl bileceğiz kapora tezgahı olmadığını, hani ne bileyim yazılı bir şey yok sonuçta. Gerçi işte evinin olduğu yerde ise araç daha güvenilir oluyor diyorlar ama onu nasıl bileceğiz orası da karışık.

    Bu arada bir forumda araçların borç sorgulaması için 2 link buldum, belki de tramer'den çıkıyordur zaten bilmiyorum:

    http://www.ispark.com.tr/List/index.php (adı üstünde park borçları için)

    http://uygulama.kgm.gov.tr/ihlal/Sayfalar/ihlal.aspx (OGS-KGS borçları için)




  • benden bi keresinde kapora istemişlerdi. çıkarıp 50 TL verdim. sonra aracı almadım kaporamı yine de geri aldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    benden bi keresinde kapora istemişlerdi. çıkarıp 50 TL verdim. sonra aracı almadım kaporamı yine de geri aldım

    Valla computest bile 150-200 tl olabilir sanırım, 50 tl için hiç düşünmezdim, eğer sicili temiz bir araba bulursam
  • 2. el piyasanın en düşük olduğu dönem ne zaman? yani hangi aylar?
  • 2. el araba lımlarında bu kadar inceleme bence çok fazla olmuş.tabi titizlikle incelemek isteyen arkadaşlar varsa bu şekilde yapabilirler.

    En öenmli konu sorgulamalr (kaza , pert kaydı)
    Yok liftte kaldır motoru söktür yok delik göçük var mı bak bunlar cok abartılı olmuş.
    Eğer arabadan anlamıyorsanız bir ustayla beraber gidin, adam motoru acıyor, içeri bakıyor sonra kapılara bakıyor şöyle bir çevresinde dolandı mı değişenleri cıkarıyor ortaya.(Bu biraz servisteki yetkililere benzer hani servise götürdüğünüzde servisteki usta bir dolanır not alır onun gibi)
    Arabayı bir denerim , kalkışıydı, yokuşuydu , motor sesiydi vites geçişlerine verdiği tepkiler nasıl, gaz , fren tepkileri nasıl.Zaten buradan anlayileceğiniz motorun diri olup olmadığı km si ne kadar düşük olursa veya ne kadar fazla olursa olsun motorun durumu buradan çıkarabilirsiniz.Eğer varsa servis kayıtlarını isteyin yeter.
    Birde iç donanımlarına bakılır zaten sürerkende bakabilirsiniz.Camlar, aynalar, teyp, klima ,koltuklar.

    Yani bir arabayı anlayıp anlamak en fazla 30 dakika sürer.

    Söylemiş olduklarınıza katılıyorum ama yani lastiğin diş çapı doğrumu diyede bakmaya gerek yok.




  • Faydalı bir konu, yer imlerine ekliyorum, teşekkürler.
  • servisleri önceden arayıp nasıl çalıştıklarını sormak gerekir mi, aracı gördüğümüz gün gitsek hemen teste sokabilir miyiz acaba, arayıp sormak daha garanti olur sanırım
  • aramaya gerek yok direk bakarlar. sorun olmaz. ama onlar bakarken yanlarında dur izle. neye baktıklarını veya bakmadıklarını sen de gör.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    ÜSTADIM NE GÜZEL YAZMIŞSIN FAKAT ÖNEMLİ OLMADIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜN ÇOK ÖNEMLİ EKLEMELER YAPICAM

    1
    Plakayı sorguladığında marka renk de çıkıyordu sanıyorum

    2
    Ruhsatta şase numarası yazar bu numarayı kontrol et; ama sadece cam altındaki şeritten değil.
    Mesela Fordlarda ön yolcunun ayak bastığı yerde taban döşemesinin hafifce kaldırılmasıyla şase numarası okunur, vw lerde silecek altlarında mühürlüdür.
    Yani şase numarasının mühürlendiği yerden kontrol et.
    Bazen herşey yolunda olmasına rağmen ruhsata şase numarasını yazarken yanlış yazıyorlar o zaman satıcıya "git trafiğe bunu düzelttir" dersin adam ilgilenmezse sende arabayla ilgilenmezsin.
    Sırf şase ile ruhsat numarası tutmuyor diye satıcıyı düzenbaz sanma bazen hakkaten yanlışlıklar olabiliyor ama bunu gitsin düzelttirsin.

    3
    Bazen sıfır arabalarda bile motor ciddi arıza sonucu sökülmüş yerine yenisi takılmış olabiliyor
    Kaldırt lifte motor numarasını kontrol ettir.
    Şasenin tutması yetmez.

    4
    Motor ve şase numarasını bilgisayar bağlayarakta kontrol ettir. Birde mühürlendiği yerlere bak kaynakla falan monte edilmiş olmasın :)

    5
    Eğer şase ve motor tamamsa ...
    Bağlat elektronik cihazı turbo basıncı arıza kayıtları km falan bir güzel kontrol ettir.

    6
    Şase numarası ile bir sigortacıya git ve sigorta yaptırmak istediğini söyle bir sıkıntı varsa orda çıkar

    7
    Tüm yetkili servis kayıtları tüm servislerden gözükmeyebiliyor, bir markanın kayıtlarını incelemek için şehrindeki tüm yetkili servisleri ara

    8
    Arabayı lifte kaldırt alt sacını çıkartır akıtan yerleri varmı baktır

    9
    ön düzenine baktırt

    10
    Kaporta olayını el aletiyle kontrol ettirt.
    Bazen sıfır araçlarda bile boya veya değişen olabiliyor, fabrikada sağını solunu vuruyorlar veya taşıma sırasında zarar görüyor
    Bu nedenle sıfır araba alırken dahi kaporta kontrolü yaptırt

    11
    Trafikte haczi rehni borcu varmı kontrol ettirt


    12
    Lastiklerde balon olur balonlu kesimi içe alırlar
    Liftteyken lastik iç taraflarınıda kontrol ettir.

    13
    İnsanlar asıl yukarıda ve senin yazdıklarını incelemiyor sadece km olayına bakıyorlar
    dizel bir VW 1 milyon km ağır bakım istemeden yapar
    TOFAŞlar 450 binden fazla yapar
    km ye fazla takılma adam gaz-fren yapmıştır sürekli canına okumuştur aracın veya ılımlı kullanmıştır

    14
    Adama sor kaç lt yakıyorsun diye eğer makul bir değer söylerse sakin ılımlı kullanıyor demektir

    15
    Adama sor fren balatasını kaç km değiştirdin diye
    Eğer 70 bin 80 bin derse ılımlı kullanıyordur

    16
    Debriyaj balatasının durumunu merak ediyorsan el frenini kuvvetlice çek tak birinci vitese arabayı zorla eğer araç yola yapışıyorsa kaçırmıyordur eğer hissetmezse kaçırıyordur
    Debriyaj balatası km yaparak tükenmez ne kadar ılımlı kullnırsan o kadar uzun dayanır ben 30 binde değiştirende biliyorum 270 binde değiştirende


    17
    Yakıt depo kapağını aç eğer orda sonradan yapılmış ufak bir vida deliği varsa bu araça akaryakıt tanıtım cihazı takılmış demektir yani büyük ihtimalle şirket arabası veya kiralıktır.
    fiyatı ona göre belirle...

    18
    Eğer yapabilirsen aracın polen filtrelerine bak eğer orjinal ise iyi yok piyasa malı ise satıcı pinti ve ucuzcu demektir.

    19
    Birde döşeme koltuk falan iyice incele kokla bir arkadaşımın köpeği vardı arabanın canına okumuştu....

    BİTTİ

    Guzel anlatim olmus




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    aramaya gerek yok direk bakarlar. sorun olmaz. ama onlar bakarken yanlarında dur izle. neye baktıklarını veya bakmadıklarını sen de gör.

    doğru. bir kağıt verecekler sanırım ama o sadece bilgisayara bağlanıp çıkan sonuç oluyor belki de. bir garantisi olmuyor diyorlar ama yine de yetkili serviste bir test olacak, e kayıtları da sorgulatıp, bir de kasko olacağı için sigortacıdan sorgulama, başka da bir şey yapmayağacım sanırım, tabii deneme sürüşü ve gözle içine dışına bir bakmak dışında, ilk etapta yani.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.