Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017

Bu Konudaki Kullanıcılar:
12 Misafir (1 Mobil) - 11 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.896
Cevap
178
Favori
1.738.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen'in kompakt HB sınıfındaki yeni temsilcisi olan C4'ün donanımlarıda en az kendisi kadar dikkat çekici.

    Gelin,Yeni C4'ün F/P oranını ve ne kadar doğru bir seçim olacağına göz atalım.

    En küçük donanımına kadar bir ikon: 1.2 PureTech benzin,BluhHDİ dizel motor ve yeni Eat6 şanzımanıyla gelen 2016 C4 Led ön farları ve 3 boyutlu süsü verilmiş arka stop lambalarıyla kendini belli edıiyor.

    Zorlu şehir hayatı hiç bu kadar kolay olmamıştı: Dijital ve analog olarak üç ayrı bölmede tasarlanmış gösterge tablosu renk değiştirebilme özelliğiyle her zaman yeni ve modern kalmayı başarabilor.Elekrtikli ve masajıl koltuklarıda C4'ü dört dörtlük yapan özelliklerinden

    Hayatınız boyunca nereye gittiğinizi bilmeden kaç kilometre yol katettiniz ? Yeni C4 navigsyonuylada bilmediğiniz yerlere gidebilmenizi ve güvenle seyahat etmenize olanak sağlıyor.

    Bakalım C4, bu işlevselliğinin yanında yeterince kullanışlı mı ? Ayarlanabilen,katlanabilen koltukları sayesinde 408 litrelik bagajı çok daha büyük hacimlere çıkartılabiliyor ve maksimum yükleme elde edilebiliyor.

    C4'te ilk defa sunulan cam tavan ise sınıfında kendini belli ediyor.

    C4'ün 2019 yılı gibi yeni kasasının gelecek olması ise yine doğru bir tercih olduğunu kanıtlıyor.

    Türkiye'de 2011 yılından itibaren sunulan C4'ler 1.4 ve 1.6 VTİ aynı şekilde 1.6 e-HDİ olarak seçilmişti.

    Eat6 ve PureTech/BluhHDİ şanzıman/motor kombinasyonlarına geçmesi şerefine makyajlanarak yoluna devam eden C4 II Türkiye'de 60.000 Türk lirası gibi bir fiyatı taban olarak aldı.

    Eski MCP/BVA/e-HDİ kombinasyonlarına sahip C4'ler ve ortalama 2.el fiyatları :

    1.4 VTİ -C4'ü C4 yapan standart Cruise Control,dijital gösterge,direksiyondan kumanda gibi donanımlara sahip benzinli C4'tür.2.el olarak 40.000 Türk lirası taban fiyatıdır

    1.6 VTİ -Karartılmış arka ve yan camlar,sis farı,çeilk jant ve türlü türlü donanımı sunan VTİ Comfort ve THP Exclusive olan C4ler ise 45.000 Türk lirasına (En baz)bulunabiliyor.

    1.6-e-HDİ - Comfort , Comfort Plus, Exclusive olan ve şüphesiz en çok tutulan C4 50.000 Türk lirasını taban olarak almış.

    1.2 PureTech - 60.000 Türk lirasına ancak alınabilen ve çook ekonominik ola C4 aileler için mükemmel bir tercih.Led gündüz sürüş farları ve yenilenmiş iç mekanı albenisini arttıran etkenlerden.

    1.6 BluHDİ - Yeni bir dizel C4,yine bir aşk.C4 iddialı bir motorla tekrar yükselişe geçeceğinin ayak seslerini duyuruyor. Fiyat ise 65-70.000 Türk lirası arası.

    Gelin iç/dış tasarıma göz atalım.

    Aracın dış aynaları tamamen otomatik açılıyor ve kapanıyor.

    Yanan beyaz ışık ise karşılama aydınlatması.
    Alt fotoğraflarda aynı zamanda sinyale duyarlı olan viraj aydınlatması gözüküyor.

    Gösterge tablosu ise tek tek renk değiştirebiliyor...

    Bu mesaja eklenen görseller:







    [center][img]https://store.donanimhaber.com/b4/a9/42/b4a9422a938523f60746d0a91b30b46f.jpg[/img]
    [link=https://forum.donanimhaber.com/m_44316618/tm.htm]
    [color=#990000][b]<<Yeni Citroen C4 Kullanıcıları>>[/b][/color][/link][/center]


    Yukarıdaki kodu kopyalayıp, profilinizdeki imza kısmına yapıstırabilirsiniz.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Merhabalar,
    Geçen hafta bahsettiğim sorunumu çözdüm. Belki günün birinde bir başkasının işine yarar diye düşünerek paylaşmak istedim...

    Dijital çift bölgeli klima kullanımı için klima sıcaklık göstergesi C derece değil de F cinsinden gösteriyorsa eğer... (klima göstergesinde 60..70..80.. gibi değerler varsa)
    aracınızı kapatın ve kitleyin.. 2-3 dakika tüm sistemin tamamen kapanmasını bekleyin. Daha sonra tekrar aracı açın..
    Burası önemli.. kontak anahtarını takıp motoru çalıştırdığınız ilk 5 sn içinde... klimadaki AC düğmesi ile iç havalandırmayı aktive eden devirdaim işareti (geridönüşüm işareti gibi olan döner oklar) düğmelerine aynı anda birkaç saniye basın
    Dijital göstergelerin tekrar C derece cinsine döndüğünü göreceksiniz..

    umarım birilerinin işine yarar.. selamlar..
    Merhabalar,
    Belki fikir olması açısından size birşeyler yazayım. Ben 2012 E-Hdi Exclusive MCP 54000kmde Nisan 2018de Kazasız boyasız temiz bir aracı 67ye aldım.
    Bu araçta donanım olarak gerçekten üst seviyede bir araç.

    Beni rahatsız eden tek yanı süspansiyon sisteminin aşırı sert olması ve birde vites geçişlerine alışamadım. Vites geçişlerini bir nebze de olsa toparlıyorum ama süspansiyondan maalesef memnun değilim. Herhangibir sorun yok ama anladığım kadarıyla bu araçlarda bu durum mevcut.

    Onun dışında artılarını eksilerini bir kenara koysam artıları ağır basacağı ve de fiyat-performans açısından tatminkar edeceği için gerçekten güzel bir araç.
    Arabalardan herkesin beklentisi farklıdır ben kendimce ufak bir değerlendirmede bulunayım.

    Bana Göre Artıları:
    - Yakıt ekonomisi(27-28km ortalama hızla her gün 50km yol yapıyorum. Klima açıksa 100kmde ortalama 6.1-6.2 -- klima kapalıysa 5.7-5.8 )tekrar hatırlatayım araç otomatik.
    - Geniş iç hacim, Geniş Bagaj kullanımı Saklama alanlarının genişliği(Özellikle vites önünde yer alan soğutmalı göz.)- Ayrıca koltuk altında çekmeceler mevcut.
    Torpido, kolçak ve de kapı yan gözler oldukça geniş)
    - otomatik katlanan aynalar ( çok da aranan bir özellik gibi durmasada istanbul gibi bir yerde ihtiyaç olabiliyor)
    - Ön-arka park sensörü
    - Sileceklerin Kelebek şeklinde silmesi böylece hem yolcu hem sürücü alanı geniş görme alanına sahip olabiliyor.
    - Önde ve de arkada Kol dayama
    - Bagajda poşetleri asmak için konumlandırılmış kancalar, sol tarafta yer alan bagaj aydınlatmasının aynı zamanda çıkarılabilir bir el feneri olarak kullanılması
    - Araçta vitesin önünde yer alan sürgülü gözde 1 adet, kolçakta 1 adet , kolçağın arkasında 1 adet, bagajda 1 adet olmak üzere toplam 4 tane çakmak girişi bulunması. Ayrıca kolçakta 1 adet 220 priz girişi olması.
    - Arka diz- baş mesafese 1.80 lik birisini de rahat ettirebilecek durumda.
    - Elektronik park freni, minik vites kolu.
    - Dört camında tam otomatik olması ( iki kademeli )
    - Hız sabitleyici ve Hız sınırlayıcı olması
    - Gösterge ışıkları ve de yol bilgisayarı alanında yer alan ışıkların kademeli karartılması ayrıca gece yolculuklarında gösterge ve teyp alanında tek tuşla ekran karartılması yapılabiliyor ( sadece hız ve sanırım yakıt bilgisi kalıyor)
    - Arkada da tavan lambasının yer alması.
    - Geri vitese takıldığında yan aynanın aşağı doğru hareket etmesi daha rahat bir park imkanı sunuyor.
    - Çift yönlü dijital klima mevcut ben Auto 1. kademede 18 dereceye ayarlıyorum. önde oturanlar için ideal bir değer olabilir ama arkada oturanlar için yetmeyebilir. Çok güzel soğutuyor. auto modda olması ile de içerisi belli dereceye ulaşınca da üfleme hızını kendisi ayarlıyor. (en düşük derece olarak ekranda 14 yazıyor bir tık altı da mevcut LOW olarak değer veriyor)
    - Yan aynalarının altında led aydınlatma olması görsel olarak bir lezzet katmış.
    - Triger seti ömrü için 10 yıl ya da 180000km uygun görülmesi.
    - Yağmur-Far sensörü bunları zaten demiyorum

    GELELİM BANA GÖRE EKSİ YANLARI
    - Amortisör, yaylar ya da her neresiyse abi maalesef bu noktada araç iyi değil.Çok kötü değil ama iyi de değil. Viraja hakimiyet kurabilir girdiğin hızla ok gibi çıkarsın da eyvallah ama genel kullanımda konforu düşürmüş.
    - Vites geçişleri için forumlarda bayağı bir bilgi var. O yüzden fazla bir şey demiyorum. 1-2, 2-1 kararsızlıkları...Bu durumu ben F1 kulakçıklardan dengeliyorum ya da gaz pedalına biraz daha dikkatli basıyorum. Özellikle hafif rampalı viraj dönüşlerinde.
    - jantları çok güzel 17inç; ama buna 225x45x17 dışında başka alternatif bir ebatta lastik takılamıyor. Acaba yanak kısmını 50ye çıkartsam konforu biraz arttırabilir miyim diye düşünüyorum ama maalesef tek seçenek mevcut.225x45x17
    - Ön konsolda (yol bilgisayarı olan kısım değil, onun üstü) kullanılan malzeme yumuşak evet ama görüntüsü bana göre hiç güzel değil. Kötü bir siyah.
    - Daha önce wv polo da başıma gelmişti sanırım bu araçta da böyle olacak. Cam kaldırma tuşlarının yer aldığı plastik kısımlarda soyulmalar başladı.
    - Ses sistemi de bana biraz yetersiz geldi ama hani kötü de değil. Ne öldürür ne güldürür diyelim.
    - Direksiyon biraz daha yumuşak olabilirdi bana ağır geldi.
    - Farlar en azından mercekli olabilirdi.

    GELELİM OLSADA OLUR OLMASADA DEDİĞİM ÖZELLİKLER;
    - İlk dikkatimi çeken Masajlı ön koltuklar. Valla ben dahil 5-6 kişiye de kullandırdım. Kimse memnun kalmadı.Bir faydası yok gibi sanki.Bunun yerine koltuk ısıtma olsa hepten bal olurdu kararını verdik.
    - Direksiyon sağa sola dönünce sis farlarının yanması.
    - Stop-Start buna biraz değinmek istiyorum. Bu konuda bir çok farklı görüş var. Bence olsa da olur olmasa da. Şöyleki istanbulda aşırı bir trafik içindeyiz dur kalk sayımız oldukça fazla ama bu dur kalklar stabil değil yani durduk mu 1-2 saniye içinde tekrar hareket etmemiz gerekebiliyor. Ve de bu durum trafik boyunca süreklilik arz ediyor.
    Bu işlevin bir düğmeyle açılıp kapatılması çok güzel. Aşırı bir yoğunluk hissedersem uzun durmalara gebe, o zaman aktif yapıyorum. Geleyim çalışmasına sessiz rahatsız etmeyecek şekilde çalışıyor ve de hızlı.

    35 yaşındayım. 80ler 90lar kuşağında büyüdüm. Araba geçmişim Tofaş ŞAHİN ile başladı, Uzun yıllar kullandım. Sonra babamızın emektar bir Passatı vardı 99 kasa bir süre ona geçtim.Devamında 2006lı yıllarda polo kullandım. 2013te evlendim ve 2009 ford fiesta ile tanıştım.Derken 2018 Citroen C4e geldim.

    Rabbim herkesin gönlüne göre olanı, en güzelini ve de en hayırlısını versin. Kazasız belasız ailenizle ve de sevdiklerinizle birlikte güvenli sürüşler diliyorum.

    Saygılarımla
    Arkadaşlar bugün sağ ve sol arka amortisörün ara yatak takozlarını değiştirdik.Arabadan çıkan takozlar gerçektende takoz gibi hiç esnemiyor oldukça sert bir malzeme.Yeni takılanlar ise azda olsa esnek.İlk izlenimlerime göre arkada kimse yokken ön süspansiyonlardan ne kadar ses geliyorsa arkadanda o kadar ses geliyor.Bilerek derin bir çukura girdim orda ön taraftan bile hafif küt sesi geldi arkadanda aynı şekilde ses geldi.Tabi bu bendeki sesin asıl sebebi lastikler.225-45-17 lastikler var ve iyice sertleştiler.Dar yanak ve sertleşmiş lastikle beraber süspansiyonlara çok yük biniyor.Birkaç gün içinde 215-50-17 yumuşak hamurlu bir lastik alarak konforu biraz daha iyi hale getirmek istiyorum.Usta arka yüklüyken gelen vurma sesini tamamen değil ama büyük oranda keser dedi özelliklede arkada 3 kişi+bagaj varken.İleriki zamanlarda arka yüklüyken denemek istiyorum ancak şuan mümkün değil.Bence imkanı olan ara yatak takozlarını değiştirsin çünkü arabadan çıkan takozlar gerçekten beş para etmez.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
    arkadaşlar bu arada uzun zamandır aklımda bir türlü burada soramadım,

    trcitroen'e ne oldu, son durum nedir bilen var mı aranızda? Güzel bilgilerin ve değerli arkadaşların olduğu bir siteydi. Bir gün ansızın açıklama vs. yapılmadan kapandı, sosyal medyadaki adreslerinde de bir hareket yok. En kötüsü onca forum konusu ve içerisindeki çok değerli bilgiler uçup gitti. Birilerinde sitenin yedekleri var mıdır acaba?
    2014-2015 yıllarında avrupada crossover satışları otomobilleri geçmeye başlayınca psa grubu suva yöneldi, c4 cactus'ün görüntüsünü normalleştirip c4'ün yerine konumlandırmaya çalıştılar ama tutmadı, şimdi kendileride pişman, yeni c4'e ihtiyacımız var diyorlar ama ortada c4 için bir hazırlık yok, 2012 yılının 308'inin altyapısıyla 2020 c4 yapmaya çalışıyorlar
    c4'ün makyajı zaten fiyasko, önce 2015lerde tipsiz bir vites koydular 2016da biraz düzelttiler, arabaya hiç yeni bir donanım getirmediler öne bir gündüz ledi, arkaya led stop bitti bu kadar, farlara led-xenon opsiyon olarak bile konulmadı
    yine 3008 altyapısıyla c4 aircross yapıyorlar sene sonunda gelecek
    ds markasını bitirdiler, ds7 yollarda zor görürüz
    yanlış hamleler yüzünden 2020ye kadar pasif durumda citroen, serviste showroomda c-elysee'den başka araç yok
    Arkadaşlar bugün 2013 e-HDi C4 ün 65000 bakımı ankara cemal ustada yapıldı,bakım dışında bazen şanzumanda kararsızlık oluyordu.Kilometre düşük olduğu için alıştırma yapalım dedi ve yazılım yuklendi.İnanın aracımı tanıyamadım resmen abartmış gibi olmayim ama tam otomatik gibi oldu puruzsuz geçişler özellikle 1 den 2 ye geçişler sarsıntısız olmaya başladı ve .kalkista frenden ayağı çekince hareket etme anındaki titreme çok ama çok azaldı ve ani gaza yüklenmelerde vites düşürme anindaki zaman kaybi hantallik ortadan kalkti kesinlikle tavsiye ederim
  • Sonunda brosur sayfasında yayınlanmış :
    http://citroen.com.tr/img/brochure/pdf/yeni_C4.pdf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bbasaran

    Citroen bana hep güvensiz gelmiştir, nedenini bilmiyorum gerçekten.
    _http://www.youtube.com/watch?v=fEqI9O4Alu8
    Sanki araç daha ince saçtan üretilmiş, genel olarak sağlam değilmiş gibi geliyor. Bu bir önyargı da olabilir elbette. Araç gerçekten çok donanımlı ve şık benim için bagaj hacmi yeterli değil şimdiden alıp kullanacak olanlarımız için hayırlı uğurlu olsun.



    http://euroncap.com/files/ENC-001-11_v6---0-9ae2c7ec-a6e4-4e10-acb2-a44dfb7a60e1.pdf

    euroncap e gore guvenli bir arac olarak 2010 listesine girmis




  • http://www.youtube.com/watch?v=e3b67MN_UFw&feature=related

    Arkadaslar mcp şanzımanlı bir benzinli araç test gibi bir videosunu buldum dizelide böyleyse beni tatmin etti.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    http://www.youtube.com/watch?v=e3b67MN_UFw&feature=related

    Arkadaslar mcp şanzımanlı bir benzinli araç test gibi bir videosunu buldum dizelide böyleyse beni tatmin etti.......

    Bugün dizelini test etme imkanı buldum. Beni de tatmin etti. Beklentimin üzerinde iyi çıktı açıkcası.
  • http://www.youtube.com/watch?v=R3ocIT38iPc&feature=related

    Gezinirken bu videoyu buldum sizinle paylaşmak istedim 100-130 hızlanması gibi.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknoloji

    Arkadaşlar Merhaba..
    Bende 2006 hdi sx c4 kullancıyım ve yeni c4'ü 3 kere (2 si otomatik 1'i manuel) test ettim..
    Şimdi aracımı satmak istiyorum ama bayiler fiyatları öldürüyor..
    Bende Bankacı olduğum için tsrsb'den araçların 2.el kasko değer listelerine baktım..
    Açıkçası bu durum beni çok üzdü..
    Çünkü 2010 model bir C4 SXPK'nın kasko değeri 33.900-TL iken aynı model yılında olan Astra 1.3 cdti enjoy plus arabanın kasko değeri 40.500-TL görünüyor..
    Aynı durum benim şu anki aracımı satarken de neyazık ki geçerli..
    Benim aracımın kasko değeri 20.050-TL iken 2006 model Astra 1.3 cdti Enjoy'un kasko değeri 26.150-TL..
    Bu durumu gördükten sonra diğer markalara da baktım aynı şekilde..
    En çok değer kaybeden, renault olmuş..
    Sonra peugeot, fiat..
    En az değer kaybeden ise Opel sonra Volkswagen ve Toyota..

    Bu durumda Sıfır c4 almak bana ciddi bir risk gibi geldi..
    En azından elden çıkarmak gibi bir ihtiyaç doğarsa Allah Korusun..
    yani bu açıdan sorunları da var diye duyduğum Yeni Astra daha mı mantıklı diye düşündürüyor..

    NOT:
    Son olarak TSRSB'de Yeni c4 Confort plus modeli yok yani sadece Confort var plus paket ayrı satıldığı için..
    Bu sebeple Confort Plus'ta alsanız şu anki güncel sıfır kasko değeri 44.900-TL (Satışı 47.900-TL olmasına rağmen)
    Yeni Astra da ise, 1.3 cdti Enjoy Plus için 45.000-TL, Sport için 47.000-TL fiyat almama rağmen;
    Güncel Kasko değerleri, Enjoy Plus için 49.132-TL, Sport için ise; 51.634-TL

    Yeni c4 gayet güzel..Ama Siz bu durumda benim yerime olsanız ne yapardınız?



    Slm.

    http://www.sahibinden.com/search.php?a=8&&b[search_text]=citroen+c4&b[detay_5_min]=2006&b[detay_5_max]=2006&b[country_id]=1&b[city_id]=0&b[lrt]=1&b[region_id]=0&b[uncompleted]=0&b[pricecurr]=1&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=23466&c=23466&search_result_page_limit=20&sKlasik=1&b[page]=1&c=93451&c2=93451

    Yukarıdaki linkte bulunan 2006 model Citroen C4 1.6 HDI SX paket ilanlarını bulabilirsin. Fyatlar kilometreye ve aracın durumuna göre değişmekle beraber 26.000 TL seviyesinde. Topu topu 7-8 araç var zaten. Yani ortalama 24.000 TL seviyelerinde alınabilir.



    http://www.sahibinden.com/search.php?a=8&&b[search_text]=opel+astra&b[detay_5_min]=2006&b[detay_5_max]=2006&b[country_id]=1&b[city_id]=0&b[lrt]=1&b[region_id]=0&b[uncompleted]=0&b[pricecurr]=1&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=23581&c=23581&search_result_page_limit=20&sKlasik=1&b[page]=1&c=94292&c2=94292

    Yukarıdaki linkte ise Astra 1.3 CDTI ENJOY araçlar bulunmakta. Tam 158 adet. Fiyatlar 22.000 ile 30.000 TL arasında yani ortalama. 26.000 seviyelerinde alınabilir.

    0 km fiyatlara gelince.

    Citroen 1.6 HDI CONFORT Plus manuel 45-46.000 TL seviyelerinde, aynı donanımdaki Astra 1.3 CDTI Sport ise 50-51.000 TL seviyelerinde. ( Enjoy plus donanım olarak Confort plus ı yakalayamıyor)

    Aradaki fark 5-6.000 TL.

    Gelelim sizdeki Citroen kasası ve bahse konu Astraya,Fiyat farkları yine aynı. Pek tabidir ki 2.eldeki fiyatları arasında da bu farklarda olacaktır. Kasko değerleri üzerine gitmeyin sizi yanıltır. Şöyleki:

    Karşılaştırdığını 2 araçtan biri yani 2010 Citroen eski kasası ile 33.900 TL 'dir. Fakat astra 2010 yeni kasası ile 40.500 TL dir. Yani farkın nedeni tamamen güncel model ve kasa olması ile ilintilidir.

    Yeni kasaları karşılatırmak daha doğru olur. Yani 2011 - 2011 olarak. Citroen C4 confort modeli plus olarak yakında kasko değerleri listesine girecektir. Yeni olduğundan dolayı henüz girilmedi. Bu çokta önemli değil,priminiz düşük olmuş oluyor daha iyi

    Sonuçta aracı aldığınız bayi fiyatı üzerinden değer düşürerek satacaksınız.

    Yukarıdaki yorumlarım tamamen objektifti. Şimdi ise kendi yorumuma gelelim:

    Citroen yeni tasarım anlayışı ile 2.elde de eskisinde daha iddialı olacaktır. Bunu yeni C5 te görebilirsiniz. Yani yeni C4 yeni astra ile 2.elde karşılaştırıldığında yani 2-3 sene sonra ne demek istediğim daha net anlaşılacaktır.

    Dikkat çekmek istediğim bir konu daha var:

    Birçok marka farklı şartlar ile artı garanti hizmeti sunmaktadır. Amaç distiribütör firmayı da artı garanti hizmeti sunan sigorta şirketini de zarara uğratmadan müşteri memnuniyetidir. Alınan ücret ve sınırlamalarda tamamı ile bunun içindir. Yani marka aracına güveniyor givenmiyor ( veya az güveniyor ) veya sigorta şirketi araca güveniyor ya da az güveniyor ayrımı bu şartlar ve ücretler incelendiğinde rahatlıkla yapılabilir.

    Şöyleki:

    +2 yıl garanti Citroen C4 için 318 Euro verilirken, Yeni astra için 500 Euro civarı. ( Öyle hatırlıyorum,fazlası var eksiği yok )

    Artı garanti için en önemli nokta ise Citroen artı garanti de araç km sınırı 150.000 iken Opel için 100.000 km. ( +2 yıl garanti yapıldı,toplam 4 yıl oldu. Fakat 3.yılda 100.000 kmyi geçtiniz,garanti biter. )

    http://opelclubcard.com/ArtiGaranti.asp

    http://www.mersaotomotiv.com.tr/citroen_arti_garanti.php


    Sırf bu bile yeni citroen anlayışı ile ilgili olarak ne demek istediğimi anlatmaya yetecektir. 2-3 yıl sonra hangi araç daha fazla sorun rapor edecek hep birlikte görüp buradan paylaşacağız arkadaşlar. Şimdi bile şikayetvar.com u inceleyin ve citroen müşteri memnuniyetini görelim. Her sorun çözülmüş,fakat opel ?????

    Allah herkese kazasız belasız araç kullanmak nasip etsin.


    Saygılarımla,


    EDIT:İMLA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M A R E Ş A L -- 15 Mart 2011; 13:47:05 >




  • Muhtemelen incelenmiştir ama incelemeyen arkadaşlar için aracın EuroNcap test sonuçları:
    http://www.euroncap.com/results/citroen/c4/2010/405.aspx

    Ve direkt çarpışma videoları linki:
    http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=edf2df7e-6146-4e0d-ad8c-e95b271d67f0




  • C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can




  • cok tesekkürler can...
    citroen bayileri bile bu cevabı veremedi :) seni citroene tavsiye edecegim :)

    peki yeni C4 de kullanılan BVA şanzımanlar hakkında ne düsünüyorsun??
    teknolojilerinin eski oldugu MCPlerden sonra demode hale geldigi, cok fazla yakıt tükettigi konusunda elestiriler var...
    ama nedense bana daha cazip geliyor... MCP donanımlı arac kullandım... gayet güzel ve kullanımı cok rahat aslında...
    ama sag elimin altında bir bosluk nedense beni rahatsız etti :) fiyat farkı da cabası...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can





  • Rica ederim, ne mutlu bana ki, insanlara yardımcı olabiliyorum. Citroen'e tavsiye etmek??? Düşüncesi bile korkunç!!! Şaka bir yana, otomobillerle, özellikle teknik aksama meraklı, tüm yayınları ve interneti takip eden bir otomobil meraklısıyım. Pratikte çok daha bilgili olup, yorum paylaşma imkanı olmayan kişiler olduğuna eminim, yine de iltifatın için teşekkürler.

    C4 BVA'da kullanılan klasik otomatik vites kutusu, konfor, uzun ömür(doğru kullanıldığında), geri kaydırmama(hillholder gerekmeden), frenden ayağını kaldırdığında aracı hareket ettirerek sıkışık trafikte rahatlık sağlama(burada parantez açıyorum, zira otomatikleştirilmiş ve çift kavramalı vites kutularına da bu sürüklenme özelliği eklenmeye başlamıştır, ancak bu tür vites kutuları bu işlemi yarım debriyaj konumunda yapabildikleri için zaman içinde balatanın ısınması, yanması ve en iyi ihtimalle aşınması sorunları vardır, bu sebeple çok dur kalk trafikte vitesin N konumuna alınması tavsiye ediliyor) gibi avantajlara sahiptir, dezavantajları ise santrifüj ile şanzıman yağını hareketlendirerek iletim sağladıkları için, motordan gelen gücü oldukça büyük kayıplarla tekerleklere iletirler, aracınızın motor gücü size olduğundan daha düşük gelecektir. Bu aktarma kayıpları yakıt tüketimini de arttıracaktır. Şu an için C4 BVA, İstanbul trafiğinde tahmini olarak 9,5-10lt/100km benzin tüketecektir. Bu tür vites kutularında dikkat edilmesi gerekenler (aslında diğer otomatik vites kutularına da uyarlanabilir), araç tam durmadan ileri-geri değişimi yapmamak, vitese takıldıktan sonra hareket etmek için bir saniye kadar beklemek, kick-down (ani hızlanma için gaza sonuna kadar basılarak vites küçültme) dan mümkün olduğu kadar kaçınmak, yokuş çıkışlarında ve virajlarda L,2 veya manuel kullanıma alarak sürekli vites büyültüp küçültmekten kaçınmak diyebiliriz.

    Umarım yardımcı olmuşumdur, biraz uzun yazılar yazıyorum bu sıralar, kafa karışıklığı yaratırsam affediniz.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    cok tesekkürler can...
    citroen bayileri bile bu cevabı veremedi :) seni citroene tavsiye edecegim :)

    peki yeni C4 de kullanılan BVA şanzımanlar hakkında ne düsünüyorsun??
    teknolojilerinin eski oldugu MCPlerden sonra demode hale geldigi, cok fazla yakıt tükettigi konusunda elestiriler var...
    ama nedense bana daha cazip geliyor... MCP donanımlı arac kullandım... gayet güzel ve kullanımı cok rahat aslında...
    ama sag elimin altında bir bosluk nedense beni rahatsız etti :) fiyat farkı da cabası...

    quote:

    Orijinalden alıntı: wkwwlwig


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahlaskemali

    C5 lerin BVA modellerde, bildigim kadarıyla hem otomatik hem manuel kullanabileceginiz şanzımanlar var... yani tam otomatik diyemeyiz

    http://www.oneshift.com/articles/viewarticlephoto.php?artid=857#20110330194047652

    acaba C4 lerde de aynı tip otomatik vitesleri mi kullandılar... yoksa klasik tam otomatik vites secenegi mi mevcut... aslında benim merak ettigim bu... bir iki bayiye telefon acıp sordum... ama su forumda o bayilerdeki kadar bilgisiz bir tane bile üye bulamayız :)
    soruma verilen cevaplardan bazıları...

    - "BVA derken????"...
    - "BVA aracımız yok beyfendi... otomatik var mcp var birde düz vites var"...
    - "berlingo'yu mu kastediyordunuz???"... :))

    onun icin lütfen "bayiyi arayıp sorun" demeyin... reca edecegim :))))


    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    mcp yarı otomatik şanzımandır. yani baskı balata vardır. bunu robotik bi mekanizma çalıştırır. özellikle 1 'den 2 'ye geçişlerde kendini hissettirir.

    bva ise bildiğimiz klasik tam otomatiktir. konforu yüksektir ancak performans ve yakıt tüketimi iyi değildir..
    ancak BMW ve Mercedes gibi firmaların tam otomatik şanzımanları çok gelişmiştir bunlarda hem performans hemde yakıt tüketimi manuele göre daha iyidir.

    örnek olarak BMW ZF marka 8 ileri tam otomatik
    mercedes 7G tronik plus modeli.




    Günaydın,

    Sorunuzun cevabını diğer forumda vermeye çalıştım, buraya da kopyalıyorum.

    C4 1.6 benzinlide kullanılan BVA vites kutusu, tam otomatik 4 ileri kutudur, yazımda belirtilen konvansiyonel tipe örnektir ve manuel kullanım imkanı vardır. C5'in 1.6 e-hdi modelinde kullanılan ise MCP adı otomatikleştirilmiş vites kutusudur, 1.6 benzinli THP ve 2.0 dizel versiyonlarında tam otomatik 6 ileri vites kutusu bulunmaktadır, bu iki tip de manuel kullanıma izin vermektedir.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Sevgi ve saygılarımla,
    Can







  • İyi aksamlar,

    Düşünen olursa parrot ck3000 bluetooth araç kitimi , araçların direksiyondaki butonlarla bu kiti kullanmaya olanak sağlayan adaptörü satıyorum. Gelen aramaları aracın hoparlörlerine aktarır ve çok net bir konusma yapma imkanı sağlar. Araçta delinme orjinalliği bozacak herhangi bir şey yapılmadan takılmaktadır.

    Araça kiti: 280TL
    Adaptör: 170TL
    ikisi birlikte alınırsa 400TL

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-cep-telefonu-aksesuar-arac-kiti-parrot-ck3000-bluetooth-arac-kiti/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior


    quote:

    Orijinalden alıntı: ercdmr


    quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercdmr

    Neptün Mavi C4'ü olan arkadaşlar resim ekleyebilirler mi acaba, aracı almak üzere opsiyon koydurdum fakat henüz renki göremedim.



    Valla bende görmeden aracı aldım. yarın gümnrükten gelecek. bana teslim etmeleri pazartesiyi bulur. internette bir resim buldum hoşuma gitti inşallah benimkide böyledir.

    bu arada aracım 1.6 e-hdi mcp comfort plus pkaet li.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017



    Aynı resimi internetten bende gördüm fakat galeri içinde ışık yansımalarından dolayı net bir fikir vermiyor. Dışarda açık havada çekilmiş fotoğraflar olsa çok daha iyi olurdu, olmassada aynen senin gibi iyi yada kötü mecburen alıcam. Bu arada hayırlı olsun aracın, nerden ve ne kadara anlaştın?



    Bugun aradılar ruhsat işlemlerim bitiyor, yarın teslim ederler heralde. akşam parka indireceklermiş aracı.MERSA güngörenden aracı anahtar teslim 51000 aldım. kaskoyuda mersanın sigortacısından EUREKO'dan 1580 e yapılıyor. piyada kasko araştırması yaptım. yaklaşık 10 farklı sigorta şirketine sordurdum. 2600 e çıkanlar bile var. en uygunu euroka sigorta. Benim tek merak ettiğim koltukları hangi renk. inşallah beyaz değildir. resimlerde pek fark edilmiyor ancak siyah gibi duruyor. birde ne kadar saçma bişeyki arabanın resmini arayıp bulamıyoruz. yahu koyun adam gibi sitenizede inceleyelim. koskaca google görselde bir tane bile yok adama gibi.




    Hayırlı olsun inşallah ve moralini bozmak istemem ama bende aynı aracı yani Confort Plus 112 Hp Dizel Mcp'yi 49.000-TL fiyat ile aldım. Bayiler şu dönemde arz-talep dengesizliğini kendi lehlerine çevirmiş gözüküyorlar. Tok satıcı tavırlarıyla tutturduklarına satıyolar.

    Bu arada yurtdışı sitelerde neptün mavili araç resimleri buldum, aracın gelmediyse bu linkteki fotolar daha görsel bilgi verebilir. Tekrar hayırlı olsun.

    http://www.perrys.co.uk/used-choice?car_id=21159154&referring_site=motorsv2-sponsored&ID=

    http://www.usedcar.citroen.co.uk/national-used-car-locator/Citroen-C4--New--4457483/?makeId=261&modelId=14205&page=7




  • Selamlar,

    http://www.citroen.co.uk/home/ sitesinde C4 ile ilgili bölümde sağ tarafta configure your car diye bir bölüm var. orada renk seçeneklerinde sanırım "Bourrasque Blue" yu seçerseni görebilirsiniz detaylı fotoğrafları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdid
    arkadaşım öncelikle aracınız hayırlı olsun.benimki ile birebir aynı aracı almışsınız.çok güzel bir araç pişman olmıcanıza emin olabilirsiniz.sizden ricam aracı teslim alınca bakarmısınız acaba aracta lastik tamir kiti varmı.sizinkide de yoksa demekki en üst donanım dışında yook demek.ama varsa benim aldığım bayiyle papaz olmam demek çünkü bende yok.bakarsanız sevinirim


    Merak etmeyin bakacağım. Bugün tüm gün plaka beklememe rağmen bayiden aramadılar. Gün içinde gidip aracın video'sunu çektim: http://vimeo.com/24587388

    Bu arada benimkinin yanına 2 tane kardeş gelmiş. Biri Beyaz MCP Exclusive, diğeri de görebildiğim kadarıyla VTi BVA idi. Bir tane de bronz kahve gibi bir renk vardı; yıkadıkları; sanırım sahibi teslim alacaktı.

    Yarın da bayiye gidip aracı kontrol edip durumu soracağım ve alabilirsem arabanın kılavuzunu alacağım. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senceru

    Arkadaşlar selamlar ,

    92 HP Confort Dizel Manuel aracımızın siparişini verdik. Daha doğrusu yolda gelen araçlardan birini teslim almak üzere kapora bıraktık.. Beyaz renk araç. Umarım hayırlı olur , bir sorun yaşamayız..


    Üstafım confort larda yan arka ve arka cam karartılmış olarak geliyor,park sensörü ise bir muama.
    Park sensörü için bu sayfaları incelerseniz bilgi sahibi olursunuz.
    Sevgilerimle.
    http://forum.donanimhaber.com/m_48509077/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior

    Tamam kompresör geçtik, ancak resimlerde gösterdiğiniz gibi değil benimki, hem teker küçük hemde kriko stepne altında kopuk içerisinde. Yahu mersa gungorende, Benzinli en boş arabanın bile stepnesi benimkinden güzel.

    Ben yarın gidiyorum bakalım bana ne cevap verecekler.

    Mümkünse e-hdi 1.6 112 comfort mcp plus paketli arkadaşlar stepne bölümünü resim olarak paylasabilirler mi acaba. Bende yarın koyarım resmi en azından aynı modelde oynama var mi varsa bu iş.bayiye ait.


    Benim aracın stepne kısmı(1.6 92 bg confort).

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Bagaj havuzunu bütün arkadaşlara tavsiye ederim.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017



    Bİr ara bagaj havuzunu nereden aldığını ve telefonunu yazmıştın galiba. şimdi bulamadım forumda tekrar verebilirmisin.

    Linkini veriyorum telefon edersen Kürşat ÖZDEMİR'ile görüşüceksin.

    http://www.ypsplast.com.tr/ana-sayfa.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: startwarrior

    Tamam kompresör geçtik, ancak resimlerde gösterdiğiniz gibi değil benimki, hem teker küçük hemde kriko stepne altında kopuk içerisinde. Yahu mersa gungorende, Benzinli en boş arabanın bile stepnesi benimkinden güzel.

    Ben yarın gidiyorum bakalım bana ne cevap verecekler.

    Mümkünse e-hdi 1.6 112 comfort mcp plus paketli arkadaşlar stepne bölümünü resim olarak paylasabilirler mi acaba. Bende yarın koyarım resmi en azından aynı modelde oynama var mi varsa bu iş.bayiye ait.


    Benim aracın stepne kısmı(1.6 92 bg confort).

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Bagaj havuzunu bütün arkadaşlara tavsiye ederim.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017



    Bİr ara bagaj havuzunu nereden aldığını ve telefonunu yazmıştın galiba. şimdi bulamadım forumda tekrar verebilirmisin.

    Linkini veriyorum telefon edersen Kürşat ÖZDEMİR'ile görüşüceksin.

    http://www.ypsplast.com.tr/ana-sayfa.html



    M.T.A teşekkür ederim. siparişini verdim. 69 tl inşallah yerine tam olur.




  • Merhabalar ,

    Donanımhaber Yeni C4 Kulübü olarak araçlarımız ile ilgili ciddi bir sorun olan "arka park sensörü" ile ilgili şikayetimizi belirtmek istiyoruz.

    Aracımıza park sensörü takılamamasını teknolojinin her geçen gün daha fazla gelişmiş olduğu bu yıllarda anlamakta zorluk çekiyoruz. 2011 model sıfır bir araç alıp , dışarıdan alınan bir park sensörünü takamamamız yetmiyormuş gibi , servisten orjinal arka park sensörünü tedarik edemememiz de citroen yeni c4 sahipleri olarak canımızı oldukça sıkıyor. Citroen gibi bir firmanın arka park sensörünü japonya'dan tedarik edemediğine inanmak istemiyoruz. Bu olayın , Citroen gibi bir firmanın marka imajına yakışmayacak bir olay olduğunu düşünüyoruz.

    Eğer tedarik edemiyorsanız bu sorun hakkında çözümler üretebileceğinizden eminiz.

    Sonuç olarak dışarıdan veya orjinal park sensörümüzü aracımıza taktırıp , günlük hayatımızı kolaylaştırmak istiyoruz. Bu sorunun ne zaman çözüleceği , neyi beklediğimiz , nasıl çözüleceği ve ne zaman çözüleceği ? gibi sorularımızın cevaplarını en kısa zamanda tarafınızdan bekliyoruz.

    Şimdiden teşekkürler.

    Donanımhaber , Yeni C4 Sahipleri..


    http://www.citroen.com.tr/home/#/iletisim/bilgi-talebi/

    http://www.citroen.com.tr/home/#/iletisim/arac-hakkinda-sorular/

    İki adrestende mail attım. Bütün araç sahipleri mail atarsa , istediğimiz sonucu alacağımıza eminim. Desteklerinizi bekliyorum , yapmanız gereken yukarıdaki maili kopyalayıp , adreslerden birine girip bilgilerinizi yazdıktan sonra mesajı göndermeniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senceru -- 14 Haziran 2011; 23:10:45 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.