Şimdi Ara

YAĞ KAPAĞININ ALTINDAKİ TAHİN GİBİ ŞEY...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
22.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bugün arabanın eksiklerini kontrol ediyordum yağına suyuna baktım herhangi bi sorun , eksik yoktu... yağ kapağını açtım bi kontrol ettim yağ kapağının altında az bişey tahin gibi açık kahverengi bi sıvı gördüm...bu nedir acaba? arabada herhangi bi anormallik yok yağı , suyu temiz...çekişinde , sesinde falanda sorun yok...hararet falanda yapmadı...bunun sebebi nedir acaba? araba 97 model skoda felicia 1.6..(polo motorlu)

    resmi foruma yükleyemedim...resim aşağıda..

    http://img442.imageshack.us/img442/516/dsc01057z.jpg







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağ Kapağının Altında Tahin Gibi Bir Madde Bulunduğunda Ne Yapmalısın?

    Motor yağ kapağını açtığında tahin, krem veya beyaz köpük gibi sıvımsı bir madde ile karşılaşırsan paniğe kapılma. Bu, genellikle emülsifikasyon adı verilen normal bir sürecin sonucudur.

    Emülsifikasyon, yağ ve suyun karışmasıyla oluşan bir süreçtir. Motor yağının içinde az miktarda su olmasına rağmen, normal koşullar altında birbirleriyle karışmazlar. Ancak, hava sıcaklığı düştüğünde veya motor uzun süre rölantide çalıştığında su yoğunlaşabilir ve yağ ile karışabilir.

    Motor Yağ Kapağında Su Damlası

    Motor yağ kapağının altındaki tahin benzeri maddeye ek olarak su damlaları da görebilirsin. Bu da emülsifikasyon sürecinin bir sonucudur. Su yoğunlaştığında, yağ ile karışamaz ve damlacıklar halinde birikir.

    Motor Yağı Rengi Tahin Gibi

    Motor yağının rengi koyu kahverengiden siyaha kadar değişebilir. Ancak, emülsifikasyon meydana geldiğinde, yağ daha açık bir renk alabilir ve hatta tahin gibi sarımsı bir renk tonu kazanabilir.

    Motor Yağ Kapağında Krem

    Bazı durumlarda, emülsifikasyon sonucu oluşan madde kremsi bir kıvama gelebilir. Bu da normal bir durumdur ve endişe kaynağı değildir.

    Motor Yağ Kapağında Beyaz Köpük

    Motor yağ kapağının altındaki madde yoğunlaşmış suyun neden olduğu beyaz köpük de olabilir. Bu genellikle motorun kısa mesafelerde ve sık sık çalıştırılıp kapatıldığı durumlarda oluşur.

    Ne Yapman Gerekir?

    Motor yağ kapağının altında tahin benzeri bir madde bulduysan, öncelikle paniğe kapılma. Bu, normal bir emülsifikasyon sürecinin sonucudur. Ancak, aşağıdaki adımları atman faydalı olacaktır:

    • Motor yağını ve yağ filtresini düzenli olarak değiştir.
    • Motorunu kısa mesafelerde ve sık sık çalıştırıp kapatmaktan kaçın.
    • Uzun yolculuklarda motoru düzenli olarak daha yüksek devirlerde çalıştır.

    Emülsifikasyon süreci devam ederse veya diğer olağandışı belirtiler fark edersen, aracını yetkili bir servise götürmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sizinde bildiğiniz gibi o madde yağın su ile karışmasından oluşuyo yani aracınızın yağına bir şekilde!! bir miktar su karışmış...
  • korkulacak bir sey yok...muhtemelen aracinizla kisa mesafe veya alt devirde fazla kullaniyorsunus...
    en kötü ihtimal kücük bir hortum tikandi ...alt devirde kullanilan/ az mesafede
    kullanilan araclarin motorun icinde bir buhar olusur, yagla karisinca üst resimdeki görüntü meydana gelir...

    ( havalandirma hortumu )
    http://media.teilesuche24.net/parts/swag/bmp/500/30_91_7814.jpg

    ara sira adam akkili uzun ve yüksek devirde bir tur yapamaniz gerek


    kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 4 Kasım 2010; 13:44:36 >
  • evet hocam çok kısa mesafe kullanıyorum... günlük yaptığım yok 200 metre x 4 = 800 m... 200 metre gidiyorum arabayı durduruyorum sonra geri geliyorum...
  • bu tip kisa mesafeler sadece motora zarar vermekle kalmiyor, debriyaj ve fren balatalarin
    ömrünü kisaltiyor ve egzosu erken cürütür...ayrica motor yagini biraz daha erken degistirmeniz gerekir..
    misal : kitaba göre her 15 000km ise bundan 5000 i cikartin..
  • Aracınızın sizden çnceki sahibi yada siz katkı malzemesi koymuş olabilirmisiniz ? Bor tabanlı katkı malzemeleride aynı etkiyi gösterebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuestra

    Aracınızın sizden çnceki sahibi yada siz katkı malzemesi koymuş olabilirmisiniz ? Bor tabanlı katkı malzemeleride aynı etkiyi gösterebiliyor.

    herhangi bi katkı maddesi yok ama şöyle bi durum var...

    aracımda castrol 10w-40 yağ var.. yaklaşık 4 bin km önce koyulmuş... netten araştırdığım kadarıyla bu numaralı castrol yağ koyulmuş wolkswagen grubu araçlarda kısa mesafelerde ve soğuk havalarda köpürme ve yağ kapağında krema gibi maddeler oluşabiliyormuş...benim araçta woksvagen in ürettiği bi araç dolayısı ile yağdan olabilir kanımca...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehby -- 4 Kasım 2010; 17:01:51 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracınız conta yakmış olabilir. Servise götürseniz iyi olur. Ayrıca o şekilde binmemenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaranlıkSokak

    Aracınız conta yakmış olabilir. Servise götürseniz iyi olur. Ayrıca o şekilde binmemenizi tavsiye ederim.

    sanmıyorum conta yaktığını..conta yaksa su kabında yağ olur... yada motor yağının içinde su damlacıkları olur...
  • Araç uzun süre çalışmadıysa ya da düşük devirlerde kullanıldıysa olmuştur. Yağda ya da motorda sorun olduğunu sanmıyorum.
  • arkadaş açıklamış.yağa su karıştı.doğru.buhar suyla birleşti;pek hayra alamet bir durum deyil.bence ya servis veya kaliteli bir usta.
  • Sevgili arkadaşlarım.

    Yağ kapağının altındaki tahine benzer şey (şimdi mecburen 1 set KOSKA Tahin ve Pekmez açıp fırından sıcak pide almam gerekecek!) karmaşık kimyasal bir reaksiyonun (tepkimenin) sonucu. Bildiğiniz gibi motor yağı motorun sürtünme noktalarına basınç altında ulaştırılmakta ve ayrıca da motorun daha az ses yapmasına ve soğutulmasına da katkıda bulunmaktadır. Motorun içinde meydana gelen patlamanın yarattığı basınç sekmanlar, zıvana ve contalarla kapatılmakta ancak hareket sağlamak için bırakılan toleransların arasından çok az da olsa benzin/LPG (veya dizel) hava karışımı patlaması bu sınırlardan geçip motor boşluğuna ulaşmakta ve orada yağ ile etkileşime girip (sıcak yağ buharı ile eksoz gazı içerisindeki su buharı) zaman içerisinde tahine benzeyen bu maddenin oluşmasına sebep olmaktadır.

    Motorun bozuk olduğunu göstermez, babalarımız uzun bir yolculuktan sonra eksoz borusunun içinin beyaz olmasını sağlıklı bir motorun işareti olarak (doğru bir biçimde, yanma tam olarak gerçekleştiğini gösterdiği için) algılamaları gibi yağ kapağının altındaki bu tahin tabakası buharlaşan yağ ve eksoz gazı içerisindeki suyun kimyasal reaksiyonunun bir sonucu olarak görebilirsiniz. Esas sorun yağın kendisinin bu hale gelmesi. Böyle bir durumda soğutma suyu bir yolunu bulup aşkı olan yağa kavuşmuş ve ikisi de sıcak motorun içinde uzun süre yaramazlık yapmış demektir.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Not: Tahine benzeyen bu madde fazla olmadığı sürece zarar değildir, ama fazla olduğunda peçete ile silebilirsiniz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    bugün arabanın eksiklerini kontrol ediyordum yağına suyuna baktım herhangi bi sorun , eksik yoktu... yağ kapağını açtım bi kontrol ettim yağ kapağının altında az bişey tahin gibi açık kahverengi bi sıvı gördüm...bu nedir acaba? arabada herhangi bi anormallik yok yağı , suyu temiz...çekişinde , sesinde falanda sorun yok...hararet falanda yapmadı...bunun sebebi nedir acaba? araba 97 model skoda felicia 1.6..(polo motorlu)

    resmi foruma yükleyemedim...resim aşağıda..

     YAĞ KAPAĞININ ALTINDAKİ TAHİN GİBİ ŞEY...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşlarım.

    Yağ kapağının altındaki tahine benzer şey (şimdi mecburen 1 set KOSKA Tahin ve Pekmez açıp fırından sıcak pide almam gerekecek!) karmaşık kimyasal bir reaksiyonun (tepkimenin) sonucu. Bildiğiniz gibi motor yağı motorun sürtünme noktalarına basınç altında ulaştırılmakta ve ayrıca da motorun daha az ses yapmasına ve soğutulmasına da katkıda bulunmaktadır. Motorun içinde meydana gelen patlamanın yarattığı basınç sekmanlar, zıvana ve contalarla kapatılmakta ancak hareket sağlamak için bırakılan toleransların arasından çok az da olsa benzin/LPG (veya dizel) hava karışımı patlaması bu sınırlardan geçip motor boşluğuna ulaşmakta ve orada yağ ile etkileşime girip (sıcak yağ buharı ile eksoz gazı içerisindeki su buharı) zaman içerisinde tahine benzeyen bu maddenin oluşmasına sebep olmaktadır.

    Motorun bozuk olduğunu göstermez, babalarımız uzun bir yolculuktan sonra eksoz borusunun içinin beyaz olmasını sağlıklı bir motorun işareti olarak (doğru bir biçimde, yanma tam olarak gerçekleştiğini gösterdiği için) algılamaları gibi yağ kapağının altındaki bu tahin tabakası buharlaşan yağ ve eksoz gazı içerisindeki suyun kimyasal reaksiyonunun bir sonucu olarak görebilirsiniz. Esas sorun yağın kendisinin bu hale gelmesi. Böyle bir durumda soğutma suyu bir yolunu bulup aşkı olan yağa kavuşmuş ve ikisi de sıcak motorun içinde uzun süre yaramazlık yapmış demektir.

    Saygılarımla,

    Taner Göde



    Her didaktik mesajınız,sevgiliye yazılan mektup gibi ince ince ..Bilgilerinizden istifade etmek çok güzel...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Dominic- -- 4 Kasım 2010; 20:49:27 >




  • Aynı motoru kullanan Polo aracım vardı.
    Malesef polo serilerinde de kullanılan bu tek nokta enjeksiyonlu motorlar biraz sıkıntılı, sizin araçta aynı motoru kullanıyor sanıyorum.

    Bu birikmenin en büyük sebebi malesef motor içi aşınmadır. Silindirde oluşan buhar ve sıcaklık çeperdeki fazla yağlama bir araya gelince bu durum oluşuyor. Ancak aşınan motordaki yağlama normalin çok üzerine çıktığında birikme artacaktır.

    Bende bu birikme hava filtresine giren sıcak hava hortumuna kadar ulaşmıştı. Hava filtre kutusuna alt taraftan bağlanan bu hortumuda kontrol etmenizi öneririm.

    Kesinlikle ihmal edilmemesi gereken bir durum.
    Öncelikle birikme durumunun, yağ seviyesi takibi ve motor kompresyon testine sokmakta fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Trike

    Aynı motoru kullanan Polo aracım vardı.
    Malesef polo serilerinde de kullanılan bu tek nokta enjeksiyonlu motorlar biraz sıkıntılı, sizin araçta aynı motoru kullanıyor sanıyorum.

    Bu birikmenin en büyük sebebi malesef motor içi aşınmadır. Silindirde oluşan buhar ve sıcaklık çeperdeki fazla yağlama bir araya gelince bu durum oluşuyor. Ancak aşınan motordaki yağlama normalin çok üzerine çıktığında birikme artacaktır.

    Bende bu birikme hava filtresine giren sıcak hava hortumuna kadar ulaşmıştı. Hava filtre kutusuna alt taraftan bağlanan bu hortumuda kontrol etmenizi öneririm.

    Kesinlikle ihmal edilmemesi gereken bir durum.
    Öncelikle birikme durumunun, yağ seviyesi takibi ve motor kompresyon testine sokmakta fayda var.

    hocam benim motorun üzerinde mpi yazıyor...yani çok nokta enjeksiyonlu... sizin anlatığınız motorla bu motor aynı olmayabilir....aracımdaki motorun benim bildiğim kronik tek sorunu boğaz kelebeğidir...




  • wehby W kullanıcısına yanıt

    1.6 8v "Hitler" tabir edilen motorlarda normal deniliyor. 




    1.Yağ çubuğunda köpüklenme OLMAMALI


    2.Soğutma suyunda köpüklenme OLMAMALI


    3.Yağ çubuğunda üfleme OLMAMALI


    4.Eksoz dumanı BEYAZ VE MAVİ OLMAMALI yani YAĞ ve SU EKSİLTMEMELİ




    Bunlar olmadığı sürece VW Grubu 1.6 8V olanlarda yağ dolum kapağında TAHİN GİBİ KÖPÜKLENME NORMALDİR.


    Sizin bu konudaki netice ne oldu ?

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Efsane motor 1.6 hitler...


    7 yıl önce bu motora sahip LPG takılı Passat araç kullanıyordum.

    Bir süre sonra hararet ikaz ışığı göz kırpmaya başladı ama umursamadım.


    Bu halde şehir dışına gidip geldim 1500 km.

    Ardından bakım zamanı gelince ustaya bu ikaz ışığı neden yanıyor diye sordum.

    Usta kontrol etti ve "Sen arabayı susuz kullanmışsın" dedi.

    Motoru indirdi devirdain hizasından çatlayana bloğu kaynakladı ve sorunsuz kullanmaya devam ettim.

    Sadece 40 TL kaynak masrafını aldı....

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.