Şimdi Ara

BMW 3 SERİSİ E90

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
15.713
Cevap
105
Favori
1.275.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gizlen


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gizlen

    Yılbaşı gelmeden bir E90 alayım günceli, yok mu temiz araç

    İlanlara bakıyorum da iyi görünen araçlar var. Pazarlık şanslarıda var.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-tamamina-kredi-boyasiz-sunroof-bi-xenon-deri-buyuk-ekran-m-368021777/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-full-plusfull-orjinal-m-sport-371971213/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hasan-kurt-otomotiv-den-2012-bmw-m-sport-orjinal-kilometre-garan-364782085/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-anil-autodan-emsalsiz-temizlikte-64.000km-de-borusan-beyaz-m-pkt-344291794/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-tertemiz-hatasiz-320-m-sport-plus-363860123/detay

    ...
    Benzer ilanlarda genelde hangi noktada takılıyorsunuz?

    gerçekten hatasız olması konusunda sorun çıkıyor. Tramer çıkıyor.


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-tamamina-kredi-boyasiz-sunroof-bi-xenon-deri-buyuk-ekran-m-368021777/detay
    Km çok hemde içi koyu renk
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-full-plusfull-orjinal-m-sport-371971213/detay
    Tramer var kazalı
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hasan-kurt-otomotiv-den-2012-bmw-m-sport-orjinal-kilometre-garan-364782085/detay
    Tramer var boyalı
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-anil-autodan-emsalsiz-temizlikte-64.000km-de-borusan-beyaz-m-pkt-344291794/detay
    Tramer var boyalı (üstteki araç zaten)
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-sahibinden-tertemiz-hatasiz-320-m-sport-plus-363860123/detay
    Favori listemde bu araç

    Telefonla görüştüğüm zaman ya lokal boya diyorlar ya alttan hasar vs midem bulanıyor öyle olunca
    Km olarak 75 üstü dusunmuyorum Uzun yıllar binmek istiyorum cunku. Birde içi açık renk istiyorum koyu renk beni bunaltıyor

    Var mı acaba başka önerebileceğiniz hatasız araç?

    Bence takıldığınız detaylar küçük detaylar. Sonuçta 1 ay sonrasi itibari ile 5 yasinda bir arac aliyorsunuz. Küçük tramer kayitlari, 1-2 parca degisensiz boya, aracin işlevine yonelik, kullanisina ömrüne yönelik hic bir olumsuzluk ifade etmez ki.
    Bir arkadaşım hic hatasiz boyasiz kazasiz dusuk km'deki Cls'sini satmıştı. Aracı nasil kullandığını ben biliyorum. Eşek niyetine dedikleri tabir var ya o bile az kalir. Direksiyon pompasi bile zorlamaya dayanamayarak patlamisti mesela...
    Boyle bir tramersiz hatasiz arac almak yerine düzgün kullanıldığına emin oldugum boyali araci gözümü kirpmadan alırım.
    Uzun yillar kullanıcam diyosunuz. 20 bin kmden 5 yil kullansaniz 100 bin km eder. 80 binde bir arac alsaniz 5 yil sonra 180 binde 60 binde bir arac alsaniz 5 yil sonra 160 binde. Ikisi arasinda satis yili goz önünde bulundurularak maddi bi fark olacagini sanmiyorum.

    Tabi bunlar benim sahsi görüşlerim.
    Hatasiz, tramer isteyenler gelsin islerine geliyorsa mantigiyla ilan açanlara düşmemek adına. Karar sizin tabiki.




  • Hayırlı olsun inşallah aracın.



    Triger zinciri (timing chain) hiç değişmediyse kontrolünü yaptır gerekiyorda iyileştirilmiş parça ile değiştir (önemli)



    V kayışını kontrol et değişmediyse değiştir, orjinali Contitech marka (ucuz bir parça)



    Fren hidroliyi 2 yılda bir değişir, kontrol et sadece

    Yakıt filtresi de 2 bakımda bir değişir



    Ön takım parçalarını iyi bir ustaya göster. Özellikle tabla burçları (thrust arm bushings) eskimiş olabilir gerekirse değiştir onlar da maliyetsiz parçalar (lemforder ya da trw ikisi de oem üretici)



    Yağ olarak Liqui Moly Toptec 4200 5w30 5.2 litre ısrarla tavsiye ederim. 2. İhtimal sunmuyorum egemot otomotivden (resmi satıcılardan biri) internetten alabilirsin, ben öyle yapıyorum.



    Hava filtresi: mann c30 135

    Yağ filtresi: mann hu 6004 x

    Klima filtresi: mann cuk 8430 (karbonlu)

    Yakıt filtrsi: wk 5010 z



    Son olarak lastiklerini ihmal etme 5 yıldan eskiyse tereddüt etme değiştir, en mühim güvenlik ekipmanı lastiktir.
  • Razorback R kullanıcısına yanıt
    İki aracıda kullanıyorum E90 320d LCI ve F30 320i LCI , motor olarak karşılaştırırsak bana göre diesel motor alt devirlerde çok daha canlı ve atak hissettiriyor güc her daim ayağınızın altında emir bekler pozisyonda ve her tepkiye itaat ediyor üstelik bu durumda bile tüketim F30 a göre çok daha makul. Kasaya baktığımızda rijitliği ve handling'i de F30 dan daha iyi hissettiriyor hakimiyeti bir tık daha yüksek diyebilirim yani kısaca E90 320d bana daha sportif geliyor,F30 ise daha yumuşak ve konforlu hissettiriyor teknolojik donanımları daha fazla 8 ileri şanzıman daha pürüzsüz,iç hacim daha fazla,arkadaki diz mesafesi daha geniş,iç ambiyans aydınlatmaları ön ve arka farlar daha etkileyici,gösterge tablosu görünüm ve fonksiyon olarak daha gelişmiş ve tatminkar fakat motor olarak baktığımızda 170'lik benzinli motorun tepkileri dizel motorun gerisinde kalıyor benzinli motor ancak sport modda üst devirlerde tatminkar olabiliyor ama bu durum yüksek olan tüketimi daha da tetikliyor başka bir durumsa kısa süreli sollamalar gibi ani tepki vermeniz gereken durumlarda aracı sport moda geçirmeniz gerekiyor buda zaman kaybına neden oluyor,E90 da gazı köklemeniz yeterli oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: swissair

    arkadaşlar, ben data kablosu alıyorum internetten bu kodlama ile ilgili.

    Kablo gelene kadar.. Bixenon far aktifleştirme için kodlama yapabilecek yardımcı olabilecek arakdaşlar varmı?

    Faiş fiyatlar istemeden.

    Az önce yazmıştım ama forumda problemler var yazılar siliniyor.

    Arkadaşlar bu işler için 100-200 lira gibi rakamlar vermeyin, paranızı kaptırmayın, öyle aman aman işler değil, yapan da problem çıkarırsa kaçar gider zaten, kimse garantili yapamaz.


    Neyse iphone'dan mycarly bmw programını indirin (yaklaşık 100 lira civarı) jailbreak varsa zaten bedava, sonra gidin wi-fi destekli elm327 obd cihazı alın, o da yaklaşık 70-80 tl, ebay'den alırsanız çok daha ucuz...

    Sonra program üzerinden oyun oynar gibi tek tek gizli özellikleri açın, dpf kontrol edin, yeni akünüzü tanıtın vs...

    Bu işe saçma sapan rakamlar verdirmeyin, burası forum yani paylaşım ortamı, bilgilerimizi paylaşalım çıkar amacı olmadan....,

    Ben arkadaşın obd 2 elm327 wi-fi cihazından jb'li iphone um üzerinden programı indirdim ve yaptım, gayet de temiz oldu, bedavaya geldi, üstelik arıza kodu vardı sildim vs vs.... programı şiddetle tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 1 Ekim 2015; 15:19:30 >




  • Sisleri iptalden vazgeçip bu şekilde montajladım carbon splitterları.. Çok seviyorum şu arabayı yahu








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bmw. -- 8 Mart 2017; 20:42:40 >




  • PRoDi P kullanıcısına yanıt
    öncelikle hayırlı olsun. Zevkler ve renkler.

    Tövbe estafirillah, çok çirkin olmuş kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cantona19

    Arkadaşlar bir bi soru olacak. 2011 41 binde 3,16i m paket mi beyaz? 2009 110binde 320d Premium mu siyah?

    Vergiler arası 500 tl gibi bir fark var bunu yakıttan kapatabilirmiyim? Satışta hangisi daha kolay olur?


    3.16 şüphesiz 320d ye göre daha hantal ama gitmiyor, berbat vs olduğunu düşünmüyorum. Bunu kendi aracım olduğu için asla söylemiyorum zira daha önce 1900 cc 318is coupe aracım da vardı. İmkanınız varsa 320i veya 320d tabii ki alın ama zaten 180-200km/saat süratlere çıkmam ani hızlanmalar çok elzem değil premium bir araç olsun, virajlarda güven versin derseniz 316 yeterlidir. Ben izmitte oturuyorum işyerim tuzlada. İşe servisle gitmeme rağmen haftada en az 1 kere işe arabamla giderim ve gebze yakınında dilovası rampası vardır. O rampayı 100 km/h hızla başlayıp 160-170 km/h hızla bitiriyorum. Bunu birkaç kere denedim. Yani halk arasında söylendiği gibi arabanın yığılıp kaldığı, pes ettiği falan yok. Başta da dediğim gibi 320i veya 320d ile kıyaslamak hata olur. 316 yı turbosuz (atmosferik) 1600 cc motorlu araçla kıyaslamak gerek. Yeni kasa turbolu modelleri birkaç kere kullandım ancak kıyaslama yapıp size yol gösterecek kadar çok kullanmadım. Geleneksel atmosferik bmw lerin karakteristiği 3 vitesten sonra kendini buluyor desek yalan olmaz. O nedenle ışıklardan kalkarken bmw şov yapmak isterseniz yanılırsınız. Işıklarda size duman yutturan birçok araç ilk keskin virajda frene basıp sağ şeride geçerken siz soldan basıp gidersiniz çünkü yol tutuşu çok başarılı.
    Şahsen ben kötü bakılmış 40.000 km de araç yerine iyi bakılmış 70.000 km de aracı tercih ederim ama piyasadaki genel algı yüksek kilometrede dizel almak sorun yaşama riskini arttırır.
    Önceliklerinize göre kararınızı verip mutlu olmanız dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 28 Mart 2016; 17:41:53 >




  • scan_z S kullanıcısına yanıt
    Bende kendi görüşlerimi belirtiyim:

    - Ikinci el piyasası hareketli fakat bazı çakallar olması gerekenden fazla rakamlar yazıp keyfe keder piyasayı ve alıcıları deniyorlar. 135 bin tl'ye m paket 3.20d ilanı görmüşlüğüm var.

    - Yukarıda da dediğim gibi yazacağınız rakamı bilirseniz satış hızlı ve temiz olur. 2012 idrive m paket 3.20d temiz bir aracın ederi 110-115'dir, 120 yazarsanız aylarca bekleyebiirsiniz.

    - Zincir sorununu bende yaşadım, bunun temel sebebi yağ değişim aralıklarının uzun olması. Zincir sorunun peşinden yağ pompası sorunu geliyor, birbiriyle bağlantılı. Yağ pompası tek başına kronik bir sorun değil. Özellikle 2011 mart ayından sonra üretilen araçlarda arıza çok çok daha az görülmekte.

    - E90'larda kullanılan 6 ileri sanziman güncel 8 ileri şanzımandan çok daha sağlam. Bunu neredeyse bütün sanzimancilar söyler. Tek bir kronik problemi var o da burçlarda oluşan boşluk. Bu 300 binde de olabiliyor, 60 binde de. ( Bende 70 binde oldu ) F30'larda kilometreler ilerledikçe 8 ilerilerin problemleri daha da barizleşecek.

    - DPF arızaları genelde doğru kullanamamaktan kaynaklanıyor. Özellikle dizel katkısı kullananlarda her an görülebilir bir problem. Aracın egzoz ünitesi belirli kimyasalları arıtıp atabilecek sisteme sahip, kötü yakıt veya dize kaktıları dpf'de çözülemediğinden atık sistemi tıkıyor. Ayrıca arada uzun yol yapmayanlarda da DPF sorun oluyor. E90'larda DPF sisteminin başarılı olduğunu düşünüyorum.

    - Motor blok çatlatan pek duymadım. Bu aracın motor ve turbo aksamı doğru yağ değişimi ve düzgün kullanımda çok uzun süre üzmez. Motor soğukken gaza abanırsanız, yazılım yaparsanız ve yağ değişimlerini 15-20 binde değil 20-25 binde yaparsanız bu sorunları her araçta yaşarsınız.


    BMW Servislerinin bir lafı vardır, E90 kasa bize ekmek yedirmedi. Inanin kaya gibi bir yürüyen aksama ve elektronik sisteme sahip bir araba. En masraflı 2 kronik problemi de E90'da başıma geldi ama halen bu lafı diyebiliyorum.




  • wiorren W kullanıcısına yanıt
    Alacağınız arabada bakacağınız ilk şey bakımları olsun. 2 parça az boyası var diye dikkatle kullanılmamış bir bmw alırsanız hayatınızın acısını çekebilirsiniz, bu araçlarda tamir vs ağır bedellerle oluyor, alması kolay yürütmesi zordur.

    Misal, kullanıcı zincir sesinin farkında değildir, öylece kullanmıştır, siz de alırken exper duymamıştır, aracı noterden alır yola çıkarsınız o zincir dağıtırsa kafadan 30-40 binlik olursunuz.

    Misal araçta DPF tıkanmıştır, sürücü sildirip sildirip durmuştur, sonra tam kitlenir, alırken iptal mi ediyim yenisine 5-10 bin lira mı veriyim diye düşünür durursunuz.

    Misal sanziman boşa atıyordur, 2'den 3'e sert geçiyordur, dişli arızası verdi verecektir, ihale size kalır 8 bine revize mi ediyim 20 bine yenisini mi aliyim diye düşünür durursunuz.

    Dolayısıyla 184lük veya 177'lik olsun alacağınız araçta 100 bin km üstü ise zinciri yetkili serviste değişmişlere öncelik verin. Sonra ise dışarıda iyi bir yerde değişmiş ve faturası olanları değerlendirin. Arabayı çok ciddi bir experden geçirin, piyasadaki sallama dyno'lu küçük esnaflarla pek muhattap olmayın.

    Donanım dediğiniz sonradan Idrive 8-10 bin tl, Xenon 5 bin tl, ses sistemi 5 bin tl, deri koltuk 4 bin tl, katlanır ayna 2 bin tl, m direksiyon 1.5 bin tl fiyatlarda olan şeyler, sonra canınız isterse bile takabilirsiniz. Sunroof da sadece 2. el değeri olsun diye alınan güzel memleketimin 2. elcilerinin bmw sunroofsuz olmaz saadet zincirinin saçmalığı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadaslar merhaba,

    2011 model 125.000km de 320d standart paket icin anlasmaya vardim onumuzdeki hafta aliyorum kismetse .

    Sormak istediklerim,

    Araca baktirdim temiz kondisyonu iyi ama detayli bir ekspertiz olmadi kaportadan anlayan ustamla gittim.

    Bakima alacagim on balatalar degismesi gerek gibi duruyor.

    Istanbul beylikduzu taraflarinda servis oneriniz var mi

    Nelere baktirmaliyim ne yaptirmaliyim ? Ne kadar tutar asagi yukari bakim


    Yag icin oneriniz nedir? Ne marka ve 5 30w mi yag kullanmaliyim? SAygilar/
    Hayırlı olsun inşallah aracın.



    Triger zinciri (timing chain) hiç değişmediyse kontrolünü yaptır gerekiyorda iyileştirilmiş parça ile değiştir (önemli)



    V kayışını kontrol et değişmediyse değiştir, orjinali Contitech marka (ucuz bir parça)



    Fren hidroliyi 2 yılda bir değişir, kontrol et sadece

    Yakıt filtresi de 2 bakımda bir değişir



    Ön takım parçalarını iyi bir ustaya göster. Özellikle tabla burçları (thrust arm bushings) eskimiş olabilir gerekirse değiştir onlar da maliyetsiz parçalar (lemforder ya da trw ikisi de oem üretici)



    Yağ olarak Liqui Moly Toptec 4200 5w30 5.2 litre ısrarla tavsiye ederim. 2. İhtimal sunmuyorum egemot otomotivden (resmi satıcılardan biri) internetten alabilirsin, ben öyle yapıyorum.



    Hava filtresi: mann c30 135

    Yağ filtresi: mann hu 6004 x

    Klima filtresi: mann cuk 8430 (karbonlu)

    Yakıt filtrsi: wk 5010 z



    Son olarak lastiklerini ihmal etme 5 yıldan eskiyse tereddüt etme değiştir, en mühim güvenlik ekipmanı lastiktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur böyle şeyler

    arkadaşlar arabam 2007 3.20d ve dijital klima, koltuk ısıtma falan hiçbir şey yok. ilan sitelerinde bakıyorum manuel klimalı modele pek rastlayamadım, çok mu dandik bir araba almışım? bu hangi donanım oluyor? sizce satarken çok sorun çıkarır mı bana?

    Standart tr paketi vardir sadece. Satarken sorun cikarmaz, siz nasil aldiysaniz yine alacak biri bulunur.
    Ama tabi xenon sunroof vs olsa cok daha kolay alici cikar. Fiyati uygun gelmistir siz de almissinizdir. Satarken de ona gore fiyat belirleyip satarsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cedrix27

    öncelikle merhabalar

    Simdiden söylüyorum bilgisi olan abilerimin vericeği bilgiler ciddi öenm taşımakta benim için

    Şuan için 2006- 2012 3.20D arıyorum

    4 yıldır araç kullanıyorum hiç Otomatik araba helede hiç bmw sürmedim
    ama sürekli sağdan soldan bmwlerin masraflı sürekli arıza çıkardığı yorumlarını alıyorum

    sorularım şu


    1-otomatik şanzımanların kronik sorunları varmı (mekanik acıdan)Alınır iken dikkat edilmesi gereken ?
    2-genel Bakımları (yağ filtresi yağ bakımı vs)ortalama maliyeti (Servis dışı)
    3-genel motor sorunu varmı ?

    teşekkürler.

    1.otomatik şanzuman sıkıntı olmaz.Alırken araç yokuşta denenir geri kaçırıyor yada dururken ileri atılıyorsa baktırmanız gerek.
    Zor vites geçmemesi gerek yumuşak geçmeli ses gelmemeli.

    2.Yağ filtresi 30
    hava filtresi 40-50
    mazot 80-100
    polen 25-30
    diskler 180-200
    balata 60-70
    otopark ücreti araba bmw olunca fazla istiyorlar
    fiyatlar 3-4 ay önce benim bakım yaptırdığım fiyatlardır.İşçilik arkadaşım olduğu için 100.

    not fiyatlar TL işçilik hariçtir.Ustan varsa iyi yoksa herkes farklı fiyat verir.Malzemeleri sen al bildiğin güvendiğin yere değiştir.

    3.Herhangi bir kronik arıza yoktur.Sen motora bakarsan oda sana bakar.....

    Sağdaki soldakilere bakma.... BMW HEP ÖNDE GİDER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasso331 -- 22 Ocak 2015; 9:00:20 >




  • 2012 BMW 320d xdrive 100.000km deki aracımda çekişte biraz düşme vardı. Önce würth yetkilisini aradım hiç bir problem olmaz beyefendi dedi telefonda. Bide İzmirde oto reisi aradım usta würth dizel yakıt katkısı atayım mı depoya dedim. Ustanın cevabı: Kardeş aynı araçtan bende de vardı. BMW yakıt ve katkı konusunda hassas araba.. temizlensin diye bu katkıyı atmıştım bir süre sonra 4 yeni enjektör almak zorunda kaldım memeleri aşındırıyor ve enjektör artık püskürtme değilde işeme yapıyor buda motoru yani pistonların üstünü bir süre sonra eritiyor motor gidiyor dedi. Ne yapmam lazım dedim. Cevap iyi bir dizel pompacı bul Ankarada enjekyörleri söktörüp tamir takımı (memelerini) yenisi ile değiştir ve ayarlattır dedi. Aynen dediğini yaptım. Ankara şaşmaz sanayide Uzman Dizel- Pompa yı buldum (Nuh usta, Ümit Usta) mükemmel bir iş çıkardılar. ( 4- 5 saat sürüyor ama sabır) Gerçekten uzmanmış ustalar şu an aracım gaza basınca yerinde duramıyor dört çeker araba patinajla kalkıyor.

    Dizel aracın uzun ömürlü olması için; Her 10.000 km de yağ(tam sentetik yağ kullanın örneğin benim araç için Mobil1 ESP formula 5W30), yağ filtresi , yakıt filtesini mutlaka değiştirin. Yakıt ve yağ filtresini yan sanayi kullanmayın. (Yağı ve yağ filtresini şaşmaz ŞAH makinadan , yedek parçaları Ankara Şaşmaz sanayi Ertürk BMW den alıyorum fiyatar uygun) Turbo ömrü ve yakıt tasarrufu için her 5.000km bir hava filtresini değiştirin. Tıkanmış kirlenmiş filtre, turbo hava emmek (tıpkı elektrik süpürgesi gibi) ister ama hava geçiremediği için turboyu zorlar. Otomatik şanzumansa ( Otomatik şanzumancıda Ankara Şaşmaz sanayi Aydoğmuş şanzuman bu işte iyiler, işi bilenler burada) ilk yağı 100.000km ve her 50.000km bir orijinal yağı ile değiştirin. Dururken uzun süre D de durmayın N ye alın bekleyin. D ye aldıktan hemen sonra gaza basmayın 1 sn minimum bekleyin ki şanzuman yağı sistemi doldursun. Ani gaza basmalar şanzumanı yıpratır. Otomatik şanzuman 1. ve 2. viteste iken 20km/h ve 40 km/h hızlardan sonra yani 3. viteste gaza basıp hızlanmanız daha doğrudur. Ağır bir kütleyi aniden hızlandırmak şanzumanı zorlar. Egzostun çıkış ucuna bakın içi siyah değil temiz ve kurumsuz olmalıdır. ( karbonlaşma zararlı) Kurum varsa bile 1-2 hafta içinde temizlenir bunlara dikkat edilirse. Dizel Partikül Filtesi olan araçlarda 10.000 km bir vitesi manuele alıp sabit 3000 d/dk devirde hiç devir düşmeden 20-25 km yol yapın DPF içindeki karbonlar yanacaktır. DPF ömrü uzayacaktır. Sabahları yaz- kış 1dakka motor ısınması ve akşamları yaz-kış 1dk bekledikten sonra motoru durdurun. Ben bildiklerimi ve uyguladıklarımı paylaştım umarım işinize yarar ve ülke ekonomisine katkı sağlar.

    Sonuç : bilip bilmeden her marka arabaya her katkıyı atmayın pompa ve enjektörler pahalı malzemeler (hele bizim arabalarda) :)

    Not: Yukarıda yazdığım firmalarla , şahıslarla ve kurumlarla tanışlığım yoktur. Borusana gitmemek için araştırarak bulduğum işlerinde gerçekten başarılı yerlerdir. Boşuna arayıp uğraşmayın dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 1 Mart 2015; 1:17:57 >




  • Anil.Zenginn A kullanıcısına yanıt
    ben de bunu anlamıyorum. sizden önceki adam araçla çok oynamış. baktı sıkıntılar çıkıyor satmış. Aracı kullanmışsınız bi süre sorunlar ortaya çıkınca satmayı düşünmüşsünüz. Peki satarken araba devir kesiyor. motor yanacak gibi oluyor dumanlar çıkıyor arıza ışıkları yanıyor. sorunları tespit edilemiyor diye belirtecek" misiniz.

    "satıp kurtulmak" vicdanen çözüm mü?

    aracın neyse problemi çözümünü sağlayın. sorunsuz hale getirdiğinizde satın. Eğer problemi çözmek istemiyorsanız satarken tüm sıkıntıları anlatın.

    zaten sağ duyulu bir insansanız dürüst bi şekilde anlatırsınız. benim sözlerim bu şekilde araç satanlara
  • fifa_05 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    2007 318d E90 sahibiyim arabam 214k oldu ve çok şükür sıkıntısız devam ediyor. Dün tatilden döndüm, yurt dışında 2012 i30 kullandım 16 gün boyunca ve şu kadarını söyleyim 10 yaşında olsun bmw olsun. arabaya iyi bi test yaptır almadan önce herşeye baktır. eğer temiz derlerse çekinme al en azından can güvenliğin olur. Tabii bence.
  • Yazılımı powershop ta yaptırdım. Intercooler borusanda 950 TL gibi aldım ve 117 TL ye taktırdım.

    Kitin içerisindeki yazılım ile benim aracımdaki Arasında epey fark var performans olarak. Yaklaşık Süreleri yukarıda belirtmiştim. Kit çok soft kalır yani.

    Ben en hard yazılımı kullanmıyorum , daha hızlı olanlar da var ama benim kullandığım sorunsuz.

    Performans olarak standart ile Arasında uçurum var diyebilirim. Daha önce 4 araba boyu geçildiğim 184 lük cooper a 4 araba boyu fark atıyor şu an. 245 lik 328i bulsam denemek isterim.

    benim yaptırma sebebim 2 bebek ve bagajları , klima vs derken ister istemez araç hantallaşıyordu. Şu an Yazdığım şartlarda bile eskisinden hızlı.
    Şiddetle tavsiye ederim , yeni araç almış kadar oluyor.
    Yakıt tüketimi yarım litre civarı arttı çok normal. 6000 km ortalamam 7,3 litre izmir.
  • E90-91-92 vs lerdeki ön ve arka hoparlörleri daha kaliteli komponentler ile değiştirmek niyetindeyim fakat ne kadar arasam da orjinal hoparlörlerin delik ve dış ölçülerini bulamadım. Hazır olarak BMW ler için üretilmiş Focal , Alpine vs marka komponentler var ama bu cihazlarda 275 Euro/Takım civarına satılıyor. Ben hem daha uygun hemde daha güçlü standart komponent bakarken uyum konusunda (gerek cama değmemesi, gerekse deliğe tam oturması açısından ) sıkıntı yaşamamak adına orjinal BMW hoparlörünü söküp resmini çizdim. Belki sizinde işinize yarar diye resim ekliyorum. Şimdilik aklımdaki komponent VIBE - SLiCK4C-BE . Arkaların deliği büyütülerek 5.5inc yani 13cm takılabilir.






    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    quote:

    Orijinalden alıntı: helpgod

    quote:

    Orijinalden alıntı: swissair

    DH içerisindeki araç kamerası öneri başlıklarını okudum bolca.

    bizlerden araç kamerası kullanan ve önerisi olan varmı? G1W den almayı düşünüyorum.

    Burda bmw kullanan arkadaşlardan şöyle bir fikir edinmek istiyorum, Aracın sigorta panelinden direk hat çekilerek sabitleyebilir miyiz.

    Mesela biz aracı çalıştırınca çalışsın, stop edince otomatik dursun. Arıza lambası v.b yakarmı acaba? Malum bizim araçların elektrik sistemi biraz hassas, az bi direnç düşse lamba yakıyor. Bu sistemi bir arkadaşım ford fiesta aracına uygulamış.

    Bilgiler için şimdiden teşekkürler.

    ben de bu araç kamerası işini bu sitede incelemiştim ve aşağıdaki linktekini önerdiler.

    http://forum.donanimhaber.com/m_102481415/f_//tm.htm#102481415

    bizim araçlarda ayna arkasına iyi gizleniyormuş.

    Peki bu işi iyi yapacak ve araçtan enerji alarak çözecek bir usta var mı? Asıl önemli olan o... Tavan döşemelerinin sökülmesi vs beni çok rahatsız eder bu iş için....

    Tavsiye için teşekkürler

    aynı şekilde tavan döşemesini ben de söktürmem. linkini verdiğim kamera hakkında konuyu açan arkadaşa sorduğumda kol dayama altındaki çakmaklık yerine torpido içindeki sigorta kutusundan 12 volt dan dönüştürücü kit (yaklaşık 5dolar) kamera ile birlikte satın alınmalı ve direkteki kaplama dahi sökülmeden tornavida gibi bir şeyin ucuyla (kabloyu zedelemeden) kabloyu tavana oradan da ön camın üst kısmından yine döşeme arasına ittirerek aynanın üst noktasına getirmek kendi çabamızla mümkünmüş.

    diğer seçenek ise sadece direk kaplaması sökülüp içinden kabloyu geçirip tavan döşemesinin içinden bir kılavuz yardımıyla tavan aydınlatmanın oraya uzatıp, aydınlatma yanından çıkartıp kameraya bağlanabileceğini söyledi. bu işi elektrikçiden ziyade müzik sistemi montajı yapan bir yer daha iyi yapabilir diye düşünüyorum.




  • Evet arkadaşlar geçtiğimiz sefer bahsettiğim kapılardan gelen seslere ilişkin çözüm yolunu aşağıdaki fotolarda paylaşıyorum.

    Ihtiyacımız olan ekipman sadece kristal şeffaf bant ve keçeli bant.

    Şeffaf bantı oldukça kolay alabilirsiniz, keçeli bantı ve uygulamasını ben bahçelievlerde bulunan bir oto film merkezinde tarif ederek yaptırdım, isteyene bilgisini verebilirim.

    Fotoğrafta gösterdiğim yerlere temiz bir şekilde uygulayabilirseniz ses %100 kesiliyor.

    Problemin kaynağı şeffaf bantı uyguladığım siyah çıtanın malzemesinden kaynaklanıyor. Elinizle üstünde sürtündüğünüz zaman bile kaygan bir malzeme olmadığını ve ses yaptığını farkedeceksiniz. Diğer fitilleri uyguladığım keçeli bant ise gelen ufak sesleri kesmek içindir. Krom çıta olan arkadaşlarda sanırım bu gıcırdama problemi pek olmuyor...

    Sürdüğümüz o yağlayıcı maddeler zamanla fitillere zarar veriyor, bu uygulama ise daha çözümcül ve uzun ömürlü.

    Uygulamada dikkat edilecek hususlar.

    - Arabayı yıkattıktan sonra uygulayın.
    - Fitilleri oldukça iyi temizlemeye çalışın, geriye silikon artığı vs kalmasın. Borusan'da silikon temizleyici satılıyor, isteyen ondan alabilir ama ben tercih etmedim.
    - Keçeli bantı boya üzerine uygularkan öncesinde mutlaka şeffaf bant yapıştırın yoksa ilerleyen günlerde keçeli bantı çıkardığınız bölgeden boya kalkar yada kötü görüntü bırakır.
    - Şeffaf bantı uygularken mümkün mertebe gergin yapıştırın yoksa içerisinde hava kabarcıkları kalıyor, sonra o boşluklara araç yıkanırken sabun su vs girerek banta zarar veriyor. Ayrıca o boşluktan dolayı ses de gelmekte.
    - Keçeli bantı fitilden sökmek kolay olmayacaktır, dolayısıyla uygularken mutlaka dikkatli uygulayın, sonrasında istemediğiniz bir tutkal görüntüsüyle karşılaşmayın.

    Gördüğünüz gibi oldukça basit bir çözüm, uzun ömürlü de sayılabilir....




  • mehkoc kullanıcısına yanıt
    otomatik kendinden hızlı geçişi olsa çakar lara on basar:)) yol vermeyene kirmiziyi seçecen. Apaçi ruhunu ortaya çıkartır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdaroztrk

    Arkadaşlar arbanın 90 000 km yağ değişimini yaptıracağım tavsiye edebileceğiniz yağ var mıdır? Maxima 5w30 ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

    Mobil 5w/30 esp kullanın.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.