Şimdi Ara

kış lastiğinde petlas mı lassa mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
63.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Megane II aracım için 195-65-15 ebatında kış lastiği almayı düşünüyorum. Petlas ya da lassa için olumsuz pek bir şey duymadım. Ankarada ikamet etmekteyim ve lastik başına petlas için 90 lira lassa için 105 lira ücret talep ediliyor. Genllikle kışı ankarada geçiriyorum yılda belki bir belki iki defa da uzun yola gidiyorum. Hangisini önerirsiniz? (Param olsa good year ug7 alacağım ama cüzdanı çok zorluyor)...



  • Lassa snoways era , yada fulda alın

    Testlerede bir bakın isterseniz

    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2010-Auto-Zeitung-Winter-Tyre-Test.htm
  • Lassa kış lastiklerinin, zayıf olduğu alan ıslak zemin performansı..Petlas için ise elde veri yok ancak özellikle kış lastikleri için olumsuz yorumlara rastlamadım.
    http://reif.ueuo.com/autozeitung2010w.pdf
    Bence uzakdoğulu üreticiler dışındaki,orta kalite markaları da fiyat olarak araştırıp karar verin.
  • Ben 22 yıldır ankarada araç kullanyorum. Ankaranın eski kışları yok, bakın aralık ayı geldi dışarıda güneşte gündüz 25 derece,

    Benim brigstone turanza ER 300 vardı sertleştiği için değiştirdim, epeyce nette ve bayilerden sorduktan sonra YUMUŞAK hamurlu 4 mevsim lastiğin en uygun olacağına karar verdim. Tüm marka ve modelleri dokunarak inceledim (kumho,toyo,petlas,pirelli,goodyear,hankok) bazı modellerin 4 mevsimlerinden aracın lastik ebatı olmadığı için alamadım. Son olarak kauccuğun ana vatanında üretilen endonezya yapımı GT RADIAL Champiro BTX M+S de karar kıldım fiyat performan olarak çok güzel, hamuru yumuşak ve şu ana kadar her türlü koşulda iyi izlenim verdi.

    http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/gt_radial/champiro_bxt/index.html






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz1 -- 8 Kasım 2010; 23:10:42 >




  • Alman Otomobil Kulübü (ADAC) gibi bazı kurumlar ve otomobil dergileri, her sene farklı ebatlarda ve sınıflarda lastik testleri düzenlemekte.

    Son 3 senenin kış lastiği testlerine işte bu linkten ulaşabilirsiniz.
  • Lastikler etiketlenecek! KIŞ LASTİĞİ VEYA DİĞER LASTİK ALACAKSANIZ KASIM 2012 İTİBARİYLE AŞAĞIDAKİ HUSUSLARA DİKKAT EDİN. ÖVE ÖVE BİTİRİLEMEYEN YERLİ LASTİĞİMİZİN F VE G ENERJİ DEĞERLERİNDE GEZİNDİĞİNİ GÖRÜNCE ŞOK OLDUM. Bundan daha kalitesiz diye bildiğimiz markalar E ve C değerlerinde . Tüketici açısından çok güzel bir gelişme.Lütfen siz de dikkat edin.

    Mevzuatı burada. http://www.mylastik.com/dosya/documents/AvrupaLastikEtiketlemeMevzuat.pdf

    Lastik Etiketi Uygulaması

    Kasım 2012 itibarı ile Avrupa Birliği ile birlikte Türkiye'de de araç lastikleri için standartlaştırılmış lastik etiketi uygulamasına geçilecek ve dünya lastik endüstrisi için yeni bir dönem başlıyor olacak.
    Zira bu uygulamanın ülkemizde olduğu gibi zamanla Avrupa Birliği üyesi ülkelerin sınırları dışına taşarak yaygınlaşması beklenmekte. Bu yeni uygulamadaki ana amacın karbon salınımı ve sera (gazı) etkisinin azaltılması, yol güvenliğinin arttırılması ve yol trafik sesinin azaltılması olduğunu söyleyebiliriz.

    Yeni uygulama ile 3 farklı kriterde lastik performansı değerlendirilmekte.Bunlar kısaca;

    Yakıt verimliliği
    Güvenlik (Islak zeminde yol tutuş)
    Ses (Dış gürültü)


    AB bu yeni uygulama ile ayrıca lastik seçimine yardımcı olmayı ve tüketiciyi bilgilendirmeyi de amaçlamaktadır.

    Etiket uygulaması yukarıdaki gibi olacak. Peki ama nasıl okunacak? Aşağıda bunu açıklamaya çalışacağız.

    Yakıt Verimliliği:


    Lastik üzerinde yer alan benzin pompası sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma yakıt verimliliği esasına göre oluşturulmaktadır.

    AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, yuvarlanma direnci, bağıl yakıt verimliliği performans seviyesi hakkında bilgi veren A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilir. A, kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise mevcut en düşük
    performanslı lastiği gösterir.

    Bilindiği üzere doğal kaynaklar hızla azalmakta, bununla birlikte artan karbon salınımı sebebi ile küresel ısınma giderek artmaktadır. Maalesef bunlar insanoğlunu yakın gelecekte tehdit eden ciddi problemler listesinde en başlarda
    yeralıyor. Bu problemlerin çözümü adına birçok uluslararası kuruluş çeşitli önlemler almaya çalışmakta. Avrupa Birliği’nin getirmiş olduğu lastik etiketi uygulamasındaki “Yakıt Verimliliği” bölümünün de özetle bu amaca hizmet ettiğini söyleyebiliriz.

    Lastik yuvarlanma direnci referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en az verimli) A’ya (en çok verimli) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Bu derecelendirmede iyi not alan lastikleri çevreci lastikler olarak da adlandırabiliriz, zira bu lastikler yakıt verimliliğine katkılarından dolayı karbon emisyonunda da azalmaya ciddi manada katkı sağlamaktadırlar.Kullanılan araç, hava, yol ve sürücü gibi birçok koşula göre yakıt tüketimi değişiklik gösterebilmektedir.

    Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Yakıt Verimliliği’nden A notu alan bir lastik ile G notu alan bir başka lastik arasında yakıt tasarrufu açısından %7,5’lik bir fark söz konusu olabilmektedir.


    Islak Zeminde Yol Tutuş:

    Lastik üzerinde yeralan yağmur damlaları sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma lastiğin ıslak zemindeki yol tutuş performansı esasına göre oluşturulmuştur.

    İstatiksel olarak yağışlı havaların kaza yapma oranını arttırdığı bilinmekte. Bu sebeple trafik güvenliği konusu lastik etiketine taşınırken özellikle “Islak Zeminde Fren Mesafesi” notlandırmaktadır.

    AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, bir lastiğin ıslak zeminde yol tutuşu kapasitesi de, A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilmekte olup, A en yüksek ıslak zeminde yol tutuş performansını göstermektedir.

    Lastiğin ıslak zemin fren mesafesi referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en uzun fren mesafesi) A’ya (en kısa fren mesafesi) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Kullanılan araç, hava veya yol gibi birçok koşula göre fren mesafesi değişiklik gösterebilmektedir. Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Islak Zemin Performası’ndan A alan bir lastik ile G puan alan bir başka lastik arasında fren mesafesi açısından %30’luk bir avantaj söz konusu olabilmektedir.





    Dış Gürültü:

    Bir lastiğin dış gürültü sınıfı Avrupa Komisyonu etiketinin bir, iki veya üç ses dalgası ile beraber desibel cinsinden ifade edilir. Siyah dalga en iyi gürültü seviyesi performansına işaret eder. Bu lastiğin gürültü çıkış seviyesi gelecek yasal sınırın en az 3dB altında olduğu anlamına gelir.

    Lastik üzerinde yeralan hoparlör sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma lastiğin hareket halinde iken yol ile teması sonucu çıkardığı sesin (gürültünün) şiddetine göre oluşturulmuştur.

    Trafik gürültüsünün hem sürücü ve yayaların sağlığına hem de çevreye zararlı olduğu artık herkes tarafından bilinmekte. Trafikten kaynaklı bu ses problemini azaltabilmek amacıyla lastik etiketinde lastiklerin “Dış Gürültü” seviyelerine de yer verilmekte. Hoparlör sembolünün yanında görülebileceği üzere sesin şiddetini sembolize eden ses dalgası işaretleri yer alır.

    Buna göre;

    1 Siyah Dalga: Yasal sınırın 3 dB (desibel) altında.
    2 Siyah Dalga: Yasal sınırı ile 3 dB altı arasında.
    3 Siyah Dalga: Yasal sınırın üstünde.


    Sık Sorulan Sorular


    Uygulama ne zaman başlayacak?
    1 Kasım 2012 tarihi itibarı tüm lastik satış noktalarında uygulamaya başlanılacaktır.

    Hangi lastikler kapsam dahilindedir?
    1 Temmuz 2012 sonrası üretimden çıkan binek, hafif ticari ve ağır ticari araçlar için üretilmiş lastikler bu kapsam dahilindedir.

    Hangi lastikler kapsam haricindedir?
    a) Kaplanmış lastikler,
    b) Profosyonel off-road lastikleri,
    c) 1 Ekim 1990 yılı öncesi trafiğe çıkmış araçlara özel üretilmiş lastikler,
    d) Geçici süre ile kullanılacak yedek lastikler,
    e) Hız limiti 80 km/sa’in altında olan lastikler,
    f) Fazladan çekiş gücü amacı ile özel donanım kazandırılmış lastikler (Ör: Çivili lastikler),
    g) Jant çapı 254 mm’nin altında bulunan veya 635 mm ve üstünde olan lastikler,
    h) Sadece yarış amaçlı kullanılan araçlara takılan lastikler.

    Yuvarlanma direnci nedir?
    Lastikler yuvarlanırken zeminle temasları sonucu aşınırlar ve ısı halinde enerji kaybına sebep olurlar. Yuvarlanma direnci arttıkça aşınma, aşınma ile birlikte de enerji kaybı artacaktır. Bir başka ifadeyle, düşük yuvarlanma direnci, düşük yakıt tüketimine sebep olacaktır.

    Kış lastikleri ile yaz lastikleri arasında performans değerleri farklılık gösterebilir mi?
    Evet, lastikler birbirleri ile karşılaştırılırken kullanım alanına öncelik vermek daha doğru olacaktır. Bilindiği üzere kış lastikleri kullanıldıkları iklim şartları göz önünde bulundurularak farklı desen, karışım ve teknolojiler ile üretilebilmektedir.
    Bu sebeple kış lastikleri ile yaz lastiklerini tamamen farklı iki kategoride değerlendirmek gerekmektedir.

    Bilgilendirme nasıl yapılacak?

    A - Lastik Üreticisi;
    Etiket bilgileri internet sitesi dahil olmak üzere ürünle ilgili kitapçık ve broşürlerde yeralacaktır.
    Üreticinin tercihine kalarak, etiketleme sevk olunan her lastiğe ayrı ayrı veya aynı lastik grubuna bir defa olmak üzere yapılacaktır.
    B - Perakende Satış Noktaları;
    Satış noktasında müşterinin satın alacağı lastiği görebileceği durumlarda bir etiket veya stiker ile etiket değerleri gösterilmelidir.
    Satışı önerilen lastiği müşterinin göremiyeceği durumlarda ilgili etiket değerleri müşteriye bildirilmelidir.
    Fatura üzerinde veya fatura ile birlikte etiket değerleri müşteriye verilmelidir.

    Daha fazla bilgi için;
    Avrupa Birliği Lastik Etiketleme Duyurusu
    http://www.europarl.europa.eu

    ETRMA (Avrupa Lastik ve Kauçuk Üreticileri Birliği) Duyurusu
    http://www.etrma.org

    Avrupa Lastik Etiketleme Mevzuatunı burada bulabilirsiniz.

    * Avrupa Birliği Komisyonu Araştırması (2008) 2860.




  • her halikarda petlas alın diyorum özellikle kış lastiginde avrupa standartları içinde ülkemiz için conti michelin ve petlas çok iyi durumda.eee bunlar içinde hem kaliteli hem ucuz petlas var boş geç lassayı :)


    buna benzer konular var forumda..
    örnek :

    http://forum.donanimhaber.com/m_69268092/mpage_1/f_/key_petlas//tm.htm#69276961



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi usorguncu -- 18 Aralık 2012; 11:33:27 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.