Şimdi Ara

Hangi Alfa? ALFACILAR YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
3.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar

    Araçlarla ilgili merak ettiğim, edinmek istediğim bazı bilgilerin bu forum sayfalarında tartışıldığını ve paylaşıldığını gördüm.Bu yüzden içinde bulunduğum sıkıntıyı paylaşıp yardımcı olacağınızı umarak sizlerin fikrini sormak istiyorum.

    Ehliyet aldığımdan beri Alfa Romeo dan vazgeçemedim.156’nın 1.6 ve 2.0 litre hacim motorlu modellerini kullandım, şu anda da 1998 model 156 2.5 kullanmaktayım. Sırf sürüş keyfi için 12 yaşındaki bu otomobili tercih ettim. Fakat çıkardığı ufak tefek sorunlar, aracın eski olması, günümüz araçlarındaki donanımları olmaması nedeniyle yeni araç edinmeyi düşünüyorum.Defalarca düşünmeme rağmen sanırım yine bir alfa olacak bu araç.

    159 1.8 tbi ile GT 3.2 arasında kaldım
    159 tbi için çabuk devir kesiyor deniyor. Bu aracı kullanan var mı, bu olay sürüş zevkini nasıl etkiler acaba? Devirli kullanımın zevki itme gücüne değişilebilir mi?. Bir de hem 156 hem 159 kullanan varsa 156 daki alfa genlerinden ne kadarı 159 da var. Yani 159 156 kadar alfa mıdır? (bunu nasıl açıklarım bilemiyorum. Sürüş hissi,safkanlık gibi. Malum yeni alfalarda fiatla ortak parçalar falan insanın canını sıkabiliyor)

    GT üretilmiyor biliyorum piyasada birkaç tane var az km. li. GT için çekincem ise motorunun, şanzumanının az bulunması sebebiyle ilerde doğabilecek sorunlar beni çok yorar mı? Hatta arabanın kendisi de nadir bulunuyor malum.

    Yani derdim keyifli ve minimum sorunlu bir araç (daha doğrusu alfa :D) kullanmak

    Bu arada brerayı düşünmememdeki etken de etraftan ve bu forumdan da duyduğum GT deki 3.2 nin breradakinden çok daha kaliteli ve zevkli olduğu. Bu olay pratikte ne demek olabilir?

    Sorular detay ve derdimi tam anlatmak için uzun oldu ama fikirler çok önemli benim için. Bilgisi tecrübesi olanlardan yardım lütfen.
    Bu arada fiyat yakıt masraflar falan bunları görmezden gelebiliriz







  • 159 tbi'a bindim fakat kullanma şansını yakalayamadım bence 3.2 gt yerine 3.2 v6 brera'yı tercih ederseniz fevkeladenin fevkinde olur :) turbo üniteli motorlar yüksek devir çeviremiyorlarmış (bu konuda teknik bilgim hiç yok) fakat turbolu da olsa 6500 devirde hıdı hıdı hıdı yapan motorun yerine 8000 devir çeviren her hangi bir atmosferik alfa daha zevkli olur. gt ile brera biraz da bütçe ile alakalı gücünüz var ise kesinlik ile brera derim şu sıralar birmot da gri brera var 2.2 jts kafamı çok tırmalıyor :) 0 km giulietta ya bile dönüp bakmam.
  • Hocam benimde sizin gibi 2 tane 1.6 1 tane 2.0 156 kullanmışlığım var ve yurt dışı dönüşü ya 2.0-yada 2.5 v6 almayı planlıyorum 156lardan gene.Ben olsam 2.5 v6 ile yola devam ederim ivmelenmesi felan harikadır onun.Ufak tefek makyaj işlemleride yapınca tadından yenmez 2.5 v6nın, ama yok illede değiştireceğim diyorsan Gt tercih etmelisin bence 3.2 v6da harika makinedir.Şimdiden hayırlı olsun kararınız keyifli sürüşler.
  • Ben bu kararsızlıkta GT tercih ederdim herhalde. TBI neredeyse dizel motorlar kadar devir çeviriyor yahu.
  • Valla hocam bulunduğum ilde alfadan anlayan usta yok. Burdaki birmota götürsem belki ''o ne ya 156 nın 6 silindirli motoruda mı varmış'' derler, biliyorum. Yoksa arabamın (156 2.5) performansından memnunum ama alalı 4 ay olduysa 1 ayı serviste geçti. 2.0 litre 2.5 kadar çabuk devirlenmiyor ama daha devirli kullanılabiliyordu ve devir kesici ''hıdı hıdı hıdı'' diyerek devir kesmiyordu. Bi de 2.5 in alt devirleri hakkaten cansız. Passat 1.4 tsi 122 hp dsg kullandım. Omotor o koca passatı tazı gibi kaçırıyordu. Bu durum da zoruma gitti biraz. Tabi passata iki gün binsen üçüncü gün sıkılırsın o ayrı konu. Yani sonuçta;

    1)GTnin arıza-sorun bakımından beni yormayacağını bilsem alırım. Arıza lafını kullandım çünkü Alfalar kim ne derse desin narin arabalar ama ben narin kullanamıyorum

    2)breranın gt den (3.2 motorları) her yönüyle(motor,yürüyen aksam,frenler en önemlisi keyif faktörü) iyi olduğunu bilsem brera alırdım

    3)159 1.8 tbi kullanma şansım olsaydı ve keyifli kullanım açısından benim ikibuçuğa yaklaştığını görseydim 0km 159 alır rahatıma bakardım

    4)En kötü ihtimal BMW 6 silindir düz vites bir cope (m3 e güç yetmiyor :D) satsaydı 3.30 falan onu da düşünecem ama bmw dizelci oldu çıktı :D Bi de yolda bmw' nle bmw kullanan birine selam versen seyir halinde, deli bu adam derler ama alfacı selamını alır. kritere bak :DD

    cevaplar için teşekkürler
    bahsi geçen araçları, özellikle 159 1.8tbi yi kullanan varsa lütfen deneyimlerini paylaşsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfistii

    Valla hocam bulunduğum ilde alfadan anlayan usta yok. Burdaki birmota götürsem belki ''o ne ya 156 nın 6 silindirli motoruda mı varmış'' derler, biliyorum. Yoksa arabamın (156 2.5) performansından memnunum ama alalı 4 ay olduysa 1 ayı serviste geçti. 2.0 litre 2.5 kadar çabuk devirlenmiyor ama daha devirli kullanılabiliyordu ve devir kesici ''hıdı hıdı hıdı'' diyerek devir kesmiyordu. Bi de 2.5 in alt devirleri hakkaten cansız. Passat 1.4 tsi 122 hp dsg kullandım. Omotor o koca passatı tazı gibi kaçırıyordu. Bu durum da zoruma gitti biraz. Tabi passata iki gün binsen üçüncü gün sıkılırsın o ayrı konu. Yani sonuçta;

    1)GTnin arıza-sorun bakımından beni yormayacağını bilsem alırım. Arıza lafını kullandım çünkü Alfalar kim ne derse desin narin arabalar ama ben narin kullanamıyorum

    2)breranın gt den (3.2 motorları) her yönüyle(motor,yürüyen aksam,frenler en önemlisi keyif faktörü) iyi olduğunu bilsem brera alırdım

    3)159 1.8 tbi kullanma şansım olsaydı ve keyifli kullanım açısından benim ikibuçuğa yaklaştığını görseydim 0km 159 alır rahatıma bakardım

    4)En kötü ihtimal BMW 6 silindir düz vites bir cope (m3 e güç yetmiyor :D) satsaydı 3.30 falan onu da düşünecem ama bmw dizelci oldu çıktı :D Bi de yolda bmw' nle bmw kullanan birine selam versen seyir halinde, deli bu adam derler ama alfacı selamını alır. kritere bak :DD

    cevaplar için teşekkürler
    bahsi geçen araçları, özellikle 159 1.8tbi yi kullanan varsa lütfen deneyimlerini paylaşsın


    Hocam geçende italyanların bir kanalında 1.8 tbi testi vardı tabii italyanca olduğundan anlayamadım ne olduğunu ama arada fantastico kelimeleri geçiyordu.Hocam 2.5i satmama taraftarıyım ben istanbula yakın ikamet ediyorsan özel servisler var oralarada gelebilirsin.Madem alt devirini beğenmiyorsun alfanın modifiye şirketi autodelta var bilirsin autodelta ekzantirik,cold air intake,autodelta yazılımla hem alt devirleri iyileşir hemde 190psten 230ps civarı bir şeyler olabilir diye tahmin ediyorum.




  • O fantastikolu videoyu ben de izledim sanırım :)) Hatta orda devir bandı 6200 e kadar falan çıkmıyordu vites değişiminden önce ama türkiyede yapılan bir kaç testte de devir çeviremediğinden bahsediyordu.
    İkibuçuğu her halükarda satmam diye düşünüyorum. 2.0 litreden 2.5 e geçtiğimde bile üzülmüştüm 2.0 için.
    İstanbul Ankara da olsam zaten bu konuyu bile açmazdım belki o yüzden modifiye falan gelmez bana.
    Neyse bakalım belki test etme şansımız olur 159'u.
    Hele bir de giulia mıdır 169 mudur 159 un yenisi gelsin bakalım o nasıl bişe olacak
  • 2 yildir GT kullaniyorum ve hicbir sorun acmadi bakimlar haricinde.. Sizinkini bilemem tabi.. Cokta sert kullandigim soylenemez cunku
    Motor 2.0 JTS

    Turbo lu araclar guzel fakat, inanin bana zevki bir yerden sonra bitiyor... Turbo nun lagina bile sinir olmaya basliyor insan..
    Tabi Turbo dizel kullaniyorum birde, benzin ile farki nasil bilmem..

    3.2 ile 1.8 icin bir konu acmistim.. Soyle buyrun efem:http://forum.donanimhaber.com/m_43609619/mpage_1/f_/key_//tm.htm#43609619
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    2 yildir GT kullaniyorum ve hicbir sorun acmadi bakimlar haricinde.. Sizinkini bilemem tabi.. Cokta sert kullandigim soylenemez cunku
    Motor 2.0 JTS

    Turbo lu araclar guzel fakat, inanin bana zevki bir yerden sonra bitiyor... Turbo nun lagina bile sinir olmaya basliyor insan..
    Tabi Turbo dizel kullaniyorum birde, benzin ile farki nasil bilmem..

    3.2 ile 1.8 icin bir konu acmistim.. Soyle buyrun efem:http://forum.donanimhaber.com/m_43609619/mpage_1/f_/key_//tm.htm#43609619

    Aytaç hocam sizin açtığınız konuyu ben bu konuyu açmadan defalarca okudum ama yine işin içinden çıkamadım.Orda da değişik görüşler var. Benim de sizin gibi gönlüm 3.2 de. Nolursa olsun 3.2 daha doğaldır ve doğal olan herşey lezzetlidir diyor insan ama işte...

    Turbo gecikmesi dizellerde gerçekten deli ediyor adamı hele bir de manuelse araç şehir içinde eziyet. İşte tam bu noktada kafam karışıyor. Tbi nin testlerinde ''az da olsa turbo gecikmesi var'' deseler hiç düşünmicem bu motoru. Turbo gecikmesi diye bişe yok farzederek düşünüyorum. 1400 d/d nedir ki(tbi nin maksimum torku verdiği devir) diye düşünüyor insan tabi kullanmadan bilinemez ne hissettirdiği.Durum böle olunca tek sorun devirli kullanamama gibi kalıyor teoride.

    İçimizden birinin bu makineyi kullanması lazım :D




  • 1.8 i kullanan biri, her devirde guclu, o yuzden vites degistirdiginde bile motor yine guclu devirde kaldigi gibi cekise devam ediyor diyor..
    Bu arada Turbo lag arabaya gore degisiyor gercekten.. Ben sehir icinde deli olmadi Turbo lagdan soyluyum Arac mercedes c200 2.2 dizel..

    Fakat tek o degil, Yakit konusuda var.. Biri normal surus 1 e 7 / 8 yakarken, gideri 1 e 13..


  •  Hangi Alfa? ALFACILAR YARDIM
  • aslında 156'nın 3.2 si olsa ne brera kalı ne de gt fakat 156 gta türkiyede yok diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156

    aslında 156'nın 3.2 si olsa ne brera kalı ne de gt fakat 156 gta türkiyede yok diye biliyorum.



    Sadece bir adet Fer-Mas'ın yöneticilerinden birinde var.
    FER plaka, enfes bir araç, bir iki kere Esentepe'de görmüşlüğüm var.
    Kıskanılası bir araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156

    aslında 156'nın 3.2 si olsa ne brera kalı ne de gt fakat 156 gta türkiyede yok diye biliyorum.



    Sadece bir adet Fer-Mas'ın yöneticilerinden birinde var.
    FER plaka, enfes bir araç, bir iki kere Esentepe'de görmüşlüğüm var.
    Kıskanılası bir araba


    vay vay vay makyaj 156 versiyonu mu? yoksa mk1 olanından mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156

    aslında 156'nın 3.2 si olsa ne brera kalı ne de gt fakat 156 gta türkiyede yok diye biliyorum.



    Sadece bir adet Fer-Mas'ın yöneticilerinden birinde var.
    FER plaka, enfes bir araç, bir iki kere Esentepe'de görmüşlüğüm var.
    Kıskanılası bir araba


    vay vay vay makyaj 156 versiyonu mu? yoksa mk1 olanından mı?


    mk1 kasa hocam içi makyajlı olanlardan.zincirlikuyuda görmüştüm bende arkasında ferrari stickeri var hatta




  • o arabayı bende gördüm zincirlikuyu birmot'a benim arabayı bakımdan almaya gidince yanımdaydı, arkasında ferrari sticker'ı vardı kırmızı 156 şimdi hatırladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xylit156

    o arabayı bende gördüm zincirlikuyu birmot'a benim arabayı bakımdan almaya gidince yanımdaydı, arkasında ferrari sticker'ı vardı kırmızı 156 şimdi hatırladım.


    Bir tane satılık 147 gta var aslında
  • Giulietta QV düşünmediniz mi? 1750cc 235 bg. Eğer illa daha geniş bir araç istiyorum demiyorsanız bence düşünülebilir. Test sürüşü imkanınız da olur,i hem sıfır araç sahibi olmuş olursunuz, hem alfanın kronik sorunlarının bir çoğunun olmadığı bir araç olacaktır daha yeni olduğu için. Yakıt olarak da üzmez 3.2 kadar.

    Eğer fuara gittiyseniz (Autoshow) 159 "ti" vardı. tbi değil "ti". Şahsen AŞIK oldum bir 156 sahibi olarak TEK beğendiğim araç oydu. içi normal 159a göre çok daha etkileyici. Hele o direksiyonun ele oturuşu, koltukların ve konsolun kalitesi.. Muhteşemdi. Motor da 1740cc 200 bg. Tabii ki Giulietta QV kadar bir performans bekleyemezsiniz o kasa ağırlığına göre. Sizin önceliğiniz performans görünüşe göre ama.. Ben olsam bu ikisi arasında kalırdım. Tabii Brera 3.2 de piyasada bol miktarda ve uygun fiyatta mevcut.

    Bu arada 159 ti'nin sıfır km'sinin 43.000-48.000€ arası olduğunu belirtmekte fayda var. Giulietta QV sanırım 30.000€ gibi bir şey olması gerek. Tabii 170bg'lik versiyonu düşünürseniz o da 25.000€ gibi bir şey olması gerek. Bence gidip bunlarla bi test sürüşü yapın, içinize hangisi sinecekse onu değerlendirin. Denemeden bir şey diyemiyor insan. Benim aklımda hiç 159 yokken şu an kendi arabam hariç tek beğendiğim araç 159 ti oldu bindikten sonra. Denemeden göremiyorsunuz.




  • Bir de Giulia modeli 159 yerine gelmeyecek. Giulietta'nın sedan modeli olacak.

    Giulietta 147'nin yerine geçen bir model. 2011 sonu ya da 2012de çıkacak olan Giulia modeli, Giulietta'nın sedan hali olacak. 156 veya 159 gibi geniş bir araç olmayacak. 159un halefi henüz yok, zaten beraber üretilmeye devam ediliyor ve edilecek Giulietta ile 159.
  • aslında istediğin performans 156 gta da var 0-100 6.3 sn. hatta auto delta'nın modlanmış 156 GTAam leri 0.100'ü 5.5' saniyede görebiliyor. Yukarıda da yazıldığı gibi güzel ülkemde sadece 1 tane var. Bu arada 8c'den de 2 adet varmış 2 side izmirdeymiş birmot'dan söylediler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.