Şimdi Ara

FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
7
Favori
105.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belkide bazı arkadaşlara gereksiz gelebilir ancak ben yaklaşık 2 aydır bu sorunla uğraşıyorum ve hiçbir internet sitesinde tam olarak çözümünü bulamadım ve benzeri birşey görmediğim için yazmakta yarar olduğunu düşündüm...

    öncelikle bana serviste bu hata kodu ile ilgili hiç kimse doğru düzgün bir bilgi vermedi ve çözemedi ERROR C1 hata kodu klima-kalorifer gurubunda kalorifer kapak motorundaki arızayı temsil ediyor...

    eğer aracın sıcaklık derecelerini gösteren 18-30 gibi düğmesini çevirmenize rağmen sıcaklıkta değişme olmuyor yada araba sıcak-soğuk geçişini hiç yapmıyor ise bu kalorifer kapak motorunun arızalı olduğunu gösteriyor... (benim aracımda da uzun bir süredir dereceye göre ısı vermeme sorunu vardı son zamanlarda hiç işlemez oldu kaloriferi elimizle açık konuma getiriyoruz kafasına göre soğuk üflüyor sıcağa geçmiyor 2 haftadır hiç soğuk üflemiyor arabanın içi sauna gibi oluyordu)

    marea ile beraber birçok usta ve servisten netice alamadıktan sonra(yüksek fiyatlı değişimler önerilmişti) elektrikçi arkadaşla önce kalorifer motoru sensörünün(bu sensör motordan ayrı kart üzerinde), ve kapak motorunun arızalı olduğunu düşündük ancak ne yazık ki 3 gün uğraşmamıza rağmen tamiri mümkün olmadı, çünkü ilerleyen kısımlarda resimlerini paylaştığımız kapak motorunun iletken kısımlarında da sıkıntılar vardı ara ara yine çalışmıyordu, sıvı teması da söz konusuydu, daha sonra o motorunda aslında tamir olabileceğini düşündük pek uğraşmamıştık açıkçası....

    ÇÖZÜM OLARAK kalorifer kapak motorunu değiştirdik hem hata kodu gitti hemde klima-kalorifer grubu her ısıya göre sıcak-ılık soğuk olarak kontrol edilebilir oldu (servisleri anlamış değilim aracın her yerini değiştirdikten sonra herkes düzeltir, önemli olan asıl sorunlu parçayı bulabilmek ama hata kodu olmasına rağmen bana astronomik fiyatlar ve sorunu bulunca fark ettim ki gereksiz parçalar değişecekmiş,(onlar bana kumanda panelinin değişmesi gerektiğini söylemişti, bizim aslında kalorifer motoru ve söketinde sıkıntılar vardı)
    -(Edit) bu olaydan sonra 2 tane daha marea grubu aracın kalorifer kapak motorunun tamirine yardımcı olduk , aslında bizimde motoru değiştirmemize gerek yokmuş , iletkenlerin oksitlerini temizledikten sonra yine sorun varsa üzerindeki motoru karşılayan bir motor takınca yine çalışıyor düşük maliyetli bir işlem.
    PM yoluyla yada mail yoluyla soranlardan bazı yardımcı olduğumuz kişilerinde sadece kapak motorlarının sıkışmış olduğunu temizleyince çalıştırıldığı tecrübe edildi, zamanla pislikten işlev kaybı yaşayanlar vardı , bazıları da sadece yağlamış vs.

    Kalorifer kapak motoru, kalorifer kumandalarının bulunduğu konsolun arka alt kısmında bulunuyor bosch marka kareye benzer fişli bir parça fiyatına gelince ne yazık ki bana göre çok pahalı 400 tl olduğunu söylediler daha sonra oto hurdacıları gezdim birtanesinde hurda marea gördüm üzerinden adama tarif ettim ve söktürttüm 90 tl ye aldım)
    ama ustam başka bir fiatınkinide buna uyarlayabiliriz dedi beraber baktık düzgün bağladıktan sonra şuan hatırlamıyorum ama başka bir modelinkini getirmişti eğer bulamasaydım onu takacaktık)
    ----

    (edit bazı eksik kısımlar ve ilk konu açıldığında aceleyle yazılmış yanlış anlaşılabilecek hususlar düzeltildi, kısa anlatım yapılması nedeniyle anlaşılamayan hususlar daha net yazıldı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 18 Ağustos 2015; 0:39:49 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenan198181

    arkadaşlar öncelikle tüm forumda bulunan arkadaşlara selm
    benim brava elx var fakat arac benzinde ve lpg deyken ıstop ediyor tamircilere gödürdügümde kelebek bogazının degişmesi gerekdigini söylüyorlar yardımcı olursanız sevinirim sagılarla

    Kardeşim kesinlikle onların dediğini yapma , biz bu hususta yıllar önce çözümünü tartıştık , paylaştık, arartırırsan bulacaksındır, boğaz kelebeğinin değiştirilmesi işi en kolay yoluna kaçmak oluyor ve fiyata 2009-2010 yıllarında bile 900 TL falandı... ki sorun çok basit....
    ----
    araç durduğu yerde stop ediyorsa tam emin değilim fakat yolda giderken birden rolanti düşürüp stop ediyorsa yada ışıkta durunca rolanti düşüp stop ediyorsa bahsedeceğim kesin çözümdür, ama ilk durum içinde çözüm olduğu oluyor.... yani %95 çözüyor desem yanlış söylemiş olmam....
    ---
    her ne kadar forumda detaylı var ise de kısaca bahsedeyim(sen forumda araştır yinede...daha önceleri baya bir anlattık bunları)
    öncelikle geçici çözümü yap....
    şöyle ki ; gaz boğaz kelebeği üzerinde soketler var onları sök, 10 dk sökük beklet daha sonra WD40 tarzı pas ve oksit sökücülerle diş fırçası gibi birşeyle temizle güzelce kurula temizle yine 5-10 dk beklet kurusun aksın kelebek kısmında da oksit varsa oraları da temizle, daha sonra soketleri tak, aracı çalıştır...bahsettiğim olay rolanti gezmesi , rolanti düşürüp stop etme, rolanti tutmama, yüksek rolantide takılma gibi sorunları geçici olarak çözüyor bazen kalıcı, bu süre 1 aydan 6 aya kadar duruma göre değişir, yeniden yaptığında işlemi tekrarlamak yeterli oluyor....
    ----
    asıl çözüm ise....
    geçici işlemleri yaptıktan sonra, gaz kelebeğine gelen şase kablolarının kalınlaştırılması yani jack ve soketlerin temizlenmesi ile şase kablosunun güçlendirilmesi işlemi bu şekilde yapıldığında tamamen düzeliyor , birçok arkadaşımıza bu yöntem çare oldu , kendimizin de çözdü ustalara kalsa hepsi boğaz kelebeği değiştiriyor...ben bizzat ustayla inatlaşıp başkasının dükkanında kendim sökerek yaptım ve o ustaya da 4500 KM sonra al bak biz yaptık hemde 5 TL para harcadık dedim... ilk başta yine yapar diyecekti ama ben soktum lafı 4500 km deyince şok oldular , fiat yetkili servisi de düzelmez dedi, onlara da gösterdim, 1 ay sonra yapar dediler 6 ay 4500 km yaptım , sattığım adam da bile gezmemiş....ustalar işin pahalı ve kolay yoluna kaçıyor genelde....
    -----
    Gelelim gaz boğaz kelebeğinin temizlenmesi sonrasında rolantinin geçici 10-15 gün neden düzeldiğine, çünkü bozuk olan soket olduğundan boğazı sökmek için soketleri çıkartıyorlar, boğaz temizleninceye kadar çıkık kalıyor ve yeniden takıldığında geçici kendine geliyor, çok bilmiş ustalarımızda olayın temizlikten kaynaklandığını zannediyorlar aslında soketleri söküp takınca da 15 gün yine geçici düzeliyor
    ----
    En temiz çözüm ise....
    asıl çözüm diye anlattığımın üzerine gaz bogaz kelebeğinin de güzelce temizlenmesi ve elektrik girişlerinin soketlerin iyice incelenerek tüm sıkıntılı durumlarından arındırılması.... daha fazla anlatmayacağım.... forumda bu konuda uzun uzun zamanında anlatımlarda bulunulmuştu.... bulamayanlar yada ne aratacağını bilemeyip sadece bu konuyu bulan arkadaşlar için yardımcı olması açısından anlattım , saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 14 Eylül 2013; 0:09:47 >




  • o ayarları yapan parça yani kapak motoru denilen direksiyon altında onu sökün dikkatlice açın tırnaklarından kurtarınca vidası vardı sanırım sonra içinde 3 adet zemberek birde wolkman motoru var çok dandik bir parça ama fiyatı uçuk onun gresi bitiyor ve toz doluyor temizleyip gresleyin dişliler atmış olabilir vs vs öle bi deneyin o kurtarmazsa çıkmacıdan parça bakın


    Darth630;


    senin sorunun içinde torpido tarafında aynı türden bir parça var o auto vs ayarını yapan aynı şeyi o parçayada uygulayabilirsin sorunun çözülür büyük ihtimal..Bu işten anlayan pek yoktur konsolu sökelim bakalım derler yada auto tuşlarının olduğu kısımı alakası yok dediğim gibi o parça torpidonun orda altına yat bak fişli kare bir parça onu sök aç temizle gresle düzgün çalışıp çalışmadığına bak büyük ihtimalle dişlileri atıyordur zembereklerinin olmazsa yenisine bakman lazım ok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....

    Ayrıca ekleyeceğim ayrı bir husus kartların arızası bunu da elektronikçiler çözebiliyor yani bu sistemlerin bağlı olduğu kartlar yapabiliyor kartlara bağlı sensörler var sensör yanlış bir şey algılayıp çalışmaya başlıyor.....
    ----
    Çözüm olarak şu denenebilir kartı tamir etmek yerini , sensörü devreye sokan auto modunu iptal etmek gerekiyor... bu da şu şekilde mümkün oluyor yine mevzu kısa devre veya yanlış şase alması yani autonun istem dışı aktif olması önce düğmeler incelenmeli genelde sorun orada çıkıyor, sonra kartlar üzerine bakılmalı (kendim cep telefonu ve anfi, elektronik devre tamirinden biraz anlıyorum bu nedenle yorum yaptım) farklı sistemlerde tecrübe ettiğim bazen kart üzerine demirtozu içeren toz toprak yapışıyor ve içerisinde demir olduğu için temas mümkün hale geliyor temizlendiğinde sorun çözülüyor.... bu tip bir sorunda olabilir....
    -----
    Marea yı 2010 yılında satmış olduğum için pek net yazamıyorum fakat baya bir araştırmam ve deneyimim oldu hatta aracı sattığım kişi bir sorunu olduğunda önce bana soruyor hiç ustaya gitmeden kendisi hallediyor....
    ------
    Evimde eski klorifer kapak motoru duruyordu bulabilirsem o motoru sizin için açıp içinin detaylı fotoğraflarını ve araçta tam olarak nerede olduğunu fotoğraflı bir şekilde eklemeyi düşünüyorum, çünkü Marea yı satmadan önce bu rolanti dalgası çok meşhurdu 2008-2010 yılları arası baya kişiye yardımcı oldum onlarda bana yardımcı oldular, hatta 2 arkadaş en basit sorun çözme yöntemini halen kullanıyorlar....(rolanti dolaştığı zaman kontak kapalı iken, gaz boğaz kelebeğinin üzerindeki 2 adet soketi söküp 1 dk bekleyip geri takıyorsunuz, bir bakıyorsunuz ki rolanti en az 1 ay hiç sıkıntı çıkartmıyor, daha uzun ömürlü isterseniz soketleri WD40 gibi birşeyle temizleyip güzelce kurutup gevşekliği varsa gideriyorsunuz takıyorsunuz , 6 ay sorun yapmıyor yaptı mı da çıkartıp takıyorsun 1 dk da tamam, kalıcı çözümler ise uzun uzun forumlarda zaten var...)




  • Arkadaşlar kolorifer kapak motorunu evde buldum, böyle bir basit mekanizma nasıl olurda 400-500 TL gibi bir rakam olur anlamış değilim... eskiden çıkma bulduğumuz için tamirine vakit ayırmadım fakat şuan cihazın içerisini incelediğimde aslında tamir olabileceğini gördüm...
    İç kısmı açık fotoğrafta görüldüğü üzere küçük bir motor üzerine 3. anahtar bağlı bir çarkı çeviriyor çark tam sağ yaptığında bir devre kesiliyor , ve motor elektriği kesiliyor, tam sol yaptığında yine bir devre kesiliyor motor elektriği kesiliyor, düğmeyi çevirmek sadece hareket elektriği veriyor.... bu hareket sıcak soğuk vanayı açıp kapatma hareketi, anahtar motordaki elektriği işlem tamamlandığına kesmek için....
    ----
    Cihazın tamirine gelince bendeki motorun önce anahtar kısmını WD 40 ile temizleyip , içerisindeki bobinin bir benzerini elektronik malzeme satan bir yerden alırsak tamiri %90 mümkün gibi görünüyor çünkü acayip basit bir yapısı var... hatta bobin benim sağlammış sadece mekanizmanın pasını oksitini temizleyip toplayınca olacak gibi....
    Aracı sattığım için deneme fırsatı bulamıyorum fakat sizlere yardımcı olması açısından depodan uğraşarak bu parçayı buldum , birilerinin cebinden daha az para çıksın diye içerisi çok basit temizle tak çalışmaz ise , motorun benzerini bul tak , bu motorun 25 TL den fazla olacağını zannetmiyorum(sadece sıcak soğuk sorunu için bu parça) , elektronik devre tamiriylede ilgilendiğim için bu fiyatlarda olduğunu tahmin ediyorum , çünkü 12volt motorlar 15 TL ye falan var hatta şahinlerin kapak motorları var zannedersem onların içerisinde bu motorun benzeri oluyor, fiyatı da 30 TL falan...... inşallah yardımcı olur....






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 22 Haziran 2012; 20:23:33 >




  • Akadaşlar bu sorunu uzun zamandır araştırıyordum.Forumlardaki anlatılanların çoğunu denedim.Bir sonuç alamadım.Bugün aracın göğüslüğünü söktüm.Aracın iç sıcaklığını ölçen sensör diye tahmin ettiğim sensör çok tozluydu.Fan motoruda içerideki havayı aspire eden motor dönmüyordu.Sensörün oldugu yeri güzelce temizledim fan motorunu temizledim yağsız sprey sıktım.Şu an arıza düzeldi.Yol yaparak denemedim ama kontağı ilk açtığımda 10 sn içinde error c1 arızası geliyordu şimdi her kademesi çalışıyor.Umarım sizinde işinize yarar.İyi günler.




  • konuyu acan arkadastaki sorunun aynisi bende dùn gece oldu hep sicak ùflùyo klima calismiyodu bugùn bi bakayim diye komple sòktùm gògsu teybi falan cikardim temizledim kapak motorunu sòktùm SIKISMIS icini actim disli dolu ama øyle para etcek bisi yok neyse hallettim taktim calisti sorun còzùldù
  • Ustam bendede benzer sorun var ama benımkinin ısıtma sogutma gibi bir problemi yok kendiliginden açılıyor ve kapatamıyorum 1 konumuna alıyorum diger türlü auto konumunda çok üflüyor yakında bende bir elektrikcige gidicem ama benımkinin sorunu dügmede sanırım kontagı cevirdinmi çalısmaya baslıyor durmuyor sonra tekrar deneyerek bazen kapanıyor
  • Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    o ayarları yapan parça yani kapak motoru denilen direksiyon altında onu sökün dikkatlice açın tırnaklarından kurtarınca vidası vardı sanırım sonra içinde 3 adet zemberek birde wolkman motoru var çok dandik bir parça ama fiyatı uçuk onun gresi bitiyor ve toz doluyor temizleyip gresleyin dişliler atmış olabilir vs vs öle bi deneyin o kurtarmazsa çıkmacıdan parça bakın

    zugasi_berepe arkadaşın belirttiği gibi bizde o motoru açtık içinde küçük bir motor vardı 3 gün onun tamirine uğraştık yağladık olmadı temizledik olmadı , az çalışıyor açıyor falan ama sonuç olarak tamiri mümkün olmadı ancak benim motor çok önceden beri arızalı olduğu için büyük ihtimal işlevini yetirmiş duruma gelmiş bencede o parçanın içindeki motor temizlemekle yağlamakla düzelebilir (bizimkisi zorlanmadan temelli bozulmuş heralde ki kendini bile zor çeviriyordu)
    mecburen yenisini almak zorunda kaldık :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    o ayarları yapan parça yani kapak motoru denilen direksiyon altında onu sökün dikkatlice açın tırnaklarından kurtarınca vidası vardı sanırım sonra içinde 3 adet zemberek birde wolkman motoru var çok dandik bir parça ama fiyatı uçuk onun gresi bitiyor ve toz doluyor temizleyip gresleyin dişliler atmış olabilir vs vs öle bi deneyin o kurtarmazsa çıkmacıdan parça bakın


    Darth630;


    senin sorunun içinde torpido tarafında aynı türden bir parça var o auto vs ayarını yapan aynı şeyi o parçayada uygulayabilirsin sorunun çözülür büyük ihtimal..Bu işten anlayan pek yoktur konsolu sökelim bakalım derler yada auto tuşlarının olduğu kısımı alakası yok dediğim gibi o parça torpidonun orda altına yat bak fişli kare bir parça onu sök aç temizle gresle düzgün çalışıp çalışmadığına bak büyük ihtimalle dişlileri atıyordur zembereklerinin olmazsa yenisine bakman lazım ok

    Parça pahalımıdır valla elektrikçiye gittim dügmede sorun var dedi orayı sökerim dedi teypin oldugu bölgeyi 3 saat sürer dedi bende anlamadım valla kaleriför acık gidioz :D ilk çukurlardan geçince yapmaya basladı acılıp kapanmayı hiç degilse o zman kapanıyordu artık kapanmıyor :)




  • dostum söylediğim gibi büyük ihtimalle o sana dediğim parçanın zemberekleri birbirinden kurtulmuş ve açık kalmıştır geri dönüşünüde yapamayıp sıyırdığından dişliler açık kalıyor....Sana dedim dimi konsolu sökmeye kalkarlar diye..Öle kaç kere bu forumda konsol sökmeye çalışan elektirikçi oldu anlatamam hepsi böle çözüldü..Boş yere o konsolu söktürtme..Sana dediğim yerdeki parçada sorunun..Hangi elektirikçiye gidersen sana aynısını söyler çünkü bizim arabalardan anlayan usta yoktur boşa söker takar..Önce o parçaya baktır torpido tarafında kendin sökemezsen elektirikçiye söktür açtır temizlesin yağlasın taksın denesin o sağlamsa dediği olabilir ama yüzde 90 o dediğim parça

    O parçalar bosch marka ve pahalı...Ha kimi parçacıda bulabilirsin olmadı bazı tempra parçaları uydurulabiliyor araştırman lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 3 Kasım 2010; 18:17:16 >




  • slm arkadaşlar benim 200 sx aracımdada error cli sorunu var sarsıntı ile oto klimaya geçiyor ve sıcak hava vermiyor söylediğiniz parçalar direksiyonun altında mı yoksa torpido gözünün altında mı
  • arkadaşlar yardımcı olurmusunuz klima rezistansı arızalıdır diyorlar görmeden nasıl biliyorlar gaipten biri mi söylüyor izmirdeyim hiçbir klimacı anlamıyor onu değiştir bunu değiştir diyor düzeleceğine garanti verse değiştireceğim ama vermiyor sorun ne olabilir kasislerde düzeliyor faal çalışıyor ama başka kasiste gene sorun çıkarıyor yardım edin çıldırdacak beni bu klima
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yörükefe48

    slm arkadaşlar benim 200 sx aracımdada error cli sorunu var sarsıntı ile oto klimaya geçiyor ve sıcak hava vermiyor söylediğiniz parçalar direksiyonun altında mı yoksa torpido gözünün altında mı



    sıcak soğuk ayarını yapan parçayı soruyorsan direksiyonun altında.Gaz pedalının üstüne doğru bravo brava marea forumunda bi kaç mesaj öncesinde resmide var soketli bir parçadır.Ancak sarsıntılı klimanın çalışması kompresör arızasına benziyor
  • klima değil kalorifer motoru çalışıyor sarsıntıyla klima beğininini söküp tamire verdim rezistans bozuktur diyorlar doğru dürüst anlayan yok izmirde
  • selamün aleyküm arkadaşlar forma yeni üye oldum bendede marea var benim sorunumda az önceki arkadaşınkinden,lakalara falan girince benimde kalolifer fam motoru çalışıyor duruyor yavaş hızlı kafasına göre herpsini yapıyor.Normalde otomatik modda yapmalı ama 0,outo,1,1,3,4 kademelerin hepsi aynı bir parçada elektronik parça kalolifer fan motorunun hemen yanında siz araçta otururken sol kısımda kalıyor iki kalın kablo biri kırmızı diğeri gri ve üç ince kablo bağlantılı bende ordan şüpheleniyrum ama bir türlü yapamadım.ondan da olabilir o parça kalolifer fam motorunun dönme hızını devrini ayarlıyor.
  • yörükefe48
    arkadaşım az önce dikkatli okumamışım klima beyni arızası benim anlattığım parça oydu evet bende ondan şüpheleniyorum ve büyük bir ihtimal o sorunu çözebilirsek birbirimizi haberdar edelim.
  • velisayın
    kardeş klimayı ilgilendiren iki kart var biri çakmaklığın altında o klima beyini orta konsolu geri çekerek ulaşılabiliyor diğeri ise sağda torpidonun altında klima rezistansı bu parçaları bulmak biraz zor çıkmacı bana çıkmayı 200 dedi parçacı 145 lira sıfır dedi aman dikkak öpüyorlar ben 2 sanayiye verdim beyni tamire bakalım ne olacak.bizim sorunlar titremeye bağlı temassızlık gibi birşey düğmeyi iptal edip kafasına göre çalıştıran o parçayı bulamadım bide otomatik klima sensörü var klima düğmesi ile iç dolaşım düğmesinin arasında delikli yerde o sensördende süphe ediyorum yanlız düğmeyi nasıl iptal ediyor onu anlamadım bu işi çözersem çoğu kişiye yardım etmiş olacağım
  • selamün aleyküm arkadaşlar forma yeni üye oldum bendede marea var benim sorunumda az önceki arkadaşınkinden,lakalara falan girince benimde kalolifer fam motoru çalışıyor duruyor yavaş hızlı kafasına göre herpsini yapıyor.Normalde otomatik modda yapmalı ama 0,outo,1,1,3,4 kademelerin hepsi aynı bir parçada elektronik parça kalolifer fan motorunun hemen yanında siz araçta otururken sol kısımda kalıyor iki kalın kablo biri kırmızı diğeri gri ve üç ince kablo bağlantılı bende ordan şüpheleniyrum ama bir türlü yapamadım.ondan da olabilir o parça kalolifer fam motorunun dönme hızını devrini ayarlıyor kardeş senin dediğin o parça sağda klima rezistansı diye biliyorum alımünyum uzantılı sıyah kapaklı çift fişli dimi o sağda
  • selam kardeş bende sana onu diyecektim,bende o sensörden de şüphelendim ama o parçadan bulamadım dediğin sensör iç sıcaklığı kontrol ediyor.sıcaklığa göre fanı çalıştırıyor.Ben küçük bir yerleşim yerindeyim parça bulması mareaya göre çok zor zaten bahsettiğim şeyleri ben hep kendim uğraştım tamirciler anlamıyorr anlatsanda aklına gelen neyse ono yapıyor.Yenisini alalım değiştirelim parçayı bulamayabiliriz.v.s.
    sağ taraftaki konsolun altındaki parçanın içindeki elektronik entegre v.s. hepsini KONYA merkezden elektronikciden aldım kendim değiştirdim sonuç alamadım.Diğer klima düğmesinin arasındaki sensörden malesef bulamadım. da senin dediğin diğer kart nerde biraz daha açık yazarmısın.benim çakmaklığın arkasında bişey yok sadece hava dağıtıların plastik kaplaması var çok az bir boşluk kalmış geriye elektrikli bişey yok sadece çakmalkığın kabloları var.birde ona bakayım sökebilirsem bu sensörün arkasında düğmelerin montölendiği küçük bir kart var o değil demi.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.