<p>Fransız Citroen, kompakt sınıf otomobili C4'ün yeni versiyonunu geçtiğimiz dönemde tanıttı.Premium markalarla rekabet için modellerinin DS versiyonlarını da piyasaya çıkarmaya başlayan marka, DS3'ten sonra DS4'ü de Paris Motor Show'da tanıtmıştı. Bu gelişmenin üzerinden çok geçmeden DS4 ile ilgili yeni ve önemli bir haber geldi. </p>
Citroen, DS4'ün 'hot hatch' diye tabir edilen Audi S3 ve Volkswagen Golf R gibi kompakt sınıf modelleriyle rekabet edebilmesi amacıyla yüksek performanslı bir modelini hazırlamayı planlıyor. Doğal bir haber gibi görünse de Fransız markasının bu performanslı modelde turbo benzinli bir motorla birlikte elektrikli motor da kullanacak olması bu modeli daha çekici duruma getirecek gibi görünüyor. Honda CR-Z ve Lexus CT200h gibi hem sportif hem de hybrid bir model olması planlanan DS4 Racing Hybrid'de 4 silindirli 200 beygirlik turbo benzinli motoruna 95 beygirlik bir de elektrik motoru eşlik edecek. Otomobilde 4 tekerlekten çekiş sistemi veya BMW ile birlikte geliştirilmekte olan önden çekiş sisteminin kullanılması planlanıyor. DS4 Racing Hybrid'in 2013 yılından önce piyasaya çıkması ise beklenmiyor.
Otomatik araçlarda olan şu ayağı dayadığımız bölüm hocam.
Bu arada vites topuzu çok hoşuma gitti aracın.
fransızlar kendilerini aştıkça aşıyor
Ic mekan kalitesi sinifina gore baya iyi gibi duruyor fotograflarda. Ayrica dis gorunus olarakta gayet guzel ve kasli duruyor.
toplamda 300 beygir yapıyor mu peki hibritlerde? Tasarım güzel olmuş. Tekerler ve jantlar 2. resimde göründüğü gibi büyükse çok güzel. Diğer resimlere küçük gözüküyor...
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
Otomatik araçlarda olan şu ayağı dayadığımız bölüm hocam.
Bu arada vites topuzu çok hoşuma gitti aracın.
eyw saolasın..
füme rengınde arka kapı daha genıs,beyazda daha dar,çekıldıgı açıdan acep herhal?
autoshowda siyah olanı var ve bu resimlerdeki kadar devasa ve kaslı değil ama bence harika bi araba fiyatını dört gözle bekliyorum:)
elektrik motorunu kullanma şeklide önemli. ilk olarak elektrikli kullanıp sonradan benzinliyle beraber mi kullanıyor? yoksa ikisini beraber aynı andamı kullanıyor? ilk dediğim gibiyse alınacak araçlar arasına girer benim gözümde.
citroen deyince aklıma sadece leob geliyor nedense
ayağı dayadığımız bölüm ne oluyor hocam biraz daha açarmısınız?
Hybrid araçların performansı sandığınız gibi daha yüksek olmuyor. Elektrik motoru sadece yakıt tüketimini azaltıyor.
En azından Ford'da durum böyle.
quote:
Orijinalden alıntı: spankman
ayağı dayadığımız bölüm ne oluyor hocam biraz daha açarmısınız?
Özellikle uzun yolda, sadece sağ ayağınızı kullanırken sol ayağınızı daha rahat konuma alabilmek için oraya koyarsınız. Basit bir dayama yeri sadece, herhangi bir pedal görevi yok veya basılmıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık
Otomatik araçlarda olan şu ayağı dayadığımız bölüm hocam.
Bu arada vites topuzu çok hoşuma gitti aracın.
manuellerde yok mu ?
araç bildiğin şişko pattes.çok şişirmişler top gibi duruyor...
4. pedal ayak freni sanırım. baksanıza el freni yok. eski cadillac larda da böyle.
quote:
Orijinalden alıntı: bakidoruk
4. pedal ayak freni sanırım. baksanıza el freni yok. eski cadillac larda da böyle.
Mercedeslerde de böyle, fakat bana ayak dayama gibi geldi. Zira hiçbir citroende el freninin orada olduğunu görmedim. El freninin elektronik olduğunu düşündüm fakat onu da göremedim. Belki konsola bir yere gizlemişlerdir ?