- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
chip tuning fiyatları
62 Cevap22726 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2218 Mesaj
27 Ekim 2010; 17:11:59 

Başka bir konu başlıgı altında da sormuştum ancak chip tuning yapan veya yaptıran arkadaşlardan yanıt gelmedi sanırım görmediler.
Merak ettigim başka bir konu da chip tuning işlemi uygulanmış bir aracın motor ve turbo ömrünün kısalıp kısalmadıgı, Chip Tuning işlemi yaptırıp optimal 40-50 bin kilometre yol yapmış arkadaşlar var mı acaba aranızda?


quote:

Orijinalden alıntı: Details

Tuning işlerini çok bilmedigim için soruyorum, Acaba sadece yazılım yüklemekten ibaret olan chiptuning işlemi için istenen 400-800 TL arası rakamlar biraz fazla abartılı degil mi?

Sonuçta bu yazılımı yükleyen kişiler, bizzat bu yazılımı kodlayan degil uygulayan arkadaşlar, ödenilen lisans ya da telif bedeli mi var, belirtttigim gibi meraktan soruyorum?




_____________________________

TZM - TVP Çeviri Ekibi Youtube kanalı:
http://www.youtube.com/user/RBELingTeamTR?feature=mhee
Video içeriklerini Türkçe altyazılı izleyebilmek için, video'nun sağ alt köşesinde yer alan ''cc'' butonunu kullanabilirsiniz.


 
1843 Mesaj
27 Ekim 2010; 18:23:15 

Sürüm yok piyasada turbolu araçlar yeni yeni çoğalıyor yapan kişi sayısı az çok olsa emin olun 150 liraya bile yapılabilir işin ehli düzgün adam lar garantide verdikleri için fiyatı yüksek tutuyorlar.


_____________________________



2218 Mesaj
27 Ekim 2010; 18:41:54 


quote:

Orijinalden alıntı: osmanlı13

Sürüm yok piyasada turbolu araçlar yeni yeni çoğalıyor yapan kişi sayısı az çok olsa emin olun 150 liraya bile yapılabilir işin ehli düzgün adam lar garantide verdikleri için fiyatı yüksek tutuyorlar.

Dostum Lpg montajı öncesinde de hemen hemen tüm montaj istasyonları yaptıkları işin garantili oldugunu iddia ediyor, ancak montaj sonrası, benzin pompası,lambda sensoru gibi parçalar arızalandıgında araca çamur atmayı tercih ediyorlar. Chip tuning yapan arkadaşları tenzih ediyorum elbette ama ben işi garantili yapmak deyimine pek katılmıyorum.


_____________________________

TZM - TVP Çeviri Ekibi Youtube kanalı:
http://www.youtube.com/user/RBELingTeamTR?feature=mhee
Video içeriklerini Türkçe altyazılı izleyebilmek için, video'nun sağ alt köşesinde yer alan ''cc'' butonunu kullanabilirsiniz.


 
316 Mesaj
27 Ekim 2010; 19:01:28 


quote:

Orijinalden alıntı: Details

Chip tuning yapan arkadaşları tenzih ediyorum elbette ama ben işi garantili yapmak deyimine pek katılmıyorum.


VW Audi Seat grubu TSI motorlar için yetkili bayiide chip işlemi yapılıyor. Garanti kapsamana çıkmadan.


2218 Mesaj
27 Ekim 2010; 20:13:56 


quote:

Orijinalden alıntı: nuestra




VW Audi Seat grubu TSI motorlar için yetkili bayiide chip işlemi yapılıyor. Garanti kapsamana çıkmadan.



kuzenimin Cooper S'i için düşünüyoruz. 2 yöntem var hangisi güvenilir bilemiyorum, chip tuning işlemiyle mi yoksa tak çıkar mikroişlemci kitleriyle mi daha verimli çalışır bilgi almak istiyorum ancak ''chip tuning uzmanı'' nickli arkadaş sanırım yok ortalarda :)


_____________________________

TZM - TVP Çeviri Ekibi Youtube kanalı:
http://www.youtube.com/user/RBELingTeamTR?feature=mhee
Video içeriklerini Türkçe altyazılı izleyebilmek için, video'nun sağ alt köşesinde yer alan ''cc'' butonunu kullanabilirsiniz.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Kasım 2010; 0:43:30 

up


 
4036 Mesaj
24 Kasım 2010; 0:55:52 

Cooper S eğer R53 kasa ise çok fazla tavsiye edilmiyor. Sıkıntı yaşayanların sayısı, sıkıntısız kullananlara yakın neredeyse. miniciyiz.biz sitesinde birebir kullanıcılardan bilgi alabilirsiniz:)

quote:

Orijinalden alıntı: Details




kuzenimin Cooper S'i için düşünüyoruz. 2 yöntem var hangisi güvenilir bilemiyorum, chip tuning işlemiyle mi yoksa tak çıkar mikroişlemci kitleriyle mi daha verimli çalışır bilgi almak istiyorum ancak ''chip tuning uzmanı'' nickli arkadaş sanırım yok ortalarda :)



_____________________________

2014 Renault Megane dci edc
powered by taşıtmatik


4293 Mesaj
24 Kasım 2010; 1:41:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Details




kuzenimin Cooper S'i için düşünüyoruz. 2 yöntem var hangisi güvenilir bilemiyorum, chip tuning işlemiyle mi yoksa tak çıkar mikroişlemci kitleriyle mi daha verimli çalışır bilgi almak istiyorum ancak ''chip tuning uzmanı'' nickli arkadaş sanırım yok ortalarda :)


Kendisinin chip tuning fiyatları standart;
dizel 500
benzinli 750
lira alıyor hizmet karşılığında.


Bende dizel aracıma yapmak istiyorum. Powerboxla yapmak daha mantıklı geliyor, ama bulamıyorum. Bulduklarım da çok pahalı, kafam karışık iyice..


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Kasım 2010; 14:42:06 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan




Kendisinin chip tuning fiyatları standart;
dizel 500
benzinli 750
lira alıyor hizmet karşılığında.


Bende dizel aracıma yapmak istiyorum. Powerboxla yapmak daha mantıklı geliyor, ama bulamıyorum. Bulduklarım da çok pahalı, kafam karışık iyice..



dizel 500tl ye biraz zor kaliteli yerler en az 750tl dedi zaten benim arabama chip takılmıyormuş 2010 seat leon tdı


 
712 Mesaj
24 Kasım 2010; 14:50:08 


quote:

Orijinalden alıntı: oranj001




dizel 500tl ye biraz zor kaliteli yerler en az 750tl dedi zaten benim arabama chip takılmıyormuş 2010 seat leon tdı

Chip turning uzmanı mehmet bey(megachips)e danışmadan karar vermeyin derim =)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


712 Mesaj
24 Kasım 2010; 15:07:57 

Onno Usta ile temasa geç derim.850 TL den bir kuruş indirim yapmaz.Arkadaşımın 40.000 km dir chip + lpg li bmw 116 sı var.Sürekli 6000 devir çevirerek kullanıyor aracını.Şu ana kadar henüz bir problem değil, bir kuşku uyandıracak durumla bile karşılaşmadık çok şükür.Aynı işi muhakkak yapacak başka insanlar da vardır fakat isimleri aklımda değil okulda aracını chipleten arkadaşlar var keza onlarda Onno Usta gibi son derece profesyonel tecrübeli insanlara yaptırmışlardı.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Kasım 2010; 15:11:29 


quote:

Orijinalden alıntı: EXCALIBUR



Chip turning uzmanı mehmet bey(megachips)e danışmadan karar vermeyin derim =)




Bir bakayım 500 tl ye takarım derse hemen taktırırırm ancak benim araca chip oldugunu zannetmiyorum


 
712 Mesaj
24 Kasım 2010; 20:20:44 

@oranj001 Zaten bildiğim kadarıyla mehmet beyin uzmanlık alanı dizel motorlar garaj bölümünde 1.9 tdı poloya yaptıklarına bakabilirsiniz ayrıca sanırım sizin leonunuzda neredeyse aynı çalışma prensibi olan bir motor var.


_____________________________

Black Light Burns!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Kasım 2010; 20:37:07 


quote:

Orijinalden alıntı: EXCALIBUR

@oranj001 Zaten bildiğim kadarıyla mehmet beyin uzmanlık alanı dizel motorlar garaj bölümünde 1.9 tdı poloya yaptıklarına bakabilirsiniz ayrıca sanırım sizin leonunuzda neredeyse aynı çalışma prensibi olan bir motor var.



Mesaj çektim işinin ehli olduğu belli eğer yapabilirse İstanbula bile götürebilirim arabayı


1235 Mesaj
24 Kasım 2010; 21:44:12 


quote:

Orijinalden alıntı: EXCALIBUR

@oranj001 Zaten bildiğim kadarıyla mehmet beyin uzmanlık alanı dizel motorlar garaj bölümünde 1.9 tdı poloya yaptıklarına bakabilirsiniz ayrıca sanırım sizin leonunuzda neredeyse aynı çalışma prensibi olan bir motor var.


farklı sistemler


_____________________________



 
2 Mesaj
23 Mart 2011; 14:14:53 

arkadaşlar iyi günler konuyu hortlatmış gibi olucam ama artk :)) yardım ederseniz sevinirim.

1.6 JTDm alfa romeo guiletta almayı düşünüyoruz. Bu araç zaten performanslı ama fiatın bravosuna sunduğu 120 hp lik motoru bu ittifaklar guilettaya koymamış. Bende netten biraz araştırma yaptım ve chip tuningin ihtiyacımı karşılayacak olduğunu gördüm. Bu iş güvenilirmidir acaba? arabayı bilen varsa eğer modları var D - N - A modları. yazılımdan sonra bu modlar zarar görürmü acaba bu işin piiri güvenilir yapan bi yer bi usta bi firma artık neyse bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. bu arada seatlı bi arkadaşımız benim araca olmuyor demiş bi buraya bak istersen belki yardımcı olur sana http://www.boosterperformance.com/seattune.html


_____________________________



4293 Mesaj
23 Mart 2011; 20:20:00 


quote:

Orijinalden alıntı: grifen

arkadaşlar iyi günler konuyu hortlatmış gibi olucam ama artk :)) yardım ederseniz sevinirim.

1.6 JTDm alfa romeo guiletta almayı düşünüyoruz. Bu araç zaten performanslı ama fiatın bravosuna sunduğu 120 hp lik motoru bu ittifaklar guilettaya koymamış. Bende netten biraz araştırma yaptım ve chip tuningin ihtiyacımı karşılayacak olduğunu gördüm. Bu iş güvenilirmidir acaba? arabayı bilen varsa eğer modları var D - N - A modları. yazılımdan sonra bu modlar zarar görürmü acaba bu işin piiri güvenilir yapan bi yer bi usta bi firma artık neyse bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. bu arada seatlı bi arkadaşımız benim araca olmuyor demiş bi buraya bak istersen belki yardımcı olur sana http://www.boosterperformance.com/seattune.html


Daha önce uygulanmış bir guiletta görmeden yaptırmayın. Piyasada satılan analog powerboxları tavsiye etmem sizin aracınız için, kesinlikle dijital olmalı. Sıfır bir arabanın da beynine yeni program attırmak ne kadar doğru olur sizin kararınız..


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
5 Mesaj
28 Mart 2011; 22:32:28 

arkadaşlar 105hp mjet bravoma yazılım yaptırdım ve dynamometreye soktum 119hp çıktı ne dersiniz değmiş mi? 500tl ye yaptırdım.


_____________________________

ankaragücü


 
1206 Mesaj
28 Mart 2011; 22:42:28 


quote:

Orijinalden alıntı: sybell

arkadaşlar 105hp mjet bravoma yazılım yaptırdım ve dynamometreye soktum 119hp çıktı ne dersiniz değmiş mi? 500tl ye yaptırdım.


hayırlısı olsun


_____________________________



1020 Mesaj
28 Mart 2011; 23:05:42 


quote:

Orijinalden alıntı: sybell

arkadaşlar 105hp mjet bravoma yazılım yaptırdım ve dynamometreye soktum 119hp çıktı ne dersiniz değmiş mi? 500tl ye yaptırdım.


119>105, sence değişmemişmi


_____________________________



3038 Mesaj
15 Haziran 2011; 12:30:03 

10 dakikalık işlem için 600 tl fiyat istiyolar, yazılımı alıp bi programla bilgisayarda açıyor sonra içideki turbo basıncını mesala 1 iken 1.02 filan yapıp diğer mazot pompası değerlerinide değiştirip tekrar araca yüklüyor al sana 600 tl,
50 tl lik işleme gidipte 600 tl para istiyorlar, şimdi bu chip programlama kartını alacam 150 tl ye sonrada herkese 50 tl den tunning yapacam..


2694 Mesaj
15 Haziran 2011; 12:35:26 


quote:

Orijinalden alıntı: Starforces

10 dakikalık işlem için 600 tl fiyat istiyolar, yazılımı alıp bi programla bilgisayarda açıyor sonra içideki turbo basıncını mesala 1 iken 1.02 filan yapıp diğer mazot pompası değerlerinide değiştirip tekrar araca yüklüyor al sana 600 tl,
50 tl lik işleme gidipte 600 tl para istiyorlar, şimdi bu chip programlama kartını alacam 150 tl ye sonrada herkese 50 tl den tunning yapacam..


Helal olsun



_____________________________



 
1171 Mesaj
15 Haziran 2011; 12:42:28 


quote:

Orijinalden alıntı: Starforces

10 dakikalık işlem için 600 tl fiyat istiyolar, yazılımı alıp bi programla bilgisayarda açıyor sonra içideki turbo basıncını mesala 1 iken 1.02 filan yapıp diğer mazot pompası değerlerinide değiştirip tekrar araca yüklüyor al sana 600 tl,
50 tl lik işleme gidipte 600 tl para istiyorlar, şimdi bu chip programlama kartını alacam 150 tl ye sonrada herkese 50 tl den tunning yapacam..

doğru sölemişsin. yazık günah çok para gerçekten


_____________________________



 
1217 Mesaj
15 Haziran 2011; 12:56:35 


quote:

Orijinalden alıntı: Starforces

10 dakikalık işlem için 600 tl fiyat istiyolar, yazılımı alıp bi programla bilgisayarda açıyor sonra içideki turbo basıncını mesala 1 iken 1.02 filan yapıp diğer mazot pompası değerlerinide değiştirip tekrar araca yüklüyor al sana 600 tl,
50 tl lik işleme gidipte 600 tl para istiyorlar, şimdi bu chip programlama kartını alacam 150 tl ye sonrada herkese 50 tl den tunning yapacam..


Aslında dediğin doğruda para eden işin risk tarafı. Satıcı riske girerek program yüklüyor.


_____________________________

2011 Audi A3 1.6 Sportback


3038 Mesaj
15 Haziran 2011; 13:49:58 


quote:

Orijinalden alıntı: Haketmedim




Aslında dediğin doğruda para eden işin risk tarafı. Satıcı riske girerek program yüklüyor.


Riske girdiği yok sınırlar dahilinde basınç değerlerini yükseltiyor, bu sayede turbo belki 60 bin km daha gider sonra zaten ne sen ararsın nede o hatırlar unutulur gider.
Yazılımda limitleri zorluyolar o kadar sende baştan garanti dışı bişeyi kabul etmiş oluyorsun..


461 Mesaj
14 Kasım 2011; 12:03:54 

fiyatlar neden farklı ?

herkesin dosya kalitesi hizmeti sunumu aynı mı ? değil...o yüzden fiyatlar da elbette farklı olacak...
bu işi çok önceden yapanlar adı marka olanlar daha fazla fiyat çekiyor kimi adını satıyor kimi markasını...

bir çok tuningci yazılımı birilerinden satın alıyor. özellikle yurt dışı ile çalışanların maliyeti daha yüksek.
mesela yukarıda adı geçen boosterperformans...istanbuldan pschiptuningin ankara bayisi.
haliyle dosyayı satın aldığı için belli bir maliyeti var.
birde dışardan alanlar var. onların maliyeti daha fazla.
bu yüzden onlar satın aldıkları dosyayı 500-600 den aşağı veremezler...
onnu usta...o da yazılımı satın alıyor. tabiki 850 liradan aşağı vermez. aldığı fiyat belli maliyeti masrafı kar'ı belli...
bu sektörde kimse 50-100 liraya dosya satamaz.
bu rakamlarla para kazanılmaz.
sanımıyormusunuz ki 100 lira satınca akşama kadar günde 10 tane araba yapacak ???
bırakın 10 aracı...ben 5 araca razıyım...hatta 3 araca razıyım...günde 3 araç 300 lira ...ayda nerden baksan 9 bin lira...masraflarımı çık nerden baksan 6 bin lira para kalır...allah bereket versin...

diğer taraftan dosyayı kendi hazırlayanlar var...
belki sıfır maliyet gibi görünsede...
ben kendimden örnek vereyim.
dükkanda sadece ben varım tek başıma çalışıyorum
kullandığım cihazlara senelik 2 bin euro destek ücreti ödüyorum aylık 420 lira eder

420 cihaz gideri
200 yemek
200 yol
100 internet
150 telefon
80 muhasebeci
200 kdv
400 peşin vergi (3 ayda bir)
300 bagkur
400 kira
500 lira ekstra giderler (şehir dışı otobüs uçak otel parası)
2950 lira...

düz hesap 3 bin lira...

100 liradan dosya satarak 30 araç yapmalıyımki masraflarım çıksın....bir de para kazanacağım...ayda 50-60 araç yapmam lazım...

yanımda birde eleman olsa...700 lira maaş + 300 sigorta + 200 yemek + 200 yol parası ...nerden baksan 1400 lira...



işi bir diğer yönü...riski...
risk nedir ?
dosyayı yazarken yada ECU yu açarken...oluşabilecek sorunlar...yeni nesil bir beyin 4-5 bin lira....eksi nesillerin çıkması 1000 lira...

kimse ben bugüne kadar beyin bozmadım diyemez....mutlaka 1-2 tane bozmuştur...

ayrıca enjektör memeleri bozuktur...yada turbo mili incelmiş hasar almıştır...yağ kaçırmıştır...siz işlemi yaparsınız...turbo mil keser...yada enjektör işeme yapar..piston eritir...
hadi...al başına belayı...
biz bu tür potansiyel sorunları göremeyiz...her aracın enjektörünü söküp bakamayız..turbosunu açıp bakamayız...
ancak motor çalışma sesinden...çekişinden dumanından turbo sesinden bir şeyler çıkartmaya çalışırız...
eğer gözden birşey kaçarsa...buyurun cenaze namazına...

chipten önce yoktu...sen yaptın sen bozdun....oluyor....



300 liraya dosya satanlar var...
evet satıyorlar

1.adamın asıl işi bu değil...ek iş olarak yapıyor..
2. kopya dosya masrafsız emeksiz
3. cihazları klon..kopyalanmış cihazlar. orijinal değil yıllık masrafı yok...
4. size hiç bir şekilde destek veremezler istediğiniz şekilde dosya yapamazlar




motora yada turboya bir zarar gelirmi ?
benim kendi aracımda 60 bin km chipli kullandım 2 yıl boyunca...hiç bir sorun yaşamadım
450 bin km de olan ve 2 yıldır aracı chipli olan müşterim var...

iyi bir yazılımla motora asla bir zarar gelmez...
abartı değerler olmadığı sürece bir sorun olmaz



peki ya turbo ?

turbo yada bir şey olmaz...ancak turboda bir sorun varsa.potansiyel bir arıza varsa...işte bu işlemden sonra sorun olur...

kısaca...sorun olmayan bir araçta...sorunsuz hazırlanmış bir dosyada asla ve asla sorun çıkmaz....



turbo neden bozulur...yağsızlıktan kalitesiz yağdan...yüksek devir çevirmekten...özellikle red line da uzun süre kaldıktan sonra hemen kontak kapamak...kışın soğuk havada marşa basıp turbo daha yağlanmadan hareket etmek gibi....

turbo yazılımdan dolayı mekanik olarak bozulmaz...eğer değerleri abartırsanız sistem otomatik olarak turbo korumaya alacaktır...oysa turbo genelde mil keser burç bozar...bu da yağsızlıktan dolayı olur geç bakıma girmekten olur...




araç garanti dışı kalır mı ?
kalmaz...çünkü HW ve SW ...servis en fazla bunu görüyor
dosya içeriğini görmüyor.
ama isterlerse bulurlar...anlarlar ...nasıl mı ?
real time value...yani anlık değerler...buna bakarlarsa...değerlerin farklı olduğunu görürler...ama bunun içinde biraz zeka gerekir...alaka gerekir...
serviste birçoğu zaten embesil...ve de başımdaki arabayı göndereyim de gitsin modunda....
umurlarında değil...



velhasıl işin arka tarafı hiç düşündüğünüz gibi değil...emin olun...

varsa sormak istedikleriniz ...cevaplarım...



461 Mesaj
22 Ocak 2012; 21:58:35 

yazmadan geçemeyeceğim...


yukarıda yazdıklarım gerçeğin ta kendisi...

50 liraya 100 liraya dosya yapıp nasıl ayakta kalacaksın ?? 4 bin liralık beyni uçurduğunda nasıl telafi edeceksin ??

hiç mi sorun yaşamıyoruz ...???

günde 3-5 araç mı geliyor sanıyorusunuz ???

vergi kira vs. giderlerimiz yok mu sanıyorsunuz...??

sadece kullandığım cihazlara ayda 500 lira...destek parası veriyorum...
yani bir iş yapmasam evde otursam bile ayda 500 lira bu cihazlara para vermem gerekiyor...gerçi yıllık ödüyoruz ama...aylık düşen miktar bu...

kdv muhasebe ıvır zıvır her ay 300-500 lira veriyorum 3 ayda bir peşin vergi ödüyorum...

sadece cihaz parasını kurtarmak için 50-100 liradan dosya yaparsan 5-10 tane araç yapmam lazım...

dışarıdan işi bilmeden sektörü bilmeden atıp tutmak yazmak ne kadar kolay geliyor değil mi ???



1550 Mesaj
23 Ocak 2012; 2:12:17 

Bir is yeri isletmenin hicte kolay olmadiginin en guzel aciklamasi olmus eline saglik.


_____________________________



461 Mesaj
23 Ocak 2012; 11:06:52 

hayatlarında ticaret yapmamış arkadaşlar yada chip tuningin zorluklarını görmemiş yaşamamış arkadaşlar bol bol yazmışlar...ama gerçekler hiç de öyle değil...

devam eden iyi bir işin vardır ek iş olarak chip tuning yaparsın...yada eşe dosta tanıdıklara...
ancak bir sorun yaşadığında ne olacak ?? bir beyin kaç para ?? tamiratı kaç para ??

turbosu bozulsa enjektörleri bozulsa..bunu nasıl izah edeceksin sorumluluğu alacakmısın ??

bu işi ticari olarak asıl işin olarak yapacaksan....50-100 liraya bu işi yapamazsın

kazandırmaz...kurtarmaz...


bursadan bir arkadaş...almış kopya cihazı...2012 fiat linea mjet okumuş...dosyayı hazırlamamış...ve önce bir yazayım...sonra modlarım ve yazarım diyor...
org dosyayı yazarken...cihaz hata veriyor...beyin off durumda...
bana ulaştı bende org dosyası vardı onu gönderdim...ama beyin söküp yazacak ekipmanı yok
gidiyor bir tuningciye...200 liraya dosyayı yazdırıyor...araba çalışmıyor...immo yeniden kodlanması gerek...
bakıyor olacak gibi değil...istanbula bir beyin tamircisine gidiyor...500 liraya orada beyni düzeltiyor...ve araba çalışıyor...

buyur...ilk aracı...elinde patlıyor..700 lira cebinden çıkıyor...
diğer taraftan bu müşteri aracı değil...eğer müşteri aracı olsa...durumu nasıl açıklayacan...daha kötüsü düştüğün duruma bak...

bu iş windows yüklemey benzemiyor...
bazen peş peşe 2-3 defa windows yüklediğim oluyor ya driver de sorun çıkıyor ya sistemde ya bilmem neyde...

dışarıdan göründüğü gibi basit değil...işin zorlukları var...riskleri var...

biz de dahi orijinal cihaz kullandığımız halde...yazarken hata verebiliyor...tamam kurtarma modu var ama bazen kurtarmayabiliyor...
cihaz üreticisi sorumluluğu almıyor...risk senin sorumluluk senin diyor...

işte bizim garanti verdiğim yada verebileceğimiz tek nokta burası...aracı çalışır halde teslim etmek...

merak eden varsa...gelsin dükkana ben anlatırım gösteririm...ne nedir ne değildir...


 
7874 Mesaj
23 Ocak 2012; 20:31:58 


şimdiye kadar insanlar " chip tuning yaptırmak istesem sorun çıkar mı?, başım ağrır mı" diye sorduğunda,

merak etmeyin hiç sorun çıkmaz, çıksada eski yazılıma döneriz, paranız iade olur mealinde cevaplar alıyordu.

beyin sökülecek mi?, sökülmeyecek, o eskidendi deniyordu.

turbo bozulur mu? bozulmaz deniyordu.

o zaman da insanlar haklı olarak madem hiç risk yok, madem yarım saatte yapılıyor, o zaman neyin nesi bu 500-600 liralar diye sorguladı haliyle.

Şimdi diyorsunuz ki turbo bozulsa, enjektörler bozulsa, beyin yansa, piston erise nasıl başa çıkacağız?

insanlar o soruları sorarken tek endişeleri maddi değildi ki, çoğunluk aracı tekrar düzelticem diye telef olur muyum, işimden gücümden olur muyum, yolda kalır mıyım, aracımın orası burası sökülür mü diye soruyorlardı...





498 Mesaj
23 Ocak 2012; 21:07:20 

quote:

Orijinalden alıntı: 19can84


şimdiye kadar insanlar " chip tuning yaptırmak istesem sorun çıkar mı?, başım ağrır mı" diye sorduğunda,

merak etmeyin hiç sorun çıkmaz, çıksada eski yazılıma döneriz, paranız iade olur mealinde cevaplar alıyordu.

beyin sökülecek mi?, sökülmeyecek, o eskidendi deniyordu.

turbo bozulur mu? bozulmaz deniyordu.

o zaman da insanlar haklı olarak madem hiç risk yok, madem yarım saatte yapılıyor, o zaman neyin nesi bu 500-600 liralar diye sorguladı haliyle.

Şimdi diyorsunuz ki turbo bozulsa, enjektörler bozulsa, beyin yansa, piston erise nasıl başa çıkacağız?

insanlar o soruları sorarken tek endişeleri maddi değildi ki, çoğunluk aracı tekrar düzelticem diye telef olur muyum, işimden gücümden olur muyum, yolda kalır mıyım, aracımın orası burası sökülür mü diye soruyorlardı...





Çok yerinde bir soru olmuş...


_____________________________

Hyundai İ30 1.6 Crdi Ateş Kırmızı 150 Hp


2218 Mesaj
23 Ocak 2012; 21:55:11 

Emeğin sonuna kadar sömürüldüğü bir ülkede yaşıyoruz, haliyle esnafın sorunları bilsek dahi cebimizden çıkacak olan paranın hesabını sormak elbette hakkımız, bu işin ticaret yapmış olmakla ilgisi yok, kaldı ki 31 yaşında bir mühendisim, mesleğimde 10 yıllık tecrübem ve ticari girişimlerim var.

Tüketici kendi iyiliği için rekabeti desteklemek durumundadır, minimum paraya maksimum faydayı nerede görüyorsa tercihi de o yönde olacaktır. Sizin kullandıgınız cihazlar için aylık 500 lira ödediğiniz teknik desteğin hesabını tüketici yapamaz, siz anlatırsınız ama ücret ödemediğini iddia ettiğiniz meslektaşınızdan farklı oldugunuzun kanıtı olamaz.

Ben otomobil sektöründen kazık yiye yiye kendi atölyemi açabilecek kadar ekipman sahibi oldum. Verilen hiçbir taahhüdün yerine getirildiğini görmedim, getirilse de hatasını baştan kabullenen olmadı, her defasında yasal prosedürlerin işlemesi gerekti. Sözle verilmiş garantinin benim için bir geçerliliği yok, otomobilime chip tuning yaptırıp 750-1000 tl arası parayı bu yazılımı kodlayan yerine yükleyen adama vereceksem, bana yazılı taahhüd vermek, işlem öncesi ve sonrası kontrollerimi yapmak zorunda.



_____________________________

TZM - TVP Çeviri Ekibi Youtube kanalı:
http://www.youtube.com/user/RBELingTeamTR?feature=mhee
Video içeriklerini Türkçe altyazılı izleyebilmek için, video'nun sağ alt köşesinde yer alan ''cc'' butonunu kullanabilirsiniz.


461 Mesaj
23 Ocak 2012; 22:00:12 

- şimdiye kadar insanlar " chip tuning yaptırmak istesem sorun çıkar mı?, başım ağrır mı" diye sorduğunda, merak etmeyin hiç sorun çıkmaz, çıksada eski yazılıma döneriz, paranız iade olur mealinde cevaplar alıyordu.

sorun çıkmaz ...bu o arkadaşı bağlayan yada ilgilendiren bir soru yada cevap...
herkes işini düzgün mü yapıyor...kopya kaçak çalışan adına bunu demem mümkün değil...


- beyin sökülecek mi?, sökülmeyecek, o eskidendi deniyordu.

bunu diyen de yanlış bilgi vermiş.
günümüzde artık yavaş yavaş tekrar beyin sökmek gerekebiliyor...edc17 beyinlerde anti-tuning koruması var...bu beyinde bir çok araçta kullanılıyor.
sanırım 2-3 sene sonra belki araçların %90 edc17 beyin kullanacak ve bu beyinler de kırılmadığı sürece....sökmek gerekecek...



- turbo bozulur mu? bozulmaz deniyordu.

turbo bozulma nedeni... ya turboya aşırı yüklenilmiş...yada turboda potansiyel sorun var
şöyleki...yağ kaçıran bir turbo her zaman potansiyel mil kırma adayı...
yada turboya pek dikkat edilmemiş..bu da yağ bakımından , kontak açma kapamadan vs. geçiyor.
bunlar göz önünde bulundurulmazsa...elbetteki turbo yazılım yapanın elinde kalır...
baştan olası arızaları sorunları tespit ederek risk en aza indirilir..yada müşteriye durum izah edilir...



- o zaman da insanlar haklı olarak madem hiç risk yok, madem yarım saatte yapılıyor, o zaman neyin nesi bu 500-600 liralar diye sorguladı haliyle.

yukarıda açıkladım...bir dükkanın tek kişi çalışması şartıyla maaliyeti...2 bin lira...civarında buna bir de cihazların yıllık maliyeti eklenirse 3 bin lirayı buluyor...
ben kendi adıma konuşuyorum. beyin bozulduğunda onun sorumluluğu bana ait...

diğer arızalar benim sorumluluğumda değil...çünkü bir araçta olabilecek tek ve en büyük sorun turbodur...özellikle eski araçlarda...biz bunu öngörebilirsek...zaten müşteriyi uyarıyorum...ya git sıfır turbo al..yada yaparsam ben sorumluluk almam veya turboya fazla yüklenmeyiz daha düşük güce razı olursun...öten bir turbo benden uzak dursun...

ayrıca risk yok...demek imkansız....kullandığımız cihazlar orijinal de olsa...okuma yazma esnasında...sorunlar çıkabilir...bir çok kişinin başına gelmiştir...işte o zaman beyin uçarsa...risk kimin ???? tabiki bizim...


- Şimdi diyorsunuz ki turbo bozulsa, enjektörler bozulsa, beyin yansa, piston erise nasıl başa çıkacağız?

turbo ya azami dikkat ederim...fazla artırmam...öten turbodan uzak dururum..özellikle belli araçlar varki...bunlarda turbo zaten uzun ömürlü değil..baştan uyarımı yaparım...
enjektör bozmaz...bozulmaz...duman attırmam...enjektörü bozan en önemli faktör yakıtın kalitesidir...
piston erimesi...işeyen enjektörden kaynaklanır...başka bir nedeni yok...enjektörü ne kadar açarsan aç..sadece dumana neden olur...ama enjektör işemez...işiyorsa...enjektör memeleri bozuktur...(* işeme = püskürtmeyen ve kesintisiz yakıt veren enjektör memeleri genişlemiş ayarsız bozuk enjektörlerin fazla yakıt vermesine denir )

beyin hatalı bağlantıda yüksek voltta yanabilir kilitlenebilir...işte bu bizim sorumluluğumuzda...bundan müşteriyi sorumlu tutamayız...sorumlu biziz...


- insanlar o soruları sorarken tek endişeleri maddi değildi ki, çoğunluk aracı tekrar düzelticem diye telef olur muyum, işimden gücümden olur muyum, yolda kalır mıyım, aracımın orası burası sökülür mü diye soruyorlardı...

kopya kaçak yapan yerlerden ucuza iş yapan yerlerden uzak duracaksınız...200 liraya yazılım yapıp da bir daha telefonunu açmayan yerlere gitmeyeceksiniz...

50-100 liraya pazarlık etmeyeceksiniz...

50-100 liraya neden yapmıyorlar diye sormayacaksınız...

işin içine girince...500 liraya bu iş yapılmaz diyeceğinize adım gibi eminim...hele hele ...bir kaç beyin bozunca...o zaman anlarsınız...




461 Mesaj
23 Ocak 2012; 22:09:03 

quote:

Orijinalden alıntı: Details

Sizin kullandıgınız cihazlar için aylık 500 lira ödediğiniz teknik desteğin hesabını tüketici yapamaz, siz anlatırsınız ama ücret ödemediğini iddia ettiğiniz meslektaşınızdan farklı oldugunuzun kanıtı olamaz.

Sözle verilmiş garantinin benim için bir geçerliliği yok, otomobilime chip tuning yaptırıp 750-1000 tl arası parayı bu yazılımı kodlayan yerine yükleyen adama vereceksem, bana yazılı taahhüd vermek, işlem öncesi ve sonrası kontrollerimi yapmak zorunda.



bir çok insan kopya kaçak cihazlarla iş yapıyor...onlarla benim bir farkım olmayacaksa...ben neden original cihaz alıyorum kullanıyorum... ??

hazır dosya kullanmıyorum kopya dosya kullanmıyorum...müşteri odaklı çalışıyorum müşteri şikayeti isteği beklentisi neyse...onu karşılamaya çalışıyorum yerine getirmeye çalışıyorum...

bugüne kadar 2 kişi yazılı taahhüt istedi...
biri mercedes cdi..almanyadan geldi...km'si 200 binin üzerindeydi...
bir taneside ankarada C plakalı servis aracı...o da 200 bin civarındaydı...
Allaha çok şükür...ikisininde taahhüt süresi biteli 1.5 sene oldu...

bana bu sektörde olupta....1 araca 1 yıl boyunca yazılı taahhüt veren bir kişiyi daha gösterebilirmisiniz ????????

şuan asla ve asla vermem....neden mi ?? aracın yağ pompası bozulsa....motor yağlaması azalsa veya kesilse....sonrada....krank egzantrik turbo piston vs...bunlar bozulsa...kısaca motoru kucağına alsa...ben ne yapacağım ?????



herhalde yağ pompasının bozulmasınıda yazılıma bağlayacak değilsiniz....



2284 Mesaj
23 Ocak 2012; 22:16:26 

Benim anlamadığım bir şey var, deve güdülemiyorsa bu diyardan gitmemek niye?
Kendi iş alanımda girebileceğim sürüyle konu varken ilk iş olarak kar/zarar hesabı yapıyorum ve duruma göre vazgeçiyorum. Bu durum sizin meslek için geçerli değil mi, zoraki mi yazılım işi yapıyorsunuz onu anlayamadım.
Eleştirim yanlış anlaşılmasın, işin ticari boyutu gayet ortada hesaplar belli yapılması gereken ciro belli. Ama arz-talep dengesi diye de bir olgu var. Eğer sizin arz ettiğiniz rakam yeterince talep görmüyorsa yapacağınız ilk hamle ya malın niteliğini arttırmak ya da fiyatını düşürmektir, değil mi? Göremediğim bir nokta varsa beni aydınlatırsanız gerçekten sevinirim.


_____________________________

2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!


461 Mesaj
23 Ocak 2012; 22:44:35 

quote:

Orijinalden alıntı: RqJnr

Benim anlamadığım bir şey var, deve güdülemiyorsa bu diyardan gitmemek niye?
Kendi iş alanımda girebileceğim sürüyle konu varken ilk iş olarak kar/zarar hesabı yapıyorum ve duruma göre vazgeçiyorum. Bu durum sizin meslek için geçerli değil mi, zoraki mi yazılım işi yapıyorsunuz onu anlayamadım.
Eleştirim yanlış anlaşılmasın, işin ticari boyutu gayet ortada hesaplar belli yapılması gereken ciro belli. Ama arz-talep dengesi diye de bir olgu var. Eğer sizin arz ettiğiniz rakam yeterince talep görmüyorsa yapacağınız ilk hamle ya malın niteliğini arttırmak ya da fiyatını düşürmektir, değil mi? Göremediğim bir nokta varsa beni aydınlatırsanız gerçekten sevinirim.

deveyi güdemiyorum diyen varsa...dediğiniz gibi bu diyardan göçebilir...

benim öyle bir sorunum yok...çok şükür...elbette kurtarsa amenna....ama kurtarmadıktan sonra iş yapamam...
yeri geldi çok düşük fiyatlara iş yaptık...kah tanıtım adı altında kah reklam promosyon adı altında...para kazandırdımı ? hayır...
hatta ücretsiz bir çok kere dosya yaptım...eşe dosta tanıdığa...reklamını yaparım...sana müşteri getiririm...sonuç ?? sıfır...yaptığımızla kaldık...
zorla mı yaptım ? hayır...istedim yaptım...para almadım...battım mı ? zarar mı ettim ...hayır...ama getirisi yoksa...para kazanmayacaksam...yapmanın da alemi yok...

insanlar daha ucuza yazılım yaptırsın diye de ...kimse 100 liraya dosya satmaz...

siz hiç vatandaş ucuza yemek yesin diye çok ucuza yemek satan yer gördünüz mü ?? yada orada yemek yermisiniz ???
eminim içinizden binbir türlü düşünceler geçerek oradan uzaklaşırsınız...
yada bir triko da konfeksiyon da...insanlar ucuza giyinsin diye satış yapan yer gördünüz mü ?
10 liralık bir ilaç...neden 50-60 liraya satılıyor ?? neden ucuz fiyattan satmıyorlar ???
sanki tommy hilfiger yada lacoste...özel bir yünden yada iplikten mi üretiliyor da kazakları 300-500 lira....



isteyen daha düşük yada daha yüksek fiyatla çalışan yerleri tercih edebilir...

falanca usta...850 liraya yazılım satıyor....revo technik 1000 liraya satıyor...evotech 1000 liraya satıyor...abt chip tuning...1450 euro + %18 kdv...ac-schnitzer 2500 euro....yine istanbulda...700 lira fiyat çekip 400 liraya iş yapan arkadaşlar var...yada 800 lira dan bir kuruş aşağı inmeyen arkadaşlar var...izmirde 1200 liradan fiyat verip 800 liraya ok diyen...hatta paraya sıkıştığı zaman 400 liraya kadar düşen arkadaş var...
kopya çalışan biri...abi dosyası varsa 300 lira yoksa 600 lira ...şeklinde teklif sunabiliyor...




velhasıl uzaktan davulun sesi hoş gelir...işin içine girince hiç de hoş olmadığını görürsünüz...



bende sektöre ilk girdiğimde öyleydi....tıpkı windows yükleme gibi....next next next...al sana windows...oysa windowsun bir çok arka plan ayarları var...ayrıca her yükleme başarı ile sonuçlanmıyor...bazen 2-3 defa windows yüklediğim oldu...

bu chip tuning işi de böyle...



2218 Mesaj
23 Ocak 2012; 23:00:33 


quote:

Orijinalden alıntı: cemal arslan
bir çok insan kopya kaçak cihazlarla iş yapıyor...onlarla benim bir farkım olmayacaksa...ben neden original cihaz alıyorum kullanıyorum... ??
hazır dosya kullanmıyorum kopya dosya kullanmıyorum...müşteri odaklı çalışıyorum müşteri şikayeti isteği beklentisi neyse...onu karşılamaya çalışıyorum yerine getirmeye çalışıyorum...
bugüne kadar 2 kişi yazılı taahhüt istedi...
biri mercedes cdi..almanyadan geldi...km'si 200 binin üzerindeydi...
bir taneside ankarada C plakalı servis aracı...o da 200 bin civarındaydı...
Allaha çok şükür...ikisininde taahhüt süresi biteli 1.5 sene oldu...
bana bu sektörde olupta....1 araca 1 yıl boyunca yazılı taahhüt veren bir kişiyi daha gösterebilirmisiniz ????????
şuan asla ve asla vermem....neden mi ?? aracın yağ pompası bozulsa....motor yağlaması azalsa veya kesilse....sonrada....krank egzantrik turbo piston vs...bunlar bozulsa...kısaca motoru kucağına alsa...ben ne yapacağım ?????
herhalde yağ pompasının bozulmasınıda yazılıma bağlayacak değilsiniz....


Öncelikle üzerinize alınmayın, zaten merak ettiğim için soruyorum, kimse bana yazılı taahhüd sözü vermedi, ya da ben kimsenin ofisine / iş yerine gidip bana yazılı belge ver ve aracıma yazılım uygula demedim.
Kopya cihaz ve orjinal cihaz konusuna takıldım dostum, orjinal cihaz derken yetkili servislerde bulunan fabrikasyon obd/diagnostik ve yazılım ürünleri lisanslı olarak satılıyor mu, satılmıyorsa nasıl orjinal ve korsan cihaz ayırımı yapıyorsunuz? Sorumu art niyetle sormuyorum gerçekten merak ettiğim için soruyorum, sonuçta ben de kendi aracımın servis menüsüne ulaşabilmek için basit bir kablo ve yazılımı ebay'den satın almıştım.
Bu işi mesleki olarak icra edenlere kızgınlığım şu yüzden; tüm sorumluluk tüketiciye atılıyor, yazılım yükleyecek kişi ya da firmaların büyük bir kısmında olası problemleri farkedebilecek teknik bilgi ve ekipman yok, bu işi yapan kişi ve firmaların büyük bir kısmında dyno verisi sunabilecek teknik ekipman yok.
Para kazanmanın kolay olmadıgını elbette biliyoruz ve gözümüz verdiğimiz parada değil, teknik yeterliliği olmayan, sorumluluk alamayan insanlar bu işleri yapmasın.



_____________________________

TZM - TVP Çeviri Ekibi Youtube kanalı:
http://www.youtube.com/user/RBELingTeamTR?feature=mhee
Video içeriklerini Türkçe altyazılı izleyebilmek için, video'nun sağ alt köşesinde yer alan ''cc'' butonunu kullanabilirsiniz.


461 Mesaj
23 Ocak 2012; 23:12:06 

quote:

Orijinalden alıntı: Details
Öncelikle üzerinize alınmayın, zaten merak ettiğim için soruyorum, kimse bana yazılı taahhüd sözü vermedi, ya da ben kimsenin ofisine / iş yerine gidip bana yazılı belge ver ve aracıma yazılım uygula demedim.
Kopya cihaz ve orjinal cihaz konusuna takıldım dostum, orjinal cihaz derken yetkili servislerde bulunan fabrikasyon obd/diagnostik ve yazılım ürünleri lisanslı olarak satılıyor mu, satılmıyorsa nasıl orjinal ve korsan cihaz ayırımı yapıyorsunuz? Sorumu art niyetle sormuyorum gerçekten merak ettiğim için soruyorum, sonuçta ben de kendi aracımın servis menüsüne ulaşabilmek için basit bir kablo ve yazılımı ebay'den satın almıştım.
Bu işi mesleki olarak icra edenlere kızgınlığım şu yüzden; tüm sorumluluk tüketiciye atılıyor, yazılım yükleyecek kişi ya da firmaların büyük bir kısmında olası problemleri farkedebilecek teknik bilgi ve ekipman yok, bu işi yapan kişi ve firmaların büyük bir kısmında dyno verisi sunabilecek teknik ekipman yok.
Para kazanmanın kolay olmadıgını elbette biliyoruz ve gözümüz verdiğimiz parada değil, teknik yeterliliği olmayan, sorumluluk alamayan insanlar bu işleri yapmasın.

üzerime alınmıyorum :)
karşılıklı sohbet ediyoruz fikir alışverişinde bulunuyoruz...

orijinal cihaz...uzakdoğu sitelerinde satılmayan...
alientech
cmd
byteshooter
piassini
galetto
dimsport
genius
evc bdm
mpps

markalar ...cihazlar...
aklına gelenler bunlar...bunlar orijinal markalar...orijinal cihazlar...fiyatları belli...uzakdoğu sitelerinde bunların bazılarının kopyaları var...fiyatlarıda çok çok düşük...


dyno verisi...malesef adam gibi ölçen yer olsa...her aracı elbette dynoya çıkartırım...

dediğiniz gibi...."yazılım yükleyecek kişi ya da firmaların büyük bir kısmında olası problemleri farkedebilecek teknik bilgi ve ekipman yok,"

işte bu iyi ve kötüyü...dolayısıyla...ucuzu ve pahalıyı ayırıyor...ama birçok kişi sapla samanı karıştırıyor....

ve yine dediğiniz gibi...." teknik yeterliliği olmayan, sorumluluk alamayan insanlar bu işleri yapmasın."

çünkü bizide aynı kefeye koyuyorlar...



3318 Mesaj
23 Ocak 2012; 23:39:49 

Cemal Arslan arkadaşımızın yazdıklarını baştan sona okudum ve kendisi gibi serbest meslek erbabı olarak dediklerine aynen katılıyorum. Şahsen aracıma yazılım attıracak olsam 50-100 liranın hesabını yapmam. Özellikle otomobil sektöründe bu küçük pazarlıkların getirdiklerinden çok götürdüklerinin olduğuna inanırım.
Bu arada sormak istediğim bir şey var, turbosu arıazalanmaya yüz tutmuş dizel araçlardaki belirtiler nelerdir? Rolantide egzozdan az miktarda siyah duman çıkması normal midir?
Kendi aracımda ara hızlanmalarda turbo ıslığı pek duyulmuyor , ancak sadece 3. vitesdeki hızlanmalarda turbo sesini duyuyorum buna bir anlam veremedim.


_____________________________

Flickr galerim


3506 Mesaj
23 Ocak 2012; 23:49:49 

quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Cemal Arslan arkadaşımızın yazdıklarını baştan sona okudum ve kendisi gibi serbest meslek erbabı olarak dediklerine aynen katılıyorum. Şahsen aracıma yazılım attıracak olsam 50-100 liranın hesabını yapmam. Özellikle otomobil sektöründe bu küçük pazarlıkların getirdiklerinden çok götürdüklerinin olduğuna inanırım.
Bu arada sormak istediğim bir şey var, turbosu arıazalanmaya yüz tutmuş dizel araçlardaki belirtiler nelerdir? Rolantide egzozdan az miktarda siyah duman çıkması normal midir?
Kendi aracımda ara hızlanmalarda turbo ıslığı pek duyulmuyor , ancak sadece 3. vitesdeki hızlanmalarda turbo sesini duyuyorum buna bir anlam veremedim.

düşük viteslerde turbo tepe(peak) basıncını vermez genelde;özellikle 1de; bu yüzdendir ki turbo hortumu patlama-çıkmalarının büyük çoğunluğu üst viteslerde olur...
turbodan başlayarak ,bağlantı yerlerinde yağlanma,motor yağında eksilme,üst devirlerde güç kayıpları v.s. varsa şüphelenmek gerek.. az miktar duman anlık olarak görülebilir..


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


3318 Mesaj
24 Ocak 2012; 0:05:08 

Cevap için teşekkürler.


_____________________________

Flickr galerim


2509 Mesaj
24 Ocak 2012; 0:28:10 

quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Cemal Arslan arkadaşımızın yazdıklarını baştan sona okudum ve kendisi gibi serbest meslek erbabı olarak dediklerine aynen katılıyorum. Şahsen aracıma yazılım attıracak olsam 50-100 liranın hesabını yapmam. Özellikle otomobil sektöründe bu küçük pazarlıkların getirdiklerinden çok götürdüklerinin olduğuna inanırım.
Bu arada sormak istediğim bir şey var, turbosu arıazalanmaya yüz tutmuş dizel araçlardaki belirtiler nelerdir? Rolantide egzozdan az miktarda siyah duman çıkması normal midir?
Kendi aracımda ara hızlanmalarda turbo ıslığı pek duyulmuyor , ancak sadece 3. vitesdeki hızlanmalarda turbo sesini duyuyorum buna bir anlam veremedim.

Ben de birşey sormak istiyorum. Ben mesela her viteste turbo sesini duyuyorum. Devir arttıkca ses artıyor. Devir düşünce tekrar ses kesiliyor. 5. viteste 100 le giderken turbo sesini duyabiliyorum içerden sürekli olarak. Araç 2001 bora tdi 156 bin kilometrede.


_____________________________

2009 Mondeo 1.6 Titanium


3318 Mesaj
24 Ocak 2012; 0:51:02 

Daha bilgili arkadaşlar elbet vardır ama, turbonun pallerinde eğrilik yada kopma olmuş olabilir gibi.


_____________________________

Flickr galerim


2509 Mesaj
24 Ocak 2012; 8:11:00 

quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Daha bilgili arkadaşlar elbet vardır ama, turbonun pallerinde eğrilik yada kopma olmuş olabilir gibi.

İnternette araştırdım biraz. Normal diyenlerde var büyük bir arızanın başlangıcı diyenlerde. Bu durum sizinkinde yok mu? Yani normal değil mi?


_____________________________

2009 Mondeo 1.6 Titanium


461 Mesaj
24 Ocak 2012; 10:39:40 

quote:

Orijinalden alıntı: çekomastik

Cemal Arslan arkadaşımızın yazdıklarını baştan sona okudum ve kendisi gibi serbest meslek erbabı olarak dediklerine aynen katılıyorum. Şahsen aracıma yazılım attıracak olsam 50-100 liranın hesabını yapmam. Özellikle otomobil sektöründe bu küçük pazarlıkların getirdiklerinden çok götürdüklerinin olduğuna inanırım.
Bu arada sormak istediğim bir şey var, turbosu arıazalanmaya yüz tutmuş dizel araçlardaki belirtiler nelerdir? Rolantide egzozdan az miktarda siyah duman çıkması normal midir?
Kendi aracımda ara hızlanmalarda turbo ıslığı pek duyulmuyor , ancak sadece 3. vitesdeki hızlanmalarda turbo sesini duyuyorum buna bir anlam veremedim.



turboda arızanın en büyük belirtisi...ıslık sesi...

siyah duman enjektörden kurumlamadan pompadan vs.olabilir...
carbon clean yaptırın geçmesi lazım...geçmezse enjektörü söktürüp temizletin...50x 4 =200 lira verirsiniz...

alt devirde yada düşük viteste turbo sesi duyulmayabilir ama yüke bindiğinde duyulabilir...belli bir devir de sesi kesebilir....

yağ bakımını geçiktirmeyin en fazla 10 bin km
aracı çalıştırınca hemen gaz vermeyin turbo yağlansın...kapatmadan önce biraz bekleyin...


quote:

Orijinalden alıntı: cesmuru

Ben de birşey sormak istiyorum. Ben mesela her viteste turbo sesini duyuyorum. Devir arttıkca ses artıyor. Devir düşünce tekrar ses kesiliyor. 5. viteste 100 le giderken turbo sesini duyabiliyorum içerden sürekli olarak. Araç 2001 bora tdi 156 bin kilometrede.


turbo sesimi hava doldurma sesimi ??? bariz ıslık sesi varsa turbo mili boşluk yapmış...sıfır turbo almanızda fayda var
bu araçlarda turbonun fabrika ömrü 120 bin km ancak iyi bakılırsa 300 bin km gidebiliri...


2509 Mesaj
24 Ocak 2012; 18:59:20 

quote:

Orijinalden alıntı: cemal arslan




turbo sesimi hava doldurma sesimi ??? bariz ıslık sesi varsa turbo mili boşluk yapmış...sıfır turbo almanızda fayda var
bu araçlarda turbonun fabrika ömrü 120 bin km ancak iyi bakılırsa 300 bin km gidebiliri...

Bilemiyorum ki ıslık sesi gibi aslında ama Video çekicem yakın zamanda sırf bu ses yüzünden. Sizin görüşleriniz önemli benim için. Sağol tekrar teşekkür ederim.


_____________________________

2009 Mondeo 1.6 Titanium


 
3 Mesaj
27 Ocak 2012; 21:15:20 

orijinal cihaz...uzakdoğu sitelerinde satılmayan...
alientech
cmd
byteshooter
piassini
galetto
dimsport
genius
evc bdm
mpps

markalar ...cihazlar...
aklına gelenler bunlar...bunlar orijinal markalar...orijinal cihazlar...fiyatları belli...uzakdoğu sitelerinde bunların bazılarının kopyaları var...fiyatlarıda çok çok düşük...


dyno verisi...malesef adam gibi ölçen yer olsa...her aracı elbette dynoya çıkartırım...

dediğiniz gibi...."yazılım yükleyecek kişi ya da firmaların büyük bir kısmında olası problemleri farkedebilecek teknik bilgi ve ekipman yok,"

işte bu iyi ve kötüyü...dolayısıyla...ucuzu ve pahalıyı ayırıyor...ama birçok kişi sapla samanı karıştırıyor....

ve yine dediğiniz gibi...." teknik yeterliliği olmayan, sorumluluk alamayan insanlar bu işleri yapmasın."

çünkü bizide aynı kefeye koyuyorlar...

sayın Arslan arkadaşımızın bu sözlerine katılıyorum.

orjinal cihaz kullanmak,firma veya şahısların konunun ciddiyetine hakim olduğunun göstergesidir.Nitekim OBD soketi üzerinden dahi, dosya yazarken veya okurken ECU ye (Elektronik kontrol ünitesi-Beyin) voltaj verilerek işlem gerçekleşmektedir.İyi bir ara bağlantı cihazı voltaj değerlerinde sorun çıkarmaz,dolayısıyla ECU ya zarar gelme olasılığı yoktur.Yanı sıra kaliteli cihazlar hazırlanan dosyayı yazarken otomatik olarak CHEKSUM yaparlar.Yani araca ait orjinal dosya okunduktan sonra,baz alınarak hazırlanan mod lu haritanın yazım sırası ve değer hesaplamalarını araçta bulunan ECU cinsine,algoritmalarına uygun olarak doğru bir düzende yazarlar.Böylelikle araç çalıştığında herhangi bir süprizle karşılaşmazsınız.
Gerek kalitesi ve başarısı bilinen şahıslardan,gerek firmalardan harita alarak bunları yükleyen,gerekse kendi haritalarını hazırlayan remapper arkadaşlar zaten son derece bilinçlidir ve eminim ki orjinal lisanslı,ar-ge si olan cihazlar kullanıyorlardır.

Dyno konusundada katılıyorum.Dyno teraziden farksızdır.neredeyse her araçtan sonra kalibre edilmesi gereklidir.kullanımından çok bakımı gerçekten yüktür.(2004 te bakımsızlıktan hurdaya çıkardık bizimkini).Ben 20 yıl önce kurdurup,yağlamaktan başka hiçbir bakım yapılmamış ve hala ölçüyoruz diyen dynolar,dyno sahipleri biliyorum.Malesef benim bildiğim istanbulda doğru ölçüm yapacak kalibresi tam bir dynometre yoktur.
1 kaç ay kadar önce Bence gururumuz olan mühendislerimizden serp dyno sahibi mühendis *****bey ile görüştüm.sohbetimizde en büyük sıkıntılarından birinin kalibre için kimsenin çağırmaması olduğunu,kendileri aradığında da gerek yok iyi ölçüyor gibi sözler ile kalibreye çağırmadıklarını söyledi.Mesele budur nedense bir tuning firmasında dyno var ise tuningide o yaptıysa alınan rapora güvenilmez.e biraz hak veriyorum sonuçta dynodan + veya - istediğimiz sonucu çıkarmamız mümkün.dyno yoksa neden yok olur.
oysaki en dyno insanın kendisidir.Nedenmi aracını en iyi sen tanırsın.Her zaman gittiğin yollarda,çıktığın rampalarda aracının tepkilerini bilirsin.Yazılım uygulaması sonrası farkları bariz bir şekilde farkedersin.Zaten farkedemezsen (dizel ve benzinli turbo araçlar için söylüyorum) hazırlanan haritada bir sorun var demektir.
dyno çıktısında bir bakmışsın +20 hp 40 nm tork güç artmış ama eve giderken 3 ncü viteste motoru bağırtarak çıktığın rampayı hala aynı şekilde çıkıyorsunuz.Olsun raporda +20 hp 40 tork var demezsiniz herhalde :)

saygılarımla




_____________________________

ar-son car software
www.ar-son.com
0 532 232 61 22
Mustafa Ar


461 Mesaj
27 Ocak 2012; 23:12:08 

quote:

Orijinalden alıntı: ar-son car software

sayın Arslan arkadaşımızın bu sözlerine katılıyorum.

orjinal cihaz kullanmak,firma veya şahısların konunun ciddiyetine hakim olduğunun göstergesidir.Nitekim OBD soketi üzerinden dahi, dosya yazarken veya okurken ECU ye (Elektronik kontrol ünitesi-Beyin) voltaj verilerek işlem gerçekleşmektedir.İyi bir ara bağlantı cihazı voltaj değerlerinde sorun çıkarmaz,dolayısıyla ECU ya zarar gelme olasılığı yoktur.Yanı sıra kaliteli cihazlar hazırlanan dosyayı yazarken otomatik olarak CHEKSUM yaparlar.Yani araca ait orjinal dosya okunduktan sonra,baz alınarak hazırlanan mod lu haritanın yazım sırası ve değer hesaplamalarını araçta bulunan ECU cinsine,algoritmalarına uygun olarak doğru bir düzende yazarlar.Böylelikle araç çalıştığında herhangi bir süprizle karşılaşmazsınız.
Gerek kalitesi ve başarısı bilinen şahıslardan,gerek firmalardan harita alarak bunları yükleyen,gerekse kendi haritalarını hazırlayan remapper arkadaşlar zaten son derece bilinçlidir ve eminim ki orjinal lisanslı,ar-ge si olan cihazlar kullanıyorlardır.

Dyno konusundada katılıyorum.Dyno teraziden farksızdır.neredeyse her araçtan sonra kalibre edilmesi gereklidir.kullanımından çok bakımı gerçekten yüktür.(2004 te bakımsızlıktan hurdaya çıkardık bizimkini).Ben 20 yıl önce kurdurup,yağlamaktan başka hiçbir bakım yapılmamış ve hala ölçüyoruz diyen dynolar,dyno sahipleri biliyorum.Malesef benim bildiğim istanbulda doğru ölçüm yapacak kalibresi tam bir dynometre yoktur.
1 kaç ay kadar önce Bence gururumuz olan mühendislerimizden serp dyno sahibi mühendis *****bey ile görüştüm.sohbetimizde en büyük sıkıntılarından birinin kalibre için kimsenin çağırmaması olduğunu,kendileri aradığında da gerek yok iyi ölçüyor gibi sözler ile kalibreye çağırmadıklarını söyledi.Mesele budur nedense bir tuning firmasında dyno var ise tuningide o yaptıysa alınan rapora güvenilmez.e biraz hak veriyorum sonuçta dynodan + veya - istediğimiz sonucu çıkarmamız mümkün.dyno yoksa neden yok olur.
oysaki en dyno insanın kendisidir.Nedenmi aracını en iyi sen tanırsın.Her zaman gittiğin yollarda,çıktığın rampalarda aracının tepkilerini bilirsin.Yazılım uygulaması sonrası farkları bariz bir şekilde farkedersin.Zaten farkedemezsen (dizel ve benzinli turbo araçlar için söylüyorum) hazırlanan haritada bir sorun var demektir.
dyno çıktısında bir bakmışsın +20 hp 40 nm tork güç artmış ama eve giderken 3 ncü viteste motoru bağırtarak çıktığın rampayı hala aynı şekilde çıkıyorsunuz.Olsun raporda +20 hp 40 tork var demezsiniz herhalde :)

saygılarımla




herşeye katılıyorum...ancak bir nokta hariç...

"Zaten farkedemezsen (dizel ve benzinli turbo araçlar için söylüyorum) hazırlanan haritada bir sorun var demektir.
dyno çıktısında bir bakmışsın +20 hp 40 nm tork güç artmış ama eve giderken 3 ncü viteste motoru bağırtarak çıktığın rampayı hala aynı şekilde çıkıyorsunuz.Olsun raporda +20 hp 40 tork var demezsiniz herhalde :) "

1. fark edemezsen...elbette yazılımda sorun olabileceği gibi ...araçta da sorun olabilir...

2. dyno da 31 hp aldık...ancak müşteri..aracın kalkışında bir fark yok dedi...haklıydı bir fark yoktu...çünkü...K&N kutu içi filtre vardı...ve fazla hava geçirdiği için hava akışmetre hatalı değer veriyordu bu yüzden aracın 1-2 ci viteslerinde hiç bir fark yoktu...


bir dyno firmasını aradım...bana kalibre ettirmeyeceksen alma dedi.... :)
ancak kalibrelide olsa...aracı dynoda süren kişi istediği değeri çıkartabilir...bu da işin bir diğer yönü....

hatırlıyorumda....bir defasında stock 110hp aracı stock durumda 300 hp çıkardılar...müşteri ciddi ciddi vazgeçtim dedi...ikna edene kadar akla karayı seçtik...






 
3 Mesaj
28 Ocak 2012; 8:32:19 

Üstadım detaylara girildikçe onlarca konu,eksikler,fazlalıklar açığa çıkar elbette.Biz yazılım için gelen araçlarda o kadar sorun buluyorduk ki,ufak tefek çözümler için mekanik tamir takımları almaya başladık.13.000 olmuş yağ değişimi geçmiş,rutin bakımını yaptırmayan araç geliyor.Değişimi yapan servis demiş ki bu yağ 20.000 gider.(2011 model linea) Böyle bir şey yok.Böyle bir yağda yok.
Araç geliyor enjektörler yerine kaynamış bakımsızlıktan.vsvsvsvsvs...yazılım uygulamadan önce artık neredeyse motora chek-up yapar olduk.Ha çok şükür başımıza birşey gelmedi ama gelenleri duyduk.Bu sene başı tamamen mekanik bakım onarımıda ekledik işlerimize.İnanın temeli bu...Doğru bakım.
Daha önce bir yazınızda okumuştum,araca birşey olduğunda yazılımı kaynak gösteriyorlarmış veya bunun gibi bir sözünüz vardı.Evet bir uygulama yaptık,araç sahibi 2 saat sonra aradı klimam soğutmuyor diye,bize gelmeden önce soğutuyormuş....Efendim uygulama sonrası sinyalim yanmıyor diye arayan oldu.Elbette bunların yazılımla ilgisi yok.Ama insanlar yazılım sonrası araçları daha dinliyor,izliyor,araçlarına daha dikkat ediyorlar.Böylelikle zaten var olan sorunları görüyorlar.
Vehasıl zor bir iştir remapper lık.Her yönüyle hemde.


_____________________________

ar-son car software
www.ar-son.com
0 532 232 61 22
Mustafa Ar


 
10734 Mesaj
28 Ocak 2012; 10:50:17 

2008 model aracımı Cemal beye chipletmiştim. Aracı test edip sanayiye döndük. Kapıları kilitlemek için kumandaya bastım kilitlenmedi, Cemal beye dönüp yahu bunun kapısı kitlenmedi demiştim. Cemal bey abi arka sürgü kapın tam kapanmamış dedi,eh kapı tam kapanmayınca kilit olmaz tabi...

Valla zor siz remappercilerin işi, araçtaki hoparlör patlasa siz yaptınız diyecekler.

Yazılımdan sonra insanlar araçlarını daha fazla dinliyorlar,dikkat ediyorlar. Mesela ben yazılım yaptırmadan önce hiç dikkat etmezdim araçlarıma, ama şu an haftada bir yağ çubuğunu çekiyor kontrol ediyorum, soğutma suyuna bakıyorum.

Bakıma gittim servis anlamadı, anlayacağınıda sanmam. Ancak aracın eksozu is bağlamış, siyah duman atıyormu dediler ne bileyim, dikkat etmedim dedim, bi kontrol edelim dediler, bilgisayara bağladılar, yazılıma baktılar, herşey normal, bişey yok dediler. Bak şimdi buda aklıma takıldı, şu eksozun islenmesi... Sahiden siyah dumanmı atıyor anlamadım. Cemal bey bi baksın, okey derse içim rahat eder. Cemal beye güveniyorum, doğrusu ne yaptığını iyi biliyor, sallama iş yapmıyor...

Bi ekomax yaptıracağım param yok, anlaşılan yaza kalıcak o iş... Aslında inanmıyordum bu olaya ama Cemal bey beni ikna etti, kafam yattı...

Cemal beeey, arabanın teybi bozulsun sana geleceğim, ona göreee... Bu arada benim deri direksiyonun derisi soyuldu, kesin Cemal beyden dolayı... Bi gideyimde benim direksiyonu hemen değiştirsin... Zor yaa, valla zor, insanlara bunu anlatmak çook zor....

Allah kolaylık vere...............




< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



2753 Mesaj
29 Ocak 2012; 1:41:03 

@set

deri direksiyonun derisi komedi olmuş arada şaka gibi olmuş ama aracın beyine müdahale ediliyorsa, kısa zamanda da elektronik aksamlarda bi sorun oluşursa tabiki enson müdahale edene gidilir sorulur, gayet normal


_____________________________

Bu adamlar için "birey" "insan" diye bir şey yoktur, sadece yönetilmesi ve sömürülmesi gereken "yığınlar" vardır. Ve siz bu düşüncedeki yaratıkların insanların iyiliğini amaçladığını zannediyorsanız, siz kendi kafanızın içinde bambaşka bir dünya kurmuşsunuz ve orada yaşıyorsunuz demektir.


 
10734 Mesaj
29 Ocak 2012; 3:52:55 

quote:

Orijinalden alıntı: cavador

@set

deri direksiyonun derisi komedi olmuş arada şaka gibi olmuş ama aracın beyine müdahale ediliyorsa, kısa zamanda da elektronik aksamlarda bi sorun oluşursa tabiki enson müdahale edene gidilir sorulur, gayet normal

Chip tuning sonucu aracın elektronik aksamlarda sorun olmaz. Yapılan harita hatalı olursa motorda problem olur,turboyu kucağına alırsın vs... Chiple elektronik aksamın alakası yok. Dokunulan yer farklı...

Ama ben deri direksiyonun soyulmasını Cemal beye bağlıyorum, yazılım atınca oldu, ben anlamam...