Şimdi Ara

Scirocco 1.4 TSI 122 HP mi 160 HP mi alınmalı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
62.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet beyler soru acik ikisinden birini onumuzdeki ay siparis etmeyi dusunuyorum aralarinda yaklasik 2000 euro fark var bu fark onemli degil fakat yakit vs olarak artilariyla eksileriyle degerlendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler .



  • Sanıyorum şu anda 122 hp olan versiyon DSG şanzımanla satılmıyor.
    Tüketim olarak ikisinin manuel versiyonları arasında çok az bir tüketim farkı var.
    Bu ikisi arasından 160 hp manuel versiyonu tercih ederdim.

    DSG`li alacaksanız zaten 160 hpliği almanız gerekiyor ki bu durumda 122 hp manuel versiyondan biraz daha az yakarsınız.
  • sagda solda dsg ile ilgili sorunlar duyup duruyorum o yuzden dsg isine bulasmayacagim manuel olarak dusunuyorum.
  • 220-225 km/h maksimum hız bana yeter, benim için görünüm ve yakıt önemli derseniz 122 HP.

    230-240 km/h gibi hızlara çıkıp, ara hızlanmaları süper bir araç isterseniz 160 HP.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31
    220-225 km/h maksimum hız bana yeter, benim için görünüm ve yakıt önemli derseniz 122 HP.

    230-240 km/h gibi hızlara çıkıp, ara hızlanmaları süper bir araç isterseniz 160 HP.

    peki ikisi arasinda yakit olarak cok fazla fark varmidir fabrika bilgilerine gore cok az bir fark var fakat gunluk kullanimda bu oranlarin tutmadigini biliyoruz az cok
  • Çok fazla olduğunu sanmıyorum ama yinede es geçilmeyecek kadar bir sarfiyat fazlalığı vardır 160'lıkta. Sonuçta 122'likten 38 beygir güçlü ve Kompresor'e sahip...(+0.5 ~ L/100 km)

    Ben 1.4 TSI 122 hp Passat kullanıyorum. Performansı gayet güzel, son hız 221 km/h görebildim en fazla... Yakıt şehir dışında 5.5 litrelere kadar düşüyor, şehir içinde ise 8-9 litre civarı(122 hp Scirocco daha az yakacaktır.)... Dediğim gibi Passat 122'lik Scirocco gibi seri olamaz tonaj farkından dolayı, zaten 1463 kilo Passat'a yetiyorsa 122 beygir Sciroccoya'da fazlasıyla yetecektir...

    Son olarak ''Performans'' derseniz 122 hp ''Çok performans'' derseniz 160 hp...
  • 122 HP secip aradaki fark yerine donanim eklemek ilerisi icinde performans tatmin etmezse chip atmak daha mi mantikli olur yani?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    122 HP secip aradaki fark yerine donanim eklemek ilerisi icinde performans tatmin etmezse chip atmak daha mi mantikli olur yani?

    Chiplettirip 160 Hp'ye yakın performanslar elde edebilirsiniz, ama ben hiç gerek duymadım. Performans gayet tatmin edici 2.0 TDI'a yakın bir performansı var. Turbosu bilinen turbolardan değil daha gelişmiş bir turbo teknolojisi var 122'liklerde... (Adını Unuttum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    Evet beyler soru acik ikisinden birini onumuzdeki ay siparis etmeyi dusunuyorum aralarinda yaklasik 2000 euro fark var bu fark onemli degil fakat yakit vs olarak artilariyla eksileriyle degerlendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler .


    Yakıt tüketimi açısından farkları yok. Hatta DSG li 160 HP daha düşük.
    Hızlanma ve ara hızlanma açısından 160 HP olanı daha iyi.
    Ben özellikle DSG li olanı, dolayısıyla 160 HP olanı tavsiye ederim.
    Karar verirken yardımcı olmak açısında 2 farklı bakış açısı:

    1-Scirocco nun görünüşünü çok seviyorum. GÖRÜNTÜSÜNÜN Sportif olması ve biraz hızlı ve esnek olması benim için HİÇ önemli değildir. Ben Scirocco ile keyifli keyifli gezerim. O zaman 122 HP.
    122 HP de DSG olsa iyi olurdu ama öyle seçenek yokmuş.

    2-Scirocco nun görünüşünü çok seviyorum. GÖRÜNTÜSÜNÜN Sportif olması ve biraz hızlı ve esnek olması benim için önemli :)
    + Kullanımı çok zevkli bir bir vites kutusu DSG var
    Scirocco nun görüntüsü çok sportif ve iddialı olmasına rağmen, örneğin C180, C200 Komp. 320D vb. 2.0 litre sınıfı araçların yanımdan geçip gitmesine veya benim aracım kadar gitmesine aldırış etmem, o kadar önemli değil (Makul olan da bu :) ). Bir yarış takıntım ve derdim yok. O zaman 160 HP.

    Sonuçta 122 veya 160 HP olanını yol tutuş ve hız olarak alt edebilecek birçok marka model, aile aracı görüntüsünde, araç var yollarda. Sadece performans bu iki model için bir kriter olmamalı.

    güle güle kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi calik -- 26 Ekim 2010; 21:02:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    Evet beyler soru acik ikisinden birini onumuzdeki ay siparis etmeyi dusunuyorum aralarinda yaklasik 2000 euro fark var bu fark onemli degil fakat yakit vs olarak artilariyla eksileriyle degerlendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler .


    Yakıt tüketimi açısından farkları yok. Hatta DSG li 160 HP daha düşük.
    Hızlanma ve ara hızlanma açısından 160 HP olanı daha iyi.
    Ben özellikle DSG li olanı, dolayısıyla 160 HP olanı tavsiye ederim.
    Karar verirken yardımcı olmak açısında 2 farklı bakış açısı:

    1-Scirocco nun görünüşünü çok seviyorum. GÖRÜNTÜSÜNÜN Sportif olması ve biraz hızlı ve esnek olması benim için HİÇ önemli değildir. Ben Scirocco ile keyifli keyifli gezerim. O zaman 122 HP.
    122 HP de DSG olsa iyi olurdu ama öyle seçenek yokmuş.

    2-Scirocco nun görünüşünü çok seviyorum. GÖRÜNTÜSÜNÜN Sportif olması ve biraz hızlı ve esnek olması benim için önemli :)
    + Kullanımı çok zevkli bir bir vites kutusu DSG var
    Scirocco nun görüntüsü çok sportif ve iddialı olmasına rağmen, örneğin C180, C200 Komp. 320D vb. 2.0 litre sınıfı araçların yanımdan geçip gitmesine veya benim aracım kadar gitmesine aldırış etmem, o kadar önemli değil (Makul olan da bu :) ). Bir yarış takıntım ve derdim yok. O zaman 160 HP.

    Sonuçta 122 veya 160 HP olanını yol tutuş ve hız olarak alt edebilecek birçok marka model, aile aracı görüntüsünde, araç var yollarda. Sadece performans bu iki model için bir kriter olmamalı.

    güle güle kullanın.



    +1903

    Özetle 122'lik ile 160'lık arasında çok çok bir fark yok, otobanda giderken hiç bir aracın sizi geçmemesini istiyorsanız 2.0 TSI 200 hp almaya bakın.
  • kimse beni gecmesin herkesle yarisiyim gibi takintilarim yok ama arkadan sellektor yapilmasindan hic haz etmem o sellektoru yedirebilecegim kadar aracim yari yolda birakmamali beni 122lik yeterli olur diye dusunuyorum o zaman ilerisi icinde bir abt chip islemi uygulanabilir garantiyi bozmayan tek bu var sanirim degerli yorumlariniz icin tesekkurler secim konusunda yardimci oldunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    kimse beni gecmesin herkesle yarisiyim gibi takintilarim yok ama arkadan sellektor yapilmasindan hic haz etmem o sellektoru yedirebilecegim kadar aracim yari yolda birakmamali beni 122lik yeterli olur diye dusunuyorum o zaman ilerisi icinde bir abt chip islemi uygulanabilir garantiyi bozmayan tek bu var sanirim degerli yorumlariniz icin tesekkurler secim konusunda yardimci oldunuz.

    benim bildiğim 122 liklerde turbo daha erken devreye girdiği için ( 160 da 2500 devire kadar kompresor sonra turbo) daha fazla yakıt tüketimi var ama tam emin değilim araştırmak lazım :D:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    kimse beni gecmesin herkesle yarisiyim gibi takintilarim yok ama arkadan sellektor yapilmasindan hic haz etmem o sellektoru yedirebilecegim kadar aracim yari yolda birakmamali beni 122lik yeterli olur diye dusunuyorum o zaman ilerisi icinde bir abt chip islemi uygulanabilir garantiyi bozmayan tek bu var sanirim degerli yorumlariniz icin tesekkurler secim konusunda yardimci oldunuz.

    Ben teşekkür ederim, ileride ABT yaptırırım derseniz 122 hp alın. Fakat ben olsam 160 hp alırdım, 122'likte gayet güzel gidiyor ama Scirocco'ya 160 hp daha güzel olur. Görüntüsü tam bir performans aracını temsil ettiği için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackrider


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    kimse beni gecmesin herkesle yarisiyim gibi takintilarim yok ama arkadan sellektor yapilmasindan hic haz etmem o sellektoru yedirebilecegim kadar aracim yari yolda birakmamali beni 122lik yeterli olur diye dusunuyorum o zaman ilerisi icinde bir abt chip islemi uygulanabilir garantiyi bozmayan tek bu var sanirim degerli yorumlariniz icin tesekkurler secim konusunda yardimci oldunuz.

    benim bildiğim 122 liklerde turbo daha erken devreye girdiği için ( 160 da 2500 devire kadar kompresor sonra turbo) daha fazla yakıt tüketimi var ama tam emin değilim araştırmak lazım :D:D

    Yanlış bir düşünce. Birde şöyle düşünün ;

    2 motor var biri Turbo+Kompesor, diğeri sadece Turbo... Buna göre hangisi daha az yakacaktır ? Tabii ki daha az parçası olduğu için sadece Turbo bulunan motor yani 122 hp...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackrider


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    kimse beni gecmesin herkesle yarisiyim gibi takintilarim yok ama arkadan sellektor yapilmasindan hic haz etmem o sellektoru yedirebilecegim kadar aracim yari yolda birakmamali beni 122lik yeterli olur diye dusunuyorum o zaman ilerisi icinde bir abt chip islemi uygulanabilir garantiyi bozmayan tek bu var sanirim degerli yorumlariniz icin tesekkurler secim konusunda yardimci oldunuz.

    benim bildiğim 122 liklerde turbo daha erken devreye girdiği için ( 160 da 2500 devire kadar kompresor sonra turbo) daha fazla yakıt tüketimi var ama tam emin değilim araştırmak lazım :D:D

    Yanlış bir düşünce. Birde şöyle düşünün ;

    2 motor var biri Turbo+Kompesor, diğeri sadece Turbo... Buna göre hangisi daha az yakacaktır ? Tabii ki daha az parçası olduğu için sadece Turbo bulunan motor yani 122 hp...


    Müsadenize sığınaraktan farklı bir düşünce sunmak istiyorum. Şöyleki,

    Turbo basıncının oluşması için gaz pedalına daha hirsli basmanız lazım ki egzozdan oluşan basınç mili döndürüp hava pompalasın. Bu güç ne kadar yeni nesil Turbo'lar ile düşük devirlerde elde edilse de işin mantığı devirden geçer. Kompresör ise araç ilk çalıştırıldığı andan itibaren motordan ve kayışlardan tahrik gücü yarattığı için düşük devirlerde de istenilen güç elde edilir.

    İkisininde negatif ve pozitif yanları vardır.

    Turbo yüksek devirler de kendini tam anlamıyla gösterirken motora ekstradan bir güç yaratmadığından yüksek devirde daha az yakıt harcatır. Ancak düşük devirde yakıt arttırmadığı gibi kompresör gibi güç de üretemez.
    Kompresör araç çalıştırıldığı andan itibaren devrede olacağından motora güç bindirir, devir arttıkça güç eğrisi düşmeye, yakıt eğrisi ise artmaya başlar.

    TSI bu iki aşırı beslemeyi kombine ettiğinden yıllardır yılın motoru ödülünü almaktadır. Aynı zamanda bunu kombine ederken güçlendirilmiş alaşımı sayesinde motor ömründen de ödün vermemektedir. Araç ilk çalışmadan 3000 devire kadar kompresör tam güç çalışır. 3000-3500 devir aralığında ise kompresör ile turbo birlikte çalışır. 3500 devirden sonra kompresör çalışmaz, Turbo eline sazı alır ve çalmaya başlar

    Ben iki aşırı beslemeli olan TSI yi kullanıyorum. Şu anda 48000 km deyim, herhangi bir sıkıntım ve sorunum yok.

    Unutmamak gerekir ki bu iş birazda şans işi

    Hangi motoru tercih edersen et ikisinde de tatmin edici ekonomi ve performans göreceksin. Ancak her iki motoru kullanan biri olarak ben Twincharge olanı tercih etmeni öneririm.

    Şimdiden hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrckr79 -- 27 Ekim 2010; 16:31:41 >
  • Eyvaaah tamda karar vermisken yapilirmi bu :)
  • Aradaki fiyat farkı önemli değilse tabiki de 160ps tercih edilir.
  • Bugün gidip donanım listesi ve fiyat çıkartıp kaporamı bırakıcaktım ancak nasıl bir olaydır çözemedim şöyle ki; fiyat olarak bilgi vermiyorlar vw kendi sitesinde gördüğüm rakamları dahi söylemediler şuan için siparişlerin dolu oldugunu en erken mart ayında araç teslimine başlayacaklarını söylediler o zamana kadar 2 kere falan fiyat değişir dedi görevli bayan düşüşmü olur dediğimde ise hayır artış bekleniyo düşüş görünmüyor dedi ben bu aracı almak istiyorum ama nasıl alıcam resmen almamam için engel çıkartıyor gibiler bu olmazsa başka araçlara yönelmek zorunda kalıcam aynı fiyat aralığında 55-65 arası önerebileceginiz araçlar varmıdır acaba baktıgım kadarıyla A3 var fiyat olarak yakın scirocco ile babamda bir a4 kullanıcısı audi den memnunuz o konuda bir sıkıntı yok ama a3 te begenmedım tek nokta 2004 modelindede aynı kasa var 2011 modelide aynı üretiliyor sadece far ve stoplarda makyaj var ki bilinçli bir kullanıcı sanayide gayet rahat değiştirip yenilerinden taktırabiliyor. Sizin önerebileceginiz araçlar varmıdır acaba spor olması tercihimdir 19 yaşındayım ve ilk arabam olucak üst segmentlere çıkmaya gerek yok diye düşünüyorum. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    .. 19 yaşındayım ve ilk arabam olucak üst segmentlere çıkmaya gerek yok diye düşünüyorum. :)


    55-65 e segment felan kalmamış. O fiyatlara araçlar size uygun değil bana sorarsanız.

    Benim önerim size Nissan Juke olur. Ekonomik durumunuz iyi ise 4x4 de olur. (4x4 juke)

    Olmadı GOLF 122 alırsınız.


    Büyük araç gerektiğinde a4 ü geçici alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 28 Ekim 2010; 0:14:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayberk.

    .. 19 yaşındayım ve ilk arabam olucak üst segmentlere çıkmaya gerek yok diye düşünüyorum. :)


    55-65 e segment felan kalmamış. O fiyatlara araçlar size uygun değil bana sorarsanız.

    Benim önerim size Nissan Juke olur. Ekonomik durumunuz iyi ise 4x4 de olur. (4x4 juke)

    Olmadı GOLF 122 alırsınız.


    Büyük araç gerektiğinde a4 ü geçici alın.


    Hazır pederi kafalamışken bu aralıklarda bi fiyata ikna ettim Scirocco ya olur dedi çünkü aynı aralıktaki araçlarıda kabul ettirebilirim önerdiğiniz araç hoşuma gitmedi açıkçası bi scirocco yada a3 e baktıktan sonra dış dizayn olarak olmamış yani :) zevkler ve renkler tartışılamaz tabii . üst segment olarak yanlış telafuz etmişim kusura bakmayın spor araç istiyorum farklı bi tür araç değil manasında söylemek istemiştim .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.