Şimdi Ara

2005 x5 mi 2006+ 320D mi? (kullananlar?)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha evel 530d mi x5 mi diye başlık açmıştım ve çok faydalı bilgiler edindim..

    İngilterede yaşıyorum ve 2006 320D ile (biraz dolu) 2005 x5 neredeyse aynı.

    320D az yakan, ufak motorlu ve nispeten daha ufak bir araba.
    X5 ise heybetli ve nihayetinde bir 4 çeker...

    ihtiyaçlarım 320 diyor ama gerek 163 beygir olması (eski versiyon motor) gerekse x5'le neredeyse aynı fiyat olmasından ötürü arka planda kalıyor...

    başlıkta parantez içinde kullananlar dedim ama kullanmayıp da deneyim edinenler, binenler, duyanlar görenler varsa lütfen artı ve eksilerini paylaşsın :(

    zannedersem audi q7 gibi air adaptive süspansiyon iniş kalkışı yok x5lerde? kendi kendine yükseliyor ağırlık bindikçe dediler...

    Bir diğer şey ise x5in eski lcd'si. 5 senede yıpranmışmıdır? yoksa lcd'siz bir 320D ile gidip navigasyon mu alayım harici... x5'de dahili... hatta denk gelirsem tv bile var bazılarında.

    çok kararsız kaldım, birbirleriyle alakasız segmentler ama mantıksız göründüğüne bakmayın, korelasyonu segmentten değil, fiyat üzerinden yapın lütfen...

    çok teşekkür ederim şimdiden. henüz sürem var, uk ehliyeti almaya çalışıyorum. o güne kadar paylaşım ve düşünceleriniz bana yön verecektir.

    (dip not: 5 serisinden soğumamın sebebi, burada xenon ve dijital klimalı 5 serileri fiyat olarak baya fark ediyor, halbuki 3 ve x5de böyle değil)







  • hocam hala araç almadınız mı yahu?

    BMW'nin X serilerinde havalı süspansiyon bulunmuyor.. aracın yüklendikçe kalkması gibi bir durumda söz konusu değil, kim söylediyse sıkmış..

    BMW'ye binipte harici cihaz kullanmak bana çok saçma geliyor.. zaten BMW her zaman uyumlu donanımlar öneriyor yani kendi üretiminde gelecek olan parçaları...

    X5'in eski LCD'si diye bir şey yok.. LCD sağlıklı ışık veriyorsa, parlaklığı, renk doygunluğu yerindeyse sorun yoktur..

    ben olsam X5 tavsiye ederim.
  • x5'in eski lcd'si derken, son kasadaki gibi 5 serisi LCD'den ziyade, klimanın hemen üstündeki yatay gibi duran LCD'den bahsetmiştim...

    Alamadım malesef çünkü TC ehliyetimin süresi doldu. UK'ye ilk girişten itibaren 1 yıl kullanma hakkım varmış. Dolayısıyla UK ehliyeti almadan araba alamam. O yüzden önce ehliyet, ardından araba...

    Peki araç devamlı o şekilde yüksek mi kalacak? Yani hızlandıkça veya sportif kullanımlar için süspansiyonu indirecek bir sistem yokmudur? Var da opsiyonel bir seçenek midir

    Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    x5'in eski lcd'si derken, son kasadaki gibi 5 serisi LCD'den ziyade, klimanın hemen üstündeki yatay gibi duran LCD'den bahsetmiştim...

    Alamadım malesef çünkü TC ehliyetimin süresi doldu. UK'ye ilk girişten itibaren 1 yıl kullanma hakkım varmış. Dolayısıyla UK ehliyeti almadan araba alamam. O yüzden önce ehliyet, ardından araba...

    Peki araç devamlı o şekilde yüksek mi kalacak? Yani hızlandıkça veya sportif kullanımlar için süspansiyonu indirecek bir sistem yokmudur? Var da opsiyonel bir seçenek midir

    Teşekkür ederim

    tamam bende o dediğiniz tipteki lcd'den bahsediyorum... dediklerimde sorun yoksa problem yoktur..

    daha öncede anlatmıştım galiba 2002 yılında X5 4.6is sahibiydik.. vergi oranlarına %100 zam gelince (ki yıllık 5.400TL'den 10.800TL'ye fırladığı için) devlete sinirlenip sattık aracı ve 3 lt'lik motorun üstüne çıkmamaya gayret ettik o zmndan beri.. aynen, araç sürekli o yükseklikte kalacak.. aracın opsiyon listesinde bile (X serisi ilk üretildiği günden bugüne kadar) daha sonradan takılabilecek olan havalı süspansiyon uygulaması yok.. ha ben dışarda yaptırırım dersenizde hem çok maliyetli olur hem de o kafayla üretilmediği için aracın aerodinamik yapısıyla ters düşme olanağı olabilir.. mesela taktırırsınız, yükseltirsiniz yolda giderken yan rüzgarlardan çok daha fazla etkilenmeye başlar.. indirirsiniz yola yapışsın hızlı gideyim diye bu sefer aracın altına girmesi gereken rüzgar yine aerodinamik yapıya ters gelirde fazla hava girişi olursa yakıt sarfiyatını arttırır.. o yüzden aracın orjinalliğini bozmayın derim.. ha havalı süspansiyonlu bir araç istiyorsanızda en kralını yani 2003 - 2004 model range rover alın...




  • Çok güzel yazmışsınız hocam ben de ekstra bir air adaptive yaptırmam zaten. Ama q7lerde olunca merak ettim açıkçası...

    aslında ilk hedef x5 ama range'lere de bakarım...

    peki bir 3 kullanıcısı olarak, 1.8 motordan memnunmusunuz? ilk aracım mondeo 2004 model 2.0 145ps 190tork...

    bmw 1.8 bana yeter mi mondeodan sonra? bir de sürüş yumuşaklığı nasıl? biraz da o yumuşaklık için x5 diyorum. hoş 2. elde o yumuşaklık veya araç içi malzemenin sessizliği kalır mı o da düşündürüyor. hiç ikinci el araç almadım da. tek tesellim ingilterede yolların dümdüz olması, aracın fazla zora girmemesi :)
  • walla ben aracımdan şu anda çok memnunum...

    yalnız aracımın motoru 1.8 değil 2.0.. BMW'nin motorları 2.0, 3.0 diye gidiyor esasında ancak rakamlarla yapılan oynamalarla kimisinin beygir gücü düşük oluyor kimisinin yüksek, kimisinde normal turbo varken kimisinde twinturbo oluyor..

    yani şöyle anlatayım güncel motorlarla:

    3.18d = 2000 motor 143 beygir

    3.20d = 2000 motor 184 beygir

    3.30d = 3000 motor 245 beygir twinturbo

    3.35d = 3000 motor 286 beygir twinturbo gibi...

    benim aracımla sizin aracınızın motoru hemen hemen aynı ancak bnm aracın ürettiği tork 320nm.. yani neredeyse 2 katı... ondan dolayı çok daha atak ve seri hızlanıyor araç... zaten mondeodan sonra bmw 3.20d fln alırsanız inanın çok ciddi fark hissedersiniz...

    aslında bize gelen araçlar Türkiye Paketi adı altınd satılmakta.. şöyleki; Borusan ve Kosifler'in sattığı tüm araçlar standart olarak Türkiye paketiyle geliyor.. bu paketin içinde yollarımız kötü olduğu için çok daha sertleştirilmiş ve dayanıklı süspansiyon, Türkçe kadran ve gösterge sistemi (iDrive dahil) vs vs.... ingilterede ise çok daha yumuşak amortisör kullanılıyor.. yollar düzgün olduğu için..

    bunları da genelde Türkiye'de büyük galerilerde yurtdışından getirilen araçlarda görmemiz mümkün... mesela atıyorum bir Audi Q7 kullanmıştım italyadan italya paketi ile gelmişti TR'ye... sebep italyadan ithal edilmesi.. ingilizce menü fln var ama oraya göre uyarlanmış, kodlarından fln anlıyorsunuz... Doğuş'un ithal ettiği TR uyumlu Q7 araçla amortisör farkı olarak ciddi fark vardı... TR'de kullanılan amortisörler çok sert.. ingilterede o yumuşaklığı hissedersiniz illaki ancak TR'de durum böyle değil ne yazık ki... 2006 yılında dil eğitimi için Brighton'da kalmıştım, eğitimim bitince bir BMW 3.16d (yine E90) kiralayıp ingiltereyi gezme fırsatı buldum.. amortisör olarak şu anda kullandığım araçla alakası yok.. yollar zaten dümdüz, tümseğe ya da kasise geldiğinizde araçta sadece amortisörler esneyip, geriliyor resmen, hissetmiyorsunuz hiçbir şey..

    hatta yaptığım yolu size söyleyim... Brighton - Portsmouth - Southampton (biraz sahilden gideyim diyerek) - Basingstoke - Londra - Luton - Milton Keynes - Coventry - Birmingham - Machester - Liverpool ve tekrar Londra... inanılmaz keyifli bir yolculuktu.. 2 gün orada 1 gün burada kala kala, akşamları 3.16d ile ingiltere sokakları fln takıldım hep.. şuranın çayı mükemmel, olm gelin birde şurda cornish böreği atalım, bu otelin kahvaltısıda meşhur koş koş diye burada konaklama şöyle iyimiş, şuraları gezelim vs vs vs 16 gün de böyle gitti ve döndüm Türkiye'ye.. o yüzden gönül rahatlığıyla alabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Ekim 2010; 2:52:25 >




  • şimdi aynı frekanstayız işte, bende o amaçla ingilteredeyim ama master da burada olacak yani totalde 2 sene kalıcam...

    ve çok yakınmışız birbirimize :) bende bournemouthdayım ve ayda 2 kere porstmouth'a gidiyorum. trenden bıktım artık...

    velhasıl kelam, beni şuanda daha iyi anladığınızı düşünerek tekrar soruyorum, x5 veya range (önerinizden sonra düşünmeye başladım) gibi ağır ve oturaklı araçlar mı yoksa 318d veya 120d gibi araçlar mı...

    farkındayım ikisi de çok alakasız segmentler ama şimdi nihai amacımı öğrenidiniz o yüzden segmentler araısndaki saçma farkı daha kolay algıladığınızı düşünüyorum. tabi bu farkı ikisini deneyen birinden dinledikçe gidip 318d gibi birşey mi alsam diye düşünmüyor değilim...

    hani nasreddin hoca damdan düşmüş, bana doktor değil damdan düşen birini bulun demiş ya? işte tam bu başlığa uydu :) detaylı cevabınızı okumak için sabırsızlanıyorum... öteki başlıkta da x5 yardımı isteyen birine akşamı bekleyin demişsiniz ben de beklemedeyim hocam




  • walla para sorunu yoksa (ki sanırım ikimizinde yok ), keyif adamıysak, hazırda ingilteredeyseniz kesinlikle 2003 - 2004 model Range Rover Vogue öneririm.. zaten kendi ülkesi (hoş 2008 yılında allahın hintlisi TATA geldi satın aldı jaguar ile land rover'ı ancak hala ingiliz milliyetçiliğinin simgesidir) fiyatları ucuz ("ingiltere içinde" satın alırken - serviste vs).. dünyanın kesinlikle ve tartışmasız en prestijli jipidir... ister 2004 olsun ister 2010 olsun yolda gözler hep üstünüzdedir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Ekim 2010; 22:32:38 >
  • O zaman şöyle bir soru sorayım, bu x5'lerin yedek parçası veya servisi pahalımıdır burada? Hayır yani RR'larınki nispeten daha ucuz sanırım söylediğine göre...

    beni soğutan iç görüntüsü (bazıları tapıyor ama 2003-2004ler pek hoşuma gitmedi, çok dağınık

    ve malesef 177 hp.. bu devirde 3.0TD 177 hp kaldı mı ki :( bmw 218 hp ile beni al diye bağırıyor. kasa pek kadlrımıyor diye şikayetler var heryerde....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    O zaman şöyle bir soru sorayım, bu x5'lerin yedek parçası veya servisi pahalımıdır burada? Hayır yani RR'larınki nispeten daha ucuz sanırım söylediğine göre...

    beni soğutan iç görüntüsü (bazıları tapıyor ama 2003-2004ler pek hoşuma gitmedi, çok dağınık

    ve malesef 177 hp.. bu devirde 3.0TD 177 hp kaldı mı ki :( bmw 218 hp ile beni al diye bağırıyor. kasa pek kadlrımıyor diye şikayetler var heryerde....

    ya ingiltere gibi bir yerde basa basa kullanacağım deme bana arabayı

    range rover ve hız ayrı dünyaların olguları.. artı kasanın maşallahı var çok çok iyi kaldırıyor o konuda şüphen olmasın

    tamamiyle keyfini çıkartmalık kullanacaksın.. koltuğu dikleştirip, bir marlboro yak, bardaklıkda da 1 kadeh viskin dursun bak nasıl oluyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Ekim 2010; 23:31:59 >




  • basa basa kullanamayacağımı belirten sen, viski iç diyen yine sen biliyosun işte kuralları, sakat hocam

    3.2 ton sanırım bu kasa? yani bmw'yi biraz da o yüzden düşündüm.... 2.6 ton ama 218 hp. yani olay sadece basmak değil, biraz sırtını yaslasın araba... pardon tank




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    basa basa kullanamayacağımı belirten sen, viski iç diyen yine sen biliyosun işte kuralları, sakat hocam

    3.2 ton sanırım bu kasa? yani bmw'yi biraz da o yüzden düşündüm.... 2.6 ton ama 218 hp. yani olay sadece basmak değil, biraz sırtını yaslasın araba... pardon tank

    walla her aracın keyfi ayrı çıkıyor benim Range'e bakışım bu

    ama senin derdini anladım ben.. o zaman seni paklayacak araç ö.m'de de belirttiğin üzere öğrenci kafasıda var madem 1.30i ya da 1.30d olabilir.. örnek:



    böyle kötü bir huyumda var ne yazık ki (video bnm değil yanlış anlaşılmasın)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Ekim 2010; 23:55:27 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.