MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım.
1443 Cevap78739 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     16 17 18 19 20 21 [23] 25      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
1532 Mesaj
15 Ocak 2007; 18:14:40 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

Selamlar,

Bende 2000 model R19 var (Karbrütörlü) Araba beni deli ediyo ya her sabah!! Sırf bu yüzden satacam!! Çalışmıyo araba! Bi kaç kez marşa basmam gerekiyo. Araba 58000km de ama 2 kez marş dinamosunun kömürlerini değiştirmek zorunda kaldım. Sanırım sorun ateşleme ekipmanlarıyla ilgili ama bilemiorum işte ne olabilir sizce? Yapılbilecek bi iyileştirme var mı?

Arabayı nasıl çalıştırdıımı anlatayım:

jikleyi çekiyorum. Boşa alıp 2-3 gazı pompalıyorum sonra marşa basıyorum (pompalamasam da çalışmıyo ilk seferinde)


Karbüratorlu ise karbüratörünüz temiz mi ayarları normal mi bunlar önemli.Bunun dısında Akü cok onemlidir ilk ateslemede zayıf bir aküyle istenilen kıvılcım elde edileeye bilir bunun icin gec calısma gerceklesebilir.Bunun dısanda buji ve buji kablolarıda onemlidir motorunuza uygun ve saglam olmalı bu parcalar.Arabanız iyi hava almazsa zor calısır hava filtrenizin temiz olası lazım suan bunlar geldi aklıma ilk planda ...


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


2069 Mesaj
15 Ocak 2007; 20:10:50 

Kardeş öncelikle senin gibi birini forumda görmek gerçekten çok sevindirici gerçekten çok mutlu oldum :) Sana bir soru sormak istiyorum daha doğrusu arkadaşımın bir sorusu fakat can ciğer kardeşim olduğu için onun isteğini ben gerçekleştirmek ve onu sevindirmek istiyorum..

Arkadaşda benim arabanın 2.0 ı yani 2001 Volvo S40 2000cc 136bg lik modeli var ve bendeki S40 T4 200bg Yüksek basınç Turbo ya çok özeniyor.. Arabamı 2-3 günlüğüne ona veriyorum ama fazlasına ayrı kalamıyorum.. Doğum günüde yaklaşıyor ve bu işi gerçekten kafaya koydum hatta adama çok büyük bir süprizim var diye yılbaşı hediyesi bile almadım :) Doğumgününü bekle dedim..

Uzun lafın kısası aracına Turbo hatta mümkünse Süperşarj taktırmak istiyorum ve birazcık araştırdım Volvo motorlarının kaldıracağı düşünülüyor.. Yani normalde 50 sene bile gidebilicek motor yarısı kadar gidicek olsada sonuçta 20 senede araç çoktan satılacağı için problem olacağını sanmıyorum.. Fakat sanada danışmak isterim.. Bu araca Turbo veya Sprchrge ile nekadar güç sağlayabiliriz, motoru bozar mı.. Turbo + sağlam bir modifiyeyle (chip tuning, spor egzostur bilmemne..) nekadar güç sağlarız veya turbo olmaz dersen bu 2000cc nin maksimum yapılacak modifiyesi nedir bilmek isterim..? Mümkünse teker teker yapabileceğimiz modları getirecekleri güç artışlarıyla beraber yazabilirsen sevinirim.. Birde bilgin dahilinde tahminen, 2000cc 136bg ile 9 saniye civarında 0-100km değeri olan bu aracı kaça çıkarabiliriz? Cevabını heyecanla bekliyor ve şimdiden çok teşekkür ederim.. Son olarakda maliyetinide yazarsan sevinirim, can kardeşim olduğu ve hiçbirşeyden kaçınmayacağım için nekadar maliyetde çıksa maksimumunu yazarsan sevinirim..


_____________________________

VOLVO 1.6D Dynamic
Ankara


736 Mesaj
15 Ocak 2007; 22:28:50 

quote:

Orjinalden alıntı: noss


Bu konular cogu kez temkinli yaklasıyorum sonucunu bilemiyosun kısa vadede iyi yarar saglayabilir ama uzun vadene ne sonuc verir mechul ondan bu konular beni aşar biraz deneyip gormek lazım


sağol hocam
bekleyelim bakalım biraz daha araştırmak gerekiyo yinede kulağınızda olsun duyarsanız biryerde kullanan falan olursa sonuçları aktarırsanız sevinirim
tekrar teşekkürler.



bu konuda başka bilgisi olan arkadaşlar varsa onlarında görüşlerini alamak isterim


_____________________________

2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 0:08:17 

quote:

Orjinalden alıntı: WaRToX

Kardeş öncelikle senin gibi birini forumda görmek gerçekten çok sevindirici gerçekten çok mutlu oldum :) Sana bir soru sormak istiyorum daha doğrusu arkadaşımın bir sorusu fakat can ciğer kardeşim olduğu için onun isteğini ben gerçekleştirmek ve onu sevindirmek istiyorum..

Arkadaşda benim arabanın 2.0 ı yani 2001 Volvo S40 2000cc 136bg lik modeli var ve bendeki S40 T4 200bg Yüksek basınç Turbo ya çok özeniyor.. Arabamı 2-3 günlüğüne ona veriyorum ama fazlasına ayrı kalamıyorum.. Doğum günüde yaklaşıyor ve bu işi gerçekten kafaya koydum hatta adama çok büyük bir süprizim var diye yılbaşı hediyesi bile almadım :) Doğumgününü bekle dedim..

Uzun lafın kısası aracına Turbo hatta mümkünse Süperşarj taktırmak istiyorum ve birazcık araştırdım Volvo motorlarının kaldıracağı düşünülüyor.. Yani normalde 50 sene bile gidebilicek motor yarısı kadar gidicek olsada sonuçta 20 senede araç çoktan satılacağı için problem olacağını sanmıyorum.. Fakat sanada danışmak isterim.. Bu araca Turbo veya Sprchrge ile nekadar güç sağlayabiliriz, motoru bozar mı.. Turbo + sağlam bir modifiyeyle (chip tuning, spor egzostur bilmemne..) nekadar güç sağlarız veya turbo olmaz dersen bu 2000cc nin maksimum yapılacak modifiyesi nedir bilmek isterim..? Mümkünse teker teker yapabileceğimiz modları getirecekleri güç artışlarıyla beraber yazabilirsen sevinirim.. Birde bilgin dahilinde tahminen, 2000cc 136bg ile 9 saniye civarında 0-100km değeri olan bu aracı kaça çıkarabiliriz? Cevabını heyecanla bekliyor ve şimdiden çok teşekkür ederim.. Son olarakda maliyetinide yazarsan sevinirim, can kardeşim olduğu ve hiçbirşeyden kaçınmayacağım için nekadar maliyetde çıksa maksimumunu yazarsan sevinirim..


Yazdıgın sözlerden dolayı tessekür ederim.Bu konuya öncelikle şöyle bir giriş yapalım belki biliyosun yad bilmiyosun motorun ömrünü ciddi sekilde kısaltabilir takacagın turbo ben öncelikle kesillikle tavsiye etmiyorum turbo takılmasını çünkü aracın silindir piston biyel sekman vb gibi bütün parcaları 136 bg e gore üretilmiş olup bunun üzerindeki toleranslarda aracın ömründen mutlaka yiyecektir.

Bunları söyledikten sonra illa turbo taktırmaya kararlıysan hala 136 beygirlik aracı 200 bg veya üstü gibi rakamlara cıkarman mümkün(bu turbonun capıyla ilgili) simdi bazı seyleri net soyleyemiyorum cunku ne capta turbo kullanacagınız belli degil bunu dısında chip tuning,komple egzost,hava filtresi,forged piston takımı,turbo timer,intercooler,nos vb daha bir cok sey yaptıabilirsiniz bu sizin butcenizle sınırlı olan bisey yaznlız sunu soyliyim sadece turbo uygulaması ortalama olarak iscilik haric 2-2,5 milyarı bulur bunların ısıgında ilerleyebilirsiniz.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


1113 Mesaj
16 Ocak 2007; 8:20:50 

Nacizhane benim de bir sorum olacak.

2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html


_____________________________



136 Mesaj
16 Ocak 2007; 11:19:19 

Konu dışı küçük bir duyuru. Arkadaşlar bu topic süper gerçekten. Nerdeyse bütün mesajları okuyorum baştan sona araçlarla ilgili bilgimi artırmak için (benim için bir hobi haline geldi) Sizden ricam burda cevaplanan ve cevaplanabilecek konularla ilgili başka yerlerde açılan topicler gördüğünüzde buraya yönlendirmeniz. Hem topic kirliliği olmasın hem de bu konu üstlerde yaşasın...

teşekkürler...


_____________________________

SeRd@R


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 12:49:53 

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

Konu dışı küçük bir duyuru. Arkadaşlar bu topic süper gerçekten. Nerdeyse bütün mesajları okuyorum baştan sona araçlarla ilgili bilgimi artırmak için (benim için bir hobi haline geldi) Sizden ricam burda cevaplanan ve cevaplanabilecek konularla ilgili başka yerlerde açılan topicler gördüğünüzde buraya yönlendirmeniz. Hem topic kirliliği olmasın hem de bu konu üstlerde yaşasın...

teşekkürler...


Saol boyle dusundugune sevindim umarım herkes icin yararlı oluyordur elimden geldigince biseyler yapmaya calısıyorum.Sizde isteklerinizi önerilerinizi yazabilirsiniz...


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 13:22:26 

quote:

Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

Nacizhane benim de bir sorum olacak.

2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html



Bu ses nasıl benzinli bir motordan cıkar ya en onemlisi bunu nasıl servis bulamaz arızasını uzaktan motora bakmadan bir seyler soylemek ne kadar dogru bilimiyorum ama ya ateslemede ya da biyel mekanizmasında sorun olabilir.Bunlar sadece bir tahmin tabi dogruluk payı ne kadar tartısılır ama arac iyi bir gozden gecmeli o kesin.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


136 Mesaj
16 Ocak 2007; 14:09:46 

arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


_____________________________

SeRd@R


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 14:12:35 

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


Kestiriyosan o risk her zaman var bide her cukuru kasisi bobreklerinde belinde ve bilimum yerinde hissedeceksin bunuda unutma



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Ocak 2007; 14:15:53 >


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


136 Mesaj
16 Ocak 2007; 14:29:48 


quote:

Orjinalden alıntı: noss

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


Kestiriyosan o risk her zaman var bide her cukuru kasisi bobreklerinde belinde ve bilimum yerinde hissedeceksin bunuda unutma


Eyvallah noss. Bir soru daha, hani desem ki ben kestireyim yayları ama aynı zamanda amoritsörleri de değiştireyim bu patlama ve sürtme sorununu önlemek için (amortisörlerden çok ses geliyor zaten 6 yıldır değişmedi hiç). Amortisör alırken neye bakmak gerek? Yani orjinal amortisörün yüksüz haldeki durumuyla maksimum yük konumu arasındaki yükseklik farkı falan nerde yazar?


_____________________________

SeRd@R


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 14:34:53 

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz


quote:

Orjinalden alıntı: noss

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

arkadaşlar ya arabaya orjinal spor yay bulamıyorum (malum araba R19) ve şu arabanın lastikle kaporta arasındaki kocaman boşluk canımı sıkıyor (arkadaki yaylar vidalı zaten sıkılacak). Yayları kestirmenin zararlarını da az biraz bildiğim için tereddüt ediyorum. Ne dersiniz ya arkaları sıkıp sadece öndeki yayları 35-40 mm kestirsek patlatır mı amortisörleri? ya da sürtme sorunu yaşar mıyım çok fazla (normal yükte) ?


Kestiriyosan o risk her zaman var bide her cukuru kasisi bobreklerinde belinde ve bilimum yerinde hissedeceksin bunuda unutma


Eyvallah noss. Bir soru daha, hani desem ki ben kestireyim yayları ama aynı zamanda amoritsörleri de değiştireyim bu patlama ve sürtme sorununu önlemek için (amortisörlerden çok ses geliyor zaten 6 yıldır değişmedi hiç). Amortisör alırken neye bakmak gerek? Yani orjinal amortisörün yüksüz haldeki durumuyla maksimum yük konumu arasındaki yükseklik farkı falan nerde yazar?


Amortisör satan yerler sana yardımcı olur (orjinal almayacaksan) iyi bir marka al tanınmıs markalar var cevap veremiyorum ki sana ne amacla istiyosn amortisoru eger normal kullanıl icin istiyorsan ortalama bir amortisorde yeter sana alırken gerginligine malzemesine boyuna sertligine gore almanda yarar var alırken bide aracına uygunluguna bak mak. ne kadar yuk tasır min ne kadar yukte kullanılmalı gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Ocak 2007; 14:36:16 >


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


136 Mesaj
16 Ocak 2007; 16:13:12 

Bir şey daha R9 ve R19 larda aynı süspansiyon ekipmanları mı kullanılıyor bilginiz var mı?


_____________________________

SeRd@R


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 16:14:57 

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

Bir şey daha R9 ve R19 larda aynı süspansiyon ekipmanları mı kullanılıyor bilginiz var mı?


emin degilim ama bildigim aynı suspansiyonu kullanmıyorlar.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


2069 Mesaj
16 Ocak 2007; 21:23:52 

Çok saol noss kardeşim :) Sana ufak bir sorum daha olcak aslında çok sorum varda ufak ufak soruyumda bi anda yüklenmiyim :)

Bu arkadaşın arabaya motor modifiyesi belirttiğin üzere fazla gelir en iyisi görünüm bazında modifiye düşünelim.. Tabi motor uzmanısın fakat bu işlerle ilgili olduğun için bileceğini düşünüyorum.. Arkadaşın tekerler 195/65/15 yani 15" jant takılı ve pek hoş durmayan kalın yanaklı ince tabanlı bir teker takılı.. Araca maksimum kaç inç jant takabiliriz tahminince ve teker kalınlığı olarak nekadar yapabiliriz.. Fabrika çıkışı 195 verildiğine göre hesaplayabilirsin sanırım bu arada aks fln olarak herşeyi aynı T4'de de 215 teker fabrika çıkışı veriliyor.. Yani genişlik 235-245 fln sığar mı acaba ve maksimum kaç inç jant takabiliriz.. Tekrar teşekkür ederim :)


_____________________________

VOLVO 1.6D Dynamic
Ankara


 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 21:39:05 

quote:

Orjinalden alıntı: WaRToX

Çok saol noss kardeşim :) Sana ufak bir sorum daha olcak aslında çok sorum varda ufak ufak soruyumda bi anda yüklenmiyim :)

Bu arkadaşın arabaya motor modifiyesi belirttiğin üzere fazla gelir en iyisi görünüm bazında modifiye düşünelim.. Tabi motor uzmanısın fakat bu işlerle ilgili olduğun için bileceğini düşünüyorum.. Arkadaşın tekerler 195/65/15 yani 15" jant takılı ve pek hoş durmayan kalın yanaklı ince tabanlı bir teker takılı.. Araca maksimum kaç inç jant takabiliriz tahminince ve teker kalınlığı olarak nekadar yapabiliriz.. Fabrika çıkışı 195 verildiğine göre hesaplayabilirsin sanırım bu arada aks fln olarak herşeyi aynı T4'de de 215 teker fabrika çıkışı veriliyor.. Yani genişlik 235-245 fln sığar mı acaba ve maksimum kaç inç jant takabiliriz.. Tekrar teşekkür ederim :)


Sorun degil bildigim seyleri soylemeye calısıyorum heps bu ben motor uzmanı filan degilim yok o kadar degil biraz meraklıyım diyelim Jant konusu cok hakim oldugum bir konu olmamakla birlikte 16 kaldırır tahmin ediyrm ama 17 de sorun cıkar mı onu denemek lazım fabrika verilerinde camurluk genislikleri filan yazar ona gore bakabilirsiniz daha fazlasını lastikciler tuningciler benden iyi bilir cünkü bunlar benim asıl konuma girmiyor biraz sunu soyliyim yanlız buyuttugunuz teker buyuklugu hızlanmanızdan calacaktır motorunuza ek bir yük bindirecektir bunu yanında son hızınız bir miktar yükselebilir ve yanakları kuculturseniz daha stabil bir viraj kontrolu saglarsınız ancak her girdiginiz cukurda belniz cukuru hissederayrıca cok ince yanaklı lastik kullanan madifiyeli araclar istanbulun guzel yollarında cogu zaman jantı yamultuyor dikkatli olmak lazım elimden bask bi sey gelirse yardımcı olmaya calısırm.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


1113 Mesaj
16 Ocak 2007; 21:46:08 

quote:

Orjinalden alıntı: noss

quote:

Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

Nacizhane benim de bir sorum olacak.

2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html





Bu ses nasıl benzinli bir motordan cıkar ya en onemlisi bunu nasıl servis bulamaz arızasını uzaktan motora bakmadan bir seyler soylemek ne kadar dogru bilimiyorum ama ya ateslemede ya da biyel mekanizmasında sorun olabilir.Bunlar sadece bir tahmin tabi dogruluk payı ne kadar tartısılır ama arac iyi bir gozden gecmeli o kesin.


Ses subaplardan geliyor. Baska bir yerden degil. Bu kesin. Yetkili servis motoru acmayalim dedi bunun icin. Boyle bin dedi. Hic elletme dedi. Zarari olmazmis. Biz de nasil yapsak bilmiyoruz. Actirsak kotu mu olur falan. Motordan iyi anlayan usta lagzim aslinda. Malesef bu cografyada biraz zor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turetskiy_Muj -- 16 Ocak 2007; 21:47:58 >


_____________________________



 
1532 Mesaj
16 Ocak 2007; 21:54:47 

quote:

Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

quote:

Orjinalden alıntı: noss

quote:

Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj

Nacizhane benim de bir sorum olacak.

2003 model Benzinli 1.6 16V 73000KM Otomatik Vites Full Megane I var kuzende. Asagidaki dosyada motordan gelen dizel sesini kaydettim. Motor dizel gibi sesli calisiyor. Bilgisayarda hata gozukmedi. Cekis dusuklugu yok. Arac yag da yakmiyor, kacirmiyor da. Sorunu bulamadi ustalar. Bir usta ``Birsey olmaz, boyle gezin`` diyor. Diger bir usta ise ``Silindir kapagi acilacak ve Piston-Sekman takimi falan degisecek`` diyor.

Motordan anlayan arkadaslardan rica ediyorum. Bu ses onemli bir sorun olusturur mu? Cozumu pahali midir? Ayrica subap ayarlari otomatik. Motorun kendisi ayarliyor.

Ses kaputun icinden motorun yanindan fan calisirken kaydedildi. Ayni zamanda kaputun disindan havalandirma izgarasinin onunden de kaydedildi. Ses gece cok bariz duyuluyor.

http://r a p i d share.com/files/11133382/Motor.wav.html





Bu ses nasıl benzinli bir motordan cıkar ya en onemlisi bunu nasıl servis bulamaz arızasını uzaktan motora bakmadan bir seyler soylemek ne kadar dogru bilimiyorum ama ya ateslemede ya da biyel mekanizmasında sorun olabilir.Bunlar sadece bir tahmin tabi dogruluk payı ne kadar tartısılır ama arac iyi bir gozden gecmeli o kesin.


Ses subaplardan geliyor. Baska bir yerden degil. Bu kesin. Yetkili servis motoru acmayalim dedi bunun icin. Boyle bin dedi. Hic elletme dedi. Zarari olmazmis. Biz de nasil yapsak bilmiyoruz. Actirsak kotu mu olur falan. Motordan iyi anlayan usta lagzim aslinda. Malesef bu cografyada biraz zor.


Subap benimde aklıma gelidi ama subap sesi bole olmaz pek yada ses kayıt olurken degismis biraz ben yinede subap olduguna emin degilim cünkü bunlar otomatik ayar yapan tip subap iticilerine sahip kaldıki subaptansada bunun subap ömrünü yiyecegini nasıl bilmiyorlar...


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
16 Mesaj
18 Ocak 2007; 19:24:12 


İyi Akşamlar

NOSS arkadaşım sorunuma sizin yanıt verbileceğinizi SRDRMNGZ arkadaşım söyledi
yardımcı olursanız sevinirim.

Benim 2000 Model Marea SX aracım var. Araçta direksiyon sertleşmesi meydana geldi.
Sabah ilk çalıştırmada direksiyon normal fakat bir süre yol aldıktan sonra araçta direksiyon sertleşiyor.
Rot ayarı yaptırdım. Hidrolik yağını ve kayışları değiştirdim.Fakat sorun devam ediyor. Ayrıca sanki sağa turlu dönüş
yaptığımda sertleşme daha fazla oluyor. Sorun neden kaynaklanır.Tamirciler farklı yorumlar yapıyorlar kafam karıştı
sizden yardım bekliyorum.


_____________________________



 
20 Mesaj
18 Ocak 2007; 20:10:53 

quote:

Orjinalden alıntı: noss

quote:

Orjinalden alıntı: srdrmrngz

Bir şey daha R9 ve R19 larda aynı süspansiyon ekipmanları mı kullanılıyor bilginiz var mı?


emin degilim ama bildigim aynı suspansiyonu kullanmıyorlar.


Amortisörler ve ön yaylar vb. farklı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOPTANCI -- 18 Ocak 2007; 20:15:19 >


_____________________________



2069 Mesaj
18 Ocak 2007; 21:28:14 

Çok teşekkür ederim noss kardeşim..


_____________________________

VOLVO 1.6D Dynamic
Ankara


 
1532 Mesaj
18 Ocak 2007; 22:24:06 

quote:

Orjinalden alıntı: Adnan_


İyi Akşamlar

NOSS arkadaşım sorunuma sizin yanıt verbileceğinizi SRDRMNGZ arkadaşım söyledi
yardımcı olursanız sevinirim.

Benim 2000 Model Marea SX aracım var. Araçta direksiyon sertleşmesi meydana geldi.
Sabah ilk çalıştırmada direksiyon normal fakat bir süre yol aldıktan sonra araçta direksiyon sertleşiyor.
Rot ayarı yaptırdım. Hidrolik yağını ve kayışları değiştirdim.Fakat sorun devam ediyor. Ayrıca sanki sağa turlu dönüş
yaptığımda sertleşme daha fazla oluyor. Sorun neden kaynaklanır.Tamirciler farklı yorumlar yapıyorlar kafam karıştı
sizden yardım bekliyorum.


Direksiyon sertlesmesinde dedigin seyler kontrol edildiyse direksiyon kutusunun icindeki çarklar zarar gormus olabilir buda bir ihtimal.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
18 Ocak 2007; 22:30:13 

quote:

Orjinalden alıntı: WaRToX

Çok teşekkür ederim noss kardeşim..


Rica ederim ne yaptım ki...


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


2670 Mesaj
19 Ocak 2007; 7:44:07 

merhaba noss uzun zamandır sizi takip ediyorum.harikulade.bende nacizene sorumu soracaktım aslında sorular.
bende 85000 de laguna var devir daim pompası ,ısı müşürü,hararet müşiri,termostat müşiri,02 sensörleri,disk frenlerin aynaları ön ve arka için,trigferi,fren yağı,şanzıman yağı,amartisör ve rotil başları ve radyotör sistemine ait plastik boruları ortalama yaş ve km olarak kaçda değişir.sorma nedenim mesala bundan önceki arabamda devir daim pompası bozulduğundan hararet yaptı bu sorun üst kapak contası ve egsoz manifold contasını yaktı.anlıycan zincirleme başka arızalar çıkardı.eğer baştan değiştirseydim bu arızalar olmazdı.vesselam o arabada motor zincirleme başka arızalarda çıkartınca satmak zorunda kaldım(ford escort 98)150 000 km de.ortalama motor ve mekanik donanımlarda ortalama km lerde ve yıllarda değişim periyodlarını verirseniz sanırım tüm forumdaki arkadaşlar ve ben mutlu olacağız.mutlu günler dileğiyle


_____________________________

***ADANA***2012 HONDA CİVİC(FB7) BEYAZ ELEGANCE A\T. BRC MY11 LPG KİTİ



736 Mesaj
21 Ocak 2007; 1:33:27 

hocam bir soru daha aracın hava filitresini ve ekzantrik hava filitresini birlikte değiştirsem ne kadar güç kazanırım birde artıları ve eksileri neler olur






Ekteki dosya (2)


_____________________________

2006 Megane II Sedan 1.4 16V 98 Hp Authentique Platin Gri
İNTİKAM EN İYİ SOĞUK YENEN YEMEKTİR. NE KADAR SOĞUK OLURSA O KADAR LEZZETLİ OLUR...


 
1532 Mesaj
21 Ocak 2007; 15:14:07 


quote:

Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

merhaba noss uzun zamandır sizi takip ediyorum.harikulade.bende nacizene sorumu soracaktım aslında sorular.
bende 85000 de laguna var devir daim pompası ,ısı müşürü,hararet müşiri,termostat müşiri,02 sensörleri,disk frenlerin aynaları ön ve arka için,trigferi,fren yağı,şanzıman yağı,amartisör ve rotil başları ve radyotör sistemine ait plastik boruları ortalama yaş ve km olarak kaçda değişir.sorma nedenim mesala bundan önceki arabamda devir daim pompası bozulduğundan hararet yaptı bu sorun üst kapak contası ve egsoz manifold contasını yaktı.anlıycan zincirleme başka arızalar çıkardı.eğer baştan değiştirseydim bu arızalar olmazdı.vesselam o arabada motor zincirleme başka arızalarda çıkartınca satmak zorunda kaldım(ford escort 98)150 000 km de.ortalama motor ve mekanik donanımlarda ortalama km lerde ve yıllarda değişim periyodlarını verirseniz sanırım tüm forumdaki arkadaşlar ve ben mutlu olacağız.mutlu günler dileğiyle


Merhaba saol sozlerin icin elimden geldigince bilgilerndirmeye calısıyorum meraklı olan insanları.

Cok kapsamlı bir soru sormussun daha önceki sayfalarda parcaların degisim zamanlarını ortalama olarak vermistim ama her aracın her modelin tek tek parcalarının degisim zamanlarını bilmemin pek imkanı yok ama arastırırım.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
21 Ocak 2007; 15:16:59 


quote:

Orjinalden alıntı: tturnusol

hocam bir soru daha aracın hava filitresini ve ekzantrik hava filitresini birlikte değiştirsem ne kadar güç kazanırım birde artıları ve eksileri neler olur







Ortalama %5 bg kazanım olur


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
218 Mesaj
24 Ocak 2007; 23:31:56 

arkadasar konular ve paylasımlar herzaman benm bılgımı artırdıgını dusunuyrm emegı gecenelre tesekkler.benm bı sorunum var tıpo aracım var sagon teker den 60 km hız cıvarında bır ugultu gelıyo hız artınca yada azalınca kesılıyo.on teker bılyası dedıler degıstırdım ama sonuc nafıle.tekrar ses gelıyo sank ıruzgar sesı gıbı ama baska tıpoya bındım onda yok oyle bıses!
bana bı yardım pls...
bırde bakı balatanın bıtıp bıtmedıgını nasıl anlarız?sokmeden:)
sımdıden teskkler


_____________________________

octavia a5 elegance 2005 mpı


2575 Mesaj
25 Ocak 2007; 14:22:42 

tdi araçlardaki dizel motor sesini kapatıcı ne gibi uygulamalar yapılabilir şu takır tukur eden traktör sesi yerine daha sportif bir ses nsl elde edilebilir son susturucu ve filtre olayları biraz pahalı bunun yerine başka ne olabilir


_____________________________

"Burası bir donanım forumudur!"
Apple iPod Touch 8GB with Jailbroken! & Nano 6th 8GB with Creative Ep-630
Canon PowerShot SX230HS
Seat Team Cordoba 1.4 TDi
Cowon D2 4GB
Nexus 4 Black & iPhone 5S White


 
1532 Mesaj
25 Ocak 2007; 16:47:11 

quote:

Orjinalden alıntı: fmaka

arkadasar konular ve paylasımlar herzaman benm bılgımı artırdıgını dusunuyrm emegı gecenelre tesekkler.benm bı sorunum var tıpo aracım var sagon teker den 60 km hız cıvarında bır ugultu gelıyo hız artınca yada azalınca kesılıyo.on teker bılyası dedıler degıstırdım ama sonuc nafıle.tekrar ses gelıyo sank ıruzgar sesı gıbı ama baska tıpoya bındım onda yok oyle bıses!
bana bı yardım pls...
bırde bakı balatanın bıtıp bıtmedıgını nasıl anlarız?sokmeden:)
sımdıden teskkler


Aracındaki ses bilya genelde neden olur ama degistirdigini soylemissin bunun dısında akstanda yapıyor olabilir aks baglantı yerlerini kontrol edilmeli.

Cekisten düsüyosa anlarsın yoksa anlayamazsın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 25 Ocak 2007; 16:56:14 >


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
25 Ocak 2007; 16:49:57 


quote:

Orjinalden alıntı: ***blood***

tdi araçlardaki dizel motor sesini kapatıcı ne gibi uygulamalar yapılabilir şu takır tukur eden traktör sesi yerine daha sportif bir ses nsl elde edilebilir son susturucu ve filtre olayları biraz pahalı bunun yerine başka ne olabilir


Filtre ve son son susturucu en ucuz uygulamalar malesef.Motor sesinin kapatmak icin daha ucuz bi motor yalıtımı yaptırmak var onuda profesyonel sirketler yapıyor.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


223 Mesaj
26 Ocak 2007; 18:00:58 

gazlı arabada hava gelen boruları yarı bantlı sebebi karburatörün bazı yerlerden hava alıyor diyorlar sorum şu az hava gelmesi motora zararı olurmu konvektöre zarar olurmu bir arkadas yazmıstı konvektör nar gibi kızrıyormus ve içeriye yanık kokusu geliyormus .rolanti devri araba calıstıgında 0 yani stop ediyo sonra 7 sonra 9 sonra 10 geliyo neden hemen 10 olmuyo.tesekkür


_____________________________



942 Mesaj
26 Ocak 2007; 21:58:57 

Karburatorlu araclarda katalitik konvertor olmaz,bu nedenle bu konuda endiselenmenize gerek yok.

Karburatorlu arabalarda hava yakit karisimini motor sicakligina gore otomatik olarak ayarlayacak %100 otomatik jikle sistemi olmadigindan motor sogukken manuel jikle ile motorun isinana kadar yuksek rolantide calismasini kendinizin saglamasi gerekiyor.(1500-2000 d/d civari)Rolanti karburatorlu araclarda motor normal calisma sicakligina eristiginde ancak olmasi gereken degere gelir.
Enjeksiyonlu araclarda motor kontrol unitesi nin kontrol ettigi rolanti hava duzenleyicisi ve enjeksiyon suresinin motor sicakligina gore artirilmasi sayesinde devir devamli rolanti devrinde sabit kalir ya da kisa sureli cok soguk havalarda 1500 d/d civarinda gezer.
Motorun az hava almasi motor performansini ozellikle yuksek devirlerde cok dusurur,karburatorun hava aldigi yeri bulup tamir ettirmek gerekir,boyle gereksiz ve yanlis yontemlerle ugrasmayin.Masraf cikarmaz,sadece iyi bir ustanin bir saat ugrasmasiyla hava alan yer bulunabilir. Hemde hava alan yer bulunursa rolanti de sicak motorda tutarli olur.Yoksa sicak motorda bile duzgun bir rolanti elde edemezsiniz.


_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


223 Mesaj
27 Ocak 2007; 10:25:25 

pcdata76 acıklamalarn içn tesekr ederm


_____________________________



694 Mesaj
27 Ocak 2007; 21:17:26 

Noss selam...

Volanın marş motorundan aldığı güçle krank miline ilk hareketi vererek motoru çalıştırmak dışında ne gibi bir fonksyonu var? Bu parçanın düşük devirde devirin yükselmesini sağladığını çok yüksek devirde ise devrin düşmesini sağladığı şeklinde bir yazı okumuşdum.. Volan bu görevi nasıl gerçekleştiriyor? bu konuda bilgi verirmisin?


_____________________________



1441 Mesaj
28 Ocak 2007; 2:52:16 


quote:

Orjinalden alıntı: Rocapitol

Noss selam...

Volanın marş motorundan aldığı güçle krank miline ilk hareketi vererek motoru çalıştırmak dışında ne gibi bir fonksyonu var? Bu parçanın düşük devirde devirin yükselmesini sağladığını çok yüksek devirde ise devrin düşmesini sağladığı şeklinde bir yazı okumuşdum.. Volan bu görevi nasıl gerçekleştiriyor? bu konuda bilgi verirmisin?

bende cevap versem olurmu bilmem yanlissa duzeltsin arkadaslar

volan demiren veya celik ten yani agir mir parca ve direk motora bagli
agir olmasindan dolayi motorun donme hareketini daha duzgun hale yani kesintisiz bir donme elde etmek icin

yanlissa noss duzeltir herhalde


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
1532 Mesaj
28 Ocak 2007; 18:18:19 


quote:

Orjinalden alıntı: polotje


quote:

Orjinalden alıntı: Rocapitol

Noss selam...

Volanın marş motorundan aldığı güçle krank miline ilk hareketi vererek motoru çalıştırmak dışında ne gibi bir fonksyonu var? Bu parçanın düşük devirde devirin yükselmesini sağladığını çok yüksek devirde ise devrin düşmesini sağladığı şeklinde bir yazı okumuşdum.. Volan bu görevi nasıl gerçekleştiriyor? bu konuda bilgi verirmisin?

bende cevap versem olurmu bilmem yanlissa duzeltsin arkadaslar

volan demiren veya celik ten yani agir mir parca ve direk motora bagli
agir olmasindan dolayi motorun donme hareketini daha duzgun hale yani kesintisiz bir donme elde etmek icin

yanlissa noss duzeltir herhalde



Evet volan motorun daha sarsıtısız calısmasını saglar ayrıca yuvarlama direncini kullanarak motor cevrimine yardımcı olmaya calısır.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


2056 Mesaj
28 Ocak 2007; 18:26:54 

noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


 
187 Mesaj
28 Ocak 2007; 18:46:41 


Sevgili noss,,

Öncelikle bizi bilgilendirdigin icin tsk ederim, foruma her geldigimde,burdaki yazıları okuyorum cunku gercekten cok bilgilendirici..

Benimda sana 3 sorum olacak..

1.si ,, Sabah arabamı calistirdigimda mutlaka 1,1,30 dk rolantide calistirip isindirmam gerekiyor. Iklım olarak yasadıgım yer soguk olmamasaına ragmen isinmadan gaza basarsam ya araba stop ediyor yada gaza az bile bassam motor kendini bir ileri birde geri itiyor. ta ki vites degisene kadar.. bole bir zorlanmanın sebebi ne olabilir. benzinin kalitesizligi buna nedenmi?

2.si, tekrar servise gidicegim gecen sefer gittigimde baya bir degisim oldu malum birazda pahalı, acaba 50,000de neleri deistirmem gerek, en son bakımı 32binde olmustu. trigger kayısı, buji, hava,yag filitresi ne kadar surede degisir..?

3.sü klimayı calistirinca olusmuyor fakat normal fan calisinca icersine kötü bir koku giriyor, bunu engellememiz mumkun mu? temiz hava icin neyi temizlememiz gerek?

cevapların icin simdiden tsklr..


_____________________________

:)


 
1532 Mesaj
29 Ocak 2007; 17:29:34 


quote:

Orjinalden alıntı: KKTC_EVREN


Sevgili noss,,

Öncelikle bizi bilgilendirdigin icin tsk ederim, foruma her geldigimde,burdaki yazıları okuyorum cunku gercekten cok bilgilendirici..

Benimda sana 3 sorum olacak..

1.si ,, Sabah arabamı calistirdigimda mutlaka 1,1,30 dk rolantide calistirip isindirmam gerekiyor. Iklım olarak yasadıgım yer soguk olmamasaına ragmen isinmadan gaza basarsam ya araba stop ediyor yada gaza az bile bassam motor kendini bir ileri birde geri itiyor. ta ki vites degisene kadar.. bole bir zorlanmanın sebebi ne olabilir. benzinin kalitesizligi buna nedenmi?

2.si, tekrar servise gidicegim gecen sefer gittigimde baya bir degisim oldu malum birazda pahalı, acaba 50,000de neleri deistirmem gerek, en son bakımı 32binde olmustu. trigger kayısı, buji, hava,yag filitresi ne kadar surede degisir..?

3.sü klimayı calistirinca olusmuyor fakat normal fan calisinca icersine kötü bir koku giriyor, bunu engellememiz mumkun mu? temiz hava icin neyi temizlememiz gerek?

cevapların icin simdiden tsklr..


Soylediklerin icin tesekkurler...

1.Bunun cok sebebi olabilir ezbere konusmamak lazım önce fgd cihazına baglanarak kontrol edilmeli arac bir arıza verisi var mı diye bunun dısında kalitesiz benzinde buna neden olabilir,otomatik jikle bozuk olabilir,yakıt ısıtmaya yarayan egzost manifoldu cevresinde dolasmaya yarasan manivela takılmıs olabilir,karbütorluyse aracın temizlik istiyor olabilir vb daha bir cok sebep olabilir kontrolden gecmesi lazım.

2. soruna gelince bunların ortalama ömürlerini daha önceki sayfalarda yazmıstım kmlerine gore arattırısan bulacaksındır ama kesin bir rakam icin her marka ve modelin farklılık gosterebilir bu servis zaman aralıkları aracın kitapçıgında yazar.

3.Hava kanallarındaki birikintiler buna sebep oluyordur servislerde yada baska bir yerde temizletebilirsin.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
29 Ocak 2007; 17:31:40 


quote:

Orjinalden alıntı: .C.O.

noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.


Sorun hakkında tam bir bilgiye sahip degilim malesef bilen arkadaslar varsa umarım yardımcı olurlar.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
29 Ocak 2007; 17:59:16 

ASlında boyle gormeden etmeden bazı arızaları tahmin etmek cok saglıklı degil aslında genel bilgiye isin özunu calısma mantıgını parcaları tanımayı öneriyorum size tabi meraklı olanlara istekli olanlar var mı?


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


983 Mesaj
29 Ocak 2007; 19:30:01 

noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?


_____________________________



1006 Mesaj
29 Ocak 2007; 19:44:43 

merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
-kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
-tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustyyyyy -- 29 Ocak 2007; 20:04:45 >


_____________________________

2009 Ford Focus A/T (Atiker OBD II)
O'ndan başkası "YALAN"


 
6 Mesaj
30 Ocak 2007; 10:46:15 

Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?


694 Mesaj
31 Ocak 2007; 9:19:10 

Selam bu sorunun cevabını bildiğimi zannediyorum..ancak yokuş çıkma meselesine,açtığım başlık altında 2-3 konu sonra değineceğim...

birde sorunu şu açıdan netleştirmeni isterim.. bu soruyu bir arabanın hızını düşürmeden(mümkün olan en yüksek sabit hızda) çıkabileceği derece kaç derecedir şeklindemi soruyorsun yoksa araba geriye doğru düşmeden çıkabileceği kaç derecedir şeklindemi soruyorsun?





quote:

Orjinalden alıntı: .C.O.

noss, arkadaşım iki adet sorum var (bilgisi olan diğer arkadaşlarda cevaplarsa sevinirim).
İlki, günümüz otomobilleri kaç derecelik bir açıya tırmanabilirler yani çıkabilecekleri bir yokuş en fazla kaç derece olur. Fabrika çıkışı araçlardan bahsediyorum, özel yapım ya da daha sonradan eklentili olanlardan değil. birde tankları biliyor musunuz? Tanklar kaç dereceye kadar çıkabilir?
İkinci olarak, sanırım bazı arazi araçlarında eskiden merdiven şasi kullanılıyormuş, bu merdiven şasinin özelliği nedir ve nasıl bir şeydir?
Bu konular hakkında bilginiz varsa ve cevaplarsanız sevinirim. Saygılar.



_____________________________



 
1532 Mesaj
31 Ocak 2007; 12:26:46 


quote:

Orjinalden alıntı: okeyn

noss sen yinede bildiklerini anlat almak isteyen alır yani eninde sonunda bilgilerin birilerinin işine yarıycaktır elbet.bizde sana en azından bi teeşekkür ediyoruz bilgilerin ve yardımların için.soruma gelelim.
direksiyon milinin eğri olup olmadığı nasıl anlaşılır?ve eğri ise tornacıda ne kadar güvenli tamir edilir?ve sanırım direksiyon kutusunun açılması gerek bunun için,çok zahmetli ve uzun bi işmidir?


Direksiyondan gelen cesitli seslerden dondururken bazı yerlerde sertlesmesinden anlayabilirsin,tornacıda tanir edilir fakat ne kadar güvenilir ve ne kadar kalıcı olur onu bilemem malzeme bir kere egilmis elastiklik sınırını aşmıs yani düzeltilmesi cok kalıcı olmayabilir.Direksiyon kutusu acılması biraz zahnetli bir iştir uzunlugu kısası arızaya gore degisir ama genelde el oyalayan bir iştir.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


983 Mesaj
31 Ocak 2007; 12:41:34 

teşekkürler cevabın için.


_____________________________



 
1532 Mesaj
31 Ocak 2007; 12:44:33 


quote:

Orjinalden alıntı: mustyyyyy

merhaba noss, yazılarını dikkatle takip adiyorum ve yararlı buluyorum. Teşekkürler

daha ziyade parçalar ve çalışma prensipleri üzerine konuşmayı önermişsin.
ben de lambda sensörleri ve katalizator hakkında bilgi almak istiyorum. tek nokta ve çok nokta enj. motorlarda çalışma mantığında fark varmı
-kat iptali (olumlu ve olumsuz yanları)
-tükenmiş bir kat ın nasıl anlaşılacağı
konularında açıklama yaparsan sewinirim şimdiden saol...


Goruslerin icin tessekkur ederim.

İçten yanmalı motorlar organik maddeleri, yani benzin, yakarak çevreye zararlı gazlar yayıyor. Bu istenmeyen etkiyi hafifletmek üzere, emisyonları çevreye daha az zarar veren gazlara dönüştüren katalizatör kullanılır.
Bunu sağlamak üzere, motor ile katalizatör arasında, egzoz gazındaki artık oksijen oranını elektrotlar aracılığıyla ölçen ve bu şekilde elde edilen değerleri motor kumandasına ileten lambda sensörü kullanılır. Motor kumandası, sensörden gelen sinyali işleyip karışım oluşturucusu üzerinden optimum yakıt/hava karışımını ayarlar.

Burada, Alman fiziko-kimyacı Walther Nernst’in (1864-1941) prensibine göre işleyen, zirkonyum dioksitten (ZRO2) yapılma bir oksijen sensörü söz konusudur. Nernst, bir elektrodun normal potansiyelinin etki eden madde konsantrasyonuna bağımlı olarak tanımlanabileceğini ortaya koymuştur.
Lambda sensörü ile ilgili olarak da bu, egzoz gazındaki artık oksijen oranının lambda sensöründe bulunan elektrotlar yardımıyla ölçülebileceği anlamına gelir. Sensör, dış elektrot (dış platin tabakası) etrafında egzoz gazı akımı dolaşırken iç elektrot çevre havası ile bağlantılı olacak şekilde egzoz gazı akımı içerisinde durmaktadır.Zirkonyum dioksit seramiği yaklaşık 300°C’den itibaren oksijen iyonları için iletken hale geldiğinden, dış ve iç elektrotlar arasında oksijen oranı farkları bulunması halinde maksimum 1 V düzeyinde bir elektrik gerilimi oluşur ve bu gerilim kablo bağlantıları aracılığıyla çekilir.

Egzost sisteminin parçalarından biridir ve atık gazdaki zararlı gazların azaltılmasını sağlar.Yüksek ısıya dayanıklı çelik yuvasının içinde sayısız monolit doku bulunuyor.Her birinde özel platin yüzeyler bulunur.Monolitlere alternatif olarak 0.5 mm kalınlıktaki metal folye de kullanılabilir.ii.Motordan çıkan zararlı maddeleri zararsız maddelere dönüştürmek için araçlara takılır. Seramikten yapılan ve gözenekleri katalitik etki sağlayan maddelerle (katalizör) kaplı katalitik dönüştürücünün içinden geçen egzoz gazları reaksiyona girerek zararsız maddelere dönüşür. Dönüştürücüye NOx (Azot Oksit), CO (Karbon monoksit) ve HC (Hidrokarbonlar) olarak giren maddeler reaksiyon sonucunda canlılara zararsız N2 (Azot), CO2 (Karbon dioksit) ve H2O (su) olarak egzozdan dışarı verilir. Bazen performans artırmak için katalitik dönüştürücünün iptali gündeme gelmektedir. Bu işlem araca ek güç sağlasa da çevreyi kirletmesine neden olduğu için kaçınılması gerekir.

Fazla yoktur enjektor farkı vardır ama bu enjektörü degistirerek tek noktadan bir aracı cok noktaya cevirebiliriz anlamına gelmez yani yuksek basınc hatları farklı basınclarda calısır.

Günümüzde sera etkisiyle savasılmaya calısılırken hangi akla hizmet katalitik konvertorlerini iptal eden zihniyetler farkında olmadan kendi evlatlarının gelceklerinden calıyorlar.Katalitik konvertor egzost gazlarının uygun emisyonlara cekmeye yarayan bir elemandır icinde cesitli farklı maddeler vardır zararlı gazlarla tepkiyeme girerek bunları indirger katalitik konvertör iptal edenlere

Bitmis tıkanmıs katalitik konvertor egzost gazlarının cıkmasını güclestirir cekisten dusurur.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
31 Ocak 2007; 12:47:27 


quote:

Orjinalden alıntı: jakopsen

Arkadaşlar benim R9 95 model brodway aracım var , bundan 3 ay önce aldığımda marş motoru arızalıydı değiştirdim sorunsuz çalışıyordu daha sonra öğrendiğimde , önceden aracın motoru conta yakmış ve suyu egzost tan dışarı atmış onu yaptırdım motorun durumu gayet iyi.. 15 gün önce ist. a gitmiştim ve aracı kullanmadım geldiğimde ise sabahları araç çalışmıyor lpg de ve benzinde , aracın motor sibop ayarları yapıldı bujiler yeni marş motoru ve akü yeni , bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşların fikirlerini bekliyorum ..?


Soylediklerinden pek arızaya ipucu veren bir seye rastlayamadım o yuzden bi yorum yapmak zor bir cok sey olabilir en temizi git bir baktır.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


1441 Mesaj
1 Şubat 2007; 0:09:06 

benden de bir soru

genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi



_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
48 Mesaj
1 Şubat 2007; 1:46:57 

merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.


_____________________________



 
1532 Mesaj
1 Şubat 2007; 11:41:56 


quote:

Orjinalden alıntı: polotje

benden de bir soru

genelde burada firma kamyonetlerine yapiyorlar fabrika cikisi veya serviste ayarlattiriyorlar

arabalarin son hizi 90 i gecmiyor ama normal dusuk viteslerde devirlenmesi normal nereden ayarliyorlar bunu direk hiz la alakali bir sey mi




Hız sınırlayacı ecu dan yapabilirler.ecu ya yad edu ya program yukleyerek hız sınırlandırması yapabilirsin.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


 
1532 Mesaj
1 Şubat 2007; 11:44:09 


quote:

Orjinalden alıntı: nightmare34

merhabalar...daha 8bin kmdeki getzin direksiyonu 120km/h hıza gelince bariz bir şekilde titremeye başlıyor. neden olabilir acaba? hiç bir arabada bu kadar titremeyle karşılaşmadım çok şaşırdım yani...teşekkürler.


Rot balansın ayarsız olmasın acaba?


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


2281 Mesaj
3 Şubat 2007; 1:15:57 

Merhabalar,

Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

Saygılar.


_____________________________

2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!


 
1532 Mesaj
3 Şubat 2007; 13:55:37 


quote:

Orjinalden alıntı: RqJnr

Merhabalar,

Arkadaşlar ne kadar rağbet vardır bilemem ama şahsen ben de 4x4 ve paralel konularda sorunları olan varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.Bir yandan da bilgilerimi tazelemiş olurum.

Saygılar.


Merhaba o zaman bize biliyosan kilitli difransiyelin calısmasını anlatabilirsin.


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...


136 Mesaj
3 Şubat 2007; 14:53:39 

mrb arkdslr noss hoca ve dıger arkdslrın yazılarını okudum cok basarılı bı topic cewaplıyacak ardslsr için bi sorum war bu dızel weya benzınlı motorlara bilinen yakıtların dışında bnzn dzel lpg d gaz acaba daha werimli bi yakıt denenemezmı bılmıyorum bagıslayın nıtrojen saf oksıjen weya alternatıflerı bıde su yakıt hattına takılan tasarruf cıhazları ne derece etkılı sımdıden tesekurler


_____________________________

İLLEDE FOCUS BAŞKASINI TANIMAM
KAVUŞMAYA 8000 GÜN


2281 Mesaj
3 Şubat 2007; 15:21:40