Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (64. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.444
Cevap
2
Favori
97.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    benim accent motor sogukken ılk marsa bastıgımda araba calısıyor duzensız bır sekılde ve hemen arkasından stop ediyor. ikinci marstaysa sankı hıcbırseyı yokmus gıbı tıkır tıkır calısıyor... bunun sebebını bılen varmı acaba?

    Bu cok karsılasılan bir sorun bunun bir cok sebebi olabilir hava filtresinden,bujilere kadar,ekzost manifoldu ısıtma kelebeginden,jikle devresine kadar bircok sey olabilir onun icin tam bi sey soylemek zor kontrol ettirtmen lazım

    cok tesekkur ederim egzos manıfoldum catlak ve benzın fıltresıde epeyden berı degısmemıstı belkı sorun bunlardadır... ıyı gunler dılıyorum...


    benzin filtresi yapıyorda olabilir bir ihtimal




  • dci motorlarda 65 beygir olan gücü yazılımı değiştirerek yükseltmenin mümkün olduğunu söylediler servise sordum garanti dışı kalacağını söylediler bu işin yararı zararı ve ne kadar yükseltilebilir.

    beygir gücü sadece hızlanmak içinmidir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: viper001

    dci motorlarda 65 beygir olan gücü yazılımı değiştirerek yükseltmenin mümkün olduğunu söylediler servise sordum garanti dışı kalacağını söylediler bu işin yararı zararı ve ne kadar yükseltilebilir.

    beygir gücü sadece hızlanmak içinmidir?


    bu dogru yazılımı degistirerek yazılım performansa gore yuklenerek bir miktar guc artısı saglanabilir ama garanti dısı kalır araban beygir gucu sadece hızlanmak icin mi diyosan aracında bir guc aratısı olacaktır hem beygir hem tork yonunden bu hızlanmayı etkileyecektir elbette bunun yanında yakıt sarfiyatıda bir miktar mutlaka artacaktır.
  • teşekkürler

    o zaman düşünülmesi gereken biraz güç artışı için yakıtı yükseltmek ne kadar mantıklı, nasıl yakıtı düşürürüz diye düşünmek daha mantıklı gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper001 -- 11 Aralık 2006; 12:14:30 >
  • doğan slx alacam ve ruhsattaki motor ve şasi no ile arabanın üstündekini karşılaştırmak istiyorum motorun neresinde yazar bu numaralar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dreamworkerr

    doğan slx alacam ve ruhsattaki motor ve şasi no ile arabanın üstündekini karşılaştırmak istiyorum motorun neresinde yazar bu numaralar


    Şasi no kapı iclerinde yazması lazım ama motor no suna o kadar kolay ulasamaya bilirsin dogan slx de hic bakmadım bi kac arabada bakmıstım pek gorunecek yerlerde degillerde bi kac parca sokmek lazım olabiliyor.
  • noss bir şey dikkatimi çekti.üstad bu honlama için aşınmadan kaynaklanan konikleri düzeltmek demişssin.benim bildiğim kadarıyla tam tersi yani laynere konik şekli veriliyor.baklava şeklinde bir desen çizilerek yağlama yağının verimi arttırılıyor ve aşınma azaltılıyor..yanılıyormuyum?



    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    iyi sayende bunuda öğrenmiş oldum,dediğim gibi bildiğim şeyler mesleki olmayıp sadece meraktan ileri geliyor,sadece bilgilerim ışığında yorum yapmıştım,tahminimin doğru olduğuna sevindim.teşekkürler,başka varsa merakla bekliyorum.

    birde bu honlamada kullanılan aletin ucuna takılan aparatın silindir gömleğine temas eden parçanın cinsi ile bu honlamanın (Tahmin etmekle birlikte) gerçek anlamda ne işe yaradığını öğrenebilirmiyim?


    Zımpara taşının silindir veya burç içinde döndürülerek talaş kaldırma işlemidir.Aşınmadan olusan koniklikleri giderme veya pistonun yuvasına alıstırma işlemindede kullanılır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: stigmata_

    noss bir şey dikkatimi çekti.üstad bu honlama için aşınmadan kaynaklanan konikleri düzeltmek demişssin.benim bildiğim kadarıyla tam tersi yani laynere konik şekli veriliyor.baklava şeklinde bir desen çizilerek yağlama yağının verimi arttırılıyor ve aşınma azaltılıyor..yanılıyormuyum?



    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    iyi sayende bunuda öğrenmiş oldum,dediğim gibi bildiğim şeyler mesleki olmayıp sadece meraktan ileri geliyor,sadece bilgilerim ışığında yorum yapmıştım,tahminimin doğru olduğuna sevindim.teşekkürler,başka varsa merakla bekliyorum.

    birde bu honlamada kullanılan aletin ucuna takılan aparatın silindir gömleğine temas eden parçanın cinsi ile bu honlamanın (Tahmin etmekle birlikte) gerçek anlamda ne işe yaradığını öğrenebilirmiyim?


    Zımpara taşının silindir veya burç içinde döndürülerek talaş kaldırma işlemidir.Aşınmadan olusan koniklikleri giderme veya pistonun yuvasına alıstırma işlemindede kullanılır.




    seninkide dogru bildigim kadarıyla ama aşınma sonucu aşırı koniklesmede olabilitor silindirlerde bunları düzeltmek icinde kullanılıyor.




  • Sizler icin cok yaralı bilgiler verdim asagıda mutlaka okuyun

    Akü bittiginde ne, nasil yapilmali?
    Farkinda olmadan farlari açik unuttuysaniz veya baska bir nedenle otomobiliniz çalismayabilir. Sorun aküden kaynaklaniyorsa, otomobili çalistirmak için takviye islemi yapilir. Takviye kablolariyla baska bir aracin aküsünden güç alinarak otomobili çalistirma yoluna gidilir. Bu islem sirasinda yanlis takviye yapildigi da olur. Yanlis takviye yapilmasi, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çesitli parçalarinin arizalanmasina ve bir hayli kabarik tamir faturasina neden olur.

    Dogru takviye nasil yapilir?
    Otomobilinizin aküsü bosaldiginda yapmaniz gereken baska bir aracin aküsünden takviye alarak çalistirmaktir. Ancak bu islemi yaparken bazi kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.
    - Otomobili takviye yoluyla çalistirabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, ayni kapasitede (Ah/Ampersaat) olmasi gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazilidir.)
    - Takviye alacaginiz araçla aracinizin temas etmediginden emin olun. Araçlarin birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarinin arti uçlari baglanir baglanmaz araçlar üzerinde elektrik akimi olusur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.
    - Baska bir otomobilden takviye alindiginda, iki aracinda gereksiz lamba ve aksesuvarlarini kapatmalisiniz.
    - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kirmizi) bos akünün pozitif (+) ucuna, diger ucuysa takviye alinan aracin pozitif (+) ucuna baglayin. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna baglayin. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu bos akünün eksi (-) terminaline baglamayin. Çünkü aküden kivilcim meydana gelmesine neden olabilirsiniz.
    - Baglantilarin tamamlanmasindan sonra elektrik veren aracin aküsü zayifsa, o aracin motorunu çalistirin ve motoru çalisir durumda birakin.
    - Motor hemen çalismadiginda, bosalmis olan akünün cereyan alabilmesini saglamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.
    - Daha sonra sarj edilen aracin motorunu da çalistirin. Motor çalistiktan sonra, sarj kablolarinin baglantilarini hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalismasini saglayin.
    - Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu islem sirasinda önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarini çikarin.
    - Akünüzün sarjinin bitme nedenini bilmiyorsaniz (isiklarin açik kalmasi haricinde) yetkili servisinize gidip sarj sistemini kontrol ettirin.

    Iterek çalistirmak sakincali Yanlis takviyenin yani sira yapilan bir baska hata da, otomobilin iterek veya çekilerek çalistirilmasidir. Çalismayan otomobil çift eksantrikliyse, itilerek çalistirildiginda trigel kayisi dis atlayabilir. Bu da supaplarin egilmesine ve pistona zarar verebilir. Bu gibi durumlarda silindir kapaginin sökülmesi gerekir ve bu da yüksek tamir masrafina neden olur. Otomatik vitesli otomobilleri iterek veya çekerek çalistirmak mümkün degildir. Bu yüzden bunun denenmesi bile çok yanlistir. Yapilan bir baska hata da, katalitik konvertörlü araçlarda motor çalismadiginda uzun süre marsa basilmasidir. Bu gibi durumlarda hava - yakit karisimi katalitik konvertörde birikir ve yanar. Bu da katalitik konvertörün bozulmasina neden olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 12 Aralık 2006; 13:26:57 >




  • Soğutma suyunun değiştirilmesi

    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük

    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN
    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

    ADIM 10 - TEMİZLİK VE ORTALIĞIN TOPLANMASI
    Valfte sızıntı olup olmadığını kontrol edin, bezleri, eski kelepçe ve boruları ve tek kullanımlık kabı ortadan kaldırın. Şimdi yola çıkmak için neredeyse hazır sayılırsınız.

    Eski yağı imha ederken çok dikkatli olunması gerektiği gibi, eski soğutma suyunu da doğru bir şekilde imha etmek önemlidir. Eski soğutma suyunun kokusu ve rengi çocuklara, çekici gelebilir. Bu nedenle uzun bir süre ortada kalmasına izin vermeyin. İlgili kapları, tehlikeli malzemelerle ilgilenen geri dönüşüm merkezlerine vakit geçirmeden götürmelisiniz.

    Kaynak: Castrol Türkiye




  • bozulmayan amortisör nedir? google da nasıla aramam lasım ya da hiç bişi bulamadım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kırbıyık

    bozulmayan amortisör nedir? google da nasıla aramam lasım ya da hiç bişi bulamadım...


    Bozulmayan amortisör? var mı oyle bir sey sanmıyorum...
  • nese saol ödew saten yarın hocaya sorcam son şasımdın hani varsa bilirsindie sordum ...
    saol !!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kırbıyık

    nese saol ödew saten yarın hocaya sorcam son şasımdın hani varsa bilirsindie sordum ...
    saol !!!


    öle bir sey varsa banada soylersen sevinirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Sizler icin cok yaralı bilgiler verdim asagıda mutlaka okuyun

    Akü bittiginde ne, nasil yapilmali?
    Farkinda olmadan farlari açik unuttuysaniz veya baska bir nedenle otomobiliniz çalismayabilir. Sorun aküden kaynaklaniyorsa, otomobili çalistirmak için takviye islemi yapilir. Takviye kablolariyla baska bir aracin aküsünden güç alinarak otomobili çalistirma yoluna gidilir. Bu islem sirasinda yanlis takviye yapildigi da olur. Yanlis takviye yapilmasi, özellikle enjeksiyonlu otomobillerin elektronik kontrol ünitesinin ve çesitli parçalarinin arizalanmasina ve bir hayli kabarik tamir faturasina neden olur.

    Dogru takviye nasil yapilir?
    Otomobilinizin aküsü bosaldiginda yapmaniz gereken baska bir aracin aküsünden takviye alarak çalistirmaktir. Ancak bu islemi yaparken bazi kurallara dikkat etmeniz gerekiyor.
    - Otomobili takviye yoluyla çalistirabilmek için her iki akünün de; 12V geriliminde, ayni kapasitede (Ah/Ampersaat) olmasi gerekiyor. (Bu bilgi akünün üzerinde yazilidir.)
    - Takviye alacaginiz araçla aracinizin temas etmediginden emin olun. Araçlarin birbirine temas etmesi durumunda, takviye kablolarinin arti uçlari baglanir baglanmaz araçlar üzerinde elektrik akimi olusur. Bu da tehlikelere sebep olabilir.
    - Baska bir otomobilden takviye alindiginda, iki aracinda gereksiz lamba ve aksesuvarlarini kapatmalisiniz.
    - Takviye kablosunun pozitif (+) ucunu (kirmizi) bos akünün pozitif (+) ucuna, diger ucuysa takviye alinan aracin pozitif (+) ucuna baglayin. Kablonun negatif (-) ucunu da (siyah) yükleme aküsünün negatif (-) ucuna baglayin. Siyah kablonun negatif (-) ucunuysa hareket etmeyen metal bir parçaya veya silindir blokuna tutturun. Kabloyu bos akünün eksi (-) terminaline baglamayin. Çünkü aküden kivilcim meydana gelmesine neden olabilirsiniz.
    - Baglantilarin tamamlanmasindan sonra elektrik veren aracin aküsü zayifsa, o aracin motorunu çalistirin ve motoru çalisir durumda birakin.
    - Motor hemen çalismadiginda, bosalmis olan akünün cereyan alabilmesini saglamak için birkaç dakika bekleyin ve tekrar deneyin.
    - Daha sonra sarj edilen aracin motorunu da çalistirin. Motor çalistiktan sonra, sarj kablolarinin baglantilarini hemen çözmeyin. Motorun 5 dakika 2000 devirde çalismasini saglayin.
    - Takviye kablosunu dikkatle çözün. Bu islem sirasinda önce negatif (-), sonra da pozitif (+) kablo uçlarini çikarin.
    - Akünüzün sarjinin bitme nedenini bilmiyorsaniz (isiklarin açik kalmasi haricinde) yetkili servisinize gidip sarj sistemini kontrol ettirin.

    Iterek çalistirmak sakincali Yanlis takviyenin yani sira yapilan bir baska hata da, otomobilin iterek veya çekilerek çalistirilmasidir. Çalismayan otomobil çift eksantrikliyse, itilerek çalistirildiginda trigel kayisi dis atlayabilir. Bu da supaplarin egilmesine ve pistona zarar verebilir. Bu gibi durumlarda silindir kapaginin sökülmesi gerekir ve bu da yüksek tamir masrafina neden olur. Otomatik vitesli otomobilleri iterek veya çekerek çalistirmak mümkün degildir. Bu yüzden bunun denenmesi bile çok yanlistir. Yapilan bir baska hata da, katalitik konvertörlü araçlarda motor çalismadiginda uzun süre marsa basilmasidir. Bu gibi durumlarda hava - yakit karisimi katalitik konvertörde birikir ve yanar. Bu da katalitik konvertörün bozulmasina neden olur.




    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Soğutma suyunun değiştirilmesi

    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük

    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN
    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

    ADIM 10 - TEMİZLİK VE ORTALIĞIN TOPLANMASI
    Valfte sızıntı olup olmadığını kontrol edin, bezleri, eski kelepçe ve boruları ve tek kullanımlık kabı ortadan kaldırın. Şimdi yola çıkmak için neredeyse hazır sayılırsınız.

    Eski yağı imha ederken çok dikkatli olunması gerektiği gibi, eski soğutma suyunu da doğru bir şekilde imha etmek önemlidir. Eski soğutma suyunun kokusu ve rengi çocuklara, çekici gelebilir. Bu nedenle uzun bir süre ortada kalmasına izin vermeyin. İlgili kapları, tehlikeli malzemelerle ilgilenen geri dönüşüm merkezlerine vakit geçirmeden götürmelisiniz.

    Kaynak: Castrol Türkiye


    Verdigim bilgiler hakkında bir yorum gelmedi herhalde fazla isine yarayan olmadı bilgiler begenilmedi neyse bu kadar yeter o zaman...




  • noss kardeş özellikle bu su değiştirme olayı çok iyi ve yerinde bir bilgi! ellerine sağlık
  • noss kardeşim biraz da bujiler ile ilgili bilgi versen..Örneğin buji yağlanmışsa ne demektir?Buji kararmışsa ne demeketir?Buji kahverengi ise ne demektir?buji üzerinde kurum,tortu varsa ne demektir?Sağlıklı çalışan motorda buji nasıl olmalıdır?Sübap ayarı gerektiğini nasıl anlarız?İnce yağ kullanıyorken daha kalın olan motor yağına geçersek ne gibi sakıncalar doğurabilir?Kalın yağdan daha ince motor yağına geçersek ne gibi sakıncalar doğurabilir?Ön takımın ve amortisörlerin bozulduğunu nasıl anlarız?Bunlar bozulduğunda aracın yol tutuşunda hissedilir bir kötüleşme olur mu?Özellikle Fiat'ın Palio 1.4 modelinde mevcut olan enjektör sesi normal mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdem09

    noss kardeşim biraz da bujiler ile ilgili bilgi versen..Örneğin buji yağlanmışsa ne demektir?Buji kararmışsa ne demeketir?Buji kahverengi ise ne demektir?buji üzerinde kurum,tortu varsa ne demektir?Sağlıklı çalışan motorda buji nasıl olmalıdır?Sübap ayarı gerektiğini nasıl anlarız?İnce yağ kullanıyorken daha kalın olan motor yağına geçersek ne gibi sakıncalar doğurabilir?Kalın yağdan daha ince motor yağına geçersek ne gibi sakıncalar doğurabilir?Ön takımın ve amortisörlerin bozulduğunu nasıl anlarız?Bunlar bozulduğunda aracın yol tutuşunda hissedilir bir kötüleşme olur mu?Özellikle Fiat'ın Palio 1.4 modelinde mevcut olan enjektör sesi normal mi?


    Aşagıda bujiyle ilgili bircok bilgi var herkse okumalı bilmeli bence

    Bujinizin bozuk oldugunu nasil anlarsiniz?
    Motordaki silindirlerin içinde sikistirilan yakit - hava karisimini kivilcimla atesleyen bujilerdeki en basit bir ariza, yakit sarfiyatini artirirken performansini da azaltir. Motordaki birçok arizayi da bujilere bakarak tespit etmek mümkün. Asagidaki bilgiler sayesinde, bujinizin bozuk olup olmadigini ve bozuksa bunun sebeplerini bulabilirsiniz.

    Tirnak araligi ideal degilse Bujilerdeki tirnak araligi ideal konumda degilse, buji yeni bile olsa yakit - hava karisimi iyi ateslenmez. Buna bagli olarak da yanma odasindaki patlama zayiflar ve motorun gücü azalir. Bu durumda aracin araçtaki yakitin çogu yanmadan egzozdan çikar ve otomobilin yakit sarfiyati hissedilir oranda artar. Yeni bir buji aldiginizda her duruma karsi takmadan önce tirnak araligi sentille kontrol edilmeli ve ayari bozuksa fabrika verilerine göre ayarlanmalidir.

    Üzerinde yag birikintisi varsa Bujiler sökülüp kontrol edildiginde üzerinde yag birikintileri varsa, motordaki yanma odasina fazla yag giriyor ve elektrotlari yagliyor demektir. Bu gibi durumlarda buji yagla kaplandigindan kivilcim normal düzeyin çok altinda gerçeklesir. Bu durum yakit tüketimini artirir ve performansi azaltir. Çözüm ise motoru revizyondan geçirmektir.

    Üzerinde kurum olusmussa Bujinin izolatör ucu, elektrotlari ve gövdesinde kurum olusmussa, bu karbüratör ve enjeksiyon ayarinin bozuk oldugu anlamina gelir. Bu gibi durumlarda motorda atesleme kesikligi olur ve motor soguk havalarda zor çalisir. Sorunu çözmek için hava filtresinin kontrol edilmesi, karbüratör ve enjeksiyon ayarinin yapilmasi gerekir.

    Elektrotlar kaynamissa Buji elektrotlari kaynamissa ve üzerinde yabanci maddeler toplanmissa, zamansiz atesleme sonucunda asiri yükleme olmus demektir. Bu sorun atesleme ve supap ayarlarinin bozuk olmasindan, arizali distribütörden ve kalitesiz yakittan kaynaklanir. Sorunu çözmek için, motor atesleme ile yakit ayari kontrol edilmeli ve yeni buji takilmalidir.

    Buji çatlaksa Bujilerde nadir de olsa karsilasilan bir ariza, bujinin düsürülmesi sonucu elektrotunda mekanik hasar meydana gelmesidir. Bu gibi durumlarda atesleme eksik olur ve kivilcim baska yerlere siçrar. Bu nedenle arizali bujinin degistirilmesi gereklidir.

    Bujinin görevi nedir? Bujinin görevi, bobin tarafindan olusturulan yüksek gerilimi yanma odasina iletmesi ve yogunlasmis yakit - hava karisimini elektrik kivilcimi yoluyla elektrotlar arasinda ateslemesidir. Bujinin iyi çalismasini saglayan en önemli unsur kivilcim boyudur.

    Buji ne zaman degistirilmeli? - Araciniz normalin üzerinde yakit tüketiyorsa, - Motorunuzda atesleme kaçagi oldugunda, - Motorunuzun performansinda azalma oldugunda.

    Ne zaman kontrol edilmeli? - Motorunuzun avans ayarini yaptirdiginizda, - Motor testi yaptirdiginizda, - Kullanilmis bir araç satin aldiginizda.

    İnce kalın yag gibi olayların orjinalinden degistirilmesi yani aracın tavsiye ettigi degerler dısına cıkılması sakıncalı sonuclar dogurabilir cunku bu yaglar belirli sıcaklıklarda belirli vizkozitelere (yogunluk akıskanlık gibi bi sey) ulasır bunlar motor calısma sıcaklıgı, yag kanalı kesit genisligi,yag kanalları uzunlugu vb gibi bir cok kritere bakılarak hesaplanan olaylardır degistirilmesi cok yanlıstır bence

    Ön takımların bozuldugunu genel seslerden ve yol tutus eksikliklerinden anlayabiliriz.Amortisörlerimizi kontrol etmek icin arabanızın yan tarafına gecen ve iyice sallayabilceginiz hıza kadar saga sola sallayın arac 2-3 saniyede durmuyosa yada 3-4 hamlede eski haline gelmiyosa amortisoleriniz eskimis demektir.Elbetteki amortisörler yol tutusu dogrudan etkileyen elemanlardır bu yüzden iyi bir yol tutus icin mutlaka amortisörlerinizi kontrol edin

    Son söyledigin palio enjeksiyon sesini pek anlamadım normal mi derken burdan duymadan yorum yapamam aracında bir anormal ses varsa.




  • Enjektörün her ateşleme zamanı için (tek noktadan enjeksiyon ya) yakıtı manifolda gönderdiğini ve bunun her saniye devam ettiğini düşünelim(dizellerde nasıl ki motor özelliğinden dolayı ses var) benim Palio'da da enjektör yakıt beslemesi yaparken şıkırtı hırıltı karışımı bir ses yapıyor..Örneğin motor relantide çalışırken Fiat araçlara özgü ffıııırrrr diye bir ses çıkartıyor bu normal..Benim duyduğum ses daha farklı..Araç dekompresyondayken de bu sesi duyuyorum..Bir tek ayağımı gazdan çok hafif çektiğimde araç gaz ile orantılı olan hıza düşene kadar bu sesi kesiyor ve yine aynı ses devam ediyor..Neyse dediğiniz doğru görmeden yorum zor..Bana da enjektör sesi olduğunu Tofaş yetkili servisinde ustabaşı söylemişti,arabayı görmeden daha..
  • Bu arada birkaç soru daha sorayım böyle paslaşalım..Bilmeyenler,kısmen bilenler,benim gibi bildiğini zannedenler iyice öğrensinler..Turbo sistemleri üzerine de biraz bilgi verirsen seviniriz..Turbo kaça ayrılır,kompresör ile turbo arasındaki farklar nelerdir?Değişken geometrili turbo daha verimli ve uzun ömürlü müdür?Turbolu araçlarda değişken zamanlamalı sübap kontrol sistemi kullanılmakta mıdır?Turbo beslemeli motorlar,atmosferik beslemeli motorlardan daha kısa ömürlü müdür?
    Zaman zaman başka sorularda soracağım,vereceğin cevaplar için şimdiden teşekkürler..Bu arada bende fikirlerimi,deneyimlerimi paylaşmak isterim..
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.