Şimdi Ara

MOTOR, donanım, şasi kısacası arabadan anlayanlar bu baslık altında toplanalım. (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.445
Cevap
2
Favori
97.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Serviste calısan eleman var mı aramızda?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    bakın;
    motorun birim güç başına tükettiği yakıt miktarı vvti vtec olmayan motorlarda 2500-3500arasında minimumdur..fakat bu o devirlerde az yakıt tükettiği anlamına gelmez.birim güç başına az yakıt tükettiği anlamına gelir.yakıt ne kadar gaza basılırsa o kadar tüketilir.1500devirde daha az baıldığı için3000 devirdekine göre tabiki daha az tüketir.fakat ürettiği güç de ona göredir.aracınızı gaz düşük devirlerde yemediğinde daha fazla basmayın,vites küçültün.yakıt tüketimi açısından 1000devir üstünde aracınızı ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar iyidir.

    yokuş aşağı yapılması gereken şudur.eğer frene basmak icap edecekse bu viteste motor freni ile yapılmalıdır.motor freni yakıt tüketimini artırmaz.böylece balataların ömrünü uzatarak ısınmasını engellemiş olursunuz.ama gaza basmak icap edecekse de basmayın alın boşa gitsin araç.bu esnada araç eski ve karbüratörlü ise ve motor soğuksa stop etmemesine dikkat edin.

    araçta en iyi ekonomi boş vitesle sağlanır.gaza ne kadar basılırsa o kadar yakıt tükettiği için.ne kadar ekmek o kadar köfte,ne kadar köfte o kadar kuvvet.yol bilgisayarlı araç kullananlar bunu daha iyi tespit edebilirler.



    Dostum yanlış söylüyosun 1000 devirin üstünde ne kadar düşük devirde kullanırsanız o kadar iyidir bu dogru degil malesef.Ne kadar düsük devir o kadar az benzin mantığı kesinlikle yanlış,motorun veriminin en yüksek olduğu verim genelde dediğim 3000 devir civarıdır.Yakıt tüketimi/verim egrilerini incelerden arabanını dediginin olmadıgını göreceksin.Ayrıca Mitsubishi Pajero eco lambası yanar en az yakıtın yandığı anlarda bu devir aralıgı 3000-3500 devir aralığıdır,bu diger Toyota Avensiste ortalama yakıt ekonomisi 3000 devir civarı gidip bide 2000 devir civarı otobanda gittiğinizde ortalama benzin her zaman 3000 devirde daha düsük çıkar.Somut olarak görebileceğin örnekler bunlar.

    Boş viteste araba daha az yakmaz bilidigim kadarıyla zaten rolantide araba devirde gittigin zamandan daha fazladır çünkü vakum etkisi daha fazladır.Bu lise motor kitaplarında da yazar Miili Eğitim'in çıkardığı Benzin Motorları adlı kitaptandan atesleme sistemleri ve karbüratör devreleri konusundan bakabilirsinz.


    Arkadaşlar aranıza yeni katıldım ve noss arkadaşımı paylaşımlarından dolayı tebrik ediyorum..!



    Arkadaşlar bende vites boştayken daha az yaktığını zannediyordum ve söylenilenlere inanmıyordum,
    Seat Cordoba 1.4 TDI aracımın yol bilgisayarı ile denedim ve resimlerinide en kısa zamanda koyarım,aracım rolantide iken 0.5 yakıyor (0.6-7 de olabiliyor ) dolayisiyle vitesi boşa alıncada 0.5 civarı yakıyor,fakat viteste iken ayağımı gazdan çekince 0.0 oluyor,böylece hem motor freni ile frenleri yormuyoruz,hemde daha az yakıyoruz...!

    Bu yüzden noss arkadaşıma katılıyorum




  • Nos sana bi sorum olucak.. bende 2001 moden opel corsa 1.4 wardı ben bu arabaya abart egzoz we dragonfire uygulaması yaptım. şimdi bitane dizel aldım 1.3 cdti. bu arabayada drafonfire uygulaması yapabilirmiyim.? benzinli arabada egzoz gazı yanıyodu güzel.. ama dizelde egzozdan ne çokıyo yanıcı hiçbi fikrim yok.. bana yardımcı olabilirmisin? Egzoz gazı olarak dizelde ne çıkar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Outbreak -- 28 Temmuz 2006; 16:07:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak

    Nos sana bi sorum olucak.. bende 2001 moden opel corsa 1.4 wardı ben bu arabaya abart egzoz we dragonfire uygulaması yaptım. şimdi bitane dizel aldım 1.3 cdti. bu arabayada drafonfire uygulaması yapabilirmiyim.? benzinli arabada egzoz gazı yanıyodu güzel.. ama dizelde egzozdan ne çokıyo yanıcı hiçbi fikrim yok.. bana yardımcı olabilirmisin? Egzoz gazı olarak dizelde ne çıkar?


    Tam olarak butun gazları yazamam bilmiyorum cunku hepsini cıkan gazların ama flame kit takarak ates elde edebilecegini sanıyorum.
  • Bişey sorcam arabadan sizin kadarii anlamam,

    1-Arabayı bosa aldıgımızda benzin harcamaya devam ediyor mu? Peygamber vitesi deniliyor ama(= ise yarıyor mu?
    2-Yakıt tasarrufu yapmak icin ne yapmak lazım, pratik olarak,,
    3-Birde özellikle kısın camlarda cok buharlasma oluyor, bir turlu engelleyemiyorum, ne yapmam gerek,
    4-Arabanın normal fanını calistirinca iceri boguk bir koku geliyor, klimayı acınca da gidiyor, o kokuuyu engeleyebilecek bir koku giderici varmı? ve neden kaynaklanıyor, nasıl temizlenir?
    5-Cok oldum ama son sorum:) Arabam pejo 307 frenlerden bazen ses geliyordu, 2demir sanki birbirine degiyor, servisine goturdum bir parcasını deistiriler, birkac gun olmadı ama yine devam ediyor, nedir sorun anlayamadım. sessiz bir fren ihtimali varmı?

    Verdiginiz bilgiler icin simdiden tesekkurler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KKTC_EVREN

    Bişey sorcam arabadan sizin kadarii anlamam,

    1-Arabayı bosa aldıgımızda benzin harcamaya devam ediyor mu? Peygamber vitesi deniliyor ama(= ise yarıyor mu?
    2-Yakıt tasarrufu yapmak icin ne yapmak lazım, pratik olarak,,
    3-Birde özellikle kısın camlarda cok buharlasma oluyor, bir turlu engelleyemiyorum, ne yapmam gerek,
    4-Arabanın normal fanını calistirinca iceri boguk bir koku geliyor, klimayı acınca da gidiyor, o kokuuyu engeleyebilecek bir koku giderici varmı? ve neden kaynaklanıyor, nasıl temizlenir?
    5-Cok oldum ama son sorum:) Arabam pejo 307 frenlerden bazen ses geliyordu, 2demir sanki birbirine degiyor, servisine goturdum bir parcasını deistiriler, birkac gun olmadı ama yine devam ediyor, nedir sorun anlayamadım. sessiz bir fren ihtimali varmı?

    Verdiginiz bilgiler icin simdiden tesekkurler...



    1-Elbette devam eder benzin harcamaya
    2- yakıt tasarufuyla ilgili bi kac kez uzun acıklamalar yaptım konunun onceki sayfalarında arttırırsanız bulursunuz.
    3- Buhara karsı yapılmıs cam spreyleri var onlardan kullanarak yada aracınızın kaliferini actıgınızda cama dogru yonelterek cozebilirsiniz.
    4- Bu konu uzun zamandır calıstırmadıgınızda icerde biriken tozdan olabilir.Servisiniz bu konuda size yardım edecektir.
    5-307 lerde cok ca duydugum bir sikayet bu incelemek lazım bi sey diyemem bakmadan cozulmesi cok zor bisey oldugunu sanmıyrm.




  • selam noss bende senin gibi doğuştan fazlasıyla hastalık derecesinde otomobil,mekanik hastasıyım hayatım bunun üzerine diyebilirim burada senin yazılarını zevkle okuyorum bilgilerini paylaştığın için çok saol bende otomotiv öğr. okuyacam kısmetse bu sene ilk yılım olacak bende bildikerimi paylaşmaya hazırım japon otomobilleri hastasıyım 1994 mazda 323f bg otom var bu arada umarım bu bölümü yazdğma pişman olmam ama sevdiğim iş bu ve başka seçeneğim yok tekrar çok saol ben yaz sonu full nette olacam ama o zamana kadar girebildiğim kadar bakarım istersen msn adrsini ver daha rahat paylaşırız
  • Sezar_323 soylediklerin icin saol elimden geldigince bi seyler anlatmaya calısıyorum ozelden msn ini aatarsan knsbiliriz istiyosan
  • Teşekkür ederim nos. bütün yazılarını okudum.. süpersin herşey için teşekkür ederim.

    Arkadaşlarada bi duyuruda bulunmak istiyorum. Burada yeni olan arkadaşlar lütfen buzaman kadar yazılmış bilgileride gözden geçirirse soruları sormadan cewap bulabilirler. birçok konu tartışılmış we yararlı bilgiler war. mutlaka baştan okuyun.
  • Nos sana bi sorum olucak ben corsa 1.3cdti a Blow-off takmak istiyorum. bildiim kadarıyla bunlarda gaz kelebeği yok. bu kelebek olmadan nekadar werim alabilirim? bide bu kelebek nekadara malolur ki ben edinsem kaça patlar montajı nerde yapılır????? maslak sanayi diye okudum formda biri demiş ama 500 600ytl lerden bahsediliyo.. ben azçok elinmden gelir araya bi T boru arııcam bulursam 200ytl ye Blow-off u alırsam enfazla 220ytl ye malolur bana die düşünüorum.. piyasada biraz geçiriyolar sanırım.. sen nediosun bu konuda biraz tıslamak iyi gelirmi?
  • noss kardeş ben geldim tekrardan!bişey duydum doğruluğu nedir acaba,araba yı yarım saat falan çalıştırdıktan sonra yağ kapağını açınca hava üflüyorsa siboplarda sorun var demekmiş ne dersin bu işe?birde bujileri kendimizde değiştirebilirmiyiz acaba araba focus boschun yeni çıkardığı çift tırnaklı platin buji düşünüyorum uyum sağlarmı acep?
  • Merhaba Noss
    Hyundaı Tucson CRDI aracım için EGR iptali yaptığım takdirde sarfiyatın azalacağı, gücün artacağı söylendi. Nedir bu EGR, garanti süresinde iptal garantiyi bozarmı, yetkili servislerde mi yapılabilir ? Bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla.
  • egr nin iptali eğer tükeitmi etkiliyorsa o sistemde sorun vardır...
    egr yanmamış gazları tekrar yanma odasına gönderen bir sistem...
  • Oncelikle tatilde oldugum icin yazılanlara pek cevap vermedim kusura bakmayın cevaplamaya calısalım soruları....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Outbreak

    Nos sana bi sorum olucak ben corsa 1.3cdti a Blow-off takmak istiyorum. bildiim kadarıyla bunlarda gaz kelebeği yok. bu kelebek olmadan nekadar werim alabilirim? bide bu kelebek nekadara malolur ki ben edinsem kaça patlar montajı nerde yapılır????? maslak sanayi diye okudum formda biri demiş ama 500 600ytl lerden bahsediliyo.. ben azçok elinmden gelir araya bi T boru arııcam bulursam 200ytl ye Blow-off u alırsam enfazla 220ytl ye malolur bana die düşünüorum.. piyasada biraz geçiriyolar sanırım.. sen nediosun bu konuda biraz tıslamak iyi gelirmi?



    blow-off gaz kelebeği olmayan sistemlerdede uygulanabiliyor ama bi kac farklı teknigi var fiyatlar konusunda hicbir bilgim yok malesef tıslamak iyi olabilir ama iyi bir yerde yaptırmak lazım yoksa basına ders olabilir Onno usta var Maslak sanayide onu oneririm ren oto olması lazım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: topolojikemre

    noss kardeş ben geldim tekrardan!bişey duydum doğruluğu nedir acaba,araba yı yarım saat falan çalıştırdıktan sonra yağ kapağını açınca hava üflüyorsa siboplarda sorun var demekmiş ne dersin bu işe?birde bujileri kendimizde değiştirebilirmiyiz acaba araba focus boschun yeni çıkardığı çift tırnaklı platin buji düşünüyorum uyum sağlarmı acep?


    Yag kapagını acınca her neredeyse her arabada bir miktar ufleme olur ama bunun miktarı asırıysa kompresyon kacagı olma ihtimali var.Buji anahtarın varsa bujiyi kendin degiştirebilirsin aracının hangi Focus oldugun soylememissin hangi kasa oldugunu yani orjinal bujinin özellikleri kitapcıgında yazar onunla uyuyorsa özellikleri kullanabilirsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yutuna

    Merhaba Noss
    Hyundaı Tucson CRDI aracım için EGR iptali yaptığım takdirde sarfiyatın azalacağı, gücün artacağı söylendi. Nedir bu EGR, garanti süresinde iptal garantiyi bozarmı, yetkili servislerde mi yapılabilir ? Bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılarımla.


    Egr yanmıs egzost gazlarının motor icine tekrar gonderilierek Nox emisyonunu dusuruyor.EGR iptali garanti kapsamında bulunan aracı garantiden cıkarır bildigim kadarıyla.Ben yakıttan birazcık tasaruuf icin EGr nin sokulmesine karsıyım gerci...
  • Merhaba , tum cevaplari okuyamadim ama bildigim kadari ile cevap vereyim dedim ,
    eger cevap verilmisse veya yanlis biliyorsam affola
    Oktan benzinin buhar halde iken sıkıştırılmaya karsi direncidir. yani arabaniz icin 98 oktan oneriliyor ise bu demektir ki sizin motorunuz benzin hava karisimini normalden daha fazla sıkıstırdıgı icin 98 oktan benzin tavsiye ediliyor. 98 okt onerilen bir motorda dusuk oktan kullanirsaniz piston benzin buharini sıkıstırırken benzin kendiliginden buji henuz ateslemeden ve piston ust noktaya ulasmadan patlar ve bu da duzensizlige ve vuruntulara sebep olur.
    tam tersini dusunur isek 95 okt onerilen bir motorda yuksek oktan kullanmanin hic bir getirisi yoktur cunki zaten motorunuz o kadar sıkıstırma yapmamaktadir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: belirsizlik

    Örneğin, 95 oktan kurşunsuz benzin önerilen bir araçta, 98 ya da 100 oktan tercih edilmesinin sonuçlarını soruyorum.
    Bu konuda bu forum ortamında da olmak üzere iki ayrı senaryo okumuştum:

    Birinci senaryoya göre, ne kadar yüksek oktan kullanırsanız aracınızın çekişi o denli artar. Bu sava, akaryakıt markalarının, hatta yerel düzeyde istasyon politikaları da reklam ve sloganlarla destek veriyor. Bu akımın etkisi ile düşük oktan kullanması gereken pekçok aracın bir hevesle en yüksek oktanı tercih ettiği istatistiki bilgi olarak var.
    *
    *
    İkinci senaryo ise standart olarak belirlenmiş oktanın üzerindeki kullanımlarda hem çekişin düştüğünü, hem de sarfiyatın arttığı yönünde.

    Bu konuda vereceğiniz her türlü detay bilgiye ihtiyacım var. Sözkonusu haber çalışması aylık bir dergide, artan petrol fiyatlarına karşı yaygın yanlışlarla neden olduğumuz sarfiyata parmak tutmayı hedefliyor.

    İlgi ve desteğiniz için teşekkürler.






  • Noss arkadasima bir soru daha ...

    Öncekile actigin forumu tek tek okuyup inceledim, arabadan hic anlamazdım, sayende baya bir bilgi sahibi oldum. BUnun icin öncelikle cok tesekkur ederim..

    Sorum ise su: Bu formda ekoyak ve mıknatis tarzı tasarruf cihazini baya bir tartısmıslar, cokda faydali yazılar var, ama gerek burda gerekse hepsiburda da yanıtlar hem olumlu hem olumsuz, sen 2 önemli firmada staj yapmıssın sonucta, bu aparatı kullandın mı yada kullanmıs birinin tavsiyesine sahit oldun mu? Benim arabam 2004 model 307 peugeot.. 1 aydır bu konuyu takip ediyorum, öğrenciyim ve sende bilirsin ne kadar tasarruf yapsam o kadar kardır benim icin;) ama ise yaramayacaksa bu alete para odemek istemiyorum acıkcası..

    2.parca ise Motor silk denilen bir alet, yag degisimi sırasında bor madenini dokuyormussun ve surtunmeyi onluyor ve %10 a yakın tasarruf saglıyormus, alisveris sitelerinde bu 2urunde mevcut, ve kullananların goruslerini inceliyorum ona gore bir karar verip arabama almayı dusunuyorum..

    Bu 2 urun hakkında deneyimlerin varsa bilgi verir misin?
    Simdiden tesekkur ederim;)
    iyi calismalar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KKTC_EVREN


    Noss arkadasima bir soru daha ...

    Öncekile actigin forumu tek tek okuyup inceledim, arabadan hic anlamazdım, sayende baya bir bilgi sahibi oldum. BUnun icin öncelikle cok tesekkur ederim..

    Sorum ise su: Bu formda ekoyak ve mıknatis tarzı tasarruf cihazini baya bir tartısmıslar, cokda faydali yazılar var, ama gerek burda gerekse hepsiburda da yanıtlar hem olumlu hem olumsuz, sen 2 önemli firmada staj yapmıssın sonucta, bu aparatı kullandın mı yada kullanmıs birinin tavsiyesine sahit oldun mu? Benim arabam 2004 model 307 peugeot.. 1 aydır bu konuyu takip ediyorum, öğrenciyim ve sende bilirsin ne kadar tasarruf yapsam o kadar kardır benim icin;) ama ise yaramayacaksa bu alete para odemek istemiyorum acıkcası..

    2.parca ise Motor silk denilen bir alet, yag degisimi sırasında bor madenini dokuyormussun ve surtunmeyi onluyor ve %10 a yakın tasarruf saglıyormus, alisveris sitelerinde bu 2urunde mevcut, ve kullananların goruslerini inceliyorum ona gore bir karar verip arabama almayı dusunuyorum..

    Bu 2 urun hakkında deneyimlerin varsa bilgi verir misin?
    Simdiden tesekkur ederim;)
    iyi calismalar..


    Oncelikle size yararlı bilgiler verebildysem ne mutlu diyerek baslayalım.
    Soyledigin yakıt tasarrufu yapan aparatların hepsini inceleme gibi bir durumum olmadı ama bi kacına baktım ve bana cokta mantıklı gelmedi acıkcası insanın aklına soyle bir seyde geliyor hem madem bu kadar yararlı seyler bunlar firmalar neden bu tip sistemlere ihtiyac duymuyolar kullanmıyolar manyatik alan olusturarak yakıtın kısılması aracın tüm parametrelerindeki hesapların bozulmasına sebep olabilir sonucta bu araclar optimum en verimli seviyede calısacak sekilde imal ediliyor

    Diger motor silk konusunda temkinli yaklasmama ragmen iyi bir katkı gibi geliyor denemekte yarar var gibi ama her yeni cıkan seyde oldugu gibi risk yine var sonuc karar sana kalmıs tabi...




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.