- x
Panoromik Cam vs Sunroof
24 Cevap10900 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
347 Mesaj
3 Ekim 2010; 14:53:41 

Uzun yıllardır Sunroof kullanıyorum ve keyif alıyorum. Ancak Panoromik cam tavan konusunda tecrübem yok.

1) Panaromik Cam Tavanlar sabit midir yoksa bazıları sabit, bazıları açılır mıdır?
2) Forumda, araca sonradan sunroof taktırmak emniyet ve sonradan sorun çıkarması vb açısından sakıncalı deniyor. Peki panaromik açılır cam tavan sonradan yapılabilir mi, herhangi sakıncası olur mu? Bu işi kaliteli yapan Istanbul'da firma ve tahmini maliyet konusunda bilginiz var mı

Son olarak, her ikisini de kullananlar tecrübelerini yazabilir mi (Açılır Panaromik Cam vs Sunroof)

Tesekkürler,


_____________________________



3715 Mesaj
3 Ekim 2010; 15:00:19 

Panoramiklerinde açılır olanları var.
Sonradan panoramik tavan yapılan bi araç görmedim ama sunroof gördüm emniyet açısından ne sıkıntı yaratabilir ki ? Çok mantıksız bi laf demiş diyenler.Sonuçta fabrika çıkışlı sunroof olanlarda da aynı sıkıntı olurdu ama ne panoramiklerde ne de sunrooflu araçlarda güvenlik problemi yok.
Evdeki camı kesip takmıyorlar ya...


_____________________________



ubuntu 14.04 LTS - Trusty Tahr

The first matrix I designed was quite naturally perfect. It was a work of art. Flawless. Sublime.


971 Mesaj
3 Ekim 2010; 15:23:48 

aerodinamiklik açısından sonradan yapılan sunrooflar fabrikada yapılanlar gibi olmuyor..


_____________________________



1566 Mesaj
3 Ekim 2010; 16:03:08 


quote:

Orijinalden alıntı: raikkonen999

aerodinamiklik açısından sonradan yapılan sunrooflar fabrikada yapılanlar gibi olmuyor..

+1 virajlarda camlar esneyemiyo ve çatlıyomuş sonradan takılan panoromik cam tavan vs. ama fabrika çıkışlarında tavanlar farklı çıkıyormuş o yüzden tehlikeli


_____________________________



2338 Mesaj
3 Ekim 2010; 16:21:38 

Şimdiye kadar çoğu aracımda sunroof vardı ve bi aracda olmasıda gerekiyor, son aracımda Panorama tavan var bana biraz hızlı gidince sesli geliyor arkada oturanlar için avantajlı ama sırf sunroof bence yeterli, bi iyi tarafı varsa üstü koyu renk olduğundan aracı güzel gösteriyor.


_____________________________


Güncel: 2006 Model C230T - 2006 Model Golf Goal - 2007 Model E63AMG : http://forum.donanimhaber.com/m_42314930/mpage_1/key_/tm.htm
İzmir-Germany-Shanghai


 
5646 Mesaj
3 Ekim 2010; 16:40:24 

Sonradan sunroof takılan araçların tavanlarındaki yatay kuşaklardan en az bir tanesi kesilmek zorunda kalır. Rijitlik azalır.

Fabrikadan sunroof takılan araçların tavanları ise sunroof çevresinde ekstra kuşak vs. ile sağlam şekilde tasarlanıp imal edilmişlerdir.


Konuya dönersek, sonradan cam tavan yapılan bir araca rastlamadım. Epey zor bir uygulama bence.


_____________________________



2992 Mesaj
3 Ekim 2010; 17:24:32 

panoramik cam daha güzel gösteriyor aracı
özellikler yağmurlu havalarda tavana baka baka git
0

resim ford mustang'e aittir.


_____________________________

Threesome, foursome, handsome...


 
709 Mesaj
3 Ekim 2010; 17:32:03 


quote:

Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

Panoramiklerinde açılır olanları var.
Sonradan panoramik tavan yapılan bi araç görmedim ama sunroof gördüm emniyet açısından ne sıkıntı yaratabilir ki ? Çok mantıksız bi laf demiş diyenler.Sonuçta fabrika çıkışlı sunroof olanlarda da aynı sıkıntı olurdu ama ne panoramiklerde ne de sunrooflu araçlarda güvenlik problemi yok.
Evdeki camı kesip takmıyorlar ya...



Başkalarına çamur atıyorsunuz ama bence mantıksız bir laf eden sizsiniz. "Burkulma direnci" diye bir söz duydunuz mu hiç?
Aracın tavanına sunroof açmak size göre belli tavan sacını biraz kesip, yerine saydam bir kapak yerleştirmeken ibaret. Ama işin aslı öyle değil. Aracın tavanında böyle bir pencere açarsanız, aracın tüm burkulma direnci değişir. Bu da aracın viraj kabiliyetinden, kendini toparlamasına, takla anında yolcuyu korumasına kadar pek çok değişkene etki eder. Bir tabak sac alın, onu bükün. Sonrada ortasından bir pencere açıp bükün, aradaki farkı görün.
Bu nedenle fabrika çıkışı sunroof olan araçların tava kısmı, bu boşluğu telafi edecek şekilde güçlendirilmiştir. Sonradan sunroof açılması, bu güvenlik özelliklerini yok eder.
Bence sonradan sunroof yapılmamalı o yüzden.


_____________________________



2881 Mesaj
3 Ekim 2010; 17:36:23 

[font="Tahoma"] Panoramik cam tavan takıldığında araç 100kg kadar daha ağırlaşıyor. Hatta o cam çok zor kırılıyor ve taklalarda çok dayanıklı...[/font]


_____________________________


Yoruldum Deme
Ölünce Dinlenirsin


5775 Mesaj
3 Ekim 2010; 18:23:39 


quote:

Orijinalden alıntı: bilm-i yorum

Panoramiklerinde açılır olanları var.
Sonradan panoramik tavan yapılan bi araç görmedim ama sunroof gördüm emniyet açısından ne sıkıntı yaratabilir ki ? Çok mantıksız bi laf demiş diyenler.Sonuçta fabrika çıkışlı sunroof olanlarda da aynı sıkıntı olurdu ama ne panoramiklerde ne de sunrooflu araçlarda güvenlik problemi yok.
Evdeki camı kesip takmıyorlar ya...


sunrooflu araçların tavan yapısı güçlendirilmiştir normal araçlardan farklıdır


_____________________________



120 Mesaj
3 Ekim 2010; 19:42:24 


quote:

Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

panoramik cam daha güzel gösteriyor aracı
özellikler yağmurlu havalarda tavana baka baka git
0

resim ford mustang'e aittir.

aga aşık oldum ne güzel bi görüntüdür ya Allah banada nasip etsin bu tür bir araç


_____________________________



10219 Mesaj
3 Ekim 2010; 20:14:00 

Sunroof olan araçların tavanlarının güçlendirildigini ispat edecek ciddi bir yazı veya sunroof olan araç ile olmayan aracın tavan yapısını gösteren bir fotoğraf varsa lütfen buraya kopyalayın...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
5646 Mesaj
3 Ekim 2010; 20:25:45 

Sunroof olan bir aracın tavan paneli
Sunroof'un hemen arka kısmında fabrika tarafından güçlendirilmiş kısımı görebilirsiniz.
(Sunroof açıklığı resmin sağında, solda görülen cam arka cam)
0



Sunroof olmayan bir aracın tavan paneli
Aşağıdaki resimde görülen enlemesine kuşakların bir veya iki tanesi sunroof montajı için kesiliyor.
NOT: Kırmızı oka aldırmayın, o başka bir olayı anlatmak için konulmuş.
0







< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 3 Ekim 2010; 20:26:50 >


_____________________________



10219 Mesaj
3 Ekim 2010; 20:39:05 

@bal974 aynı model araçların tavan yapısı fotografları varmidir elinde?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
5646 Mesaj
3 Ekim 2010; 20:40:24 


quote:

Orijinalden alıntı: desiya

@bal974 aynı model araçların tavan yapısı fotografları varmidir elinde?


Google sağolsun, oradan buldum bu fotoları.
Aynı aracı bulmak daha da zor olur...


_____________________________



3409 Mesaj
3 Ekim 2010; 22:03:24 

Aşağı yukarı hepsi aynı şekildedir ama...


_____________________________



 
347 Mesaj
4 Ekim 2010; 8:56:02 

Yorum yapan ve açıklamalı resimlerle katkıda bulunan arkadaşlara teşekkürler Fabrikasyon Sunrooflarda güçlendirilmiş tavan olduğu net olarak anlaşılıyor.

Benim sorum Sonradan Panaromik Tavan yapılıp yapılamadığı. Böyle bir durumda da tavan güçlendirmesi yapılıyor mu fabrika çıkışında, sonradan yaptırmanın bir riski var mı vb.


_____________________________



268 Mesaj
4 Ekim 2010; 11:07:37 

bu tür tavanlar acılmıyor ama sunroofun daha büyükleri var örnegin mercedes c180lerde daha büyük ve üstü full cam

-1


Ekteki dosya (1)


_____________________________

The Power of Dreams Honda

Honda Jazz 1.4 Elite CVT


2992 Mesaj
4 Ekim 2010; 11:17:08 


quote:

Orijinalden alıntı: MuzZy07



aga aşık oldum ne güzel bi görüntüdür ya Allah banada nasip etsin bu tür bir araç

Amin
herkesin gönlüne göre olsun herşey


_____________________________

Threesome, foursome, handsome...


2881 Mesaj
4 Ekim 2010; 12:44:32 

[font="Tahoma"]@bal974

Elinize sağlık güzel açıklama olmuş. Aracın karoserinde sonradan yapılan her değişiklik aracın aerodinamik yapısını bozar. Hatta kalınlaştırılan lastik ve çapı büyütülen jantlar da buna neden oluyor.[/font]


_____________________________


Yoruldum Deme
Ölünce Dinlenirsin

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
4 Ekim 2010; 12:48:22 

quote:

Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

panoramik cam daha güzel gösteriyor aracı
özellikler yağmurlu havalarda tavana baka baka git
0

resim ford mustang'e aittir.


aman dikkat kardeş,arasıra yola da bakmak lazım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi watkseburt -- 4 Ekim 2010; 12:49:00 >


 
3776 Mesaj
4 Ekim 2010; 13:11:27 

panaromik cam ses yapar.bir yerden sonra tıkırdar.bu hangi araç olursa olsun mevcut yollarımızda mahvolur.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


 
1237 Mesaj
4 Ekim 2010; 13:19:05 

her ikisini de kullandim
sunroof olacagina panaromik cam olsun olsun diyorum


_____________________________



 
2142 Mesaj
4 Ekim 2010; 13:28:14 

cam tavanlar güçlendirilmiş camdan yapılır ve cam tavanlı her araba cam tavansız emsaline göre ortalama 100 kg daha ağırdır.. tavanların güvenlikle ilgili asıl amacını şöyle açıklayabilirim; çok güçlü bir şekilde titreyen bir telefon düşünün, bu telefon sehpanın üzerinde olsun siz de tek elinizin baş ve işaret parmaklarıyla bu telefonu 2 yandan zaptetmeye çalışın.. bileğinize kadar titrediğinizi hissedersiniz.. şimdi de her 2 elinizin işaret parmaklarıyla 2 yandan tutmaya çalışın, 2. durumda zaptetmek için daha çok güç harcamanız gerekir ve dengede tutmakta daha çok zorlanırsınız.. el bileğiniz 2 yandan gelen harmonik titreşimleri tek merkezde toplayarak sönümlemeyi daha kolay başarır.. tavanın görevi de budur.. sağ veya solda anlık olarak değişen ağırlık merkezi yüzünden -ki bu bir darbe olabilir, hızlı girilen bir virajda süspansiyonların tam olarak yok edemediği bir etki olabilir- büyük kütlelerde (ki arabalarımız da metal yığınları sonuçta) anlık esnemeler olur.. bütün bunlar sonucunda arabanın daha fazla kütle barındıran ve daha hareketli olan alt yarısı bazen bütün darbeyi ememez ve %5-10 luk bir darbe kapı ve cam direklerinden tavana kadar ulaşabilir.. bu darbenin 2 tarafı eşit olmadığı için -diyelim ki sol kapı direğinden darbe aldınız- tavan, darbeyi kendi kütlesi üzerinde paylaşmaya çalışır, darbenin az olduğu yere doğru aktarır enerjiyi -sol kapı direğinden sağ kapı direği ağırlıklı olmak kaydıyla sağ tarafa- .. bu duruma en yakın benzetme yapabileceğimiz araba parçası kule gergisidir.. süspansiyonlar arasındaki anlık basınç farkları belirli bir değerin üstüne çıkarsa yol tutuş kaybolur ve hatta aracın gövdesine bağlanan noktada zorlanma meydana gelebilir, kula gergisi bu durumda fazla baskıyı alıp az baskının olduğu zıt tarafa paylaştırır.. yukarıdaki sunroof lu araç tavanında görülen fazladan parça ana tavan sacından özellikle daha hafif kütleden ve boşluklu olarak yapılmıştır, amacı "güçlendirmek" değil, tavanın 2 yanı arasında kule gergisi görevi yapmaktır.. hem tavan hem de o parça dışa doğru bombeli yapılarıyla -tıpkı köprülerimiz gibi- darbe anında hep dışa bombeli kalacak çekilde davranma eğilimi gösterirler, bunun amacı da takla anında aracın kafes hacminin daralmasını engellemektir..

yani kısaca sonradan sağlıklı bir sunroof yapmak mümkündür.. sunroof un kütlesine eşit ya da daha büyük bir kütleye sahip bir bir rijitliği arttırılmış çerçeve ile sonradan eklenen sunroofun çevresi perçinli bir şekilde korunursa ve sunroofun plastik çerçevesi de gerekli esnekliğe sahip kaliteli malzemeden yapılmışsa eksilen saç parçanın enerji aktarım görevini rijit parça üstlenecek ve sunroof üzerinden neredeyse hiç enerji geçmeyecektir, plastik çerçevenin verdiği yeterli esneklik ile de tavanın anlık esnemelerde camı kırmasını engeleyecek, kalıcı esnemelerde ise (kaza gibi) sunroofun gerektiğinde dışarı doğru atılmasını sağlayıp yolcu güvenliğini sağlayacaktır..

bu uygulamayı (sunroof+tavan dengeleme) sağlıklı yapan bir firma duymuştum zamanında, hatta uygulamalarını incelemiştim ancak ismini hatırlayamıyorum.. kısacası mümkün..


_____________________________

DeLiCe_DoLuCa


2142 Mesaj
4 Ekim 2010; 13:50:34 

Fabrika kalitesini bekleyemeyiz sonradan takılanlarda


_____________________________

Asosyallik Üzerine


Nedir bu dünyadaki yahudi egemenliği ?
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.531